Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/auto_klein.jpg
*clickable*

Genomen met een Canon A70, vandaag in Utrecht.

"Het verlangen naar een mooie glimmende Rolls Royce"

Best leuk karretje, volledige karretje @ http://www.djsmiley.com/canona70/101_0128.jpg

Edit: ff iets verkleind ivm 1e post (maten)

m'n eerste picje in de contest serie

[ Voor 22% gewijzigd door DJSmiley op 05-04-2003 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me net aangemeld op http://digicontest.concept-q.biz/contest/add/8.got. :Y)

Nou zegt tie van ingelogd als kater, nu wil ik een pic uploaden om mee te doen aan deze contest. Geen foto gevonden op url! (mag je niet vanaf lycos linken?) :)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/simontjuh20/Cu2/Dikkie.jpg

Genomen met een Canon Powershot a20.

Deze pup is net een paar weken oud. Het is een kees/mathees mengel moesje. En straalt erg veel verlangen uit vind ik. Alles is nog nieuw en extra spannend. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2003 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Voor het eerst dat ik mee ga doen :)

De foto is van oudjaarsavond alweer, heb hem destijds genomen in zwart-wit, dus euh kleuren erin krijgen gaat niet lukken. Instellingen: zou het echt niet meer weten.

Afbeeldingslocatie: http://pictures.q-dance.nl/658/pics/107.jpg

Euh het verlangen spreekt redelijk voor zich lijkt me ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie foto, de blik in de ogen van die meid echt goed !!! Die pup :s zo kun je ieder beest wel gaan plaatsen, alles en iedereen verlangt wel ergens naar. Maar ach.. das mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DumbAss
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 11:30
Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 01:01:
[...]

Tja... ik kan er ook "Lente" van maken .......
De vraag is wil je een uitdaging met zoals je zegt inderdaad misschien minder foto's of wil je een standaardthema met de onvermijdelijke lading clichefoto's?
Een makkelijker thema wil nog niet zeggen dat het gelijk een standaardthema is. Persoonlijk zou ik blijer geweest zijn met een thema dat iets concreter is, iets tastbaarder maar nog steeds uitdagend.
Dit "uitdagend" thema heeft nou nog niet echt spectaculaire foto's opgeleverd. Het kan nog komen maar wie weet zit je straks met allemaal "clichéfoto's".
Maar hé, ik zit het thema wel uit en wie weet krijg ik nog wel een geniaal idee :)

Vanutsteen.nl => nerds only | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 april 2003 @ 14:43:
Mooie foto, de blik in de ogen van die meid echt goed !!! Die pup :s zo kun je ieder beest wel gaan plaatsen, alles en iedereen verlangt wel ergens naar. Maar ach.. das mijn mening.
Mja hij is inderdaad wat minder gepast dan de rest, volgende keer beter :) Ben ik de enigste die problemen heeft om een nieuwe pic te uploaden naar http://digicontest.concept-q.biz/. Ik heb me aangemeld als kater, hij staat logged in ik vul de naam in.

Url adres van de foto: http://members.lycos.nl/simontjuh20/Cu2/Dikkie.jpg
Daarna komt de melding dat hij geen foto kan vinden op de url. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_engelbrecht
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-04-2015
Over het plaatsen van 'ieder beest'... dit is mijn hond, die verlangt altijd heel erg naar zijn eten (elke avond weer opnieuw). Het geinige is dat hij op dieet is en voornamelijk euroshopper bonen krijgt - hij vindt ze nog lekker ook.
Afbeeldingslocatie: http://berend.softwarecave.nl/bonen-klein.jpg

Wat ik moeilijk vind aan dieren fotograferen is dat je ziet dat hij dat gedoe met statieven en zo maar niks vindt... maar een meer 'natuurlijke' foto is weer zwaar bewogen, zie een hongerige hond maar eens stil te krijgen :(
/me gaat het morgen nog eens proberen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door berend_engelbrecht op 06-04-2003 20:22 ]

The best proof of intelligent life in space is that they have never tried to contact us ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt het nu echt een "Show je huisdier topic"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_engelbrecht
Volgens mij is het toeval. In mijn geval was ik meteen al een foto van m'n hond van plan, had alleen geen tijd tot vandaag. Wel erg veel huisdieren inderdaad, honden, katten, tijgers ... :P

Ik ga dit in ieder geval nog niet posten, ga op zoek naar iets originelers. Wat vind je trouwens van de foto?

The best proof of intelligent life in space is that they have never tried to contact us ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Laatst online: 11-09 08:12
Ik geloof dat het zo zit dat lycos en angelfire het niet toelaten om hiet een foto te linken, het kan ook zijn dat het een fout/bug is in de fotosite. Ik had er ook problemen mee. Ik gebruik nu dus mijn xs4all account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:54

spacy

+++

hehe door jullie heb ik ook eens op onze hond gelet,
momenten genoeg idd, als ie voor de raam staat te kijken naar katten of vogels in de tuin bijv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

berend_botje schreef op 06 april 2003 @ 21:41:
Wat vind je trouwens van de foto?
Vind het trouwens ook geen mooie foto... maar das aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaRF, zeker een mooie foto!
3 dingetjes:
1. hij heeft een kadertje en damag niet
2. dat overbelichte is jammer maar niet storend
3. tis ook jammer dat het een archieffoto is en niet speciaal voor de contest gemaakt, maarja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipper2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb ook maar besloten om aan de contest mee te doen.. niet geschoten is altijd mis :)
mijn foto:

lekkere sprieten

Afbeeldingslocatie: http://www.flipper2000.nl/got/catdesire.JPG

camera: Canon Powershot G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook al een ideetje jeej :), eindelijk maar weer eens meedoen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvherk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-10-2024
Dit is de tweede keer dat ik een inzending wil maken. Graag advies, aangezien ik nog een NooB op het gebied van fotografie ben. Heb wel al wat ideee.
In zekere zin heb ik laatst op Utrecht CS een van mijn idee al kunnen uitwerken. Resize and Sharpen in PS.

Misschien passeren hier wel alle vormen van verlangen...? In ieder geval is hier een duidelijk verlangen naar movement.

All we want is...
Afbeeldingslocatie: http://dvherk.xs4all.nl/pics/AlleVormenVanVerlangenDoorelkaar.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:08
Het verlangen is naar een warme ZOMER bij het zien van het warme kleurenpalet op het moment dat ik deze avondopname bij de Oostvaardersplassen maakte afgelopen winter bij 1 graadje vorst .. 8)

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ra.wilschut/sky/ovp1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind 'lekkere sprieten maar nauwelijks iets van verlangen hebben, hoewel het een best mooie foto is.
'all we want is' vind ik een matige foto. Scheef en onduidelijk. Als idee lijkt hij me wel goed, maar dan zou ik proberen de mensen op de foto te krijgen in hun geobsedeerdheid naar hun bestemming.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JazzySOB schreef op 08 April 2003 @ 03:18:
Het verlangen is naar een warme ZOMER bij het zien van het warme kleurenpalet op het moment dat ik deze avondopname bij de Oostvaardersplassen maakte afgelopen winter bij 1 graadje vorst .. 8)

[afbeelding]
mooie plaat zeg! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dvherk schreef op 08 April 2003 @ 00:40:
Dit is de tweede keer dat ik een inzending wil maken. Graag advies, aangezien ik nog een NooB op het gebied van fotografie ben. Heb wel al wat ideee.
In zekere zin heb ik laatst op Utrecht CS een van mijn idee al kunnen uitwerken. Resize and Sharpen in PS.

Misschien passeren hier wel alle vormen van verlangen...? In ieder geval is hier een duidelijk verlangen naar movement.
Uiteraard passeren hier alle vormen van verlangen, maar dat zou je van elke willekeurige straathoek natuurlijk ook kunnen zeggen, dus de relatie tussen thema en foto vind ik, persoonlijk, niet zo heel sterk.

Aangezien je al Resize en Sharpen hebt ontdekt, denk ik dat het verstandig is om de foto ook meteen ff recht uit te lijnen en dan te croppen.

Al met al zou ik voor deze contest nog even doorschieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:47

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

dvherk schreef op 08 April 2003 @ 00:40:

All we want is...
[afbeelding]
Je moet deze foto eigenlijk maken wanneer er geen treinen meer rijden en het bord leeg is. En dan allemaal mensen die staan te turen naar het bord tot er eindelijk een iets verschijnt zodat ze misschien kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

dvherk schreef op 08 april 2003 @ 00:40:

All we want is...
[afbeelding]
Niet rot bedoeld, maar euh:

1. Foto is 'scheef'
2. Foto is niet scherp
3. Compositie is goed bedacht, uitvoering net niet. Die gele paal is niet in het midden, dat breekt de foto op.
4. Stiekem een beetje overbelicht

Het idee is goed, de uitwerking dient nog wat aanpassingen, maar dat komt vast wel goed naarmate je meer oefent. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvherk
Floris schreef op 08 April 2003 @ 21:51:
[...]

Niet rot bedoeld, maar euh:

1. Foto is 'scheef'
2. Foto is niet scherp
3. Compositie is goed bedacht, uitvoering net niet. Die gele paal is niet in het midden, dat breekt de foto op.
4. Stiekem een beetje overbelicht

Het idee is goed, de uitwerking dient nog wat aanpassingen, maar dat komt vast wel goed naarmate je meer oefent. :)
Daarom wil ik ook gewoon mee blijven doen, al dan niet op de contest dan wel hier. Je krijgt hier gewoon eerlijke, maar voor mij belangrijker, onderbouwd commentaar. :)

Mijn vraag: Dat de foto scheef is ben ik helemaal met jullie eens. Eigenlijk heb ik deze een klein beetje met opzet gedraaid . Ik las in een klein foldertje met foto-tips dat dit een foto meer spanning kan geven. Achteraf ben ik het idd met jullie eens dat het hier niet gepast is. Maar waar dan je een ligt geroteerde foto dan wel voor inzetten?

btw: het idee met het lege blauwe bord had ik idd ook voor ogen.
"oftopic" -> Maar wees eerlijk, de NS rijd de laatste tijd geen slechte (ronde)tijden ;) Daarnaast heeft deze foto volgens mij al een keer in de kranten gestaan, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Maar blijft desondanks een leuk idee.

Thnkz to all so far,
Dvherk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Laatst online: 11-09 18:59
Ik heb ook wel een ideetje, moet alleen toestemming vragen denk ik voor ik die foto ga gebruiken. Hopelijk horen jullie binnenkort meer :)

Zitten mooi plaatjes tussen al wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vraag: Dat de foto scheef is ben ik helemaal met jullie eens. Eigenlijk heb ik deze een klein beetje met opzet gedraaid . Ik las in een klein foldertje met foto-tips dat dit een foto meer spanning kan geven. Achteraf ben ik het idd met jullie eens dat het hier niet gepast is. Maar waar dan je een ligt geroteerde foto dan wel voor inzetten?
Het is niet zozeer het eenvoudig roteren van de foto die hem spannend maakt, maar het op een anders dan normaal - rechtop dus - afbeelden van een onderwerp. Dus het is het verschil tussen wat je ziet en wat je verwacht dat de spanning opwekt. Het is een beetje vaag, maar ik ben nog aan het oefenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Roteren kan een foto wat spannender maken, ik denk dan met name aan foto's met een duidelijk object (dier/mens/kunst/whatever) op de voorgrond, maar een licht afwijkende achtergrond, die dus geroteerd is.

Kan zo snel geen voorbeeld voor je vinden of maken vrees ik. (geen kat in zicht :P)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

Als je een foto scheef zet, zet hem dan goed scheef! 20 30 graden of meer!
Maar dan geef je vaak een andere boodschap? Welke? Dat is de huiskamervraag! 8)

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd die foto's die een beetje scheef gezet zijn, wekken irritatie op. Net zoals schilderijtjes die aan de muur hangen waarbij je je afvraagt of ze nu echt scheef hangen. Als ze gelijk 30 graden scheef staan denk je meestal van "o dat zal wel zo horen :+ "

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 10-09 12:51

Puck

W32.Deadcode.A

Eindelijk mijn externe flitser binnen en meteen dus aan de slag gegaan met de foto voor de contest. Dit is denk niet de final, vandaar ook even met border (ik wil een ander onderwerp ipv de sinasappel, maar dat had ik even niet :P) maar hier een voorproefje.

Something I Can Never Have

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~twisk064/ghost2.jpg

Hoop dat iedereen het idee erachter snapt. Een soort van geest-object wat je nooit kan pakken, hoe graag je er ook naar verlangt. Gemaakt met 8 sec. sluiterstijd en aan het einde snel de sinasappel erbij gelegt en geflitst.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tot nu toe que concept en techniek zeker de origineelste,
Moest de sinaasappel nu echt door iets waar je naar kan verlangen wordt vervangen is dit voor mij de beste foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvherk
Dank aan iedereen voor de uitleg en suggetsies so far!
Denk dat ik wel terug kom met een aangepaste versie of een van mijn andere ideeen.

Thnkz!

to Puck: Geweldige foto. Naar mijn idee een zeer orginele uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

idee is goed en foto is mooi gemaakt - maar om een sinaasappel als iets onbereikbaars te zien... :)

zijn frames weer toegestaan??

[ Voor 10% gewijzigd door Merlijn_merlin op 10-04-2003 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Merlijn_merlin schreef op 10 April 2003 @ 11:38:
idee is goed en foto is mooi gemaakt - maar om een sinaasappel als iets onbereikbaars te zien... :)

zijn frames weer toegestaan??
Wel lezen he :P Dit is test foto, omdat ik nog niet echt een goed onderwerp heb ipv de sinasappel :) Vandaar ook de testfoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het verlangen naar dure spulletjes :)
ik niet .. maar sommige mensen wel :)

Afbeeldingslocatie: http://www.p-roach.nl/dapoporto/images/pic/breitling/8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Zit er duur uit :P

Mooie foto. Zoals je weet: borders en titels zijn niet toegestaan op de fotosite.

Verder zou ik toch graag iets meer DOF zien, zodat het logo iig helemaal scherp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 21:18:
Graag even jullie mening of deze foto geschikt is, de meningen zijn er een beetje over verdeeld:
[afbeelding]

Crying Rose; Desire of Love

Oftewel: Een huilende roos omdat ze naar liefde verlangt. :)
er goed hoor :)

ik dacht eerlijk gezegd toen ik het plaatje zag dat het meer iets was van :

een stervende roos die naar water verlangt.

maar een huilende roos die naar liefde verlangt is natuurlijk ook erg romantisch O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PuCK schreef op 10 April 2003 @ 11:49:
Zit er duur uit :P

Mooie foto. Zoals je weet: borders en titels zijn niet toegestaan op de fotosite.

Verder zou ik toch graag iets meer DOF zien, zodat het logo iig helemaal scherp is.
ik denk dat ik de regels nog even moet doornemen dan ?

moet ik hem ergens uploaden of ? wat bedoel je anders met de fotosite ?

ik zal de border iig weghalen en de logo's enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ja, de regels enzo staan in de 1e en 2e post. Er is een speciale fotocontest site opgezet waar je de foto kan plaatsen en waar na de 25e van deze maand gestemd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm misschien kan jij me dan helpen puck .. want ik heb altijd gezeik met GOT

bij het aanmelden op die fotosite geeft ie aan dat m,n user ID ongeldig is .. ik gebruik gewoon m,n username .. dat moet goed zijn neem ik aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Elke user heeft een eigen ID nummer die GoT herkent. Dit heeft weinig met je username te maken. Klik maar eens op je naam. In de link zie je als laatste een nummer, bij jou is dat 24487. Dit moet je invullen als userID op de contest site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De meeste mensen fotograferen dus niet het onderwerp. Een duur ding of iets waarna JIJ (of iemand anders) verlangt is wel heel leuk, alleen dit blijkt niet uit de foto! De 'huisdier' foto's zijn bijvoorbeeld dan meer volgens het thema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoneGunman schreef op 10 April 2003 @ 12:01:
De meeste mensen fotograferen dus niet het onderwerp. Een duur ding of iets waarna JIJ (of iemand anders) verlangt is wel heel leuk, alleen dit blijkt niet uit de foto! De 'huisdier' foto's zijn bijvoorbeeld dan meer volgens het thema.
ieuw .. nou je mag hier toch meerdere foto's plaatsen denk ik ?

en dan pik ik er wel 1 uit die ik gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

PuCK schreef op 10 April 2003 @ 11:43:
[...]

Wel lezen he :P Dit is test foto, omdat ik nog niet echt een goed onderwerp heb ipv de sinasappel :) Vandaar ook de testfoto
You're reit men! :+
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ,, hier komen mijn mogelijke inzendingen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.p-roach.nl/dapoporto/got/1.jpg
( doe hem er toch maar bij :p ) Het verlangen naar dure materiale dingen.

Afbeeldingslocatie: http://www.p-roach.nl/dapoporto/got/2.jpg
Het verlangen naar een andere wereld.

Afbeeldingslocatie: http://www.p-roach.nl/dapoporto/got/3.jpg
Het verlangen om terug te trekken in de natuur.

Afbeeldingslocatie: http://www.p-roach.nl/dapoporto/got/4.jpg
Het verlangen om te eten.

Afbeeldingslocatie: http://www.p-roach.nl/dapoporto/got/5.jpg
Het verlangen om te winnen.

Afbeeldingslocatie: http://www.p-roach.nl/dapoporto/got/6.jpg
Het verlangen naar elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

dapo1981,

Ze zijn allemaal een beetje matig. Natuurlijk is er wel een verlangen ergens te vinden, maar niet heel orgineel.

Dan zou ik toch voor de eerste gaan, omdat die er gezien gewoon het beste uitziet kwa scherpte en kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 12:04:
[...]

ieuw .. nou je mag hier toch meerdere foto's plaatsen denk ik ?

en dan pik ik er wel 1 uit die ik gebruik
Nou nee dus.
GoT forum
Plaats hier geen foto's die niet aan de contest meedoen! Daar zijn andere topics voor. Plaats hier ook alleen maar die ene foto waarmee je mee wilt doen aan de contest.
bron: 1e post

En ik heb het dus ook niet over 'meerdere' foto's plaatsen, maar dat heel veel foto's (waaronder een aantal van jouw trouwens) niet aan het thema voldoen. De foto opzich zelf moet, zonder enig commentaar van de fotograaf erbij, verlangen uitstralen. Een foto van een duur horloge of een schoen in een bloemenperkje doet dit dus helemaal niet. Iemand die zo'n foto ziet en moet zeggen welk thema op de foto van toepassing is zou niet weten wat ie moet zeggen. Comprende?

[ Voor 3% gewijzigd door LoneGunman op 10-04-2003 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dapo1981 (en andere nieuwelingen) willen jullie het eerste bericht in dit topic eens lezen? Dat scheelt een hoop posts met overbodige vragen en zoals LoneGunman al citeerde uit de contest regels, het is niet de bedoeling meerdere foto's hier te posten. Wil je je bericht editen en alleen de foto laten staan die je wilt gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 11-09 09:33
PuCK schreef op 09 April 2003 @ 23:41:
Eindelijk mijn externe flitser binnen en meteen dus aan de slag gegaan met de foto voor de contest. Dit is denk niet de final, vandaar ook even met border (ik wil een ander onderwerp ipv de sinasappel, maar dat had ik even niet :P) maar hier een voorproefje.

Something I Can Never Have

[afbeelding]

Hoop dat iedereen het idee erachter snapt. Een soort van geest-object wat je nooit kan pakken, hoe graag je er ook naar verlangt. Gemaakt met 8 sec. sluiterstijd en aan het einde snel de sinasappel erbij gelegt en geflitst.
lijkt me sterk dat je 8 sec lang je hand perfect stil hebt gehouden?
zeker als je ook nog eens een sinaasappel erbij moet leggen...
dus lijkt me meer photoshop...

maar t zou natuurlijk wel kunnen als je heeeeel goed je hand stil kunt houden...

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 10-04-2003 22:35 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Phusebox schreef op 10 April 2003 @ 22:34:
[...]

lijkt me sterk dat je 8 sec lang je hand perfect stil hebt gehouden?
zeker als je ook nog eens een sinaasappel erbij moet leggen...
dus lijkt me meer photoshop...

maar t zou natuurlijk wel kunnen als je heeeeel goed je hand stil kunt houden...
Eerlijk gezegd was ik ook heel verbaasd dat mijn hand er uiteindelijk zo scherp uitkwam. Maar door het felle licht van de flitser precies aan het einde krijg je dus een scherp beeld. Ik heb mijn hand ook wel aardig stil gehouden en laten leunen o de tafel. De flits is heel snel, en het licht wat de camera opvangt dus ook. Daardoor krijg je (net als een korte sluiterstijd) een scherp beeld. Geloof me, het is een bekende techniek en er zullen genoeg mensen zijn hier die dat kunnen bevestigen.

Verder zou ik niet eens de moeite doen om voor een contest als deze zoiets te maken in photoshop. Ik had dit idee in mijn hoofd omdat ik al eens eerder een foto in het fototopic voorbij heb zien komen die op deze manier is gemaakt. Ik had net een externe flitser besteld en ook daardoor kwam ik op dit idee.

Ik zou zeggen, probeer het zelf eens. Het is erg gaaf om zoiets zo op de foto te zetten.

BTW hier nog even een andere foto 'uit de serie' waarbij je nog een blur ziet dat ik de sinasappel later heb neergelegd en waarbij de flitser aan de andere kant staat:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~twisk064/ghost3.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Puck op 10-04-2003 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

echt vette pic puck ( :+ ) doet me heel sterk denken aan de cd-hoes van placebo "sleeping with ghosts". Die trouwens ook erg toepasselijk is voor dit thema. Ik hoop dat je dan ook nog een interessanter subject weet te vinden, dan issie helemaal toppie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:57
Oops, ik heb mijn foto al direct geupload. Maar zal voor de zekerheid nog een kleine plaatsen die gelinkt is naar de grote versie. Als het toch niet in het thema past dan haal ik 'm van de fotosite af :)

Naam: Relax in Paradise
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/marcydarcy/Relax%20in%20Paradise%20klein.jpg

Foto is genomen op Mallorca met een Canon Powershot A20 en verder is er niks aan gedaan. Ik heb er een hele goede tijd beleefd en zodra ik deze foto zie komt een beetje het 'Bounty' gevoel bij mij naar boven. Ik wil hunker verlang gewoon om weer op vakantie naar een mooi land te gaan om heerlijk te relaxen en bij te komen van de alledaagse stress. :)

[ Voor 43% gewijzigd door MarcyDarcy op 11-04-2003 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ik zie eigenlijk maar weinig foto's waarvan ik zeg... ja, daar kan ik me in vinden...
maar ja het is ook best een moeilijk onderwerp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

Ja helaas - maar de "grote namen" moeten nog komen! In de tweede helft van april zul je wat beleven sprak hij hoopvol.

Elke dag fiets ik over de volgende teksten:

Afbeeldingslocatie: http://www.steil.nl/fotolog/apr/100403/100403i.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.steil.nl/fotolog/apr/100403/100403j.jpg

Er wordt duidelijk iets van mij verwacht - verlangend veel...! ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Merlijn_merlin op 11-04-2003 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 00:06:
echt vette pic puck ( :+ ) doet me heel sterk denken aan de cd-hoes van placebo "sleeping with ghosts". Die trouwens ook erg toepasselijk is voor dit thema. Ik hoop dat je dan ook nog een interessanter subject weet te vinden, dan issie helemaal toppie.
Laat die cd hoes nou ook net mijn achtergrond zijn (ohnee gister wel :P). Ik ben groot fan van placebo :) Heb alle cds :P

edit:

voor de tweakers die de nieuwe cd van placebo niet kennen (of placebo zowieso niet kennen :+)

Foto 1
Foto 2

[ Voor 25% gewijzigd door Puck op 11-04-2003 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Merlijn: Dat zal je toch elke dag een goed gevoel geven!!! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 11-09 13:58

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 11:00:
@Merlijn: Dat zal je toch elke dag een goed gevoel geven!!! :)
tenzij je bedenkt dat het van een hele grote vette vieze vent is die in de bosjes met zichzelf aan het spelen is terwijl je langsfietst :X

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaRF schreef op 11 April 2003 @ 12:53:
[...]

tenzij je bedenkt dat het van een hele grote vette vieze vent is die in de bosjes met zichzelf aan het spelen is terwijl je langsfietst :X
waarom zijn er altijd weer mensen die een leuk wereldbeeld verpesten :(
Niet zo negatief joh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Zo ik doe ook weer eens mee. Laatste keer was de herfst serie, nu weer vriendinnetje op de foto :) (GroteMeid, voor sommige misschien bekend, zit ook op GOT).

Kon ik maar..

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/c.boekelaar/GOT/wedstrijd-small.jpg

Gemaakt afgelopen maandag in het Dolfinarium in Harderwijk.
De hand tegen het raam en het gezicht kijkend naar de dolfijn geven voor mij een verlangen weer van het willen aaien of aanraken van dit beeste.
Het is heerlijk om naar te kijken en ze zijn heel erg lachwekkend als ze aan het spelen zijn.

Als er commentaar is hoor ik dat ook wel graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

Nice photo Flap! Als er geen betere komen krijgt deze van mij vast punten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net es op de contest site gekeken en ik moet zeggen dat ik in de meeste foto's echt totaal geen verlangen terugzie. Die bovenstaande van Flap vind ik goed. Die van Puck is briljant en die van BarF vind ik ook wel aardig. De rest ... tja er zitten leuke platen tussen maar weinig verlangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

:o briljant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 12:56:
[...]

waarom zijn er altijd weer mensen die een leuk wereldbeeld verpesten :(
Niet zo negatief joh :P
ok, ok, het zijn 3 schaars geklede slanke meiden met lange benen en cup dd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Laatst online: 22:19
Nou de mijne:

Verlangen naar het...
Afbeeldingslocatie: http://ezwebdesign.endoria.net/contest_t.jpg

Deze foto laat het verlangen naar het zicht zien. Ik heb wat geëxpimrimenteerd met de sluiter, en dat is het resultaat. Iets gefotosoept om de kleuren wat donkerder te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 15:02

zAo

GPLv2 Fanboy

gomaster schreef op 12 april 2003 @ 11:26:
Nou de mijne:

Verlangen naar het...
[afbeelding]

Deze foto laat het verlangen naar het zicht zien. Ik heb wat geëxpimrimenteerd met de sluiter, en dat is het resultaat. Iets gefotosoept om de kleuren wat donkerder te maken.
Ik denk dat je beter een foto had kunnen maken die net niet scherp is, maar dat je ogen wel proberen te zoeken naar het ware beeld.

Persoonlijk vind ik het een beetje te ver gezocht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owkie hier gaan we dan, ik wil ook wel eens een keertje meedoen :-)

De foto zal duidelijk zijn zeker? verlangen naar.... (iets lekkers)

Afbeeldingslocatie: http://www.villenier.be/darkroom/fotopix/cremschuim.jpg

btw getrokken met een Olympus C3020

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2003 12:17 . Reden: iets vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik liep al een tijdje met het idee, dus nu had ik even tijd en heb het uitgevoerd.

Afbeeldingslocatie: http://www.boomspeed.com/heavy3/had_ik_maar_genoeg.jpg

Had ik maar genoeg.
Iemand misschien nog tips voor verbetering.
(Ik wil wel eens wat hoger eindige.) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Laatst online: 06:54

spacy

+++

Flap erg mooie foto!

villenier, van die suiker dingetjes trekt me mond nu al samen van zoetigheid :+
maar de bedoeling is duidelijk

evenzo die van heavy nog een die de kopermuntjes uit z'n portemenee gooit ;-)
leuk idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:33
Verwijderd schreef op 12 April 2003 @ 12:44:
Ik liep al een tijdje met het idee, dus nu had ik even tijd en heb het uitgevoerd.

[afbeelding]

Had ik maar genoeg.
Iemand misschien nog tips voor verbetering.
(Ik wil wel eens wat hoger eindige.) :P
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Echt leuk bedacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verlangen naar vele van zulke lekkere dagen als deze in de maand april. Het verlangen naar vele van zulke dagen dat er weinig irritante koekblikrijders op de weg zijn. Het verlangen dat er overal zulke mooie wegen komen te liggen als ik vandaag in Zeeland tegenkwam.

Afbeeldingslocatie: http://www.sukkels.com/divimages/IMG_1426_klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo kan je toch elke foto geschikt maken voor deze contest, met zulke l*lkoek??? :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Laatst online: 01-09 17:03
Verwijderd schreef op 12 April 2003 @ 21:04:
zo kan je toch elke foto geschikt maken voor deze contest, met zulke l*lkoek??? :D :D
Tell us something that is NEW !!!

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

ja, laten we nou niet alles verlang-baar maken ok? :+ die van heacy is ook leuk bedacht! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Afbeeldingslocatie: http://ndm.si.edu/SHOP/IMAGES/Chair.jpg

het verlangen om te zitten.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PuCK schreef op 13 April 2003 @ 10:48:
[afbeelding]

[off topic] Wat een COOLE stoel!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:42
Verwijderd schreef op 13 April 2003 @ 13:23:
[...]

[off topic] Wat een COOLE stoel!!!!!!!
Kijk, eindelijk eens consensus over dat deze plaat aan het thema voldoet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Laatst online: 11-09 08:12
Ik moet zeggen er zijn al aardig wat mooie/goede foto's ingestuurd, echt super. Zelf heb ik nog steeds geen idee wat ik ga insturen. Misschien komt het nog wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Dank jullie voor het leuke cammentaar. De foto is niet gemaakt met het idee voor deze contest in mijn hoofd maar na thuiskomst moest ik er wel aan denken. Zou leuk zijn als ie nog hoog uit zou komen, moet alleen eens bedenken wat ik dan voor thema zou kiezen :)
Neee dat gaat te snel hoor, hoop dat er nog veel leuke inzendingen komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PuCK schreef op 13 april 2003 @ 10:48:
[afbeelding]

charles en ray eames of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

lol :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

PuCK schreef op 13 April 2003 @ 10:48:
[afbeelding]

Een mooi object maar met mankementen:
Helaas 1: die schaduw is lelijk
Helaas 2: hij staat te precies in het midden
Helaas 3: hij zit vast niet lekker
Helaas 4: deze foto krijgt van mij lekker geen punten, puh! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 17:51

Arfman

Drome!

NOFI, maar ik mis bij bijna alle foto's iets zeer belangrijks: originaliteit. Muv de sinaasappel foto zijn het allemaal foto's die zomaar lijken te zijn genomen. Ik kan nu ook een foto plaatsen van een bloemkool, en hem 'verlangen naar de bloemkool' noemen. Is ook met enkele foto's al gebeurd.

Niet dat ik het beter kan, want met een dergelijk thema kun je nu eenmaal zoiets verwachten. Dat is dan ook meteen de reden dat ik niet meedoe deze maand :)

Verder niet lullig bedoeld hoor, maar zo denk ik er nu eenmaal over.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Arfman schreef op 14 April 2003 @ 16:52:
NOFI, maar ik mis bij bijna alle foto's iets zeer belangrijks: originaliteit. Muv de sinaasappel foto zijn het allemaal foto's die zomaar lijken te zijn genomen. Ik kan nu ook een foto plaatsen van een bloemkool, en hem 'verlangen naar de bloemkool' noemen. Is ook met enkele foto's al gebeurd.

Niet dat ik het beter kan, want met een dergelijk thema kun je nu eenmaal zoiets verwachten. Dat is dan ook meteen de reden dat ik niet meedoe deze maand :)

Vandaar dat ik die stoel hier even plaatste (die overigens gewoon even snel met google is opgezocht :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merlijn_merlin schreef op 14 April 2003 @ 14:58:
[...]

Een mooi object maar met mankementen:
Helaas 1: die schaduw is lelijk
Helaas 2: hij staat te precies in het midden
Helaas 3: hij zit vast niet lekker
Helaas 4: deze foto krijgt van mij lekker geen punten, puh! :P
:+ Nou dat is nog eens een staaltje kritiek Merlijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Arfman schreef op 14 april 2003 @ 16:52:

Het lijkt mij dat je niet alleen foto's mag plaatsen die je speciaal hiervoor maakt, als je iets hebt waarvan je denkt dat het goed is, binnen de sfeer past en binnen de gestelde eisen, why not?

Kijk (nofi BTW) een foto van een stoel of een schoen, jah dat snap ik ook wel, maar als je kijkt naar de foto van dat meisje in het aquarium, die is echt wel binnen de eisen. Mijn punten heeft hij :)

[Edit]
Afbeeldingslocatie: http://213.239.154.12/~floris/GoT-spul/Fotos/verlangen.jpg
Bovenstaande foto is wellicht mooi, goed getimed en vast nog wel meer, maar ik zou er weinig verlangen aan kunnen hangen, wat jullie?

Krijg zelf wel weer het verlangen om foto's te maken in zo'n setting eigenlijk...

Full-res

[ Voor 30% gewijzigd door Floor-is op 14-04-2003 20:26 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het nog eens overgedaan met het volgende resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.boomspeed.com/heavy3/MUNTJES.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Laatst online: 16-06 16:33
Verwijderd schreef op 14 april 2003 @ 21:42:
Ik heb het nog eens overgedaan met het volgende resultaat:

[afbeelding]
w00t, stuk beter dan die eerste :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Laatst online: 10-09 10:48
Ik denk er over om ook mee te doen. Alleen gezien de hoeveelheid huis dieren in dit topic, zit ik nog te twijfelen. Volgens mij valt deze wel binnen het thema.

Titel: Vogeltje
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vrijd000/foto/vogeltje2.jpg
of deze als alternatief. Welke is beter?

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_engelbrecht
ik vind op die tweede crop het kopje van je poes veel beter uitkomen... kijk, zo verlangend kan mijn hond nou naar z'n etensbak kijken, maar ik krijg dat niet zo mooi op de foto. hulde _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

ja, die kat gaat wel, maar dan moet het vogeltje er ook bij, anders is het weer zo'n "kijk een huisdier uh verlang"- foto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ik worstel nog met het thema. Ik mag dan al een foto ingestuurd hebben, maar daar ben ik verre van tevreden mee (die gekke ezel). Het ontbreekt me gewoon ff aan inspiratie... :| Gelukkig zijn er nog 10 dagen te gaan om in te leveren..... O-)

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Die foto van merlijn op de contest site:

Is niet helemaal de bedoeling dat je zoiets zo uitwerkt met text erbij volgens mij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze foto is gemaakt bij de voetbalwedstrijd FC Schalke tegen Energie Cottbus.

Schalke is een echte volksclub. De supporters zijn vaak (ex-)mijnwerkers en hebben weinig geld... het enige wat ze hebben is een seizoenkaart van S04.

Deze vrouw verlangt naar een overwinning van haar cluppie...

Afbeeldingslocatie: http://www.woonweb.com/verlangen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Beetje onscherp :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

PuCK schreef op 15 April 2003 @ 14:25:
Die foto van merlijn op de contest site:

Is niet helemaal de bedoeling dat je zoiets zo uitwerkt met text erbij volgens mij :?
nee, maarja, anders is het ook maar een webcam-shotje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsekie_D
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-02 11:06

Hatsekie_D

Doe mij maar een glaasje prik

Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 15:21:
Deze foto is gemaakt bij de voetbalwedstrijd FC Schalke tegen Energie Cottbus.

Schalke is een echte volksclub. De supporters zijn vaak (ex-)mijnwerkers en hebben weinig geld... het enige wat ze hebben is een seizoenkaart van S04.

Deze vrouw verlangt naar een overwinning van haar cluppie...

[afbeelding]
Dit vind ik meer een onscherpe weergave van 'ik kijk aandachtig en ik hoop dat ze winnen'
Verlangen spreekt er niet echt uit, als je het mij vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mwoah ik vind die voetbalfoto wel wat verlangerigs (naar doelpunten) hebben. Bij die kat mis ik een doel eigenlijk. Dat vogeltje dus inderdaad :) Dat maakt zo'n foto af. Nu zie ik eigenlijk alleen alertheid in die kattekop.

En er zijn m.i. geen regelementaire bezwaren tegen de foto van merlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

@Puck : ... het is maar een voorlopige foto..... prikkelt me om met een betere te komen.... die teksten zijn weg... te druk...

Lekker moeilijk onderwerp, maar de kwaliteit is laag.... dat geeft mij hoop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Merlijn_merlin schreef op 15 april 2003 @ 22:55:
Lekker moeilijk onderwerp, maar de kwaliteit is laag.... dat geeft mij hoop :P
Ik dank u :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

Buiten jouw eventuele bijdrage uiteraard!

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste