Failure is nothing compared to regret
Ik heb een Club3D 9700 (non-pro) met infinion geheugen dus 324/297 ipv standaard 270/275.
Waar kan dit dan aan liggen?
Verwijderd
kaartje deed wel 420/380 snik... zonder vmods, ik denk dat het aan mijn verneukte soyo board ligt..... me corsair xms c2 pc3500 is daardoor ook dood verklaart.... dus als ik 9800 heb ga ik zeker weten niet die kaart daar in stoppen. die komt dan gewoon in me barebone systeem.
Verwijderd
Komt dus omdat je hem overgeklokt hebt.Renumeration schreef op 10 April 2003 @ 23:09:
Ik heb ook zoiets apparts. Ik 3Dmark 2003 heb ik nergens last van maar in 3dMARK2001 krijg ik wel artifects.
Ik heb een Club3D 9700 (non-pro) met infinion geheugen dus 324/297 ipv standaard 270/275.
Waar kan dit dan aan liggen?
Ik heb ook een Club 3D 9700 (non-pro) alleen ik heb hem geflashed,
zodat hij op pro snelheden kan draaien.
Mijn 9700 (non-pro) draait nu 370 / 320 met standaard koeler.
(Ik heb 3.3ns Infineon geheugenchips.)
De core kan nog wel iets verder denk ik.
Ik probeer dat wel als me waterkoeling erin zit.
Ik heb deze besteld voor de core

En deze voor de geheugenchips (Coolermaster Memory Cooling Kit - Koper)

Zit te wachten tot ik het binnen heb.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 11:30 ]
Verwijderd
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
WoeiVerwijderd schreef op 11 April 2003 @ 11:29:
[...]
Komt dus omdat je hem overgeklokt hebt.
[afbeelding]
[afbeelding]
Je gaat die kaart dus lekker OC'en
Bevalt die een beetje
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Heel erg raar, ik ken erg weinig mensen met club 3d infeneon 3,3 geheugen boven de 300 komen (standaard koeler). Zelf draai ik op 340/297, zonder chekers en artifacts.Maar als ik boven de 300 kom krijg ik gelijk cherkers in Nature.Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 11:29:
[...]
Komt dus omdat je hem overgeklokt hebt.
[afbeelding]
[afbeelding]
Als eerste natuurlijk de softmod geprobeerd, dat werkte wel maar ik kreeg checkerboards. Ik heb liever wat minder fps en mooi beeld dus de softmod is wat mij betreft afgeschreven totdat iemand een oplossing voor checkers bedenkt. Daarna overgestapt op OC'en en hier is het raar (maar gaaf) geworden... er zit op de kaart Infineon 3,6 geheugen dus ik in de eerste instantie balen (want lager = beter toch?). Bij het OC'en ging het geheugen echter zonder enig probleem naar de 310! GPU is ook een lekker chippie want die draait op 385 en geeft dan pas in de laatste test van 3DMark2003 artifacts... ga ik morgen dus iets omlaag schroeven maar ik verwacht in elk geval boven de 375 uit te komen. Mijn 3dmark2003 score ging in ieder geval van 2685 zonder OC naar 3394 met OC.
Heb ik nou gewoon een heel relaxte kaart en mag ik mezelf gelukkig prijzen of is er iets anders raars aan de hand?
Verwijderd
Als ik opstart (koude start) dan piept hij 2 keer de computer start op maar ik krijg geen beeld. Als ik dan vervolgens op reset druk start de pc opnieuw op en krijg ik wel beeld.
In spellen loopt hij steeds vaker vast en ik heb het gevoel dat, dat aan de videokaart ligt.. misschien te weinig power (300W)..
Om volledig gebruik te maken van de Fullstream capaciteiten van Divx Player 2.1 heb je wel Catalyst 3.3 nodig die eind deze maand uit komt, aldus ATi:Verwijderd schreef op 11 april 2003 @ 11:44:
er is een nieuwe divx player 2.1 en die heeft support speciaal voor de radeon kaarten, er is nu dus "use accelerated post processing for supported ati radeon hardware" bij gekomen, die de kwaliteit nog beter moet maken.
What it means is that users of ATI 9500/9700/9800 series cards can use the advanced pixel shader power of their VPU to make the video content they watch using the DivX Player look even better. This is based on our FULLSTREAM technology that basically de-blocks (gets rid of the blocks sometimes found in video content) the content.
This player requires our upcoming CATALYST driver update (Version 3.3). This will be available by the end of this month.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

128 MB Radeon 9600Pro

256MB Radeon9800Pro

Bron: www.gzeasy.com
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
waar is die divx player te halen dan, want ik kan hem niet vinden...CJ schreef op 12 april 2003 @ 11:18:
[...]
Om volledig gebruik te maken van de Fullstream capaciteiten van Divx Player 2.1 heb je wel Catalyst 3.3 nodig die eind deze maand uit komt, aldus ATi:
[...]
http://www.divx.com/divx/onkruid71 schreef op 12 April 2003 @ 11:29:
[...]
waar is die divx player te halen dan, want ik kan hem niet vinden...
Verwijderd
kwam er dus ook net achter, dat wordt nog even wachten dus.CJ schreef op 12 april 2003 @ 11:18:
[...]
Om volledig gebruik te maken van de Fullstream capaciteiten van Divx Player 2.1 heb je wel Catalyst 3.3 nodig die eind deze maand uit komt, aldus ATi:
[...]
kep me kaart es vergeleken...
enne
die Radeon 8500 is sneller dan me 9500!!
hoe ken dat nu?
zijn specs: Gigabyte 7-VAXP AthlonXP 1800+ 512 MB DDR SDRam mem, Club3d Radeon 8500 64 MB 60 GB Maxtor 7200 rpm harde schijf
Medal of Honor Allied Assault 1.11: Stalingrad all effects out 16 bit 1024x768: gem 190 FPS min 140 FPS max 225 FPS
mijne dus: Gigabyte 7VA-C Athlon XP1800+ 256 MB DDR SDram, Club3d Radeon 9500 128 MB 30 GB Maxtor 7200 rpm harde schijf
Medal of Honor Allied Assault 1.11: Stalingrad all effects out, 16 bit 1024x768 gem 165 FPS min 180 FPS max 270 FPS
Hoe ken dat nu?
is het geheugenverschilk tussen de mobo's daar alleen verantwoordelijk voor? onze CPU's draaien allemaal met 133 FSB.
of is het geheugen van de 9500 verrot?
Ja precies, ruil de kaarten gewoon om voor een dagje en doe een paar benchmark's.Houston3 schreef op 12 April 2003 @ 15:52:
probeer eens jouw kaart in het andere systeem te zetten en het dan nog een keer te doen das natuurlijk nauwkeuriger en heb je wel zelfde os ?
ik heb al een tijdje mijn club 3D Radeon 9700 (non pro) maar ik begin nu toch een tal van vage problemen te krijgen.
Als ik opstart (koude start) dan piept hij 2 keer de computer start op maar ik krijg geen beeld. Als ik dan vervolgens op reset druk start de pc opnieuw op en krijg ik wel beeld.
In spellen loopt hij steeds vaker vast en ik heb het gevoel dat, dat aan de videokaart ligt.. misschien te weinig power (300W)..
Dat is wel heel weinig 300W en een Ait kaartje erin. Die ATI kaarten die zuipen stroom.
WooohoO!CJ schreef op 12 april 2003 @ 11:24:
En hier nog wat plaatjes van aankomende 9800Pro kaarten:
[afbeelding]
[afbeelding]
128 MB Radeon 9600Pro
[afbeelding]
256MB Radeon9800Pro
[afbeelding]
Bron: www.gzeasy.com
Hopelijk komen deze kaartjes nou eens snel naar NL want van het wachten word ik een beetje lijp
39
Verwijderd
Geforce kaarten nemen in verhouding meer dan Ati kaarten hoor.Renumeration schreef op 12 April 2003 @ 19:06:
Dat is wel heel weinig 300W en een Ait kaartje erin. Die ATI kaarten die zuipen stroom.
Heb je windows al eens opnieuw geinstalled? Om software fouten uit te sluiten.
Nieuwe generatie ati&geforce kaarten hebben toch minimaal 350Watt voeding nodig?Verwijderd schreef op 13 april 2003 @ 08:28:
[...]
Geforce kaarten nemen in verhouding meer dan Ati kaarten hoor.
Heb je windows al eens opnieuw geinstalled? Om software fouten uit te sluiten.
Renumeration schreef op 12 april 2003 @ 19:06:

Hasib schreef op 13 April 2003 @ 09:05:
[...]
Nieuwe generatie ati&geforce kaarten hebben toch minimaal 350Watt voeding nodig?

[ Voor 52% gewijzigd door Brent op 13-04-2003 11:24 ]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
woei, das fijn! maare, het duurt toch geen eeuwen (net als met sata) voordat er mobo's voor zijn?
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Kan iemand mij vertellen hoeveel de 9700/9800 Pro aan stroom zuipt en ook hoeveel mijn huidige Geforce4 Ti4600 zuipt? Zit namelijk te denken aan een upgrade.Verwijderd schreef op 13 April 2003 @ 08:28:
[...]
Geforce kaarten nemen in verhouding meer dan Ati kaarten hoor.
[ Voor 11% gewijzigd door Dracul op 13-04-2003 12:14 ]
Ik bezit een Radeon 9700 Pro maar die slaat in 3DMark 2001/2003 gewoon een x aantal frames over, dus je krijgt een schokkende 3DMark, maar m'n score lijd er absoluut niet onder (3DMark03 - 5200 punten).
Weet iemand waar dit aan ligt heel toevallig?
Intentionally left blank.
Verwijderd
Dan denk je toch niet aan stroomverbruik ?Dracul schreef op 13 April 2003 @ 12:11:
[...]
Kan iemand mij vertellen hoeveel de 9700/9800 Pro aan stroom zuipt en ook hoeveel mijn huidige Geforce4 Ti4600 zuipt? Zit namelijk te denken aan een upgrade.
Eerder aan performance verschil
Verwijderd
Gewoon die warp11 bios van rage3d (zie eerste post van dit topic)NLXTerminator schreef op 11 April 2003 @ 18:00:
He dissection, welke bios heb jij erin geflashed en waar kan ik die vandaan halen???
Probeer hardware acceleration eens een tandje minder te zetten! Gek want ik dacht dat dat probleem sinds Catalyst 3.2 opgelost was? Ik heb er iig geen last meer van.aKra schreef op 13 April 2003 @ 13:32:
Ik heb een beetje rondgezocht in dit topic, maar ik heb nog geen antwoord kunnen vinden...
Ik bezit een Radeon 9700 Pro maar die slaat in 3DMark 2001/2003 gewoon een x aantal frames over, dus je krijgt een schokkende 3DMark, maar m'n score lijd er absoluut niet onder (3DMark03 - 5200 punten).
Bnet pindle#2913
Of?
Dat leek me wel duidelijk ja. Waarom ik het vroeg is vanwege het feit dat mocht die Ati Radeon 9800 Pro nou aanzienlijk meer stroom vreten dan mijn huidige Geforce4 Ti4600 ik er meteen een nieuwe voeding bij koop.Verwijderd schreef op 13 April 2003 @ 13:48:
[...]
Dan denk je toch niet aan stroomverbruik ?
Eerder aan performance verschil
Verwijderd
want mijn bios is zooi loopt niet zo soepel
alvast bedankt
[ Voor 186% gewijzigd door Cougar op 14-04-2003 09:10 ]
resten mij alleen nog een paar vraagjes waar ik toch wat zekerheid in wil:
-hoe zit het met compatibiliteit van 'oudere' spellen, uit de P1 tijd zeg maar zoals Rally Challenge, Carmageddon etc uit die tijd speel ik nog vrij veel spellen, met de geforce werken ze perfect, kan ik dat ook van de radeon (waarschijnlijk 8500/9100) verwachten?
-hoe zit het met de TV Out van deze radeon? minstens zo goed als van mijn gf2mx? en aangezien TVTool alleen werkt met geforce, heb je voor radeon geen extern progje nodig?
-last but zeker not least: aangezien ik 2D erg belangrijk vind, en ik hoorde dat hier het verschil inzit qua verschillende merken..........is Sapphire dan een goede keus? Ik dacht eerst aan Hercules maar die zijn asociaal duur vergeleken met Sapphire.......zijn de 2D filters wel oke?
alvast bedankt
[ Voor 5% gewijzigd door Noedelsupke op 14-04-2003 10:13 ]
PIII 800@804 Mhz
ViperGTS schreef op 14 April 2003 @ 10:07:
oke ik wil ook een (goedkope) Radeon gaan bestellen Prima, welkom bij de club
resten mij alleen nog een paar vraagjes waar ik toch wat zekerheid in wil:
-hoe zit het met compatibiliteit van 'oudere' spellen, uit de P1 tijd zeg maar zoals Rally Challenge, Carmageddon etc uit die tijd speel ik nog vrij veel spellen, met de geforce werken ze perfect, kan ik dat ook van de radeon (waarschijnlijk 8500/9100) verwachten? Als ze op GeForce kaarten werken werken ze bijna altijd ook op Radeon's, je ziet nu bij driver updates van ATi ook wel eens dat er bugs met oude spellen gefixed zijn
-hoe zit het met de TV Out van deze radeon? minstens zo goed als van mijn gf2mx? en aangezien TVTool alleen werkt met geforce, heb je voor radeon geen extern progje nodig?De radeons worden vm geprezen om hun perfecte Tv-Out, de 8500-9200 heeft een 1024x768 tvout d8 ik, je 2mx maar 800x600. Je hebt er wel niets aan met een ouder type tv.
-last but zeker not least: aangezien ik 2D erg belangrijk vind, en ik hoorde dat hier het verschil inzit qua verschillende merken..........is Sapphire dan een goede keus? Ik dacht eerst aan Hercules maar die zijn asociaal duur vergeleken met Sapphire.......zijn de 2D filters wel oke? Sapphire, Club3d bieden naar mijn mening meer voor hun geld dan Hercules bijv. Maar de 2d van mijn 9700 pro, 8500 pro van club3d en mn 9500 pro van sapphire op mn stage is uitstekend, iig ging ik er vorig jaar veeel op vooruit van GeForce2 Ti -> R8500 pro club3d.
alvast bedankt
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
PIII 800@804 Mhz
Foei, ik ben 1 uur te vroegaKra schreef op 13 April 2003 @ 13:32:
Ik heb een beetje rondgezocht in dit topic, maar ik heb nog geen antwoord kunnen vinden...
Maar weet iemand waar het aan ligt?

als het goed is heb je catalyst 3.0 of 3.1 erop?aKra schreef op 14 April 2003 @ 12:50:
[...]
Foei, ik ben 1 uur te vroeg![]()
Maar weet iemand waar het aan ligt?
daar had ik het ook me..
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Volgens mij niet hoor. PCI-Express komt een stuk later op de markt dan de R400. En waarom een kaart gaan maken voor iets wat nog bijna geen consumenten hebben. Misschien dat er een PCI-Express variant komt. Maar ik reken erop dat het standaard een AGP kaart wordt.
hier wil ik nog 1 vraagje aan toevoegen: ik zie die kaarten hebben voor Tv Out tegenwoordig allemaal alleen nog maar een S-VHS connectorViperGTS schreef op 14 April 2003 @ 12:30:
hmmm de Saphire en Club3D kan ik ongeveer voor dezelfde prijs krijgen........boeit het verschil nog tussen deze 2??
mijn gf2mx heeft een SVHS EN gele tulp connector, de svhs krijg ik niet aan de gang op mijn tv........kan het dat sommige tv's svhs niet aankunnen of zit er gewoon een converter plugje bij zodat ik gewoon die gele plug erin kan doen
PIII 800@804 Mhz
3.2Dond3r schreef op 14 April 2003 @ 13:11:
[...]
als het goed is heb je catalyst 3.0 of 3.1 erop?
daar had ik het ook me..
Ben je van een Nvidia kaart naar een ATI kaart gegaan en heb je windows opnieuw geinstalleerd?
Verwijderd
ATI has emailed me this info about the latest DIVX player.
Q:
Divx.com has just released a new version of their playback application which many users have noticed has a new feature for RADEON support.
There is now an option which reads "Use accelerated post-processing
for supported ATI RADEON hardware" in the Playback tab
of the options for the player. Can you clarify what that is?
A:
Well if you recall a press release that came out a couple of months ago Ati.com, we announced a strategic development and marketing agreement with DivXNetworks and ATI.
The new player they released is the result of that partnership.
What it means is that users of ATI 9000/9200/9500/9700/9800 series
cards can use the advanced pixel shader power of their VPU to make
the video content they watch using the DivX Player look even better.
This is based on our FULLSTREAM technology that basically de-blocks
(gets rid of the blocks sometimes found in video content) the content.
This player requires our upcoming CATALYST driver update (Version 3.3). This will be available by the end of this month.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 14:43 ]
Geen Windows opnieuw, wel van nVidia naar ATi!hiostu schreef op 14 April 2003 @ 14:27:
[...]
Ben je van een Nvidia kaart naar een ATI kaart gegaan en heb je windows opnieuw geinstalleerd?
Verwijderd
Weten we nog niet want er staan nog geen prijzen. En hij lijkt me nauwelijks sneller, veel spellen gebruiken toch niet meer dan 64 mb, laat staan 128.Lentje schreef op 14 April 2003 @ 16:35:
Ik ga denk ik de 9800 pro bestellen maarrr.... Is de 256 mb veel duurder? en het geld waard?
Verwijderd
Hij is wel heel wat sneller daar hij veel hogere kloksnelheden (400/460Mhz )heeft.Verwijderd schreef op 14 april 2003 @ 16:44:
[...]
Weten we nog niet want er staan nog geen prijzen. En hij lijkt me nauwelijks sneller, veel spellen gebruiken toch niet meer dan 64 mb, laat staan 128.
Zie
http://www.rage3d.com/boa....php?s=&threadid=33678912
ATI zelf gaat naar alle waarschijnlijkheid geen 256 mb versies op de markt brengen die hoger geclocked zijn. Waarschijnlijk zullen alleen 3rd party vendors hogere clocksnelheden gaan toepassen, zoals FIC.Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 17:06:
[...]
Hij is wel heel wat sneller daar hij veel hogere kloksnelheden (400/460Mhz )heeft.
Zie
http://www.rage3d.com/boa....php?s=&threadid=33678912
Wat zijn de standaard clocksnelheden daar ook weer van? 325/325 ofzo?blakez schreef op 09 April 2003 @ 22:14:
Ik heb sinds vorige week ook een Club 3d 9700 pro in m'n systeem zitten en ben echt dik tevreden over deze kaart hoor..Alle spellen draaien werkelijk fantastisch met de officïele catalyst 3.2 drivers.. Ben nog geen één probleem tegen gekomen.. Ik weet natuurlijk niet hoeveel beter (of slechter) andere merk kaarten zijn, maar deze kaart is volgens mij geen miskoop en verreweg nog de goedkoopste radeon 9700 pro die er te koop is ook!
325/310Yokozuna schreef op 14 april 2003 @ 17:29:
[...]
Wat zijn de standaard clocksnelheden daar ook weer van? 325/325 ofzo?
Hebben alle 9700pro's samsung 2,86 ns geheugen, of zijn er ook met infineon of hynix.
K'gebruik de vogende driver: RADEON WIN 2K/XP OMEGA DRIVERS 2.4.07aati3d2ag.dll
page_fault_in_nonpaged_area
*** stop: 0x00000050 (0xE2421950, 0x00000000, 0xBFA54963,0x00000001)
***ati3d2ag.dll - adress BFA54963 base at BF9E1000, datestamp 3e6023fd
bezig met starten van de fysieke geheugendump
fysieke geheugendump is voltooid
neem contact op met de systeembeheerder of afdeling technische ondersteuning op voor hulp [hier staan dan nog wat wappie onleesbare tekens]
ik las in dit topic dat de AIW 9800 pas in mei in de VS uitkomt, dus die is hier dan voorlopig nog niet.
heb met smart zitten wachten op de 9700 AIW en die is nu dus eindelijk eens te krijgen.
alleen nu zit ik dus te twijfelen tussen de 9700 AIW en de 9800 Pro niet-AIW.
ik game veel.
nu is mijn vraag is die 9800 echt zoveel beter en sneller in games?
ik las dat hij wel meer dingen ondersteunt.
als ik dan bv met alle maximale filters ed werk zoals AA en AF zal ik dan met de 9700 ook gewoon soepel kunnen gamen?
of is daarvoor juist de 9800 aan te raden?
en is de beeldkwaliteit van de 9800 ook echt veel beter als die van de 9700? aangezien daar weer nieuwe technieken in zijn verwerkt?
graag zou ik hier meer over willen weten als het ff kan!
thnx allot
Lol. Al die vragen en dan in 2 zinnen antwoord?Paulus0013 schreef op 15 april 2003 @ 00:01:
ik zit met een klein dilemma: hoef geen uitgebreid antwoord, maar gewoon ff in 2 zinnen onderbouwen isn voldoende.
ik las in dit topic dat de AIW 9800 pas in mei in de VS uitkomt, dus die is hier dan voorlopig nog niet.
heb met smart zitten wachten op de 9700 AIW en die is nu dus eindelijk eens te krijgen.
alleen nu zit ik dus te twijfelen tussen de 9700 AIW en de 9800 Pro niet-AIW.
ik game veel.
nu is mijn vraag is die 9800 echt zoveel beter en sneller in games?
ik las dat hij wel meer dingen ondersteunt.
als ik dan bv met alle maximale filters ed werk zoals AA en AF zal ik dan met de 9700 ook gewoon soepel kunnen gamen?
of is daarvoor juist de 9800 aan te raden?
en is de beeldkwaliteit van de 9800 ook echt veel beter als die van de 9700? aangezien daar weer nieuwe technieken in zijn verwerkt?
graag zou ik hier meer over willen weten als het ff kan!
thnx allot
De 9700 zal alle spellen die nu uit zijn goed tot zeer goed kunnen spelen met 4xAA (of 6xAA) en 16xAF afhankelijk van de resolutie.
De 9800 (R350) is gebouwd voor hogere snelheden dan een R300. Klok een 9700 naar 9800 snelheden en ze zullen gelijk presteren zonder AA en AF. Zet je AA en AF aan dan kan het verschil op lopen naar 25% in het voordeel van de 9800. Dit komt door de betere optimalisaties van de bandbreedtebesparende technieken en verbeterde AA-algoritmes in de R350-core, waardoor die wat efficienter werkt dan een R300. De verwachting is dan ook dat een R350 die nog sneller is geklokt en nog sneller geheugen gebruikt een NV35 wel zal kunnen bijhouden.
Kwa beeldkwaliteit zijn de 9800 en 9700-series nagenoeg identiek, dus uitstekend. Beeldkwaliteitverbeterende technieken zitten niet in de 9800. Alles wat de 9800 kan op dat gebied kan de 9700 ook zoals Fullstream, Videoshaders etc.
Je kan natuurlijk ook een 9800Pro kopen en een losse tv-kaart oid, want dan heb je de snelheid van de 9800Pro + de functionaliteit van een tv-tuner etc. Maar je mist dan wel de coole extra's die de 9700Pro heeft zoals TV-ON-Demand, Thruview, Videosoap, MulTView, etc.
Verwijderd
dit kan ik bevestigenCJ schreef op 15 April 2003 @ 01:43:
[...]
De 9700 zal alle spellen die nu uit zijn goed tot zeer goed kunnen spelen met 4xAA (of 6xAA) en 16xAF afhankelijk van de resolutie.
.
ik moet je zeggen ik heb nog nooit een schokje of stottering gezien, alles loopt soepel, en nog steeds genoeg fps op de scorebord.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 03:13 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb toch een iets ander beeld. Ben vorige week van een Xp 1800+ op een Via Kt266a naar een XP 2700+ (@2332) op een Nforce2 (333Mhz FSB) overgestapt en zie vrijwel geen toename in m'n FPS in NFSHP2 en Rallisport challenge. Beide lopen op 1280*960/1024 met 2AA 16AF(performance) hetzelfde als voor de upgrade.Verwijderd schreef op 15 april 2003 @ 03:08:
[...]
dit kan ik bevestigen, ik speel alle spellen zoals unreal tournament 2003 , battlefield 1942, splintercell, unreal 2, enz, allemaal op high, dus aa op 6 keer, af op 16 keer, texture preference op high detail, mipmap level op high detail, en truform aan, en de resolutie op 1280/1024, en in de spellen zelf heb ik ook alles op high.
ik moet je zeggen ik heb nog nooit een schokje of stottering gezien, alles loopt soepel, en nog steeds genoeg fps op de scorebord.
Andere games heb ik nog niet kunnen proberen. Lijkt me toch sterk dat beide games op deze resoluties/AA & AF instellingen al GPU limited zijn

Verwijderd
De 9700 pro is anders gewoon goed te koop.Verwijderd schreef op 15 april 2003 @ 10:31:
Weet iemand of er leverings problemen zijn met de hercules 9700 pro?, de zaak waar ik bestelde zei dat ze ze nergens meer hadden en daarom moet ik daarop wachten voordat ze de rest van mijn puter ook opsturen =/
Of wil je perse van hercules ?
Verwijderd
Wat noem jij fijn ? Wat voor snelheden had je in gedachte dan ?Verwijderd schreef op 15 april 2003 @ 13:38:
jah ik wel wel graag de hercules, daar worden namelijk erg fijne oc's mee gehaald
Is ook afhankelijk van je systeem, wat ie aankan enzo.
Ik kan namelijk me Club 3D 9700 non pro, na het flashen van de bios,
gewoon stabiel op 360 / 320 draaien.
Als me waterkoeling er binnenkort opkomt kan hij nog wat hoger.
voor het zelfde geld als de 9100 van Sapphire kan ik ook een Gigabyte 9000pro kopen
welke van deze 2 zou nu sneller zijn op mijn systeem (zie sig

en zal er qua 2d merkbaar verschil zitten tussen gigabyte en sapphire?
en ik las ergens dat Sapphire Build By Ati zou zijn, maar op de site zie ik toch echt overal Powered By Ati staan
dit was de laatste keer dat ik jullie lastig val met mijn klassieke kaart vraagjes (vanavond MOET ik bestellen nl)
[ Voor 6% gewijzigd door Noedelsupke op 15-04-2003 16:33 ]
PIII 800@804 Mhz
Ik waardeer het ontzettend!
Verwijderd
Dan neem ik denk een Hercules want ik vind club3d zo b-merkerig klinken
Is het mogelijk om mijn bios (club3d Ati radeon 8500 le 250/250 )
nu inmiddels geflashed met een (Ati r8500 bba) 7008 Pal bios en @ 280/280 (gaat nog wel verder hoor
om de saphire radeon 9100 bios te flashen. ?
Dus is het mogelijk om een gigabyte 9100 bios op een club3d radeon 8500 te flashen?
( ja ik heb 3.6ns hynix geheugen
Done some research :
http://www.rage3d.com/boa...c1a73f5&threadid=33675315
Kijk na de sig's (onder een post) van bepaalde mensen,
zie je ook dat iemand een hercules 8500 le een gigabyte bios heeft en hem op 295/305 heeft ofso
Ik ga het donderdag / vrijdag gewoon proberen ik laat de resultaten wel weten,
mocht je meer willen weten (msn me anders even wrongadres@msn.com).
typo's en toevoeging.
[ Voor 39% gewijzigd door Morph666 op 15-04-2003 23:30 . Reden: 1337% ]
Probeer het zou ik zeggenMorph666 schreef op 15 april 2003 @ 23:24:
Even vraag tussen door voor de radeon 8500 64Mb gebruikers...
Is het mogelijk om mijn bios (club3d Ati radeon 8500 le 250/250 )
nu inmiddels geflashed met een (Ati r8500 bba) 7008 Pal bios en @ 280/280 (gaat nog wel verder hoor)
om de saphire radeon 9100 bios te flashen. ?
Dus is het mogelijk om een saphire 9100 bios op een club3d radeon 8500 te flashen?
( ja ik heb 3.6ns hynix geheugen)
Je zult wel met raedit de clock snelheid moeten aanpassen want standaard staat ie op 250mhz en dat zal dan 275mhz moeten worden. (of hoger)
(ik haal de 300mhz stabiel en dat met 4ns geheugen)
Met cat 3.2 werkt alles perfect.
http://specs.tweak.to/3331 SPECS :) A miracle
Zou wel eens goed kunnen gaan uitpakken voor mij danDr_Love schreef op 15 April 2003 @ 23:29:
Dat moet lukken, heb zelf een hercules 8500FDX le 8500 flashed naar 8500 retail en toen weer flasht naar de 9100 shafire bios. werkt perfect.
Je zult wel met raedit de clock snelheid moeten aanpassen want standaard staat ie op 250mhz en dat zal dan 275mhz moeten worden. (of hoger)
(ik haal de 300mhz stabiel en dat met 4ns geheugen)
Met cat 3.2 werkt alles perfect.
Donderdag ga ik het uitproberen en laat ik alles weten
Aangezien ik 3,6 hynix heb. tevens bedoelde ik niet safire bios maar
gigabyte zoals je op dat forum kunt lezen.
Me proc. nog een stukje omhoog (wel link met dat warmere weer
PS. nog iets voor betere instellingen ofso optimalisatie
( http://www.rage3d.com/boa...c1a73f5&threadid=33676502 )
Gebruiken jullie (radeon 8500 ala 9100 gebruikers) speciale drivers ofso?
Ik gebruik gewoon de allernieuwste @ rage3d.com (rechts boven in)
[ Voor 9% gewijzigd door Morph666 op 15-04-2003 23:36 ]
Verwijderd
tja, dat kan wel kloppen, zover ben jij met de cpu snelheid ook niet omhoog gegaan, van 1.5 naar 2.1 dat is 600 mhz omhoog, dat merk je niet zo in snelheid, maar ik bedoel ook meer, dat je met de 9700 pro, gewoon aa en af aan kan doen, en dan nog loopt alles soepel genoeg om te spelen, dat bedoel ik meer, probeer dat maar eens met een nvidia kaart, ik heb zelf hier ook een geforce 4 ti 4600 in een andere pc, nou dan kan je het gelijk merken, dat trekt die gf4 bijna niet, en met de gf4 kan je sommige games wel goed met alles open spelen, en andere weer niet, en daar heb ik bij de 9700 pro geen last van, dat bedoel ik meer.Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 12:07:
[...]
Ik heb toch een iets ander beeld. Ben vorige week van een Xp 1800+ op een Via Kt266a naar een XP 2700+ (@2332) op een Nforce2 (333Mhz FSB) overgestapt en zie vrijwel geen toename in m'n FPS in NFSHP2 en Rallisport challenge. Beide lopen op 1280*960/1024 met 2AA 16AF(performance) hetzelfde als voor de upgrade.
Andere games heb ik nog niet kunnen proberen. Lijkt me toch sterk dat beide games op deze resoluties/AA & AF instellingen al GPU limited zijn
Verwijderd
Toch als je de CPU scale bij ome tom bekijkt zie je bij de meeste games een groot verschil tussen een 1800+ en een 2700+ met dual channel laten zien. Het is de combinatie cpu en betere chipset, sneller geheugen.Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 08:12:
[...]
tja, dat kan wel kloppen, zover ben jij met de cpu snelheid ook niet omhoog gegaan, van 1.5 naar 2.1 dat is 600 mhz omhoog, dat merk je niet zo in snelheid, maar ik bedoel ook meer, dat je met de 9700 pro, gewoon aa en af aan kan doen, en dan nog loopt alles soepel genoeg om te spelen, dat bedoel ik meer, probeer dat maar eens met een nvidia kaart, ik heb zelf hier ook een geforce 4 ti 4600 in een andere pc, nou dan kan je het gelijk merken, dat trekt die gf4 bijna niet, en met de gf4 kan je sommige games wel goed met alles open spelen, en andere weer niet, en daar heb ik bij de 9700 pro geen last van, dat bedoel ik meer.
Met je vergelijing tussen de Ti4600 en de R9700 ben ik het volledig met je eens. Tot de R9800pro is gelanceerd bestond er geen betere kaart. Ik ben als sinds augustus 2002 een zeer tevreden eigenaar.
Ik ben alleen een beetje terleurgesteld in NFSHP2 en Rallisport challenge peformance op m'n nieuwe systeem.
Daarintegen speelt nightfire op 1280x1024 met 4aa en 16AF@performance als een droom (constant 50FPS)
Verwijderd
Als dat zo is wil ik toch proberen om de CD te bemachtigen.
Is het tweak utility Redline ook ergens te downloaden??
Aan die cd's van sapphire mis je niks hoor, en die redline software, dat kan ook allemaal met rage3d e.d.Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 10:40:
Ik heb een Sapphire 9700 gekregen zonder Cd met de drivers en dergelijke. de drivers kan ik wel van het internet plukken, maar staat er voor de rest nog leuke software op die CD?
Ps je hebt overigens ook een serienummer nodig voor die redline software.
Grappig, ik had een Sapphire 9500, en ik had hem ook zonder cd. Wel allerlei kabeltjes en een boekje, maar geen cd.Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 10:40:
Ik heb een Sapphire 9700 gekregen zonder Cd met de drivers en dergelijke. de drivers kan ik wel van het internet plukken, maar staat er voor de rest nog leuke software op die CD?
Evil-kaboutertjes in de fabriek daar?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
ja sorry, ik keek er even anders tegen aan, je hebt gelijk op zo'n manier wel.Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 09:34:
[...]
Toch als je de CPU scale bij ome tom bekijkt zie je bij de meeste games een groot verschil tussen een 1800+ en een 2700+ met dual channel laten zien. Het is de combinatie cpu en betere chipset, sneller geheugen.
ja precies, ik weet het, dat vindt ik ook zo goed van die radeon kaarten, ze zijn krachtig genoeg om dat te doen, alles er prachtig er uit laten zien, en toch ook genoeg fps.Daarintegen speelt nightfire op 1280x1024 met 4aa en 16AF@performance als een droom (constant 50FPS)
Verwijderd
Same here!anandus schreef op 16 April 2003 @ 11:03:
[...]
Grappig, ik had een Sapphire 9500, en ik had hem ook zonder cd. Wel allerlei kabeltjes en een boekje, maar geen cd.
Evil-kaboutertjes in de fabriek daar?
Is die redline software ergens te downen?
Morgen of overmorgen heb ik dan al
Ik hou jullie verder op de hoogte
btw, Ik heb hier een Zalman ZM80A-HP heatpipe Cooler liggen, Kan ik die er strax zo opdoen ?
Heb die zalman ook op mijn 9700 NP zitten. Core draait nu al een paar weken op 350Mhz. Heb om te benchen ook al een keer mijn core op 380 gehad. Geen probleem.Yorick schreef op 16 April 2003 @ 14:34:
EMPC heeft vandaag mijn Sapphire 9800pro op de bus gedaan.
Morgen of overmorgen heb ik dan al
Ik hou jullie verder op de hoogte
btw, Ik heb hier een Zalman ZM80A-HP heatpipe Cooler liggen, Kan ik die er strax zo opdoen ?
hothardware
beyond3d
hardocp
tech-report
[ Voor 17% gewijzigd door hiostu op 16-04-2003 15:48 ]
Nog 3 erbij:
Tom's Hardware: Introducing ATi's New Middle Class: The Radeon 9600 PRO
Firingsquad: ATi Radeon 9600 Pro Review
Anandtech: Another Win For ATi
[ Voor 78% gewijzigd door CJ op 16-04-2003 18:32 ]
Vooral het feit dattie zo`n ieniemienie coolertje heeft biedt OC perspectief. Immers, een klein koelertje vervangen door een grote geeft meer speelruimte. Nietwaar?
BronATI did let us know that the 9600 Pro line of video cards from ATI would not be clock locked. We are expecting Powerstrip to be able to handle OCing the 9600 at any time now
Ik kan niet wachten tot ik èm in me PC heb zitten
heb ik ook last van, is gewoon een radeon kwaaltje denk ik, aan iets anders kan het niet liggenVerwijderd schreef op 16 April 2003 @ 09:34:
Ik ben alleen een beetje terleurgesteld in NFSHP2 en Rallisport challenge peformance op m'n nieuwe systeem.
Verwijderd
Bron : nieuws: Hercules introduceert 3D Prophet 9800 ProHercules introduceert 3D Prophet 9800 Pro
Hercules heeft een persbericht de deur uitgedaan waarin ze de 3D Prophet 9800 Pro videokaart aankondigen. Zoals de naam al doet vermoeden is deze kaart gebaseerd op een Radeon 9800 Pro chip. De kloksnelheid van de core is 380MHz en verder is er 128MB DDR-geheugen aanwezig dat werkt op 340MHz. Opvallend aan de kaart is de koeling. Hercules heeft ervoor gekozen om koperen koelblokjes te plaatsen op de voorkant van de core, op de achterkant van de core, op het geheugen en op de voltageregelaars. Tevens is de transparante ventilator voorzien van een hip blauw LED'je. Als je meer wilt weten moet je nog even geduld hebben. Binnenkort zul je op Tweakers.net een review kunnen vinden over de 3D Prophet 9800 Pro videokaart waarin we de videokaart uitgebreid zullen testen.
Dit topic is gesloten.