Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Grote GOT Digifoto Contest 8-de editie: April 2003

Dit bericht aub lezen voor je gaat meedoen of misschien al denkt dat je niet mee kan doen.

Thema deze maand:
Zie 2-de bericht.

Een aantal Contest regels
Elke deelnemer kan tot de 25-ste van de maand 1 foto, door hem/haarzelf gemaakt, bijgedragen. De rest van de maand wordt er gestemd.

Hoewel dit een digifoto contest is sta ik een beperkt aantal analoge (gescande) foto's toe. Tot een maximum van lets say 10% van het totaal. Dit is alléén bedoeld voor diegenen die geen digicam hebben. Wel aangeven indien de foto analoog is.

Thema
Het thema wordt gekozen door de winnaar van de voorgaande contest.
Foto's die niet voldoen aan het thema (+ toelichting), contest regels of GoTregels of aan minimale kwaliteitseisen worden verwijderd. Dat beoordeel ikzelf in eerste instantie, maar liefst zoveel mogelijk in overleg met de bedenker van het thema. In principe heeft iedereen hier een zegje over, er kan over gediscussieerd worden.

Het thema moet iedereen de mogelijkheid bieden deel te nemen. Er moet ook iets inspirerends van uitgaan. Het thema 'Grasveldje' biedt, (denk ik) te weinig variatie voor een leuke contest.

Fotosoep
Wat mij betreft soept en cropt men er maar op los. Soepen kan mooi en nuttig zijn om een foto net dát te geven om hem mooi te maken. Zelfde geldt voor croppen. Dat is nou juist éen van de leuke dingen van digigraferen.
De kiezer beslist uiteindelijk of het een goede foto is of niet.

GoT forum
Plaats hier geen foto's die niet aan de contest meedoen! Daar zijn andere topics voor. Plaats hier ook alleen maar die ene foto waarmee je mee wilt doen aan de contest.

Stemmen
Je kunt (vanaf de 25-ste van de maand) 4 stemmen uitbrengen. Daarbij geef je 5 punten aan je favoriete foto, 3 punten aan je 2-de keus 2 punten aan je 3-de keus en 1 punt aan je 4-de keus. Nadat je gestemd hebt kun je ook zien hoe anderen hebben gestemd.

Houdt bij het stemmen niet alleen rekening met hoe mooi je de foto vindt, maar let ook op kwaliteit, originaliteit en vooral of de foto voldoet aan het thema. Geef geen punten aan een hele mooie foto die volgens jou niet voldoet aan het thema!

Stemmen gebeurt op de fotosite

Uploaden:
Om te kunnen uploaden moet je aangemeld zijn bij de fotosite. Om je aan te melden moet je tevens je GoT-id invullen. Dat nummer zie je onder in je browser als je op je naam boven een bericht van jezelf gaat staan.

Iedereen die zich aangemeld heeft mag per contest met 1 zelf gemaakte foto meedoen. Er is in principe geen maximaal aantal deelnemers.

Plaats ten eerste je foto hier in het topic en plaats daarbij een toelichting op de foto (gebruikte camera, uitleg over de foto, en vooral waarom hij aan het topic voldoet...). Hanteer bij het plaatsen van foto's de GoT huisregels. Plaats een kleine versie (max 580 breed) en maak een link naar de grote versie. Eventueel kun je vragen of je foto aan het thema voldoet, voor je'm naar de fotosite upload.

Vervolgens moet je je foto uploaden naar de fotosite (alleen jpg formaat). Let erop dat je upload met een url naar je foto! Je foto moet dus ergens op een website, die direct linking toestaat, gehost zijn. Foto's zonder toelichting worden mogelijk verwijderd.

Je kunt je foto gedurende maand wijzigen. Nadat het stemmen begonnen is natuurlijk niet meer.

Maak geen kaders rond je foto. Dat is een leuke manier om je foto indrukwekkender te laten lijken, maar dat is bij de contest niet de bedoeling. Hier gaat het puur om de foto, in vergelijking met andere foto's.

De fotosite dient alleen als referentie. Ik bekijk of de foto voldoet aan de contest eisen en delete de foto eventueel als dat niet zo is. Alleen foto's die op de fotosite staan doen mee.

Veel plezier en succes bij je deelname aan de contest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het thema zoals ingestuurd door TheMarco:

Verlangen

Verlangen is een zeer open thema waaraan in principe weinig eisen
gesteld
hoeven worden. De reden hiervoor is dat verlangen voor iedereen iets
anders betekent. Een eis is wel dat het voor de bekijker van de foto
duidelijk moet worden dat het om verlangen draait. Indien dit niet
direct
uit de foto blijkt moet dit op zijn minst wel duidelijk worden na het
lezen van de beschrijving. Het is moeilijk om criteria vast te stellen
met
betrekking tot wat nu wel en wat nu niet binnen het thema valt maar
laten
we gewoon ons gezond verstand gebruiken. Als er een lang en vergezocht
zwamverhaal nodig is om de bedoeling duidelijk te maken zitten we op
een
verkeerd spoor. Als door de foto alleen of door een titel of korte
beschrijving van een regel of twee duidelijk wordt dat het om verlangen
gaat zitten we GOED. Uiteraard heb je een sterkere foto als het
thema direct blijkt uit het beeld zonder dat je een beschrijvende tekst
nodig hebt.

Een open thema dat hopelijk de creativiteit zal prikkelen. Het is
praktisch onmogelijk dat dit thema leidt tot cliche-foto's zodat we
hopelijk kunnen genieten van de ene originele inzending na de andere.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Kewl thema! Ik ga voor de 1e keer meedoen, aangezien ik een nieuwe digicam heb. FF breinstormen naar wat ideetjes. Ik volg de Digifoto contests al een tijdje, en er zitten echt juweeltjes van foto's tussen :) Veel succes aan iedereen die ook meedoet, happy snapping ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit thema zal wel eens de nodige discussies kunnen gaan opleveren. Maar misschien valt het ook wel mee eigenlijk. Verlangen is een erg persoonlijk thema, dus ik denk dat we allemaal wel inzien dat de invulling op een foto nogal kan verschillen. Laten we proberen niet gelijk elkaars foto's te gaan afkraken! Ik zal ook proberen wat terughoudend te deleten. Zoals in de omschrijving staat moet óf de foto duidelijk zijn, óf toch in elk geval de beschrijving duidelijk maken waar het verlangen uit moet spreken. Mocht geen van beide mij ook maar enige houvast geven dan vraag ik eerst nog wel verduidelijking, voor ik de foto weg haal (in overleg met TheMarco).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koel thema; ik hoop dat m'n nieuwe digicam vandaag of morgen binnen is Afbeeldingslocatie: http://legion-fxp.metallegion.net/images/smilies/headbang2.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 12:51

Puck

W32.Deadcode.A

Was te verwachten :) Erg leuk en uitdagend thema.

Eerste keer ook dat ik niet 123 een idee heb. Maar dat komt wel goed denk ik zo. Ik ga in ieder geval meer dan mijn best doen.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi thema! Ik zal deze keer weer proberen iets te bedenken.
Net als PuCK weet ik het nu ook nog niet, maar hopelijk zal ik nog op een idee komen deze maand :). Succes iedereen! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik naar buiten kijk weet ik al wel waar ik weer naar verlang....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik weet eens voor de grap iets, maar wordt moeilijk te doen, aangezien ik niet voor een lange tijd op "dieet" wil moet ik een proefkonijn zien te vinden dus :D

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste onderwerp tot nu toe imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:47

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Verwijderd schreef op 01 april 2003 @ 19:38:
beste onderwerp tot nu toe imo
en het moeilijkste onderwerp tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmhh ik heb wel wat ideetjes in mijn hoofd :)

Maar ik weet niet of ik goed genoeg ben voor een contest.. is er buiten wat er boven allemaal staat nog enige criteria qua kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 09:16

vanDaal

-ismeereentje

Stop maar met inzenden, ik win :P

Afbeeldingslocatie: http://www.eastcoastsurf.com/misc/reefcomp/reef21.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

vanDaal schreef op 01 april 2003 @ 20:11:
Stop maar met inzenden, ik win :P

[afbeelding]
mwah...eerlijk gezegd verlang ik hier niet naar :/
te sletterig :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 17:03
Mooooody schreef op 01 April 2003 @ 21:01:
[...]

mwah...eerlijk gezegd verlang ik hier niet naar :/
te sletterig :)
Dus als zij zo in je kamer staat dan zeg jij : " Nee je bent te sletterig ! "

Hmm jij bent of Gay of monnik

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:16

SmartDoDo

Woeptiedoe

salutem schreef op 01 April 2003 @ 21:05:
[...]

Nee, dat heeft met smaak te maken ;)

Maar weer ontopic.

* SmartDoDo hoopt deze week een digicamera te ontvangen :)

Dus als het meezit doe ik ook mee deze ronde en anders zeker de volgende maand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

salutem schreef op 01 april 2003 @ 21:05:
[...]

geen van beide...ik verlang gewoon niet naar een zgn. 'perfect ass', kan ik niet warm van worden sorry...

juist weer wel van ietwat verlegen meiden die beschaafd sexy zijn :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een lief thema!
dwingt ons iig iets moois te fotograferen... in tegenstelling tot grauw en grijs enzo...
mja ik kan me er wel in vinden.. nu nog een leuk idee krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

Inderdaad een thema met veel invalshoeken - van dansende pluisjes in de wind tot overweldigende geilheid.

Het subtiele zal hopelijk winnen - iets in de geest van:

Afbeeldingslocatie: http://www.steil.nl/fotolog/mrt/230303/distantflirt.jpg

Ik ga ernstig met mezelve brainstormen. Voel een enorm verlangen om te winnen!

[ Voor 13% gewijzigd door Merlijn_merlin op 02-04-2003 00:27 ]

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze verlangt naar een giertank? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:12
Inderdaad leuk maar moeilijk thema. Heb nog geen idee wat ik ga maken maar daar kom ik nog wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Laatst online: 10-09 12:58

spacy

+++

Ik heb al een leuk idee, maar dan moet ik eerst iets in scene proberen te zetten

maar qua ideetjes komt het volgens mij nog wel goed,
ga gewoon maar eens overdag nadenken waar je op bepaalde momenten naar verlangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Ik ga zo mijn nieuwe digicam ophalen, en dan hoop ik ook mee te kunnen doen!!!!

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Dit is verlangen:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~devster/aussie/DSC00689.JPG

Deze ezel in een dierenpark wil graag gevoerd worden. Als hij zag dat er iemand met voer aankwam trok hij deze bek en verwachtte dat je het voer met een sierlijk boogje in zijn bek zou werpen ;)

Gemaakt met een Sony DCR-TRV27E met een 0.45 Conversielens, dus 1 MPixel op de laagste JPEG-settings, origineel op 1152*864.

[ Voor 19% gewijzigd door Devster op 02-04-2003 10:15 ]

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tering wat een rotte kop... leuk idee. Wil deze keer echt iets origineels verzinnen dus de Walibi voeren in me achtetuin heeft geen zin eer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool thema TheMarco, heb nog totaal geen idee wat ik zal doen. Zal sowieso moeilijk zijn een vierde plaats te overtreffen... see ya @DPZ!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damswer
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 09:15

damswer

mSW - LU since 2005

phew, pittig onderwerp deze maand zeg :)

-== PC ^ PSP ^ VITA ^ PS2/3/4 ^ N/3DS ^ GAMECUBE ^ S/NES ^ AMIGA ^IPAQ ^ IOS ^ANDROID ^ XB360/ONE ==-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
Mooooody schreef op 01 April 2003 @ 21:26:
[...]

geen van beide...ik verlang gewoon niet naar een zgn. 'perfect ass', kan ik niet warm van worden sorry...

juist weer wel van ietwat verlegen meiden die beschaafd sexy zijn :)
Of je hebt nu al een vriendin en ze leest ook GOT :+

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op 01 april 2003 @ 20:04:
mmhh ik heb wel wat ideetjes in mijn hoofd :)

Maar ik weet niet of ik goed genoeg ben voor een contest.. is er buiten wat er boven allemaal staat nog enige criteria qua kwaliteit?
Kwaliteit is aan jou: als de foto zeer slecht is, wordt-ie vanzelf afgestraft. Daarbij is kwaliteit zeer persoonlijk: wat ik mooi vind, vind jij misschien niets en omgekeerd (zie discussie over vanDaals winnende inzending :P).

Merlijn: wel het DPZ-verhaltje (of was het Photosig?) erbij zetten, anders krijgt iedereen een giertankfetisjist-idee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pcies Merlijn ;) misschien dat je dat liedje kent van Herman Finkers? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Nu online
De stoma-wals bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

denk je ook even te gaan zoeken op desire in google,
waarschijnlijk moet ik nog maar iets speciefieker zijn,

maar verlangen kan zich uiten op meerdere manieren:
eten/drinken
weelde (geld/bezit)
liefde
warmte
vrijheid/vrede (ook nog actueel ook)

maar ja de kunst is nu natuurlijk net dat het verlangen eraf straalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Laatst online: 16-06 16:33
Misschien een foto van een heel arm persoon die verlangend naar iets kijkt wat voor ons heel "klein", heel normaal is.. Bijv. een schaal met fruit oid...
Zelf doe ik niet mee, maar misschien is dit een inspiratiebron voor iemand anders? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 12:33

Gorefest

serial killer.

Nou dat gaat niet zo snel deze maand, waarschijnlijk is het thema toch wat lastig voor velen.
Laat ik dan de eerste zijn die iets inzend.

Luscious Lips
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ignard/kisssmall.jpg
Dit zijn dus de lippen van mijn vriendin die naar mij verlangen....nouja zoiets dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Ik moet zeggen ik vind die Ezel ook prachtig!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
woow die hakt er in! :) Gore!

Die ezel is een pracht foto! Heb je die écht zelf gemaakt? Ik vind hem wereldklasse!! Maar.... verlangen.... kweenie, die ezel straalt niet echt verlangen uit.... hahaha ik blijf lachen bij die foto!! en eigenlijk... ja er zit verlangen in die kop.... :) Jezus wat een foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gorefest schreef op 02 april 2003 @ 19:16:
Nou dat gaat niet zo snel deze maand, waarschijnlijk is het thema toch wat lastig voor velen.
Laat ik dan de eerste zijn die iets inzend.

Luscious Lips
[afbeelding]
Dit zijn dus de lippen van mijn vriendin die naar mij verlangen....nouja zoiets dan.
zie ik dat nou goed? Heeft ze een snorretje? :+
Nee hoor, slap gelul :) ik verlang ook naar haar lippen, dus wederzijds een goede foto? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Verwijderd schreef op 02 april 2003 @ 22:46:
[...]

zie ik dat nou goed? Heeft ze een snorretje? :+
Wil zeggen dat het met het capturen van details wel goed zit met zijn camera! ;)

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yuk ranzige lippenstift heb ze op zeg.. de gedachte alleen al.. maar okay ik vat 'm al... HET VERLANGEN HARD WEG TE KUNNEN RENNEN... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 23:11:
...HET VERLANGEN HARD WEG TE KUNNEN RENNEN... ;)
Dat had ik dus ook ja :( . Dan kijk ik liever tegen de billen van vanDaal aan. Nee niet zijn billen, die van zijn foto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

coole close up is het wel ;)
maar ja niet direct mijn smaak qua verlangen

ik heb het idee dat dit wel een een grappig topic kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op 02 april 2003 @ 23:13:
[...]
Dat had ik dus ook ja :( . Dan kijk ik liever tegen de billen van vanDaal aan. Nee niet zijn billen, die van zijn foto :+
[botte modus]
zeker onder het mom van: "stront is makkelijker van je sjaak af te spoelen dan vies roze lippenstift?".
[/botte modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Oh nee, daar dacht ik nog geeneens aan :). Alleen vind ik zulke lippen nu eenmaal totaal niet aantrekkelijk. Staat deze dame nogal goedkoop vind ik persoonlijk.
Mijn motto is, doe maar gewoon dan zie je er leuk genoeg uit :) en verlangen is voor mij wel wat anders dan de foto waar het om ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Okay ik moet er wel bij zeggen dat ze er normaal niet zo bijloopt en eigenlijk NOOIT lippenstift draagt. Maar dit was speciaal voor de Rocky Horror Show waar wij afgelopen weekend geweest zijn.
Vandaar dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Gorefest op 03-04-2003 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Hmm, zit me net te bedenken dat ik je vriendin als goedkoop beschouw :+ . Zo bedoelde ik het dus in ieder geval niet (tis al laat blijkbaar) :)

Alleen zo'n foto vind ik persoonlijk geen verlangen uitstralen. Maarja, ik ben niet de enige hier natuurlijk en als er een kort en duidelijk verhaaltje bijzit dan moet het kunnen lijkt me. Het is in ieder geval niet iets waar ik mee aan zal komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als een meid zoiets draagt in de kroeg dan laat ik d'r gelijk links liggen... Maar dit begint meer SG te worden dus weer terug naar de orde van de dag.. hoe zet ik mijn glas wijn zo mooi mogelijk odp efoto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit wordt wel een moeilijk onderwerp om een foto te maken die en echt mooi is en goed verlangen uitbeeld.

/me denkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Yes! Ik heb net een geweldig idee bedacht voor deze contest. Nu nog even uitwerken en het kan nog mooi worden :) Nee ik verklap nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Succes PuCK ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ja nah, ik moet nog een onderwerp erbij verzinnen wat er goed bij past, maar hoe ik de foto ga maken waardoor het verlangen uitspreekt weet ik al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

SmartDoDo schreef op 02 April 2003 @ 23:13:
Dan kijk ik liever tegen de billen van vanDaal aan
Afbeeldingslocatie: http://www.hetrsg.nl/forum/images/smilies/ideetje2.gif

* vanDaal krijgt een idee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.. Dat is een begin :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Gorefest schreef op 02 April 2003 @ 19:16:
Luscious Lips
[afbeelding]
Hahaha ik wilde toch even zeggen dat ik hier ook van schrok hoor :)
Stift met mate B)

Ik zou toch nog een andere foto verzinnen, aangezien je een vriendin hebt moet je toch wel iets beters kunnen maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Geen prOn he mensen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AIKANE
  • Laatst online: 18-03 12:37

AIKANE

Grrrrr

Oke, ik heb mij ook maar eens opgegeven. Het lijkt me super leuk om mee te doen. Ik heb verder niets met fotografie te doen, alleen dan dat ik het erg leuk vind om te doen.

Deze foto was eigenlijk bedoeld als background voor mijn vriendin's haar computer, maar vond hem best wel geslaagde foto en vond het wel passen bij dit onderwerp, verlangen.

Mijn verlangen

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.krolis/pictures/me_background_tumb.jpg
(Clickable)

Uit de hand geschoten met een Canon Ixus Digital. Achtergrond aangepast in Photoshop en een iets andere uitsnede gemaakt.

What the heart requires may never be understood by the mind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

vanDaal schreef op 03 april 2003 @ 09:31:
[...]
[afbeelding]

* vanDaal krijgt een idee :+
Niet mijn woorden gaan verdraaien hé ;)

Ik heb al wel een idee wat te doen, eerst maar eens kijken of ik wat hulp kan inroepen. Zal op zn vroegs het weekend worden voor ik wat kan proberen, gelukkig vandaag mijn camera gekregen :Y) dus ik ben enthousiast genoeg om wat te proberen. Zal wel niet veel worden maarja, dat mogen jullie beoordelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aikane, je noemt de foto MIJN VERLANGEN, terwijl het een foto van jezelf is.... is het dan niet HET VERLANGEN VAN JE VRIENDIN ? Of verlang jij naar jezelf?Je hebt immers altijd jezelf al dus daar valt niets aan te verlangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Verwijderd schreef op 03 april 2003 @ 15:05:
Aikane, je noemt de foto MIJN VERLANGEN, terwijl het een foto van jezelf is.... is het dan niet HET VERLANGEN VAN JE VRIENDIN ? Of verlang jij naar jezelf?Je hebt immers altijd jezelf al dus daar valt niets aan te verlangen....
Gewoon zijn verlangen naar zijn vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AIKANE
  • Laatst online: 18-03 12:37

AIKANE

Grrrrr

Devster schreef op 03 April 2003 @ 15:08:
[...]

Gewoon zijn verlangen naar zijn vriendin.
Precies. De foto staat op de desktop van mijn vriendin. Ik kijk haar dus aan. ..mijn verlangen...

Je kan het trouwens ook nog anders zien, ik kijk 'ergens' verlangend naar... misschien wel naar jouw... 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door AIKANE op 03-04-2003 15:28 ]

What the heart requires may never be understood by the mind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AIKANE schreef op 03 april 2003 @ 14:47:
Oke, ik heb mij ook maar eens opgegeven. Het lijkt me super leuk om mee te doen. Ik heb verder niets met fotografie te doen, alleen dan dat ik het erg leuk vind om te doen.

Deze foto was eigenlijk bedoeld als background voor mijn vriendin's haar computer, maar vond hem best wel geslaagde foto en vond het wel passen bij dit onderwerp, verlangen.

Mijn verlangen

[afbeelding]
(Clickable)

Uit de hand geschoten met een Canon Ixus Digital. Achtergrond aangepast in Photoshop en een iets andere uitsnede gemaakt.
Hmmm..... ik vind het wel een aardige foto maar het is erg vergezocht vind ik. In de foto zelf is helemaal niets van verlangen te zien. Omdat je maar een deel van je gezicht ziet is er zelfs geen "verlangende blik" te zien ook... Het is een beetje als wat voor foto dan ook die je vriendin dan zou hebben en dan naar je zou verlangen als ze ernaar kijkt.... snap je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

hmm verlangen? :p
hmm bier... :P
ahh foto! :+

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/vaframentum/fotocontest/leffe_verlangen_contest.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DumbAss
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 11:30
Verlangen is een mooi thema. Alleen door de moeilijkheidsgraad ervan denk ik dat er veel minder mensen meedoen met deze contest. Dat is jammer want gezien het aantal foto's en stemmen van de vorige contest was het goed op weg een open contest te worden. Ik denk dat je nu eerder mensen wegjaagt.

Vanutsteen.nl => nerds only | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DumbAss schreef op 03 april 2003 @ 23:57:
Verlangen is een mooi thema. Alleen door de moeilijkheidsgraad ervan denk ik dat er veel minder mensen meedoen met deze contest. Dat is jammer want gezien het aantal foto's en stemmen van de vorige contest was het goed op weg een open contest te worden. Ik denk dat je nu eerder mensen wegjaagt.
Tja... ik kan er ook "Lente" van maken .......
De vraag is wil je een uitdaging met zoals je zegt inderdaad misschien minder foto's of wil je een standaardthema met de onvermijdelijke lading clichefoto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 13:31
het moet niet te makkelijk worden, ik vind het wel een geniaal thema. Ben alleen nog aan het bedenken wat ik ga insturen. Heb er al eentje gemaakt van mijn kat die vanaf de grond zwaar geil naar een blikje kattenvoer op de tafel zit te kijken, maar vind hem nog niet goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is zeker een moeilijk thema, maar of dat nou een slecht idee is. Ik weet ook nog niet zeker of ik wel een foto ga insturen, maar ik zal zéker met belangstelling de contest volgen om te zien hoe anderen worstelen met dit thema :) En stemmen wordt dan denk ik ook heel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 08:57

BaRF

bijna kerst

ok, het verlangen van m'n neefje:

Wish I could stay forever...
Afbeeldingslocatie: http://www.woonbureaucoban.nl/temp/wish_i_could_stay.jpg

(damn had hem al geupped naar de contest site, maar weer even weggehaald omdat ik vergeten was toestemming te vragen ;))

(edit: nieuwe url)

[ Voor 31% gewijzigd door BaRF op 04-04-2003 12:36 . Reden: url ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 15:31

zAo

GPLv2 Fanboy

BaRF schreef op 04 April 2003 @ 11:07:

[afbeelding]

(damn had hem al geupped naar de contest site, maar weer even weggehaald omdat ik vergeten was toestemming te vragen ;))
Ik volg nu een tijdje alle draadjes over fotos en ik vind dit een van de mooiste vanwege de lichtval. Ik ben nog erg n00b en heb mijn A60 nog nieteens binnen, maar ik VERLANG naar zulke pics :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

zAo schreef op 04 April 2003 @ 11:24:
[...]

Ik volg nu een tijdje alle draadjes over fotos en ik vind dit een van de mooiste vanwege de lichtval. Ik ben nog erg n00b en heb mijn A60 nog nieteens binnen, maar ik VERLANG naar zulke pics :+
_/-\o_

edit: mmm moet even opnieuw uppen geloof ik :P
edit2: fixed ;)

[ Voor 4% gewijzigd door BaRF op 04-04-2003 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

[afbeelding]

Mooi... verlangen doet soms pijn - hmm...... alleen jammer dat met name zijn kruis zo overbelicht is! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaRF schreef op 04 april 2003 @ 11:07:

[afbeelding]

Kijk DAT begint erop te lijken! idd wel jammer van dat kruis maar verder is dit heel goed! Dit spreekt voor zich. Geen uitleg nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toestemming vragen hoeft niet hoor. Alleen als je zelf twijfelt of de foto geschikt is kun je'm eerst hier posten met de vraag offie ok is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

pcies zoiets zoek ik eigenlijk ook, of een contrast op de foto waardoor het één het verlangen van het ander veroorzaakt, of een foto die gewoon de personen er op deze apparte manier op zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer mooie foto !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

merci :D ik zal hem even op de contest site zetten dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Mooie foto BaRF! Dat gedeeltes van de foto overbelicht zijn is volgens mij niet zo erg en past op zicht wel bij de foto (het geeft de foto juist sfeer). Ik had wel liever gezien dat ook z'n voet op de foto aanwezig was.

[ Voor 3% gewijzigd door vanDaal op 04-04-2003 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg mooie foto BaRF!
Het straalt echt ''verlangen'' uit!
Heel goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

Sommigen fotos stralen verlangen uit, anderen roepen het op...

Afbeeldingslocatie: http://www.steil.nl/fotolog/pzone/030403e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 15:31

zAo

GPLv2 Fanboy

Hier waren de topicstarters bang voor denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik kan je geen ongelijk geven Merlijn_merlin, die foto roept idd verlangen op :9
zAo schreef op 04 april 2003 @ 14:40:
Hier waren de topicstarters bang voor denk ik :+
Ach, het blijft nog steeds netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

ik vind hem ook netjes hoor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Spacy:mag ik jouw avatar op mijn auto plakken? Hij is wel erg grappig "Ik rem alleen voor Henkieeeeee"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

Verwijderd schreef op 04 april 2003 @ 17:50:
offtopic:
Spacy:mag ik jouw avatar op mijn auto plakken? Hij is wel erg grappig "Ik rem alleen voor Henkieeeeee"
je bedoeld de henk-vis combinatie ?
moet je het origineel dan ook hebben mail dan even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag even jullie mening of deze foto geschikt is, de meningen zijn er een beetje over verdeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.iguana-design.nl/crying%20rose.jpg

Crying Rose; Desire of Love

Oftewel: Een huilende roos omdat ze naar liefde verlangt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Nu online
Los van het feit of het genoeg met 'verlangen' te maken heeft om mee te doen (naar mijn mening zeker wel trouwens), vind ik het een prachtige foto! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dankje! :)
Altijd leuk om te horen als je nog niet zo lang bezig bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het een fantastische mooie foto qua beeld,
voldoet zeker aan het thema,
MAAR de kleur vind ik enorm koeltjes ten op zichte van het "warme" gevoel
dat het verlangen voor MIJ is... (ik weet niet of dit voor iedereen zo moet)
Nils

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2003 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 21:18:
Graag even jullie mening of deze foto geschikt is, de meningen zijn er een beetje over verdeeld:
[afbeelding]

Crying Rose; Desire of Love

Oftewel: Een huilende roos omdat ze naar liefde verlangt. :)
Een beetje erg kitscherig, vind je niet?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Laatst online: 04-09 09:17
Ik doe ook maar eens een keertje mee. Ik ben sinds een paar maandjes ook actief op digicam gebied. :)

Mijn inzending uit de dierentuin:
Verlangen naar Vrijheid

Afbeeldingslocatie: http://www.dree.nl/outside/tweakers/contest/april2.jpg

Grotere versie:
http://www.dree.nl/outside/tweakers/contest/april.jpg

Het spreekt wel voor zich waarom dit verlangen uitstraalt. Ik zag deze foto, en dacht meteen, ja die past hier perfect, beter dan alle vorige foto's vind ik persoonlijk. Het is ook wel een moeilijk onderwerp, een leuke uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die roos is echt wel mooi maar zwaar kitch zou goed staan in een woonwagen aan de muur.. en daar heb ik geen evrlangen naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 12:39

-Stef-

Slainthe!

Ik zie nu pas dat het thema vanapril "verlangen" is.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niveau van de foto's in vergelijking met het begin er erg op vooruit heb zien gaan. Waren het in het begin nog veelal kiekjes die men met hun zojuist aangeschafte digicam gemaakt had instuurde, nu zie ik aardig wat mooie platen en goeie adviezen over het hoe en wat. Wat ik helaas nog wel lees zij het stukken minder is het (ontopic) gezever over elkaar en over elkaars foto's. Ik hoop echt dat dat een keer is afgelopen hier. Laten we hier gewoon van elkaar leren en openstaan voor kritiek, zowel positieve als opbouwende (waarbij de foto dus verbeterd kan worden).

Ik denk dat veel lezers hier al geprofiteerd hebben van de tips die in dit topic gegeven worden. Ik in ieder geval wel. Wat ik leuk vind aan dit topic is dat erover nagedacht moet worden. Verlangen is namelijk geen schaduw of reflectie/spiegeling maar is iets dat iets of iemand uitstraalt. Dit leidt er toe dat men niet lukraak iets op de foto kan nemen maar er over moet nadenken waar hij iets kan vinden dat verlangen uitstraalt. Sterk!

Ik zal deze keer ook iets proberen te vinden als ik daar tijd voor heb. Dan blijft het deze keer niet bij een textuele bijdrage.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Mooie fotos! Die roos is goed bedacht, maar misschien kun je de kleur iets opkrikken met de levels ofzo? dat de roos iets meer uitspringt?

En die grote poes daar straalt of verlangen uit naar vrijheid, of hij ziet een smakelijk kindje lopen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind je opmerking wel wat bot SKKL. Daar heeft niemand wat aan. Wat jij kitsch noemt vind een ander mooi. Jij kraakt dus domweg een foto van een ander af. Bij een thema als dit kunnen we dat niet gebruiken. Uiteraard mag je je mening geven, maar houd daarbij in gedachte dat je de visie van de maker van de foto ook respecteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de roos mooi in deze kleuren, oppeppen van de kleuren zou meer bij het thema passen, maar wel de foto zelf minder maken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
Biertjuuuhh !!

Een mooie foto van een jongetje dat het bier van zijn vader beschermt...

Hij verlangt of naar de zandbak of naar een slokje pils.

IIG hij verlangt.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=86245

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 09:41:
Ik vind je opmerking wel wat bot SKKL. Daar heeft niemand wat aan. Wat jij kitsch noemt vind een ander mooi. Jij kraakt dus domweg een foto van een ander af. Bij een thema als dit kunnen we dat niet gebruiken. Uiteraard mag je je mening geven, maar houd daarbij in gedachte dat je de visie van de maker van de foto ook respecteerd!
Sorry, ik kom wel vaker heel bot uit de hoek zonder dat dat echt de bedoeling is.

Foto van Jongetje met bier zeeer goed !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De roos is zeker wel mooi, alhoewel de kleuren erg flets zijn. Verlangen vind ik er niet echt uit spreken. Vind het meer zo'n standaard ansichtkaart idee.... (NOFI)

Het jongetje is een leuke candid opname. Geinig!

Overigens heb ik nog niet iets gezien waar ik van van mijn stoel viel.... :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2003 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-04-2023
ff een geintje tussendoor, moet ook kunnen lijkt me (-:
Afbeeldingslocatie: http://rotjeknor.veldmans.com/ash.jpg
Idee was grappig, uitwerking wat minder, maar lol hadden we (-:

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rotjeknor schreef op 05 april 2003 @ 20:43:
ff een geintje tussendoor, moet ook kunnen lijkt me (-:
[afbeelding]
Idee was grappig, uitwerking wat minder, maar lol hadden we (-:
Ik snap de grap alleen niet :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-04-2023
Verwijderd schreef op 05 april 2003 @ 21:05:
[...]
Ik snap de grap alleen niet :*)
Hmmm, het idee was dus dat het moest lijken alsof tie aan een supergroot glas dronk... Zoals ik al zei was de uitwerking minder (-:

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dierlijk verlangen
Afbeeldingslocatie: http://hetmoetmaar.nl/pics/inzendingklein.jpg

Gemaakt met een Fujifilm Finepix A201, standaard instellingen (niet speciaal voor deze contest gemaakt :)) In GIMP gecropt en de levels en brightness ietsje aangepast.

Dit is een van de katers van mijn broer. Hij mag nog niet naar buiten, omdat hij nog niet gevaccineerd is, maar staat elke dag voor het raam (over het plakplastic heen), naar buiten te verlangen. Hij mag niet, maar wat zou hij graag.. :)

/edit: Hij lijkt bij nader inzien wel heel erg op die tijger :| naja, jammer.. ik vind hem wel echt verlangen uitstralen. Hij is ook niet van geweldige kwaliteit, maar dat is mijn camera nou eenmaal ook niet.. Het is ook maar een eerste poging 8)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2003 23:35 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste