Er zijn hier blijkbaar nogal wat mensen die zo'n mazzeltje als _diefstal_ proberen te classificeren. Per definitie is dat echter niet het geval aangezien de verkoper de prijs heeft bepaald en de klant daarmee akkoord gaat -> koop gesloten!
Over het op stop drukken bij het pinnen, simpel -> misbruik, misleiding en dus fout.
Vergeet niet dat het een chaos is, als bezoeker ben je ook brak als je eindelijk aan de beurt bent. Het bedrijf heeft maar op te letten dat er capabele en frisse mensen genoeg werken die de boel aankunnen.
Zelf had ik een mongooltje bij wie ik 100 CD's en 11 dubbele lege cd doosjes wilde afrekenen. Ik heb 15 minuten gewacht om de 150,= + 10,= te betalen. Ik denk: ik geef 2x 100,= + 10,= zodat ie ff snel een 50,= terug kan geven. Staat ie daar met z'n kwijlende bek half open me aan te garen. Heb er over gedacht om te zeggen: en nu 150,= terug graag, maar nee... heb me ingehouden en om 50,= gevraagd, wat 't mongooltje vervolgens pakte. Dan vraag je je toch af wat verkopers voor bedrijf proberen te runnen met dergelijke mensen
Overigens wordt de consument ook misleid door:
a) gerepareerde producten
b) koppelverkoop
c) het lokken van mensen naar de stand met ultra lage prijzen voor producten die er al lang niet meer zijn of er maar in een hele kleine hoeveelheid waren (MyCOM plextor 10x IDE voor 399,= retail)
De rulez of engagement zijn nou eenmaal bijzonder op zo'n dag. En binnen de grenzen van de wet mag 't van mij.