Toon posts:

nvidia 43.45 driver

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort de officiele Nvidia 43.45 driver gedownload en geinstalleerd en nu heb ik problemen met mijn refresh rate van mijn monitor. Met de 41.09 driver had ik een refresh rate aanstaan van 120(dus ik had het boxje "hide modes that monitor can't display uitgezet waardoor ik hogere modes kon kiezen). Maar met die nieuwe driver kan ik maar tot maximaal 85. De officiele modes zijn maar tot 75, maar met die box uitgezet kan ik tot 85.Maar dit vind ik nog steeds niet goed genoeg, aangezien ik ergens had gehoord dat minimaal 100 hz goed voor je ogen was.
ALs ik al 100 aanzet krijg ik echter eerst een tijdje zwart scherm en dan gaat hij weer terug naar 85. Vanzelfsprekend geld dit ook bij hogere modes.
Weet iemand waarom dit is of hoe ik dit kan oplossen?

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:22

evaarties

Powerball @ 12.582

100MHz is wel prettig voor je ogen, maar je moet er ook zeker van zijn dat je monitor deze waarde aankan. Je kan hem er mee kapot maken als dit niet het geval is.

Zorg ook dat je bij je instellingen voor je monitor ook je eigen monitor heb geselecteerd, dan neemt Windows automatisch de maximale waarden over.

[ Voor 32% gewijzigd door evaarties op 01-04-2003 11:44 ]

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Heb je hier al gekeken en ik denk dat je beter dat topic even had kunnen kicken. D'r is toch ook zoiets als ee refreshratefix ofzo? Misschien dat dat werkt?

Lees voortaan even de faq voordat je een topic opent en probeer daarvoor zelf een oplossing te zoeken voor je probleem.

Verwijderd

Ik kan hier nogsteeds 100Hz kiezen hoor.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:02
Vanaf 75 Hz. heb je geen last meer van knipperen. Voor kantoorwerk wordt meen ik zelfs de grens van 72 Hz. gehanteerd (minimum). Verder wordt je monitor over het algemeen alleen maar onscherper bij hogere refreshrates. Mijn monitor draait daarom ook op 85 Hz. ipv 100 Hz.

Edit: Als je op 85 Hz. geen last hebt van knipperen rustig daar op laten staan. Als je wel last heb van knipperen (wat ik me niet kan voorstellen aangezien dat ongeveer onmogelijk is) dan zou ik gaan kijken of je hoger kunt komen maar zoals ik al zei: de meeste monitoren worden dan ook beduidend onscherper door bv een mindere monitorkabel.

[ Voor 39% gewijzigd door Korvaag op 01-04-2003 12:03 ]

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

Als ik mijn monitor op 85Hz zet merk ik wel dat het stukken minder prettig kijkt dan 100Hz.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:02
Verwijderd schreef op 01 april 2003 @ 12:02:
Als ik mijn monitor op 85Hz zet merk ik wel dat het stukken minder prettig kijkt dan 100Hz.
Hmm.. Ik kan natuurlijk niet zien wat jij ziet maar ik waag het te betwijfelen of je het verschil ziet als ik jouw monitor ergens op zet en jij mag gokken.

UNOX: The worst operating system

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

zomaar ff een vraagje, maar heb je officiele monitor drivers geinstalleerd, ipv "default monitor" o.i.d.?
kan wel s helpen, of je moet ff de 43.45 driver volledig uninstallen en dan weer opnieuw erop mikken, want hier doet ie t ook gewoon boven de 100Hz :z

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik heb geen officiele minitor drivers geinstalled, en ik heb ook net de driver opnieuw geinstalled en het heeft het niet opgelost.

Verwijderd

Staat je monitor soms op plug and play , want dan word mijn max ook maar 85hz

Verwijderd

Draai zelf met deze drivers op 120 Hz (21" 1024x768) en geen problemen. Dus ligt niet aan de drivers van Nvidia. Sterker nog, ik merk duidelijk verschil met de vorige Nvidia spullen.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
evaarties schreef op 01 april 2003 @ 11:43:
100MHz is wel prettig voor je ogen
[flauw_mode]
Klopt, maar 100Hz is ook al fijn ;)
[/flauw_mode]

Heb hier ook 43.35 en geen probleem hoor ...Je kunt het vinkje bij "Alleen modes die voor deze monitor geschikt zijn" ofzo uitzetten en dan doodleuk 100Hz (of hoger ;) ) kiezen.

/edit/ maar dat wist je al ;) * RobIII moet beter lezen...

[ Voor 30% gewijzigd door RobIII op 01-04-2003 13:49 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.