KLEINE ORANGE MMS HOW-TO !
oke na veel gedonder ben ik er eindelijk achter, dit moet je doen om te kunnen MMS-en onder orange. ik neem aan dat het voor andere netwerkaanbieders vrij gelijk zal zijn maar daar heb ik geen gegevens van.
ga naar: menu --> webtoegang --> webprofielen (druk niet op start maar wederom op de menu toets om in het submenu te komen, de middelste knop bedoel ik dan ) --> nieuw
voer de volgende gegevens in:
naam: MMS
startpagina:
http://mms.orange.nl:8002
service type 1: wap
gateway ip1: 10.250.255.183
port1: 9201
domain1: nix
service type 2: staat bij mij: WAP connectie maar daar hoeft nix te staan
gateway ip2: nix
port2: nix maar bij mij staat er 9201
domain2: nix
dns1: nix
dns2: nix
time-out: 15 min
csd no 1: nix
gebruikersnaam: je telefoonnummer INCLUSIEF +316*******
password: PASSWORD ( let op: hoofdletters )
snelheid: 9600 bps
lijn type1: ISDN
csd no2: nix
gebruikersnaam 2: nix
password 2: nix
snelheid: 9600
lijn type 2: default = modem
GPRS APN: mms ( belangrijk )
gebruikersnaam: +316*******
password: PASSWORD ( let weer op de hoofdletters )
oke dit is nu klaar, nu moet je deze onoverzichtelijke bende nog aan je mms dingen koppelen:
ga naar: menu --> berichten --> submenu ( als je in het berichten menu staat druk je weer op de middelste toets om in het submenu te komen, de menu toets ) --> setup berichten --> setup mms berichten
mooi verstopt he

oke nu ff de instellingen:
velden verbergen: ik heb: cc, bcc, prioriteit ( maar is je eigen keus )
autom. handtekening: nix
download: automatisch
filter: nix
vervallen na: 5 dagen
antwoordtype: je eigen keus tussen mms of sms ( dit is de standaard waar je mee beantwoord )
bericht limiet: 100kb ( max van orange )
SERVER INFO: ga naar: kies --> gebruik de middelste knop nog een keer voor een submenu --> bewerken --> en vul de volgende dingen in:
Service naam: MMS
Server URL:
http://mms.orange.nl:8002
web profiel naam: hier selcteer het zonet gemaakte profiel dat je onder browser schermpje hebt gemaakt. als je mij hebt na gedaan is dat: MMS
en voila je kan MMSjes sturen. beetje ingewikkeld ? tja, vraag me dan ook maar niet hoe ik er achter ben gekomen voordat ik nachtmerries krijg
als je het nog steeds niet snapt: nog een keer lezen. snap je het dan nog niet: mailen of hier posten...
GOOD LUCK !!
owja, _Administr8or_ let me know of het gelukt is
[
Voor 8% gewijzigd door
Dagobert op 04-03-2004 17:51
]