39
Verwijderd
Ik ben benieuwd of je het dit keer gaat kopen laatste keer wou je nog een monitor kopen wist je 99,9% dat je het zou kopen dat ging niet door. Vandaar dat uiteraard aanbetaling welkom zijn (bied mij weer EXTRA garantie), maar het hoeft niet;)
En ze komen niet uit m'n printer
Maar uit de Ca$h automaat.
Krijg ik dan me Radeon dan eind deze maand?
snel service was het toch bij jou?
39
Verwijderd
vind ik toch wel een mooie prijs alleen hebben ze die niet op vooraad duurt ongeveer 2 weken als je hem besteld
Bij narwal kost deze kaart 669
Toch een grote prijsverschil
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
maar idd SDR sux
ik ging ook ff kijken op de link, maar al die nummers zeggen met niet zoveel
Dutch Ver. D714-0831A-000057C (contact man.)
Dutch Ver. D7.16-1114M-102C-ATI (download)
Dutch Ver. D7.13-0810B-000038C (downlaod)
hier gevonden http://www.microsoft.com/hcl/default.asp gewoon Radeon intikken in de bovenste balk
ho, kom nog wat tegen op het forum
Is wat voor jouw Edward ( http://www.rage3d.com/forum/ubbhtml/Forum13/HTML/002633.html )Try this driver:
ftp://ftp.microsoft.com/services/whql/drivers/WinME/disply/A256651.exe
It's Microsoft certified but not ATI supported. (Ver 4.13.7041 Multi-Language)
Ik zal vanmiddags eens kijken hjs, maar nou lees ik ook weer over een memory leak bij 7041's, iemand last van?
Oja, het uit zich in een geleidelijke steeds lagere performance met het verstrijken van de tijd, na eeen herstart is het even voorbij.
Niet op voorraad.
Verwijderd
Verwijderd
geef me even zekerheid
zit bij de nederlandse versie van WinME
ook WEBTV !!!!!!!!!!!!!!!!
wie gebruikt de Nederlandse versie van WINME
met de radeon VIVO en werkt alles ok?
johan
Yes daar lag dus mijn Radeon
ik gelijk testen
Het beeld ging toen ineens raar doen toen ik mijn kaart in de pc had gedaan
Beeld ging aan en na 2 sec weer uit en dan weer aan en het gaat zo maar door
Toen had ik een ander kabel voor mijn monitor gepakt en deze aangesloten op de radeon
Het beeld was toen weer normaal
vreemd???
alleen heb ik nog 1 probleempje
Als ik nu mijn ogen heel dicht voor mijn monitor houd dan zie ik de lettertjes een klein beetje trillen
dit zie je vooral bij lettertjes met een witte achtergrond
Monitor is een Lg Flatron 795 FT
1024*768 32 bit 100 HZ
Ik hab al bij 60 75 80 en 100 Hz getest
Probleem is er nog
Is dit normaal??? zo nee hoe kan ik dat oplossen??
Dit is eigenlijk alleen te zien als je dicht bij je monitor kijkt
Ik weet niet of dat bij mijn oude kaart ook was had toen helemaal niet gekeken
Verder ben ik zeer happy met deze kaart
2d en 3d beelkwaliteit is zeer goed
maar ik moet nog wat gaan benchen
heb alleen 3d mark getest en kreeg een score van rond 5500
deze kaart is overgeklokt naar 195
Verwijderd
good luck met je radeon. Gaat er iemand nog naar de HCC morgen?
Verwijderd
Weet iemand of er een Optical Cordless muis bestaat, Logitech of Microsoft misschien???
Het trillen van die lettertjes doet ie bij mij ook wel iets, maar heb de vernieuwingsfrequentie op optimaal gezet en het lijkt al een stuk minder.
Was altijd erg tevreden over mijn flatron, maar als ie problemen blijft geven met bepaalde hardware, moet ik toch maar eens op zoek naar een grotere 19"
Verwijderd
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/76192
Een gozer koopt een tbird met cooler voor F360
en een andere bestelde een gf2 mx en kreeg een hercules GF2 PRO 64MB DDR voor F319 (kosste F975) misschien heb je zelf ook nog wel geluk;)
39
Thanx alvast.
39
alle OEM's lopen op 166 mhz (mem/core) en de Retail 64mb VIVO loopt als enige op 183. (ook de AIW op 166/166)
De retail is trouwens erg schaars.
oja:
http://www.3dchipset.com/beta/ati/503073/win-2k.htmlNew Windows 2000 Radeon Drivers - 12:56 am EST - MrB [Comments (0)]
My pal peanut at 3D Chipset has posted a new beta version of Radeon W2K drivers bringing it up to version 5.0.3073. You can download it at their page here.
Fixes:
-fast fps in Q3A and UT
-sharper 2D IQ
-Video In sharper
Discuss about it in the forum
Verwijderd
in welke programmas werkt de video-in want ik zie dat ie bij netmeeting het niet doet..
hoe komt dat ??????
Never get in a discussion with an idiot, he will bring you down to his level, and beat you with experience.
PS: Ik zal morgen even kijken of wij nog 32Mb Radeon's hebben liggen...
En heb je ook nog 64mb versies liggen?
En de prijs daarvan?
thanx
39
Verder is Hitman wat met een Radeon?
Edward (en andere uit die regio), zeker wel erg leuk dat Rotterdam ook voorkomt in het spel
Ik weet niet of er na de demo nog wat veranderd is?
Ik ben nou trouwens met Half-Life Gunman Chronicles bezig, wat een geweldige add-on is dat zeg, echt super :9!
Het is jammer dat dit met een oude engine is gedaan, desondanks heeft Rewolf alles gedaan om er alles uit te halen en dat is aardig gelukt.
Niet op voorraad.
Niet op voorraad.
De kaart is zo ie zo een tikkie sneller op gelijke kloksnelheid dan de preproduktie, zal ook wel met een andere biosversie te maken hebben.
DVD loopt nog niet perfect, met het over schakelen naar fullscreen loopt hij soms wel eens vast, maar de schuld zou ook bij m'n gare dvd-speler kunnen liggen, dat kreng gaat er dus ook uit.
Van de week eens met tv-out aan de slag.
Niet op voorraad.
Never get in a discussion with an idiot, he will bring you down to his level, and beat you with experience.
Verder zat er ook een sticker, met een aantekening dat het om zo'n model ging, op.
De conclussie van de bios is zomaar een gok, omdat de leeftijd van beide kaarten zo verschillend is.
Niet op voorraad.
Helaas dat die Homer zijn Radeon verkoopt die Radtweak is een verdomd handig progjeHi,
Here are some interesting keys for the radeon.
They are all located in HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREATI TechnologiesDriver0000atidxhal.
"PixelShaderVersion"="11", support for pixelshader.
"VertexShaderVersion"="11", support for vertexshader
"SysMemBlts"="1", I think this will add support for system memory blits
"VMSEnabled"="1", no clue
"ZMaskEnable"="1", Z Mask ?
"ColorFill"="1", properly on by default
"BackBufTiling"="1", maybe like tiling found in OpenGL
"LVB"="1", no clue
There are a lot of interesting keys, they can all be found in ATI3DRAG.DLL.
But that do they all do?
PS. I'm sad to hear that HomerSimpson is leaving the radeon scene until the radeon2 arrives - Homer thumbs up for you.
Radtweak? wat is dat?
http://www.radtweak.pwp.blueyonder.co.uk/RadTweak.zip
kom op NVnews nog een leuke link tegen: http://www.3dspotlight.com/tweaks/updates/ windows updates mooi op een rij
http://www.tweakers.net/aanbod.dsp?ProduktID=11581&DB=a (32mb voor 600 piek)
en je kan het bij Bomberman eens proberen (of is dat alweer ingetrokken?)
http://www.tweakers.net/aanbod.dsp?ID=8012ATI Radeon 64MB DDR / DVI videokaart (preproduction model). Is 100% in orde, loopt iig 180/180MHz (heeft 5.5ns DDR-SDRAM). Het liefst ruil ik tegen een 64MB DDR GeForce 2 GTS kaart (Pro of Ultra mag ook ). Deze kaart heeft een DVI aansluiting op de plaats waar de 64MB Radeon uit de winkel ViVo heeft. Werkend te zien en te testen in Eindhoven. Eventueel ook te koop voor een goed bod ...
OJA de ps3beta schijnt een nieuwe build te hebben.
Wedden dat de dag nadat jij hem verkoopt ATI met die nieuwe drivers komt
Alleen TwisteR zal niet blij met je zijn
oh, als je me gaat quoten zal ik het maar weer terug zetten anders snappen de andere het niet
Maar je had dus een mailtje van Twister gehad?
Ik heb er al een mailtje over ontvangen (nam het alleen niet op zoals bedoeldAlleen TwisteR zak niet blij met je zijn
Btw als ik goeie deal (ruil) kan maken hou ik de kaart gewoon hoor, misschien zijn jullie nog niet van me af
[edit]-> dat jij TwisteR een zak noemt zal ie ook niet blij mee zijn
[edit]-> damn je blijf maar aan het editen, en van die drivers, vast, zul je altijd zien. Maar voor hetzelfde geld komen er de komende 2 maanden geen nieuwe drivers (van ATI, brakke betas hebben we nu genoeg).
[edit]->
Jah ... ik nam het alleen verkeerd op en reageerde nogal heftig :o:D ...Maar je had dus een mailtje van Twister gehad?
snap alleen niet waarom Twister boos is, Volgens mij heb je nog nooit zolang dezelfde kaart in je pc gehad (of ben je niet zo erg als Edward?)
waarom is hij zo slecht?Op donderdag 23 november 2000 22:46 schreef ken het volgende:
maar idd SDR sux
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Shit nu wordt het echt een chat-log
Raak die kaart eerst maar eens kwijt, dan praten we verder (of juist niet)
Niet op voorraad.
Hebben jullie ook gemerkt dat dit Forum raar doet als je de back button gebruikt? of ben ik het probleem weer es
Maar het is dat de radeon het in de games doet die ik wil spelen, anders had dat toch echt de doorslag gegeven en was ik voor de Gf2U gegaan, de Radeon heeft nog steeds in een aantal games problemen.
Dat speelt voor jou misschien ook mee Bomberman, daar Sacrifice niet foutloos loopt op de Radeon?
Niet op voorraad.
Verwijderd
ik blijf wel nog steeds bij ATI al iets leuks voor me TwisteR u know the email
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Verwijderd
Verwijderd
7020 zijn het snelst, 7041 zijn grafisch het best.
Ik verlang zo naar mijn detonator 6.47.......
O ja heb mijn Radeon 64MB DDR ook ff overgeklokt.
Originele Intel PIII cooler geplaatst op de GPU, en 8 koellichamen op mijn geheugen gedrukt.
resultaat valt tegen...zucht.
Standaard 166/333
OC 185/360
OC met extra koeling 195/370
Jah das inderdaad de main reasonDat speelt voor jou misschien ook mee Bomberman, daar Sacrifice niet foutloos loopt op de Radeon?
Niet op voorraad.
Verwijderd
Ik zou menen dat je je VC820+Rambus te koop aanbood. Als die zo stabiel is waarom verkoop je het dan?. Heb me 64MB gewoon voor F500 verkocht;)vandaar van K7V+Athlon naar IntelVC820+Coppermine
geen winst geen verlies (alhoewel nadat ik de radeon van edward ophaalde heb lekker een pizza+kaasbroodje gekocht;)
Ok genoeg wijze lessen voor vandaag, ik heb ff geen trek meer in GoT, Radeon-shit, etc ... laterzzz ...
Verwijderd
Zoals je misschien wel of niet gemerkt heb realiseerde ik mijzelf dit ook en heb de add toen weer weg gehaald (vlak voor de HCC). Ik besloot omdat wat ik nu heb me zo goed bevalt het te houden en het dan maar te doen met 128MB.Ik zou menen dat je je VC820+Rambus te koop aanbood. Als die zo stabiel is waarom verkoop je het dan?.
Btw ik heb ook besloten om mijn Radeon te houden ... maarja
Verwijderd
je staat niet alleen ik upgrade ook veel. Maar als ik er commentaar krijg voel ik met niet echt aangevallen (zo'n indruk kreeg ik van je correct me if i am wrong). Ik denk eerder lekker boeie vindt het altijd wel leuk om te meldden wat me volgende upgrade gaat worden (dat wordt dus morgen de terratec dmx x-fire 1024, hebt me mx300 opgeblazen, nadat ik een game helm van de hcc in de gamepoort deed terwijl de pc open stond. Gelukkig werkt de moederbord nog wel)
BTW ik heb nu een 4 mb videokaart dus de er komt nog een upgrade soon (iets van radeon). Ik heb al 2 dagen geen geluid, dat is echt om te trippen man life without music SUX
Verwijderd
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Niet op voorraad.
Verwijderd
Als ik me snelle internetconnectie heb (terayon) gamen we wel misschien de hele gang hier
URG-clan
United Radeon gamerz
TwisteR moet maar weer eens wat naar Zoiah sturen.
Nice! Die T-Bird lekker overclocken naar 1+GHznitenite heeft zaterdag ook een Radeon op MSI k7tpro 2 met Tbird 900... nu nog wachten tot ook geheugen en kast er zijn
Ik BAAL trouwens van die vorige posts ... heb je een keer een paar slechte dagen is meteen je hele GoT-reputatie naar de klote :+8-) .
Nergens last van, misshien lag het aan je windows ofzo.Op dinsdag 28 november 2000 21:48 schreef insane het volgende:
kan je wel zeggen ja;). Eerlijk te zeggen merk ik niet veel tussen een 32mb en 64mb. Liep zelfs redelijk veel vast (weet niet of het aan win me ligt ofzo). Meestal moet je formateren om het goed te krijgen tis niet wat ik verwachtte;(
Als ik me snelle internetconnectie heb (terayon) gamen we wel misschien de hele gang hier
URG-clan
United Radeon gamerz
Ene hij is lekker snel hij loopt nu op 190mhz, nogmaals bedankt he!
Wel "contract" breuk gemaakt he
39
Verwijderd
RADEON AIW RETAIL voor F819 das wel cheapjes zeg(had eerlijk gezegt +1000 verwacht)
http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?ProduktID=14128
Radeon Cooling Guide ->
http://www.rage3d.com/radeon/cooling/
Hij haalt nu 210/210 ipv 180/180 (wat ik ook haal maximaal zonder sneew in Q3A) .. misschien toch leuk om die Radeon ff uit te rusten met betere cooling
Demo's van coole games met EMBM (ben ze nu aan het downen) ->
http://www.matrox.com/mga/3d_gaming/home.cfm
De screenshots op de Maxtrox-site zien er iig zeer goed uit ... EMBM rulez!
O ja en voor degene die de Sacrifice demo niet goed lopend krijgen op de Radeon gewoon ff de FPS-meter aanzetten met F8 (ik had het al ergens gelezen maar ben het weer vergeten
Ik vindt die 4 frames verschil behoorlijk weinig voor deze hele vette overklok? Is er een andere bottleneck?
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Btw de meeste 'hardcore' Radeon users zullen deze guide al ooit eerder gelezen hebben maar voor sommige mensen is ie misschien nieuw (wel voor mij iig
Heb net die Microsoft drivers binnen (ftp'en kan ik hier niet
ftp://ftp.microsoft.com/services/whql/drivers/WinME/disply/A256551.exe
dit zijn trouwens alle keys welke RadeonMaxx heeft neergezet in dat topic
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\ATI Technologies\Driver\0000\atidxhal]
"EnableWaitUntilIdxTriList2"="1"
"ZFogEnable"="1"
"DisableHierarchicalZ"="0"
"DisableHyperZ"="0"
"AntiAlias"="0"
"ZFormats"="15"
"ExportCompressedTex"="1"
"TCL"="1"
"TCLEnableVertexBlend2Optimize"="1"
"TCLEnableVertexBlendUseProjMat"="1"
"TCLEnableBackFaceCulling"="1"
"RasterGuardbandEnable"="1"
"AntiAliasRatio"="512"
"FastZClearEnabled"="1"
"TableFogEnable"="1"
"PixelShaderVersion"="11"
"VertexShaderVersion"="11"
"SysMemBlts"="1"
"VMSEnabled"="1"
"ZMaskEnable"="1"
"ColorFill"="1"
"BackBufTiling"="1"
"LVB"="1"
"WFogEnable"="1"
"Vsync"="0"
"EnablePlaneMaskWorkaround"="1"
"DitherAlpha"="1"
"EnableUntransformedInLocalMem"="1"
"VolTxEnable"="1"
"VbDdHeapEnabled"="1"
en hij zijn strings en geen dwords zoals ik daar neerzette
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\ATI Technologies\Driver\0000\atidxhal]
"EnableWaitUntilIdxTriList2"=string:1
"ZFogEnable"=string:1
"DisableHierarchicalZ"=string:0
"DisableHyperZ"=string:0
"AntiAlias"=string:0
"ZFormats"=string:15
"ExportCompressedTex"=string:1
"TCL"=string:1
"TCLEnableVertexBlend2Optimize"=string:1
"TCLEnableVertexBlendUseProjMat"=string:1
"TCLEnableBackFaceCulling"=string:1
"RasterGuardbandEnable"=string:1
"AntiAliasRatio"=string:512
"FastZClearEnabled"=string:1
"TableFogEnable"=string:1
"PixelShaderVersion"=string:11
"VertexShaderVersion"=string:11
"SysMemBlts"=string:1
"VMSEnabled"=string:1
"ZMaskEnable"=string:1
"ColorFill"=string:1
"BackBufTiling"=string:1
"LVB"=string:1
"WFogEnable"=string:1
"Vsync"=string:0
"EnablePlaneMaskWorkaround"=string:1
"DitherAlpha"=string:1
"EnableUntransformedInLocalMem"=string:1
"VolTxEnable"=string:1
"VbDdHeapEnabled"=string:1
450 wordt?! Hij IS het al... goed lezen is ook handig soms...Op dinsdag 28 november 2000 18:08 schreef insane het volgende:
Of de SDR versie ooit F450 wordt betwijfel ik als het zo is kunnen we de DDR voor +F500 verwachten zoveel verschillen die 2 niet qua prijs. Voor mij is DDR the way to go
http://gathering.tweakers.net/profile?id=185
en
http://gathering.tweakers.net/profile?id=4700
Password kwijt?
REGEDIT4
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ATI Technologies\Driver\0000\atidxhal]
"EnableWaitUntilIdxTriList2"="1"
"ZFogEnable"="1"
"DisableHierarchicalZ"="0"
"DisableHyperZ"="0"
"AntiAlias"="0"
"ZFormats"="15"
"ExportCompressedTex"="1"
"TCL"="1"
"TCLEnableVertexBlend2Optimize"="1"
"TCLEnableVertexBlendUseProjMat"="1"
"TCLEnableBackFaceCulling"="1"
"RasterGuardbandEnable"="1"
"AntiAliasRatio"="512"
"FastZClearEnabled"="1"
"TableFogEnable"="1"
"PixelShaderVersion"="11"
"VertexShaderVersion"="11"
"SysMemBlts"="1"
"VMSEnabled"="1"
"ZMaskEnable"="1"
"ColorFill"="1"
"BackBufTiling"="1"
"LVB"="1"
"WFogEnable"="1"
"Vsync"="0"
"EnablePlaneMaskWorkaround"="1"
"DitherAlpha"="1"
"EnableUntransformedInLocalMem"="1"
"VolTxEnable"="1"
"VbDdHeapEnabled"="1"
Ga 't nu ff testen
en omdat ik hier op mijn werk te maken heb met nt4 en
Dadelijk even lekker afreageren op de halterbank..en dan ga ik vanavonden die coolingguide eens bekijken want van 180 naar 210 vind ik toch niet verkeerd!
Niet op voorraad.
Btw, heeft al dat gereg nu nog wat opgeleverd?
Niet op voorraad.
Dus jij gaat misschien een blorbje op je radeon plakken? Mij lijkt het overdreven (zeker omdat ik er al een cardcooler boven heb) maar het is wel een leuk project;)
Ik heb die guide nog niet gelezen, maar de increase die Bomberman er mee krijgt maakt het wel de moeite waard.
Maar ik weet niet of er zin in heb om dat ding helemaal te strippen, schoon te maken en dan met zo'n uit de kluiten gewassen bromvlieg te ontsieren, tsja je bent tweaker of niet, maar meestal is de winst gering, een paar fps'en dat loont niet voor mij.
Ik heb trouwens wel een klein probleempje met m'n monitor, een Sony G400.
Sinds ik deze heb in combinatie met de Radeon, wordt hij niet herkend als G400 maar als standaard monitor en dan zit ik met 60 hz, als ik een andere monitor selecteer, bv. een andere Sony, dan kan ik wel een hogere refresh instellen..
Iemand een fix of oplossing voor?
Niet op voorraad.
O en iemand anders die er zin in heeft mag nu de volgende topic openen (hoewel 191 naar mijn mening nog niet echt in de buurt van 255 is
Het wordt echt tijd voor een nieuwe CPU
Ik ga vanavond eens kijken of het beestje niet te warm wordt, volgens mij zit er nog zeker meer in.
Niet op voorraad.
Die 32mb van mij doet het trouwens ook niet slecht qua overklokken, de Core moet onder de 195 blijven maar dat vindt ik toch al een aardige verbetering
oja, ik geloof er niks van dat jij je kast niet open hebt gehad de laatste weken
Niet op voorraad.
Verwijderd
wat zijn op het moment de snelste/stabielste drivers voor de
Radeon 64 vivo ?
En net zo belangrijk waar te d-loaden ?
Abit kt 7 / T-bird 750 / 256 mb pc-133 / 20 gb maxtor /Radeon 64 mb / W 98 se nl .
Bij voorbaat thanx
officieel voor win me maar ik heb begrepen dat win98 het ook wel doet (op forum van Rage3d), en anders die 7020 die bij Zoiah.m3dzone.com staan.
http://zoiah.m3dzone.com/files/ati/wme_w98_radeon_4_12_7020.zip (BIG)
update: Big is iets van 15mb
Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)
Dit topic is gesloten.
![]()