ik ga de tv maar eens uit het stof halenKillerDream schreef op 25 maart 2003 @ 20:55:
[...]
Anders gaan we maar...![]()
en dan de wekker om 10:00 uur zetten!
Verwijderd
ah ik dacht al waar ligt het toch aan dat vele internet sites het niet doen en trillian het niet meer goed deed. moet zeggen dat ik tot aan vandaag zelden problemen gehad heb met hccnet.
Verwijderd
Ook ik vind me in deze klachten. die hierboven geschreven worden.
de hccnet hoofdpage is wel te bereiken, de storigspagina niet.
ook veel andere pagina´s niet bereikbaar
En het probleem is zeker sinds 18:30 uur. maar waarschijnlijk al eerder.
de hccnet hoofdpage is wel te bereiken, de storigspagina niet.
ook veel andere pagina´s niet bereikbaar
En het probleem is zeker sinds 18:30 uur. maar waarschijnlijk al eerder.
nee hoor, 't is hier zo traag als poep!Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 19:47:
Vannacht werd ik om 2/3 uur ook gedisconnected. Waren toen waarschijnlijk al aan het prutsen, kon toen niet meer inbellen. Kreeg de melding dat username/password niet goed waren. Vind de storing nu alleen wel lang duren zeg. By xs4all doet alles het alweer
Weet iemand nog een DNS die wij kunnen proberen
Verwijderd
misschien is dit een goede reden om onze 2,50€ van hccnet terug te vragen
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 21:59 ]
Ik heb ook een zelfde probleem, vanochtend had ik ook geen connectie, alles opnieuw opgestart en configuratie nagelopen, ik heb internet maar het gaat heel erg traag en de meeste sites werken niet. ook msn is dood hier en kan niet mailen of ontvangen. heb hcc net adsl lite
Whoop!
Mmm de mensen die amper 'n storing hebben gehad met HCCnet maken schijnbaar niet echt vaak gebruik van hun internetverbinding... Ik heb 't sinds begin januari en heb toch al menig keer het probleem gehad dat de verbinding niet fatsoenlijk werkt, ze hebben er zelfs 'n officiele reaktie voor op de website staan (maja die is nu niet te bereiken).
En zo'n lange storing als deze heb ik nog niet eerder gezien.
BTW: pingen naar bepaalde sites (bijv mail.yahoo.com) gaat wel gewoon goed, openen niet? Wazig...
En zo'n lange storing als deze heb ik nog niet eerder gezien.
BTW: pingen naar bepaalde sites (bijv mail.yahoo.com) gaat wel gewoon goed, openen niet? Wazig...
Ik heb ook HCcnet ADSL Basis. 'k Vind het een heel vreemde zaak, de ene keer kan ik wel op bepaalde sites komen de andere keer weer niet, en ik moet echt op bepaalde sites komen (o.a. die van mezelf) om dingen bij te werken. En hier betaal je je dus voor blauw.
Inmiddels heb ik 15 maanden ADSL van HCCNet en gelukkig heb ik niet vaak last van storing. Ik ben wel benieuwd waneer deze storing is opgelost, want het is erg irritant dat haast niets het doet...
Verwijderd
Ik zit nu opeens op msn en de websites hadden ook opeens een opleving van een seconde of 10, maar helaas... 
Ahum.. en toen deed het het wel weer.. nou ja zal nog wel ff duren voor alles weer normaal werkt.
Ahum.. en toen deed het het wel weer.. nou ja zal nog wel ff duren voor alles weer normaal werkt.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 22:30 ]
Ik zit ook al een hele tijd bij ADSL van HCCNet, ook niet vaak problemen gehad. En was er een storing was dit snel verholpen. Dit is echt een superlange storing, die ik eigenlijk vind at niet mag gebeuren. Hier betaal je tenslotte niet voor, je mag verwachten dat je verbinding eens per week 10 minuten het niet doet ofzo. Maar meer dan is dan niet "acceptabel" meer of "redelijk".V i P schreef op 25 maart 2003 @ 22:27:
Inmiddels heb ik 15 maanden ADSL van HCCNet en gelukkig heb ik niet vaak last van storing. Ik ben wel benieuwd waneer deze storing is opgelost, want het is erg irritant dat haast niets het doet...
Hier is nog niets te merken. (regio Hoogeveen DR) waar zit bij ergens?
Op hun Storingen pagina staat dat 't aan de DNS server lag, 't zou nu opgelost moeten zijn. Maar bij mij doet nog steeds niet alles 't... (mail, sommige webpagina's)
edit:
Hmmz, nu doet weer niks 't... Ben benieuwd of ze de status Opgelost alweer hebben weggehaald op de Storingen pagina
.
Hmmz, nu doet weer niks 't... Ben benieuwd of ze de status Opgelost alweer hebben weggehaald op de Storingen pagina
[ Voor 51% gewijzigd door Flipmo2K op 25-03-2003 22:45 ]
Verwijderd
EDIT : NU NIET MEER 
btw : omgeving nijmegen
btw : omgeving nijmegen
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 22:40 ]
er gebeurd hier ook nog steeds bar weinig... alles is super traag en msn en mn mail zijn nog steeds niet op te halen, de pop server van hccnet geeft problemen, de server van zon en freeler geven geen fouten.... vanochtend had ik dit zelfde probleem en toen was het rond 9 uur weer over, nu is het al vanaf ong half 7/7 uur 3x niks en er is nergens info te vinden over wat er nu aan de hand is
Whoop!
Verwijderd
sjees .. nog steeds offline .. ik kan nog steeds niks .. regio nijmegen.
Hccnet zou je op z'n minst moeten inlichten ... op hun index pagina kan je namelijk wel komen
Hccnet zou je op z'n minst moeten inlichten ... op hun index pagina kan je namelijk wel komen
Opnieuw geboot
apparatuur uit/aan
opnieuw ingebeld
Nu doet echt bijna niks het meer. Storingpagina ook niet.
Dat wordt zeuren bij HCCnet.
Wat kunnen we doen?
apparatuur uit/aan
opnieuw ingebeld
Wat kunnen we doen?
ja ik vind het ook raar dat alle andere hcc pagina's (misschien wat trager) wel werken. maar ik hoor hier van mensen in de omgeving (gouda) dat het overal niet zo lekker loopt... xs4all schijnt nu compleet de geest gegeven te hebben
Whoop!
Verwijderd
slaapzeVerwijderd schreef op 25 maart 2003 @ 22:44:
we kunnen niks doen .. we zouden eens kunnen proberen te gaan slapen
Je mag de HCCnet helpdesk opbellen voor 70 eurocent per minuut en zeker eerst 15 minuten hangen voor je iemand te spreken krijgt.wvkreg schreef op 25 maart 2003 @ 22:43:
Opnieuw geboot
apparatuur uit/aan
opnieuw ingebeld
Wat kunnen we doen?
Wachten.... I-net is om 22.30 even weer oke geweest nu weer weg. Inderdaad slorig van HCCnet dat we geen melding kunnen krijgen over de homepage. Groot deel van hun abonees zullen ADSL klanten zijn.
Who wants to life forever anyway...
Verwijderd
zijn er nog grote adsl providers die nu wel goed werken?Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 22:48:
XS4ALL is ook lekker bezig zeg...
misschien dat de helpdesk t te druk heeft met zoeken en herstellen van fouten dat ze geen tijd hebben om de site te updaten...
Whoop!
Ik werd ook weer gekickt, problemen zijn nog niet verholpen zoals ook aan mijn pings te zien was in dit topic...
Ik woon btw ook omgeving nijmegen
waar woon jij? Ik in Boxmeer
Alle andere providers zolang het geen HCCnet is...?
[ Voor 12% gewijzigd door RC2 op 25-03-2003 22:52 ]
Hij werkt weer hiero. (omgeving Hoogeveen DR)
Verwijderd
same here .. alleen dan in wijchenzork schreef op 25 maart 2003 @ 22:50:
Ik werd ook weer gekickt, problemen zijn nog niet verholpen zoals ook aan mijn pings te zien
Ik woon btw ook omgeving nijmegen
waar woon jij? Ik in Boxmeer![]()
jeeehaaa!!
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 22:52 ]
wat bedoel je?RC2 schreef op 25 March 2003 @ 22:51:
Alle anderen zolang het geen HCCnet is...?
Verwijderd
offtopic:
ik ben een drutenaar
, en wij hebben pas adsl 3 maanden hier en nu zoiets 
ik ben een drutenaar
edit:
ben weer online met msn
, maar voor hoelang nu weer
ben weer online met msn
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 22:55 ]
@Zork alle andere providers werkte wel behalve HCCnet. Maar nu werkt HCCnet ook (voor zolang het duurt.....)
Ik heb hier weer internet en msn... sinds 2 minuten, zou het een opleving zijn of is het probleem gefixt?
Whoop!
FF checke
Yep
Alles doet het weer, doch wel wat trager dan normaal.
Laaaaaange storing sigh
Slaap ze :-)
GN
Stad: Breda
Yep
Alles doet het weer, doch wel wat trager dan normaal.
Laaaaaange storing sigh
Slaap ze :-)
GN
Stad: Breda
[ Voor 7% gewijzigd door wvkreg op 25-03-2003 23:08 ]
JIPPIE!
nu doet alles het weer
en steady
nu doet alles het weer
en steady
Verwijderd
als ze echt liev zijn bij HCC sturen ze een brief oid naar de abbonnees met een uitleg over de storing of pleuren ze dit alleen op de site ?,. een beetje korting mag ook wel
hellemaal voor de huiswerk mensen die echt t inet nodig hadden alleen hoe check je dat
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 22:59 ]
ik ben benieuwd naar de reakties van de providers...
Whoop!
Verwijderd
Ik ben blij, ik heb vorige week mijn HCCnet opgezegd. Ik vindt dat ze veel problemen hebben bij HCCnet. Mail severs zijn zo traag als poep of werken regelmatig helemaal niet, ik was het al zat...En nu helemaal!!!!!!!!!!!!
Hccnet : DNS server storing [opgelost]
26-03-2003 - Omschrijving: Er is momenteel een storing op de DNS server, waardoor (een aantal) internetpagina's niet bereikbaar zijn en het ontvangen/verzenden van e-mail niet mogelijk is.
Status: De storing zou momenteel opgelost moeten zijn, maar het kan voorkomen dat sommige diensten nog niet beschikbaar zijn in verband met het herstel van de DNS server. Onze welgemeende excuses voor de overlast.
26-03-2003 - Omschrijving: Er is momenteel een storing op de DNS server, waardoor (een aantal) internetpagina's niet bereikbaar zijn en het ontvangen/verzenden van e-mail niet mogelijk is.
Status: De storing zou momenteel opgelost moeten zijn, maar het kan voorkomen dat sommige diensten nog niet beschikbaar zijn in verband met het herstel van de DNS server. Onze welgemeende excuses voor de overlast.
Whoop!
Verwijderd
code:
Blijft lekker gaan hoor!
1
2
3
4
| Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
Pakketten: verzonden = 919, ontvangen = 710, verloren = 209
(22% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 13ms, Maximum = 200ms, Gemiddelde = 17ms |
Verwijderd
http://www3.hccnet.nl/info/support/index.cfm?soort=qstoring
storingen zijn populair deze week
Onze welgemeende excuses voor de overlast.
storingen zijn populair deze week
Onze welgemeende excuses voor de overlast.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 23:05 ]
Verwijderd
Ooit verklap ik mijn geheim hier op GoTVerwijderd schreef op 25 March 2003 @ 23:09:
[...]
offtopic:
lol, kun je dat nuivenvertel eens , ken ik nu wel gebruiken
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 23:11 ]
wat stel je voor? ik denk niet dat je veel kans maakt eigenlijk, maar als je een plan hebt steun ik je!
Whoop!
Verwijderd
ehm zoiets moet je aan vrouwtjes overlaten,. zijn daar heel goed in,.
ik weet ff nix En ze zien me al aankomen
Verwijderd
Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 23:20:
nou nou, wat wou je nou zeiken omdat er een x storing is geweest lekker boeie zeg
Verwijderd
idd wat er nou precies gebeurt is zou ik ook wel duidelijkheid over willen. Je betaald tenslotte voor deze serviceVerwijderd schreef op 25 maart 2003 @ 23:23:
[...]
das waar,. foutjes zijn menselijk maar zou wel wille weten wat er precies is gebeurd,. of zijn er mensen na werktijd een grote patchkast ingedoken of iets anders raars
ja sorry voor me fantasie,. krijg je rond deze tijd
shit man, ben 2 uur bezig geweest met het nalopen van mijn winroute instellingen op mijn pc met modem. uiteindelijk kan ik 80% van mijn favorieten weer bereiken hoor ik via msn dat het aan HCCnet ligt....
kan ik die uren ergens declareren
kan ik die uren ergens declareren
vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza
ik ben best tevreden verder over hccnet, t werkt altijd. het heeft even geduurd voordat ik t spul had hier maar ben tevreden
Whoop!
Verwijderd
ehm jaDJTimo schreef op 25 March 2003 @ 23:28:
shit man, ben 2 uur bezig geweest met het nalopen van mijn winroute instellingen op mijn pc met modem. uiteindelijk kan ik 80% van mijn favorieten weer bereiken hoor ik via msn dat het aan HCCnet ligt....![]()
kan ik die uren ergens declareren![]()
![]()
maja je ben een tweakert of niet
tja ik dacht ook dat het (alweer) aan mijn spul lag hier, router opnieuw ingesteld en alles opnieuw opgestart... maar ja, het werkt weer!
Whoop!
Doet t al half uurtje weer perfect
Mjah, ik zal nou wel tot 00:30 aan de online toetsen bezig zijn om economie te oefenen voor het tentamen morgen
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Verwijderd
ik ben ook nog wel even bezig ....JT schreef op 25 maart 2003 @ 23:33:
Mjah, ik zal nou wel tot 00:30 aan de online toetsen bezig zijn om economie te oefenen voor het tentamen morgen
dank je hcc
Verwijderd
iedereen suc6 die de schade moet gaan inhalen,
leek me wel zo sociaal ff beleefd gedag te zeggen
iemand moet het doen he
leek me wel zo sociaal ff beleefd gedag te zeggen
iemand moet het doen he
Bij mij ook weer redelijk, maar nog niet alles hoor. Hopen dat het weer gefixt is als ik morgen wakker word, want ik heb een vrije dag morgen
Nou, kom net thuis en alles lijkt het weer te doen...
Kan ik mooi ff kijken naar welke isp ik over ga stappen. De ene keer is het HCCnet, dan weer kpn.... Is BBned over het algemeen nou beter?
Kan ik mooi ff kijken naar welke isp ik over ga stappen. De ene keer is het HCCnet, dan weer kpn.... Is BBned over het algemeen nou beter?
Ik was net bezig om m'n thomson 510v4 te wijzigen zodat ie zo goed als transparant was, om vervolgens met m'n linux bak te gaan routen (wat me nog steeds niet helemaal gelukt is...). Wel leuk dat ondertussen die adsl verbinding er mee ophieldDJTimo schreef op 25 maart 2003 @ 23:28:
shit man, ben 2 uur bezig geweest met het nalopen van mijn winroute instellingen op mijn pc met modem. uiteindelijk kan ik 80% van mijn favorieten weer bereiken hoor ik via msn dat het aan HCCnet ligt....![]()
kan ik die uren ergens declareren![]()
![]()
Verwijderd
Alles werkt hier (druten) tenminste weer bijna 100% alleen me max download is 70kb/s normaal 83.1 kb/s
.
Hopelijk komt daar morgen verandering in, geen zin om opnieuw te connecten, als dat uberhaupt zou helpen, want ik sta in de *ahum* wachtrij
Hopelijk komt daar morgen verandering in, geen zin om opnieuw te connecten, als dat uberhaupt zou helpen, want ik sta in de *ahum* wachtrij
Het werkt hier ook weer normaal, maar gellukig heb ik zelf een DNS server want die van HCCnet lag er wel vaak uit. Maar nou heb ik een DNS deed i-net het nog niet
Maar het was dus een landelijke storing stond er op hun site. waar ik dan benieuwd naar ben is wat dan dat inhoud en hoe dat dan komt. In Amersfoort woont een vriend, heeft ook een eigen dns, maar ook geen inet.
Overigens konden we wel allemaal op msn, ook mijn mail van hotmail deed het nog gewoon. Alleen surfen ging dus niet........Maar eigenlijk heb ik nix tegen HCCNET, dit is de 1e keer dat i-net het niet meer deed sinds een paar maand. Maar dat kom ongetwijfeld door mijn eigen DNS....:P
staat trouwens wel vaak bij dat het en fout is van KPN.....
Overigens konden we wel allemaal op msn, ook mijn mail van hotmail deed het nog gewoon. Alleen surfen ging dus niet........Maar eigenlijk heb ik nix tegen HCCNET, dit is de 1e keer dat i-net het niet meer deed sinds een paar maand. Maar dat kom ongetwijfeld door mijn eigen DNS....:P
edit:
kijk dit dan....
wal vaak een storing zeg:(
DNS server storing [opgelost]
26-03-2003 - Omschrijving: Er is momenteel een storing op de DNS server, Onze welgemeende excuses voor de overlast.
--------------------------------------------------------------------------------
Landelijke ADSL storing [opgelost]
25-03-2003 - Starttijd: 07.00
Er is een landelijke ADSL-storing.
--------------------------------------------------------------------------------
Korte storing HCCnet e-mailverkeer [opgelost]
24-03-2003 - Start: 16.15 uur
Einde: 16.25 uur
Onze excuses voor het ongemak.
ADSL Pro8 storing Amsterdam - Amstelveen [opgelost]
21-03-2003 - Start: 21 maart 2003 - 13:20 uur
Einde: 21 maart 2003 - 16:10 uur
ADSL storing in de omgeving Amersfoort - Centrum [opgelost]
21-03-2003 - Start: 20 maart 2003 - 22:00 uur
Einde : 21 maart 2003 - 00.50 uur
ADSL storing in de omgeving Den Haag - Escamp [opgelost]
21-03-2003 - Start:20 maart 2003 - 22:00 uur
Einde : 21 maart 2003 - 02.45 uur
ADSL Pro8 storing [opgelost]
21-03-2003 - Start: 20 maart 2003 - 19.53 uur
Einde: 20 maart 2003 - 20.30 uur
ADSL storing in de omgeving Katwijk [opgelost]
15-03-2003 - Start: 15 maart 2003 - 10.35 uur
Einde: 15 maart 2003 - 13.05 uur
kijk dit dan....
wal vaak een storing zeg:(
DNS server storing [opgelost]
26-03-2003 - Omschrijving: Er is momenteel een storing op de DNS server, Onze welgemeende excuses voor de overlast.
Landelijke ADSL storing [opgelost]
25-03-2003 - Starttijd: 07.00
Er is een landelijke ADSL-storing.
Korte storing HCCnet e-mailverkeer [opgelost]
24-03-2003 - Start: 16.15 uur
Einde: 16.25 uur
ADSL Pro8 storing Amsterdam - Amstelveen [opgelost]
21-03-2003 - Start: 21 maart 2003 - 13:20 uur
Einde: 21 maart 2003 - 16:10 uur
ADSL storing in de omgeving Amersfoort - Centrum [opgelost]
21-03-2003 - Start: 20 maart 2003 - 22:00 uur
Einde : 21 maart 2003 - 00.50 uur
ADSL storing in de omgeving Den Haag - Escamp [opgelost]
21-03-2003 - Start:20 maart 2003 - 22:00 uur
Einde : 21 maart 2003 - 02.45 uur
ADSL Pro8 storing [opgelost]
21-03-2003 - Start: 20 maart 2003 - 19.53 uur
Einde: 20 maart 2003 - 20.30 uur
ADSL storing in de omgeving Katwijk [opgelost]
15-03-2003 - Start: 15 maart 2003 - 10.35 uur
Einde: 15 maart 2003 - 13.05 uur
staat trouwens wel vaak bij dat het en fout is van KPN.....
[ Voor 59% gewijzigd door DaOverclocker op 26-03-2003 00:57 ]
Verwijderd
Kortom, gewoon naar Xs4all overstappen, kijk wij hadden gisteren ook wat problemen, maar voor de rest heb -> had ik een uptime van 50 dagen (ik had meer kunnen hebben, maar door die upgrade etc.) xs4all is echt perfect nóóit storing, ja nu dan, maar dat zien we door de vingers
Inderdaad, want HCC doet het nu wel weer, maar echt 100% is het nog steeds niet. DNS 62.251.0.6 ligt er nog steeds uit, sommige sites traag of helemaal niet te vinden....zo lang een storing heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt....misschien eens tijd voor een kompensatie...;-))
Wat een trieste figuren heb je toch:
:
Alles weer ok!
Ik weet ook wel dat het leven van sommige gastjes helemaal overhoop is gegooit gisteravond toen ze even niet meer het net op konden: Get a life!! Had gewoon die pc uitgezet en je tentamen gaan leren (nee sommige moeten meteen de hele routing gaan nalopen) of een wat aan je sociale leven (wat de meeste toch al niet hebben, op MSN en IRC na) doen.
Nou stap alsjeblieft meteen over naar XS4All (kan je fijn ruim €51,- betalen per maand ipv €47,-). En als dat bij XS4all een keer een grote storing is, gaan jullie dan weer lopen janken?
En van die nietszeggende reacties; "mijn provider had ook een storing, maar is toch beterIk heb mijn ADSL bij HCCNET opgezegd .... ik ben ze zat
Ik kan me herrineren dat XS4All ook heel wat storingen heeft gehad de laatste tijd. Dit is de eerste keer in 2 jaar tijd dat ik echt zo'n storing als dit mee maak bij HCCnet. Ik hoor weleens dat de mailserver eruit ligt, maar BOEIUH!! Als tweaker heb je toch een eigen mailserver? Ik heb alleen een verbinding nodig, en de rest draai ik zelf wel! Nou 1 avond een keer geen goeie verbinding, maar nu de volgende ochtend:Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 07:50:
Kortom, gewoon naar Xs4all overstappen, kijk wij hadden gisteren ook wat problemen, maar voor de rest heb -> had ik een uptime van 50 dagen (ik had meer kunnen hebben, maar door die upgrade etc.) xs4all is echt perfect nóóit storing, ja nu dan, maar dat zien we door de vingers
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Resultaten van http://www.speedtest.nl (Overgenomen op Wed Mar 26 2003 om 09:51:11 UTC+0100) Download : 82.1 KByte/sec Upload : 12.9 KByte/sec Connection : 431.0 Conn/min Ping test Nederland : 21.0 ms |
Alles weer ok!
Ik weet ook wel dat het leven van sommige gastjes helemaal overhoop is gegooit gisteravond toen ze even niet meer het net op konden: Get a life!! Had gewoon die pc uitgezet en je tentamen gaan leren (nee sommige moeten meteen de hele routing gaan nalopen) of een wat aan je sociale leven (wat de meeste toch al niet hebben, op MSN en IRC na) doen.
Nou stap alsjeblieft meteen over naar XS4All (kan je fijn ruim €51,- betalen per maand ipv €47,-). En als dat bij XS4all een keer een grote storing is, gaan jullie dan weer lopen janken?
Athlon 64 3500+ s939 | MSI K8N Neo2 Platinum S 939 | Tagan 480W | 2 x 512MB G.Skill PC4400 @DDR 550 Dual Channel | 2 x WD 160GB 8MB SATA150 7200RPM @ Raid0 | Sapphire 9800PRO
naja overstappen op Xs4all lijkt me ook nix, ik heb sinds 3 maanden nu es een keer een korte storing, verder nooit last van. als je een eigen dns hebt iig of een andere dns gebruikt dan. Maar elke provider heeft wel es problemen, dus ook HCCNet. en hccnet heeft haast nooit problemen bij bij..dus ik blijf lekker hier
Ik gebruik nu de DNS van Xs4ALL: 194.109.9.99 ( Thanks [Airwolf] ) Die kon ik gisteravond wel pingen en de DNS van HCCnet niet.Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 08:34:
Inderdaad, want HCC doet het nu wel weer, maar echt 100% is het nog steeds niet. DNS 62.251.0.6 ligt er nog steeds uit, sommige sites traag of helemaal niet te vinden....zo lang een storing heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt....misschien eens tijd voor een kompensatie...;-))
We draaien dus op 1 DNS server. Niks mis mee, dat werkt prima. Ik zie het probleem niet.
Verwijderd
wvkreg schreef op 26 maart 2003 @ 10:11:
We draaien dus op 1 DNS server. Niks mis mee, dat werkt prima. Ik zie het probleem niet.
link http://www3.hccnet.nl/info/support/index.cfm?soort=qstoringADSL storing
26-03-2003 - Omschrijving: Er is een lADSL-storing.
Het is hierdoor voor een groot aantal gebruikers helaas niet mogelijk om internetpagina's te bekijken of e-mail te ontvangen/versturen. Helaas is de oorzaak van het probleem momenteel niet duidelijk.
Status: Wij waren van mening dat het een DNS storing betrof, maar het lijkt erop dat er een andere oorzaak is voor het huidige probleem. KPN en HCCnet zijn bezig met een oplossing. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.
Dat is er mis mee
Ken sommige sites niet op
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 13:49 ]
Toen hij dat postte deed alles het weer gewoon, nu is het schijnbaar weer brak. Als dat maar opgelost is als ik weer thuis ben
.
Verwijderd
das niet waar, alles heeft het sinds gisteren nog steeds niet 100% gedaan, Omgeving nijmegen hier . Mischien dat dat bij hem anders wasFlipmo2K schreef op 26 March 2003 @ 13:56:
Toen hij dat postte deed alles het weer gewoon, nu is het schijnbaar weer brak. Als dat maar opgelost is als ik weer thuis ben.
Alhoewel dit in orde lijkt op eerst gezicht:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Mar 26 2003 om 14:05:04 UTC+0100)
Download : 81.5 KByte/sec
Upload : 13.0 KByte/sec
Connection : 522.0 Conn/min
Ping test Nederland : 28.0 ms
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 14:05 ]
Het is weer zover. 1 uur geleden heel even alles weg en nu net weer. HCC is brak. Ze zoeken naar een oplossing. De .6 DNS server is nog steeds onbereikbaar. Wie kan ff wat werkende DNS servers posten
Thx
En HCC, dit kost jullie 20€
Thx
Ik gebruik gewoon de ADSL modem als DNS server (multi pc modem) 
Maar bij XS4ALL is alles ook nog niet 100%, uurtje terug nog pings van over de 1000ms
Maar nu lijkt het weer goed te gaan. Pagina's waren wel steeds bereikbaar, alleen lag het er gister een paar keer helemaal uit (omgeving Enschede).
Maar bij XS4ALL is alles ook nog niet 100%, uurtje terug nog pings van over de 1000ms
Volgens mij is het niet alleen een DNS probleem, maar ook een routerings probleem...wvkreg schreef op 26 March 2003 @ 14:30:
Het is weer zover. 1 uur geleden heel even alles weg en nu net weer. HCC is brak. Ze zoeken naar een oplossing. De .6 DNS server is nog steeds onbereikbaar. Wie kan ff wat werkende DNS servers posten
Thx
Anyway, hier staan wel wat DNS servers in
Verwijderd
Ok mensen alle problemen zijn opgelost bij hccnet 
voor hoelang ?

zie hier : http://www3.hccnet.nl/info/support/index.cfm?soort=qstoring
voor hoelang ?
zie hier : http://www3.hccnet.nl/info/support/index.cfm?soort=qstoring
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 17:28 ]
Ik heb hier ook problemen, xs4all, Utrecht.
Sommige websites doen het goed, anderen moet ik soms wel 5x opnieuw opvragen voordat het een beetje werkt. En ze ontkennen natuurlijk alles telefonisch...
Sommige websites doen het goed, anderen moet ik soms wel 5x opnieuw opvragen voordat het een beetje werkt. En ze ontkennen natuurlijk alles telefonisch...
Welke HCCnet gebruiker kan op http://movies.lejeux.com/ komen?
ik niet, ondanks dat er wel beweerd wordt dat het probleem is opgelost.
ik zit in Nieuwegein (utrecht) trouwens.
ik niet, ondanks dat er wel beweerd wordt dat het probleem is opgelost.
Werkt hier prima (omgeving Breda) met HCCNetDJTimo schreef op 26 maart 2003 @ 19:29:
Welke HCCnet gebruiker kan op http://movies.lejeux.com/ komen?
ik niet, ondanks dat er wel beweerd wordt dat het probleem is opgelost.![]()
![]()
ok, nu doet hij het bij mij ook weer
132.229.8.6
132.229.22.2
Deze DNS servers heb ik nu in gebruik en ze zijn sneller dan die van HCCNet. Ik hou het hier even bij. Gelukkig draait het allemaal wel weer naar behoren.
Download: 80.0 KByte/sec
Upload: 12.6 KByte/sec
Connection: 420.0 Conn/min
Ping test Nederland 20.0 ms
132.229.22.2
Deze DNS servers heb ik nu in gebruik en ze zijn sneller dan die van HCCNet. Ik hou het hier even bij. Gelukkig draait het allemaal wel weer naar behoren.
Waar zijn die DNS-sen van?wvkreg schreef op 27 March 2003 @ 11:46:
132.229.8.6
132.229.22.2
C:\>tracert 132.229.8.6
Tracing route to rulway.leidenuniv.nl [132.229.8.6]
over a maximum of 30 hops:
1 <10 ms <10 ms <10 ms 192.168.100.5
2 <10 ms <10 ms 10 ms 194.151.168.81
3 210 ms 121 ms 190 ms ut-dc2-ias-arg11.nl.kpn.net [194.151.226.133]
4 20 ms 20 ms 20 ms asd-sara-ias-ur10.nl.kpn.net [195.190.227.36]
5 110 ms 60 ms 120 ms Gi1-2.BR1.Amsterdam1.surf.net [193.148.15.50]
6 130 ms 10 ms 190 ms PO12-0.CR1.Amsterdam1.surf.net [145.145.166.1]
7 20 ms 41 ms 20 ms PO0-0.AR5.Leiden1.surf.net [145.145.162.30]
8 10 ms 10 ms 20 ms rul-router.Customer.surf.net [145.145.20.2]
9 20 ms 20 ms 20 ms iggate.leidenuniv.nl [132.229.3.20]
10 40 ms 30 ms 20 ms rulway.leidenuniv.nl [132.229.8.6]
Trace complete.
C:\>tracert 132.229.22.2
Tracing route to sidestreet.leidenuniv.nl [132.229.22.2]
over a maximum of 30 hops:
1 <10 ms <10 ms <10 ms 192.168.100.5
2 <10 ms <10 ms 11 ms 194.151.168.89
3 <10 ms 10 ms <10 ms 194.151.168.81
4 120 ms 90 ms 30 ms ut-dc2-ias-arg11.nl.kpn.net [194.151.226.133]
5 50 ms 211 ms 270 ms asd-sara-ias-ur10.nl.kpn.net [195.190.227.36]
6 571 ms 471 ms 390 ms Gi1-2.BR1.Amsterdam1.surf.net [193.148.15.50]
7 220 ms 291 ms 100 ms PO12-0.CR1.Amsterdam1.surf.net [145.145.166.1]
8 20 ms 20 ms 20 ms PO0-0.AR5.Leiden1.surf.net [145.145.162.30]
9 120 ms 220 ms 531 ms rul-router.Customer.surf.net [145.145.20.2]
10 320 ms 251 ms 420 ms sidestreet.leidenuniv.nl [132.229.22.2]
Trace complete.
zo te zien dus van de universiteit van Leiden
Verwijderd
Ja en wat voor nut heeft dat nou als ik die dns invoer, tegenover die van hccnet
Kheb nergens last van nu
Kheb nergens last van nu
Het toevoegen van andere DNS-servers is ook alleen zinvol als die van HCCNet platliggen. Als er zoals van de week ook een storing is aan hun netwerk, hebben die andere DNS-servers geen zin...je kunt ze dan toch niet bereiken.
Verwijderd
ok das duidelijkKorZijl schreef op 27 maart 2003 @ 14:50:
Het toevoegen van andere DNS-servers is ook alleen zinvol als die van HCCNet platliggen. Als er zoals van de week ook een storing is aan hun netwerk, hebben die andere DNS-servers geen zin...je kunt ze dan toch niet bereiken.
Luitjes!
Komt die DNS server van HCCNet nog eens terug? Ik bedoel de 62.251.0.6
De 62.251.0.7 is ok:
Pinging 62.251.0.7 with 32 bytes of data:
Reply from 62.251.0.7: bytes=32 time=19ms TTL=251
Reply from 62.251.0.7: bytes=32 time=18ms TTL=251
Ping statistics for 62.251.0.7:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 18ms, Maximum = 19ms, Average = 18ms
Maar die eerste DNS server is alweer een poosje weg.
Heeft iemand misschien een advies voor andere DNS servers?
Ik neem aan dat dat geen problemen oplevert.
Thx in advance
Komt die DNS server van HCCNet nog eens terug? Ik bedoel de 62.251.0.6
De 62.251.0.7 is ok:
Pinging 62.251.0.7 with 32 bytes of data:
Ping statistics for 62.251.0.7:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 18ms, Maximum = 19ms, Average = 18ms
Maar die eerste DNS server is alweer een poosje weg.
Heeft iemand misschien een advies voor andere DNS servers?
Ik neem aan dat dat geen problemen oplevert.
Thx in advance
Uit de search: Het grote DNS-server topic
hier ook weer , echt bagger , de problemen stapelen zich weer op , eerst een weekend down . , nu telkes dns errors