"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Ik heb zojuist de nieuwste 2.0 beta geinstalleerd en ik ben op zoek naar een plugin om die irritante animated smileys te blokkeren van msn.
Ik heb deze gevonden:
http://sourceforge.net/tr...&group_id=235&atid=390395
Maar krijg die niet aan de praat. Weet iemand of deze plugin met mijn gaim versie werkt?
Hail to the king baby!
Ik weet niet precies wat je bedoelt (heb geen msn messenger), maar doen de laatste beta's dat niet gewoon? Ik gebruik nu beta6 en die heeft zoiets lijkt het wel. Maar nogmaals: ik heb geen msn messenger, ik weet niet precies wat je bedoelt.-Sander schreef op maandag 19 maart 2007 @ 15:45:
Ik ben al een tijdje opzoek naar een GAIM plugin die die MSN ondertitels weergeeft, dus datgene dat in MSN Messenger cursief en in het grijs wordt weergegeven. Iemand enig idee of dit gestaat?
Wilde gok, maar misschien iets met de verkeerde GTK2-versie?jep schreef op maandag 19 maart 2007 @ 15:51:
Kent iemand dit: Mijn Gaim crashed als ik een textje uit mijn clipboard wil pasten in een bericht.
Ik gebruik 2.0.0beta3.1, als ik de documentatie bekijk waar ik op kom via Gaim staat er dat MSN avatars buddy icons worden genoemd. Ik kan dan naar 'Tools --> Accounts' en zou daar dus het een en ander kunnen instellen.
Ik had al iets gelezen over dat de Linux versie nog niet alle features van bijvoorbeeld de windows versie had?
Nee, t is eerder andersom. Gaim is ontwikkeld in een typische Linux omgeving (GTK+). Pas later is er een Windows ondersteuning toegevoegd. Naar mijn weten zijn deze inmiddels 100% gelijk, misschien dat modules als spellingscontrole nog gelimiteerd zijn ofzo.Amdk6II schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 00:16:
Ik had al iets gelezen over dat de Linux versie nog niet alle features van bijvoorbeeld de windows versie had?
Schaadt het niet, dan baat het niet
Als iemand me nu ook kan uitleggen hoe ik ipv. een hoop nummers de nicks kan zien in de buddylist, dan ben ik helemaal gelukkig
En ik gebruik Ubuntu 7.04 met GAIM van de repositories dus voor mij heet het nog GAIM en nog geen pidgin
[edit]Oh, en in de FAQ kan ik het ook niet vinden. Lijkt me toch wel extreem handig dus misschien doe ik iets fout..
[ Voor 33% gewijzigd door Mentalist op 12-07-2007 03:35 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Hail to the king baby!
En dat x47 zekerurk_forever schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 08:39:
Rechtermuisknop op de buddy en dan Alias toevoegen?
1
2
3
4
| (21:35:58) h: test /nick h2 (21:41:06) U heet nu h2 (21:41:12) h: test |
Vind het alleen wat jammer dat ik niet goed ingesteld krijg dat ik bij een nieuw bericht (zonder anderen open te hebben) niet alleen zo'n dingetje in de tray krijg en een geluidje, maar gewoon een venster in de taakbalk. Verder is het lekker licht, aanpasbaar, etc., maar ook weer niet te kaal enzo zoals Miranda (waarbij je niet eens je instellingen fatsoenlijk kon backuppen).
Dat gebeurt hier ook wel eens, net als users die in de userlist staan maar toch gequit zijn terwijl je geen quit-messages hebt ontvangen à la "user X is weggegaan (quit: Quit)", maar mIRC users krijgen die berichten wel als ik af en toe eens rondvraag...Henk007 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 21:42:
Ik zat wat te testen met Pidgin (2.1.0 ; WinXP 32bit), maar het viel me dat een nickchange niet zichtbaar wordt in het overzicht van joined users en dat een bericht dat ik tik gewoon verschijnt met mijn oude nick. Is dit een bug of een feature ?
code:
1 2 3 4 (21:35:58) h: test /nick h2 (21:41:06) U heet nu h2 (21:41:12) h: test
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Kan dit nog steeds niet anders? Ik gebruik toevallig vaker IRC, maar het zou wel leuk zijn als GAIM/Pidgin ook bruikbaar was, want die lijst nummers is nog steeds niet handig.urk_forever schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 08:39:
Rechtermuisknop op de buddy en dan Alias toevoegen?
Verwijderd
Ik zit eerder te wachten op een Jabberclient die bij het brede publiek kan aanslaan. PSI en Pandion zijn ok, maar kunnen het grote publiek nog niet echt bereiken wegens hun beperkingen. Zodoende zijn ook mensen die overtuigd zijn van het XMPP protocol verplicht om bij die ***** MSN en Skype te blijven. Closed protocols, verplichte programma's
Google Talk is een eerste grote stap naar het globale gebruik van XMPP, maar kan MSN alsnog niet overtreffen. In de tussentijd gebruik ik dan maar Pidgin
Stom vraagje: In onze woonkamer gebruiken we geen accounts op Windows XP, dus een snelle login waar de PC steeds snel ter beschikking is voor ieder gezinslid. Is het mogelijk om bij het opstarten van Pidgin een soort 'Profile Manager' te openen, of gewoon een wachtwoordbeveiliging in te voeren ?
Toch raar dat het bij jou niet werkt. Ik heb sinds kort mijn ICQ weer aangezet, en bij mij zet ie netjes de nicknames in de lijst en niet de nummers.W3ird_N3rd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:51:
[...]
Kan dit nog steeds niet anders? Ik gebruik toevallig vaker IRC, maar het zou wel leuk zijn als GAIM/Pidgin ook bruikbaar was, want die lijst nummers is nog steeds niet handig.
Heb je toevallig de Buddy List Options plugin aanstaan? Die heeft nml een optie Show email adresses for all the buddies. En als ik die aanzet dan laat hij bij mij ook de nummers zien ipv de nicks.
Hail to the king baby!
Hail to the king baby!
Die plugin zie ik niet in de lijst van plugins, laat staan dat hij aanstaaturk_forever schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:41:
[...]
Toch raar dat het bij jou niet werkt. Ik heb sinds kort mijn ICQ weer aangezet, en bij mij zet ie netjes de nicknames in de lijst en niet de nummers.
Heb je toevallig de Buddy List Options plugin aanstaan? Die heeft nml een optie Show email adresses for all the buddies. En als ik die aanzet dan laat hij bij mij ook de nummers zien ipv de nicks.
Je kan hem downloaden??
Hmmm, zelf met de plugin uit laat hij bij mij gewoon de nicks zien.
[ Voor 32% gewijzigd door urk_forever op 15-08-2007 08:31 ]
Hail to the king baby!
Verwijderd
Ik vond dit http://hkn.berkeley.edu/~casey/autoprofile/Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 21:12:
Stom vraagje: In onze woonkamer gebruiken we geen accounts op Windows XP, dus een snelle login waar de PC steeds snel ter beschikking is voor ieder gezinslid. Is het mogelijk om bij het opstarten van Pidgin een soort 'Profile Manager' te openen, of gewoon een wachtwoordbeveiliging in te voeren ?
Is dat een goede oplossing of weet iemand een betere ?
Verwijderd
In Pidgin heb ik accounts in gebruik voor MSN en Google Talk.
Als ik een melding krijg van nieuwe mail (zowel Hotmail als Gmail) dan klik op e-mail berichten openen (gebruik IE als standaard webbrowser). Maar dan wordt er niet automatisch ingelogd.
Ik wil niet dat op de PC's mijn wachtwoord onthouden wordt.
Na diverse fora door te hebben gespit ben ik nog niet een oplossing tegengekomen. Heeft iemand deze misschien wel?
btw, hetzelfde geld als ik in Pidgin via Accounts > MSN > Hotmail inbox openen mijn Hotmail probeer te openen.
_@/'
There is no replacement for displacement!
Lol.. Tsja, als je het netjes bij elkaar wilt hebben en iets meteen wilt kunnen hebben.. Het zou zo makkelijk zijn, in plaats van eerst print screens op te slaan om ze daarna te gaan verzenden.._eXistenZ_ schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 10:26:
Nee dat kan Pidgin niet ,daar heb je FTP of eventueel mail voor
Verder, ik vind het een beetje vaag programma. Het werkt relaxt, heeft zo zijn voordelen. Sommige plugins werken niet (zoals autoaccept), off-line messaging werkt op een andere manier dan bij MSN, namelijk wanneer de persoon online is en je zelf ook online komt, dan pas wordt het bericht verzonden..
Ook worden bestandsoverdrachten automatisch na 1 minuut geannuleerd en ik kan nergens een manier vinden om dat uit te schakelen..
[ Voor 36% gewijzigd door Steephh op 07-10-2007 14:50 ]
_@/'
[ Voor 13% gewijzigd door Olaf van der Spek op 11-10-2007 13:58 ]
Het is eigenlijk simpel, hier is het antwoord:
http://developer.pidgin.i...ecloseconversationwindows
Het voordeel is dat dus iedereen zelf kan beslissen wat hij/zij wilt. Anderen willen die escape misschien helemaal niet.
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Nee, ik bedoel echt dialoogvensters, zoals accounts, about, en meer. Sommige vensters kun je wel met Escape sluiten is me opgevallen, dus consistent is het ook niet.Trinsec schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 07:59:
Een dialoogvenster (een chatwindow bedoel je dus?)
Dan drukken ze toch niet op Escape?met escape afsluiten heb ik erin 'gehackt' in de configuratiefile. Ik had ervoor lopen googlen omdat ik die functionaliteit ook wou.
Het is eigenlijk simpel, hier is het antwoord:
http://developer.pidgin.i...ecloseconversationwindows
Het voordeel is dat dus iedereen zelf kan beslissen wat hij/zij wilt. Anderen willen die escape misschien helemaal niet.
Dat is nogal een non-argumentOlaf van der Spek schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 08:56:
[...]
Dan drukken ze toch niet op Escape?
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Is het sluiten van een chat window zo'n ramp dan?Trinsec schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:15:
Dat is nogal een non-argumentEr bestaan ook dingen als 'per ongeluk op drukken', en dat heb ik ook vaak genoeg meegemaakt.
Zo ja, dan lijkt undo of een confirm dialog me erg handig.
Zelf vind ik het niks trouwens
Waarom? Je hebt toch altijd nog de buddy list en het tray icon?TheZeroorez schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 13:56:
Als het je laatste window is kun je dat vrij moeilijk undone maken,
Klopt.en een confirm dialog is alleen maar irritant
Het was meer gericht op het feit dat je het window ook op andere manieren per ongeluk kunt sluiten.als je met escape wilt aflsuiten (dan kun je het net zo goed met je muis of Alt+F4 doen). Dus tja, of géén Esc-exit, of wel, maar niet iets ertussen.
Ja, je duwt ook echt per ongeluk ALT+F4 in of je pakt per ongeluk je muis vast om precies op het kruisje te klikken. Op ESC duw je per ongeluk veel sneller (bijvoorbeeld op een laptop als je net het uitroepteken of zo wilt hebben...Olaf van der Spek schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 14:13:
[...]
Waarom? Je hebt toch altijd nog de buddy list en het tray icon?
[...]
Klopt.
[...]
Het was meer gericht op het feit dat je het window ook op andere manieren per ongeluk kunt sluiten.
_@/'
Inderdaad. Met een G11 bijvoorbeeld ook weleens, als je de G3 of G6 knop wilt hebben. Of natuurlijk de F1.Steephh schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 19:34:
[...]
Ja, je duwt ook echt per ongeluk ALT+F4 in of je pakt per ongeluk je muis vast om precies op het kruisje te klikken. Op ESC duw je per ongeluk veel sneller (bijvoorbeeld op een laptop als je net het uitroepteken of zo wilt hebben...
En ja, natuurlijk kun je het weer openen door een knopje hier of daar, of je logs opzoeken en daar even lezen. Maar da's niet wat je wilt.
Daarvoor is de history pluginTheZeroorez schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 20:03:
[...]
Inderdaad. Met een G11 bijvoorbeeld ook weleens, als je de G3 of G6 knop wilt hebben. Of natuurlijk de F1.
En ja, natuurlijk kun je het weer openen door een knopje hier of daar, of je logs opzoeken en daar even lezen. Maar da's niet wat je wilt.
Over die logs.. is er trouwens een manier om die niet langer dan X regels te laten worden? Ik wil namelijk best logs aan zetten voor zulk soort dingen, maar eigenlijk heb ik geen trek om alles te blijven loggen, wat als gevolg heeft dat alle data ook blijft bestaan hier, etc.
[ Voor 53% gewijzigd door TheZeroorez op 20-10-2007 08:55 ]
Verwijderd
Je moet er ook last van hebben met alle andere programma's
Verwijderd
Nope, in Word of normaal in MSN messenger totaal geen last van gehad. Alleen bij Pidgin krijg ik dit probleem. Ik ga het iig gelijk proberen.mithras schreef op donderdag 20 december 2007 @ 15:57:
Dat is ook een toetsenbord instelling, niet iets van Pidgin. Verander je toetsenbord instelling van "International with dead keys" naar gewoon "International", dan is het goed.
Je moet er ook last van hebben met alle andere programma's
Oke, ik moet helaas bekennen dat ik geen idee heb wat ik moet doen. Bij taalbalk heb ik Engels (Verenigde Staten) > Toetsenbord > Verenigde Staten (internationaal) als standaard. Wat doe ik hier verkeerd?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2007 16:09 ]
Probeer de niet-internationale versie eens.Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 16:00:
Oke, ik moet helaas bekennen dat ik geen idee heb wat ik moet doen. Bij taalbalk heb ik Engels (Verenigde Staten) > Toetsenbord > Verenigde Staten (internationaal) als standaard. Wat doe ik hier verkeerd?
Verwijderd
Ah hij doet het! Thanks! Wijziging doorgevoerd, Pidgin opnieuw opgestart en het werktOlaf van der Spek schreef op donderdag 20 december 2007 @ 16:14:
[...]
Probeer de niet-internationale versie eens.
Voor alle zekerheid ook ff Word gecheckt maar daar doet die het ook nog steeds. Harstikke bedankt!
(snelkoppeling kan ik mis hebben, maar ik gebruik dan ook geen windows)
heb je bij preferences -> sounds alles uitgeschakeld?KS1987 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:30:
Ik ervaar een probleem met Pidgin 2.2.2, iedere keer als ik op de return toets klik tijdens een gesprek in een leeg kader hoor ik een biep-signaal. Ik heb mijn geluid gedempt van Pidgin en enkel als ik het geluid van mijn computer volledig demp, heb ik dit probleem niet. Is er een manier om dit op te lossen? Iemand nog ervaringen mee? Bij voorbaat dank!
misschien een geluid van je OS zelf?
com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd
Heb je 2.3.1 al geprobeerd? Lijkt me het eerste dat je doet als je een probleem hebtKS1987 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:30:
Ik ervaar een probleem met Pidgin 2.2.2, iedere keer als ik op de return toets klik tijdens een gesprek in een leeg kader hoor ik een biep-signaal. Ik heb mijn geluid gedempt van Pidgin en enkel als ik het geluid van mijn computer volledig demp, heb ik dit probleem niet. Is er een manier om dit op te lossen? Iemand nog ervaringen mee? Bij voorbaat dank!
Is er echt geen mogelijkheid om in Pidgis via Skype te chatten zonder dat je Skype moet installeren?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Nee, het Skype protocol is niet alleen geheim, maar ook nog eens zwaar encrypted. Het is nog niet reverse-engineered.pven schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 09:47:
Is er echt geen mogelijkheid om in Pidgis via Skype te chatten zonder dat je Skype moet installeren?
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Om hier nog even op terug te komen: ik heb Skype geinstalleerd, daarna werkt het Skype-gebeuren in Pidgin idd prima.Gerco schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 09:51:
[...]
Nee, het Skype protocol is niet alleen geheim, maar ook nog eens zwaar encrypted. Het is nog niet reverse-engineered.
[ Voor 18% gewijzigd door pven op 19-03-2008 09:50 ]
Verwijderd
Hail to the king baby!
Maar wat me eigenlijk nog het meeste irriteert: Dat ik om iets te "inserten" eerst op insert moet drukken en dan een uit de "lijst" van drie moet kiezen. Die hele balk is leeg, maar dit moet in een menutje
Naar aanleiding van die ticket wat gaan rondkijken in ~/.purple en daar kwam ik erachter dat je passwords gewoon in de xml-file van je accounts staan
"Ik heb een boel geld uitgegeven aan drank, vrouwen en snelle auto's. De rest heb ik over de balk gesmeten." - George Best
Natuurlijk, waar zouden ze anders moeten staan? Je home directory is toch alleen leesbaar voor jou en niemand anders. Ik neem aan dat het geen probleem is dat jij je eigen passwords kan lezen?QuaQu schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 12:05:
Naar aanleiding van die ticket wat gaan rondkijken in ~/.purple en daar kwam ik erachter dat je passwords gewoon in de xml-file van je accounts staanLekker!
Zie ook PlainTextPasswords - Pidgin - Trac voor uitleg over deze "feature" en mogelijke oplossingsrichtingen.
Overigens is er een Google Summer of Code project om hier iets aan te verbeteren door gebruik te maken van de private data storage van het OS (Keychain op Mac OS X, Gnome-keyring/KWallet op Linux, bestaat er zoiets op Windows?).File systems, in general, do a very good job of keeping your information private. For most people, there is no insecurity inherent in plain-text passwords. There's only the perception that, because they can read their passwords with ease, that perhaps others can too. Obfuscated passwords are no more secure than plain text; they can be read, about just as easily with the aid of certain programs. It provides a false perception of security.
[ Voor 38% gewijzigd door Gerco op 06-06-2008 12:33 ]
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Dat zou wel relaxeder zijn, als je anders even weg bent van je computer kan iemand er zo bij....Gerco schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 12:25:
Overigens is er een Google Summer of Code project om hier iets aan te verbeteren door gebruik te maken van de private data storage van het OS (Keychain op Mac OS X, Gnome-keyring/KWallet op Linux, bestaat er zoiets op Windows?).
Maar die custom smileys en dat vervelende insert-menu zitten me (veel) meer dwars! Misschien dat het bij openSuSe 11.0 met pidgin 2.4.1 beter is geregeld.
"Ik heb een boel geld uitgegeven aan drank, vrouwen en snelle auto's. De rest heb ik over de balk gesmeten." - George Best
Als je even weg bent van de computer lock je deze normaal gesproken toch? Zeker als er andere in de buurt zijn of op je werk.QuaQu schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 12:59:
[...]
Dat zou wel relaxeder zijn, als je anders even weg bent van je computer kan iemand er zo bij....
Maar die custom smileys en dat vervelende insert-menu zitten me (veel) meer dwars! Misschien dat het bij openSuSe 11.0 met pidgin 2.4.1 beter is geregeld.
Uiteraard heb ik gezocht naar een oplossing, maar ik heb geen idee wat het kan zijn.
Iemand een idee wat er verkeerd is?
@ hieronder: dank! Ik ga er vanavond naar kijken.
[ Voor 5% gewijzigd door pven op 29-12-2008 09:31 ]
Zie mijn reactie op hyves:pven schreef op zondag 28 december 2008 @ 21:55:
Ik heb de instructies op deze pagina gevolgd om dat kwekker-ding via Pidgin online te krijgen. Het lijkt alsof dat is gelukt, maar toch niet helemaal. Als ik berichten verzend dan komen die aan, wordt er echter een bericht naar mij verzonden dan komt dat niet aan.
Uiteraard heb ik gezocht naar een oplossing, maar ik heb geen idee wat het kan zijn.
Iemand een idee wat er verkeerd is?
Probeer het volgende IP eens pven:
85.17.99.190
Die werkt nu wel.
Hoe op te zoeken welk IP te gebruiken:
bekijk de broncode van een hyves pagina die de chat client bevat en zoek op pollHost. Hierachter staat het IP dat je moet gebruiken als XMPP server.
Als ik Windows-messenger draai (wat goed gaat) en dan met Pidgin probeer in te loggen dan wordt ik er bij Windows-messenger wel afgekickt, maar toch geeft Pidgin dezelfde melding en kom ik er niet op.
Googlen naar die melding geeft niet zo veel diversiteit, maar wel dat gebruikersvan MSNP14 naar MSNP15 zouden moeten overstappen. Dat zegt me helemaal niets. Ik gebruik gewoon Pidgin en heb nooit iets dergelijks hoeven kiezen.
Wat denken jullie, is MSN weer eens geüpdate ten koste van Pidgin, of is er iets anders?
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Adium heeft hetzelfde probleem ook.Gerco schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:46:
Microsoft heeft alle clients die gebruik maken van MSNP15 de deur gewezen (al dan niet expres). Als gevolg daarvan kunnen alle clients die gebruik maken van de nieuwste libpurble niet meer inloggen. Zie ook de developer blog van libpurple (beetje overbelast momenteel, dus ik ga hem niet linken).
Ik dacht eerst dat het aan Win7 Beta lag, maar het bleek dus ergens anders te liggen
[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 12-01-2009 17:49 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Voor de mensen die op dit moment Pidgin gebruiken onder linux is Emesene een goed alternatief. Werkt hier namelijk nog wel normaalGerco schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:46:
Microsoft heeft alle clients die gebruik maken van MSNP15 de deur gewezen (al dan niet expres). Als gevolg daarvan kunnen alle clients die gebruik maken van de nieuwste libpurble niet meer inloggen. Zie ook de developer blog van libpurple (beetje overbelast momenteel, dus ik ga hem niet linken).
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
...en http://code.google.com/p/msn-pecan/ is de oplossing.Touchdomex schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:51:
[...]
Voor de mensen die op dit moment Pidgin gebruiken onder linux is Emesene een goed alternatief. Werkt hier namelijk nog wel normaal
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Werkt dat ook voor Windows?Skinkie schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:56:
[...]
...en http://code.google.com/p/msn-pecan/ is de oplossing.
(En met 'oplossing' bedoel je dat die plugin Pidgin weer laat werken?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Gerco schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:46:
Microsoft heeft alle clients die gebruik maken van MSNP15 de deur gewezen (al dan niet expres). Als gevolg daarvan kunnen alle clients die gebruik maken van de nieuwste libpurble niet meer inloggen. Zie ook de developer blog van libpurple.
Heb iets geleerd over libpurple.
Skinkie schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:56:
...en http://code.google.com/p/msn-pecan/ is de oplossing.
Erg jammer:
@anadus:Why msn-pecan?
The short answer is: there are many problems with the Pidgin development team. It's basically impossible to implement anything there.
Ja werkt zowel in Windows als Linux
@mithras:
msn-pecan == WLM?
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Keep it simple stupid
Verwijderd
Echter werkt bij mij de "pecan truc" niet..
Commandline FTW | Tweakt met mate
Dat ik het gewoon ff zeg of je er wat aan hebt of niet:Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 19:18:
Echter werkt bij mij de "pecan truc" niet..
Ik draai XP64
Pidgin vanmorgen upgedate naar 2.5.3
pecan-truuk gedaan
pidgin opnieuw gestart
nieuw account toevoegen > WLM kiezen
en hhet werkt
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
We are aware of the problems connecting to MSN with Pidgin 2.5.3 and older. We hope to have a new release and packages out soon to fix this.
Iedereen die dus terug wil naar libpurple msn (MSN) kan die inschakelen en zijn msn-pecan account (WLM) uitschakelen.Casey Ho schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 2:25:
Pidgin 2.5.4 has been released, which contains a number of fixes.
If Pidgin froze or hung when you tried to close it, this release will take care of that.
Also, the MSN connection problems have been resolved by Microsoft.
Heeft vast te maken met die nieuwe versie van MSN 9. Van de mensen in mijn Pidgin contact list die de nieuwe MSN 9 gebruiken kan ik de avatar ook niet zien.
Ik zal de nieuwe even downloaden want hoewel WLM in theorie relaxed is werken een aantal plugins voor MSN niet op WLM.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Verwijderd
Dat kan inderdaad, echter, als ik de WLM (msn-pecan) account wil verwijderen loopt Pidgin abrupt vast..rapidgorgon schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 10:34:
Er is een nieuwe Pidgin uit:
[...]
Iedereen die dus terug wil naar libpurple msn (MSN) kan die inschakelen en zijn msn-pecan account (WLM) uitschakelen.
Apart. Ik heb net mijn account aangepast naar MSN terug van WLM en geen probleem. Versie 2.5.2. dit is op XUbuntu 8.10. Let wel, aangepast, dus niet verwijdert en opnieuw aangemaakt.Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 17:16:
[...]
Dat kan inderdaad, echter, als ik de WLM (msn-pecan) account wil verwijderen loopt Pidgin abrupt vast..
Commandline FTW | Tweakt met mate
Google heeft me nog niet echt geholpen, maar valt deze knop niet weg te halen, of is op z'n minst de buzzer te blokkeren? Iets zegt me dat die koppige Pidgin-devvers wel een reden hebben waarom de optie om deze knop uit te zetten mist, maar daar ben ik het hoe dan ook niet mee eens
Ik ga echt niet Pidgin zelf compilen voor Windows
Schaadt het niet, dan baat het niet
Staat al uit