Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:34
Sinds vandaag brengt D*Tone/Orange kosten in rekening voor het bellen naar de klantenservice en bellen naar de rekeninginfoservice.
Betekent dit nu dat het abonnement gratis opgezegd kan gaan worden?
Maar aangezien D*/Or* van het Nederlands recht gebruikt maakt is voor die mensen die minder dan 3 maanden geleden een D* abo hebben afgesloten wel artikel 236. (6.5.2A.3) Burg.Wetboek, Titel5 boek 6 van toepassing en is een poging tot opzeggen zeker de moeite waard.
Art. 236. (6.5.2A.3)

Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt als onredelijk bezwarend aangemerkt een in de algemene voorwaarden voorkomend beding

i. dat de gebruiker de bevoegdheid geeft de door hem bedongen prijs binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst te verhogen, tenzij de wederpartij bevoegd is in dat geval de overeenkomst te ontbinden
Let op: alleen abonnementen die max. 3 maanden geleden zijn afgesloten komen in aanmerking!!

[ Voor 81% gewijzigd door JJapie op 01-04-2003 08:38 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 11:26

Korakal

Up up up!

nee, in de algemene voorwaarden staat:

2.3. Orange heeft het recht de algemene voorwaarden, een (reeds gesloten) Overeenkomst en de door haar gehanteerde tarieven van tijd tot tijd te wijzigen.

dus helaas...

• JJapie
Korakal schreef op 31 March 2003 @ 15:00:
nee, in de algemene voorwaarden staat:

2.3. Orange heeft het recht de algemene voorwaarden, een (reeds gesloten) Overeenkomst en de door haar gehanteerde tarieven van tijd tot tijd te wijzigen.

dus helaas...
Ja, maar volgens mij overruled de Nederlandse Wet hoe dan ook altijd de Algemene Voorwaarden.

• Korakal

Korakal

Up up up!

GFM schreef op 31 March 2003 @ 15:01:
[...]

Ja, maar volgens mij overruled de Nederlandse Wet hoe dan ook altijd de Algemene Voorwaarden.
JIJ hebt toch je handtekening gezet onder het contract met bijbehorende algemene voorwaarden? Anders had je niet moeten tekenen.

• JJapie
Korakal schreef op 31 March 2003 @ 15:02:
[...]

JIJ hebt toch je handtekening gezet onder het contract met bijbehorende algemene voorwaarden? Anders had je niet moeten tekenen.
Ja dat klopt. Maar ik wil alleen maar zeggen dat de algemene voorwaarden van dutchtone/orange wel aan de wet moeten voldoen.
Orange kan alles schrijven in de algemene voorwaarden, maar dat betekent niet dat dat ook allemaal mag en kan, dat dat ook allemaal geldt...

Verwijderd

Korakal schreef op 31 March 2003 @ 15:02:
[...]

Zo werkt dat dus niet. Zo bepaling in de algemen voorwaarden mag als niet bestaand worden beschouwd, als het onwettig is. :)

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

GFM schreef op 31 maart 2003 @ 15:06:
[...]

Ja dat klopt. Maar ik wil alleen maar zeggen dat de algemene voorwaarden van dutchtone/orange wel aan de wet moeten voldoen.
Orange kan alles schrijven in de algemene voorwaarden, maar dat betekent niet dat dat ook allemaal mag en kan, dat dat ook allemaal geldt...
De voorwaarden voldoen ook aan de wet, jij hebt je met je handtekening akkoord verklaard dat zij tussentijds deze voorwaarden mogen aanpassen, dus helaas.

Zij blijven met hun wijzigingen binnen de wet.

[ Voor 5% gewijzigd door Rocky op 31-03-2003 15:09 ]

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Nou ja, probeer het als jij het zo denkt. Maar bedenk wel dat als men er niet mee accoord gaat je wel tegen een flinke vervroegd-beëindigen premie aan kan lopen...
Je kunt natuurlijk niet in je opzegbrief zetten 'als dit trucje niet geldt dan wil ik wel graag mijn abonnement behouden'... :/

Verwijderd

Rocky schreef op 31 maart 2003 @ 15:08:
[...]

De voorwaarden voldoen ook aan de wet, jij hebt je met je handtekening akkoord verklaard dat zij tussentijds deze voorwaarden mogen aanpassen, dus helaas.
Dit is dus gewoon niet waar.

De reden hiervoor is dat men in principe dan € 300,--/min. zou kunnen vragen.
Wijzigingen in algemene voorwaarden moeten ruim van te voren (1 maand:?, even nakijken) schriftelijk bekend worden gemaakt. Of dit dus in de voorwaarden staat of niet.

Verwijderd

als de bedingen in de overeenkomst onredelijk bezwarend zijn maak je een kans. Zoek eens op grijze en zwarte lijst. Ook al heb je getekend.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 31 maart 2003 @ 15:11:
[...]

Dit is dus gewoon niet waar.

De reden hiervoor is dat men in principe dan € 300,--/min. zou kunnen vragen.
Wijzigingen in algemene voorwaarden moeten ruim van te voren (1 maand:?, even nakijken) schriftelijk bekend worden gemaakt. Of dit dus in de voorwaarden staat of niet.
Staat er in het conctract dan dat gratis helpdeskgebruik erbij hoort? Nee toch. Dit is een aanvullende dienst; zelfs zónder deze wordt je niet beperkt in de mogelijkheden waarvoor je gecontracteerd hebt.
Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 15:16:
als de bedingen in de overeenkomst onredelijk bezwarend zijn maak je een kans.
precies, zoiets zocht ik naar. Het is toch niet onredelijk bezwarend?

[ Voor 18% gewijzigd door Korakal op 31-03-2003 15:18 ]

Verwijderd

Korakal schreef op 31 March 2003 @ 15:17:
[...]

Staat er in het conctract dan dat gratis helpdeskgebruik erbij hoort? Nee toch. Dit is een aanvullende dienst; zelfs zónder deze wordt je niet beperkt in de mogelijkheden waarvoor je gecontracteerd hebt.
Dat kun je je afvragen. Het zal inderdaad niet expliciet vermeld staan, maar die diensten behoren wel tot het totale dienstenpakket waarvan je weet dat mensen ze zullen gebruiken.
Het zou zelfs iets substantieels kunnen zijn, waardoor mensen voor D*/O* kiezen.

Even zoeken of er jurisprudentie is over dergelijke zaken.

• JJapie
Verwijderd schreef op 31 maart 2003 @ 15:21:
[...]
Het zou zelfs iets substantieels kunnen zijn, waardoor mensen voor D*/O* kiezen.
Inderdaad, ik heb (o.a.) gekozen voor d*/Orange omdat je daar GRATIS je tegoed kon beluisteren. Dat kan nu dus niet meer :(

• Gophlin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 11:27
Overigens hebben ze ook de opzegtermijn veranderd van 1 maand naar 2 maanden. Dit lijkt me toch wel een redelijk grote wijziging in "Algemene voorwaarden land" :)
Maar heel raar inderdaad dat je dit niet gewoon van hun hoort via een brief, sms of grote advertentie ergens..

majime-it.nl

Verwijderd

Waar op de nieuwe orange site kun je trouwens alle tarieven vinden, dus ook voor de klantenservice en tegoed afluisteren e.d. ?

Dit vond ik wel op de site:

Ik had een abonnement bij Dutchtone. Moet ik bij Orange een ander tarief betalen?
Nee, alle tarieven voor bellen en sms'en blijven hetzelfde. Alleen de naam is veranderd naar Orange Free.

Ze zeggen hier dus wel dat alle tarieven gelijk blijven. Moeten tariefswijzigingen hoe dan ook op een of andere manier aangekondigd worden? Ik maak namelijk best wel vaak gebruik van de afluistermogelijkheid.

• JJapie
Verwijderd schreef op 31 maart 2003 @ 15:38:
Waar op de nieuwe orange site kun je trouwens alle tarieven vinden, dus ook voor de klantenservice en tegoed afluisteren e.d. ?

Ik had een abonnement bij Dutchtone. Moet ik bij Orange een ander tarief betalen?
Nee, alle tarieven voor bellen en sms'en blijven hetzelfde. Alleen de naam is veranderd naar Orange Free.

Ze zeggen hier dus wel dat alle tarieven gelijk blijven. Moeten tariefswijzigingen hoe dan ook op een of andere manier aangekondigd worden? Ik maak namelijk best wel vaak gebruik van de afluistermogelijkheid.
Bel maar eens naar de klantenservice met je vaste telefoon, er wordt dan na het intoetsen van je telefoonnummer verteld dat 'dit gesprek verrekend wordt met je tariefplan'...

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
GFM schreef op 31 maart 2003 @ 15:47:
[...]

Bel maar eens naar de klantenservice met je vaste telefoon, er wordt dan na het intoetsen van je telefoonnummer verteld dat 'dit gesprek verrekend wordt met je tariefplan'...
even een stelling: "als ik nu met mijn vaste telefoon bel naar Orange klantenservice en ik toets bij het vragen om het mobiele nummer JOUW NUMMER in, wil dat dan zeggen dat het ook met jouw tariefplan verrekend wordt?"

als dit waarheid is, ernstige zorgen maakt over iemand op kosten jagen/naaien

• JJapie
koen schreef op 31 March 2003 @ 15:55:
[...]

even een stelling: "als ik nu met mijn vaste telefoon bel naar Orange klantenservice en ik toets bij het vragen om het mobiele nummer JOUW NUMMER in, wil dat dan zeggen dat het ook met jouw tariefplan verrekend wordt?"

als dit waarheid is, ernstige zorgen maakt over iemand op kosten jagen/naaien
Ja, dat lijkt mij wel ja...
Beetje jammer, Orange...

Verwijderd

dus dat nummer van 747 kost nu geld? dat meen je niet :( stelletje _#_$')(?_"$#_)(_$#"

Met de gratis Saldo en rekening informatie kun je 24 uur per dag controleren wat je saldo is. De Saldo en rekening informatie vertelt je exact voor hoeveel je hebt gebeld sinds de laatste rekening - en dus ook hoeveel je nog overhebt. De informatie is bijgewerkt tot maximaal 48 uur. Bij het berekenen van het bedrag kijken we naar je gesprekskosten en naar de vaste maandelijkse kosten.
bron: dutchtone veel gestelde vragen enzow...

ik gebruik 747 is dat nu wel of niet gratis dan?

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 16:50 ]

• JJapie
Verwijderd schreef op 31 maart 2003 @ 16:40:
dus dat nummer van 747 kost nu geld? dat meen je niet :( stelletje _#_$')(?_"$#_)(_$#"

Met de gratis Saldo en rekening informatie kun je 24 uur per dag controleren wat je saldo is. De Saldo en rekening informatie vertelt je exact voor hoeveel je hebt gebeld sinds de laatste rekening - en dus ook hoeveel je nog overhebt. De informatie is bijgewerkt tot maximaal 48 uur. Bij het berekenen van het bedrag kijken we naar je gesprekskosten en naar de vaste maandelijkse kosten.
bron: dutchtone veel gestelde vragen enzow...

ik gebruik 747 is dat nu wel of niet gratis dan?
Waarschijnlijk is het direct bellen van de rekeninginfoservice wel gratis...
Ik hoor hier verschillende dingen over, maar ik ga dus niet weer bellen met de klantenservice à €0.11/minuut |:(

[ Voor 9% gewijzigd door JJapie op 31-03-2003 17:07 ]

Verwijderd

GFM schreef op 31 March 2003 @ 17:07:
[...]

Ik hoor hier verschillende dingen over, maar ik ga dus niet weer bellen met de klantenservice à €0.11/minuut |:(
mooi, toch vind het wel een k*t dat je daar nu ineens voor moet betalen.
:( :|

• JJapie
Ik ben tot de conclusie gekomen dat opzeggen inderdaad mogelijk is volgens het in mijn firstpost genoemde artikel van het burgerlijk wetboek :)

Veel plezier met opzeggen :P

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
hehe denk je dat het serieus mag? kan wel een andere telefoon gebruiken *gooit zijn s300 het raam uit ;)*

Verwijderd

Dit zou zo ontzettend fijn zijn... kan ik mijn 2 abonnementjes opzeggen...

Verwijderd

Ik heb ook nog een abootje die dan mooi opgezegd kan worden! als iemand zijn abo hierdoor op heeft kunnen zeggen, zou ik dat graag even willen weten! ook de brief/fax die je dan gestuurd hebt plz! ;) alvast bedankt!

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:55
GFM schreef op 31 March 2003 @ 17:07:
[...]
[...]
Yup, dit is (blijft) gewoon gratis.

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:45
Dit geldt dus volgens mij alleen voor mensen die hun contract korter dan 3 maanden hebben. Dit is de termijn die wordt genoemd in art 6:236 sub i BW

• JJapie
Inderdaad, geldt alleen voor de mensen die het contract max. 3 maanden geleden hebben afgesloten... Maar volgens mij zijn dat er vrij veel (waren namelijk leuke cashbacks :D)

• Gophlin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 11:27
GFM schreef op 31 maart 2003 @ 22:19:
Ik ben tot de conclusie gekomen dat opzeggen inderdaad mogelijk is volgens het in mijn firstpost genoemde artikel van het burgerlijk wetboek :)

Veel plezier met opzeggen :P
Op basis waarvan als ik vragen mag? Heeft iemand al een reactie van Orange gehad? Voordat ik een leuke brief de deur uitgooi, wil ik wel wat zekerheid hebben natuurlijk... Dit zou echt zo mooi zijn :P

majime-it.nl

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:13
Ja inderdaad, ik heb in februari een abo afgesloten voor 2 jaar =) zou wel gaaf zijn als ik deze kan opzeggen voor andere telefoon lol. Dan ga ik wel naar vodafoon ofzo hehe.

• StephaN900
  • Niet online
Ja ik wil graag zo'n nokia met camera :p dus als iemand even op een rijtje kan zetten wat ik allemaal in de brief moet zetten ;)

• Arunia
@ Stephan

We zijn er geloof ik nog niet eens uit of het wel mogelijk is.
Denk zelf van niet, maar ja het zou leuk zijn als het wel mogelijk is.

• StephaN900
  • Niet online
Ah ok ;) Nou ja ik blijf wel even meekijken hoop dat het wel kan.

• JJapie
Nogmaals:
Ik heb met mijn vader overlegd of het mogelijk zou zijn op grond van deze wijzigingen (verlengen opzegtermijn en verhogen kosten klantenservice) het abonnement op te zeggen. Zijn antwoord daarop was ja. Dit is gebaseerd op het volgende artikel uit het burgerlijk wetboek:
quote: Burgerlijk Wetboek
Art. 236. (6.5.2A.3)

Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt als onredelijk bezwarend aangemerkt een in de algemene voorwaarden voorkomend beding

i. dat de gebruiker de bevoegdheid geeft de door hem bedongen prijs binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst te verhogen, tenzij de wederpartij bevoegd is in dat geval de overeenkomst te ontbinden
Dit geldt alleen voor de abonnementen die max. 3 maanden geleden zijn afgesloten. Je kan een opzeg brief sturen naar Orange Klantenservice. Vermeldt duidelijk dat je volgens bovenstaand artikel het recht hebt om op te zeggen.

That's it :)

• Arunia
Kewl 8)
Dan ga ik meteen me abo opzeggen =P
Ligt er eigenlijk aan of het wel zo'n zin heeft. Heb eigenlijk geen zin om 2 jaar aan orange vast te zitten. Ach ik zal nog wel effies thuis bespreken.

Verwijderd

Als iemand al zijn brief klaar heeft zou diegene hem dan hier kunnen posten, dat zou heel erg fijn zijn.

• dog4life
  • Niet online
Juist ja, dan ga ik mijn 1 maanden oude Allin-30 opzeggen :D
En meteen een ander abo afsluiten oid... :)

Verwijderd

Ik zit ook na te denken of ik m'n abonnement zal opzeggen. Moet wel snel beslissen want ik heb 'm vanaf 6 januari... Ik vind de bundel van Dutchtone (Orange) wel erg handig, ik denk niet dat ik na het opzeggen nog eens bij Orange moet aankloppen voor een ander abonnement, dat is ook niet helemaal eerlijk. Maar anders zit ik er nu nog twee jaar aan vast en misschien krijg ik daar later weer spijt van... Moeilijk, moeilijk.

Verwijderd

2 jarige abo's zou ik nu sowiezo opzeggen!

• StephaN900
  • Niet online
K ik zal het ook proberen dan heb sinds 1 maand een 2jarig allin 30 abo. Maar ja dutchtone is wel handig sluit gewoon weer een abo af onder een andere naam dat kan wel neem ik aan?
Bedankt trouwens!

• dog4life
  • Niet online
StephaN schreef op 01 April 2003 @ 16:36:
K ik zal het ook proberen dan heb sinds 1 maand een 2jarig allin 30 abo. Maar ja dutchtone is wel handig sluit gewoon weer een abo af onder een andere naam dat kan wel neem ik aan?
Bedankt trouwens!
Ik zou niet weten waarom je het niet gewoon onder je eigen naam kan doen? Ze kunnen je denk ik in principe niet weigeren... Heb net een nieuw abo, terwijl ik me andere heb opgezegd (ivm korting op nieuwe 6610 die dan hoger was >:))
Ik zit ook te twijfelen, over wat ik ga doen na de opzegging :)

• StephaN900
  • Niet online
Ach ja probeer het ook gewoon weinig dat ze kunnen doen 600 euro meer of minder daar doen ze het ook niet voor :p denk dat ik maar die 7250 neem nu

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 15:38:

Dat wil zeggen: de kosten die je maakt voor bellen naar andere personen, niet naar diensten van D*.

Verwijderd

Brief komt eraan, even geduld.

Verwijderd

Plaats, datum

Geachte heer, mevrouw,

Op ... heb ik bij u een abonnement afgesloten voor 1 of 2 jaar. Nu Dutchtone zijn naam gewijzigd heeft naar Orange zijn er wijzigingen opgetreden, terwijl alles hetzelfde zou blijven.

In het burgelijk wetboek staat het volgende:
Art. 236. (6.5.2A.3)

i. dat de gebruiker de bevoegdheid geeft de door hem bedongen prijs binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst te verhogen, tenzij de wederpartij bevoegd is in dat geval de overeenkomst te ontbinden.
Sinds de naamswijziging is de klantenservice niet meer gratis, er moet hetzelfde tarief worden betaald als naar vaste telefoonnummers of Orange telefoonnummers. Daarnaast verlengen jullie de opzegtermijn van één maand naar twee maanden.

Ook heeft u mij niet van dit feit op de hoogte gesteld, niet schriftelijk en niet telefonisch.

Verder staat op jullie website naar aanleiding van de naamswijziging het volgende:

Bron: http://www.orange.nl/orange/vragen/index.php

Waarom is Dutchtone Orange geworden?
Dutchtone had de ambitie om je leven leuker en makkelijker te maken met producten en diensten. Hiervoor was geld nodig en de steun van een internationele speler met dezelfde ambities. Daarom is Dutchtone al een tijdje onderdeel van France Telecom. France Telecom biedt haar mobiele diensten aan onder de merknaam Orange.

Op basis van bovenstaande gegevens wil ik graag van het recht gebruik maken om mijn abonnement kostenloos bij jullie op te zeggen. Mijn telefoonnummer wil ik (mogelijk) wel graag behouden.

Graag wil ik een ontvangstbevestiging van jullie ontvangen, mede als een bericht per welke datum mijn abonnement opgeheven is.

Mijn gegevens:
Naam:
Adres:

Telefoonnummer:

Met vriendelijke groet,

Naam

Verwijderd

Sorry alvast dat ik de edit-knop niet gebruik, maar dat doe ik dus ff express ;)

Heb net nog ff met Orange gebeld. Ze hebben daar de mogelijkheid niet om het contract telefonisch op te zeggen, aangezien ze aan call centre medewerkers verteld hebben, dat Orange alles heeft ingedekt en dat er dus niet opgezegd mag worden.

Verder adviseerde ze wel dat ik het schriftelijk kon indienen en dan zou ik binnen een paar dagen bericht hebben. Of het dan wel of niet zal lukken kon ze me niet garanderen...

Het adres:

Orange
Afdeling Contractbeëindiging
Postbus 5127
6802 EC Arnhem

We blijven het gewoon proberen ;)

edit:
Klantenservice belde net terug, dat ze het adres verkeerd had doorgegeven. Vind dit toch wel weer heel netjes _/-\o_ Maar opzeggen, dat blijf ik proberen...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 18:02 ]

Verwijderd

hmmm heb sinds halverwege dutchtone 30 allin ...zou grappig zijn als dit zou werken :) . Maar hoe kan ik dan hetbest mijn huidige mobiel nummer behouden??..las ooit ergens iets met prepay kaart nemen en daarop je nummer overzetten...

weet iemand daar het fijne van?

• JJapie
Je kan je niet indekken tegen de Nederlandse Wet......
Slim hoor, van Orange :P

• Arunia
Tip:
zou wel de brief op 2 april dateren 8) anders denken ze daar dat je dus een grapje maakt.
Ik doe em toch waarschijnlijk morgen op de bus. *crossing fingers* hopen dat het lukt.

Die van mij is klaar. Heb ffies de spelfouten eruit geghaald 8) en morgen gaat ie op de bus. Ik kwam erachter dat ik em in januari al had afgesloten. Toch proberen. Als ze het niet leuk vinden dan hoort ik het wel. Wish me luck guys! _/-\o_
TS! You rock hehe.

lol enfin Orange faliet door GoT :X That would be something

[ Voor 49% gewijzigd door Arunia op 01-04-2003 22:23 ]

• dog4life
  • Niet online
Laat even de reactie van Orange weten, dan ga ik er ook 1 sturen als het zin heeft :D

• koen
  • Niet online
NielsOveres schreef op 01 april 2003 @ 21:50:

Orange heeft 45 miljoen klanten :+

Verwijderd

NielsOveres schreef op 01 april 2003 @ 21:50:
Tip:
zou wel de brief op 2 april dateren 8) anders denken ze daar dat je dus een grapje maakt.
Ik doe em toch waarschijnlijk morgen op de bus. *crossing fingers* hopen dat het lukt.

Die van mij is klaar. Heb ffies de spelfouten eruit geghaald 8) en morgen gaat ie op de bus. Ik kwam erachter dat ik em in januari al had afgesloten. Toch proberen. Als ze het niet leuk vinden dan hoort ik het wel. Wish me luck guys! _/-\o_
TS! You rock hehe.

Spelfoutjes?? Ik tik vrijwel nooit fouten!! :(

Ik heb em ook veranderd van datum, dus 2 april. Doe em vandaag weg.

• StephaN900
  • Niet online
moet nu werken maar zal er vanavond wel 1 maken en op de post doen ;)

• Arunia
@Lucy

Volgens M$ Words wel 8) het is wel versie 2000 hoor. Of is dat weer de vorige spelling. Gaat ok zo snel in Nederland.

@Koen

Hoeveel denk je dat GoT heeft?! B)
lol

[ Voor 18% gewijzigd door Arunia op 02-04-2003 08:37 ]

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 11:26

Nulnulnix

BOFH

Tarieven zijn wel degelijk veranderd!!!

Bij de D* Allin40 was het beltarief 0,09
Nu is dat 0,10.

Prijzen zijn dus wel degelijk verhoogd (weliswaar met maar 1 cent per minuut, maar toch...).

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Kut is dit man ik hebt net de klantenservice gebelt en ze zeiden dat het niet mogelijk was op je abonement te opzeggen grr ik ben meer dan als een hald jaar als klant bij hun ik d8 zo messchien wel voordelig gratis mobiel en in 6 maanden je abo opzeggen

• Arunia
@Chineseboy

Er is ergens halverwege gezegd dat dit ook niet via klantenservice kan. Je moet een brief sturen.

@Nulnulnix

Reken maar eens uit hoeveel minuten je dan verliest per maand op je abo. Is toch aardig wat.

• JJapie
Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 08:56:
Kut is dit man ik hebt net de klantenservice gebelt en ze zeiden dat het niet mogelijk was op je abonement te opzeggen grr ik ben meer dan als een hald jaar als klant bij hun ik d8 zo messchien wel voordelig gratis mobiel en in 6 maanden je abo opzeggen
Je kan ja abonnement ook niet opzeggen als je hem langer hebt dan 3 maanden...... :Z

Verwijderd

Ik Ben 27 Februari aangesloten bij dutchtone (allin 30) maar heb nog geen cashback ontvangen.
Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken?

gewoon toch een brief sturen of eerst wachten op mijn cashback deal, wat nog 2 weken duurd?

Verder vind ik dit dus een naai streek van orange!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

het lijkt mij dat je je cashdeal gewoon krijgt Mr. WWW. Jij hebt een factuur waar op staat dat je binnen zes weken zoveel euro krijgt teruggestort dus ze moeten wel.

Kreeg trouwens net een foldertje van Orange, met de nieuwe voorwaarden waar het nogmaals in staat.

[ Voor 24% gewijzigd door zandpaddo op 02-04-2003 10:38 ]

• JJapie
Het lijkt mij inderdaad dat je die cashback gewoon krijgt. Je hebt immers een overeenkomst gesloten met de betreffende dealer dat hij na een week of 8 een x bedrag over maakt. Hij kan daar niet onderuit...

Verwijderd

Allin 40 was altijd al 0,10/0,20...

Allin 60 was 0.09/0,18. Er is daar dus niets aan veranderd.

Zie ook nog deze site: http://www.gsmnederland.nl/Dutchtone/index.php

Verwijderd

Mag je nu wel of niet kosteloos je abbonnement opzeggen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 11:44:
Mag je nu wel of niet kosteloos je abbonnement opzeggen?
LEES HET TOPIC :X :X :X !!!!!!!!

Verwijderd

Ja het blijft allemaal erg vaag en ik zou graag willen weten of het nu iemand gelukt is?

Verwijderd

ja ik eigenlijk ook wel! heb het namelijk van niemand nog echt gehoord! ;)

• Bezzerk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-10 23:17
Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 12:07:
Ja het blijft allemaal erg vaag en ik zou graag willen weten of het nu iemand gelukt is?
Mij niet in ieder geval, heb ze gebelt en ze accepteren het niet als "eenzijdige contractbreuk" waarop ik het recht zou hebben op te zeggen.
Dit geld voor "Orange Free €20"

Verwijderd

Dat bedoel ik maar weer, kijk iemand kan hier wel zeggen dat het volgens de wet zo is maar dadelijk stuur ik ook zo'n brief op en krijg ik 200 euro premie aan mijn broek voor het vroegtijdig afsluiten van een abbonement

• JJapie
Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 12:25:
Dat bedoel ik maar weer, kijk iemand kan hier wel zeggen dat het volgens de wet zo is maar dadelijk stuur ik ook zo'n brief op en krijg ik 200 euro premie aan mijn broek voor het vroegtijdig afsluiten van een abbonement
Nee, natuurlijk niet.. Jij zegt je abonnement op en vermeldt duidelijk dat je dat doet op basis van bovengenoemde wet. Als zij het daar niet mee eens zijn, dan zal je dat horen en zullen ze je niet afsluiten.
Bezzerk schreef op 03 April 2003 @ 12:16:
[...]

Mij niet in ieder geval, heb ze gebelt en ze accepteren het niet als "eenzijdige contractbreuk" waarop ik het recht zou hebben op te zeggen.
Dit geld voor "Orange Free €20"
Je moet ook niet bellen, maar schrijven. Die lui achter de telefoon zijn geïnstrueerd te zeggen dat het niet kan...

[ Voor 28% gewijzigd door JJapie op 03-04-2003 12:48 ]

• Bezzerk
GFM schreef op 03 April 2003 @ 12:46:
Je moet ook niet bellen, maar schrijven. Die lui achter de telefoon zijn geïnstrueerd te zeggen dat het niet kan...
Of Orange het nou leuk vind of niet, als ik (wettige) informatie opvraag bij hun heb ik toch recht op een eerlijk antwoord. In hun voordeel of niet.

Ik wil gewoon van mn 2jarige abonnement af :'( ;)

Verwijderd

Degene die er als eerste een reactie op krijgt, wil die het hier ff melden?

Verwijderd

*klein kickje* Ik heb vandaag mijn brief pas weggedaan, wel aangetekend, ik wil gewoon zeker weten dat ze 'em krijgen. Via de klantenservice kreeg ik te horen dat ik meestal binnen drie dagen een ontvangstbevestiging binnen zou krijgen. Nou ik ben benieuwd.

Heb het bij mij op mijn werk nog ff nagevraagd bij de juristen. Zij zeiden ook gewoon dat het kon, mits binnen 3 maanden. Normaal gesproken mag je altijd opzeggen bij verhogingen, maar Orange heeft dat dus in de AV gezet...

• JJapie
Ik ben benieuwd naar de reactie van Orange..
Zelf ben ik er nog steeds niet uit of ik wel of niet zal opzeggen. Ik weet dat het kan en mag, en dat ik in m'n recht sta, maar aan de andere kant vind ik het niet helemaal redelijk.. Bovendien kan ik het abonnement best gebruiken...

• StephaN900
  • Niet online
Ah ik zeg het wel op ga vandaag mijn brief versturen.
Even snel een andere vraag :) :
Hoe zit het trouwens met mobieltjes via het internet kopen? dus op ibazar of zo, hoe weet je of die wel of niet gestolen zijn? En wat zijn de gevolgen daarvaan?

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-11 22:53
Ik heb nu ook sinds 3 weken D* 30 :)
Als het jullie lukt moet ik me nog even beraden...het abo staat namelijk op m`n vaders naam, en die vind het misschien niet zo leuk als hij niet meer bij D* kan. Hij wil namelijk binnenkort zelf ook nog een abonnement afsluiten, en dan zou ik ook weer een nieuwe willen nemen bij D*. Of ze dat pikken is maar de vraag...
StephaN schreef op 05 april 2003 @ 11:19:
Hoe zit het trouwens met mobieltjes via het internet kopen? dus op ibazar of zo, hoe weet je of die wel of niet gestolen zijn? En wat zijn de gevolgen daarvaan?
offtopic:
volgens mij kan je niet weten of ie gejat is of niet...misschien dat je allemaal politie smsjes krijgt? :D Vraag gewoon om aankoopbewijs...

[ Voor 3% gewijzigd door marteltor op 05-04-2003 11:46 ]

• StephaN900
  • Niet online
Ja ik weet het niet wil nog een andere mobiel kopen, maar ja gestolen waar komt er niet in bij ons ;). Ik zeg in iedergeval dit abo op en dan sluit ik weer een nieuwe af met een nokia 7250 denk ik. Laat wel even horen of het gelukt is of niet.

Verwijderd

Ik heb mijn brief vrijdag de deur uit gedaan, maar als je je brief aangetekend stuurt kunnen ze hem weigeren. Dus heb ik hem niet aangetekend gestuurd

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op 06 april 2003 @ 13:34:
Ik heb mijn brief vrijdag de deur uit gedaan, maar als je je brief aangetekend stuurt kunnen ze hem weigeren. Dus heb ik hem niet aangetekend gestuurd
Als je de brief niet aangetekend verstuurt kunnen ze hem ook weigeren hoor, alleen weet je dat dan niet. Bij een aangetekende verzending kun je wel zien of hij is aangenomen. En jij denkt dus dat ze brieven weigeren? Denk eens na:
- elke dag zullen er daar honderden aangetekende brieven en pakketjes binnenkomen, waarvoor de facilitaire dienst (zo werkt het op mijn werk in ieder geval) moet tekenen. Die hebben verder niets te maken met de geadresseerde laat staan met de inhoud. Denk je echt dat ze juist jouw brief weigeren?
- wat is het nut voor de ontvanger van het weigeren van een brief? De verzender kan aangetekende post tracen via www.tracktrace.nl, dus kan het alleen maar tegen de ontvanger werken als deze weigert.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

*schopje* :o

Ik heb net keurig een smsje ontvangen van Orange dat mijn brief in behandeling is genomen. Ik krijg zo spoedig mogelijk bericht. Standaard-sms uiteraard, maar toch netjes dat ze dat zo doen!

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
StephaN schreef op 05 April 2003 @ 11:19:
offtopic:
Wanneer je een telefoon krijgt met een simlock (waar de verkoper niets van lijkt te weten), of zonder lader en boekjes (maar met het plastic nog op het scherm), of met immitatielader (en zonder boekjes), of gloednieuw toestel voor minder dan de helft van de prijs (zeker wanneer die nog geseald in de originele verpakking zit), dat soort details. Ook even kijken hoe betrouwbaar de verkoper lijkt (positieve reacties, veel gegevens of niet etc.), nooit alleen gaan kijken naar een foon met contant geld op zak (altijd iemand meenemen), afspraak maken op plaats die je zelf vertrouwd en waar ook andere mensen aanwezig zijn etc. Vraag de eigenaar naar het aankoopbewijs van het toestel. Beetje logisch nadenken wil ook wel helpen :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 11:57:

Ik heb net keurig een smsje ontvangen van Orange dat mijn brief in behandeling is genomen. Ik krijg zo spoedig mogelijk bericht. Standaard-sms uiteraard, maar toch netjes dat ze dat zo doen!
Wauw, dit vind ik heel netjes!! _/-\o_ Ik moet wel zeggen, dat ze sowieso heel netjes omgaan met klanten bij Dutchtone/Orange. Wie weet, over een maandje weer een nieuw abo'tje van hen aanschaffen ;)

Mijn aangetekende brief is vandaag aangekomen volgens TPG. Zal ik waarschijnlijk morgen of overmorgen een sms-je ontvangen, denk ik.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 17:49:
[...]

Wauw, dit vind ik heel netjes!! _/-\o_ Ik moet wel zeggen, dat ze sowieso heel netjes omgaan met klanten bij Dutchtone/Orange. Wie weet, over een maandje weer een nieuw abo'tje van hen aanschaffen ;)

Mijn aangetekende brief is vandaag aangekomen volgens TPG. Zal ik waarschijnlijk morgen of overmorgen een sms-je ontvangen, denk ik.
dan zal die van mij ook wel vandaag aangekomen zijn denk, kheb hem vrijdag verstuurd. Can't wait for SMS and contract termination :7

Verwijderd

Het is idd heel netjes. Als ze nu ook nog akkoord gaan ben ik helemaal tevreden!
Ik wacht af...

• JJapie
Verwijderd schreef op 07 april 2003 @ 11:57:

Kosten: €0.45 p.o.b. >:) :P

Verwijderd

Ik zal maar eens met de klantenservice gaan bellen. Dit vind ik geen stijl! ;) >:)

• -Stef-
  • Laatst online: 18-11 21:17

-Stef-

Slainthe!

Wat is eigenlijk de reden dat iedereen hier zijn Orange-abonnement opzegt? Ik zie dat als reden wordt opgegeven dat je nu voor de klantenservice moet betalen maar wat is de echte reden?

Ik zit namelijk net te denken aan een Orange-abonnenment i.c.m. een S55 dus ik ben benieuwd.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Verwijderd

-Stef- schreef op 07 April 2003 @ 19:26:
Wat is eigenlijk de reden dat iedereen hier zijn Orange-abonnement opzegt? Ik zie dat als reden wordt opgegeven dat je nu voor de klantenservice moet betalen maar wat is de echte reden?

Ik zit namelijk net te denken aan een Orange-abonnenment i.c.m. een S55 dus ik ben benieuwd.
Het gaat erom, iig bij mij, dat je je abo kan opzeggen, je telefoon kan behouden (dus deze zeer goedkoop hebt kunnen aanschaffen) en daarna weer een nieuw abo kan afsluiten met weer een nieuwe (gratis of goedkope) telefoon. Telefoon die je overhebt, kun je weer eventueel verkopen, zodat je nog winst maakt ook...

Ik ben totaal niet ontevreden over Dutchtone/Orange. Bijna de enige provider waarbij ik thuis gewoon goed bereik heb. Plus de abo's zijn prima, alles in de bundel en onbeperkt meenemen. Service vind ik zelf ook heel erg goed.

Het zou dus heel goed zijn, dat ik straks weer een abo van Dutchtone neem.

• -Stef-
  • Laatst online: 18-11 21:17

-Stef-

Slainthe!

Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 20:03:
[...]

Het gaat erom, iig bij mij, dat je je abo kan opzeggen, je telefoon kan behouden (dus deze zeer goedkoop hebt kunnen aanschaffen) en daarna weer een nieuw abo kan afsluiten met weer een nieuwe (gratis of goedkope) telefoon. Telefoon die je overhebt, kun je weer eventueel verkopen, zodat je nog winst maakt ook...

Ik ben totaal niet ontevreden over Dutchtone/Orange. Bijna de enige provider waarbij ik thuis gewoon goed bereik heb. Plus de abo's zijn prima, alles in de bundel en onbeperkt meenemen. Service vind ik zelf ook heel erg goed.

Het zou dus heel goed zijn, dat ik straks weer een abo van Dutchtone neem.
Dus je sluit hem binnen 3 maanden af en neemt dan bij een andere provider weer een abonnement? Ik neem tenminste aan dat dat niet nogmaals bij Orange kan (met weer een nieuw toestel). Ik zie dat "men hier nog hangende de opzegging" is. Ben benieuwd.

[ Voor 4% gewijzigd door -Stef- op 07-04-2003 20:18 ]

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Verwijderd

-Stef- schreef op 07 April 2003 @ 20:09:
[...]

Dus je sluit hem binnen 3 maanden af en neemt dan bij een andere provider weer een abonnement? Ik neem tenminste aan dat dat niet nogmaals bij Orange kan (met weer een nieuw toestel). Ik zie dat "men hier nog hangende de opzegging" is. Ben benieuwd.
je kan twee abo's bij elke provider nemen. Geloof niet dat ze het zo erg vinden, als ik weer een abo neem bij hen, is weer een klant voor hen. Vorig jaar heb ik ook twee abo's van Dutchtone/orange gehad en ook weer opgezegd.

• StephaN900
  • Niet online
Van mij is sinds gisteren de deur uit ben ook benieuwd. Was het nu trouwens dat adres orange in arnhem? of moest het naar den haag gestuurd worden?
En dat ene mobieltje was dus gestolen ;), heb het maar niet gekocht.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Best wel triest om van zo iets kleins misbruik te maken. Nu opzeggen en dan weer een dutchtone abo nemen, trieste actie hoor.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 11:13

Millennium

Bug free !!!

CrashOne schreef op 08 april 2003 @ 08:49:
Best wel triest om van zo iets kleins misbruik te maken. Nu opzeggen en dan weer een dutchtone abo nemen, trieste actie hoor.
Mijn conclusie naar het lezen van dit topic...... (Dutchtone Allin/Orange Free 20 Gebruiker)

Rampen bak 2004

Verwijderd

Waarom is dat triest eigenlijk? Het is pas triest als je een D* abonnement neemt waarbij je van te voren zal weten dat je het eerder kan opzeggen. Nu neem je een D* abonnement met bijbehorende voorwaarden en tarieven. Als deze dan veranderen is dat een goede reden om te kappen, want je hebt niet voor deze tarieven getekend/gekozen.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op 08 april 2003 @ 09:56:
Waarom is dat triest eigenlijk? Het is pas triest als je een D* abonnement neemt waarbij je van te voren zal weten dat je het eerder kan opzeggen. Nu neem je een D* abonnement met bijbehorende voorwaarden en tarieven. Als deze dan veranderen is dat een goede reden om te kappen, want je hebt niet voor deze tarieven getekend/gekozen.
Het opzeggen is niet wat triest genoemd wordt. Het gaat om het direct weer laten aansluiten van een nieuw abonnement bij dezelfde provider.
Dus men zegt op omdat men het niet eens is met de nieuwe voorwaarden, maar gaat met diezelfde voorwaarden een week later weer vrolijk accoord. Als men maar weer een gratis telefoon kan krijgen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Dan neem ik het terug... O-)

• stylezzz99
  • Laatst online: 08-12-2022
Daar komt bij:

Ik heb toentertijd mijn Vodafone opgezegd en nu heb ik het idee dat ik om die reden ben afgewezen... Ik ga het natuurlijk nog verder uitzoeken, ik heb al een brief met de vraag om verduidelijking verstuurd. Dus ik houd jullie op de hoogte...

THUNDERDOME TILL WE DIE !!!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Hoi effe vraagje

Ik had 2 abos bij Dutchtone lopen en 1 abo werd door mijn neef gebruikt. En door zijn overmatig gebruik ging kosten omhoog en zonder dat ik wist, werd autoincasso ontzegd door mijn bank ( geld werd van mijn bankrekening afgeschreven) en ik kreeg een paar weken geleden een herinnering maar aangezien bedrag best wel hoog was (400 euro) heb ik vandaag betaald en faxje naar debiteuren gestuurd. Maar ter controle belde ik terug en die helpdesk zegt dat mijn abo defitief afgesloten was terwijl toen ik vorig week nog belde dat het geen probleem zou zijn als ik maar betaalde.

Mijn vraag is is mijn abo echt afgesloten? 1 abo heb ik langer dan 3 jaar en andere heb ik 5 maanden te gaan (namelijk 1 jaar abo)

Lucky Goldstar

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:55
Bel even naar de klantenservice. Als je een zielig genoeg verhaal ophangt / genoeg gaat zeiken, wil je wel eens geluk hebben. Houd wel in de gaten dat het nummer eigenlijk is vrijgegeven, maar hij is veel gevallen weer terug te halen.

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

• koen
  • Niet online
kun je beter direct debiteuren beheer bellen: 026-3726684

• Bezzerk
CrashOne schreef op 08 April 2003 @ 08:49:
Het gaat mij niet om die nieuwe telefoon, meer om het laten zien dat ik het niet met hun geintjes eens ben en hun dus ook een hak kan zetten.
Pagina: 1 2 Laatste