Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote Gaim/Pidgin topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.705 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

Joost E. Boere schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:49:
Naar mijn beste weten heb ik niets aangepast, en ik heb hier geen last van.
Mijn irritaties:
de autoreconnect vensters, die hoef ik niet te zien.
ik krijg het niet voor elkaar dat hij autostart met gesloten buddylist (dus alleen nog in systray aanwezig)
Tussen de opties, bij plugins, zit de auto reconnect plugin. Daarmee kan je de vensters onderdrukken.
Die 2e weet ik trouwens niet :p

Schaadt het niet, dan baat het niet

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-11 14:42
Helaas voor iedereen in dit topic, geen MSN Filetransfer support voor de SoC :'(

Het staat onder het kopje "Rejected Summer of Code Project Suggestions" :'(

Verwijderd

Weet iemand hoe ik met gaim binnen msn kan beschikken over een functie waarbij, wanneer ik op away sta, diegene die mij een berichtje stuurt automatisch van mij tekst te lezen krijgt welke ik als away-message heb geschreven?

Ik sta nu dus wel op away met tekst, maar volgens mij kunnen alleen de ICQ-gebruikers daadwerkelijk zien wat ik aan het doen ben. Het zou handig zijn als dit ook voor de msn-ers zou gelden. Ik heb het trouwens getest door een berichtje te sturen naar m'n eigen status...misschien is dat ook niet de meest juiste optie.

Ik hoor wel wat jullie ervan denken, alvast bedankt!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Daar is wel een plugin voor :)

• squeez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 12:22
Ik heb 'n probleempje met Gaim onder Windows. Hij wil best connecten. Zolang m'n firewall uit staat (gebruik Norton Internet Security). Maar die heb ik liever aan. Ik heb alles met gaim in de bestandsnaam alle rechten gegeven, maar hij doet 't nogsteeds niet. Hij komt ook niet met een of andere melding dat er een programma verbindin wil maken.
Wat moet ik doen? Zijn er naast gaim.exe nog meer bestanden die internetverbinding nodig hebben? :?

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:27

Gotiniens

Fairly odd Tim

Quote van de Gaim win32 FAQ
# How do I configure Norton Internet Security for Gaim? - Unfortunately, Norton Internet Security doesn't correctly respect specifying "Permit All" for a program, and the following additional settings are necessary for Gaim to function properly. Symantec has be notified of the problem, but attempts to get it resolved have been fruitless.

1. Select Options -> Norton Internet Security
2. Select the Firewall tab
3. Under HTTP port list add the following ports:
1. 443 -> MSN (ssl)
2. 1863 -> MSN
3. 5050 -> Yahoo
4. 5190 -> AIM/ICQ
5. 6667 -> IRC

• squeez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 12:22
Of ze hebben dat er net op gezet, of ik begin een beetje blind te worden. |:(

Thnx anyway! :)

• Gotiniens

Gotiniens

Fairly odd Tim

ik moest ook een paar keer kijken voordat ik het zag. Terwijl ik gewoon wist dat het in de FAQ stond. Je bent dus niet de enigste :)

• NeORay
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:15
weet misschien ook iemand of gaim-vv er ook al voor windows is? of dat het er anders nog aan komt?
ik kan het nergens vinden maar misschien zoek ik wel op de verkeerde plek...

[ Voor 3% gewijzigd door NeORay op 21-11-2005 23:20 ]

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
mp-tje schreef op maandag 21 november 2005 @ 23:20:
weet misschien ook iemand of gaim-vv er ook al voor windows is? of dat het er anders nog aan komt?
ik kan het nergens vinden maar misschien zoek ik wel op de verkeerde plek...
Die komt nog. :)

Zie ook hier: http://gaim-vv.sourceforge.net/

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:18
Lang niet meer gepost in dit topic maar als het goed is komt eind deze week een beta uit van de nieuwe Gaim 2.0.0. Teminsten als je de nieuws post op de Gaim site moet geloven ;)
Did I say "end of this month"? - December 10th, 2005 - 5:18PM PST

Hey there! So, a whole ton of you have answered my call to get on my case to finish 2.0.0, and I haven't been able to respond to each of you individually, so I figured a news post would do the trick.

We're really close, now, to releasing our first beta. Check back next next Friday, December 16th. It really should be out by then. In the interim, here's a sneak preview screenshot!

• Gotiniens

Gotiniens

Fairly odd Tim

hah dat is mooi, heb een hele tijd hier al de cvs versie van gebruikt, maar toen ging ik naar ubuntu en werd dat te moeilijk. Nu heb ik net weer gentoo, dus ga ik straks maar weer eens de cvs versie proberen :)

• Graham
Gotiniens schreef op maandag 12 december 2005 @ 16:42:
hah dat is mooi, heb een hele tijd hier al de cvs versie van gebruikt, maar toen ging ik naar ubuntu en werd dat te moeilijk. Nu heb ik net weer gentoo, dus ga ik straks maar weer eens de cvs versie proberen :)
CVS? Zegt me effe niets maar op Ubuntu heb je toch ook een Gaim versie standaard?

• Osiris
  • Niet online
CVS-versie crashde bij mij de hele tijd, maar misschien dat 't nu opgelost is :)

Nee dus:

gerjan@flaptop ~ $ gaim
*** glibc detected *** free(): invalid pointer: 0xb76e4914 ***
Aborted
gerjan@flaptop ~ $

[ Voor 49% gewijzigd door Osiris op 12-12-2005 16:54 ]

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
Dat risico heb je als je CVS versies gebruikt. Als je de developers wil helpen compile je Gaim met debug flags en stuur je de coredump naar de developers (of je gaat zelf aan de slag met gdb).

If you can't beat them, try harder

• Gotiniens

Gotiniens

Fairly odd Tim

Graham schreef op maandag 12 december 2005 @ 16:45:
[...]

CVS? Zegt me effe niets maar op Ubuntu heb je toch ook een Gaim versie standaard?
jah maar die heeft dus niet de functies en de risico's van de CVS versie ;)

Ik hou wel van progjes die niet altijd helemaal werken :)

• Graham
De Gaim 2.0.0 beta 1 is uit. Ik heb op t.net al dit stukie software gesubmit. Maar als je niet kan wachten kan je hier alvast de beta downen ;)

Ik probeer hem morgen, nu te :O

[ Voor 10% gewijzigd door Graham op 18-12-2005 02:14 . Reden: typo ]

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:54
Ik heb 2 vragen over Gaim 1.5.0:

Is het mogelijk om iemand weer te deblokkeren op MSN? ( :/ )
Is het mogelijk om de avatars links uit te lijnen in de buddylist?

There is no replacement for displacement!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

eXistenZ_NL schreef op zondag 18 december 2005 @ 10:46:
Is het mogelijk om iemand weer te deblokkeren op MSN? ( :/ )
Ja, zie Extra->Privacy, selecteer daar je MSN Messenger account, en voila, een lijstje met geblokkeerde accounts.
eXistenZ_NL schreef op zondag 18 december 2005 @ 10:46:Is het mogelijk om de avatars links uit te lijnen in de buddylist?
Niet dat ik weet, daar staat het gebruikte protocol al... is dat zo heel belangrijk dan?

[ Voor 4% gewijzigd door RSpliet op 18-12-2005 12:41 ]

• _eXistenZ_
Bedankt voor de oplossing van het deblokkeren :) Over die avatars:
Als ik nu het venster kleiner maak dan ongeveer 800 pixels schuiven de avatars uit beeld, irritant imho.

• Graham
Welke theme is dit eigenlijk? En kan je na installatie de theme nog veranderen? Kan hetzelf niet vinden.

• _eXistenZ_
Die zal wel alleen bij 2.0.0 zitten...

• Gotiniens

Gotiniens

Fairly odd Tim

Gaim heeft geen theme ondersteuning, Deze screenshot is van 2.0.0. Dus om je gaim er zo uit te laten zien download de beta zou ik zeggen. Dan heb je er ook gelijk een paar mooie functies bij!

• Soyuz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 13:38
Graham schreef op zondag 18 december 2005 @ 16:24:
Welke theme is dit eigenlijk? En kan je na installatie de theme nog veranderen? Kan hetzelf niet vinden.
Dat is ClearLooks onder Gnome. }:O

• Osiris
  • Niet online
Hm, Gaim 2 beta 1 mist die "Blabla has closed the conversation window"... Waarom hebben ze dat niet gewoon als optie gemaakt of ben ik blind? :/

• Gotiniens

Gotiniens

Fairly odd Tim

hmmm, ik kan hem ook niet vinden inderdaad. Is niet zo erg, veroorzaakte alleen maar paranoia ;)

Ik kan de optie om buddy icons aan te zetten in de buddy list ook niet meer vinden?

[ Voor 32% gewijzigd door Gotiniens op 18-12-2005 23:03 ]

• Osiris
  • Niet online
Ach, paranoïa kan soms handig zijn O-)

Ik vond de optie iig wel handig, weet je meteen wie wel of niet zin heeft in een goed en gezellig gesprek :Y)

• Graham
eXistenZ_NL schreef op zondag 18 december 2005 @ 21:45:
Die zal wel alleen bij 2.0.0 zitten...
Dat weet ik maar ik weet niet hoe hij heet en ik heb gewoon Gaim 2.0.0 geinstalleerd met de default theme. Daarom ook de vraag hoe verander ik het ;)
Gotiniens schreef op zondag 18 december 2005 @ 21:51:
Gaim heeft geen theme ondersteuning, Deze screenshot is van 2.0.0. Dus om je gaim er zo uit te laten zien download de beta zou ik zeggen. Dan heb je er ook gelijk een paar mooie functies bij!
Zie hierboven ;)
StyleWarz schreef op zondag 18 december 2005 @ 22:30:
[...]

Dat is ClearLooks onder Gnome. }:O
Ah...en hoe verander ik de theme nou na installatie?

• Osiris
  • Niet online
Graham schreef op maandag 19 december 2005 @ 16:07:
[...]

Ah...en hoe verander ik de theme nou na installatie?
"Desktop - Preferences - Theme" in Gnome ;)

http://clearlooks.sourceforge.net/

[ Voor 11% gewijzigd door Osiris op 19-12-2005 16:19 ]

• Soyuz
Ik vrees dat onze vriend Windows draait ;)

• Graham
StyleWarz schreef op maandag 19 december 2005 @ 16:25:
[...]

Ik vrees dat onze vriend Windows draait ;)
Uhuh ;)

Ik vreesde eigenlijk al dat ik gewoon opnieuw zal moeten installeren, right?

• Enfer
  • Laatst online: 10-10 13:28
is het ook mogelijk als je een gesprek wat je geminimaliseerd hebt, dat dat vlakje in je taakbalk begint te knipperen? Ik kom der ff niet uit, en zie bij voorkeuren ook geen optie daarvoor... En als ik alleen op dat geluidje af moet gaan kan ik het nog wel eens vergeten ;)

oeh, wel net zo handig.. ik gebruik de nieuwste beta versie ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Enfer op 19-12-2005 16:38 ]

• Graham
Problem? schreef op maandag 19 december 2005 @ 16:35:
is het ook mogelijk als je een gesprek wat je geminimaliseerd hebt, dat dat vlakje in je taakbalk begint te knipperen? Ik kom der ff niet uit, en zie bij voorkeuren ook geen optie daarvoor... En als ik alleen op dat geluidje af moet gaan kan ik het nog wel eens vergeten ;)
Kwestie van de Plugin > System Tray Icon instellen.

• Osiris
  • Niet online
Graham schreef op maandag 19 december 2005 @ 16:33:
[...]
Uhuh ;)

Ik vreesde eigenlijk al dat ik gewoon opnieuw zal moeten installeren, right?
"Opnieuw zal moeten installeren"? Hoe bedoel je dat? Als je geen Linux met Gnome draait, krijg je gewoon dat ClearLooks-theme niet.. Sim-pel :)

Best een leuk theme, heb em zelf net ff ge-emerged :P

• Graham
Osiris schreef op maandag 19 december 2005 @ 16:41:
[...]

"Opnieuw zal moeten installeren"? Hoe bedoel je dat? Als je geen Linux met Gnome draait, krijg je gewoon dat ClearLooks-theme niet.. Sim-pel :)

Best een leuk theme, heb em zelf net ff ge-emerged :P
Mmm maar je kan wel bij installeren kiezen voor wat themes. Nou goed ik kijk wel even.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Graham schreef op maandag 19 december 2005 @ 16:38:
[...]

Kwestie van de Plugin > System Tray Icon instellen.
Werkt deze Plugin met de 2.0 beta versie?

* Tukk gaat over naar 2.0 indien dit werkt

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Graham
Tukk schreef op maandag 19 december 2005 @ 16:45:
[...]

Werkt deze Plugin met de 2.0 beta versie?

* Tukk gaat over naar 2.0 indien dit werkt
Bij mij wel (Win XP)

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Heb je Gaim 1.5 eerst gedeinstalleerd,
2.0 geinstalleerd en dan de plugin er weer bij

of

2.0 over 1.5 geinstalleerd?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Graham
Tukk schreef op maandag 19 december 2005 @ 16:56:
[...]

Heb je Gaim 1.5 eerst gedeinstalleerd,
2.0 geinstalleerd en dan de plugin er weer bij

of

2.0 over 1.5 geinstalleerd?
Alleen 2.0.0 beta 1 geinstalleerd....gebruik normaal gezien Trillian maar ben open voor andere dingen ;) Plugin zit er volgens mij standaard bij.

• Soyuz
Problem? schreef op maandag 19 december 2005 @ 16:35:

oeh, wel net zo handig.. ik gebruik de nieuwste beta versie ;)
Zet onder de plugins de "WinGaim Options" plugin aan. Daar kun je de setting vinden.

• Graham
Paar vragen...

Is het normaal dat Gaim de passwords voor je accounts niet versleutelt? (in de accounts.xml). En if so....is dat te veranderen.

Is er ook een plugin (niet kunnen vinden) voor het kunnen spammen van je winamp liedje wat je draait?

• _eXistenZ_
Ja.
Nee.
Niet dat ik weet.

• Gotiniens

Gotiniens

Fairly odd Tim

Het is bij vragen trouwens wel handig om er bij te zetten welk OS je hebt. Dat is bij Gaim nogal belangrijk. Die vraag over dat flashen heeft voor linux namelijk een ander antwoord

Ten eerste moet je DE namelijk de URGENT hint ondersteuen. Als je een nieuwe versie hebt is dit waarschijnlijk wel zo. En dan moet je de message notification plugin inschakelen, En het vinkje aan zetten van de URGENT hint.

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Graham schreef op maandag 19 december 2005 @ 21:17:
Paar vragen...

Is het normaal dat Gaim de passwords voor je accounts niet versleutelt? (in de accounts.xml). En if so....is dat te veranderen.

Is er ook een plugin (niet kunnen vinden) voor het kunnen spammen van je winamp liedje wat je draait?
Klopt, komt omdat het FS er al zorg voor moet dragen dat anderen er niet bij kunnen. En in een normale setup is dat ook het geval.
Dat is niet te veranderen.
Niet dat ik weet inderdaad :p

• _eXistenZ_
Gaim op Windows, MSN protocol.
Weet iemand hoe het komt dat de mensen in mijn lijst na verloop van tijd ineens weer username@hotmail.com heten ipv hun nickname? Mensen die online staan doen dit niet, daar staat hun nick, maar zodra ze offline gaan verdwijnt hun nick naar verloop van tijd... Zwaar irritant.

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ik zou gewoon 'offline contactpersonen weergeven' uitzetten?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-11 15:51

Gerco

Professional Newbie

Graham schreef op maandag 19 december 2005 @ 21:17:
Daar heeft de Gaim website het volgende over te zeggen:
Gaim does not now and is not likely to encrypt the passwords in the accounts.xml file, nor is it likely to be encrypted in a future release. This is somewhat controversial in Windows, especially Windows 98 due to its weak file protections, but that's the way things are.
...
Personally, I feel that on any decent operating system, if someone can get to your files you should either be able to trust the person to not touch them, or you shouldn't be storing sensitive information there at all.
Er staat op die hele pagina nog een hele berg argumentatie over het hoe en waarom van die beslissing, maar de bottom line is: "Het gebeurt niet en je kan het niet instellen". Aangezien Gaim open source is, kun je natuurlijk wel iemand zo'n optie voor je laten maken of het zelf doen als je kan programmeren.

[ Voor 12% gewijzigd door Gerco op 03-01-2006 14:41 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• _eXistenZ_
webfreakz.nl schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 14:35:
Ik zou gewoon 'offline contactpersonen weergeven' uitzetten?
Ik vind het wel prettig om te zien wie er ook offline zijn :) Zo heb ik het ook altijd gehad in MSN Messenger, dus is dit helaas niet echt een oplossing.

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Gaim is echt een prettige MSN client. Maar ik vind het jammer dat de tekst windows niet zijn te Themen. Iemand enig weet van of dit nog gaat gebeuren in de toekomst.

Ik heb al heel veel gezocht, maar kom alleen de GTK themes voor Windows tegen OF de smiley themes van Gaim.
Ik zou graag zien dat de tekst als XML naar buiten wordt gegooid zodat je een XSL kunt laden oid zodat het mooie HTML.
Als voorbeeld hierbij natuurlijk Axium op de MAC. Dat ziet er pas goed uit.

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

@KnoppenSpook:
Je kan Kopete eens proberen, de IM client van KDE. Die gebruikt namelijk wel XSL sheets voor de themes, je kan zowat de hele look in XSL aanpassen :)

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• KnoppenSpook
  • Laatst online: 04-09-2023
Gerco schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 13:33:
@KnoppenSpook:
Je kan Kopete eens proberen, de IM client van KDE. Die gebruikt namelijk wel XSL sheets voor de themes, je kan zowat de hele look in XSL aanpassen :)
Ja dat weet ik. Maar ik was vergeten erbij te vertellen dat ik Windows XP draai...

Ik ben Miranda gewend. Daar heb je wel heeeele mooie themes voor (icm IEView). Maar ik kreeg daar steeds vaker problemen met MSN berichten...

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

KnoppenSpook schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 13:37:
Ja dat weet ik. Maar ik was vergeten erbij te vertellen dat ik Windows XP draai...
Dan rest je waarschijnlijk niets dan een mooie GTK theme installeren of een andere IM gebruiken helaas.

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:14
Ik kan ineens niet meer inloggen op msn. Wordt eigenlijk instantly weer gedisconnect, nog voor dat ik ingelogd ben. Iemand anders ook dergelijke troubles?
Connection error from notification server (messenger.hotmail.com) ... Writing error

Stay safe

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Master FX schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:08:
Ik kan ineens niet meer inloggen op msn. Wordt eigenlijk instantly weer gedisconnect, nog voor dat ik ingelogd ben. Iemand anders ook dergelijke troubles?

[...]
Is in n paar minuten wel weer over... probleem lijkt random, zal wel iets te maken hebben met de servers

• Master FX
Heb et eigenlijk al de hele dag :(. Zit nu weer ff aan de webmessenger. Maar is dat iets structureels? Heb het eigenlijk nog nooit gehad. Waar zou het probleem liggen dan? De messenger-server doet het wel, maar waarom kan Gaim dan niet inloggen?

update: Ik zit nog steeds met een disconnectende Gaim. Firewall uitgezet, nieuwe install, het werkt allemaal niet. Nog andere mensen offline met Gaim?

[ Voor 27% gewijzigd door Master FX op 09-01-2006 16:59 ]

Stay safe

Verwijderd

Een kickje :

Ik heb laatst nog Gaim ge-apt-get ( mooi werkwoord :P ) in mijn linux install, en het bevalt me wel. Er is wel een ding waar ik mij aan erger : " XXXXX has closed the conversation window".

Dit is vaak zelfs niet het geval (heb zelf uitgetest), en het is irriterend om die berichten te moeten lezen tussen de tekst door.

Nu heb ik door de preferences van GAIM zitten te zoeken, en ik heb wat gegoogled en ik vind maar niet hoe ik dat kan uitschakelen. Het antwoord zit waarschijnlijk vlak voor mijn neus maar ik vindt het niet, dus :

Weet iemand hoe je de "..... has closed the conversation window" in GAIM (Linux) kan uitschakelen ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 17:24 ]

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik gebruik sinds kort ook gaim(windows 1.5 versie), maar heb nog een paar vraagjes waarop ik de antwoorden niet heb kunnen vinden:
-Ook ik zou graag "..... has closed the conversation window" uit willen zetten
-Ik zou ook graag mijn logs op een door mij gekozen plaats willen bewaren en dat er per persoon maar 1 log file bij gehouden wordt en niet per gespreksvenster.
-Is het mogelijk om je status te laten onthouden? Ik zou het wel fijn vinden als ie mij automatisch op bezet zet na het inloggen.
-Als iemand een gesprek met mij begint dan popt de window op mijn scherm. Is het niet mogelijk om deze te laten minimaliseren. Het is namelijk nogal storend als ik met andere dingen bezig ben en er opeens zo een scherm voor mn neus komt.

Ik zal later nog even 2.0 beta proberen en nog een paar site's zoeken met plugins. Als ik geen oplossing voor deze dingen vind dan ga ik weer terug naar trillian. Dat zou ik jammer vinden, want Gaim werkt naar mijn gevoel fijner en sneller.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Master FX
To Chester en Secretus:
Voor die irri status msgs moet je bij de MSN-options uitvinken:
  • display conversation closed notices
  • display timeout notices

Stay safe

• Master FX
Master FX schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:30:
Heb et eigenlijk al de hele dag :(. Zit nu weer ff aan de webmessenger. Maar is dat iets structureels? Heb het eigenlijk nog nooit gehad. Waar zou het probleem liggen dan? De messenger-server doet het wel, maar waarom kan Gaim dan niet inloggen?

update: Ik zit nog steeds met een disconnectende Gaim. Firewall uitgezet, nieuwe install, het werkt allemaal niet. Nog andere mensen offline met Gaim?
Dit is schijbaar een of andere bug. Combinatie van een bepaalde GTK versie met Gaim. Ben maar overgestapt op MirandaIM. Zuiniger (nog geen 2MB) met geheugen en configureerbaarder :)

Stay safe

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Chester schreef op maandag 23 januari 2006 @ 18:00:
-Is het mogelijk om je status te laten onthouden? Ik zou het wel fijn vinden als ie mij automatisch op bezet zet na het inloggen.
2.0b1 doet dat automagisch. Ook staan de 'has closed the conversation' meldingen standaard uit (en zijn niet meer aan te zetten :'()

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Chester schreef op maandag 23 januari 2006 @ 18:00:
-Als iemand een gesprek met mij begint dan popt de window op mijn scherm. Is het niet mogelijk om deze te laten minimaliseren. Het is namelijk nogal storend als ik met andere dingen bezig ben en er opeens zo een scherm voor mn neus komt.
Preferences -> Plugins -> System Tray Icon -> [X] Hide new messages until tray icon is clicked.

Dan gaat je tray icon knipperen als er een message staat te wachten, zodat je die dan zelf kan openen wanneer je daar zin in hebt. Werkt uiteraard alleen als je de tray icon plugin ook aangezet hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door Gerco op 24-01-2006 07:53 ]

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 14:59
Hallo allemaal, ik gebruik Gaim voor Windows en wil in mijn contact list graag de status van de buddy's zien achter de naam/alias van de buddy. Is dat mogelijk??

Hail to the king baby!

• Bergen
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Nee, voor zover ik weet kan dat niet. (Of je moet 't zelf programmeren. ;))

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:36

Kappie

Tell me your secrets...

Weet iemand of je onder Ubuntu Breezy Gaim automatisch kan laten opstarten met het inloggen in gnome?

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

• Gotiniens

Gotiniens

Fairly odd Tim

Als je uitlogt van gnome is er een vinkje "sessie opslaan". Als jij gaim laat draaien, je logt uit met dat vinkje aangevinkt dan start in het vervolg automatisch gaim op. Let wel op, als je nog andere dingen open heb staan dan starten die in het vervolg ook op! En de volgende keer dat je uitlogt staat dat vinkje ook weer aan, deze moet je dan eenmalig uitzetten.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Je kunt via het menu ook ergens naar 'sessies' en daar aangeven welke programma's allemaal automatisch moeten starten. (Net als in Windows, met het verschil dat je hier ook nog de volgorde kunt bepalen.) Daar kun je Gaim dus ook gewoon toevoegen.

[ Voor 19% gewijzigd door Bergen op 28-02-2006 04:23 ]

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:36

Kappie

Tell me your secrets...

Gotiniens schreef op maandag 27 februari 2006 @ 22:14:
Als je uitlogt van gnome is er een vinkje "sessie opslaan". Als jij gaim laat draaien, je logt uit met dat vinkje aangevinkt dan start in het vervolg automatisch gaim op. Let wel op, als je nog andere dingen open heb staan dan starten die in het vervolg ook op! En de volgende keer dat je uitlogt staat dat vinkje ook weer aan, deze moet je dan eenmalig uitzetten.
Die wist ik al ja, maar ik wil niet altijd de hele sessie opslaan.
Bergen schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 04:23:
Je kunt via het menu ook ergens naar 'sessies' en daar aangeven welke programma's allemaal automatisch moeten starten. (Net als in Windows, met het verschil dat je hier ook nog de volgorde kunt bepalen.) Daar kun je Gaim dus ook gewoon toevoegen.
Thanks, ga ik vanavond ff uitproberen!

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

Verwijderd

cls schreef:
"...maar ik heb Trillian nog niet zien draaien op Linux.."

Maar ik wel. Op Suse via Wine wil het prima, niet supersnel maar het wil goed. :7

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Ik gebruik zelf ook GAIM. Vooral voor ICQ, maar op werk, ik gebruik op werk Ubuntu, daar heb ik het ook voor MSN. Vind het alleen irritant dat hij niet echt aangeeft dat er iemand iets tegen je zegt. Dit vind ik namelijk vrij onduidelijk bij GAIM. Voor de rest vind ik het wel fijn.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Hij gaat hier gewoon knipperen in de taakbalk zodra iemand iets zegt.

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Bergen schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 12:33:
Hij gaat hier gewoon knipperen in de taakbalk zodra iemand iets zegt.
Heb je GAIM 2 beta of de oudere variant? Ik heb hier trouwens over de Linux versie.

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

eghie schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 12:50:
Heb je GAIM 2 beta of de oudere variant? Ik heb hier trouwens over de Linux versie.
Hier ook @ Windows en Linux. Gewoon die systray plugin aanvinken en het werkt. Als je graag wilt weten wanneer iemand iets zegt in een lopende conversatie kun je dat vinkje ook aanzetten. Je kunt zelfs nog kiezen tussen knipperen, weergeven van het aantal messages in de window title of beide.

Zowel met Gaim2 als met 1.x werkt dat al tijden prima.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

eghie schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 12:50:
[...]

2, en ik heb 't over zowel de Windows- als de Linux-versie. Maar ik heb onder Linux vaak het omgekeerde probleem, dan klik ik een venster aan en dan blijft hij knipperen in de taakbalk. :) Ik weet dat er bij de plugin wat opties voor zijn maar die werken nog niet 100% geloof ik.

[ Voor 39% gewijzigd door Bergen op 28-02-2006 12:59 ]

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-11 16:01
eghie schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 12:20:
Ik gebruik zelf ook GAIM. Vooral voor ICQ, maar op werk, ik gebruik op werk Ubuntu, daar heb ik het ook voor MSN. Vind het alleen irritant dat hij niet echt aangeeft dat er iemand iets tegen je zegt. Dit vind ik namelijk vrij onduidelijk bij GAIM. Voor de rest vind ik het wel fijn.
Als je de windows versie gebruikt zit die optie hier:

Plugins -> Wingaim options -> Flash window when message is received

edit: zag net dat het om de linux versie ging, nevermind ;)

[ Voor 7% gewijzigd door walterg op 28-02-2006 13:09 ]

• Gotiniens

Gotiniens

Fairly odd Tim

Bergen schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 12:57:
[...]
2, en ik heb 't over zowel de Windows- als de Linux-versie. Maar ik heb onder Linux vaak het omgekeerde probleem, dan klik ik een venster aan en dan blijft hij knipperen in de taakbalk. :) Ik weet dat er bij de plugin wat opties voor zijn maar die werken nog niet 100% geloof ik.
Er is een instelling die zegt dat het scherm blijft knipperen totdat je gereageerd hebt, heb je die mischien aanstaan?

• Tuut
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:06
Sinds een paar dagen ben ik ook gaim (windows versie) aan het uitproberen. Ik heb een probleem met ontvangen van custom smileys, bij sommige contacten kan ik ze gewoon ontvangen en bij de meeste contacten krijg ik ze niet te zien. aangezien sommige mensen complete woorden aan zo'n smiley binden vind ik het best irritant dat ik ze dus niet te zien krijg. ik heb ergens gelezen dat je de weergave van smileys kan uitzetten maar dat doe ik liever niet.

wat heb ik geprobeerd
- Laatste cvs versie van gaim 2.0.0 beta 2
- Bij een contact persoon waarvan ik de smiley niet kan ontvangen de poorten van msn geforward.

dit loste niks op :'(

• _eXistenZ_
Je kan geen custom smileys ontvangen in Gaim, en ook niet sturen. Wel kan je een smiley pack maken, en dat andere mensen met Gaim die ook hebben, om zodoende wel allebij de zelfde smileys te kunnen zien.

• Gotiniens

Gotiniens

Fairly odd Tim

eXistenZ_NL schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:52:
Je kan geen custom smileys ontvangen in Gaim, en ook niet sturen. Wel kan je een smiley pack maken, en dat andere mensen met Gaim die ook hebben, om zodoende wel allebij de zelfde smileys te kunnen zien.
Dat is zeer zeker niet waar, ik weet niet of het in 1.5 zit, maar in de beta of cvs zit het zeer zeker wel in.

Waarom tuut84 probs heeft weet ik echter niet

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
En hoe zit het eigenlijk met subgroepen? Een search met "gaim subgroups" levert bar weinig op, maar met Trillian had ik binnen bepaalde groepen weer subgroepen zitten. Het zou wel mooi zijn als deze ferature ook in Gaim zou zitten :)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is er een contact search beschikbaar? In de originele ICQ heb je een optie om binnen je contact list te zoeken, maar in Gaim (en MSN) heb ik die optie niet kunnen vinden.

• Tuut
eXistenZ_NL schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:52:
MSN Features:

* Custom smiley receiving support

dus alleen ontvangen. mijn probleem is echter dat ik van sommige dus wel kan ontvangen en bij andere krijg ik dus gewoon dit Afbeeldingslocatie: http://img45.imageshack.us/img45/6194/gaim0ab.jpg te zien

@olafvdspek
ik weet niet als je dit bedoeld maar je kan gewoon iets tiepen in je contact list. dus als je t invult gaat hij naar de eerst tegengekomen t in je lijst. (werkt volgensmij ook in msn).

[ Voor 15% gewijzigd door Tuut op 05-03-2006 12:59 ]

• Gotiniens

Gotiniens

Fairly odd Tim

tuut84 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 12:53:
[...]

MSN Features:

* Custom smiley receiving support

dus alleen ontvangen. mijn probleem is echter dat ik van sommige dus wel kan ontvangen en bij andere krijg ik dus gewoon dit [afbeelding] te zien

@olafvdspek
ik weet niet als je dit bedoeld maar je kan gewoon iets tiepen in je contact list. dus als je t invult gaat hij naar de eerst tegengekomen t in je lijst. (werkt volgensmij ook in msn).
is het niet dat die mensen een lage upload hebben? Dat tekentje zie ik namelijk ook wel eens, en dat is dan meestal na een seconde weg, en vervangen door de custom smiley. Ik neem daarom aan het dat het "ontvangen" tekentje is?

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
tuut84 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 12:53:
@olafvdspek
Nee, dat bedoel ik niet (alhoewel ik niet wist dat het kon). Ik wil echt kunnen zoeken.

• Tuut
@ gotiniens
ja dat kan kloppen. alleen word dat icoontje nooit vervangen door die custom smiley.

[ Voor 8% gewijzigd door Tuut op 05-03-2006 13:12 ]

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:43
En maar weer eens een subtiele kick van dit topic.
Hebben er meer mensen last van dat gaim (onder win2k in mijn geval) om de haverklap de verbinding met de icq-server verliest?
Zijn er misschien andere (betrouwbaardere) servers? Hij connect nu met login.oscar.aol.com

[ Voor 3% gewijzigd door MoZe op 30-03-2006 09:54 ]

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Dat heeft hij bij mij ook, maar dat ligt bij mij denk ik aan m'n brakke (E-tech) router. M'n MSN knalt er ook vaak uit namelijk.

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Gaim 2.0 beta 3 werkt tenminste wél hier! Beta 2 (ook de debug) crashte gelijk na de installatie :?

Maar ziet er wel strak uit! Snap alleen niet waarom 'afwezig' dubbel staat in het lijstje waar je je status kan kiezen (MSN) ?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Graham
webfreakz.nl schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 20:52:
Gaim 2.0 beta 3 werkt tenminste wél hier! Beta 2 (ook de debug) crashte gelijk na de installatie :?

Maar ziet er wel strak uit! Snap alleen niet waarom 'afwezig' dubbel staat in het lijstje waar je je status kan kiezen (MSN) ?
Is dat niet gewoon nog steeds die bug die er in beta 2 ook in zat? Zie hun site voor known bugs.

• leuk_he
  • Laatst online: 23-11 22:51

leuk_he

1. Controleer de kabel!

*KICK*

IS het mogelijk de logs van gaim ergens anders te laten saven dan
C:\Documents and Settings\USER\Application Data\.gaim ?

(gaim 1.5.0. onder windows)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Heb even door de code gespit (wat je dan ook weer tegenkomt...)
C:
1
2
3
4
5
6
7
8
static void
gaim_gtk_quit(void)
{
    /* XXX? */
    /* YYY is there an XXX here? */

/* captain's log, stardate... */
    /* LOG system_log(log_quit, NULL, NULL, OPT_LOG_BUDDY_SIGNON | OPT_LOG_MY_SIGNON); */

C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
        linkbuf = g_malloc(1024);
        readlink(basebuf, linkbuf, 1024);
        if (linkbuf[0] == G_DIR_SEPARATOR) {
            /* an absolute path */
            fullbuf = g_strdup(linkbuf);
        } else {
            char *dirbuf = g_path_get_dirname(basebuf);
            /* a relative path */
            fullbuf = g_strdup_printf("%s%s%s",
                          dirbuf, G_DIR_SEPARATOR_S,
                          linkbuf);
            g_free(dirbuf);
        }
        /* There's no memory leak here.  Really! */

C:
1
2
3
4
5
6
7
/* FUCKING GET ME A TOWEL! */
#ifdef _WIN32
int gaim_main(HINSTANCE hint, int argc, char *argv[])
#else
int main(int argc, char *argv[])
#endif
{  (etc)

Enfin, het lijkt erop dat een mogelijk is dat je Gaim start met optie -c... dus bijvoorbeeld: gaim.exe -c c:\hierdus\ (misschien zonder trailing slash) dat wordt dan via set_gaim_user_dir() ingesteld als userdir. (zie src/main.c), de functie set_gaim_user_dir() is gedefinieerd in src/util.c. Die userdir wordt ook in src/log.c (functie gaim_log_get_log_dir()) gebruikt om de directory van de logs samen te stellen:
C:
1
dir = g_build_filename(gaim_user_dir(), "logs", prpl_name, acct_name, target, NULL);

Niet getest, maar volgens mij moet dat werken. Kwestie van de snelkoppeling aanpassen dus. :)

Dit was overigens ook gewoon op te zoeken via "gaim -h", maarja, wie prakkiseert daar nou over als je 't over een grafisch programma hebt...

[ Voor 71% gewijzigd door Bergen op 17-07-2006 10:45 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Bergen schreef op zondag 16 juli 2006 @ 01:49:
Heb even door de code gespit (wat je dan ook weer tegenkomt...)
C:
1

Enfin, het lijkt erop dat een mogelijk is dat je Gaim start met optie -c... dus bijvoorbeeld: gaim.exe -c c:\hierdus\ (misschien zonder trailing slash) dat wordt dan via set_gaim_user_dir()
Mooi, dat ga ik dus testen. thx a lot.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ja dat werkte....

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
gaim -h 

Using SetDllDirectory
Setting locale: LANG=en
Gaim 1.5.0
Usage: gaim [OPTION]...

-a, --acct          display account editor window
  -w, --away[=MESG]   make away on signon (optional argument MESG specifies
                      name of away message to use)
  -l, --login[=NAME]  automatically login (optional argument NAME specifies
                      account(s) to use, seperated by commas)
  -n, --loginwin      don't automatically login; show login window
  -u, --user=NAME     use account NAME
  -c, --config=DIR    use DIR for config files
  -d, --debug         print debugging messages to stdout
  -v, --version       display the current version and exit
  -h, --help          display this help and exit

Moet dus gaim -c dirname opgeven en niet
gaim -c=dirname (schreef jij goed, maar gaim -h suggereerd anders)

[ Voor 4% gewijzigd door leuk_he op 21-07-2006 23:24 ]

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

leuk_he schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 23:23:
ja dat werkte....

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
gaim -h 

Using SetDllDirectory
Setting locale: LANG=en
Gaim 1.5.0
Usage: gaim [OPTION]...

-a, --acct          display account editor window
  -w, --away[=MESG]   make away on signon (optional argument MESG specifies
                      name of away message to use)
  -l, --login[=NAME]  automatically login (optional argument NAME specifies
                      account(s) to use, seperated by commas)
  -n, --loginwin      don't automatically login; show login window
  -u, --user=NAME     use account NAME
  -c, --config=DIR    use DIR for config files
  -d, --debug         print debugging messages to stdout
  -v, --version       display the current version and exit
  -h, --help          display this help and exit

Moet dus gaim -c dirname opgeven en niet
gaim -c=dirname (schreef jij goed, maar gaim -h suggereerd anders)
Nee, jij leest verkeerd:

gaim -c DIRNAME
of:
gaim -config=DIRNAME

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

webfreakz.nl schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 01:13:
[...]

Nee, jij leest verkeerd:

gaim -c DIRNAME
of:
gaim -config=DIRNAME
Moah, hij leest niet verkeerd, het staat er imo gewoon onduidelijk.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:05
Ik wou eens GAIM proberen, omdat ik bij Trillian toch wat dingetjes niet helemaal vond werken zoals ik ze wou hebben. Maar wanneer Gaim begint met connecten en dan aankomt bij 'Cookie' opvragen dan is het *poef* en is heel Gaim weg. Maakt niet uit of ik het opnieuw opstart, opnieuw installeer of reboot, wanneer ie gaat verbinden dan is ie ineens weg.

Iemand bekend met dit probleem en/of heeft er een oplossing voor? :)

The devil is in the details.

• Milmoor
  • Laatst online: 16:56

Milmoor

Footsteps and pictures.

Zelfde probleem, nog niet gezocht naar een oplossing. Het is pas sinds kort (week?).

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• TAG_ScorpioN
  • Laatst online: 12-11 23:02
Hahn schreef op zondag 03 september 2006 @ 00:18:
Ik wou eens GAIM proberen, omdat ik bij Trillian toch wat dingetjes niet helemaal vond werken zoals ik ze wou hebben. Maar wanneer Gaim begint met connecten en dan aankomt bij 'Cookie' opvragen dan is het *poef* en is heel Gaim weg. Maakt niet uit of ik het opnieuw opstart, opnieuw installeer of reboot, wanneer ie gaat verbinden dan is ie ineens weg.

Iemand bekend met dit probleem en/of heeft er een oplossing voor? :)
Joost E. Boere schreef op zondag 03 september 2006 @ 09:08:
Zelfde probleem, nog niet gezocht naar een oplossing. Het is pas sinds kort (week?).
Ik had hetzelfe probleem (ook sinds vorige week). Oplossing staat op de frontpage van de GAIM website. Gewoon even de update installeren en de problemen zijn voorbij.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:05
TAG_ScorpioN schreef op zondag 03 september 2006 @ 09:12:
[...]

[...]

Ik had hetzelfe probleem (ook sinds vorige week). Oplossing staat op de frontpage van de GAIM website. Gewoon even de update installeren en de problemen zijn voorbij.
Update van GTK? Want dat hielp bij mij voor geen reet. Ik heb ook nog oudere versies van Gaim geprobeerd, maar dat hielp ook niet.

The devil is in the details.

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ik had ook die GAIM crashes en bij mij popte daarna telkens MS Visual Studio Debugger open. Na uinstall + install van GAIM is het nu over.... :?

Verwijderd

Hahn schreef op zondag 03 september 2006 @ 10:30:
[...]

Update van GTK? Want dat hielp bij mij voor geen reet. Ik heb ook nog oudere versies van Gaim geprobeerd, maar dat hielp ook niet.
Klik. Het is een bekend probleem, welke ook opgelost is in de nieuwste beta.
Pagina: 1 2 3 Laatste