eMule opensource eDonkey, deel 5

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.537 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.vanleeuwen13/faq/pics/logo.gif

Woei! Het houd maar niet op, deel 5 is gearriveerd :7

Eerst ff een paar mededelingen:
  • eMule is géén programma waar je "ff snel" wat mee kan downloaden. Je zal eerst moeten uploaden om zo credit op te bouwen. Uiteindelijk hou je er wél een programma aan over waar je "ff snel" wat mee kan downloaden, maar dat kost dus wel wat tijd... Houd in je hoofd dat voor iedere MB die je download, je eigenlijk ook een MB moet uploaden!
  • Het is niet de bedoeling dat je hier komt vertellen dat je hoge downloadspeeds hebt, we weten dat je er blij mee bent, maar het is een beetje overbodig (je kan er wél mee patsen in irc://irc.tweakers.net/emule ;) )
  • Als je een probleem hebt, kom dan niet met "eMule, kutprog, ik zit onder de 10 kb, ik ga KaZaA weer gebruiken". Denk er eerst zelf na wat het probleem kan zijn, lees de FAQ, topic en deze openingspost, en als je er dan nog niet uit komt, post het dan hier.
  • Vermeld bij een probleem altijd duidelijk wat je je instellingen zijn (zoals max. connections, max sources/file, max. up en down, enz.) en of je een firewall/router/server gebruikt. Dan hoeven we er niet naar te vragen, en kunnen we proberen om je te helpen. Zeg er ook meteen bij of je een hoog of laag ID hebt, dat kan soms een hoop gegok schelen, en je kan sneller geholpen worden.
  • Verder, houd het gezellig, en niet te veel offtopic gebl@@t pleaz :)
  • Het irc kanaal bestaat ook nog steeds trouwens, irc://irc.tweakers.net/emule :P
Dan.. de FAQ :)

Inmiddels is deze redelijk compleet (al zeg ik het zelf ;) ). Natuurlijk blijf ik dingen toevoegen, in de tabel hieronder kan je vinden wanneer onderdelen zijn toegevoegd of aangepast (vetgedrukt is aanwezig).

Je vind de FAQ op

- www.dutchemulefaq.tk of
- http://members.ams.chello.nl/e.vanleeuwen13/faq/index.htm (als .tk plat ligt ;) )

Laatste update
-Start
-Beginnershandleiding
-AlgemeenIconen
Kleuren
QR
ID
Sources

Rating & Score
Gebruikte Bestanden
15-03-2003
15-03-2003
.
11-03-2003
.
.
.
-InstellingenGeneral
Display
Connection
Proxy
Server
Directories
Files
Notifications
Statistics
IRC
Scheduler
Webserver
Security
Extended Settings

Preferences.ini
16-03-2003
16-03-2003
.
.
16-03-2003
.
16-03-2003
.
.
.
.
23-03-2003
16-03-2003
23-03-2003
.
-Poorten, Firewalls & RoutersPoorten
Firewalls
Routers
23-03-2003
.
12-02-2003
-ServersServerlijst Updaten
Serverlijsten
08-02-2003
.
-FeaturesCredit Systeem
Client ban
Sources uitwisselen
Preview van films
Online signature
Vrienden
IRC
Compressie
File rating
IP Filtering
IP Lijst
Categorieën
Webserver
11-02-2003
11-02-2003
23-02-2003
23-02-2003
23-02-2003
23-02-2003
23-02-2003
23-02-2003
23-02-2003
23-02-2003
04-03-2003
15-03-2003
23-03-2003
-Errors26-04-2003
-Downloads25-03-2003

Verder kan je de oude FAQ ook nog bekijken in 1 van de oude topics:
Deel 1: Emule opensource donkey
Deel 2: Emule opensource edonkey, deel 2
Deel 3: Emule opensource edonkey, deel 3
Deel 4: eMule opensource eDonkey, deel 4

Oh, en nog 1 laatste ding.. de poll bestaat nog steeds, je kan m hier invullen :)

Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=70

Dan rest mij niet meer dan jullie veel plezier te wensen met eMule, en nog voor de laatste keer te vragen of je _asjeblieft_ eerst de FAQ/Manual/Topics door te lezen, voordat je een vraag stelt. Dat kan een hoop ergernis van andere tweakers voorkomen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Zoefff op 26-04-2003 15:00 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woksie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Woksie

Gone

FIPO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:+

Edit : Effe een nuttige opmerking : Als je een grot bestand download, en je restart Emule/Edonkey/vulmaarin, dan zal dat programma, een minuutje bezig zijn met hashen, dit is normaal ;)

[ Voor 77% gewijzigd door Woksie op 25-03-2003 17:49 ]

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Zo weer een nieuwe gaat hard zo ! ;)

emule 0.27b ruled wel hard als je te lang 0.26d gebruikt hebt :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Nu online
Het laatste onderwerp van deel 4 was de Userhash.

Vraag van mij uit, hoe word die userhash gemaakt? Het is een unieke reeks toch? Dus waarschijnlijk word ie ook aan de hand van je IP gemaakt, en veranderd ie ook met je IP mee? Of niet?

Wie kan mij uit de brand helpen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:55

Sport_Life

Solvitur ambulando

_MaLa_ schreef op 25 maart 2003 @ 17:48:
Zo weer een nieuwe gaat hard zo ! ;)

emule 0.27b ruled wel hard als je te lang 0.26d gebruikt hebt :>
Inmiddels is 0.27 c ook weet uit :> Niet dat ik grote verschillen merk maar daar gaat het ff niet om :7

[ Voor 14% gewijzigd door Sport_Life op 25-03-2003 17:53 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-07 20:25

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Zoefff, ik ben een beetje aan het zoeken op vooral duitse emulesites. Overal komt ongeveer hetzelfde terug:
Der Userhash ist in der Preferences.dat gespeichert, solange diese nicht geloescht wird, bleibt der Userhash erhalten, auch bei Installation einer neuen version oder eines Mod-Wechsels (sofern die Preferences.dat nicht überschrieben wird....)

Einige Mods sichern den Userhash zusaetzlich in einer Datei namens Userhash.dat, was aber natürlich nur etwas bringt, wenn man dann auch zu einer Version wechselt, die diese wieder auslesen kann...
Oftewel, wat ik er van begrijp. Je userhash wordt 'ergens' op gebaseerd (iig je naam) en die hou je dan gewoon mits je je preferences.dat niet wegflikkerd.
En nou nog vinden waarop precies gebaseerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Nu online
Oke.. Ik ben ook even op zoek gegaan naar hoe die hash word berekend, en ik ben hier op gestuit: http://www.efarm-project.net/data/docs/Protocol_V1_1_EN.pdf

Ik denk dat hierin staat hoe eMule de userhash berekend, ik snap er alleen niet zoveel van :D Check pagina 15 van die pdf:

[Client Hash]:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Uchar userhash[16];
For (int i=0; i !=8; i++)
     {
          uint16random = rand();
          memcpy(&userhash[i*2],&random; 2);
     }
//eMules proper marks
userhash[5] = 14
userhash[14] = 111;

Ik weet trouwens niet eens of het c++ is hoor, ben niet zo'n progger.. Iemand die hier wat duidelijkheid in kan geven? Dat pdfje is trouwens wel heel interessant!

* Zoefff gaat nog ff door met zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:27
Zoefff schreef op 25 March 2003 @ 20:59:
Oke.. Ik ben ook even op zoek gegaan naar hoe die hash word berekend, en ik ben hier op gestuit: http://www.efarm-project.net/data/docs/Protocol_V1_1_EN.pdf

Ik denk dat hierin staat hoe eMule de userhash berekend, ik snap er alleen niet zoveel van :D Check pagina 15 van die pdf:

[Client Hash]:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Uchar userhash[16];
For (int i=0; i !=8; i++)
     {
          uint16random = rand();
          memcpy(&userhash[i*2],&random; 2);
     }
//eMules proper marks
userhash[5] = 14
userhash[14] = 111;

Ik weet trouwens niet eens of het c++ is hoor, ben niet zo'n progger.. Iemand die hier wat duidelijkheid in kan geven? Dat pdfje is trouwens wel heel interessant!

* Zoefff gaat nog ff door met zoeken :)
Lijkt erop dat ie een random geheugen adres pakt.. :)

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Nu online
OxiMoron schreef op 25 maart 2003 @ 21:09:
[...]

Lijkt erop dat ie een random geheugen adres pakt.. :)
Mm, als jij het zegt... kan het me wel voorstellen mbt "memcpy". Vervolgens word dit geheugenadres opgeslagen in de preferences.dat, en is dat je userhash?

Dat is dan alleen geen uniek getal... Een ID kan nooit dubbel aanwezig zijn, omdat er nooit 2 dezelfde IP's zijn. Theoretisch is het nu echter wél mogelijk dat er 2 dezelfde userhashes online zijn, toch? Of zie ik dat verkeerd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-03 15:48

Dark4ever

Huh?

Zoefff schreef op 25 March 2003 @ 21:13:
[...]

Mm, als jij het zegt... kan het me wel voorstellen mbt "memcpy". Vervolgens word dit geheugenadres opgeslagen in de preferences.dat, en is dat je userhash?

Dat is dan alleen geen uniek getal... Een ID kan nooit dubbel aanwezig zijn, omdat er nooit 2 dezelfde IP's zijn. Theoretisch is het nu echter wél mogelijk dat er 2 dezelfde userhashes online zijn, toch? Of zie ik dat verkeerd :?
als jij mij jouw Preferences.dat geef... en we runnen alle bij eMule dan zou dat volgens mij mogelijk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Laatst online: 14:27
Zoefff schreef op 25 March 2003 @ 21:13:
[...]

zou kunnen ja..
ik zal het ff een beetje vertalen. De userhash is zo te zien 16 tekens lang.

Wat hij doet is een random getal nemen, en daar pakt hij 2 tekens van en zet die achter elkaar in die 16 tekens lange userhash.

Vervolgens vervangt hij tekens 5 en 14 door 14 en 111.

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Nu online
Het is in ieder geval wel duidelijk, zoals IceStorm al zei, dat je Userhash in je "preferences.dat" word opgeslagen.

Als je deze opent met notepad, vervolgens de inhoud selecteert, en deze kopieerd in een willekeurige hex editor, dan krijg je dit:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.vanleeuwen13/faq/pics/hash.png

De 2e t/m 17e term is je userhash (rood omcirkeld).

Kweet overigens niet wat een ander met mijn hash kan, dus heb maar ff wat gescrambled :P

* Zoefff word een beetje draaierig van al het duits lezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:45
ik gebruik nu 26dhunter1 met oa dynup en dat ie automatisch onnodige sources verwijderd. ( no needed parts en full queue) is overstappen naar 27c slim? of is er een versie van 27# die die twee dingen ok heeft, want die wil ik eigenlijk niet kwijt :{

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Nu online
Maverick schreef op 25 maart 2003 @ 22:18:
ik gebruik nu 26dhunter1 met oa dynup en dat ie automatisch onnodige sources verwijderd. ( no needed parts en full queue) is overstappen naar 27c slim? of is er een versie van 27# die die twee dingen ok heeft, want die wil ik eigenlijk niet kwijt :{
Nope, voor zover ik weet nog geen 27 versie met die 2 functies.

Overstappen naar 27 is in mijn ogen niet perse nodig. Dr zitten wat extra features in, zoals de webserver, maar verder is er niet heel veel veranderd. Natuurlijk is het een en ander geoptimaliseerd, verbeterd en aangepast, maar ik denk dat het niet heel veel zal uitmaken met de 26 versies.

Als je die 2 functies perse wilt hebben, dan zou ik lekker bij je huidige eMule blijven :)

Edit:
Nu ik zit na te denken, bedenk ik me ineens dat eMule volgens mij wel overbodige sources delete? Ik zie het alleen niet terug in mijn client, allemaal "Queue Full", "No needed parts" en "Asked for another file" downloads..

Misschien dat ie t om de zoveel min. weghaalt ofzo. Anders moet je ff in de changelogs kijken.

[ Voor 18% gewijzigd door Zoefff op 25-03-2003 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 14:45
dat doet ie waarschijnlijk om de zoveel minuten ja, das bij mij ook. De officiele versie zal dat inmiddels wel hebben denk, theeft alleen heel lang alleen in de tarods gezeten, maarja, daar horen of zien we niets meer van helaas :{

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Zoefff schreef op 25 March 2003 @ 22:24:
[...]

Nope, voor zover ik weet nog geen 27 versie met die 2 functies.

Overstappen naar 27 is in mijn ogen niet perse nodig. Dr zitten wat extra features in, zoals de webserver, maar verder is er niet heel veel veranderd. Natuurlijk is het een en ander geoptimaliseerd, verbeterd en aangepast, maar ik denk dat het niet heel veel zal uitmaken met de 26 versies.

Als je die 2 functies perse wilt hebben, dan zou ik lekker bij je huidige eMule blijven :)

Edit:
Nu ik zit na te denken, bedenk ik me ineens dat eMule volgens mij wel overbodige sources delete? Ik zie het alleen niet terug in mijn client, allemaal "Queue Full", "No needed parts" en "Asked for another file" downloads..

Misschien dat ie t om de zoveel min. weghaalt ofzo. Anders moet je ff in de changelogs kijken.
De plus versie doet het automatisch (no needed parts verwijderen).
Maar bij elke checkup ronde zoektie wel al die verwijderde sources weer op,
(soort global search denk ik)om te kijken of er nu wel parts available zijn.
En je kan ook aangeven dat hij sources met een queue van meer dan 2000
weg laat.

[ Voor 2% gewijzigd door MarElo op 25-03-2003 22:35 . Reden: tiep faut ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40235

Even buiten de userhash om, ik begrijp dat je snel kan downloaden wanneer je veel ge-upload hebt, aangezien je dan een hoge multeplier kan opbouwen. Maar die multiplier is volgens mij afhankelijk van de user waarbij je download. Wanneer diezelfde user nl bij mij al reeds iets heeft geupload dan krijg ik bij hem een hogere multeplier waardoor ik hoger in zijn wachtrij kom. Maar de kans dat als ik een specifiek nummer zoek en die bij de betreffende user ook weer tegenkom is natuurlijk heel klein. Inmiddels zijn er al zoveel die emule naast kazaa gebruiken, dus de multiplier blijft vrijwel altijd op 1 staan. Dit resulteert dan weer in een niet al te hoge downloadsnelheid, aangezien je maar bij een beperkt aantal userd tegelijk aan het downloaden ben. Toch klopt mijn verhaal ergens niet aangezien er weldegelijk users zijn die met een hoge snelheid kunnen downloaden. Dus waar gaat het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-07 15:14

Ragger

slopen. alles kapot maken.

In 27b kun je precies zien welk IP welk bestand bij je downloadt. Mét de opmerking: 'weghalen in release' (volgens mij onder 'on queue', ik heb nu 27c, kan het niet meer checken). Is dit de reden dat 27c zo snel kwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:45
wat ik me afvraag..en ik weet niet of het in 1 van de 4 threads echtg naar voren is gekomen maar geen zin om alles te lezen...

maar ik heb weleens dat wanneer ik bij de ene server als eerste connect..heb ik een zeer goed ID....connect bij de andere server als eerste...is me ID vele malen lager..(wel redelijk maar goed)....ik blijf dan die ID de gehele sessie houden....
Meer mensen met dit??

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Nu online
kRiZzZiZ schreef op 25 March 2003 @ 23:26:
wat ik me afvraag..en ik weet niet of het in 1 van de 4 threads echtg naar voren is gekomen maar geen zin om alles te lezen...

maar ik heb weleens dat wanneer ik bij de ene server als eerste connect..heb ik een zeer goed ID....connect bij de andere server als eerste...is me ID vele malen lager..(wel redelijk maar goed)....ik blijf dan die ID de gehele sessie houden....
Meer mensen met dit??
Het lijkt me verstandig dat jij ff de FAQ gaat lezen, en dan vooral het gedeelte onder "Algemeen ==> ID".

Als je begrijpt wat het ID is, en hoe het in elkaar zit, dan kan je je eigen vraag zeker weten beantwoorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
hmzz..FAQ had ik al gelezen..maar dan nog kan ik er niet echt een goed antwoord uit halen...
kijk ik heb ook die connection test gedaan van donkey ..en daar kwam natuurlijk mijn id uit die ik normaal heb..maar is dan echt de reden dat ik af en toe een hoger id heb dat de server waarop ik connect meer slots vrij heeft?
begrijp me goed..mijn id is in het algemeen niet slecht (ook niet goed)..maar als ik dus zon hoger ID tref..heb ik echt wel meer baat erbij...

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63628

2 kleine probleempjes..

Probleem nr 1.
Als ik emulePlus installeer en hem na het rebooten van mijn computer het programma opstart loopt heel mijn PC vast..
edit:
naja PC vast.. hij doet maf, word heel traag en heb totaal geen ram meer over merkte ik, memory leak ofzo?!
maakt niet uit wat ik doe, dit probleem had ik ook met eerdere versies van emule, maar dit is in nieuwere versies (boven de 0.22 of 0.23) opgelost en met emule 0.27c(originele emule) komt het probleem Niet voor.

Probleem nr 2.
Ik probeer het programma online signature te gebruiken, alles doet het behalve de emule status, blijft op offline staan en het versie nr komt niet tevoorschijn... wat ik ook probeer.. de rest (download snelheden en server. doet het beide wel!)

Iemand een idee?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 63628 op 26-03-2003 00:02 . Reden: kleine toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Nu online
kRiZzZiZ schreef op 25 maart 2003 @ 23:38:
hmzz..FAQ had ik al gelezen..maar dan nog kan ik er niet echt een goed antwoord uit halen...
kijk ik heb ook die connection test gedaan van donkey ..en daar kwam natuurlijk mijn id uit die ik normaal heb..maar is dan echt de reden dat ik af en toe een hoger id heb dat de server waarop ik connect meer slots vrij heeft?
begrijp me goed..mijn id is in het algemeen niet slecht (ook niet goed)..maar als ik dus zon hoger ID tref..heb ik echt wel meer baat erbij...
Nou, ok ik ben weer fris, wil het je wel ff uitleggen.

Zoals in de FAQ staat, word je ID berekend vanaf je IP. Als je altijd hetzelfde IP hebt, dan heb je ook altijd hetzelfde ID.

Dat ID is hoog, als het een getal voorstelt, boven de 16777216. Het maakt dan niet uit hóe hoog het is, dus een ID 100000000000 is niet beter dan een ID 1000000000.

Jij zegt dat je ID veranderd op verschillende servers. Dat kan dus niet. De enige mogelijke manier dat je ID anders kan worden, is als je een laag ID hebt. Als je namelijk een laag ID hebt, dan geeft de server je een willekeurig ID, onder de 16777216.

Tenzij je dus een dynamisch IP hebt, een IP dat iedere keer dat je het inernet weer op gaat, veranderd, dan veranderd je ID ook steeds mee. Maar zolang het boven de 16777216, zit je goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Nu online
Anoniem: 63628 schreef op 25 maart 2003 @ 23:45:
2 kleine probleempjes..

Probleem nr 1.
Als ik emulePlus installeer en hem na het rebooten van mijn computer het programma opstart loopt heel mijn PC vast..
edit:
naja PC vast.. hij doet maf, word heel traag en heb totaal geen ram meer over merkte ik, memory leak ofzo?!
maakt niet uit wat ik doe, dit probleem had ik ook met eerdere versies van emule, maar dit is in nieuwere versies (boven de 0.22 of 0.23) opgelost en met emule 0.27c(originele emule) komt het probleem Niet voor.

Iemand een idee?
Tenzij dit té lang duurt, is het normaal. De eerste keer dat je eMule opstart, dan gaat ie voor al je gedeelde bestanden een hash berekenen. Dat kost nogal wat CPU + Mem, en als je een niet zo snelle computer hebt, kan dat ook nog wel eens lang duren.

Ook kan het zijn dat als je grote bestanden download, dat hij die bij het starten moet "rehashen". Ook dat kost veel CPU + Mem.

Als het goed is, daalt het CPU + Mem gebruik na een tijdje weer :?

Voor zover ik weet zitten er geen memoryleaks in de laatste eMule versies hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 07:30
heb gister ook plotseling last gekregen van emuleplus 1c. 100 % cpu continu (nee, alles was gehashd en was gewoon middenin een sessie, zonder dat ie een download moest completen en had geen ram meer over. Draai nu 27c en die doet het tot nu toe perfect, maa rja klop het maar ff af, want emuleplus1c heeft ook paar dagen zonder enkel probleem gedraaid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoefff schreef op 26 maart 2003 @ 08:09:
[...]

Tenzij dit té lang duurt, is het normaal. De eerste keer dat je eMule opstart, dan gaat ie voor al je gedeelde bestanden een hash berekenen. Dat kost nogal wat CPU + Mem, en als je een niet zo snelle computer hebt, kan dat ook nog wel eens lang duren.

Ook kan het zijn dat als je grote bestanden download, dat hij die bij het starten moet "rehashen". Ook dat kost veel CPU + Mem.

Als het goed is, daalt het CPU + Mem gebruik na een tijdje weer :?

Voor zover ik weet zitten er geen memoryleaks in de laatste eMule versies hoor.
Nee nee, dit heb ik Niet met de laatste emule versies maar weer wel met de emulePLUS versie, en vroeger wel gehad met de oudere emule versies. na de installatie van emulePlus doet alles het perfect, emule draait dan een dagje ofzo.. maar pas Nadat ik mijn computer opnieuw opgestart heb.. en dan emule opstart.. slaat alles vast.. en na 15 mins wachten knal ik gewoon me pc uit...

ik weet het van die hashes... maar dat heeft ie allang gedaan! en dan nog staat de hash priority op IDLE.. oftewel je hoort er niets van te merken...

(pc config: AMD xp 1700+ 512MB DDR.cas2.266)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

legolas82 schreef op 26 March 2003 @ 09:39:
heb gister ook plotseling last gekregen van emuleplus 1c. 100 % cpu continu (nee, alles was gehashd en was gewoon middenin een sessie, zonder dat ie een download moest completen en had geen ram meer over. Draai nu 27c en die doet het tot nu toe perfect, maa rja klop het maar ff af, want emuleplus1c heeft ook paar dagen zonder enkel probleem gedraaid
Ja dit is dus wat mij ook overkwam... emule plus doet niets, 1c idd ook en emule 0.27c doet het erg goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En wat ik nou toch lees op een ander forum!
Posted by Anonymous on: 26/Mar/2003 02:37 AM
--------------------------------------------------------------------------------
Antwoord op probleem 1:

Welke emuleplus heb je a, b, of c?

A nam beslag op m'n CPU en moest gereboot worden om de drie dagen.

B crasht wel erg vaak en de creditfile raakt corrupt... (known bug)

C had opstartproblemen en zorgt ervoor dat je pc vastloopt en taskmanager gaat je niet helpen als alles vastzit, oplossing booten! Ook een known bug.

Conclusie: afblijven van de eMuleplus v1a+b+c
Precies de problemen welke ik heb gehad... naja weten we iig waar het door komt :P iemand nog een andere mod MET webserver en dattie sources onthoudt en automatisch dropt?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 63628 op 26-03-2003 15:06 . Reden: Vergeten stukkie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-07 20:25

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Alleen automatisch droppen heeft de gewone versie nog niet en je kunt je afvragen in hoeverre dat 'handig' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39835

Ik heb nu toch een raar probleem met Emule 27b, hij download veelste snel :P (jaja, het is nooit goed) Maar ehm, ik heb een ADSL basic abo, en emule beweert dat ik met meer dan 200 kb/s aan het downloaden ben :D Best vet, maar het kan als het goed is niet :) 768/8=96 (kb/s) Dat zou mn max snelheid moeten zijn... Echt heel bizar. En in het status venster staat dan weer 35 kb/s, terwijl een bestand al 78 kb/s gaat, en zo zijn er meerdere bestanden die zo snel gaan!! Hebben meer mensen last van dit 'probleem'? :P
edit:
hij doet weer normaal geloof ik, zou het een bug zijn ofzo?! :?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 39835 op 26-03-2003 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Zoefff schreef op 26 maart 2003 @ 08:05:
[...]

Nou, ok ik ben weer fris, wil het je wel ff uitleggen.

Zoals in de FAQ staat, word je ID berekend vanaf je IP. Als je altijd hetzelfde IP hebt, dan heb je ook altijd hetzelfde ID.

Dat ID is hoog, als het een getal voorstelt, boven de 16777216. Het maakt dan niet uit hóe hoog het is, dus een ID 100000000000 is niet beter dan een ID 1000000000.

Jij zegt dat je ID veranderd op verschillende servers. Dat kan dus niet. De enige mogelijke manier dat je ID anders kan worden, is als je een laag ID hebt. Als je namelijk een laag ID hebt, dan geeft de server je een willekeurig ID, onder de 16777216.

Tenzij je dus een dynamisch IP hebt, een IP dat iedere keer dat je het inernet weer op gaat, veranderd, dan veranderd je ID ook steeds mee. Maar zolang het boven de 16777216, zit je goed :)
hmz..thnx voor de moeite...maar dit wist ik dus wel allemaal al...
maar wat ik zei was gewoon waar...
op de ene server`had ik soms een hoger ID als op de ander....(niet veel verschil maar toch net de moeite waard)
Dit allemaal gebeurt echt rarely he..
ik heb ook geen dynamisch Ip want heel vaak heb ik dus hetzelfde ID...

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Nu online
kRiZzZiZ schreef op 26 March 2003 @ 17:21:
[...]

hmz..thnx voor de moeite...maar dit wist ik dus wel allemaal al...
maar wat ik zei was gewoon waar...
op de ene server`had ik soms een hoger ID als op de ander....(niet veel verschil maar toch net de moeite waard)
Dit allemaal gebeurt echt rarely he..
ik heb ook geen dynamisch Ip want heel vaak heb ik dus hetzelfde ID...
Je hebt het dus niet helemaal begrepen :)

Je ID is óf hoog, óf laag, niet iets er tussen in.

Je zegt "niet veel verschil, maar toch net de moeite waard", dat is dus absolute nonsens. Als het een hoogID is, dan maakt het niet uit hoe hoog het is.

En omdat je ID een vertaling is van je IP, zal je nooit op de ene server een hoger ID hebben dan de ander, tenzij je IP veranderd, of in het geval dat je een laag ID hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Anoniem: 39835 schreef op 26 maart 2003 @ 16:12:
Ik heb nu toch een raar probleem met Emule 27b, hij download veelste snel :P (jaja, het is nooit goed) Maar ehm, ik heb een ADSL basic abo, en emule beweert dat ik met meer dan 200 kb/s aan het downloaden ben :D Best vet, maar het kan als het goed is niet :) 768/8=96 (kb/s) Dat zou mn max snelheid moeten zijn... Echt heel bizar. En in het status venster staat dan weer 35 kb/s, terwijl een bestand al 78 kb/s gaat, en zo zijn er meerdere bestanden die zo snel gaan!! Hebben meer mensen last van dit 'probleem'? :P
edit:
hij doet weer normaal geloof ik, zou het een bug zijn ofzo?! :?
volgens mij een bug in de b versie, bij de c versie is dat opgelost :?

BUGFIX: stats graphs - no more anomalous average readings, more accurate [Cax2]

[ Voor 1% gewijzigd door Mr.Nobody op 26-03-2003 18:36 . Reden: typo in m'n smile ]

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 10:28

backupdevice

Boeh!

lijkt me zowiezo wel belangrijk om up te graden naar 27c , in 27b zit een veiligheidslek in de webserver.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-06 10:33

Nulnulnix

BOFH

Leuk om te lezen dat er veel GoTters zijn die problemen ondervinden met de eMulePlus.
Dat verwondert mij. Ik heb nl. nergens last van en ik heb 1A/B/C allemaal gedraaid. Momenteel draai ik dus 1c.
Een verschil met 1b en 1c is o.m. de prioriteit waarmee eMule Plus draait, deze staat nl. standaard op "High". Ik vermoed dat dat ook de oorzaak van de problemen is. Kun je de Plus doorstarten dan in het programma aanpassen via de instellingen, anders moet je even de .INI aanpassen en de prioriteit lager zetten.
Bij mij staat-ie gewoon op Normal. Ik houd niet van processen die met hoge prioriteit draaien... Waarschijnlijk omdat ik wat ervaring heb met NT en 2k...

We have just one world, but we live in different ones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr.Nobody schreef op 26 maart 2003 @ 18:28:
[...]

volgens mij een bug in de b versie, bij de c versie is dat opgelost :?

BUGFIX: stats graphs - no more anomalous average readings, more accurate [Cax2]
Ik vergis mij, ik had 27c al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
ik kan 2 dingen bedenken:

• er wordt weergegeven de snelheid berekend uit de grote van een pakket zonder compressie, terwijl het versturen met compressie gaat.

• je pc is erg druk en wacht ff met het uitvoeren van de berekening voor de snelheid. als ie weer tijd heeft berekent hij de snelheid met de hoeveelheid data die binnen is gekomen over een bepaalde tijd maar doordat ie druk is geweest heeft ie een verkeerde (te korte) tijd genomen waardoor de snelheid hoger lijkt te liggen. dit zou een piekje moeten geven een zeker geen lange stabiele lijn in je stats grafiek. zet de grafiek eens op 1 seconde verversing en de taskmanager erbij. je kunt dan zien wat er gebeurt (cpu gebruik en dl snelheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Zoefff schreef op 26 maart 2003 @ 17:54:
[...]

Je hebt het dus niet helemaal begrepen :)

Je ID is óf hoog, óf laag, niet iets er tussen in.

Je zegt "niet veel verschil, maar toch net de moeite waard", dat is dus absolute nonsens. Als het een hoogID is, dan maakt het niet uit hoe hoog het is.

En omdat je ID een vertaling is van je IP, zal je nooit op de ene server een hoger ID hebben dan de ander, tenzij je IP veranderd, of in het geval dat je een laag ID hebt.
HMZZ OKAY..ik zit er beetje naast dan :D
ik merk er misshcien niet zo veel van..dan is dan misshcien fantasie
maar ik heb echt het fenomeen dat ik af en toe verschillende ID's heb..met beide krijg ik wel een icoon van hoog ID....ik zal het gewoon us capturen...en hier posten?Moet nog een x tevoorschijn komen,...

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr.Nobody schreef op 27 March 2003 @ 00:09:
ik kan 2 dingen bedenken:

• er wordt weergegeven de snelheid berekend uit de grote van een pakket zonder compressie, terwijl het versturen met compressie gaat.

• je pc is erg druk en wacht ff met het uitvoeren van de berekening voor de snelheid. als ie weer tijd heeft berekent hij de snelheid met de hoeveelheid data die binnen is gekomen over een bepaalde tijd maar doordat ie druk is geweest heeft ie een verkeerde (te korte) tijd genomen waardoor de snelheid hoger lijkt te liggen. dit zou een piekje moeten geven een zeker geen lange stabiele lijn in je stats grafiek. zet de grafiek eens op 1 seconde verversing en de taskmanager erbij. je kunt dan zien wat er gebeurt (cpu gebruik en dl snelheid).
Hij deed het 10 minuten ofzo. En alleen emule stond aan op mn computer.... beetje vreemd maarja. Hij doet nu weer normaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
  • Laatst online: 24-06 21:07
Tis misschien een veelgestelde vraag en in de Faq staat dat als je een "snelle" verbinding hebt hem wel op 5000 kan zetten :)
Alleen ik heb een 768/128 lijntje maar die word af en toe nogal dood(de modem en router liggen dan plat), dat UDP ding heb ik nu bij pref uitgezet dan werkt ie prima(connecties stond altijd op 500).
Maar wat zou ongeveer de max connecties voor een 768/128 lijntje zijn en wat is het nadeel als ik udp uitzet bij prefs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:42
Kijk even op www.speedtest.nl die test oo het het aantal connecties/sec :).

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80544

ShotGun schreef op 27 maart 2003 @ 14:11:
Kijk even op www.speedtest.nl die test oo het het aantal connecties/sec :).
Connecties/Minuut --> Stel hem dus niet enthousiast in op 532 zoals ik net kreeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
Hier een vaag probleem en kon niks via de search vinden.
Telkens als ik connect met een server in emule verbind ie, krijg ik een normale ID en dan na een paar seconden; connection lost; Voorbeeldje:
03/27/03 14:58:40: Connection established on: Eshock & Red Total Online
03/27/03 14:58:40: New clientid is 897090366
03/27/03 14:58:41: Lost connection to Eshock & Red Total Online (IP-Server:4224)
M'n nat.ini in m'n Speedtouch Home is ook goed:
enable
# emule
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.1:4661 outside_addr=0.0.0.0:4661
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.1:4662 outside_addr=0.0.0.0:4662
create protocol=udp inside_addr=10.0.0.1:4665 outside_addr=0.0.0.0:4665
create protocol=udp inside_addr=10.0.0.1:4672 outside_addr=0.0.0.0:4672
nee, die # emule geeft geen problemen want m'n webserver doet t zo ook gewoon ;)
Want hier heeft t eerder ook gewoon mee gedaan.

Ook als ik kies voor de optie 'safe connect' krijg ik dezelfde melding alleen dan met een LowID. Up/downstream gewoon goed ingesteld. Gebruik de standaard poorten zoals ze ook geforward zijn in m'n nat.ini

//Edit; ik gebruik gewoon de nieuwste emule, met eerdere en andere versies (emule plus enzo) had ik dezelfde problemen...

Wie o wie helpt mij? :'(

[ Voor 30% gewijzigd door r0el op 27-03-2003 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
code:
1
2
3
4
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland.

377.0 Conn/min

Is dat veel of weinig voor mijn verbinding?
Want nou heb ik heb hem nu op 30 connecties per 5 sec staan maar die andere staat nog steeds op 500 max..
De max valt daar dan toch niet mee te testen, of is de max dan 377?
Alhoewel dit nu wel helpt voor het sneller dl'en :D

[ Voor 6% gewijzigd door RickDB op 27-03-2003 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 16:30
code:
1
03/27/03 16:12:26: Overgehaald bestandsdeel 21 is corrupt :(

hier heb ik de laatste tijd heel veel last van, althans er is bij mij om de 5 minuten een melding van. dit wordt erg irritant omdat ik meer corrupte bestandsdelen binnenhaal dan gene die wel werken.

heb geen lowID, alle connecties en sources staan op de standaard waarden en ook de snelheidslimieten staan goed ingesteld.

ik krijg het idee dat de ouwe emule versies beter werkte dan de huidige, maar kan ook tussen mijn oren zitten. vroeger had ik niet zon last met corrupte bestandsdelen. nu is het meer een standaard aan het worden.

waar komt het door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:19

Ankh

|true

volgens mijzit er een onwijs grote bug in deze laatste versie van emule...

gister avond volgende pics gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.only4clans.com/images/fuckedupquicknet.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.only4clans.com/images/fuckedupquicknet1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.only4clans.com/images/fuckedupquicknet2.jpg

vooral de laatste is aardig leuk :P
of quicknet is aan het kutten geweest, maar 1.4MB/s lijkt me errug sterk.. dat is 10,2Mbit lijkt me niet via zo'n kabelmodem :P
maar raar genoeg kloppen wel alle filez wel gewoon, de helft is nu ondertussen wel klaar.. maar goed... :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
post ff links naar die plaatjes :( dit is 3 x 650 kb!
ik heb adsl maar dit vindt ik overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Hmm ik zit echt met een vaag 'probleem'. Als ik bij 'voorkeuren' (properties) mn upload limiet stel op 10 en download limiet op 80 dan duurd het erg lang voordat de download sneller gaat dan enkele kb's/s.
Als ik dan mn upload limiet even op 5 zet (dus dat mn download limiet automatisch 5*3 word) dan gaat ie na enkele seconden tegen de 15 kb/s downloaden (upload gaat richting 5) en als ik dan mn upload limiet met stapjes hoger zet, kom ik uiteindelijk tegen de 50 kb/s uit...
Bij elkaar duurd het dan ongeveer 5 min dat ik zo snel ga op die manier en als ik het niet zo doe (dus vanaf begin limiet op 10 / 80 laat staan) dan gaat ie binnen een uur nog niet sneller dan 20 kb/s.

Het zou erg handig zijn als die manier geautomatiseerd zou zitten, scheeld weer hoop geklooi :D (tegelijk een tip voor iedereen)

[ Voor 17% gewijzigd door Sport_Life op 27-03-2003 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

MMMp deed mijn emule maar zo ''raar'' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

spydoggie schreef op 27 maart 2003 @ 22:37:
MMMp deed mijn emule maar zo ''raar'' :P
:D

[ Voor 16% gewijzigd door Sport_Life op 27-03-2003 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

RaMMSTeiN schreef op 27 March 2003 @ 21:40:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

of quicknet is aan het kutten geweest, maar 1.4MB/s lijkt me errug sterk.. dat is 10,2Mbit lijkt me niet via zo'n kabelmodem :P
maar raar genoeg kloppen wel alle filez wel gewoon, de helft is nu ondertussen wel klaar.. maar goed... :)
Je moet die onderste balkjes ook ff zwart maken :+

er staat iets van rodger_dodger.dcn.share****ter.avi dat mag niet volgens mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Nu online
spydoggie schreef op 27 March 2003 @ 22:44:
[...]

Je moet die onderste balkjes ook ff zwart maken :+

er staat iets van xxxxxxxxxxxxxxx dat mag niet volgens mij :+
Mja, als jij het niet aangekaart had, dan had er geen haan naar gekraaid :/

Beetje onnuttig eigenlijk :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Zoefff schreef op 27 March 2003 @ 22:54:
[...]

Mja, als jij het niet aangekaart had, dan had er geen haan naar gekraaid :/

Beetje onnuttig eigenlijk :Z
idd, daar is Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif voor :)

Maareh, hebben meer mensen dit

[ Voor 15% gewijzigd door Sport_Life op 27-03-2003 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58657

Ik heb een probleempje met LOWID, ik zit hier dus achter de internetserver en heb de poorten doorgestuurd:

Maar ik heb nog steeds een LOWID, :(

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 58657 op 30-04-2003 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Ben dat emule ook maar eens gaan proberen...
Als het loopt gaat het okee....

Maar de 27c versie crasht toch wel om de paar uur bij mij. :(

Heb ook dat tooltje Emuled gebruikt, zodat Emule dan weer automatisch op zou starten maar dat werkt helemaal niet bij mij.
Hij maakt wel een logfile aan in de aangewezen Temp-Dir. maar meer ook niet.
En mocht het wél werken, als je 2X connect binnen 10 minuten wordt je toch in de ban gezet?

Erg jammer allemaal, want op zo'n manier ben ik toch weer aangewezen op Kazaa.. ;(

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Laatst online: 17:03
Weet iemand wat je met de nieuwe web server kunt die in emule zit, en hoe het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Nu online
Emcee schreef op 28 maart 2003 @ 11:54:
Weet iemand wat je met de nieuwe web server kunt die in emule zit, en hoe het werkt?
Yup :)

Je kan met de webserver vanaf een andere computer op jou computer inloggen, en vervolgens vanalles in je eMule veranderen. Downloads stoppen of starten, instellingen veranderen, stats bekijken, enzovoort.

Ik heb er een stukje over in de FAQ geschreven, onder "Features --> Webserver"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Laatst online: 17:03
Ah dat klinkt goed, moest daar nu altijd vnc voor gebruiken, maar zal deze optie zeker eens proberen

update: werkt goed :)

[ Voor 12% gewijzigd door Emcee op 28-03-2003 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
De vraag was al eens eerder gesteld:
Hoeveel geheugen neemt eMule (Plus) bij jullie in??

Bij mij tussen 15 en 20 MB onder XP Emule 26d (5 downloads)

Wat is normaal/gemiddeld en kan je dit verlagen?
Niet dat mn pc aankan maar toch. of gewoon mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Nu online
eMule neemt nu bij mij 30 MB in.

Zoals al eerder geantwoord, kan je daar niet zoveel aan veranderen. eMule maakt gewoon veel connecties, en moet die allemaal bewaren. Als je snel wilt downloaden, dan moet je je max connecties toch redelijk hoog hebben staan, wat je ram gaat kosten.

Zet je max connecties wat lager, dan zal eMule minder ram gebruiken, maar dan gaan je downloads ook minder snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45255

Wat betreft die webserver:
Het werkt perfect op me eigen netwerk.

Maar zodra ik het bijv. vanaf me werk probeer gaat het niet.
Ja, ik heb natuurlijk me router de door mij ingevulde poort laten forwarden

Ik krijg dan ook wel het inlogscherm en kan ook inloggen. Maar zodra ik op 1 van de knoppen klik wil die een bestand gaan downloaden ipv het gewenste overzicht weer te geven. Mijn adres is hostname.provider.nl en hij wil dan het bestand provider[1].nl downloaden :?

Ik gebruik gewoon gewoon IE 5.5. met 6.0 heb ik het ook geprobeerd... geen effect. Terwijl bij mij thuis (ook met met 6.0) het dus wel gewoon werkt. Iemand enig idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 45255 op 28-03-2003 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
Sorry had ik erbij bij moeten zetten.
Had mn al lager gezet (2000) maar er veranderde weinig, dus maar weer hoog gezet.
Maar wat is dan la(a)g(er) of hoger dan 4000 (staat ie nu) om toch een redelijkesnleheid te gebruiken vs. geheugen?
Niet dat mn systeem niet lekker loopt :9 256mb@2.4mhz maar soms is ie toch druk bezig. Anders zet ik wel op 5200, en neem ik wel genoegen dat af en toe ff wat langzamer is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Laatst online: 07-07 17:25

DoctorV64

Cosmopoliet

Anoniem: 45255 schreef op 28 maart 2003 @ 13:57:
Wat betreft die webserver:
Het werkt perfect op me eigen netwerk.

Maar zodra ik het bijv. vanaf me werk probeer gaat het niet.
Ja, ik heb natuurlijk me router de door mij ingevulde poort laten forwarden

Ik krijg dan ook wel het inlogscherm en kan ook inloggen. Maar zodra ik op 1 van de knoppen klik wil die een bestand gaan downloaden ipv het gewenste overzicht weer te geven. Mijn adres is hostname.provider.nl en hij wil dan het bestand provider[1].nl downloaden :?

Ik gebruik gewoon gewoon IE 5.5. met 6.0 heb ik het ook geprobeerd... geen effect. Terwijl bij mij thuis (ook met met 6.0) het dus wel gewoon werkt. Iemand enig idee?
Mij is geleerd in de vorige tpoic om op je browser bij internet opties HTTP 1.1 in te schakelen. Dan werkt het wel. :*)

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Renard schreef op 28 March 2003 @ 14:04:
Sorry had ik erbij bij moeten zetten.
Had mn al lager gezet (2000) maar er veranderde weinig, dus maar weer hoog gezet.
Maar wat is dan la(a)g(er) of hoger dan 4000 (staat ie nu) om toch een redelijkesnleheid te gebruiken vs. geheugen?
Niet dat mn systeem niet lekker loopt :9 256mb@2.4mhz maar soms is ie toch druk bezig. Anders zet ik wel op 5200, en neem ik wel genoegen dat af en toe ff wat langzamer is. :)
256MB op 2.4mhz? nou dat lijkt mij idd best Kl*te lopen.. daar kun je toch niet mee werken man :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DoctorV64 schreef op 28 March 2003 @ 14:07:
[...]

Mij is geleerd in de vorige tpoic om op je browser bij internet opties HTTP 1.1 in te schakelen. Dan werkt het wel. :*)
en wat nou als je op zo'n gelimiteerde schoolPC zit waar je niets in kan stellen..? is er niet iets te veranderen in het emule.tmpl bestand? (dat is nl de webpagina. naja het template dan) om het goed te laten werken..?

intern werkt alles goed, extern loopt alles fout ;(

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 63628 op 28-03-2003 14:49 . Reden: foutje :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:19

Ankh

|true

hmmm emule plus erop gezet, die gebruikt ook veel resources.. >> 60% CPU usage
en 45MB (dat vind ik opzich niet zo errug :9) maar die CPU usage.. ik kan dus totaal bijna niets meer doen .. wanneer ik hem draaien.. (ik heb 63 files in de queue :9) bij de gewone emule heb ik hier dus geen last van :?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik had met emule plus dus ook een hoge cpu load en toen maar eens emule 27c geinstalleerd en de cpu load lijkt nu op het eerste gezicht veel minder te zijn. Bij mij was het ong 30% met plus en nu een paar % met uitschieters zo nu en dan naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Laatst online: 10:42
Bestaat er een progsel dat de upload limiteerd wanneer computer X in het netwerk online komt? Want ik share 24/7 met 10kb/sec en dat is wel leuk enzo, maar wanneer ik ga CSsen schiet mijn ping de lucht in. Ik heb ook maar 128kb up (@home). Daarom heb ik eMule nu even op 5kb/s gezet, alleen ik moet telkens moeilijk doen om dat te veranderen (met radmin op een P133 met sowieso 60% CPU load :P ).

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

RaMMSTeiN schreef op 28 March 2003 @ 15:06:
maar die CPU usage.. ik kan dus totaal bijna niets meer doen .. wanneer ik hem draaien..
Dat lijkt me een tikje overdreven. Als ik naar je specs kijk heb je een XP 2200+. Als daar 60% van in gebruik is heb je toch nog een 900+ over. Dat is ruim voldoende voor werkelijk alles wat je wilt. Tenzij je aan het video editten slaat. En bv mijn Duron 1300 staat uit zijn neus te eten als ik een DivX afspeel op 800*600.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26569

RaMMSTeiN schreef op 27 March 2003 @ 21:40:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Zo dus jij download "Maid_in_Manhattan_(2002)_JAWA.VCN.Sharereactor.avi"

B) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
edit

[ Voor 100% gewijzigd door Renard op 31-03-2003 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apestaartje
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Dát klopt!

(en van helemáál geen antwoord ook niet trouwens... :Z )

......................

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Anoniem: 63628 schreef op 28 March 2003 @ 14:48:
[...]
en wat nou als je op zo'n gelimiteerde schoolPC zit waar je niets in kan stellen..? is er niet iets te veranderen in het emule.tmpl bestand? (dat is nl de webpagina. naja het template dan) om het goed te laten werken..?

intern werkt alles goed, extern loopt alles fout ;(
zet in emule de webserver op poort 80 (en map 80 door op je router naar jouw pc, als je tenmiste in een netwerk zit).

daarna zal het gewoon werken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Nu online
Mr.Nobody schreef op 28 maart 2003 @ 16:48:
[...]

zet in emule de webserver op poort 80 (en map 80 door op je router naar jouw pc, als je tenmiste in een netwerk zit).

daarna zal het gewoon werken 8)
Nee, want hij kan blijkbaar wel op zn webserver komen toch?

Hij kan erin zitten, ziet alle knopjes, maar zodra ie op 1 van de knopjes drukt, gaat het fout.

Of logt ie eerst in via poort 80, en zodra je op 1 van de knopjes drukt, dan gaat ie op poort 4711 verder ofzo?

Want dan kan het idd niet als je achter kennisnet zit oid... helemaal dichtgetimmerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
op mijn werk zit ook alles dicht, het werkte nadat ik de webserver op 80 zette.
waarom zou ie overschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Nu online
Mr.Nobody schreef op 28 maart 2003 @ 17:11:
op mijn werk zit ook alles dicht, het werkte nadat ik de webserver op 80 zette.
waarom zou ie overschakelen?
Nah, ik weet niet?

Die gast hierboven kan wel inloggen op zn server vanaf school, maar vervolgens niets doen.

En áls zn poorten dicht zitten, dan betekend het dus dat ie inlogt op poort 80, omdat die wel open staat, maar dat ie de rest via 4711 doet?

Ah, het was ook maar een wilde gok hoor, het klinkt allemaal een beetje raar eignlijk... er zal vast een andere oplossing voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoefff schreef op 28 March 2003 @ 17:02:
[...]

Nee, want hij kan blijkbaar wel op zn webserver komen toch?

Hij kan erin zitten, ziet alle knopjes, maar zodra ie op 1 van de knopjes drukt, gaat het fout.

Of logt ie eerst in via poort 80, en zodra je op 1 van de knopjes drukt, dan gaat ie op poort 4711 verder ofzo?

Want dan kan het idd niet als je achter kennisnet zit oid... helemaal dichtgetimmerd :(
Precies! alleen de webserver draait dus al op poort 80 hiero... ( http://sleep0rz.ath.cx test maar... inloggen zonder pass mag wel ffies ;)

Dus het probleem.. hij probeert bestanden te downloaden als ik knoppies wil gaan drukken.. schiet niet echt op he? maar binnen het netwerk draait alles perfect.. proberen jullie es knoppies te drukken plz? ;)

edit:
nee hij zal trouwens geen bestanden gaan downloaden als ie niet kan connecten via een andere poort :+ en ja zit achter kennisnet.. maar mijn ftp die bijv op poort 6891 draaiDE deed het WEL.. kon dan niet uploaden maar wel downloaden ervan....

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 63628 op 28-03-2003 17:40 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Renard schreef op 28 March 2003 @ 16:28:
[...]

Jammer dat je geen een serieus antwoord heb gegeven :'( hier wordt niemand wijzer van.
Van jouw opmerking wel dan..? komop reageer IETS minder kinderachtig alsjeblieft..

nu ff ontopic verder... EmulePlus, is er al iets bekend over een evt geheugenlek daarin ofzo..? omdat ie bij zoveel mensen problemen geeft.? hier blijft 'ie ook vastslaan.. zelfs mijn hele pc.. control alt del doet het nieteens meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
de oplossing is al genoemt! ff "use http 1.1" aanzetten :)

en dat kan dus niet :(

bij mij werkt die webserver van jou perfect trouwens

[ Voor 57% gewijzigd door Mr.Nobody op 28-03-2003 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok bedankt voor het testen.... naja als ie 't gewoon doet.. ligt het dus aan school ;) thank you :)

edit:
webserver ligt er nu uit ja.... tijdelijk :+

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 63628 op 28-03-2003 17:49 . Reden: toevoeging.. Alweer.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
voor de duidelijkheid, ik heb http 1.1 niet aanstaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr.Nobody schreef op 28 maart 2003 @ 17:49:
voor de duidelijkheid, ik heb http 1.1 niet aanstaan!
O, da's maf.... naja die oplossing zal dus niet werken :P ik ben benieuwd.. IE6 draait er op die pc's op school.. windowsXP.. misschien een proxy instelling ofzo? aangezien ze binnen de school nog een proxyserver draaien.. En op een kennisnet proxy...

zou de school proxy ofzo de informatie verkeerd doorgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Anoniem: 63628 schreef op 28 March 2003 @ 17:42:
[...]

Van jouw opmerking wel dan..? komop reageer IETS minder kinderachtig alsjeblieft..

nu ff ontopic verder... EmulePlus, is er al iets bekend over een evt geheugenlek daarin ofzo..? omdat ie bij zoveel mensen problemen geeft.? hier blijft 'ie ook vastslaan.. zelfs mijn hele pc.. control alt del doet het nieteens meer...
Ik heb er *nok*nok* ff afkloppen :) nog steeds geen last van.
Gebruik nu zelf plus v1c op machientje van m'n specs.
Ook vorige versies van plus,Tarod,en normaal geen last van gehad.
Cpu load blijft gewoon tussen 0 en 2 schommelen,en geheugen gebruik van eMule is nu zo'n beetje 17MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 10:28

backupdevice

Boeh!

Ik hou het lekker op de orginele versie, geen gezeik met hoge memusage en wazige CPU spikes :)

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techless
  • Niet online

Techless

GuT

Ik heb emule geïnstalleerd op een 160GB partitie. Nu krijg ik bij iedere file waar hij aan begint te downloaden na een paar kB of MB te horen "You have insufficient diskspace to download ..." Zou het kunnen zijn dat emule zo'n grote partitie niet "begrijpt", en hem dan maar helemaal negeerd ("block-out":P).
Ik heb hem eerder op een 64GB partitie gezet dat was geen probleem, 160GB zit over die oude grens van 128GB heen, maar ik vind niet dat software daar een probleem van moet maken als mijn hardware dat niet doet.
Ik denk dat ik gewoon even de volgende update moet afwachten, ik draai nu 27c. Of heeft iemand een idee hoe ik het zelf op kan lossen (emule leren schijt te hebben aan geen plaats:)
- wat in iedergeval zal werken is hem op de andere partitie zetten, maarja dat heb ik ook nog niet gechecked... misschien ligt het gewoon aan emule 27c, hiervoor had ik nog 26d.

[edit:]okay nevermind :P ben slecht bezig, had de prefs laten staan en dus vergeten de temp dir te veranderen, beetje dom |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Techless op 29-03-2003 11:05 ]

The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45255

Ik weet al waarom het niet werkte met die webserver. Op mijn werk inetten we via een proxy. Je moet dan ook nog het vinkje HTTP 1.1 through proxy connection aanvinken :)

Bij mij maakte het dus wel degelijk uit wanneer ik HTTP 1.1 gebruik, dan doet ie het pas.
Maar als ik dat thuis, in me interne netwerk dus, uitzet doet ie het ook gewoon... :?
Vaag.
Via me werk is het dus wel nodig, maar thuis niet...

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 45255 op 29-03-2003 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Ik snapte het eerst ook niet, totdat ik erachter kwam dat ik thuis IE 6.0 gebruik waar HTTP1.1 al aanstaat en op mijn werk IE5.x waarbij HTTP1.1 niet aanstaat.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blijepeen
  • Laatst online: 16-06 11:00
Ey ik heb een vraagje ik ben een paar files kwijt na een reboot maar ik denk dat ze nog wel in de temp folder staan.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat emule ze weer kan zien en ik verder kan gaan met downloaden? Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blijepeen schreef op 29 March 2003 @ 12:20:
Ey ik heb een vraagje ik ben een paar files kwijt na een reboot maar ik denk dat ze nog wel in de temp folder staan.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat emule ze weer kan zien en ik verder kan gaan met downloaden? Thx
Ik dacht dat ie dat automatisch direct zou doen... Maar misschien heb ik dat mis.

Wat je ander kan proberen, mits je de ed2k links nog hebt. Eerst de bestanden uit temp dir backuppen, en dan opnieuw die files laten downen. Misschien dat ie dan ziet dat al een deel had van die bestanden.

Maar ik kan het mis hebben hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26569 schreef op 29 maart 2003 @ 12:45:
[...]

Ik dacht dat ie dat automatisch direct zou doen... Maar misschien heb ik dat mis.

Wat je ander kan proberen, mits je de ed2k links nog hebt. Eerst de bestanden uit temp dir backuppen, en dan opnieuw die files laten downen. Misschien dat ie dan ziet dat al een deel had van die bestanden.

Maar ik kan het mis hebben hoor :D
Nee hij maakt waarschijnlijk tempfiles met een andere naam aan.. en dat uitzoeken is een ramp... wat wel werkt is de temp dir veranderen.. emule opnieuw opstarten.. en weer afsluiten.. weer starten, temp dir goed zetten.. en emule weer opnieuw opstarten.. dat werkte bij mij iig wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blijepeen
  • Laatst online: 16-06 11:00
Anoniem: 63628 schreef op 29 March 2003 @ 13:26:
[...]

Nee hij maakt waarschijnlijk tempfiles met een andere naam aan.. en dat uitzoeken is een ramp... wat wel werkt is de temp dir veranderen.. emule opnieuw opstarten.. en weer afsluiten.. weer starten, temp dir goed zetten.. en emule weer opnieuw opstarten.. dat werkte bij mij iig wel...
Hij werkt helaas niet, nog meer ideeen? :"}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.zeropaid.com/news/articles/auto/12182002b.php

Daar staan wat tools voor overnet, edonkey en emule. Misschien dat je wat met die download merger kan. Even de download opnieuw aanzetten. vervolgens de oude met de nieuwe mergen ofzo...

Maar ik ben ervan overtuigd dat er een snellere manier moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
Ok ff een simpele vraag:

Ik draai nu emule plus 1c perfect proggie, maar ik up dus met 10 en kan daar maar met 20/25 kb/s dl'en dus moet ik de up op 8 kb/s zetten maar dan dl ie met een max van maar 32 kb/s...
Ik zit op een 768/128 planet comfort lijntje maar kan er gewoon niet echt snel gedl(op mijn max) worden met emule?

Settings staan nu zo:

max connecties: 5000
connecties per 5 sec: 150
Udp uit(liet mijn modem+router crashen als die aan stond)
En heb een High ID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Er is een progje dat recovermet heet. Is wel een beetje omslachtig, maar het programma kan nadat je de DL opnieuw heb gestart aan de hand van de hash nog wel wat chunks recoveren uit de oude MET file. Let wel het progje werkt in dos en je moet wel de juiste commando's uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rick164 schreef op 29 maart 2003 @ 15:10:
Ok ff een simpele vraag:

Ik draai nu emule plus 1c perfect proggie, maar ik up dus met 10 en kan daar maar met 20/25 kb/s dl'en dus moet ik de up op 8 kb/s zetten maar dan dl ie met een max van maar 32 kb/s...
Ik zit op een 768/128 planet comfort lijntje maar kan er gewoon niet echt snel gedl(op mijn max) worden met emule?

Settings staan nu zo:

max connecties: 5000
connecties per 5 sec: 150
Udp uit(liet mijn modem+router crashen als die aan stond)
En heb een High ID
Je vraag is mij een beetje onduidelijk. Maar bedoel je dat je met 10kb/s uped?
Zoja dan kan je ongelimiteerd downloaden. Dat ie in werkelijkheid niet zo snel gaat heeft meer te maken, met het aantal sources en de snelheid aan de andere kant.

Maar nogmaals het kan zijn dat ik je vraag niet goed begrijp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
Nou als ik met 10 kb/s up dan blijft er 3 a 4 kb/s up over dat is weer een download van max 30 kb/s dacht ik
Ook al kan je dan 80 kb/s dan haal je het niet doordat je weer te snel upt.
Dus hoe sneller je upt hoe langzamer je download right?

[ Voor 19% gewijzigd door RickDB op 29-03-2003 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rick164 schreef op 29 March 2003 @ 16:05:
Nou als ik met 10 kb/s up dan blijft er 3 a 4 kb/s up over dat is weer een download van max 30 kb/s dacht ik
Ook al kan je dan 80 kb/s dan haal je het niet doordat je weer te snel upt.
Dus hoe sneller je upt hoe langzamer je download right?
Als het goed is kun je gewoon met 10KB upload op je max downloaden. iig zo lukt dat hier wel.. (planet adsl-advanced lijntje)

Boven de 10KB up heb je een ongelimiteerde download bij emule.. hoe jouw verbinding dat verder opvangt heeft nietsmeer met emule temaken..

hint: zet de max connecties ietsje lager.. hier staat ie op 700 dan kun je ook udp aanzetten, udp is wel makkelijk voor meer sources.. met meer connecties heb je ook meer overhead! waar je veel last van kan krijgen... bij 5000 connecties kan ik me voorstellen dat je zoveel overhead hebt dat je gewoon geen snelle downloads meer kan krijgen.. en juist veel meer upload dan die 10KB

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 63628 op 29-03-2003 17:56 . Reden: toevoeging 1.1 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
Ok dit zal ik effe zo testen :)
Maar planet advanced is toch max 256k up?
Want websites gaan zeeeer langzaam en dan zie ik met opera als ik niks dl(met emule) maar met 10kb up dat ik maar websites met 20/30 kb/s laad(dit was met 500 connecties)

*Edit:
Met 500 connecties en udp aan viel mijn modem+router uit.

[ Voor 14% gewijzigd door RickDB op 29-03-2003 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rick164 schreef op 29 March 2003 @ 18:00:
Ok dit zal ik effe zo testen :)
Maar planet advanced is toch max 256k up?
Want websites gaan zeeeer langzaam en dan zie ik met opera als ik niks dl(met emule) maar met 10kb up dat ik maar websites met 20/30 kb/s laad(dit was met 500 connecties)

*Edit:
Met 500 connecties en udp aan viel mijn modem+router uit.
ja.. ik heb idd meer upload.. maar toch merk ik als emule flink staat te draaien met teveel connecties dat alles trager word.. vooral internet.. gamen kan ook niet zomaar met emule aan.. ookal staat ie op max 10.. moet ik em toch uitzetten om een normale ping te krijgen. en dat je websites maar met 20/30 laad.. dat is normaal.. gebeurt hier zowiezo al zonder dat emule aanstaat.. behalve met grote plaatjes wil ie nogweleens sneller zijn. maar dat is zelden.
opera is eigenlijk ook geen goede indicatie, download een bestand stel ik voor.. via internet explorer en via opera.. kijken hoe dat gaat...

en toch zonde dat je router+modem uitvalt dan.. zal wel iets zijn in je router+modem.. ik weet daar zo even geen oplossing voor.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
Ik ga hem nog ff testen, ik had wel iets ontdekt:
Inet valt dus uit ik reset de modem en de router maar doet nog steeds niks, ik haal 1 van de lan stekkers eruit( is 4 port switch) de ene met die van mij dus en inet werkt weer....
En emule was toen uit maar hij zenden dus nog steeds files vanaf mijn pc, lijkt me niet echt normaal?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.