-= Radeon Topic - Deel 65 =-

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.570 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

hiostu schreef op 02 april 2003 @ 13:52:
Mmm inderdaad, ik zat te twijfelen. Toch raar dat ATI ze dan nu pas aankondigd (of is het een 1 april grap??).
Het is een hercules. staat al een tijd in de pricewatch, en is in november al eens met de aldi pc meegeleverd.

http://pricewatch.tweakers.net/pricewatch/49140

Maar de drivers die je ervoor laad zijn gewoon catalist drivers, en het boekje wat erbij zit lijkt hetzelfde boekje te zijn als bij een 8500 AIW DV.

het is gewoon een 9000 prokaart met video in en antenne in. Mijn vraag blijft, hoe zet ik de dvi in de drivers WEER aan (tijdens xp installatie deed hij het, dus het is geen hardware probleem)

PS, De meegeleverde ulead videostudio 5 software **sucks***

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm.... vaag. Wanneer komt deze jongen dan:
http://mirror.ati.com/products/pc/aiw9700pro/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
hiostu schreef op 02 april 2003 @ 13:52:
Mmm inderdaad, ik zat te twijfelen. Toch raar dat ATI ze dan nu pas aankondigd (of is het een 1 april grap??).
Geen 1 april grap. De Amerikaanse markt heeft had voor zover ik weet nog geen AIW 9000Pro. En nu positioneren ze de AIW 9000Pro als valuevariant van de AIW-serie, terwijl de AIW 9700 Pro het topmodel blijft.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anywayz, ik wacht dus op de 9800 pro, en op de site van Ati staat dat ze vandaag begonnen zijn met "shippen":
http://www.ati.com/companyinfo/press/2003/4632.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 06:43
CJ schreef op 02 april 2003 @ 15:35:
[...]
Geen 1 april grap. De Amerikaanse markt heeft had voor zover ik weet nog geen AIW 9000Pro. En nu positioneren ze de AIW 9000Pro als valuevariant van de AIW-serie, terwijl de AIW 9700 Pro het topmodel blijft.
Ik weet idd dat ze daar nog geen AIW9000pro hebben, maar waarom ze die niet eerder uitgebracht hebben. Hadden ze nog te veel 8500AIW op voorraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srblackbird
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 03:28

srblackbird

ThinkGEEK

ATI Technologies Inc. is now shipping its RADEON™ 9800 PRO visual processing unit (VPU). Boards based on the world’s fastest VPU have shipped to OEM, retail, distribution and online customers, fulfilling ATI’s promise of delivering product within 30 days of the March 6 launch.
Ik vraag me af hoe snel ze nu in de pricewatch zullen staan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Woehoeiii...
Krijg net een mailtje binnen dat mijn club3D 9700 pro morgen of overmorgen bezorgt gaat worden :P :P
Ze waren al de goedkoopste (349,-) en ze leveren ook nog eens verdomde snel.
Toppie die zaak hoor.
Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-10 16:15
IK heb een Point Of View Radeon 9000 64mb DDR, maar mijn FPS in Counter-strike is ZO laag ik snap er niets van....
Catalyst 3.2 draai ik maar dat wordt de nieuwe Omega drivers...

Ohja verder valt de kaart NIET te oc'en als ik dat doe, na <1 minuut reboot mijn pc en clocks zijn weer als het oude.

Iemand oplossingen ?

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh misschien rare vraag maar waarom heeft niemand een excalibur 9700Pro?
slechte prestaties heeft ie absoluut niet. bij TomsH was ie 3e bij de revieuws
1e herc 2e Giga

Nu heb ik alle 65 delen bekeken... wat aso lang duurde maar goed ben nog niemand tegen gekomen.
of ik heb er over heen gekeken :(

Iemand ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omdat ie nergens te krijgen is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Yorick schreef op 02 april 2003 @ 16:43:
[...]

Ik vraag me af hoe snel ze nu in de pricewatch zullen staan :9
Yepz, zeer snel hoop ik!! :P zit nu al te lang te wachten :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
  • Laatst online: 24-09 21:37
Ik wil dus ook een nieuwe videokaart bestellen, maar omdat ik een complete noob ben op het gebied van ati (radeon) kaarten heb ik jullie hulp ff nodig.. :) Vorige week is m'n Leadtek ti 4400 geforce4 naar de haaien gegaan, omdat m'n waterkoeling lekte.. :( Nu wil ik dus een nieuwe videokaart en ik denk dat ik eens een radeon ga proberen.. Alleen ga ik hem maar gebruiken tot augustus 2003 ongeveer, daarna ben ik een jaar van huis weg (stage) en als ik dan thuis kom koop ik wel weer een compleet nieuwe pc.. maar afijn, mijn vraag is het volgende:

Maakt het veel verschil of ik een radeon 9500 pro kaart koop of een radeon 9700 pro kaart? Ik bedoel, ik ga de kaart maar een klein half jaartje gebruiken, maar in die tijd wil ik wel kwaliteit hebben.. dus mooie spellen spelen.. Is die 9700 pro dan echt kwalitatief veel beter dan de 9500 pro of is die alleen 'wat' sneller? :? De kaart komt trouwens op een msi k7t turbo met 1024mb pc 133 en een amd athlon xp 2000+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je de agp freq op auto laat staan ipv 66, of 70 enz mhz
zou dit dan de botleneck kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blakez schreef op 02 April 2003 @ 20:27:
Maakt het veel verschil of ik een radeon 9500 pro kaart koop of een radeon 9700 pro kaart? Ik bedoel, ik ga de kaart maar een klein half jaartje gebruiken, maar in die tijd wil ik wel kwaliteit hebben.. dus mooie spellen spelen.. Is die 9700 pro dan echt kwalitatief veel beter dan de 9500 pro of is die alleen 'wat' sneller? :? De kaart komt trouwens op een msi k7t turbo met 1024mb pc 133 en een amd athlon xp 2000+.
De 9500pro zal zeker aan je wensen voldoen, al zal de 9700 pro nog wat meer fps halen. Is maar ent hoeveel geld je wilt uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 21:39:
[...]

De 9500pro zal zeker aan je wensen voldoen, al zal de 9700 pro nog wat meer fps halen. Is maar ent hoeveel geld je wilt uitgeven.
Ik heb zojuist de Club 3D Radeon 9700 pro besteld voor € 349,- ! :) Ook heb ik een athlon xp 2000+ erbij besteld.. zal van de week wel binne komen.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterFreak
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-09 11:29

MasterFreak

Zeker weten!

Ik heb sinds vandaag een Club3D Radeon 9700, maar als ik nu wil overclocken worden de nieuwe clockfrequentie's niet vastgehouden, zowel bij Rivatuner als Rage3D Tweak, en waar bij Powerstrip de frequenties zouden moeten staan staat (n/a). Ik kan wel overclocken maar zodra ik bijvoorbeeld 3DMark ga laten draaien gaan de freq weer naar de originele waardes terug. :( Ik heb ATI Catalyst 3.2 driver geïnstalleerd. Iemand die nog een id heeft of me kan helpen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excalibur 9700Pro nergens te verkrijgen?
Bij oa Paradigit verkopen ze ze anders als zoete broodjes
maar goed viel me op dat geen 1 tweaker er eentje bezit

en voor sneller geheugen etc hoef je het niet te doen omdat ie nagenoeg idem is als Giga .. enkel Geen koelribben op de geheugen heeft. Maar beetje tweaker kan dat zelf ook nog wel ?

Maar goed vond apart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb vandaag mijn 9700 pro op de bus gedaan, aangezien die allemaal strepen gaf. Op het laatst zelfs in de boot.
Kan nu dus mooi 3 a 4 weken w88 en zit ondertussen met een Geforce 2 MX :'(

more info: Beeld is verrot na tijdje gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:07
Wie heeft er effe een goede install van radeonator 2.0 ? ik heb al verschillende geprobberd maar waren allemaal corrupt. Wie helpt mij effe uit de brand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vanmiddag een ATI Radeon 9500 pro gekocht maar ik heb er problemen mee. :(

hij wilt namelijk niet op AGP 8x draaien in windows en bij 3dmark03 zeggen ze dat hij maar op AGP 4x draait.
waar kan dit aan liggen? :?

het tweede probleem is als ik een filmpje wil kijken dan geeft hij geen film beeld op mijn TV op mijn oude GeForce4 mx440 ging hij direct een fullscreen beeld op mijn TV weergeven.

het gaat dus om een ATI Radeon 9500 pro op een ASUS A7N8X mobo
voor verdere spec's kijk maar in mijn signature

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
hiostu schreef op 02 April 2003 @ 15:53:
[...]
Ik weet idd dat ze daar nog geen AIW9000pro hebben, maar waarom ze die niet eerder uitgebracht hebben. Hadden ze nog te veel 8500AIW op voorraad?
Dat heeft heeft volgens mij verschillende redenen (kon je ATi-contact persoon er niets over vertellen? :? ).

Een overschot aan AIW 8500 zou een reden kunnen zijn.

Een andere reden ligt volgens mij in het feit dat Amerikanen toch meer big spenders zijn.

De AIW 9700 AIW is daar al een tijd lang te krijgen tegen 'redelijke' prijzen. Veel Amerikanen hebben een AIW 9700. Hieruit blijkt dat de mensen dus wel willen betalen voor dit apparaatje. Het is volgens mij gewoon een slimme zet geweest van ATi. Eerst de hi-end markt uitmelken, totdat bijna niemand daar meer een AIW 9700 koopt... en dan ineens een 'langzamer' model introduceren, zodat ook mensen met een lager budget dit kunnen kopen. Zo breek je in een compleet nieuwe markt in en voorkom je min of meer dat mensen met een 'hoger budget' de kaarten uit het lagere segment gaan kopen, want die hebben al zo'n duurdere AIW 9700.

Overigens komt de AIW 9800Pro in mei uit in Noord-Amerika.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 22:50:
ik heb vanmiddag een ATI Radeon 9500 pro gekocht maar ik heb er problemen mee. :(

hij wilt namelijk niet op AGP 8x draaien in windows en bij 3dmark03 zeggen ze dat hij maar op AGP 4x draait.

het tweede probleem is als ik een filmpje wil kijken dan geeft hij geen film beeld op mijn TV op mijn oude GeForce4 mx440 ging hij direct een fullscreen beeld op mijn TV weergeven.

Waar heb je die gekocht dan?
Ik heb al -tig zaken gemailed, en geen enkele toko heeft èm op voorraad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mophun
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-08-2022
MasterFreak schreef op 02 April 2003 @ 22:00:
Ik heb sinds vandaag een Club3D Radeon 9700, maar als ik nu wil overclocken worden de nieuwe clockfrequentie's niet vastgehouden, zowel bij Rivatuner als Rage3D Tweak, en waar bij Powerstrip de frequenties zouden moeten staan staat (n/a). Ik kan wel overclocken maar zodra ik bijvoorbeeld 3DMark ga laten draaien gaan de freq weer naar de originele waardes terug. :( Ik heb ATI Catalyst 3.2 driver geïnstalleerd. Iemand die nog een id heeft of me kan helpen? :?
De clockfrequenties worden gelocked door het BIOS. Ik heb dezelfde kaart. Na het flashen met een 'unlocked' BIOS, en het aanpassen van de frequenties met RADedit loopt 'ie nu op 325 / 325, oftewel nog sneller dan een 9700 Pro.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 06:43
CJ schreef op 03 april 2003 @ 01:40:
[...]

Dat heeft heeft volgens mij verschillende redenen (kon je ATi-contact persoon er niets over vertellen? :? ).
Die informatie krijg ik via iemand anders, maar die woont in america met 9 uur tijdverschil dus erg vaak spreek ik die niet. En meestal hebben we het dan over nieuwe chips enzo, en niet over kaarten die gereleased worden van verschillende merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 april 2003 @ 22:50:

Welke drivers heb je geinstalleerd?

Voor direct beeld op je tv moet je je monitor al uit hebben staan voor je de pc opstart... (dan wordt je tv het primaire beeldscherm). De instellingen voor tv-out (als je dus wel de monitor aangesloten houdt) vind je in de ati control panels bij weergave...

[ Voor 15% gewijzigd door pagani op 03-04-2003 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Ehm..noob vraagje ...
Vandaag is m'n club3d 9700 pro kaartje aangekomen.
Alles doet het prima zover ik weet,alleen als ik in mijn specs. kijk zie ik nergens "pro"staan.
Klopt dit?..of is het een normale 9700?
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/ATI.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

melly schreef op 03 april 2003 @ 11:14:
Ehm..noob vraagje ...
Alles doet het prima zover ik weet,alleen als ik in mijn specs. kijk zie ik nergens "pro"staan.
[afbeelding]
Dit krijg ik ook te zien met mijn club3d 9700 non pro. Wat voor geheugen zit erop?? Moet als het goed is van SamSung zijn, anders heb je de 9700 np

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
ken schreef op 03 April 2003 @ 11:19:
[...]

Dit krijg ik ook te zien met mijn club3d 9700 non pro. Wat voor geheugen zit erop?? Moet als het goed is van SamSung zijn, anders heb je de 9700 np
Ehmm...ehm..bedoel je soms 128mb/DDR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

melly schreef op 03 April 2003 @ 11:22:
[...]

Nee wat op de geheugenchip op je kaart zitten. Wat staat erop??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Moet ik vsync nu wel op niet aanzetten als ik een 15" TFT hebt@60hz??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 17:43

KneoK

Not in a million lightyears

melly schreef op 03 April 2003 @ 11:14:
Ehm..noob vraagje ...
[afbeelding]
Niks mis mee... De drivers die geinstalleerd zijn, zijn gewoon voor de 9500/9700 serie kaarten. De core van je kaartje is een 9700 en de clockspeeds maken het tot een Pro.

[ Voor 7% gewijzigd door KneoK op 03-04-2003 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
ken schreef op 03 April 2003 @ 11:19:
[...]

**Ik zag trouwens in een eerdere post dat iemand een hele rij Tapbladen meer had dan ik heb.
Met onder andere "" overklocking".
Nu heb ik de 3.2 driver gedownd + controllpanel.
Maar ik vind die functie nergens.**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
BioWEB schreef op 03 April 2003 @ 11:26:
[...]

Niks mis mee... De drivers die geinstalleerd zijn, zijn gewoon voor de 9500/9700 serie kaarten. De core van je kaartje is een 9700 en de clockspeeds maken het tot een Pro.
Thx :)
..
Nu wil alleen nog graag zien waar de core op staat.
Kan nergens die overklok tab vinden (zag ik ergens in een eerdere post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

melly schreef op 03 april 2003 @ 11:28:
[...]

**Ik zag trouwens in een eerdere post dat iemand een hele rij Tapbladen meer had dan ik heb.
Met onder andere "" overklocking".
Nu heb ik de 3.2 driver gedownd + controllpanel.
Maar ik vind die functie nergens.**
Download rage3d tweak dan krijg je die tabbladen. Kijk gelijk op hoeveel je core en mem loopt :)

Ik bedoel dus NIET 128/DDR.
Je kijkt op je ATI Radeon kaart. Kijk naar het geheugen en zeg wat daar op staat (Op het geheugen van je kaart dus)

[ Voor 6% gewijzigd door ken op 03-04-2003 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Ik heb net powerstrip gedownd :)
Die geeft netjes aan dat het om een pro gaat.
Was eigenlijk te ongeduldig..als ik de starters post had gelezen had ik gelijk die link gevonden :)

**Mem.310 en Core 324..ik neem aan dat dat goed is :) **

[ Voor 15% gewijzigd door melly op 03-04-2003 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komen er trouwens nog nieuwe demo's voor de 9700 pro of 9800 ??

Ik heb deze demo's nou zo vaak gedraaid !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 12:02:

Waarom zou je die demo's willen draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 12:02:

Welke demo's?
....
Ik heb nu 3DMark in z'n volle glorie mogen zien..
WOUWW!!!...echt bijzonder mooi hoor...
Toch wel een heel verschil vergeleken met m'n vorige ti4200 kaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:13

r_kluft

Hmmmmmm

Kan iemand mij hier soms helpen aan de bios van een connect 3d 9700 NP bios?

Ik wil een dezer dagen de lijmtruc van xbitlabs uitproberen op mijn 9500 NP.

Met de softmod functioneerd deze kaart al goed :*) maar ik wil nu graag een semi permanente mod uit voeren zonder dat ik hoef te solderen maar dat ik toch niet meer hoef te klooien met de gehackte drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r_kluft schreef op 03 April 2003 @ 13:01:
Kan iemand mij hier soms helpen aan de bios van een connect 3d 9700 NP bios?

Ik wil een dezer dagen de lijmtruc van xbitlabs uitproberen op mijn 9500 NP.

Met de softmod functioneerd deze kaart al goed :*) maar ik wil nu graag een semi permanente mod uit voeren zonder dat ik hoef te solderen maar dat ik toch niet meer hoef te klooien met de gehackte drivers.
Alstublieft:

http://www.3dchipset.com/bios/ati/warp11/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_kluft

r_kluft

Hmmmmmm

Hier staan alleen de non pro biossen van hercules.

Verschillen deze echt nix met die van de connect 3d ?????? 8)7 8)7
Deze pagina had ik namelijk al gevonden maar zag geen 9700 NP van connect3d staan.

En ik vind 't zelf wel fijn om bij hetzelfde merk te blijven. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet je ff lezen:

Hercules & PowerColor & Generic 9700 non-Pro Beta BIOS....generic betekent voor alle merken............staat er ook als je op het kladblokje gaat staan.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_kluft

r_kluft

Hmmmmmm

Ah oke thanks! _/-\o_ _/-\o_

Ikke ben scheel en moet leren lezen!!!!!! 8)7 B) 8)7 B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Power
  • Niet online
Ik heb een Radeon 9100 van Connect 3D (128 MB) en twee monitoren aangesloten.

De monitor die rechtstreeks op de VGA aansluiting zit doet het perfect, enkel de monitor die via het overloop stekkertje (DVI naar VGA) zit komt niet uit de standby (no signal).

De monitoren worden wel herkend door Windows en ook door de ATI drivers, onder het tabblad 'display' zijn beide monitoren ingesteld.

Ik heb al een ander overloop stekkertje geprobeerd en ook een andere monitor, maar dit had geen resultaat.

Iemand enig idee wat dit probleem is en hoe dit op te lossen is?

[ Voor 4% gewijzigd door Peter Power op 03-04-2003 17:12 ]

irc.tweakers.net #php - Het channel voor de echte PHP-ers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

OM video fullscreen op je TV te toveren moet je bij overlay ff theatermode aanvinken of hoe dat ook in het nederlands mag heten :P

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stokkie schreef op 03 April 2003 @ 01:44:
[...]
ik heb hem bij de MyCom vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op 03 April 2003 @ 10:58:
[...]

Welke drivers heb je geinstalleerd?

Voor direct beeld op je tv moet je je monitor al uit hebben staan voor je de pc opstart... (dan wordt je tv het primaire beeldscherm). De instellingen voor tv-out (als je dus wel de monitor aangesloten houdt) vind je in de ati control panels bij weergave...
Catalyst 3.2

ik krijg wel beeld op mijn tv maar als ik een filmpje wil afspelen wordt hij niet Fullscreen op mijn tv afgebeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stokkie schreef op 03 april 2003 @ 01:44:
[...]
Informatique heeft ze.
Completer heeft ze.

ff beter zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterFreak

MasterFreak

Zeker weten!

Hallo, ik had al een keer eerder gevraagd waarom ik niet overclocken kon met m'n Club3D ATI Radeon 9700 hier heb ik het antwoord op gekregen dat ik dan een 'unlocked' bios moest flashen. A fijn nu heb ik die bios gevonden en ook de benodigde proggies om hem in DOS te flashen. Maar is de kans groot dat het flashen mislukt? zo ja als het mislukt, valt m'n kaart dan nog te redden? zo ja, hoe? Ik heb nameliijk nog nooit eerder een bios van videokaart geflasht. en om nou mijn net 1 dag oude kaart naar 3D hemel te sturen heb ik ook geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je nog een pci vga kaartje hebt kan je daarmee opstarten en dan weer je oude bios terug flashen. Ik heb mijn bios ook nog niet geflashed omdat ik geen pci kaartje heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterFreak

MasterFreak

Zeker weten!

ok thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik heb nog wel een oude pci van gf2 mx 200, en ik heb vandaag mijn 9700 van club 3d gekregen.Maar wat kan er dan allemaal mis gaan als je gaat flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe krijg je het geheugen van je videokaart zo hoog
als ik hem boven de 340 mhz duuw krijg ik zwarte storing door m'n beeld
ook als ik de club 3d 9700 clock boven de 370 duuw chip zwaar luchtgekoeld
ram op de kaart is met heatsinks voorzien. misschien krijgt ie niet genoeg stroom?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hasib schreef op 03 April 2003 @ 22:47:
Ik heb nog wel een oude pci van gf2 mx 200, en ik heb vandaag mijn 9700 van club 3d gekregen.Maar wat kan er dan allemaal mis gaan als je gaat flashen.
Dat je videokaart niet meer wil opstarten......wat je dan weer kan verhelpen door je bios terug te flashen. Verder heb ik geen enge verhalen gehoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 23:12:
hoe krijg je het geheugen van je videokaart zo hoog
als ik hem boven de 340 mhz duuw krijg ik zwarte storing door m'n beeld
ook als ik de club 3d 9700 clock boven de 370 duuw chip zwaar luchtgekoeld
ram op de kaart is met heatsinks voorzien. misschien krijgt ie niet genoeg stroom?!
Ik heb dezelfde kaart als jij (sinds vandaag) en ik heb het geheugen op 342 en core op 381..
Zet ik het hoger dan krijg ik foutjes in m'n beeld..
Dus volgens mij zitten we gewoon aan de tax van die kaart..
Toch prima??..zoveel winst behaal je nu ook weer niet door de kaart zo extreem te klokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he melly ben ook best tevreden hoor maar wil altijd meer:)

hoe zou je wel meer winst maken dan ?heb reeds veel geprobeerd
zit nu op 5100 punten 3d mark03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
dan zit je al hoger als ik :)
Ik kom volgens mij zo rond de 4600..
Maar jouw cpu is ook wat sneller zie ik..ik draai met een 1800+
..
Maar ik weet dat sommige alle settings in hun catalyst driver zo optimaal mogenlijk zetten puur voor de prestatie.
Ik heb alles laten staan zoals ik ze ook heb staan tijdens het gamen.
Alleen AA heb ik ff terug gezet..

[ Voor 47% gewijzigd door melly op 04-04-2003 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
ik heb nu een radeon 9100 128 mb ddr. Hiervoor had ik een Geforce4 MX440.

Maar zit er bij die radeon geen AA?? Ik kan alleen maar AF instellen, maar zie verder geen mogelijkheid om AA te enabelen ofzo...

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Tjemig, deel 65 alweer.

Wie kan mij de 3 namen noemen van de mensen met de eerste 3 Radeons hier op GoT. ;) (De leverancier en de 2 eerste klanten aub :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ok, dit staat vast ergens in deeltje zoveel terug.

Unreal tournament (dus niet 2003/2) Crasht bij mij als ik de opengl.drv laat gebruikern die in de topic start post wordt genoemd. Alles gaat goed totdat hij een tegenspeler (in het opstarten) wil laten zien. Dat krijg ik een popup met een beestachtige grote melding.

Ik heb een (AIW) 9000 pro. Daar moet trueform toch ook werken.
drivers zijn catalist 3.2

PS, doordat hij in elk radeon topic genoemd is heeft zoeken op got geen zin. toch?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Laatst online: 12:10
Vraagje
Wanneer verwacht men dat de prijzen van de 9500 en de 9700 nog verder gaan zakken? Eind deze maand wordt de 9800 op de markt verwacht.
Zijn er mensen die hier iets nuttigs over kunnen vertellen, dan doel ik dus op mensen die in winkels werken die ze verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 23:59:
[...]

Dat je videokaart niet meer wil opstarten......wat je dan weer kan verhelpen door je bios terug te flashen. Verder heb ik geen enge verhalen gehoord :)
Maar als je dan een pci kaartje indoet, hoe kom je dan in de bios van 9700 als hij niet aanstaat.En heeft iemand verder een linkje naar hoe je een 9700 moet flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 08:45
Ik heb 2 vraagjes over mijn Sapphire 9700pro kaart:
1. Ik kan de mother nature test in 3Dmark '03 niet doen omdat deze "disabled" is.
2. Ik heb me tv met een composiet kabeltje op mijn computer aangesloten en nou geeft hij alleen zwart/wit. Ik heb de resolutie als op 640x480 en 800x600 gehad en de frequentie op zijn laagst gezet, maar dit helpt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op 04 April 2003 @ 15:00:
Tjemig, deel 65 alweer.

Wie kan mij de 3 namen noemen van de mensen met de eerste 3 Radeons hier op GoT. ;) (De leverancier en de 2 eerste klanten aub :D )
Hm, ik gok dat Edward er 1 van was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Laatst online: 01-12-2024
pcmadman schreef op 04 April 2003 @ 18:27:
Ik heb 2 vraagjes over mijn Sapphire 9700pro kaart:
1. Ik kan de mother nature test in 3Dmark '03 niet doen omdat deze "disabled" is.
heb je directx 9.0(a) geinstalleerd? mother nature gebruikt nl. dx9 features, de eerste 3 niet...en heb je ook ATi cat's 3.0 of hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I twijfel tussen een club 3d 9700 np en een hercules 9700 np, welke is het best overclockbaar (dus minstens 9700PRO specs)?
Kan iemand mij trouwens vertellen welk geheugen er op een Hercules 9700 np zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Een vraag;

Ik heb een 9700 pro en ik wil zo nu en dan AA x4 aan of uit zetten.
Tot nu toe moet ik eerst R.muisknop..eigenschappen..instellingen..geavanceerd..Direct3D..pfff..
Is erg omslachtig dus..
Nu zit ik wat te spelen met Rage3D tweak en nu kan je daar ook van alles mee instellen en deze instellingen zijn veel sneller te vinden.
Echter als ik hem daar op AA 4x zet gebeurd er niets :(
Hoe krijg ik het wel voor elkaar dat AA reageert op de instellingen van Rage3D?
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Tab.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op 04 april 2003 @ 19:01:
[...]

Hm, ik gok dat Edward er 1 van was ;)
Yups, Edward kreeg als 3de een 32mb versie, welke ik later van hem overkocht.
Nog 2 te gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hasib schreef op 04 April 2003 @ 18:02:
[...]

Maar als je dan een pci kaartje indoet, hoe kom je dan in de bios van 9700 als hij niet aanstaat.En heeft iemand verder een linkje naar hoe je een 9700 moet flashen.
Euhmmm omdat een Radeon 9700 geen PCI kaartje is en dus nog steeds in je comp kan blijven zitten? Dus ook nog steeds benaderbaar is? Wel ff bij het opstarten meteen je bios in en PCI als eerste zetten voor beeld.

http://www.3dchipset.com/bios/ati/flash/index.php hier kun je de flash utility vinden om je bios te flashen (in 1 minuut gevonden) dus dat kan je zelf ook neem ik aan. Google is daar heel goed in B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 21:31:
[...]

Euhmmm omdat een Radeon 9700 geen PCI kaartje is en dus nog steeds in je comp kan blijven zitten? Dus ook nog steeds benaderbaar is? Wel ff bij het opstarten meteen je bios in en PCI als eerste zetten voor beeld.

http://www.3dchipset.com/bios/ati/flash/index.php hier kun je de flash utility vinden om je bios te flashen (in 1 minuut gevonden) dus dat kan je zelf ook neem ik aan. Google is daar heel goed in B)
Daat heb ik al 100x gekeken, maar het probleem is dat daar alleen 9700 np biossen staan, terwijl ik een pro bios nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 08:45
bassGunner schreef op 04 april 2003 @ 19:40:
[...]

heb je directx 9.0(a) geinstalleerd? mother nature gebruikt nl. dx9 features, de eerste 3 niet...en heb je ook ATi cat's 3.0 of hoger?
Direct X heb ik pas bij microsoft gedownload maar of ik de cat. drivers ook geupdate zijn weet ik niet.

Maar kan mij nog iemand tips geven voor het aansluiten van mijn tv op de composiet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 20:38:
I twijfel tussen een club 3d 9700 np en een hercules 9700 np, welke is het best overclockbaar (dus minstens 9700PRO specs)?
hier heb ik ook wel intresse naar.

En dan ad ik zelf ook nog een vraagje, stel dat die kaart met oc-en de snelheid behaalt van de pro versie en werkt 100% perfect, geen chechkers of wat dan ook, kun je er dan ook uiteindelijk een orginele pro bios in flashen?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hasib schreef op 04 april 2003 @ 22:49:
[...]

Daat heb ik al 100x gekeken, maar het probleem is dat daar alleen 9700 np biossen staan, terwijl ik een pro bios nodig heb.
Za ik je eens wat vertellen. Dat klopt! alleen het enige verschil tussen de nonpr en pro 9700 dat de core en kloksnelheid van de pro hoger ligt. Nu zijn die 9700 biossen unlocked zodat je wel kan overklocken. Dat is het enige verschil. Dus gebruik gewoon die 9700 bios en klock je kaart naar een pro-snelheid. Staat ook op die site trouwens B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 12:17:
[...]

Za ik je eens wat vertellen. Dat klopt! alleen het enige verschil tussen de nonpr en pro 9700 dat de core en kloksnelheid van de pro hoger ligt. Nu zijn die 9700 biossen unlocked zodat je wel kan overklocken. Dat is het enige verschil. Dus gebruik gewoon die 9700 bios en klock je kaart naar een pro-snelheid. Staat ook op die site trouwens B)
Daar kom ik net ook achter, maar wel bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik ga een Radeon 9700 kopen. Ik heb een AMD Athlon 1200 Mhz.
Is mijn processor snel genoeg voor een Radeon 9700? of moet ik
ook meteen maar een andere processor kopen. Ik heb een KT333 Mb met
512 DDR geheugens.

Alvast bedankt heh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 14:09:
Hoi,

512 DDR geheugens.

Alvast bedankt heh.
Hoeft niet hoor, je processor kan die 9700 nog wel goed aan. Zeker als je hem naar 1333 klokt zoals in je sig staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx Masera, dan wacht ik nog even met processor upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
Wat zijn nu de beste drivers die ik kan installeren voor m'n club 3d radeon 9700 pro? Zijn dat deze? Nu heb ik degene geïnstalleerd die bij de kaart zaten, maar dat is maar versie 3.0 geloof ik.. Is de nieuwste versie dus 3.2??

Oja nog één ding.. die ati demos die je hier kan vinden.. werken die alleen maar goed in 1024x768? Want ik heb ze geprobeerd in 1280x1024, maar dan staan ze een heel stuk uit het beeld? En heeft iemand al eens deze demos proberen te draaien? Werken die op een radeon of zijn ze echt Nvidia only?

edit:
Die Nvidia demo's gaan 't zo te zien wel niet doen op een Radeon Kaart.. :(

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/stevelen/nvidia_demo.jpg

[ Voor 67% gewijzigd door blakez op 05-04-2003 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 20:38:
Laat maar jongens ik heb mijn keuze gemaakt, het wordt de hercules.
Ik vond deze reply op het rage3D forum :*)
i used warps herculees modded bios for the 9700pro on my non pro herc 9700 see my post by exesspeed overclocks like hell had core to 400 no probs but mem wont go higher than 340 without artifacts , tearing so its on the limit, just wanted to see how far it would go its runnin at 425 / 310 now been on the net for 5 hours playin ghost recon no probs also completed unreal 2 the awakening in 2 days nprobs at all and the heat sinks are cool , im a happy chappy ,thanks warp
Nu maar hopen dat ik het zelfde resultaat zal boeken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ooooooooh shit....
ik zit me wel lekker te verheugen op een radeon 9500, wanneer deze goedkoper wordt... maar ik realiseer me net dat dat een agp 8x kaart is... betekent dat dat hij agp 8x ondersteunt, of betekent dit dat hij agp 4x niet lust?
Mijn mobo is een a7v333 (model zonder raid).. Ik ben nu ff echt confuus..
Als mijn mobo deze kaart niet ondersteunt.. wat is dan de snelste Radeon die hij wel lust?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
Verwijderd schreef op 05 april 2003 @ 20:53:
ooooooooh shit....
ik zit me wel lekker te verheugen op een radeon 9500, wanneer deze goedkoper wordt... maar ik realiseer me net dat dat een agp 8x kaart is... betekent dat dat hij agp 8x ondersteunt, of betekent dit dat hij agp 4x niet lust?
Mijn mobo is een a7v333 (model zonder raid).. Ik ben nu ff echt confuus..
Als mijn mobo deze kaart niet ondersteunt.. wat is dan de snelste Radeon die hij wel lust?
Wees gerust, de kaart is backwardcompitable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JOEPIE!! Thanks Hasib, ik kan weer lekker doorzwijmelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 14:09:
Hoi,

512 DDR geheugens.

Alvast bedankt heh.
Ik ben dus ook zo'n gek die Athlon 1400 en SDRam combineerde met een Radeon 9700 pro.

Enige nadeel vind ik is dat ik maar 97?? punten haalde (mooi getal he :D) en vrienden van me meer dan 12k. Dat dankzij dat super trage SDRam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn broertje heeft zins kort een nieuwe videokaart 9500 pro.
Sinds dien heeft hij problemen met games, met name als hij het spel wilt afsluiten, wordt het scherm helemaal zwart.
Ook willen spellen niet meer opstarten. Steeds doet hij dat als de 95oo proi er in zit.

Hij heeft het volgende systeem.

xp2400
Asus A7V333 Audio + Raid + Firewire + USB2.0
ati 9500 pro
512 ddr
seagate 80 giga
os win 2000 pro sp 3.

We hebben win 2000 al een paar x opnieuw geinstalleerd, nadat we c helemaal hadden leeggooid , dus geformateerd.
Ik heb ook al een ati fix voor half life gedownload , maar die veroorzaakt nog meer problemen.

Ik ben helemaal verbaast, waarom hij het met de leadtech ti 4400 wel doet.
Ik heb cas 3.2 en 3.0 allebei al geprobeerd. Cas 3.2 werken tot nu toe erg goed.

Bij 3dmark heeft de pc nergens last van ! Ik zou het echt niet weten !
Weten jullie het, me broertje flipt gewoon . Hij wil de ti 4400 weer terug doen maar dat wil ik niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Nog ff een vraagje, ik heb dus een radeon 9100 128 MB. Deze kaart is directx 8 compatible, nu heb ik directx 9 erop staan.

Maakt dat verder nog wat uit qua performance? Of kan ik beter 8.1 er weer opzetten ipv 9?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lentje
  • Laatst online: 01-10 10:08
Weet iemand waneer de Radeon 9800 pro hier ongeveer uitkomt?
Ik mag op dit moment een Radeon kopen alleen ik wacht liever op de 9800 pro. Alleen als dat nog maanden duurt koop ik maar een 9700 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Lentje schreef op 06 April 2003 @ 18:57:
Weet iemand waneer de Radeon 9800 pro hier ongeveer uitkomt?
Ik mag op dit moment een Radeon kopen alleen ik wacht liever op de 9800 pro. Alleen als dat nog maanden duurt koop ik maar een 9700 pro.
Je kan ze wel al pre-orderen, sommige zeggen dat ze binnen nu en 2 weken in de winkels zouden moeten liggen de kaarten, andere zeggen weer eind deze maand.
Ik begin nu ook me wel af te vragen of het wachten het nog wel waard is, zit al zolang op die 9800 pro te wachten (en zal denk ik ook wel een flink tikkeltje duurder zijn dan de 9700 pro helaas)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga een 9700 pro kopen :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog niemand die een Excalibur 9700 Pro bezit en dit al 3 Pagina's verder ..

Toch best jammer maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Laatst online: 01-12-2024
Qosmic schreef op 06 april 2003 @ 18:09:
Nog ff een vraagje, ik heb dus een radeon 9100 128 MB. Deze kaart is directx 8 compatible, nu heb ik directx 9 erop staan.

Maakt dat verder nog wat uit qua performance? Of kan ik beter 8.1 er weer opzetten ipv 9?
dat boeit weinig, verschil zul je wrsch. niet merken...wel heb je DX9 nodig voor toekomstige spellen (vanaf eind dit jaar ofzo), dus dan heb je het maar alvast :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srblackbird
  • Laatst online: 14-08 03:28

srblackbird

ThinkGEEK

Iemand die heel toevallig de 9800 pro heeft gepreorderd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Nieuwe Linux Beta drivers*

Voor de FireGL Workstation-Serie heeft ATI nieuwe Beta drivers uitgebracht.
Naar alle waarshijnlijk zullen de drivers ook werken voor de Radeon 8500
en Radeon 9500/9700 Serie.
De drivers zijn beschikbaar voor XFree 4.1 en 4.2.

XFree86 4.1.0
Version: X4.1.0-2.9.6

Download

XFree86 4.2.0
Version: X4.2.0-2.9.6

Download

(Bron: ATI-news.de )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 april 2003 @ 23:51:
En nog niemand die een Excalibur 9700 Pro bezit en dit al 3 Pagina's verder ..

Toch best jammer maar goed.
wat is er zo speciaal aan deze kaart dat je dat zo zegt?

warre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
http://shop3.outpost.com/product/3605325/
Deze shop heeft 9800pro al in stock voor de mensen die echt niet kunnen wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keb zon Heatpipe gekoelde Sapphire(9700 ultimate edition) gekocht, zou eigenlijk een 9800 pro krijgen maar het prijsverschil was nix en de 9800 haalt maar een halve frame meer in ut2k3(mijn spel ;)), heatpipe bevalt me wel :D.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het een beetje een goed idee om nu al een readon 9800 pro te bestellen op die site hierboven genoemd of kan ik beter wachten tot het einde van deze maand. want ik wil binnen deze maand me toch wel een nieuw systeem samenstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 02-10 21:57

Smarron

The bend

Ik zit met een vreemd probleem. Ik heb een ATi Radeon 8500LE. Opzich een leuke kaart waar de games nog soepel mee draaien. Alleen krijg ik na het installeren van de drivers (Catalyst 3.1 en 3.2) de refreshrate niet boven de 60Hz. Ook al vink ik bijv. 85Hz aan, dan zie ik in de beeldinstellingen wel 85Hz staan, maar de monitor zelf staat er echt niet op!

Ik heb nu alle drivers eraf gehaald en nu draai ik wel op 85Hz. Alleen kan ik niet normaal gamen. Gamen op 60Hz boeit me niet, maar mijn moeder wordt gek van die 60Hz met internetten e.d.

Is dit een bekend probleem?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 07 April 2003 @ 14:26:
Ik zit met een vreemd probleem. Ik heb een ATi Radeon 8500LE. Opzich een leuke kaart waar de games nog soepel mee draaien. Alleen krijg ik na het installeren van de drivers (Catalyst 3.1 en 3.2) de refreshrate niet boven de 60Hz. Ook al vink ik bijv. 85Hz aan, dan zie ik in de beeldinstellingen wel 85Hz staan, maar de monitor zelf staat er echt niet op!

Ik heb nu alle drivers eraf gehaald en nu draai ik wel op 85Hz. Alleen kan ik niet normaal gamen. Gamen op 60Hz boeit me niet, maar mijn moeder wordt gek van die 60Hz met internetten e.d.

Refreshfix dus [url]http://www.radeon2.ru/refreshfix_eng.html[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 17:43

KneoK

Not in a million lightyears

Smarron schreef op 07 April 2003 @ 14:26:

Ik heb hier veel meer mensen over gehoord, en uiteraard ook over de Refresh Rate lockers enzo. Maar wat ik nu het vreemde vindt: ik heb nog nooit dit soort problemen gehad. Nu heb ik nog niet zo lang een Ati kaartje, maar toch. Ik heb CATS 2.4, 2.5, 3.0 en 3.1 gebruikt (naar gelang beschikbaarheid) maar heb nooit iets moeten locken. 1 Keer instellen bij de display drivers volstond totdat ik nieuwe drivers installeerde. Maar ook dan weer 1 keer instellen en alles was weer geregeld.
Ik ga trouwens af op de informatie die de monitor zelf mij geeft, dus niet gewoon een aanname dat het goed staat.
Ik draai overigens op XP pro.
Kan het dan misschien een combinatie van drivers zijn ? Combinatie van bijvoorbeeld Monitor- en Videokaartdrivers ?

[ Voor 6% gewijzigd door KneoK op 07-04-2003 15:09 ]

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.