eMule opensource eDonkey, deel 5

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 4.571 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 22:13
Weet je dat zeker?

In dat lijstje staan bij mij namelijk iets van 600 known clients, terwijl ik er in mn creditfile zo 100x zoveel heb staan ;)

Ik denk dat dat connected of niet betekend dat ie op dit moment actief met je bezig is ofzo.. Of het zijn de known clients die deze sessie gedownload hebben, en nu weer weg zijn.

Het zijn zéker niet al je known clients die je daar ziet staan, check het aantal voor de grap maar eens met het aantal dat je ziet als je eMule opstart (bovenin de log staat "Creditfile loaded, xxxxxxx clients are known")

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehm Zoefff, ga je zo langzamerhand je eMule opensource eDonkey deel 6 voorbereiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Je wil niet weten wat een mooie post ik gister heb zitten bakken 8) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:13

DoctorV64

Cosmopoliet

Laat maar komen Zoefff !

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 09:09
anders is dadelijk iemand je (stiekum) voor :P

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:26
Zoefff schreef op 15 mei 2003 @ 12:04:
Weet je dat zeker?

In dat lijstje staan bij mij namelijk iets van 600 known clients, terwijl ik er in mn creditfile zo 100x zoveel heb staan ;)

Ik denk dat dat connected of niet betekend dat ie op dit moment actief met je bezig is ofzo.. Of het zijn de known clients die deze sessie gedownload hebben, en nu weer weg zijn.

Het zijn zéker niet al je known clients die je daar ziet staan, check het aantal voor de grap maar eens met het aantal dat je ziet als je eMule opstart (bovenin de log staat "Creditfile loaded, xxxxxxx clients are known")
Kan met mn mod niet zien hoeveel ik heb, en ga ze zeker niet tellen ;) Maar misschien heb ik misgeschoten..... jij bent hier tenslotte de expert :9 :P

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Optical schreef op 11 May 2003 @ 15:37:
Gebruiken jullie ook de online sig feature ?

http://onlinesig.sourceforge.net/

ik kom er eigenlijk na al een hele tijd emule gebruikt te hebben pas net achter :P

jammer dat ie hier niet in je profile kan

[afbeelding]

misschien dat het zo te regelen is dat ie in je GoT icon past ?
Heel af en toe kijk ik even op deze manier of er nog wel wat gebeurt thuis :)
URL is toch wat sneller dan via de webserver kijken of alles nog ok is.

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/~m_e/mysig.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi hoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Laatst online: 15:23
Jij shared ook niks nuttigs, met maar 253 userts in de que :P.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

ShotGun schreef op 15 May 2003 @ 14:29:
Jij shared ook niks nuttigs, met maar 253 userts in de que :P.
Ik share genoeg nuttige dingen,dat er niet meer in staan is alleen maar een voordeel.
Hoef je niet zolang te wachten ;)

Als ik af en toe zie dat er bij andere meer dan 2000 zelfs 3000 in de wacht staan,
vind ik ook weer wat overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Tja bij mij staan er atm 3738 in en het worden er steeds meer :P. Kun je die wachtlijst limiteren dan?

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Jazeker, onder Preferences => Extended Settings => Queue Size kan je aanpassen hoeveel mensen er max. in je wachtlijst mogen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn een paar gozertjes op het netwerk met 60000 clients in de queue ... voor het geval je denkt OOIT nog aan de beurt te komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Zoefff schreef op 15 May 2003 @ 14:41:
Jazeker, onder Preferences => Extended Settings => Queue Size kan je aanpassen hoeveel mensen er max. in je wachtlijst mogen zitten.
tnx _/-\o_

eMule ging weer richting 80% cpu :(. Ik kan de wachtlijst alleen niet kleiner instellen dan 2000?

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Jawel, volgens mij kan dat ook wel, alleen dan moet je het even aanpassen in je "preferences.ini".

Ergens halverwege staat
code:
1
QueueSizePref=50

Blijkbaar word het met een factor 100 vermenigvuldigd, dus je moet een getal onder de 20 invullen wil je minder dan 2000 clients in je queue hebben.

Ik heb niet getest of eMule het automatisch terugzet als je het handmatig veranderd, maar je kan het iig even proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah goed dat ik dit topic hier tegen kom.

Ik gebruik het al sinds een van de eerste versies, en heb bijna altijd al een high ID gehad. Sinds een paar maanden geleden, toen ik van mn provider een nieuw IP kreeg toegewezen (moest ivm bedrijf :() heb ik altijd een laag id.

Het krediet bestand is nog wel gewoon bewaard gebleven.

Ik heb nu versie 28B

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Gebruikte je met je oude IP een router/firewall of server?

Dan kan ik me voorstellen dat je misschien het een en ander opnieuw moet configureren. Als je nl met je oude IP een router oid gebruikte, dan moet je nu alle poorten weer forwarden naar je nieuwe IP, heb je dat al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Zoefff schreef op 15 May 2003 @ 15:01:
Jawel, volgens mij kan dat ook wel, alleen dan moet je het even aanpassen in je "preferences.ini".

Ergens halverwege staat
code:
1
QueueSizePref=50

Blijkbaar word het met een factor 100 vermenigvuldigd, dus je moet een getal onder de 20 invullen wil je minder dan 2000 clients in je queue hebben.

Ik heb niet getest of eMule het automatisch terugzet als je het handmatig veranderd, maar je kan het iig even proberen :)
Nee dat werkt helaas niet, nadat eMule opnieuw opstart zet hij het weer terug in 20. Ik zal er proberen mee te leren leven ;(.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het er absoluut mee eens dat ze de queue van eMule nooit zo hoog hadden moeten programmeren. Ik zie echt geen hoop als ik 2 users zie bij een bestanden met allebei nog 31285 wachtende mensen voor me ... Max queue zouden ze terug moeten schroeven naar 50 voor kabel, 80 adsl, T1 100, T3 400, ga maar door. Dat zou het netwerk volgens mij toch een stuk sneller maken ... of heb ik geen gelijk, kom maar met die reacties :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 15:30:
Ik ben het er absoluut mee eens dat ze de queue van eMule nooit zo hoog hadden moeten programmeren. Ik zie echt geen hoop als ik 2 users zie bij een bestanden met allebei nog 31285 wachtende mensen voor me ... Max queue zouden ze terug moeten schroeven naar 50 voor kabel, 80 adsl, T1 100, T3 400, ga maar door. Dat zou het netwerk volgens mij toch een stuk sneller maken ... of heb ik geen gelijk, kom maar met die reacties :P
Dan krijg je waarschijnlijk kazaa taferelen :P.

Mensen die weinig of niks sharen kunnen dan toch snel gaan d/l van anderen.

[ Voor 7% gewijzigd door iets op 15-05-2003 15:39 ]

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Ankh

|true

he damn, hij stond bijna 24 uur, ging net mijn i-net connectie er uit :( maar wat me opviel is dat er nog niets klaar was.. raar maar waar. Nou ja ik ben straks een heel weekend weg :D dan zal er wel wat klaar wezen :P

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShotGun schreef op 15 mei 2003 @ 15:34:
[...]

Dan krijg je waarschijnlijk kazaa taferelen :P.

Mensen die weinig of niks sharen kunnen dan toch snel gaan d/l van anderen.
Nee, het moet natuurlijk nog wel via het creditsysteem gaan, dus als jij 10GB geupped heb en een ander 2MB dan kom jij natuurlijk in de wachtlijst en hij niet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 15:30:
de plaats in de queue is een gevolg van je opgebouwde credits bij diegen waar je wilt downloaden. Als je bij een client komt die maar een queue heeft van 50, heb je dus een probleem, of je moet een 100Mb up verbinding hebben. Nu sta je i.i.g in de wachtrij. ALs je zorgt dat je voldoende upload kom je vanzelf aan de beurt.

Dus een grote queue is alleen maar goed :)

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Reactie op -LynX-

Ja, maar als de wachtlijst dan maar uit 50 mensen bestaat, dan zit je er natuurlijk zo in, ookal heb je nix geupload!

Nu is het zo dat als een queue bijvoorbeeld uit 5000 mensen bestaat, dat de mensen die nix uploaden helemaal beneden binnen komen, terwijl iemand die wel upload al op plaatsje 2000 binnen komt ofzo :)

[ Voor 6% gewijzigd door Zoefff op 15-05-2003 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Inmiddels staan er nu bijna 300 in m'n queue.
Max staat op 1000 (in te stellen is: min 500 / max 5000 eMule Plus v1e)

Het is natuurlijk niet zo dat ik er niet meer dan 300 in wil hebben,
maar veel meer komen er gewoon niet :)

En het gaat prima zo,komt genoeg nuttigs binnen ook,dus ik maak me er
ook verder niet druk om 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, heb je wel gelijk in ja ... maar als er nou een soort 'voor' queue komt: mensen worden eerst voorgeselecteerd alvorens in de 'echte' queue te komen. Het is natuurlijk wel zo dat wanneer een user inlogged er vast wel een aantal leechers tussen zullen zitten, maar dat aantal zal snel naar 0 teruggaan als de uppers ook de user waar het om draait vinden. Up = Down komt dan meer naar zijn recht, je ziet ECHT resultaat ! Dan draait het dus om wat je totaal hebt geupped en niet bij wie je dat gedaan hebt. En die gegevens zouden dan in een file opgeslagen moeten worden ergens op een centrale plaats ... absoluut niet bij de users zelf ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoefff schreef op 15 May 2003 @ 15:26:
Gebruikte je met je oude IP een router/firewall of server?

Dan kan ik me voorstellen dat je misschien het een en ander opnieuw moet configureren. Als je nl met je oude IP een router oid gebruikte, dan moet je nu alle poorten weer forwarden naar je nieuwe IP, heb je dat al gedaan?
Ik gebruik idd een router. Hmm ik zie nu dat mn interne IP veranderd is :) Ik dacht dat dat hetzelfde zou blijven maarja, iig tnx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Zoefff schreef op 15 May 2003 @ 15:45:
Ja, maar als de wachtlijst dan maar uit 50 mensen bestaat, dan zit je er natuurlijk zo in, ookal heb je nix geupload!
Helaas werkt dat niet zo. Stel je voor dat er 100 sources voor een Linux distro. En ze hebben ieder 50 plaatsen op de queue. Dat zijn dan 5000 plekken op de gezamelijke queues. Ze sharen allemaal ook nog andere dingen. Dus die 50 plaatsen moet je delen met de mensen die de andere dingen willen hebben. Zeg voor het gemak dat de gemiddelde aanbieder 25 files sharerd dan zijn er per source (gemiddeld) twee plekken beschikbaar voor je Linux distro. Effectief zijn er dus totaal maar 200 plekken op een queue in de hele wereld. De kans dat je daar op komt is klein...en dan heb je dus helemaal niets. Dan mag je het over een paar minuten weer gaan vragen. En als je pech hebt heeft net een ander het voor je gevraagd en sta je weer buiten.
Dat is de reden waarom eDonkey het zo slecht deed en waarom de eDonkey 'bot' werd uitgevonden. Gewoon aan iedereen elke seconde vragen of je er bij mag. Net zolang tot je succes hebt. Dat geeft een enorme overhead. Waardoor het allemaal nog slechter werd. Daarom was in die tijd een server die 1000 clients aan kon een uitzondering. Nu is een server met 10000 clients niet eens echt groot.
Bovendien is het helemaal niet erg dat je op plek 5000 staat. Dat betekent wel dat er 4999 mensen voor je zitten, maar je hoeft niet op al die mensen te wachten. Als bv nummer 2345 zijn file compleet krijgt uit een andere source, sprint hij uit de queue weg en ben jij opgeschoven. Ook loggen mensen af, crashen PC's etc etc. Of de source haalt een file ofline waar 150 mensen op stonden te wachten. Hoe meer er voor je zitten hoe vaker dit soort dingen zal gebeuren en hoe sneller je omhoog gaat. Er wordt ongeveer iedere 15-20 minuten gevraagd waar je in de queue zit. En als je goed oplet zie je dat je soms wel 200-300 plaatsen omhoog schiet in die korte tijd. Het gaat pas langzamer als je beneden de 100 komt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op 15 mei 2003 @ 16:09:
[...]

Helaas werkt dat niet zo. Stel je voor dat er 100 sources voor een Linux distro. En ze hebben ieder 50 plaatsen op de queue. Dat zijn dan 5000 plekken op de gezamelijke queues. Ze sharen allemaal ook nog andere dingen. Dus die 50 plaatsen moet je delen met de mensen die de andere dingen willen hebben. Zeg voor het gemak dat de gemiddelde aanbieder 25 files sharerd dan zijn er per source (gemiddeld) twee plekken beschikbaar voor je Linux distro. Effectief zijn er dus totaal maar 200 plekken op een queue in de hele wereld. De kans dat je daar op komt is klein...en dan heb je dus helemaal niets. Dan mag je het over een paar minuten weer gaan vragen. En als je pech hebt heeft net een ander het voor je gevraagd en sta je weer buiten.
Dat is de reden waarom eDonkey het zo slecht deed en waarom de eDonkey 'bot' werd uitgevonden. Gewoon aan iedereen elke seconde vragen of je er bij mag. Net zolang tot je succes hebt. Dat geeft een enorme overhead. Waardoor het allemaal nog slechter werd. Daarom was in die tijd een server die 1000 clients aan kon een uitzondering. Nu is een server met 10000 clients niet eens echt groot.
Bovendien is het helemaal niet erg dat je op plek 5000 staat. Dat betekent wel dat er 4999 mensen voor je zitten, maar je hoeft niet op al die mensen te wachten. Als bv nummer 2345 zijn file compleet krijgt uit een andere source, sprint hij uit de queue weg en ben jij opgeschoven. Ook loggen mensen af, crashen PC's etc etc. Of de source haalt een file ofline waar 150 mensen op stonden te wachten. Hoe meer er voor je zitten hoe vaker dit soort dingen zal gebeuren en hoe sneller je omhoog gaat. Er wordt ongeveer iedere 15-20 minuten gevraagd waar je in de queue zit. En als je goed oplet zie je dat je soms wel 200-300 plaatsen omhoog schiet in die korte tijd. Het gaat pas langzamer als je beneden de 100 komt.
Dit verhaal onthoud ik ... netjes man !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
eeh waarom sta ik in mijn eigen que? 8)7 :

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/joshuasioso/emule-raar.png

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Ortep, volgens mij hebben wij het allebei over iets anders.

Ik bedoelde dat als 1 iemand de maximale grootte van zijn wachtlijst op bijvoorbeeld 50 zet, dat je dan een soort KaZaA effect krijgt. Je komt dan op plaats 50 van die persoon binnen, maar omdat het maar 50 plaatsjes zijn, kom je zo bovenaan terecht (door mensen die hun download completen, disconnecten, je zei het zelf allemaal al).

Waar jij het over hebt is volgens mij het toaal aantal sources dat je voor een bestand kan vinden, dat bedoelde ik helemaal niet, ik had het alleen over 1 queue rij specifiek.

Shotgun, dat is een bug die al heel lang bekend is, dat je in je eigen queue terecht komt. Ik d8 echter dat ie al een hele hoop clients geleden gefixt zou zijn, maar blijkbaar zit ie er nog steeds in?

Of is het iemand die jou exacte naam gejat heeft? Check het ID/IP/Userhash eens, en vergelijk het met die van jou?

[ Voor 23% gewijzigd door Zoefff op 15-05-2003 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie ik daar Grand --> Grand TA :) Boeie half Nederland heeft em :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kort vraagje hoor.. wat beteknt dat ontvang a4af nu gedoe, en wat is a4af ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:23

PoweRoy

funky!

asked for other file :)
check de faq ;)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Asks For Another File, m.a.w. je staat al een keer op de wachtlijst bij deze persoon voor een ander bestand. je kunt maar 1x op een wachtlijst voorkomen bij een andere user, dus dit bestand zal moeten wachten tot de andere klaar is.

het kan voorkomen dat, als je bv emule opnieuw start, het andere bestand op de wachtlijst komt. om dat te voorkomen hebben sommige mods een fuctie (A4AF now), er komt dan een vinkje voor te staan en emule zal dit bestand als eerste downloaden. daarna de andere. het is vooral makkelijk als je snel een bepaalt bestand met weinig sources wilt binnenhalen en niet wilt wachten totdat ze allebei (slepend) binnengekomen zijn

edit: ik ben idd gek, het staat in de FAQ ... :)

[ Voor 4% gewijzigd door Mr.Nobody op 15-05-2003 18:21 ]

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoefff schreef op 15 mei 2003 @ 16:37:
Ortep, volgens mij hebben wij het allebei over iets anders.

Ik bedoelde dat als 1 iemand de maximale grootte van zijn wachtlijst op bijvoorbeeld 50 zet, dat je dan een soort KaZaA effect krijgt. Je komt dan op plaats 50 van die persoon binnen, maar omdat het maar 50 plaatsjes zijn, kom je zo bovenaan terecht (door mensen die hun download completen, disconnecten, je zei het zelf allemaal al).

Waar jij het over hebt is volgens mij het toaal aantal sources dat je voor een bestand kan vinden, dat bedoelde ik helemaal niet, ik had het alleen over 1 queue rij specifiek.
Ortep heeft wel gelijk. Je zal nie als nummer 50 binnenkomen (ok, als je enorm geluk hebt) maar je zal naar alle waarschijnlijkheid een "QueueFull" packet terugkrijgen en dus NIET in de wachtrij aansluiten. Dit kan je dan over een tijdje weer opnieuw proberen, met weer een grote kans dat de queue nog steeds/alweer full is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Ja oke, dat snap ik ook wel. Het ging me meer om het feit wat er gebeurt als iedereen kleine queues heeft, met als aanleiding dat iemand er over zeurde dat de queues altijd zo extreem groot zijn ;)

Laat maar, ik snap wat jullie bedoelen, en jullie hopenlijk ook wat ik bedoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
ja maar nu heb ik weer een probleem :P als ik emule (.28b) aan heb werkt Railroad tycoon II (1.05) niet meer, en dan loopt me hele pc vast.

iemand anders die dit ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Zoefff:
Kan je als je de ePlus 1e versie gebruikt ook die .exe replacen met degene van 28b?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Alles kan, ik raad het je alleen niet aan.

eMule plus gebruik namelijk een andere manier om bepaalde dingen op te slaan volgens mij, en ook de preferences.ini zal er anders uit zien, omdat er andere opties in staan.

Gewoon een nieuwe dir maken, en daar 28b in unzippen. Je kan dan natuurlijk wel je sever.met en client.met overzetten, dat werkt volgens mij wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, ik had het dus beter éérst kunnen vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
:o Hehe

Het kan ook best wel goed gaan hoor, misschien dat eMule zo slim is om het allemaal aan te passen.

Maar nogmaals, ik raad het je dus niet aan om bovenstaande redenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, tot nu toe gaat alles goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Gaat prima zelfs

Elke versie die je opnieuw start (bij mij van normaal naar plus) maakt een
backup bestandje van de voorgaande versie.

Zoals: preferences.ini.old en preferences[1c].ini

[ Voor 5% gewijzigd door MarElo op 15-05-2003 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarElo schreef op 15 mei 2003 @ 22:26:
Gaat prima zelfs

Elke versie die je opnieuw start (bij mij van normaal naar plus) maakt een
backup bestandje van de voorgaande versie.

Zoals: preferences.ini.old en preferences[1c].ini
Dat viel mij dus ook net op, maar je was me iets te snel af. :)

Hij doet toch alleen die preferences?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Verwijderd schreef op 15 mei 2003 @ 22:36:
[...]

Dat viel mij dus ook net op, maar je was me iets te snel af. :)

Hij doet toch alleen die preferences?
Klopt.

En vergeet ook bij een nieuwe versie niet de bestanden over te zetten
die je nog niet in je eMule map heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Zoefff schreef op 15 May 2003 @ 16:37:
Shotgun, dat is een bug die al heel lang bekend is, dat je in je eigen queue terecht komt. Ik d8 echter dat ie al een hele hoop clients geleden gefixt zou zijn, maar blijkbaar zit ie er nog steeds in?

Of is het iemand die jou exacte naam gejat heeft? Check het ID/IP/Userhash eens, en vergelijk het met die van jou?
Hij heeft een ander IP dan mij, ook een ander ID (ik laag Ik snap btw niet waarom, zal wel aan de server liggen :( ) en hij een hoge. Ik heb 0.28b, hij 0.33 (wist niet dat die bestond :? ).

Het zal wel een fakeprogsel zijn ofzo, aangezien het niet erg boeind is om mijn te imiteren met mijn 6kb/s upload :+.
Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 17:05:
Zie ik daar Grand --> Grand TA :) Boeie half Nederland heeft em :P
Ik nog niet ;( (ik heb al wel een stuk of 10 fakes gedownlaod btw :+ ).

[ Voor 14% gewijzigd door iets op 15-05-2003 23:04 ]

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarElo schreef op 15 May 2003 @ 22:53:
[...]

Klopt.

En vergeet ook bij een nieuwe versie niet de bestanden over te zetten
die je nog niet in je eMule map heb staan.
Ik doe altijd bij 'replace existing file?' klik ik op 'No', en dan alleen de .exe er overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
ShotGun schreef op 15 May 2003 @ 23:00:
[...]

Hij heeft een ander IP dan mij, ook een ander ID (ik laag Ik snap btw niet waarom, zal wel aan de server liggen :( ) en hij een hoge. Ik heb 0.28b, hij 0.33 (wist niet dat die bestond :? ).

Het zal wel een fakeprogsel zijn ofzo, aangezien het niet erg boeind is om mijn te imiteren met mijn 6kb/s upload :+.
[...]
Dat typenummer duid er inderdaad op dat het een fake is (tenzij we flink achterlopen hier ;) ). Da's gewoon iemand die heeft zitten knutselen aan zn client, en blijkbaar kan ie er nu namen mee jatten....

Gewoon blokkeren die gast, en dan heb je er geen last meer van :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Vraagje aan Zoefffff, hoe komt het in vredes naam dat ik met dezelfde client.met bij de een oude versie (.23) veel en dan ook echt veel betere resultaten krijg dan met een ander de nieuwste(.28b) bijvoorbeeld? Ze draaien op dezelfde machine en verder is er helemaal niks anders, dan de .exe file.... :?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Hoe bedoel je meer resultaten :?

Meer zoekresultaten (vergeet je m niet op "global search" te zetten..), of snellere downloads en meer sources?

Overigens ben ik niet de enige die er verstand van heeft hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Zoefff schreef op 16 mei 2003 @ 15:48:
Hoe bedoel je meer resultaten :?

Meer zoekresultaten (vergeet je m niet op "global search" te zetten..), of snellere downloads en meer sources?

Overigens ben ik niet de enige die er verstand van heeft hoor ;)
hahaha ikke incompleet.... gaat om de download snelheid..... gemiddeld met de oude tot 5 keer sneller. Met dezelfde files wel te verstaan, de eerste nacht ong 15kB/s volgende nacht met 50kB/s en ja heb hem tussentijds uitgehad dus van queue opschuiven was geen sprake... ook niet meer sources.... ook geen andere instellingen.... ook geen..... etc

ps zag je naam vaak staan dus vraag het aan jou.... >:)

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Mmmmz :|

Nou heb ik eMule gecapped op 1kb up (heb even andere dingen om te uppen), maar hij blijft nog vrolijk door downloaden met 13kb, en dat al een paar uur lang kom ik net achter :?

Ik klaag natuurlijk niet ofzo, maar volgens mij is dit wel een dikke bug :P
edit:
Ik heb toch maar eventjes een topicje geopend @ emule-project.net :P
http://www.emule-project....d74763&act=ST&f=5&t=18477

Trouwens, @ Martinus, ik heb geen id of jou probleem toeval is, of echt een fout. Ik denk dat het toeval is, of dat het alleen maar zo lijkt...

Bij upgrades veranderd er namelijk bijna nooit iets structureels aan het downloadgedeelte, of iets wat de prestaties erg kan beinvloeden..

Ik kan het nauurlijk ook mis hebben, maar ik zou het gewoon even aankijken...

[ Voor 13% gewijzigd door Zoefff op 16-05-2003 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, hij heeft een leecher mod ;) Dat verklaart alles....
Misschien wel serieus. Misschien heb je je laatste emule versie gedownload van een onofficiele site, waar ze een leecherversie hebben gehost (je ziet geen verschil tussen sommige leecher versies en de gewone, behalve dat het download limiet weg is.)?

Ik zal ook eens kijken met mijn emule of die bug ook op treedt (gewone emule, geen leechermod).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Ik heb geen leechermod hoor, hij komt gewoon van de officiele eMule site af...

Nja, ik zie wel of ze reageren op mn topic, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het niet meer hoor.

Gebruik emule sinds enige tijd (vanaf v23), maar de laatste tijd is het hopeloos qua download.

Duurt tijden voordat ik eigenlijk is binnen heb. Neem als voorbeeld het onderstaande waar ik nu mee bezig ben.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~xposure/tweakers/emule/emule.jpg

Er zijn van de meeste bestanden, toch aardig wat bronnen beschikbaar.
Echter het aantal daadwerkelijke verbindingen (wachtrij) komt zelden boven de 30 uit
En zoals je ziet op dit moment heb ik een aantal waar ik geen enkele verbinding mee heb. (De rest geef allemaal 'Te veel verbindingen aan')

De 4e download van boven op het screenshot ben ik al 2 weken mee bezig :(
Heb emule vorig weekend een tijd lang aangehad (meer dan 48 uur), maar heel weinig kunnen binnenhalen.
Doordeweeks ook een aantal uren per avond aangehad.
Heb hem vanmorgen vroeg aangezet en heb tot op heden maar 5 MB gedownload en zo'n 350 MB verstuurd.

Zolang ik emule al heb geïnstalleerd, is er in totaal zo'n 12 GB verstuurd en maar 4 GB gedownload.

Gebruik op dit moment Emule v28a (orginele versie), mijn upload staat op 10 kB/s
gecapt. Heb op dit moment zo'n 286 bestanden geshared (MP3s/ISO/BIN)

Is dit nou normaal gedrag, of is er iets fout waardoor ik relatief weinig binnenhaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het met je eens deeper, ik heb eMule nog maar pas maar ik sta altijd 14 kb/sec up te loaden terwijl ik blij mag zijn met 5 kb/sec down :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
dat was hier boven ook al, als j redelijk wat bestanden hebt met veel sources dan heb je snel to many connections, probeer er eens een paar op pauze/eruit te gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik downloade toen maar 2 files...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
@Deeper:
het probleem is waarschijnlijk dat je hem steeds uitzet. je upload niet naar de mensen waar je in de wachtrij staat en dus heb je geen credit daar. dus elke keer zet je hem aan en kom je weer onderaan de wachtlijst

[ Voor 3% gewijzigd door Mr.Nobody op 16-05-2003 21:58 ]

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Verwijderd schreef op 16 mei 2003 @ 19:50:
Ja, hij heeft een leecher mod ;) Dat verklaart alles....
Misschien wel serieus. Misschien heb je je laatste emule versie gedownload van een onofficiele site, waar ze een leecherversie hebben gehost (je ziet geen verschil tussen sommige leecher versies en de gewone, behalve dat het download limiet weg is.)?

Ik zal ook eens kijken met mijn emule of die bug ook op treedt (gewone emule, geen leechermod).
Ik heb ook geen leecher mod, hou ik niet van. Je maakt het alleen op den duur jezelf moeilijk. Maar heb dit bij een oude versie, zal wel een bug zijn. Maar die nieuwe zuigen dus bij mij damn-it

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat ik iets moet snoeien in mijn shared files.
En een aantal bestanden die waarschijnlijk het meest zullen worden gedownload te sharen.
En minder ISOs (en meer MP3's), waardoor er meer mensen vanaf mij zullen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

@deeper,

Probeer eens wat oude films te sharen , en wacht ff met het downloaden van nieuwe populaire files.

[ Voor 5% gewijzigd door backupdevice op 17-05-2003 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 01:54:
Misschien dat ik iets moet snoeien in mijn shared files.
En een aantal bestanden die waarschijnlijk het meest zullen worden gedownload te sharen.
En minder ISOs (en meer MP3's), waardoor er meer mensen vanaf mij zullen downloaden.
Je kan beter snoeien in je MP3's.
Ik gebruik eMule zelf alleen maar voor iso's (van Linux enz. ;) ), en voor MP3'tjes gebruik ik KaZaA.
En ik geloof dat de meesten er ook zo over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 20:24:
Ik weet het niet meer hoor.

Gebruik emule sinds enige tijd (vanaf v23), maar de laatste tijd is het hopeloos qua download.

Duurt tijden voordat ik eigenlijk is binnen heb. Neem als voorbeeld het onderstaande waar ik nu mee bezig ben.

Er zijn van de meeste bestanden, toch aardig wat bronnen beschikbaar.
Echter het aantal daadwerkelijke verbindingen (wachtrij) komt zelden boven de 30 uit
En zoals je ziet op dit moment heb ik een aantal waar ik geen enkele verbinding mee heb. (De rest geef allemaal 'Te veel verbindingen aan')
Euh, je hebt wel veel sources binnengekregen, alleen je bent nergens in de wachtrij gaan staan, dus dan schiet het idd niet op.

In aaa/bbb (cc) geeft bbb het aantal sources op die je via via hebt gekregen. aaa geeft dan het aantal sources weer waarbij je in de wachtrij staat, dat kost dus geen connecties, hoogstens om de x aantal minuten een keer om de nieuwe wachtrij-positie te vragen. cc is dan uiteindelijk het aantal actieve downloads.

Blijkbaar gaat er dus iets mis als je probeert in andere wachtrijen terecht te komen. Welk OS heb je? Misschien nl. probleem met active connections dat die die gewoon niet aankan of dat die te laag staat waardoor het zelfs niet mogelijk is in de wachtrij te gaan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:21
Ik snap er zelf echt niks meer van. Sinds een paar dagen heb ik opeens alleen maar Lage Id terwijl ik eerst gewoon (met router, zelfde instellingen) gewoon een hoog id krijg.

Dit lage id kan dus niet door de router zijn gekomen neem ik aan, aangezien hij het eerst wel deed met dezelfde instellingen als nu. Ik heb nu Emule v28b misschien dat daar ergens iets mis mee is??

Ik heb een E-tech Router, hier staat hij:
http://www.e-tech.nu/prod...rformxstreamadslcable.htm

Mijn instellingen voor Emule hebben zo altijd gestaan:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jdiezrequejo/help.jpg

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem ongeveer.... Sinds emule 0.28 (gebruikte eerst A, nu heb ik B) krijg ik altijd de melding: You have low ID blabla. Maar toch wordt ik dan met de server verbonden, en ook met een hoge ID nummer en het icoon is groen... En toch een melding van low ID....
Nu weet ik niet precies of ik nu een low of high ID heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Er zijn blijkbaar wel meer mensen die daar last van hebben ja. Of, dat ze helemaal een LowID hebben...
If you got an LOW-ID and had before a HI-ID, then change manually the uploadspeed to a low value, than connect to a server, and then reset the uploadspeed back to the old hight value.

Simple fix.
Bron: http://www.emule-project....b1f245c2e2cf41829c08e3324

Probeer dat anders eens uit..

En als je het zeker wilt weten, dan moet je gewoon met een vriend ofzo afspreken dat je iets wat hij shared download. Vervolgens ziet hij jou in zijn queue, en kan ie makkelijk checken of je een hoog of laag ID hebt :)

Edit:

Dit geldt dus ook voor jdiezrequejo, probeer dit ook ff uit, want blijkbaar zijn er meer mensen die hier last van hebben.

Betekend die nick trouwens ook nog iets, of is het een willekeurige combinatie van letters :? :X :P

[ Voor 17% gewijzigd door Zoefff op 17-05-2003 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
Hmm zo te zien werkt dat truukje niet bij mij. Ik blijf namelijk een laag id krijgen.
Kan het niet iets anders zijn?

ps: Mjah, mijn nick betekent wel wat. Maar das mijn geheim :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, het truukje werkt helaas ook niet bij mij :( .
Maar het valt ook bijna niet op de je LOW ID hebt, ik krijg het gewoon in een klein regeltje boven de server info...
Misschien hebben veel meer mensen er last van, maar hebben het nog niet gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 13:30:
[...]

Euh, je hebt wel veel sources binnengekregen, alleen je bent nergens in de wachtrij gaan staan, dus dan schiet het idd niet op.

In aaa/bbb (cc) geeft bbb het aantal sources op die je via via hebt gekregen. aaa geeft dan het aantal sources weer waarbij je in de wachtrij staat, dat kost dus geen connecties, hoogstens om de x aantal minuten een keer om de nieuwe wachtrij-positie te vragen. cc is dan uiteindelijk het aantal actieve downloads.

Blijkbaar gaat er dus iets mis als je probeert in andere wachtrijen terecht te komen. Welk OS heb je? Misschien nl. probleem met active connections dat die die gewoon niet aankan of dat die te laag staat waardoor het zelfs niet mogelijk is in de wachtrij te gaan staan?
Heb :

Verbinding : ADSL (XS4ALL FAST)
Router : Alcatel Speedtouch 510i

Emule staat vanaf ongeveer 12:00 vanmiddag aan en heeft tot nu toe nog maar 5 MB gedownload. :( (En dat was al in het begin)
Wat mij wel opvalt is dat er vanaf mij alleen het bestand wordt geupload, waar ik inmiddels al 2 weken mee bezig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
jdiezrequejo schreef op 17 May 2003 @ 18:34:
Hmm zo te zien werkt dat truukje niet bij mij. Ik blijf namelijk een laag id krijgen.
Kan het niet iets anders zijn?

ps: Mjah, mijn nick betekent wel wat. Maar das mijn geheim :+
Ben je niet vergeten om je XP Firewall uit te zetten :?

O-) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij staat de firewall uit. Er is eigenlijk niks veranderd. Alleen de update naar versie 0.28....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
Zoefff schreef op 17 mei 2003 @ 22:39:
[...]

Ben je niet vergeten om je XP Firewall uit te zetten :?

O-) :+
TSsss :*) :*)
Jah dus ;) Probleem is opgelost, maar wel dankzij DoctorV64 (in het Irc Emule channel) die mij op het denken bracht van mijn xp firewall ;) :D

[ Voor 5% gewijzigd door jdiezrequejo op 17-05-2003 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareem
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

Bij een preview moet je het 1e en laatste gedownload hebben maar meestal zie je ook niet meer dan precies die delen zelfs als je 95% gedownload hebt laat de preview alleen maar een stukje van begin en eind zien terwijl er dus al veel meer delen in moeten zitten. Is er een mogelijkheid een preview te maken waarin alles te zien is wat al gedownload is? Of een fix ofzo.

Kareem Abdul-Jabbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Het hangt vaak af van de mediaspeler die je gebruikt, of je het hele bestand kan previewen.

WindowsMediaplayer bijvoorbeeld, crasht bij mij gigantisch als ie aankomt bij een stukje dat mist in een preview, terwijl BSPlayer of PowerDVD er gewoon overheen leest, en een stukje van de film skipt.

Maar, het kan ook zijn dat het inderdaad niet werkt. Probeer dan de index van je (nog niet complete) avi opnieuw aan te laten maken, met bijvoorbeeld DivFix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jemig Zoefff, een nieuw topic zit er nog niet helemaal in volgens mij de eerst komende 2 jaar :) Damn, waarom posten mensen niet even de boel tot de 1000 vol? Om te helpen zal ik ook even een vraag bedenken ... ehm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3R
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-09 15:28

3R

infrequent visitor

Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 14:53:
Jemig Zoefff, een nieuw topic zit er nog niet helemaal in volgens mij de eerst komende 2 jaar :) Damn, waarom posten mensen niet even de boel tot de 1000 vol? Om te helpen zal ik ook even een vraag bedenken ... ehm :)
Dan zal ik nog wel even een vraagje stellen :P

Ik heb nu een aantal GOT-users in mn friendslist toegevoegd, maar hoe kan ik ze nu voorrang geven in mijn queue? Zoals het nu is moeten ze namelijk ook een aantal uren wachten voordat ze bij mij kunnen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze krijgen al voorrang zodra je ze in je friendslist zet.. Maar nie zo veel. Dus als jij nix van hen gedownload hebt, stijgen ze als nog heel langzaam in jou kju. Je kan wel 1 iemand een friendslot geven, deze mag dan meteen downloaden zolang hij geconnect blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem met de Plus-versie is dat je geen friendslots kan uitdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
nou als jullie vragen willen hier dan nog maar een x :P : als ir railraod tycoon 2 speel (versie 1.05) en ik heb emule aan (.28b) dan chrashed de boel hier gigantisch eerst explore en daarna emule en daarna zit alles vast, iemand anders die dit probleem ook heeft (of ben ik de enige die RT2 heeft en speelt :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PPanic
  • Laatst online: 08-09 18:09
Ik heb sinds een paar weken zeer trage downloads, ik download zeer populaire files, en deze share ik ook.
Maar ik zit nu al 2 weken te wachten op deze geweldige populaire bestanden, terwijl veel mensen ze al hebben.
Voorheen gingen mijn downloads zeer snel en nu is het echt bagger.
Ik kom vaak niet eens boven de 5 kb/s en dat terwijl er 6 downloads instaan.

Clientversion: eMule+ 1e

Preferences Connection
Queue Size: 1000
Max Connections: 1500 | in 5 sec. 50
Max Upload: 10kb/s

PS. ik heb altijd een HIGH ID

INVENTARIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben al die anderen het bestand dan wel compleet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Laatst online: 13:27

NightBird

DPC-Crew Coding
Kareem schreef op 19 May 2003 @ 00:33:
Bij een preview moet je het 1e en laatste gedownload hebben maar meestal zie je ook niet meer dan precies die delen zelfs als je 95% gedownload hebt laat de preview alleen maar een stukje van begin en eind zien terwijl er dus al veel meer delen in moeten zitten. Is er een mogelijkheid een preview te maken waarin alles te zien is wat al gedownload is? Of een fix ofzo.
Je kan altijd gewoon de bijbehorende partfile kopieren en dan hernoemen naar .mpg/.avi .. die loopt dan wel gewoon door.

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PPanic
Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 20:52:
Hebben al die anderen het bestand dan wel compleet?
Jazekers.
Ik heb nu de connections verhoogd en ik heb een aantal files op pauze gezet, dus we gaan het even aankijken

INVENTARIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ook wel helpt:
rechtsklikken op het bestand en dan: drop unneeded sources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PPanic
Me downloads gaan nu een stuk sneller, dit komt omdat ik nu het maximale aantal connections heb ingesteld.
En omdat een aantal files op pauze staan, gaan de sources naar de bestanden die niet op pauze staan.
Dit helpt goed, en me chello kabel loopt niet vast 8)

INVENTARIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp dat het ook uitmaakt wat je shared en dat je beter weinig files kunt sharen die veel ge-request worden (populair zijn) dan dat je allemaal zut host :?

Ik heb nu een shared folder waar ik bijna alles (geen demo's enzo) wat ik download inzet, mp3's, ISO's enz. enz.

Kan ik beter alleen de ISO's sharen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Mja, ISO's worden vaak meer gedownload ==> Meer credit.

Mp3tjes zou ik niet sharen, dat is alleen maar irritant. Er worden wel steeds meer mp3tjes geshared, maar eigenlijk is het netwerk er niet echt op gebouwd (1 chunk is nl. 9,8 mb, voor mp3tjes werkt het dus niet optimaal). Probeer daarintegen zips/rars ervan te maken, en deze te sharen.

Ik share zelf een aantal grote files (+-10 films en nog wat friends episodes) om tenminste credit te krijgen, en verder share ik ook nog alles wat ik download.

Dat zijn voornamelijk dus kleine of grote progjes...

Het gaat prima zo :) Zolang ik zie dat mn eMule constant met 10k upload, betekent het dat ik in principe genoeg share...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic...

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Als ik bestand heb binnen gehaald, meestal naam.cd1.naamvanuitgever.website.iso of rar of avi
of iets dergelijks.
Heeft het invloed voor sharen als ik dat bestand rename naar een
eenvoudigere naam? of gewoon zo laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:25
Renard schreef op 20 May 2003 @ 21:52:
Als ik bestand heb binnen gehaald, meestal naam.cd1.naamvanuitgever.website.iso of rar of avi
of iets dergelijks.
Heeft geen invloed, je kunt het dus gewoon aanpassen. :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
het heeft geen invloed op het sharen, want als je file details doet tijdens het downloaden dan zie je een lijst staan met namen van dat bestand bij andere mensen.

[edit]ben weer es te laat

[ Voor 9% gewijzigd door Puc van S. op 20-05-2003 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Renard schreef op 20 May 2003 @ 21:52:
of iets dergelijks.
Nogmaals bevestiging: dat heeft geen invloed ;)

Uitleg:

De bestanden op het eMule netwerk worden niet geidentificeerd aan de bestandsnaam, maar aan de zogenaamde "MD4 Hash". Dit is een soort code die aan de hand van een aantal kenmerken van een bestand word gemaakt.

Als 1 iemand dus een film shared, en iemand anders exact dezelfde film, dan krijgen deze 2 precies dezelfde hash, en worden ze dus herkend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Zoefff schreef op 20 May 2003 @ 22:07:
[...]

Nogmaals bevestiging: dat heeft geen invloed ;)

Uitleg... (knip )
Goed onderbouwd ;) Dus het heeft ook geen invloed als je bestand dat exact even groot is wat je dan binnenhaald omdat iemand m toevallig anders genoemd heeft (en/of dat fake is, wat de RIAA doet/gaat doen)
Op Filedonkey zie heel vaak: zelfde grootte andere naam.
Maar in ieder geval voor m upload maakt het niet uit :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Nope, in principe niet. Helaas zijn er inmiddels mogelijkheden om de MD4 Hash te faken, waardoor je een bestand krijgt dat wél dezelfde hash krijgt, maar compleet inhoudsloos is ofzo, of corrutp..

Gelukkig word dit wel door eMule opgevangen (hij download corrupte files opnieuw), en kan je de RIAA evt ook blokkeren met het ipfilter...

Bovendien komt het niet zo heel vaak voor hoor, ik heb er iig nog nauwelijks last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

i.d.d de laatste tijd valt het wel mee met corrupte files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 16:51
ze zullen de moed opgegeven hebben. :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Ankh

|true

Blue_White_Army schreef op 21 May 2003 @ 08:05:
i.d.d de laatste tijd valt het wel mee met corrupte files.
ik had er net weer 1, met een 3d teken programma :X echt alles was corrupt. ik heb hem maar gecanceled...

En ETM gaat toch wel zo bok traag. ik heb nog geneens 10MB binnen. hij staat 24/7 aan.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 16:51
als je toch gewoon die nieuwste versie hebt, dan blockt ie die ip's toch, dan zou je als het goed is geen enkele corrupte part meer krijgen.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.