-= Radeon Topic - Deel 65 =-

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.570 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ziet er zeer goed uit die kaart. Als ik er zo 1tje zou hebben/kopen, zou ik zeker een window in m'n kast maken. 8)

Maar wanneer komt dat ding nou uit?
Ik wel nl. een 9700pro, maar ik wil niet dezelfde fout als vorig jaar maken: Koop ik een Hercules 8500LE, keldert in no-time de prijs van dat ding. :( Had ik dus beter nog even kunnen wachten. Dus, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thufir_Hawat schreef op 16 april 2003 @ 21:06:
Ziet er zeer goed uit die kaart. Als ik er zo 1tje zou hebben/kopen, zou ik zeker een window in m'n kast maken. 8)

Ik wel nl. een 9700pro, maar ik wil niet dezelfde fout als vorig jaar maken: Koop ik een Hercules 8500LE, keldert in no-time de prijs van dat ding. :( Had ik dus beter nog even kunnen wachten. Dus, vandaar.
Kan echt elk moment uitkomen. Zijn al veel reviews van en staat ook al in de pricewatch. Dus ik denk deze maand nog wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze had ik echt al gepost in topic 63 ofzo !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
w00t!!!

Op Beyond3D had iemand een aangepaste versie van Rage3D Tweaker gemaakt waarmee de Radeon9600Pro overgeklokt kon worden...

520 Mhz haalt de core nu al!! 8)7 En zonder artifacts in de tests...

Sireric van ATi haalde zelf 506 Mhz... Jezus, dat ding is dus een echt overklok monster... Tel daarbij de 2,86ns geheugenchips er bij op je kan van je 400/300 Mhz 9600Pro een 500/350 maken.

http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=5397

Dit beloofd wat voor R390. :9~

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

vind zelf de 9600 tegenvallen, noujah, aangezien hij trager is dan de 9500 Pro. En het getal verraad weer anders hier. Maar hij beat zn naaste concurrent wel mooi (FX 5600 Ultra)

wat ook leuk is dat de 5800 het soms niet eens van de 9500 Pro wint. Die bijna 2x zo goedkoop is >:)

ATi heeft ut goed voor mekaar :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Dond3r schreef op 16 April 2003 @ 22:03:
vind zelf de 9600 tegenvallen, noujah, aangezien hij trager is dan de 9500 Pro. En het getal verraad weer anders hier. Maar hij beat zn naaste concurrent wel mooi (FX 5600 Ultra)
Vanuit een consumenten oogpunt is het misschien misleidend dat de 9600Pro langzamer is dan de 9500Pro, vooral als je naar het getal kijkt. Maar vanuit ATi's standpunt en vooral vanuit het winststandpunt is de 9600Pro zeker een succes.

De 9500Pro werd gemaakt van de R300 core, en dit 107 miljoen transistortellend chipje is niet een van de goedkoopste om te maken. Als de R300 voor een Radeon9700Pro gebruikt wordt dan kan het de kosten er waarschijnlijk wel uithalen door de hoge verkoopprijs. Maar als hetzelfde chipje gebruikt wordt voor de Radeon9500 of Radeon9500Pro... tja, dan is de prijs van de kaart waarschijnlijk veel lager dan de totale kosten.

De 9500Pro serie is er dan ook min of meer gekomen als overbrugging totdat de RV350 er was. Anders had ATi namelijk geen middenklasser, dus hebben de ze hi-end core tijdelijk gebruikt voor het middensegment. Maar winstgevend was het allerminst.

En nu hebben ze een chip die zo'n 70 miljoen transistors gebruikt, maar toch ongeveer dezelfde prestaties levert, een stille koeler gebruikt, geen extra powerplug nodig heeft, dankzij het 0.13 micron proces veel goedkoper te produceren is (meer chips op een wavre)... huppakee... kassa voor ATi. En wat dat betreft is het wel degelijk een succes, ondanks dat het iets minder presteert dan een Radeon9500Pro.

Radeon9500Pro had er gewoon nooit mogen zijn in de vorm zoals-ie er nu is. Mensjes zijn verwend geworden. Maar als de Radeon9500Pro er nooit was geweest, of als het Radeon9400Pro had geheten dan was Radeon9600Pro een superkaart geweest... tenminste volgens de mensen die nu zitten te klagen over de naamgeving en/of prestaties.

En gezien het feit dat het mensen nu al lukt om het zonder artifacts te klokken op 520 Mhz... bedenk dan maar eens wat een R390 (of R350) op 0,13 micron kan gaan doen...

Edit: Ze hebben 'm nu p 537,5 zonder artifacts en Rage3DTweaker wil niet verder dan dit.... :D

Edit 2: Waarom staat er op de Frontpage eigenlijk nog niets over de Reviews? Het is nu toch al sinds vanmiddag bekend...

[ Voor 11% gewijzigd door CJ op 17-04-2003 02:51 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 06:43
Yep ik zei al dat hij ver te overclocken zou zijn. Dat hij wat langzamer loopt dan het maximum heeft met de OEM verkopen te maken. OEM's eisen namelijk meer van kaarten, onderanderen het stroomverbruik en hitte. ATI had deze keuze gemaakt omdat ze niet veel verschillende versies wilde maken van de 9600 kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Hmmz
ben nu beetje met me 9700 aan et klooien, core draait nog stabiel @ 335, kga zo nog wat hoger, maar geheugen wil dus echt geen mhz boven de 270, dan krijg ik al fucked-up beeld... strepen erdoor ed.

Iemand misschien ideeën ?

//edit 335 nu

[ Voor 4% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 17-04-2003 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-09 21:36

edward2

Schieten op de beesten

CJ schreef op 16 April 2003 @ 22:31:
[...]

En gezien het feit dat het mensen nu al lukt om het zonder artifacts te klokken op 520 Mhz... bedenk dan maar eens wat een R390 (of R350) op 0,13 micron kan gaan doen...

Edit: Ze hebben 'm nu p 537,5 zonder artifacts en Rage3DTweaker wil niet verder dan dit.... :D
Ja Dave Baumann wordt zowat gek ;)

http://www.beyond3d.com/f...s=0&postorder=asc&start=0

[ Voor 13% gewijzigd door edward2 op 17-04-2003 00:24 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je beter moet koelen. Hoe warm is het in je comp. kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

De R9800 Pro van Hercules haalt 460/730

http://www.vr-zone.com/reviews/Hercules/R9800Pro/

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
KHeb fans wat harder laten draaien... maar geheugen wil echt niet verder, terwijl et toch 3.3ns is... en de core ondertussen zonder problemen al 335 draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06 23:19
Thufir_Hawat schreef op 16 april 2003 @ 21:06:

.
15 mei ligt ie bij Alternate.

Een topic die eigenlijk hier niet geopend mag worden (posts dus wel >:) ): ik zoek wat feedback mbt m'n keuze:

Ik heb de mogelijkheid via pc prive (ik heb een aardige vriendin met een nog aardiger bedrijf :) ) een FX5800 Ultra (AOpen) nu te kopen (is op voorraad) of te wachten tot 15 mei op die Radeon 9800 Pro van Hercules.....
Nu voor die FX5800 gaan met DDRII of toch de Radeon Pro afwachten????????????

PLease advise!!!!!

links naar vergelijkingen is ook ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
afaik is die 9800 gewoon veel sneller dan die 5800... en prijs/prestatie verhouding ligt gewoon veel meer richting de 9800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b-gone
Lijkt me toch ook wel (ik lees net ook ff een vergelijk op hardwareinfo, vandaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
b-gone schreef op 17 April 2003 @ 01:18:
[...]
Ik heb de mogelijkheid via pc prive (ik heb een aardige vriendin met een nog aardiger bedrijf :) ) een FX5800 Ultra (AOpen) nu te kopen (is op voorraad) of te wachten tot 15 mei op die Radeon 9800 Pro van Hercules.....
Ik denk dat die aardige vriendin een stillere cooler ook op prijs zal stellen... dus op de lange termijn zou de Radeon9800Pro ook nog eens beter uit kunnen pakken voor je relatie. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mm aardig kaartje. Oke, de 9500 pro is beter, maar :
a. duurder
b. hij gaat eruit
Over een paar maanden kun je dus geen 9500pro meer vinden in de winkels, en hoe zit het dan met support? Nieuwe drivers e.d.? Hoe lang bijft Ati die bijwerken?

Ik had erop gegokt dat de 9500 128mb/9500pro goedkoper zullen worden door de komst van de 9600, maar of dat nu gaat gebeuren valt nog maar te bezien. Misschien alleen omdat het aflopende modellen zijn, maar dus niet omdat de 9600 zoveel beter is. Nouja, wel beter dan de 9500 128mb.. dus misschien dat die wat in prijs zakt?
Maar ik gok dat het niet onder 150 of 160 euro zal gaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeps, dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 15:08 . Reden: dubbel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
Nou de R9600pro wordt waarschijnlijk een overclock wondertje. Als kijkt naar de review van Hardocp: http://www.hardocp.com/article.html?art=NDY0

Hier wordt de core op 567 ipv 400 gezet (stabiel) en werden snelheden hoger als e Radeon9500pro gehaald. Misschien zijn deze scores niet zo hoog als een gemodde 9500->9700 maar die kansen werden steeds kleiner op het laatste om dat succesvol te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srblackbird
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 03:28

srblackbird

ThinkGEEK

Ik heb de 9800pro :D pics soon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

Yorick schreef op 17 April 2003 @ 16:33:
Ik heb de 9800pro :D pics soon.
ben eigenlijk meer interested in benchresults

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Ik heb de mogelijkheid via pc prive (ik heb een aardige vriendin met een nog aardiger bedrijf ) een FX5800 Ultra (AOpen) nu te kopen (is op voorraad) of te wachten tot 15 mei op die Radeon 9800 Pro van Hercules.....
Vraagt ie in het Radeon topic. :P

15 mei, das een mooie datum, weekje later valt m'n loonstrookje van de TPG weer op de mat. (of ik onderschep em zelf op het postkantoor>:))

Eerlijk gezegd snap ik die positieve reacties op de Radeon 9600(pro) niet zo. Hij wordt aan alle kanten voorbij gelopen door de 9500, terwijl het prijs verschil niet echt groot zal zijn. Ik snap wel dat het voor ATi gunstig is, maar ik denk toch dat ze het voornamelijk zullen moeten hebben van de OEM's.

Maken die G-Force FX 5600 ultra's trouwens ook net zo'n mooi geluidje als z'n grote broer, de 5800, of is ie wat netter? Ik moet namelijk zeggen dat ik nogal verbaasd was over het geluid wat die 5800 produceerd ivm de Radeon 9700.
En als de 5600 ook zo'n takkeherrie maakt is de beslissing snel gemaakt door de OEM's, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:11

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Ik zit met het volgende probleem:

Specs:
Sapphire Radeon 9500pro
Philips 107E
Catalyst 3.2
DirectX 9.0

Na iedere herstart van mijn pc wordt mijn monitor niet herkend. Als ik vervolgens via apparaatbeheer ga zoeken naar nieuwe apparaten wordt de monitor zonder problemen herkend. Ik heb vanaf deel 60 alle topics doorgezocht maar niets gevonden.

Het probleem blijft wanneer ik een andere Catalyst (3.0 / 3.1) en/of DirectX 8.1 probeer. Ook het handmatig installeren van de Philips drivers mogen niet baten, net als het aansluiten van de monitor op de DVI aansluiting.

Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 16:07

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Hij geeft iedere keer aan dat ie nieuwe harware gevonden heeft?
welke os?

[ Voor 8% gewijzigd door -Nexus op 17-04-2003 20:12 . Reden: ttttyyypO ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

Ik heb al een tijdje een 9700 non pro van club3d. af en toe mee overclocked. Core kom vrij ver, geheugen niet, maar nu van het een op het andere moment kan ik niet meer oc'n. Als ik met rivatuner, powerstrip, rage3dtweaker probeer te oc'n dan pakt hij tijdens benchen gewoon de standaard snelheden, want ik ga er niets op vooruit. Ik heb ff de maximale snelheiden aangezet (waar de kaart wel vast MOET lopen) en hier blijft hij ook gewoon benchen, terwijl de oc progs nog gewoon de door mij ingestelde snelheid aangeven.

Ik doe ff catalyst 3.2 opnieuw intall. en nog steeds gaat het niet.

catalyst 3.0 geprobeerd, hetzelfde, hij pakt de OC gewoon niet. en ik heb dus al meerdere progs geprobeerd.

Waar kan dit aan liggen vind het een beetje raar, zeker omdat het met meerdere drivers en oc progs voorkomt.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:39
ik stel t maar ffe hier, aangezien een nieuw topic zeker weten gesloten word.

een maat van me heeft een radeon 9000 pro van sapphire gekocht voor z'n p3 (via) bakkie naast de tv.
ding kreeg hij met geen mogelijkheid aan de gang. heb m allerlij drivers enzo laten proberen nieuwste via4in1 etc...
als ie in windows komt krijg hij allemaal rare dingen door het scherm en dan reset ie of hangt ie. hij natuurlijk gelijk pissed en vervloekt gelijk heel ati :D (en ik heb nog zoveel moeite gedaan hem een radeon te laten kopen ipv een gkracht).

afijn, hij moest toch voor iemand een pc tje bouwen, dus heeft hij die radeon verwisseld met een ti4800se en die radeon in een nieuwe amd bak gegooit.
kaart draaide gelijk als een tiet. maar nu komt het, hij haalt de kaart er gewoon voorzichtig zoals altijd uit en er valt zomaar een condensator af!!
hij zegt dat dat echt niet door hem komt en aangezien zijn ervaring met pc's bouwen lijkt me dat ook zeer onwaarschijnlijk.

is sapphire nou zo'n bagger merk? goedkoop spul?
ik zelf heb niks dan goede ervaringen met m'n 8500pro van club3d, ook een goedkoop merk.
en die sapphire is geloof ik zelfs build by ati!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-10 19:08
hiostu schreef op 17 April 2003 @ 15:43:
Nou de R9600pro wordt waarschijnlijk een overclock wondertje. Als kijkt naar de review van Hardocp: http://www.hardocp.com/article.html?art=NDY0

Hier wordt de core op 567 ipv 400 gezet (stabiel) en werden snelheden hoger als e Radeon9500pro gehaald. Misschien zijn deze scores niet zo hoog als een gemodde 9500->9700 maar die kansen werden steeds kleiner op het laatste om dat succesvol te doen.
Ken je nagaan als je Waterkoeling heb :9~ 600+ core

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09-2024
Misschien een niet zo'n slimme vraag, maar is er verschil tussen de overclock progs zoals powerstrip,rivatuner,rage3dtweak,radclocker enzovoort.Want volgens mij maakt het oc programma niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
sharkzor schreef op 17 April 2003 @ 21:21:is sapphire nou zo'n bagger merk? goedkoop spul?

en die sapphire is geloof ik zelfs build by ati!
Sapphire is niet build by Ati, Ati is build by Sapphire. Sapphire is de fabriek die de BB Ati kaarten produceert voor Ati, en sinds ook andere fabrikanten kaarten met radeons mogen uitbrengen brengen ze diezelfde kaarten ook onder eigen naam uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:11

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

-Nexus schreef op 17 april 2003 @ 20:11:
Hij geeft iedere keer aan dat ie nieuwe harware gevonden heeft?
welke os?
Sorry, heb inderdaad wat te rustig gedaan met de info.

De fout is dat als ik mijn computer heb opgestart en ik ga kijken bij de eigenschappen van het beeldscherm staat er "Standaardmonitor op Radeon 9500pro" terwijl daar dus zou moeten staan "Philips 107E op Radeon 9500pro".

Ga ik nu bij apparaatbeheer kijken, staat daar inderdaad onder monitoren alleen de standaadmonitor. Geef ik nu de opdracht dat de pc moet gaan zoeken naar gewijzigde hardware wordt de monitor gevonden en kan ik hem gebruiken.

Mijn OS is WinXP pro.

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:01

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 15:04:
mm aardig kaartje. Oke, de 9500 pro is beter, maar :
a. duurder
b. hij gaat eruit
Over een paar maanden kun je dus geen 9500pro meer vinden in de winkels, en hoe zit het dan met support? Nieuwe drivers e.d.? Hoe lang bijft Ati die bijwerken?

[Enzo...]
Support zal blijven bestaan denk ik, Ati is niet failliet ofzo... En voor de drivers heeft Ati (net zoals nVidia) al tijden een heel leuk trucje: de drivers die ze uitbrengen werken op alle redelijk recente kaarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b-gone
Thufir_Hawat schreef op 17 April 2003 @ 18:06:
[...]

Vraagt ie in het Radeon topic. :P

.
Ja, ik zocht meer een bevestiging van mijn voorkeur >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srblackbird

srblackbird

ThinkGEEK

Gaap :O

Lange dag geweest.

Afbeeldingslocatie: http://www.x-equis.nl/ati/Image029.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.x-equis.nl/ati/Image030.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.x-equis.nl/ati/Image031.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.x-equis.nl/ati/Image032.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.x-equis.nl/ati/Image033.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.x-equis.nl/ati/Image034.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.x-equis.nl/ati/Image038.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.x-equis.nl/ati/Image039.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.x-equis.nl/ati/Image040.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.x-equis.nl/ati/Image041.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.x-equis.nl/ati/Image042.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.x-equis.nl/ati/Image043.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.x-equis.nl/ati/Image044.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.x-equis.nl/ati/Image045.jpg

(http://www.x-equis.nl/ati/)

[ Voor 4% gewijzigd door srblackbird op 18-04-2003 02:05 . Reden: 44 vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pazzi schreef op 17 April 2003 @ 22:31:
[...]De fout is dat als ik mijn computer heb opgestart en ik ga kijken bij de eigenschappen van het beeldscherm staat er "Standaardmonitor op Radeon 9500pro" terwijl daar dus zou moeten staan "Philips 107E op Radeon 9500pro".Mijn OS is WinXP pro.
Mmm, lijk me iets soortgelijks te herinneren met een oude win98 install. Toen bleek het dat de installatie gewoon vern**kt was, en herinstallatie van de OS was de oplossing.. maarja, da's wel vrij drastisch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BioWEB schreef op 18 april 2003 @ 00:53:
[...]Support zal blijven bestaan denk ik, Ati is niet failliet ofzo... En voor de drivers heeft Ati (net zoals nVidia) al tijden een heel leuk trucje: de drivers die ze uitbrengen werken op alle redelijk recente kaarten...
Daar heb je natuurlijk wel gelijk in..
ik krijg langzaamaan het gevoel dat als ik nog langer wacht met een kaartje kopen, ik meteen ook een nieuw mobo kan aanschaffen, hehe. Ik moet eindelijk maar eens beslissen....

--edit---
en nu de gewone radeon 9500 bij Max ligt voor 93 euro, moet ik misschien eerder daar over nadenken.. ik heb tenslotte maar agp4x op dit mobo, en ga de eerste 2 jaar waarschijnlijk geen nieuw mobo aanschaffen, en waarschijnlijk ook geen nieuwe videokaart.. het ding moet dus lang meegaan..

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Laatst online: 02-10 11:05
Yorick tevreden over je radeon 9800 pro

welk games heb je er al op geprobeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 09:50:
[...]
en nu de gewone radeon 9500 bij Max ligt voor 93 euro, moet ik misschien eerder daar over nadenken.. ik heb tenslotte maar agp4x op dit mobo, en ga de eerste 2 jaar waarschijnlijk geen nieuw mobo aanschaffen, en waarschijnlijk ook geen nieuwe videokaart.. het ding moet dus lang meegaan..
echt lang zal je niet vooruit kunnen, maar als ik kijk dat jij je nog met een tnt2 bezighoud, dan is het zeker de upgrade wel waard, als je toch niet zo'n die-hard gamert bent (kan ik me iig niet voorstellen met een tnt2 :))

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTops
  • Laatst online: 21-09-2020

MTops

Just being me...

Ik heb sinds gisterenavond ook de Sapphire 9800 Pro in mijn computer zitten. Is helaas al 4 keer gecrashed (beeld blijft hangen, dan blauw scherm (geen BSOD)). 2 keer tijdens 3dmark03 en 2 keer tijdens Neocron. Volgens mij is het een hitte probleem want die kaart wordt echt heet (ik voel de achterkant van de kaart op de plek waar de core zit).
Hoe kan ik de temperatuur meten van de videokaart?

Ik heb Windows XP en had er een Ti4600 in zitten. Ik heb Windows nog niet opnieuw geinstalleerd omdat ik eerst zeker wil weten dat dat het probleem oplost (wat denk ik niet het geval is als het een hitteprobleem is).

Mijn 3DMark03 score is 5020. Maar ik heb maar een XP 2200+ proc. Die gaat vervangen worden zodra de P4's met 800 FSB op de markt komen.

Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
MTops schreef op 18 April 2003 @ 11:52:
Ik heb sinds gisterenavond ook de Sapphire 9800 Pro in mijn computer zitten. Is helaas al 4 keer gecrashed (beeld blijft hangen, dan blauw scherm (geen BSOD)). 2 keer tijdens 3dmark03 en 2 keer tijdens Neocron. Volgens mij is het een hitte probleem want die kaart wordt echt heet (ik voel de achterkant van de kaart op de plek waar de core zit).
Hoe kan ik de temperatuur meten van de videokaart?

Ik heb Windows XP en had er een Ti4600 in zitten. Ik heb Windows nog niet opnieuw geinstalleerd omdat ik eerst zeker wil weten dat dat het probleem oplost (wat denk ik niet het geval is als het een hitteprobleem is).

Mijn 3DMark03 score is 5020. Maar ik heb maar een XP 2200+ proc. Die gaat vervangen worden zodra de P4's met 800 FSB op de markt komen.
1- Een radeon wordt gewoon heet, dus maak je niet te snel zorgen
2- Het kan een driverprobleem zijn, helemaal aangezien je van nvidia naar ati bent gegaan.
3- Wat voor voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg vanmiddag een radion 9700 pro en ik vraag me af hoe je er een 9800 pro van maakt. Ik weet dat het kan, maar er wordt weinig tot niets over geschreven. Welke bios moet ik hebben en welke drivers. Waar zijn ze te krijgen en is er een beschrijving hoe dit op de juiste manier te doen. Het zijn een hoop vragen, maar ach dat kan geen kwaad neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lentje
  • Laatst online: 16:08
w000t Heb net ook me Sapphire Radeon 9800 pro binnen gekregen. Ook van EMPC net als yorick...

Afbeeldingslocatie: http://www.sharkyextreme.com/img/2003/03/rad_9800/card.jpg

Deze dus...

Zal als ik em heb geinstaleerd wat benchmarks draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srblackbird

srblackbird

ThinkGEEK

jaaoie17 schreef op 18 april 2003 @ 10:25:
Yorick tevreden over je radeon 9800 pro

welk games heb je er al op geprobeert
Ja zeer! (behalve de koeler :P); ik kon de rest van mijn pc al niet meer horen dus heb ik snel de ZM80A-HP erop gedaan. Die wordt trouwens wel heet, net als de kaart, maar dat was met de standaard koeling ook het geval.

-Rainbow Six 3: Raven Shield, Doom III, Ghost recon, Wolfenstein, SOF2, Serious Sam, Delta force: Black Hawk Down, Hitman 2, Operation Flashpoint en Army Operations.

Ik waag me niet aan resultaten van benchmarks. (btw, ik heb wel dingen in 3dMark2001 die ik met mijn TNT2 nog niet heb gezien :P)

Ja hij loop als een zonnetje :*)

btw, nu heb ik ook net mijn Iiyama 19" nu ook games gespeeld met 1600*1200 8)

[ Voor 6% gewijzigd door srblackbird op 18-04-2003 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTops
  • Laatst online: 21-09-2020

MTops

Just being me...

johnnyv.nl schreef op 18 April 2003 @ 12:13:
[...]

1- Een radeon wordt gewoon heet, dus maak je niet te snel zorgen
2- Het kan een driverprobleem zijn, helemaal aangezien je van nvidia naar ati bent gegaan.
3- Wat voor voeding heb je?
1 - Ok, dan zal ik dat niet doen
2 - Ja, opnieuw installeren lijkt nu nog de enige oplossing
3 - 300 Watt, weet niet welk merk.

Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar je voeding is ook wel wat aan de zwakke kant, Radeon 9700/9800 heeft meestal toch wel 350 Watt of hoger nodig of een GOED merk voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een probleem:
mijn R8500 is stuk :'( ; onder DOS allemaal checkers en onder Windows wordt maar 32 MB geheugen herkent en klappen spellen er op de meest onverwachte momenten uit. Platte tekst gaat gelukkig nog wel goed.
Ik moet hem dus vervangen en wil dit gaan doen door een 9500 Pro of een 9600 Pro.
Ik neig naar de 1e omdat deze sneller is (non-OC'ed) en nu al beschikbaar.
Ik vraag me alleen af of deze kaart (R9500 Pro) niet erg veel stroom verbruikt en ik hem nog wel kan plaatsen aangezien mijn systeem nogal vol zit en ik geen zin heb om naast een videokaart ook nog een voeding aan te moeten schaffen.

Specs:
Enermax Whisper 431 Watt
MSI K7D Master-L
2 * MP 1800+
3 * HDD's
3 * CD-RW/DVD (leve SCSI :) )
Tekram SCSI-controller
Philips Acoustic Edge
Medion TV-kaart
en nog diverse USB-apparaten.

Wat denken jullie, kan ik die 9500 er nog bij plaatsen of moet ik toch wachten op de R9600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 13:41:
Ik krijg vanmiddag een radion 9700 pro en ik vraag me af hoe je er een 9800 pro van maakt. Ik weet dat het kan, maar er wordt weinig tot niets over geschreven. Welke bios moet ik hebben en welke drivers. Waar zijn ze te krijgen en is er een beschrijving hoe dit op de juiste manier te doen. Het zijn een hoop vragen, maar ach dat kan geen kwaad neem ik aan.
Je kunt er volgens mij geen 9800 Pro van maken. Wat je wel kunt doen is een aantal bestanden van de drivers voor een 9800 Pro aanpassen oid. en zo een behoorlijke snelheidswinst halen door die drivers te gebruiken...

Maar een kleine tip: eind van deze maand komt CAT 3.3 uit, en die bevatten diezelfde drivers (en dus ook snelheidswinst). Gewoon nog ff wachten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tussen al dat Raedon 9800 geweld, even een vraagje over de 9500 pro.
Op welke snelheden draait ie standaard en tot hoever kan je hem overklokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laszlo
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Laszlo

Grrrrrr....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:07

Lightah

Strikes Again

Tot hoever je hem kan overclocken is bij iedereen anders. Zelf testen dus.

Stabiel moet ie wel 'minstens' tot 300/300 kunnen geloof ik

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 18:28:
Tussen al dat Raedon 9800 geweld, even een vraagje over de 9500 pro.
Op welke snelheden draait ie standaard en tot hoever kan je hem overklokken?
Overclocken ligt aan de revisie van de kaart, het merk, de staat van de core (er zitten weleens wat 'rottere' tussen die voor geen meter werken, evenals voor het geheugen) en geheugen, merk geheugen, cooling op de kaart, airflow in je kast, nog 1000 dingen die ik niet ga neerzetten...

Dit is echt iets dat iedereen individueel zal moeten testen. Een resultaat van de een is TOTAAL geen garantie voor een ander. Al zijn er 1000 mensen die een core bv. op 300 hebben draaien kan het toch zo zijn dat in jouw systeem het beestje maximaal 280 oid. haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Laatst online: 25-09 22:18
Heeft er iemand een oplossing om een Radeon kaart zonder problemen op een Epox 8RDA+ te laten draaien ?

Heb namelijk geen beeld met met 8500 LE maar blijkt dat Epox en ATI niet echt samen gaan dus niet echt nut dat ik me dan een 9800 PRO aanschaf.

Alle tips zijn welkom.

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Is het een bekend probleem dat refreshrate in driver 3.2 opeens niet hoger dan 85hrz gaat in 1600x1200, terwijl met de driver op de cd tot 120hrz kan ( vision master pro 510 )? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
PeGys schreef op 18 April 2003 @ 21:03:
Heeft er iemand een oplossing om een Radeon kaart zonder problemen op een Epox 8RDA+ te laten draaien ?

Heb namelijk geen beeld met met 8500 LE maar blijkt dat Epox en ATI niet echt samen gaan dus niet echt nut dat ik me dan een 9800 PRO aanschaf.

Alle tips zijn welkom.
Zie mijn sig? Epox + Ati, draait goed, met beeld. :)

Of is het alleen dat moederbord, of gaat het specifiek om ATi kaarten, ipv videokaarten met een ATi chippie erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een Raedon 9500 pro, die is zoals hiervoor al te lezen geklokt op 275/270.
Maar waarom is het geheugen bij nvidia kaarten (ti 4600=300/650) zoveel hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 10:16
omdat nvidia niet goed weet hoe ze het moeten benutten. en ati wel ;)

kijk maar naar het verschil Van de geforce 5800 fx ultra en de radeon 9800pro. Terwijl de 9800pro toch echt beter is , dit is ook erg te merken met "aa" aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 21:57:
Ik heb nu een Raedon 9500 pro, die is zoals hiervoor al te lezen geklokt op 275/270.
Maar waarom is het geheugen bij nvidia kaarten (ti 4600=300/650) zoveel hoger?
Omdat het DDR is verdubbeld Nvidia dit getal dus eigenlijk zou een Radeon9500 275/540 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PeGys schreef op 18 April 2003 @ 21:03:

Alle tips zijn welkom.
Dus dat werkt niet samen?

IK wil nl ook een ati 9800 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 18:58
Verwijderd schreef op 18 april 2003 @ 23:01:
[...]

Dus dat werkt niet samen?

IK wil nl ook een ati 9800 kopen.
Werkt dus wel degelijk samen, omdat een persoon er problemen mee heeft wil nog niet zeggen dat die twee merken niet samengaan. Ik ken veel mensen die de combinatie Radeon 9700, Radeon 9500 en Radeon 9100 en Epox 8RDA+ hebben of hebben gehad en dat ging perfect. Dus dat probleem ligt denk ik bij iets heel anders, misschien een verkeerde instelling in de bios of de videokaart is gewoon kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Thufir_Hawat schreef op 18 April 2003 @ 21:15:
[...]

Zie mijn sig? Epox + Ati, draait goed, met beeld. :)

Of is het alleen dat moederbord, of gaat het specifiek om ATi kaarten, ipv videokaarten met een ATi chippie erop?
Sjah, weet ook niet wat het juist is, Hercules 3D Prophet 8500 LE 128 MB draait er niet op, stuurt geen signaal door en op de display op het mobo staat als melding 2h (en in het boekje staat er voor 2h "reserved") en als ik er dan men TNT2 PRO in duw loopt hij perfect.

De gfx card is niet kapot, draait op eender welk asus mobo perfect en zowat elke mogelijkheid in de bios is getest. Misschien iets met de nVidia nForce 2 chipset die in conflict gaat met die ATI chipset.

Draai Epox 8RDA+ mobo met AMD Athelon XP 2800+ Barton en 2x Corsair 256 MB DDR400 PC3200 LL en een Hercules Game Theater XP soundcard.

Epox 8RDA+ en ATI blijkt toch niet de ideale combinatie te zijn :?

[ Voor 14% gewijzigd door PeGys op 18-04-2003 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srblackbird

srblackbird

ThinkGEEK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

zo is het wel genoeg :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis hier geen hk, maar kon er toch wel om lachen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat word qua prestatie en prijs een betere keuze: Radeon 9700 Pro of Radeon 9800 Non-Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Woho http://www.theinquirer.net/?article=9040

ATI
Up to $100 - R9200 family based on RV280 (still DX8 chip)
Up to $200 - R9600 family on RV350
Up to $300 - R9800 family on R350
Up to $400 - R9900 family on R350 with DDRII memory

Nvidia
Up to $100 - NV34 in a lot of different core/memory speeds (DX9!)
Up to $200 - NV36 the true half of NV35
Up to $300 - NV35 256 bit DDR + twice the floating power of NV30
Up to $400 - NV40 - probably we see it, as a Christmas present.

Er komt dus een Radeon 9900 en die krijgt DDR2 :9

[ Voor 47% gewijzigd door XWB op 19-04-2003 12:45 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Verwijderd schreef op 19 April 2003 @ 12:40:
Wat word qua prestatie en prijs een betere keuze: Radeon 9700 Pro of Radeon 9800 Non-Pro?
waren die 9800's niet goed te overclocken... :?

en de 9800 is @ zelfde kloksnelheid ook wat sneller omdat Ati der wat nieuwere zooi in gebakken heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Laatst online: 12:43

aKra

Intentionally left blank.

Hacku schreef op 19 april 2003 @ 12:44:
Woho http://www.theinquirer.net/?article=9040

ATI
Up to $100 - R9200 family based on RV280 (still DX8 chip)
Up to $200 - R9600 family on RV350
Up to $300 - R9800 family on R350
Up to $400 - R9900 family on R350 with DDRII memory

Nvidia
Up to $100 - NV34 in a lot of different core/memory speeds (DX9!)
Up to $200 - NV36 the true half of NV35
Up to $300 - NV35 256 bit DDR + twice the floating power of NV30
Up to $400 - NV40 - probably we see it, as a Christmas present.

Er komt dus een Radeon 9900 en die krijgt DDR2 :9
Owkeee :)

Veel performance winst met DDRII?

Intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
aKra schreef op 19 april 2003 @ 12:55:
[...]

Owkeee :)

Veel performance winst met DDRII?
Met DDR2 kan je tot 500MHz en hoger, dus een bandbreedte van 32GB/s en meer :9

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 22:14
Ik ben opzoek naar een nieuwe video kaart en mijn keuze gaat uit naar een 9800 en volgens mij zijn er in nederland 2 9800's te verkrijgen nml:

Hercules 3D Prophet 9800 Pro 128MB en de Sapphire 9800 Pro 128MB..

Welke van deze twee is kwalitatief beter? Ik heb zelf nog nooit gehoord van Sapphire maar wel van Hercules dus dat zou mijn eerste keuze zijn. hebben mensen hier ervaringen met deze twee kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Sapphire is goedkoper, maar de Hercules is mooier en beter overclockbaar.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
  • Laatst online: 26-09-2024
Weet iemand precies wanneer de catalyst 3.3 drivers uitkomen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wou net mijn windvd installeren die ik bij mijn radeon9500 heb gekregen
klopt de serial niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ja en? Dan zal je contact op moeten nemen met je leverancier.. niemand hier zal je een seriel geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Ik heb vandaag voor de eerste maal de hercules grafische kaart kunnen bewonderen. Als je een window in je case hebt is het een echte aanrader, blauwe kaart, koperen heatsinks op de ram en blue led fan erop. Een prachtig kaartje. Ook 3Dmark03 die erop aan het draaien was liep vlot en mooi, ben enkel zo dom geweest om niet te wachten tot de score tevoorschijn kwam.
Draaide op een Asus mobo met een AMD Athelon XP 2500+ Barton met 512 MB DDR PC2700.

Ben ik benieuwd wat dat beestje gaat geven op men Athelon XP 2800+ Barton met 512 MB DDR PC3200 LL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pollewob schreef op 19 April 2003 @ 16:51:
Ja en? Dan zal je contact op moeten nemen met je leverancier.. niemand hier zal je een seriel geven ;)
ik wou het alleen even kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-10 19:13
PeGys schreef op 19 April 2003 @ 16:52:
Ik heb vandaag voor de eerste maal de hercules grafische kaart kunnen bewonderen. Als je een window in je case hebt is het een echte aanrader, blauwe kaart, koperen heatsinks op de ram en blue led fan erop. Een prachtig kaartje. Ook 3Dmark03 die erop aan het draaien was liep vlot en mooi, ben enkel zo dom geweest om niet te wachten tot de score tevoorschijn kwam.
Draaide op een Asus mobo met een AMD Athelon XP 2500+ Barton met 512 MB DDR PC2700.

Ben ik benieuwd wat dat beestje gaat geven op men Athelon XP 2800+ Barton met 512 MB DDR PC3200 LL
- AMD XP2400+@2255mhz (12x188)
- ASUS A7N8X
- Sapphire Radeon 9800 Pro @ DEFAULT
- 2x 256mb PC3200 TwinMos/Winbond 5-2-2-2
- Windows XP + SP 1
- Catalyst 3.2

3DMark 2001SE: 16963
http://service.futuremark.com/compare?2k1=6351666

3DMark 2003: 5477
http://service.futuremark.com/compare?2k3=626362

dit ongeveer

Ik zit ook nog te wachten op de Hercules versie.. Deze Sapphire heb ik bruikleen van het bedrijf waar ik werk :*)
Voorheen had ik de 9700 pro in een vroeg stadium met K** drivers maar er is veel verbeterd. Niks slecht meer te melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen we zijn nu al bijna 2 maanden verder en we zitten nog steeds met Catalyst 3.2 ... 3.3 beloofd een goeie performance boost, kunnen jullie ook niet wachten :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 april 2003 @ 19:31:
Mensen we zijn nu al bijna 2 maanden verder en we zitten nog steeds met Catalyst 3.2 ... 3.3 beloofd een goeie performance boost, kunnen jullie ook niet wachten :? :P
Eind deze maand komt ie, dus nog ff geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Verwijderd schreef op 19 april 2003 @ 20:49:
[...]

Eind deze maand komt ie, dus nog ff geduld hebben.
MM ik hoop dat die driver dan gelijk het probleem oplost met DTM race driver gecombineert met een radeon 9100.

Dan krijg je namelijk doorzichtige auto's.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe ik dit op kan lossen.
als ik cs speel in opengl en ik druk op esc om naar het menu te gaan
krijg ik zwart beeld en hangt mijn pc
bij zsnes (supernintendo emulator) gebeurd dit ook

amd duron 1200@1312
msi k7t turbo 2
radeon 9500 npro @ 9700pro
512mb geheugen

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2003 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Semetrix schreef op 19 april 2003 @ 18:33:
[...]

- AMD XP2400+@2255mhz (12x188)
- ASUS A7N8X
- Sapphire Radeon 9800 Pro @ DEFAULT
- 2x 256mb PC3200 TwinMos/Winbond 5-2-2-2
- Windows XP + SP 1
- Catalyst 3.2

3DMark 2001SE: 16963
http://service.futuremark.com/compare?2k1=6351666

3DMark 2003: 5477
http://service.futuremark.com/compare?2k3=626362

dit ongeveer

Ik zit ook nog te wachten op de Hercules versie.. Deze Sapphire heb ik bruikleen van het bedrijf waar ik werk :*)
Voorheen had ik de 9700 pro in een vroeg stadium met K** drivers maar er is veel verbeterd. Niks slecht meer te melden :)
mooie scores :9 :9 voor een 9800pro
nu enkel nog wachten op de overklokresultaten als die er komen ??*hint**hint*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 April 2003 @ 11:37:

amd duron 1200@1312
msi k7t turbo 2
512mb geheugen
Ik heb dit probleem ook.
Ik had hiervoor een 8500 en nooit geen last met dezelfde drivers.
Nu met mijn 9700 heb ik er wel last van.
Hopelijk is dat opgelost met Catalyst 3.3.

Maar als iemand een oplossing heeft hoor ik hem graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het viel me net pas op hoe klein de ATI radeon 9700 is ivm de GF FX 5800.

Afbeeldingslocatie: http://www.athlonxp.com/graphics/00000001/ati_9800_fx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Laatst online: 14-06 11:28
Verwijderd schreef op 20 April 2003 @ 13:35:

[afbeelding]
eerder andersom ;)
FX groot t.o.v. de R9700....
lompe dingen :O

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
-Dissection- schreef op 20 April 2003 @ 13:35:

[afbeelding]

--------------------------------------------------------------------------------

eerder andersom
FX groot t.o.v. de R9700....
lompe dingen

9700 klein i.v.m. de FX
andersom: FX is groot i.v.m. 9700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srblackbird

srblackbird

ThinkGEEK

Verwijderd schreef op 20 april 2003 @ 11:37:

amd duron 1200@1312
msi k7t turbo 2
512mb geheugen
Zelfde probleem hier

pIV 2400
asus P4PE
Radeon 9800pro
1024 geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:32

ErA

Ernst bedoeld dat de ATI kaart niet klein is. De FX kaart is gewoon veel en veel te groot. Net zoiets als de laatste voodoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yorick schreef op 20 April 2003 @ 14:35:
[...]

Zelfde probleem hier

pIV 2400
asus P4PE
Radeon 9800pro
1024 geheugen
Same problem here. Ik heb een 9700pro en ook bij mij hangt ie na esc in cs. Erg irri!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 april 2003 @ 11:37:

amd duron 1200@1312
msi k7t turbo 2
512mb geheugen
Check:
http://www.rage3d.com/boa...5&perpage=20&pagenumber=1

Aardig wat mensen met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk ook echt dat dit een driver probleem is.
Hopelijk opgelost met Catalyst 3.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-09 18:56

Paulus0013

pom pom

Verwijderd schreef op 20 april 2003 @ 13:35:

[afbeelding]
[Nederlandse les]
het moet niet zijn ivm, maar itt (in tegenstelling tot)
[/Nederlandse les]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paulus0013 schreef op 20 april 2003 @ 17:33:
[...]

[Nederlandse les]
[/Nederlandse les]
Ga je dat bij iedereen en elk topic doen ?
Of heb je soms te weinig posts.
Omdat je jezelf verveelt, verveel mij ook dan niet plz.
Mensen weten toch wat ik bedoel.
Dus zeg alleen iets ontopic.

(zoek de spelfouten)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2003 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 april 2003 @ 22:46:
[...]

Ga je dat bij iedereen en elk topic doen ?
Of heb je soms te weinig posts.
Omdat je jezelf verveelt, verveel mij ook dan niet plz.
Mensen weten toch wat ik bedoel.
Dus zeg alleen iets ontopic.

(zoek de spelfouten)
je haalt de woorden uit me mond, het viel mij dus ook al op.
precies, mensen weten heus wel, wat er mee bedoelt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paulus0013 schreef op 20 April 2003 @ 17:33:
[...]

[Nederlandse les]
[/Nederlandse les]
Je ondertitel staat in Breezah taal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen reacties meer plz over paulus, laten we het ontopic houden plz.
(Mijn reactie op zijn reactie is wel genoeg denk ik. :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar waren we gebleven ??? :z :z :z :Z :Z :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gaat een radeon 9800 non-pro kosten en waar zal ie te koop zijn?(nog nergens gezien, alleen pro's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Laatst online: 22-09 15:51

porn*

...take on the world!

Verwijderd schreef op 20 April 2003 @ 16:07:
Denk ook echt dat dit een driver probleem is.
Hopelijk opgelost met Catalyst 3.3
Dit is ook een driverprobleem. Als je versie 3.1 installeert is er niks meer aan de hand, dit bugje is er sinds 3.2 ingeslopen. Ik ga 3.1 weer installeren, draaide hier namelijk ook prima en scheelde weinig tot niks in performance. Alleen moet je al die rotzooi eerst weer weghalen... :|

Bnet pindle#2913

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.