Performance kaart gaat achteruit?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:37
Nadat ik mn Leadtek Winfast A280 LE 64MB had geinstalleerd heb ik meteen 3dmark 2001 gedraaid en ik kwam op 6200 punten. Nu deed ik net weer een benchmark en ik heb nog maar 4900 punten!

Ik rebooten, nog een keer testen en kreeg 5100..

Kan het echt zijn dat performance in korte tijd meteen achteruit gaat of is het simpel te verklaren door het volgende:

Toen ik de eerste benchmark draaide had ik ook net een format gedaan en net WinXP geinstalleerd. Toen was mn pc dus redelijk kaal. Kan het zijn dat omdat pc nu weer wat voller is en dat daardoor performance erop achteruit gaat?

Lijkt me zelf nogal sterk aangezien 3dmark vooral je videokaart test en minder de rest van je computer. Denk niet dat meer programma's enzo een verschil van 1000 punten maakt.

Wat kan ik hier aan doen?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Het kan zijn dat door de kale install meer geheugen vrij was. Door de tijd heb je vast wel wat of zefs aardig wat proggies geinstalleerd. Dus nu heb je minder geheugen over.
Hoeveel heb je?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

-register zit voller
- harddisk is gefragmenteerd en ook voller
- meer programma's in het geheugen draaien

www.triathlete.nl

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:57

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Je zou toch verwachten dat een benchmark de invloed van die factoren probeert te minimaliseren, nee? Anders lijkt het me dat het benchen met het oog op hardwareprestatie-vergelijkingen weinig zin heeft.

[ Voor 34% gewijzigd door GrimaceODespair op 29-03-2003 08:23 ]

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 17:31
Scighera schreef op 29 March 2003 @ 08:13:
-register zit voller
- harddisk is gefragmenteerd en ook voller
- meer programma's in het geheugen draaien
Dat is de meest verklaarbare oplossing, maar de performance drop lijkt me eigenlijk veels te veel. Het maakt wel wat uit als je windows met zooi zit volgegooit, maar denk niet dat het enkele duizenden punten scheelt.

9800X3D | 4090 TUF | 64 GB DDR5 6000

Verwijderd

Hoeveel ram heb je? En alle opstart progs wel uitgezet in msconfig?

• Hertog_Martin
256mb ram
niet alle opstartprogs, firewall laat ik aan.. maar voor de rest al het onnodige uit. Maar progjes enzo aanlaten zou paar tientallen punten moeten schelen, ik heb nu gewoon ruim 1000 punten minder.

Verwijderd

Heb je je drivers al eens opnieuw geinstalleerd? Of date ze eens op door de nieuwste te installeren. En heb je AA of AF niet aan staan?

Verwijderd

Die punten vallen wel mee hoor, misschien heb je in die tijd dingen veranderd aan de drivers enzo? 1100 punten, 200 punten speling, en de rest kan aan het langzamer worden van HD Windows etc liggen..

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Waarschijnlijk had je toen de drivers geoptimaliseert voor benchen (patroonscherpstelling aan, AA aan, AF aan, vertical synchronisation aan enz :z). Normaal heb ik bij het gamen dat ook allemaal aan staan omdat het er mooier uitziet. Maar als ik ga benchen die ik het allemaal uit (natuulijk) :).

tvw

Verwijderd

Ik denk dat dit een vraag is voor Help !! Mijn 3dmark score is laag... hoe te verhogen ? :)

• Hertog_Martin
hm dat topic is meer voor hoe je juist meer performance eruit kan halen door te tweaken enzo. Mijne is gewoon zonder aanpassingen omlaag geschoten en zou dus niet hoeven tweaken om het weer hoger te krijgen maar gewoon het probleem als die er is oplossen.

Heb precies dezelfde instellingen als toen, zelfde drivers enzo.. zal morgen ff de nieuwste installen

maar het kan dus niet aan de hardware liggen? dat wil ik namelijk vooral ff zeker weten.. als het probleem met drivers enzo te maken heeft is het namelijk altijd wle op te lossen

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
En toch horen ook dit soort vragen daar thuis. Maar lees eerst http://gathering.tweakers...st_messages/610591#3dmark even goed door, misschien staat daar al een oplossing bij :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.