Toon posts:

fabrikant videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ben op zoek naar een ATI radeon 9500 pro,die zo te merken
spoorloos van de aardbodem is verdwenen. en die winkels
met een keus uit 8 videokaarten word je ook schijtziek van. :O
dus ben ik gegaan voor een asus geforce ti 4800se.
die was ook niet aan te komen hier in de buurt.
al die winkels hebben voortaan MSI, sapphire, club3d.
MSI gf ti4800se gekocht,vond het niet veel en heb em terug gebracht.

In de winkel word dan gezegt dat het niets uitmaakt wat voor fabrikant,
de chipset blijft hetzelfde. Is dit nou zo of niet ?? :?

had dezelf ervaring met mijn gf2 ti , eerst een pine toen asus,en die
bleek 10x beter te lopen.
ik zit namelijk te twijfelen om dan maar een club3d ATI radeon9500pro
te kopen.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:23
ATI is voor de US market bedoeld. In europa worden op ATI GPU's gebaseerde videokaarten door 3rd parties op de markt gebracht. Het enige ATI dat hier in de winkels is te vinden is via grijze import.

Chipset bepaald 90% van de performance en feeling van de kaart. Meestal loopt de performance niet meer dan 2% uiteen tenzij het gaat om special editions (met sneller geheuben of al overgeklocked). Dus het verschil wordt eigenlijk gemaakt door de extra games, de prijs, de service, het imago, de extra goodies, etc.

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

.. er zijn hier al verschillende topics over ... ik denk zelf dat je het verste komt met de
Vergelijking van de verschillende.

zoeken helpt ook
[search=verschil tussen merken 9500]

... MMORPG Addict.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Onderlinge prestatieverschil is idd nihil, maar als je bijvoorbeeld alleen de bijgeleverde drivers gebruikt kan er wel veel verschil in zitten. Maar dat is dan een kwestie van even de nieuwste drivers downloaden en installeren.

Het verschil tussen de merken zit vooral in de software en extra features op de kaart (TV-in, temperatuursensor bijvoorbeeld). Ook kan de kwaliteit van de 2d-filters verschillen waardoor de ene kaart een strakkere 2D weergave heeft dan de ander.

Welke kaart het beste voor jou is kan je het beste bepalen door de specs op de site van de fabrikant goed te bekijken en een review van die kaart te zoeken. Met bijvoorbeeld Google zijn die eenvoudig te vinden. Kijk ook hier nog even :)

Dit topic is gesloten.