Toon posts:

Probleem met floppydrive

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
gisteren hebben jullie mij perfect kunnen uitleggen hoe ik mijn floppydrive moest aansluiten, dat is me ondertussen ook gelukt. Alleen geeft windows aan dat er geen diskette in het station zit terwijl die er echt wel in zit (heb ook al verschillende diskettes geprobeerd)

de floppy connector zit volgens mij goed aangesloten:
toen ik de aansluiting op het moederbord andersom er op had zitten gaf het ledje van de drive geen licht. heb de connector van de floppy drive ook nog eens omgedraaid maar in beide gevallen geen ledje dat brandde.
toen ik de aansluiting op de floppydrive andersom had aangesloten bleef het ledje continu branden.

Nu brand het ledje alleen even bij opstarten en bij het benaderen van de drive

ook in de bios heb ik de a drive ge-enabled

In principe zou volgens mij dus alles moeten werken, een van jullie een idee wat er fout kan zijn?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Staat de floppydrive aan in het bios? Andere connectortje geprobeerd? (Volgens mij wel goed aangesloten).

Anders óf kapotte kabel, óf kapotte floppydrive.

PS.
FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (09-02-2003)
En
FAQ
En
Search

[ Voor 45% gewijzigd door anandus op 02-04-2003 13:34 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Powerslave477
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02-2005

Powerslave477

wasted time till it wasted me

Henk, ik heb dat probleem ook, maar ik dacht dat ik mijn mobo had vernaggeld doordat de kabels wellicht eerst verkeerd hadden gezeten, wat heb ji voor moederbord?
Ik heb een ASUS p4pe en al vanaf het begin problemen hiermee..

Ibanez RG550LTD, Hughes & kettner Attax 200, Boss BCB3+mt2 & ns2

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Probeer nou eerst even een Fatsoenlijke topictitel te bedenken..
Lees AUB de FAQ.

Verwijderd

er zijn meerdere manieren waarop je zo'n kabel kunt aansluiten, waarvan vele fout.

De juiste manier: de stekker na de 'twist' in de kabel in je floppydrive, rode draad naar pen 1. Totaal andere uiteinde van kabel in je mobo, rode draad pen 1.

Als ie dan niet werkt is of je drive kapot, of je floppy.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 16:12
kabel zit goed. Als hij verkeert om zit brand het lampje nl voordurend. ik denk dat de floppydrive kapot is aangezien je al meer diskettes hebt geprobeerd

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

Verwijderd schreef op 02 april 2003 @ 13:31:

Nu brand het ledje alleen even bij opstarten en bij het benaderen van de drive

ook in de bios heb ik de a drive ge-enabled

In principe zou volgens mij dus alles moeten werken, een van jullie een idee wat er fout kan zijn?
klopt, als het lampje even kort bij het opstarten oplicht en daarna uitgaat. is de floppy drive goed aangesloten.

wat nou nog een probleem zou kunnen zijn is dat de floppy drive kapot is.
makkelijk te testen door hem in een andere uit te proberen.
en de floppy drive daaruit in jouw pc.

Verwijderd

Topicstarter
dus waarschijnlijk is floppy drive kapot? kan het zijn dat door stofophoping zoiets gebeurd. Floppydrive komt namelijk uit pc die al een jaartje aan de kant staat. In die oude pc heeft floppydrive het altijd gedaan

Powerslave: hoe kan ik checken welk moederbord ik heb. ik heb pc namelijk compleet bij Aldi gekocht maar kan op de kaart zelf niet fabrikant vinden (te veel draden en andere kaarten). hoe vind ik het type moederbord in XP? (heb al bij apparaatbeheer gekeken)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 13:52 ]

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-02 21:33
waarom persé in windows testen.
prop een flop erin tijdens het opstarten en als het goed is geeft hij een disk error.
Dan ziet hij dus een floppy.
Zeker weten dat je ffd kabel er in goed in zit. Lampje boeit niet want die zegt alleen dat er stroom opstaat.

Zo ben ik eens heel lang bezig geweest omdat er geen floppy gelezen werd. Bleek dus dat de FFD kabel er niet goed in zat. (beetje los)

Verwijderd

Rody schreef op 02 April 2003 @ 13:48:
waarom persé in windows testen.
prop een flop erin tijdens het opstarten en als het goed is geeft hij een disk error.
Dan ziet hij dus een floppy.
Zeker weten dat je ffd kabel er in goed in zit. Lampje boeit niet want die zegt alleen dat er stroom opstaat.

Zo ben ik eens heel lang bezig geweest omdat er geen floppy gelezen werd. Bleek dus dat de FFD kabel er niet goed in zat. (beetje los)
Helemaal mee eens, maar zet dan wel in de bios de boot-sequence op floppy, hd in plaats van hd, floppy :)

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Stel eens in je bios het volgende in: swap AB ...
Dat was voor mij in elk geval de truc!

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

damster schreef op 02 april 2003 @ 13:37:
[...]

klopt, als het lampje even kort bij het opstarten oplicht en daarna uitgaat. is de floppy drive goed aangesloten.
Dit is dus niet waar, evenals het 'lampje brand' verhaal. Idd gaat altijd het lampje branden als de kabel verkeerd om zit (dus pen 1 niet op pen 1). Echter als je de kant met twist in het mobo duwt en de mobo aansluiting in je floppydrive, krijg je precies de symptomen die TS omschrijft. Dus, waar zit die twist in die kabel?

Verwijderd

[mobo]------[B]--x----[A]

Afbeeldingslocatie: http://us.st7.yimg.com/store1.yimg.com/I/directron_1733_18165381

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Probeer de volgende keer even een goede titel te bedenken. Ik heb hem nu even voor je aangepast :)

En houd er ook rekening mee dat als je diskettes in een floppydrive doet terwijl de kabel verkeerd is aangesloten, dan zijn de diskettes ook meteen rot.

En anders lijkt het inderdaad een kwestie van kapotte drive :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tips. ben ondertussen al weer wat verder. Afbeeldinkje hielp wel (ben en blijf een halve leek). Mobo zit nu op moederbord, twist in de floppy drive en ook nog eens met pen 1 op 1. ledje reageert als drive wordt aangesproken. Echter er kunnen nog steeds geen disks gelezen worden. Eerst geeft windows aan dat de disk niet geformatteerd is (dat zijn ze wel degelijk) en na opdracht geven om disk te formatteren geeft hij na een poosje aan dat de disk niet geformatteerd kan worden.

Nog steeds een probleem van verkeerde aansluitingen of kapotte drive? of zijn er nog andere oorzaken

gr. VH

ps. zal in het vervolg mijn topics goede naam meegeven

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-02 21:33
je mobo zit op je moederboard?
cool een raid mobo! :P

als de kabel wel goed zit dan is de drive kapot.

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:54
Ik post hier ook gelijk maar mijn probleem even:
Mijn floppydrive werkt ook niet in windows, maar wel gewoon in dos. Een nieuwe instal hebt ook niet. Ik heb al met wat instellingen zitten spelen maar dat heeft ook niet gehopen. De floppydrive staat wel gewoon in windows, maar als ik er een diskete in doe en open gaat mij pc zeer langzaam en krijg ik na een minut de melding dat a: niet toegankelijk is. Het gaat hier om een win 98 pc.

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 17:01

VIPER2001

[GOT]The Source

BHZ-Robert schreef op 02 april 2003 @ 17:42:
Ik post hier ook gelijk maar mijn probleem even:
Mijn floppydrive werkt ook niet in windows, maar wel gewoon in dos. Een nieuwe instal hebt ook niet. Ik heb al met wat instellingen zitten spelen maar dat heeft ook niet gehopen. De floppydrive staat wel gewoon in windows, maar als ik er een diskete in doe en open gaat mij pc zeer langzaam en krijg ik na een minut de melding dat a: niet toegankelijk is. Het gaat hier om een win 98 pc.
Een topic in een topic ehem

en de probleem is volgens mij helemaal niet hetzelfde

maar ff ontopic

staat je jumper wel goed of is er misschien niet 1 afgevallen
meestal over de 0 zit een bruggetje

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

Pagina: 1