Nope gewoon elke keer na nieuwe driver installie ff instellen.BioWEB schreef op 07 April 2003 @ 15:06:
[...]
Ik heb hier veel meer mensen over gehoord, en uiteraard ook over de Refresh Rate lockers enzo. Maar wat ik nu het vreemde vindt: ik heb nog nooit dit soort problemen gehad. Nu heb ik nog niet zo lang een Ati kaartje, maar toch. Ik heb CATS 2.4, 2.5, 3.0 en 3.1 gebruikt (naar gelang beschikbaarheid) maar heb nooit iets moeten locken. 1 Keer instellen bij de display drivers volstond totdat ik nieuwe drivers installeerde. Maar ook dan weer 1 keer instellen en alles was weer geregeld.
Ik ga trouwens af op de informatie die de monitor zelf mij geeft, dus niet gewoon een aanname dat het goed staat.
Ik draai overigens op XP pro.
Kan het dan misschien een combinatie van drivers zijn ? Combinatie van bijvoorbeeld Monitor- en Videokaartdrivers ?
Ik vraag me af of hoe duur hij zal zijn in de nederlands winkels / webshops en waneer ze daar verschijnen... Uit USA moet je ook nog belasting en invoer rechten betalenThermo schreef op 07 April 2003 @ 12:39:
http://shop3.outpost.com/product/3605325/
Deze shop heeft 9800pro al in stock voor de mensen die echt niet kunnen wachten
Verwijderd
Meestal niet als je zelf importeert. Zelf nooit problemen met bestellen van games en produkten uit US dat ik nog extra moest bijbetalen. 399 dollar...lekker cheapYorick schreef op 07 april 2003 @ 15:52:
[...]
Ik vraag me af of hoe duur hij zal zijn in de nederlands winkels / webshops en waneer ze daar verschijnen... Uit USA moet je ook nog belasting en invoer rechten betalen
Verwijderd
Zou iemand aub mijn vraag kunnen beandtwoorden (een paar berichten geleden gepost)? En komen er nog betere versies dezemaand uit (performance en merkwise, ik wil geen kutmerk hebben zodat de kaart het na een weekje al begeeft of vanalles raars doet zoals sommige verhalen op het net), want ik wil natuurlijk niet een kaart besteld hebben en dan heb ik em net thuis en blijkt er in een keer een way snellere en betere versie uit van de readon 9800. Ik dacht datde readon 9800 pro in maart uitzoukomen en de 9800 pro 256mb ddr2 versie in april. maar dat valt viestegen. en hoeveel beter is een 256 mb ddr2 versie?
Nu al
Lekker nuttige reply btw

Ik wacht denk ik maar op de 9800 (pro), daar kan ik wel ff mee vooruit.
Verwijderd
Met welke kaart vergelijk je nu?Verwijderd schreef op 07 april 2003 @ 18:44:
de 9800 pro haalt ook een dikke 0.5 frames meer op 1024x768(meest gespeeld?) in Ut2k3.
De 9800 pro is juist beter op de hogere resoluties, en dat FSAA
toch ?
Van mij mogen ze nu wel opschieten met die kaartjes
begin er steeds meer over te twijfelen of ik hem niet vanuit amerika ga bestellen, maarja eventuele belasting en garantie houden mij tegen.
Van mij mogen ze nu wel opschieten met die kaartjes
39
Verwijderd
Als ''die-hard'' gamer heb je toch niks aan het nieuwste van 't nieuwst als die alleen op hoge reso's en FSAA beter is, je wil zoveel mogelijk fps
, details en hoge reso boeien mij met gamen niet zo veel, gewoon stabiele (hoge) fps
Daar ben ik het niet echt mee eens...een die-hard gamer wil een uitstekend beeld, én hoge framerates... 120fps is leuk, maar een beeld dat onscherp is (zonder AF) en hakkelig (zonder AA) is mij toch veel minder waard dan 50 fps en een haarscherp en perfect "onthakkelt" beeld... ieder zijn mening natuurlijkVerwijderd schreef op 07 April 2003 @ 21:37:
Als ''die-hard'' gamer heb je toch niks aan het nieuwste van 't nieuwst als die alleen op hoge reso's en FSAA beter is, je wil zoveel mogelijk fps, details en hoge reso boeien mij met gamen niet zo veel, gewoon stabiele (hoge) fps
hmmz nog steeds op zoek naar een leuke opvolger voor me 8500pro 
maar welke zal ik nemen
vooral voor de wat nieuwere games... extra hoge fps niet nodig...
verder zit der een 2200+ in, 512mb ram.. en nog wat 7200rpm schijven
maar welke zal ik nemen
vooral voor de wat nieuwere games... extra hoge fps niet nodig...
verder zit der een 2200+ in, 512mb ram.. en nog wat 7200rpm schijven
[ Voor 43% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 07-04-2003 22:44 ]
Verwijderd
Dat is totale onzin, tweakmstr, ik speel geen cs maar ik zie altijd dat mtw,esu enz op 640x280 spelen, mTw|Virus in ut2k3 speeld ook echt niet op 1280x1024(ofzo)x32 @ 4fsaa.
Frames boeien, kwaliteit niet. Zolang het maar duidelijk is.
Frames boeien, kwaliteit niet. Zolang het maar duidelijk is.
De echte die-hards spelen idd op vage lage resoluties... maar zie jij verschil tussen 100 en 200fps
ik iig niet...
mij gaat het ook om fps+beeldkwaliteit
ik iig niet...
mij gaat het ook om fps+beeldkwaliteit
De 9800 is qua technologie niks beter dan de 9700, kijk de demos maar eens op een 9700(Pro).
Draait ook nog soepel op de 9700Pro, dus de demo pusht de kaart (9800) nog niet tot zijn maximum. Maw, je kunt er nog meer van verwachten!
Draait ook nog soepel op de 9700Pro, dus de demo pusht de kaart (9800) nog niet tot zijn maximum. Maw, je kunt er nog meer van verwachten!
You can't have everything. Where would you put it?
Verwijderd
tazkratiz.. cs op 640 is echt niet handig.. je reso is dan te laag om goed te kunnen mikken.. fsaa gebruik ik zelf ook niet, maar dat is meer omdat je bewegingen sneller ziet zonder aa en frames... als je fps boven je monitor refresh uitkomt lijkt t me sterk dat je t kan zien, maar da's natuurlijk mijn mening
vertel et de 1337 cs spelers, dat spelen op die reso niet handig is... ze doen et toch ...
Ja, dat is bij mij ook zo. Ik heb ook nog nooit zo'n probleem gehad. Ik vraag me alleen af waarom het probleem zich bij sommige (vele?) mensen wel voordoet.Verwijderd schreef op 07 april 2003 @ 15:39:
[...]
Nope gewoon elke keer na nieuwe driver installie ff instellen.
Voor de rest, gaat dus over dit stukje dat ik had gepost over het bekende Refreshrate probleem:
TaZkraTiZ >>> Ben ik echt niet met je eens !!! Ik had een Ti4200 kaartje voordat ik mijn Radeon kocht en die gaf alles ook goed weer hoor. Goede framerate in alle spellen, alleen de kwaliteit. Tsja, ik was er altijd van overtuigd dat ik een heel mooi beeldje had in spellen... Totdat ik de eerste keer met mijn Radeon mocht spelen... Ik dacht echt niet dat spellen (zelfs oude spellen) er nog zo veel beter uit konden zien ! En dat dan ook nog eens gepaard met een zeer noemenswaardige verhoging vand de framerates...Ik heb hier veel meer mensen over gehoord, en uiteraard ook over de Refresh Rate lockers enzo. Maar wat ik nu het vreemde vindt: ik heb nog nooit dit soort problemen gehad. Nu heb ik nog niet zo lang een Ati kaartje, maar toch. Ik heb CATS 2.4, 2.5, 3.0 en 3.1 gebruikt (naar gelang beschikbaarheid) maar heb nooit iets moeten locken. 1 Keer instellen bij de display drivers volstond totdat ik nieuwe drivers installeerde. Maar ook dan weer 1 keer instellen en alles was weer geregeld.
Ik ga trouwens af op de informatie die de monitor zelf mij geeft, dus niet gewoon een aanname dat het goed staat.
Ik draai overigens op XP pro.
Kan het dan misschien een combinatie van drivers zijn ? Combinatie van bijvoorbeeld Monitor- en Videokaartdrivers ?
En als je de videokaartkeuze bepaalt aan de hand van een (inmiddels bijna antiek als je het goed beschouwt) spelletje, tsja...
[ Voor 40% gewijzigd door KneoK op 08-04-2003 01:10 ]
btw, weet iemand al wanner de lading 9200, 9600 en de 9800 te koop zullen zijn in NL?
bla?
Verwijderd
Ik heb sinds kort een heel raar probleem met mijn radeon 9700 pro powered by ati.
Ineens is mijn systeem heel onstabiel geworden.
Vooral in spellen zoals counter-strike vietcong splintercell enzo.
Ben ik aan het spelen en ineens zwart beeld en dan is er nog maar 1 optie de pc resetten.
Of in sommige spellen bevriest mijn beeld spontaan.
Heb verschillende catalyst drivers geprobeerd zoals 2.5 3.0 3.1 en nu 3.2 maar heb totaal geen stabiliteit meer.
ook heb ik mijn pc al een keer helemaal opnieuw geinstalleerd en heb ik ook getest met dx 8.1 en dx 9.0 en dx9.0a
Ik hoop dat jullie nog ideen hebben voor mij.
Proggies waarmee ik mijn videokaart echt kan testen want ik heb het idee dat het niet aan de drivers ligt maar echt aan de kaart zelf.
specs
asus a7v 333
amd 2000 xp
1x 256 pc2700 apacer
1x 512 pc2700 apacer
twistron 300 powered bij ati 9700 pro 128 mb )
sb live 5.1
Ben ik aan het spelen en ineens zwart beeld en dan is er nog maar 1 optie de pc resetten.
Heb verschillende catalyst drivers geprobeerd zoals 2.5 3.0 3.1 en nu 3.2 maar heb totaal geen stabiliteit meer.
ook heb ik mijn pc al een keer helemaal opnieuw geinstalleerd en heb ik ook getest met dx 8.1 en dx 9.0 en dx9.0a
Proggies waarmee ik mijn videokaart echt kan testen want ik heb het idee dat het niet aan de drivers ligt maar echt aan de kaart zelf.
specs
asus a7v 333
amd 2000 xp
1x 256 pc2700 apacer
1x 512 pc2700 apacer
sb live 5.1
oke hier ff wat vraagjes van een radeon n00b
ik heb besloten nog eenmalig geld uit te geven aan mn huidige pc (zie specs)
heb geen zin/geld om nieuwe pc te kopen, vandaar dat ik de GF2mx er maar eens uit wil gooien
dan wil ik een radeon in de plaats hebben
maar nu was mijn vraag: kan mijn pc de radeon9500 pro tot het uiterste benutten of ben ik even goed af met een non pro 9500??? die zijn namelijk toch wat goedkoper geloof ik.....
mijn eisen zijn sowieso niet extreem, nieuwste spellen verwacht ik toch niet maximaal te kunnen spelen, maar bv GTA3, MOHAA etc wil ik wel wat beter/mooier kunnen spelen dan met mn gf2mxje, gaat me ook om 2D, die zuigt bij de gf2mx
ben ik dan misschien even goed af met een wat oudere radeon? (8500 of 9100 ofzo?)
heb geen zin/geld om nieuwe pc te kopen, vandaar dat ik de GF2mx er maar eens uit wil gooien
maar nu was mijn vraag: kan mijn pc de radeon9500 pro tot het uiterste benutten of ben ik even goed af met een non pro 9500??? die zijn namelijk toch wat goedkoper geloof ik.....
mijn eisen zijn sowieso niet extreem, nieuwste spellen verwacht ik toch niet maximaal te kunnen spelen, maar bv GTA3, MOHAA etc wil ik wel wat beter/mooier kunnen spelen dan met mn gf2mxje, gaat me ook om 2D, die zuigt bij de gf2mx
ben ik dan misschien even goed af met een wat oudere radeon? (8500 of 9100 ofzo?)
PIII 800@804 Mhz
ik denk toch dat je cpu en ram de bottleneck zijn... een 9500 zul je niet volledig kunnen benutten zonder ook de rest te upgraden...ViperGTS schreef op 08 April 2003 @ 10:07:
een 9000/9100 zou dan beter zijn imo
¯\_(ツ)_/¯
oke zoiets dacht ik al
ram is niet het probleem, zet ik nog wel wat bij (512, is wel maar 133 sdram), maar proc laat ik zo....
maar ga ik met een 9000/9100 wel nog (flink) vooruit tov van een gf2mx?
die ondersteunen wel nog geen dx9 he, das wel jammer maar had ik toch al weinig aan met deze pc....
ram is niet het probleem, zet ik nog wel wat bij (512, is wel maar 133 sdram), maar proc laat ik zo....
maar ga ik met een 9000/9100 wel nog (flink) vooruit tov van een gf2mx?
die ondersteunen wel nog geen dx9 he, das wel jammer maar had ik toch al weinig aan met deze pc....
[ Voor 6% gewijzigd door Noedelsupke op 08-04-2003 11:44 ]
PIII 800@804 Mhz
Verwijderd
Als je er een 3ghz cpu inzet benut je de 9500 nog niet eens max.ViperGTS schreef op 08 april 2003 @ 10:07:
Ik denk als je een andere mobo koopt, ddr geheugen
en een nieuwe cpu dat je beter af bent.
De gf 2 mx zal ook gelijk beter presteren.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 12:01 ]
Geheugen ff op 266 laten draaien en probs zullen denk ik wel open zijn..Verwijderd schreef op 08 april 2003 @ 09:57:
Ik heb sinds kort een heel raar probleem met mijn radeon 9700 pro powered by ati.
specs
asus a7v 333
amd 2000 xp
1x 256 pc2700 apacer
1x 512 pc2700 apacer
sb live 5.1
Op de frontpage staat (gisteren) weer een 9800 AIW topic:
nieuws: All-In-Wonder 9800 Pro aangekondigd voor dit kwartaal
Grote vraag die daar altijd weer speelt: kan hij dual display, en dan bedoel ik met name DVI + analoog vga. Ik heb namelijk ook een AIW (9000 pro) waar ik met moeite DVI aan de gang heb gekregen. deze heeft precies dezelfde aansluitingen als de kaart die getoont is op de frontpage :
(plaatje van aiw 9700 pro:)

Wat er hiervoor dus nodig is is een DVI naar analoog + dvi aansluiting. Wordt die verkocht, en heeft dit zin?
Grote vraag die daar altijd weer speelt: kan hij dual display, en dan bedoel ik met name DVI + analoog vga. Ik heb namelijk ook een AIW (9000 pro) waar ik met moeite DVI aan de gang heb gekregen. deze heeft precies dezelfde aansluitingen als de kaart die getoont is op de frontpage :

Wat er hiervoor dus nodig is is een DVI naar analoog + dvi aansluiting. Wordt die verkocht, en heeft dit zin?
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
uhm dat een radeon 9500 nog niet volledig benut wordt op een 3GHz is een beetje bullyshitty hoor. Er is niet zo gek lang geleden nog zoeen review gedaan waarbij er gekeken werd hoe ze het deden bij vershillende procs, ga daar eens naar op zoek zou ik zeggen.
Breek je nek voorzichtig
Wil graag een ATI Radeon 9500 PRO kopen voor uiteraard zo weinig mogelijk geld
Dan kom ik dus uit bij Club3D ofzo, maar deze lijken zo slecht leverbaar te zijn. Elk bedrijf (uit de pricewatch) welke ik vraag zegt iets van: "Ja, we wachten er al heel lang op, maar ze zijn er nog niet. Ze kunnen wel elk moment komen."
Weet iemand welk bedrijf nu op dit moment ze nog kan leveren??
Weet iemand welk bedrijf nu op dit moment ze nog kan leveren??
Asus A7N8X Deluxe v1.06 | AMD XP-M 2600+ @ 2.4GHz | 2x512MB Geil PC3200 2-3-3-6 | Sapphire Radeon 9500PRO->9700PRO(bios) @ 338/286 | Hitachi Deskstar T7K250 2x160GB SATA RAID 0
Volgens mij kan deze AIW ook geen Dual Display.leuk_he schreef op 08 April 2003 @ 13:02:
Op de frontpage staat (gisteren) weer een 9800 AIW topic:
[afbeelding]
Als je dat zou willen dan zou je inderdaad een DVI -> CRT + DVI of DVI -> CRT + CRT uitgang moeten hebben. Maar volgens mij heeft alleen Matrox die laatste (dus een dongle/verloopstukje met 2x een analoog uitgang). En daarnaast moet het geloof ik ook nog eens door de drivers ondersteunt worden.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Weet iemand welk merk geheugen er op de Hercules 3d prophet 9700 non-pro zit ? ik ben al een tijdje aan het zoeken en het lijkt Hynix te zijn... Op mijn kaart zitten van die leuke heatsinks dus kan het moeilijk zien.
Failure is nothing compared to regret
Verwijderd
Dat heb ik gelezen ennaarmate de cpu sneller werdThe_PyroPath schreef op 08 april 2003 @ 14:10:
uhm dat een radeon 9500 nog niet volledig benut wordt op een 3GHz is een beetje bullyshitty hoor. Er is niet zo gek lang geleden nog zoeen review gedaan waarbij er gekeken werd hoe ze het deden bij vershillende procs, ga daar eens naar op zoek zou ik zeggen.
gaf de 9500pro een steeds betere score.
Verwijderd
Ik heb me hier ook naar rotgezocht!!Barazinbar schreef op 08 april 2003 @ 14:41:
Weet iemand welk merk geheugen er op de Hercules 3d prophet 9700 non-pro zit ? ik ben al een tijdje aan het zoeken en het lijkt Hynix te zijn... Op mijn kaart zitten van die leuke heatsinks dus kan het moeilijk zien.
Uiteindelijk heb ik op het rage3d forum een post gevonden van iemand die daar een mailtje over had gestuurd, het bleek samsung 2,8 ns memory te zijn.
Volgens mij is dat geheugen goed overclockbaar
Hier de post:
Well, I'm afriad you'll just have to read through this whole thread, it's got all the answers. Except for one maybe - Hercules confirmed me per mail that hidden under the ram heatsinks you'll find the Samsung Ram @ 2.8 ns. So get hold of a Pro bios (which is what Mufu is offering), and a flash program (two options: Atiflash and Flashrom) as well as a bootable DOS floppy disc - as for what to do with them, instructions have been posted here over and over again.
Ik had het toevallig zelf net ook ontdekt ! heb idd de hele thread moeten doorzoeken. Maar dit betekent dus dat mijn kaart hetzelfde geheugen heeft als de Pro en dat ik vanavond even een Pro BIOS erin ga flashen!
Heeft iemand misschien ervaring met deze truuk op een 3D Prophet np ?
Heeft iemand misschien ervaring met deze truuk op een 3D Prophet np ?
[ Voor 15% gewijzigd door Barazinbar op 08-04-2003 15:47 . Reden: typo ]
Verwijderd
Ik had deze al eerder gepost, deze gast heeft het geprobeerd met warp11's bios:
Ik weet in ieder geval dat ik deze hercules ga kopen!i used warps herculees modded bios for the 9700pro on my non pro herc 9700 see my post by exesspeed overclocks like hell had core to 400 no probs but mem wont go higher than 340 without artifacts , tearing so its on the limit, just wanted to see how far it would go its runnin at 425 / 310 now been on the net for 5 hours playin ghost recon no probs also completed unreal 2 the awakening in 2 days nprobs at all and the heat sinks are cool , im a happy chappy ,thanks warp
Verwijderd
Ik heb iets soortgelijks geprobeerd met me R9700 Pro. Ik heb de bios van een Club3D non pro geflashed, en geprobeerd die te overklokken. IPV de normale 391/351 benchsetting kwam ik nu maar tot 391/320, waarschijnlijk door de snellere memtiming. Alleen de 3Dmarkscore bleef wel exact gelijk, dus blijkbaar zijn die biossen van de NP toch iets sneller.
oke hoe zit het met de verschillen tussen onderstaande kaarten? is de pro veel beter?
en hoe zit het met verschil tussen 8500 en 9000 en 9100? 9000 is toch niet het MX model van radeon want zoiets las ik laatst geloof ik
Hercules 3D Prophet 9000, 128Mb DDR,TV-Out/DVI,Ret 24 140.00 euro
Hercules 3D Prophet 9000 Pro, 128Mb DDR,TV-Out/DVI 24 171.00 euro
verder wil ik Hercules omdat daar de 2D het beste van schijnt te zijn....
en ja ik weet dat het niet de geweldigste kaarten zijn, maar ik heb geen hoge eisen als het maar beter is dan mn gf2mx en als mn pc er nog maar wat mee kan.....
en hoe zit het met verschil tussen 8500 en 9000 en 9100? 9000 is toch niet het MX model van radeon want zoiets las ik laatst geloof ik
Hercules 3D Prophet 9000, 128Mb DDR,TV-Out/DVI,Ret 24 140.00 euro
Hercules 3D Prophet 9000 Pro, 128Mb DDR,TV-Out/DVI 24 171.00 euro
verder wil ik Hercules omdat daar de 2D het beste van schijnt te zijn....
en ja ik weet dat het niet de geweldigste kaarten zijn, maar ik heb geen hoge eisen als het maar beter is dan mn gf2mx en als mn pc er nog maar wat mee kan.....
PIII 800@804 Mhz
Kan iedereen die een "Club 3D Radeon 9700 Pro" heeft eens even hier neerzetten tot hoever ze de kaart oc'ed hebben? En of ze extra koeling of niet hebben toegepast.. 
Bij mij staat het op het moment zo ingesteld: de core clock op 335MHz en de Memory clock op 320MHz..
Maar volgens mij kan dit best nog wel een stukje hoger als ik sommige reviews er eens op na lees.. Alleen heb ik nog geen één review tegen gekomen die echt specifiek de "Club 3D Radeon 9700 Pro" test.. Meestal gaat het gewoon over de Ati Radeon 9700 Pro in het algemeen..
Bij mij staat het op het moment zo ingesteld: de core clock op 335MHz en de Memory clock op 320MHz..
Maar volgens mij kan dit best nog wel een stukje hoger als ik sommige reviews er eens op na lees.. Alleen heb ik nog geen één review tegen gekomen die echt specifiek de "Club 3D Radeon 9700 Pro" test.. Meestal gaat het gewoon over de Ati Radeon 9700 Pro in het algemeen..
[ Voor 18% gewijzigd door blakez op 08-04-2003 18:16 ]
Ik heb nu mijn Hercules 9700np geflashed met een Pro bios, hij staat nu standaard op 325/310. Alles lijkt stabiel, op 340/315 kan ik nog prima 3Dmark2001 draaien.
Het vervelende is alleen dat ie zelfs op standaard (Pro) snelheden 3Dmark 2003 niet af wil maken. Het komt niet door warmte of iets want andere 3D-toepassingen lopen met hogere kloksnelheden nog prima.
Toen ik nog geen BIOS-flash gedaan had sprong 3Dmark2003 trouwens ook steeds terug naar de desktop. Ik hou het erop dat het aan dat programma ligt, alleen jammer dat ik daar nu geen score van krijg!
Het vervelende is alleen dat ie zelfs op standaard (Pro) snelheden 3Dmark 2003 niet af wil maken. Het komt niet door warmte of iets want andere 3D-toepassingen lopen met hogere kloksnelheden nog prima.
Toen ik nog geen BIOS-flash gedaan had sprong 3Dmark2003 trouwens ook steeds terug naar de desktop. Ik hou het erop dat het aan dat programma ligt, alleen jammer dat ik daar nu geen score van krijg!
Met powerstrip bezig geweest, en waardes van 380-320 is wel de max.
(Club 3D Ati Radeon 9700pro). Heb er een oude AMD Coolblok op zitten, met grote ventilator.
Als ik het geheugen hoger zet, op 330 i.p.v. 320, krijg ik bij de nature test in 3D Mark 2001, strepen, en bij Wings of Fury in 3D Mark 2003 ook.
De snelheid die ik ermee krijg, es niet noemens waardig, enkele frames meer,,,,
Dus alles weer lekker standaard gezet, en morgen mijn XP 2600 333 Fsb ophalen!!
Zie voor meer info, specs onder.
(Club 3D Ati Radeon 9700pro). Heb er een oude AMD Coolblok op zitten, met grote ventilator.
Als ik het geheugen hoger zet, op 330 i.p.v. 320, krijg ik bij de nature test in 3D Mark 2001, strepen, en bij Wings of Fury in 3D Mark 2003 ook.
De snelheid die ik ermee krijg, es niet noemens waardig, enkele frames meer,,,,
Dus alles weer lekker standaard gezet, en morgen mijn XP 2600 333 Fsb ophalen!!
Zie voor meer info, specs onder.
Verwijderd
Cool dat ie werk op pro snelheden.Barazinbar schreef op 08 april 2003 @ 18:17:
Ik heb nu mijn Hercules 9700np geflashed met een Pro bios, hij staat nu standaard op 325/310. Alles lijkt stabiel, op 340/315 kan ik nog prima 3Dmark2001 draaien.![]()
Misschien kun je de bios van warp11 -->http://www.3dchipset.com/bios/index.php eens proberen, dan kan je misschien nog hoger komen.
Wel wazug dat 3D mark '03 het niet helemaal doet

edit:
verkeerde gequote
verkeerde gequote

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 19:10 ]
Verwijderd
Club3D R9700 Pro op 391/351. Als ik hoger ga krijg ik checkers, door de temp denk ik. Die kaart wordt echt flink heet. Ik heb weinig zin om me kaart te verbouwen, de rest van me sys houd hem toch tegen in games.
Misschien is het beter om erbij te vermelden wat voor geheugen je hebt, of hebben alle pro's 2.8ns van Samsung.Zelf heb ik een club3d 9700 naar pro geflasht, en ik heb 3.3 ns infeneon geheugen.En ik haal de 350/300 zonder chekers of strepen(stabiel dus).
Het probleem is ondertussen opgelost: het was me proc (1.8 @ 2.66) die heb ik ff wat lager gezet (fsb 145) toen maakte ie alles netjes af. Score was 4732 op 325/310. Hij loopt nu stabiel op 340 / 325 das toch best veel voor een non-pro!!Cool dat ie werk op pro snelheden.
Misschien kun je de bios van warp11 -->http://www.3dchipset.com/bios/index.php eens proberen, dan kan je misschien nog hoger komen.
Wel wazug dat 3D mark '03 het niet helemaal doet
De bios die ik nu heb komt van het forum van www.rage3d.com, en is samen met de 6 modded-bios'en van warp getest. Het is geloof ik van een Connect3D 9700 Pro. Mn Scores zal ik in het 3DMark-score topic gooien.
Verwijderd
weet iemand waneer de Catalyst 3.3 uit komt? want m'n 3.1 beginnen te fucken en kheb geen zin om weer te reinstallen als er binnenkort toch nieuwe drivers uitkomen dus kan iemand mij vertellen wanneer ze komen?
alvast bedankt
alvast bedankt
Verwijderd
Als er een temp sensor op zit wel. Heb je een cd met software bij je kaart? Kijk of er een temp progje bij zit.Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 20:01:
Is het mogelijk om de temperatuur te zien van mijn radeon 9500(@9700)??
Verwijderd
Staat niet op de cdrom. Ik heb een club 3d 9500 nonpro met de zelfde pcb als de radeon 9700. Kan iemand me dat programma'tje dan ff doorsturen?? koen.driessen(a)planet.nlVerwijderd schreef op 08 April 2003 @ 20:16:
[...]
Als er een temp sensor op zit wel. Heb je een cd met software bij je kaart? Kijk of er een temp progje bij zit.
tsja maar het hangt er ook vnaaf bij welk spel dat was, want bij Q3 of Jedi Knight heb je dat heel snel en das niet omdat de 9500 nou zo'n snelheids wonder is
Breek je nek voorzichtig
ik heb een hp pavilion ze4228 met en radeon igp 320m videokaart, denk je dat ik ergens drivers kan vinden ik hebnu een versie van 7 november 2002 6.13.10.6091 kan iemand mij helpen aan een nieuwe driver, danwel link?
Can`t live without the mods
Verwijderd
Wat is nou het voordeel van het flashen van de bios van een 9700 naar een 9700 pro?
Als de de core / mem gewoon verhoog naar dat van een 9700 pro heb ik toch hetzelfde ?
Als de de core / mem gewoon verhoog naar dat van een 9700 pro heb ik toch hetzelfde ?
Een groot aantal non-pro kaarten worden 'langzamer ' gemaakt door behalve langzamer geheugen ook een BIOS met bijvoorbeeld hogere timings erin te stoppen. Door een PRO Bios erin te flashen kun je soms meer uit de kaart trekken, zolang je geheugen dat toelaat.
Sommige non-pro kaarten zal je trouwens zonder andere bios ook heel ver kunnen klokken.
Ik heb er eentje met hetzelfde geheugen als een 9700 PRO, en met een PRO bios krijg ik hem verder dan zonder en bovendien is ie bij het opstarten al op 325/310 geklokt.
Hier is een linkje waar wat meer info te vinden is.
Sommige non-pro kaarten zal je trouwens zonder andere bios ook heel ver kunnen klokken.
Ik heb er eentje met hetzelfde geheugen als een 9700 PRO, en met een PRO bios krijg ik hem verder dan zonder en bovendien is ie bij het opstarten al op 325/310 geklokt.
Hier is een linkje waar wat meer info te vinden is.
[ Voor 13% gewijzigd door Barazinbar op 09-04-2003 09:41 ]
Verwijderd
Ik heb de 9500 naar 9700 mod gedaan het werkt prima,
hoe kan ik um nu het beste gaan overclocken ?
hoe kan ik um nu het beste gaan overclocken ?
Barazinbar: Ze zijn niet langzamer gemaakt, ze hebben gewoon een BIOS met andere timings. Het is aan de fabrikant om deze in te stellen, al dan niet aan de hand van de specificaties van het geheugen dat erop zit. Als je hoger komt door een ander BIOS te flashen, wil dat waarschijnlijk zeggen dat de timings in dat BIOS minder strak zijn, maar het is de vraag of je kaart dan sneller is. Dat zal afhankelijk zijn wat de bottleneck is; geheugenbandbreedte of -latency.
Wildweazel (en anderen!): ik raad Radeonator aan, omdat ik met meerdere andere progjes ontdekt heb dat ik OF niet zo hoog kwam, OF dat bepaalde waarvan problemen gaven. Waarschijnlijk komt dat omdat ze geen rekening houden met de multiplier van 6.75 die voor deze kaarten staan, en als je dus rare waarden (per Mhz bijv, wat dus eigenlijk niet kan) opgeeft kan het zaakje wel eens instabiel worden. Radeonator werkt hier iig perfekt!
Wildweazel (en anderen!): ik raad Radeonator aan, omdat ik met meerdere andere progjes ontdekt heb dat ik OF niet zo hoog kwam, OF dat bepaalde waarvan problemen gaven. Waarschijnlijk komt dat omdat ze geen rekening houden met de multiplier van 6.75 die voor deze kaarten staan, en als je dus rare waarden (per Mhz bijv, wat dus eigenlijk niet kan) opgeeft kan het zaakje wel eens instabiel worden. Radeonator werkt hier iig perfekt!
Bnet pindle#2913
Verwijderd
Ik heb mijn core nu op 391 draaien (kan tot 398 maar krijg dan wat artifacts) met waterkoeling van Klax en zonder voltmod. mijn mem heb ik nu op 355 zonder voltmod en zonder heatsinks (volgens Rage3D overclock util, vraag me niet hoe en waarom, het werkt..... had het zelf ook nog nooit zo hoog gekregen)blakez schreef op 08 april 2003 @ 18:15:
Kan iedereen die een "Club 3D Radeon 9700 Pro" heeft eens even hier neerzetten tot hoever ze de kaart oc'ed hebben? En of ze extra koeling of niet hebben toegepast..
Verwijderd
HEEEJ! Goed nieuws, net van onze leverancier gehoord dat aanstaande vrijdag de Sapphire 9800 Pro wordt geleverd 
Zal ik er 1 bestellen voor mezelf.... hmmmm
Groetsels
KaoZ
Groetsels
KaoZ
Zelf wil ik ook maar al te graag de radeon 9800 pro gaan bestellen.Verwijderd schreef op 09 april 2003 @ 12:15:
HEEEJ! Goed nieuws, net van onze leverancier gehoord dat aanstaande vrijdag de Sapphire 9800 Pro wordt geleverd
Groetsels
KaoZ
Als ik vragen mag, is het bij die leverancier die hem vrijdag krijgt ook mogelijk om als particulier te bestellen? en wat is de prijs?
Of heb je een ander adres waar ik die kaart kan gaan bestellen?
39
Verwijderd
boinkVerwijderd schreef op 08 April 2003 @ 19:37:
weet iemand waneer de Catalyst 3.3 uit komt? want m'n 3.1 beginnen te fucken en kheb geen zin om weer te reinstallen als er binnenkort toch nieuwe drivers uitkomen dus kan iemand mij vertellen wanneer ze komen?
alvast bedankt

Verwijderd
Nee helaas is niet voor particulieren, ik las in een ander topic(waar je ook al had gereplyed) dat hij bij EMPC in het bestand staat, je zou hem daar kunnen bestellen.
Groetsels
KaoZ
Groetsels
KaoZ
Verwijderd
zit standaard geen sensor op dus zonder sensor die je er ZELF opgezet heeft lukt het niet,
Kun je misschien verder overklokken als je agp voltage lager of hoger zet?
Hoger kan goed zijn ivm het feit dat signalen beter over *kunnen* komen.Hasib schreef op 09 April 2003 @ 15:07:
Kun je misschien verder overklokken als je agp voltage lager of hoger zet?
Lager betekent minder warmte.
Er zit dus niks anders op dan te testen wat bij jou beter werkt, oftewel waar hem het probleem zat
Meestal echter is warmte het probleem niet direct, ik zet hem voor de stabiliteit ook altijd op 1.6v (kwam eigenlijk nog door een oude kaart die alleen dan goed werkte, maargoed
Bnet pindle#2913
Verwijderd
Zijn er meer mensen waarbij de Club3D 9700Pro Niet hoger wil dan een 136 FSB
ik snap er niets van. Dit is erg lastig met tweaken van m'n procesor
ik snap er niets van. Dit is erg lastig met tweaken van m'n procesor
Een BIOS met hogere timings en 3,6 / 3,3 / 3,0 geheugen in plaats van 2.8 valt bij mij toch wel onder 'langzamer maken'. Bovendien als je mijn post goed leest zie je dat ik al aangeef dat er langzamere timings gebruikt worden.Ze zijn niet langzamer gemaakt, ze hebben gewoon een BIOS met andere timings. Het is aan de fabrikant om deze in te stellen, al dan niet aan de hand van de specificaties van het geheugen dat erop zit. Als je hoger komt door een ander BIOS te flashen, wil dat waarschijnlijk zeggen dat de timings in dat BIOS minder strak zijn, maar het is de vraag of je kaart dan sneller is. Dat zal afhankelijk zijn wat de bottleneck is; geheugenbandbreedte of -latency.
[ Voor 2% gewijzigd door Barazinbar op 09-04-2003 16:36 . Reden: lager = hoger ]
Ze komen in ieder geval deze maand. Er zijn een stuk of 1300 betatesters die Cat 3.3 nu uitvoerig aan het uitproberen zijn. En volgens de eerste reports zorgt deze voor een lekkere performanceboost op de R300-serie.Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 19:37:
alvast bedankt
Dan nog wat bij elkaar geraapte nieuwtjes/geruchten die ik hier nog niet heb voorbij zien komen.
De opvolger van R350 wordt waarschijnlijk R390 (onder de naam Radeon9900Pro). Wat dit precies gaat worden is nog niet bekend, maar hoogstwaarschijnlijk zal dit een 0.13 micron kaart zijn die gebruik maakt van RV350-technologie, maar dan voor de hi-end (want de RV350 is immers een mainstream-kaartje). De eerste geruchten gaan er al over en die zeggen o.a. dat er misschien dit keer wel een extra TMU aan wordt toegevoegd, naast versnelde PS en VS. Deze kaart zal NV35 met gemak moeten kunnen verslaan.
De eerste kaart uit de R4x0-serie zal hoogstwaarschijnlijk de R420 worden.
Verder zullen de RV350 NDA's deze week verlopen en kunnen we dus de eerste reviews verwachten van de Radeon9600(Pro).
Bronnen: Beyond3D, Rage3D, NVNews, Hardwarecentral
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Ik heb een probleem of eigeluk een vraag... Heb sinds gisteren een Hercules Ati Radeon 9700 Pro in me bezit en heb van de hercules sites en verschillende reviews meegekregen dat de print van die kaart licht-blauw moet zijn... Nu komt het mooie ik heb een rode...
Wel alle kenmerken van de Hercules zitten erop zoals de heatsinks en koperen koeler....
Heb ik nou een echte hercules of is dit een neppert? op het printje staat btw ook Hercules.
Want ik heb nergens anders een rode hercules gezien...
Hieronder ff 2 pics...

Wie kan mij helpen??
Wel alle kenmerken van de Hercules zitten erop zoals de heatsinks en koperen koeler....
Heb ik nou een echte hercules of is dit een neppert? op het printje staat btw ook Hercules.
Hieronder ff 2 pics...

Wie kan mij helpen??
[ Voor 12% gewijzigd door Saeverix op 09-04-2003 17:14 ]
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
Het is gewoon een echte. In december waren de rode er ook al. Dacht dat hercules toen problemen had met het maken van die kaarten en daarom kaarten van ati zelf kreeg. Volgens mij zijn ze daarom rood
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Verwijderd
Mja, zijn er niet meer merken die verschillende kleuren toepassen? Mijn Club3D is omgeruild voor een nieuwe omdat hij stuk was, maar ik heb nu een blauwe Club3D ipv een Rooie. (of heb ik soms een ander merk gehad?)
2,8ns geheugen zit tot nu toe op geen enkele 9500 voor zover ik weet en meestal stellen de fabrikanten hun BIOS toch wel goed af op het geheugen wat ze gebruiken hoor, heb al zoveel verschillende BIOS-sen zelfs PER KAART gezien...Barazinbar schreef op 09 April 2003 @ 16:34:
[...]
Een BIOS met hogere timings en 3,6 / 3,3 / 3,0 geheugen in plaats van 2.8 valt bij mij toch wel onder 'langzamer maken'. Bovendien als je mijn post goed leest zie je dat ik al aangeef dat er langzamere timings gebruikt worden.
Ik had je post wel goed gelezen hoor
Bnet pindle#2913
Wat ReseTTim al zei, het is een echte. Ik heb ook de Red Edition.Saeverix schreef op 09 april 2003 @ 17:08:
Ik heb een probleem of eigeluk een vraag... Heb sinds gisteren een Hercules Ati Radeon 9700 Pro in me bezit en heb van de hercules sites en verschillende reviews meegekregen dat de print van die kaart licht-blauw moet zijn... Nu komt het mooie ik heb een rode...
Hieronder ff 2 pics...
[afbeelding]
[afbeelding]
Wie kan mij helpen??
Hercules had inderdaad problemen met het PCB. Daarom kregen ze van ATi de originele rode ATi-PCBs. Hercules heeft hier zelf de Titan cooler en heatsinks op geplakt.
Dus in feite heb je een Built By ATi kaartje met Hercules afwerking. En ze zijn goed te overklokken.
Pics zijn er trouwens al wel eerder verschenen, ik had er namelijk in November ook al een paar online gezet in een ouder Radeon topic.
Hoeveel geld maakt jou gelukkig?
Kzal mezelf maar ff quoten aangezien niemand t opgemerkt heeft schijnbaar.Paul Hewson schreef op 01 April 2003 @ 20:34:
Ik heb nu al een tijdje problemen met me ATI Radeon 9700 Pro. Op de factuur die bij de videokaart geleverd is stond dat het een ATI was maar er zat een Club3D doos omheen. Echter op de fan van de kaart zit een ATI sticker en ik kan nergens anders op de kaart een label/sticker van ATI of Club3D of een ander merk vinden. Dus mijn eerste vraag is, is het nou een BBA of een PBA? Dat wil ik gewoon weten, maar vind ik geen probleem. Mijn probleem is dat ik me kaart met geen enkel spel langdurig aan het draaien krijg. Telkens loopt me Windows (zowel 98 als 2000) vast na verloop van tijd (ong half uur). Dit heb ik bij Hitman 2, MOHAA, Commando's, GTA3 enz. Dus ook niet bij een willekeurig spel. Nu heb ik dus me kaart al terug gestuurd naar de winkel waar ik het vandaan heb. Had ik 2 dagen later al een "nieuwe" kaart thuis, nieuwe staat met opzet tussen aanhalingstekens aangezien ik t verdacht vind dat ik t zo snel thuis heb omdat het allemaal met de post is gegaan en ik geen brief oid er bij heb gekregen, enkel alleen de kaart. De problemen blijven hetzelfde. Hier onder een overzichtje van het een en ander wat ik heb geprobeerd
Geprobeerde oplossingen:
- AGP 4x in plaats van 8x
- Catalyst drivers die meegeleverd zijn, versie 3.0 , 3.1 en 3.2
- moederbord bios geflasht naar de nieuwste bios
- schone windows installatie van zowel 98SE als 2000 professional
- AGP Fast Write Capability Disabled en Enabled geprobeerd
- Memory Frequency van het geheugen synchroon laten lopen met CPU Frequency
- Voltage AGP 1,6V en 1,7V
- Systeem alleen geinstalleerd met moederbord, geheugen en videokaart
Systeem:
- ASUS A7N8X moederbord
- AMD Athlon XP 2400+
- 2x Kingston HyperX 512MB DDR PC2700 370MHZ
- Yamaha FM 801 geluidskaart
- IBM 7200RPM 60GB HD
- Iiyama LS902UT Vision Master 1451 monitor
- 3COM PCI netwerkkaart
- AOpen 52x cdrom
- PlexWriter 16/10/40A
- Enermax Active PFC-FCA Switching Power Supply 431W
Heeft iemand een grandioos idee en kan het euvel verhelpen?
Ok ok daar komt de ellendige vraag weer:
Mijn mamma is zo liev om mij te trakteren op een videokaart naar keuze.
Na even twisten over de 9500Pro en de 9700Pro heb ik ff wat benchies afgelopen en gezien dat de extra €100,- wel degelijk goed is terug te vinden. Alvast van te voren, ik ben geen overclocker en ik doe verder nooit rare dingen met vidcards. Komt ie
Club3d ati radeon 9700 PRO -> €339,- gemixte gevoelens over dit merk. Zeker de oudere videokaarten schenen kuurtje te hebben. Weet iemand of club dit stadium is ongroeit?
Connect 3d -> Geen ervaring mee? Juliie vast wel :-)
BBA radeon 9700 pro -> Kan ik nergens vinden lol maar is ie nou echt beter dan één van een andere fabrikant of is dat bullshit.
Ik weet dat dit een ellendige vraag is maar jah, €350,- is ook ellendig veel geld
[nieuw]
Ok ik zit nog eens na te denken. Ik speel bijvoorbeeld BF1942. Ik wil het spelen op 1280x960 m,et alles high. Kan dat met een 9500 pro al? of moet ik daar de phatte 9700pro voor hebben
Na even twisten over de 9500Pro en de 9700Pro heb ik ff wat benchies afgelopen en gezien dat de extra €100,- wel degelijk goed is terug te vinden. Alvast van te voren, ik ben geen overclocker en ik doe verder nooit rare dingen met vidcards. Komt ie
Club3d ati radeon 9700 PRO -> €339,- gemixte gevoelens over dit merk. Zeker de oudere videokaarten schenen kuurtje te hebben. Weet iemand of club dit stadium is ongroeit?
BBA radeon 9700 pro -> Kan ik nergens vinden lol maar is ie nou echt beter dan één van een andere fabrikant of is dat bullshit.
Ik weet dat dit een ellendige vraag is maar jah, €350,- is ook ellendig veel geld
[nieuw]
Ok ik zit nog eens na te denken. Ik speel bijvoorbeeld BF1942. Ik wil het spelen op 1280x960 m,et alles high. Kan dat met een 9500 pro al? of moet ik daar de phatte 9700pro voor hebben
[ Voor 14% gewijzigd door ErA op 09-04-2003 20:59 ]
Verwijderd
Ik heb nu een club3d 9500 en ben er erg te spreken over, want deze kaart loop nu hetzelfde als een radeon 9700 pro. Dus Club3D ^O^
Ik heb sinds vorige week ook een Club 3d 9700 pro in m'n systeem zitten en ben echt dik tevreden over deze kaart hoor..
Alle spellen draaien werkelijk fantastisch met de officïele catalyst 3.2 drivers.. Ben nog geen één probleem tegen gekomen.. Ik weet natuurlijk niet hoeveel beter (of slechter) andere merk kaarten zijn, maar deze kaart is volgens mij geen miskoop en verreweg nog de goedkoopste radeon 9700 pro die er te koop is ook!
[ Voor 6% gewijzigd door blakez op 09-04-2003 22:15 ]
Knoop maar doorgehakt en een 9700 non-pro besteld van club3d... hoop em morgen binnen te hebben... kannik der dit weekend in Eindhoven al flink mee gamen
Kun je hem in ene andere pc ff proberen? dan vallen al veel oplossingen af met een beetje geluk (als het dan aan jouw pc zou moeten liggen mits hij dus in de andere pc wel functineerd.)Paul Hewson schreef op 01 April 2003 @ 20:34:
Ik heb nu al een tijdje problemen met me ATI Radeon 9700 Pro. Op de factuur die bij de videokaart geleverd is stond dat het een ATI was maar er zat een Club3D doos omheen. Echter op de fan van de kaart zit een ATI sticker en ik kan nergens anders op de kaart een label/sticker van ATI of Club3D of een ander merk vinden. Dus mijn eerste vraag is, is het nou een BBA of een PBA? Dat wil ik gewoon weten, maar vind ik geen probleem. Mijn probleem is dat ik me kaart met geen enkel spel langdurig aan het draaien krijg. Telkens loopt me Windows (zowel 98 als 2000) vast na verloop van tijd (ong half uur). Dit heb ik bij Hitman 2, MOHAA, Commando's, GTA3 enz. Dus ook niet bij een willekeurig spel. Nu heb ik dus me kaart al terug gestuurd naar de winkel waar ik het vandaan heb. Had ik 2 dagen later al een "nieuwe" kaart thuis, nieuwe staat met opzet tussen aanhalingstekens aangezien ik t verdacht vind dat ik t zo snel thuis heb omdat het allemaal met de post is gegaan en ik geen brief oid er bij heb gekregen, enkel alleen de kaart. De problemen blijven hetzelfde. Hier onder een overzichtje van het een en ander wat ik heb geprobeerd
Geprobeerde oplossingen:
- AGP 4x in plaats van 8x
- Catalyst drivers die meegeleverd zijn, versie 3.0 , 3.1 en 3.2
- moederbord bios geflasht naar de nieuwste bios
- schone windows installatie van zowel 98SE als 2000 professional
- AGP Fast Write Capability Disabled en Enabled geprobeerd
- Memory Frequency van het geheugen synchroon laten lopen met CPU Frequency
- Voltage AGP 1,6V en 1,7V
- Systeem alleen geinstalleerd met moederbord, geheugen en videokaart
Systeem:
- ASUS A7N8X moederbord
- AMD Athlon XP 2400+
- 2x Kingston HyperX 512MB DDR PC2700 370MHZ
- Yamaha FM 801 geluidskaart
- IBM 7200RPM 60GB HD
- Iiyama LS902UT Vision Master 1451 monitor
- 3COM PCI netwerkkaart
- AOpen 52x cdrom
- PlexWriter 16/10/40A
- Enermax Active PFC-FCA Switching Power Supply 431W
Heeft iemand een grandioos idee en kan het euvel verhelpen?
Club3d's zijn PBA's btw.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Als het jouw toch geen geld kost dan zou ik gewoon voor de 9700 PRO gaan, of geeft je moeder je nog een bepaald budget?ErAdiCToR schreef op 09 april 2003 @ 19:42:
Ok ok daar komt de ellendige vraag weer:
[nieuw]
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Ik heb nu gewoon de PBA drivers van de ATI site gedownload voor m'n Club 3D Radeon 9700 Pro.. Maar scheelt het nu veel in performance wanneer ik bijvoorbeeld de Omega of cyborg drivers gebruik ipv de officïele PBA drivers? Ik bedoel, zijn die gemodde drivers nu echt stukken beter of zorgen ze alleen maar voor meer problemen??
Net de Sapphire 9800 Pro bij EMPC besteld, ik houd jullie op de hoogte.
hehe, dan zijn de blauwe pcb's naar club3d gegaan ipv naar herculesVerwijderd schreef op 09 April 2003 @ 18:05:
Mja, zijn er niet meer merken die verschillende kleuren toepassen? Mijn Club3D is omgeruild voor een nieuwe omdat hij stuk was, maar ik heb nu een blauwe Club3D ipv een Rooie. (of heb ik soms een ander merk gehad?)
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Ik zie dat de onvermurwbare gotcrew het R9800-topic al weer zonder pardon heeft dicht gegooid, ik vond het juist erg makkelijk om even dit topic te raadplegen mbt de stand van zaken van alléén de R9800, zonder me eerst door pagina's bijzaken te worstelen..Yorick schreef op 10 April 2003 @ 13:14:
Net de Sapphire 9800 Pro bij EMPC besteld, ik houd jullie op de hoogte.
Dit is voor mij een beetje de druppel na een paar jaar GOT, jammer het was een mooie tijd maar de lol is er voor mij af, het punt discussie is door het modregime volledig uitgemoord....
Niet op voorraad.
Verwijderd
daar ben ik het helemaal mee eens.edward2 schreef op 10 april 2003 @ 14:10:
[...]
Ik zie dat de onvermurwbare gotcrew het R9800-topic al weer zonder pardon heeft dicht gegooid, ik vond het juist erg makkelijk om even dit topic te raadplegen mbt de stand van zaken van alléén de R9800, zonder me eerst door pagina's bijzaken te worstelen..
Dit is voor mij een beetje de druppel na een paar jaar GOT, jammer het was een mooie tijd maar de lol is er voor mij af, het punt discussie is door het modregime volledig uitgemoord....
dat komt gewoon dat ze iedere gek maar mod maken of lite mod, niet dat dat niet kan, maar ga daar ook professioneel mee om, en wordt niet mod om er bij te horen, of dat de rode letters zo stoer is.
als ze voor iedere nvidia driver al een topic hebben, waarom dan niet 1 voor de R9800.
Mee eens. Zou veel makkelijker zijn en overzichtelijker... maar ja.edward2 schreef op 10 april 2003 @ 14:10:
[...]
Ik zie dat de onvermurwbare gotcrew het R9800-topic al weer zonder pardon heeft dicht gegooid, ik vond het juist erg makkelijk om even dit topic te raadplegen mbt de stand van zaken van alléén de R9800, zonder me eerst door pagina's bijzaken te worstelen..
Ben ik het opzich ook wel mee eens, we hebben altijd een appart topicje gehad als er een nieuwe kaart te halen was dus waarom nu niet? Wel zo makkelijk, dus misschien een idee om het aan te kaarten in LA?
Zullen we dan maar verder ontopic gaan?
Zullen we dan maar verder ontopic gaan?
Breek je nek voorzichtig
Verwijderd
kheb een prob.
ik heb een ati 9700pro, werkte altijd sweet geen probs, ik heb zitten ocen en flink wat hard reboots gehad door te ver te ocen... wel wc cooling gebruikt, en nu als ik een tech demo draai of spelletje in een andere computer doet ie het perfect voor een tijdje, en dan gaat de beeldscherm opeens blank
wtf is wrong met mijnd kaart. enigste dat ik heb gedaan is nog ramsinks erop geplakt, maar geen lijm gemorst ofz.
edit: ik dus 3dmark 03 draaien, en ja hoor hij crasht... w8 dus ff doe nix, en reboot. daarna @ windows gaat ie blaten dat het driver prob weet ik veel is, dus et ligt echt aan de kaart. ik ga nu ff nieuwe shuttle chipset drivers downen, kijken of da helpt. anders ff oude catalyst drvers downen.
ik heb een ati 9700pro, werkte altijd sweet geen probs, ik heb zitten ocen en flink wat hard reboots gehad door te ver te ocen... wel wc cooling gebruikt, en nu als ik een tech demo draai of spelletje in een andere computer doet ie het perfect voor een tijdje, en dan gaat de beeldscherm opeens blank
wtf is wrong met mijnd kaart. enigste dat ik heb gedaan is nog ramsinks erop geplakt, maar geen lijm gemorst ofz.
edit: ik dus 3dmark 03 draaien, en ja hoor hij crasht... w8 dus ff doe nix, en reboot. daarna @ windows gaat ie blaten dat het driver prob weet ik veel is, dus et ligt echt aan de kaart. ik ga nu ff nieuwe shuttle chipset drivers downen, kijken of da helpt. anders ff oude catalyst drvers downen.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 17:36 ]
Ben ik helemaal mee eensedward2 schreef op 10 April 2003 @ 14:10:
[...]
Ik wil ook gewoon de 9800 info weten zonder eerst pagina's met 9700 problemen door te lezen
[ Voor 9% gewijzigd door ken op 10-04-2003 17:38 ]
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Kan me er idd wel iets bij voorstellen met wat je zegt. Maar wat wil je dan, voor iedere radeon kaart een apart topic
omdat er een paar zijn die ''liever'' niet de rest over andere kaarten wil lezen?
[ Voor 8% gewijzigd door Cougar op 10-04-2003 17:43 ]
Verwijderd
Heb je auto. reboot al uitgezet? En wat gebeurt er als je onderklokt?Verwijderd schreef op 10 april 2003 @ 17:14:
kheb een prob.
Zie het probleem niet waarom het niet zou kunnenCougar schreef op 10 April 2003 @ 17:42:
Kan me er idd wel iets bij voorstellen met wat je zegt. Maar wat wil je dan, voor iedere radeon kaart een apart topicomdat er een paar zijn die ''liever'' niet de rest over andere kaarten wil lezen?
Nu zie je toch ook verschillende Radeon problemen topic's. Dan zouden die ook gewoon in het Radeon topic gesteld kunnen worden toch?
Ga maar weer ontopic verder
[ Voor 4% gewijzigd door ken op 10-04-2003 18:20 ]
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
omdat er nu bijvoorbeeld weinig over de 7x00 en de 8500 gepost wordt. dat zou betekenen dat dat topic afzakt en mensen het over het hoofd zien en vervolgens weer een nieuw topic openen wat we niet willen.
1 algemeen topic it is. dat gaan we niet veranderen omdat mensen bijvoorbeeld 9700-only willen praten.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Verwijderd
offtopic:edward2 schreef op 10 April 2003 @ 14:10:
[...]
Daar denk ik hetzelfde over. GoT is enkel goed voor bepaalde info. Als je een leuk/goed forum wilt ga je naar Fok!
Verwijderd
otto reboot? hij hangt onder 3dmark dingen enz, heeft dan nix te maken met otto reboot. kaart is denk gewoon dood...Verwijderd schreef op 10 april 2003 @ 17:53:
[...]
Heb je auto. reboot al uitgezet? En wat gebeurt er als je onderklokt?
Verwijderd
ik heb precies hetzelfde probleemPaul Hewson schreef op 09 april 2003 @ 18:37:
[...]
[hier was ]verhaal van verrotte 9700pro,[/hier was ]
Kzal mezelf maar ff quoten aangezien niemand t opgemerkt heeft schijnbaar.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 19:16 ]
Vanmorgen had ik dit hier gepost, maar blijkbaar heeft iedereen er over heen gelezen of weet geen antwoord.. misschien is het een beetje overdreven om het nu weer al opnieuw te vragen..blakez schreef op 10 April 2003 @ 11:54:
Ik heb nu gewoon de PBA drivers van de ATI site gedownload voor m'n Club 3D Radeon 9700 Pro.. Maar scheelt het nu veel in performance wanneer ik bijvoorbeeld de Omega of cyborg drivers gebruik ipv de officïele PBA drivers? Ik bedoel, zijn die gemodde drivers nu echt stukken beter of zorgen ze alleen maar voor meer problemen??
Omega drivers schijnen extra kwaliteit te leveren ten koste van snelheid.
PBA en BBA drivers zijn volgens mij zelfde overigens
PBA en BBA drivers zijn volgens mij zelfde overigens
Verwijderd
ik ben het zat, en de kaart is nu officieel dood verklaart... ik ga trug voor garantie en koop gelijk een 9800pro zodra die uit is....
Dit topic is gesloten.