[98/XP] Kan 98 niet installeren om dualboot te creeeren *

Pagina: 1
Acties:

• Boudemaniak
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-06-2023
Ik heb een probleempje met windows. :'(
Ik wil een dual boot met win 98 maken maar dan zegtie dat ie alleen kan geïnstalleerd kan worden in ms-dos of als ik de schijf formatteer.
IK wil de schijgf niet formateren, door kappote brnder(geen back-up) en weet ook niet hoe ik xp eraf haal. En hoe ga je van XP naar MS-dos??
PLZ help :? :?

...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je gaat van XP naar DOS, door XP eraf te halen.
Hoe haal je XP eraf? Je zorgt ervoor dat je disken FAT zijn, en dan verander je de bootloader (fdisk /mbr, sys C:, e.d.).

Als je geen backup hebt, is het iig. niet aan te raden om te gaan hobbyen om een dualboot systeem te maken. De kans dat het dan misgaat is vrij groot aanwezig.

Verwijderd

Een probleem is dat wanneer de harde schijf is gepartitioneerd, het erg moeilijk wordt om terug te keren naar ms-dos. Ju zult denk ik zoch een backup moeten maken,... toch maar wachten itot een nieuwe cdbrander hebt, of misschien een leuk harddiskje lenen van iemand.

Verwijderd

Uh... je hebt fast een XP volume onder NTFS gemaakt. In dat geval kun je geen dualboot aanmaken voor win98 wanneer je niet een vrije partitie hebt. Kijk eens naar bijv. FIPS om een deel van je bestaande partitie vrij te maken.

XP hard wegmieteren doe je gewoon met fdisk.

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:21
Hmmz... maak een nieuwe partitie aan en zet daar dos op ofzo :) En dan instellen dta hij op die partitie boot en vanaf daar op dezelfde partitie win98 installeren, (partitie maken doen we dus met PM)

[ Voor 38% gewijzigd door danslo op 28-03-2003 16:38 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 maart 2003 @ 16:36:
Uh... je hebt fast een XP volume onder NTFS gemaakt. In dat geval kun je geen dualboot aanmaken voor win98 wanneer je niet een vrije partitie hebt. Kijk eens naar bijv. FIPS om een deel van je bestaande partitie vrij te maken.

XP hard wegmieteren doe je gewoon met fdisk.
Dan wel met Fdisk mét NTFS-support ;) Partition Magic werkt ook wel lekker..

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

OS-en toegevoegd aan topictitel + beetje verduidelijkt, zie ook de WOS-Policy :).

In de FAQ staat een linkje naar een Microsoft-artikel, wellicht dat dit je verder op weg kan helpen? Dualboot: Hoe zet ik verschillende Windows-versies op één systeem? :).
Pagina: 1