Club3D 9700 - niets dan vastlopers

Pagina: 1
Acties:

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
Post het maar hier want weet niet waar het anders zou moeten staan.
Ik heb hier een systeem van een collega staan:
P4-2,53GHZ, 2x512MB pc2700 cas 2,5 Windows XP pro Club3D 9700.
PC loopt constant vast, blauwe schermen, dan weer met geheuegendump dan zonder, gewoon hel-blauw en verder niks.
Ik heb geprobeerd:
Formateren, clean install.
HD getest met Powermax.
Ati drivers gehaald.
Onboard sound uitgezet en m'n eigen terratec kaart erin gezet.
Voltage meerdere malen veranderd.
AGP size veranderd.
AGP 8x --> 4x veranderd.
Wilde net een andere videokaart erin prikken maar dat pikt ie op 1 of andere manier niet.
AGP sis driver van mobo-cd geinstalleerd alsmede de ide-driver.
Processor op koelprut gechecked.
Geheugenbanken eruit gehad, gewisseld etc.
Ik denk zelf dat dit videodriver gerelateerd is, ik heb de powered by Ati genomen neem aan dat dit juist is met een club3d?

Nou lees ik net dit: http://www.ati.com/support/infobase/4081.html maar ik heb dus de nieuwste drivers geprobeerd.

Ga nu zo te werk dus lees de reacties (hopelijk) later wel.

Thnx.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Duidelijke Topic Title

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Playmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08 07:26
Iets meer duidelijkheden met betrekking tot je BSOD's zou fijn zijn. Wat voor foutmelding geeft ie bijvoorbeeld op je blauwe scherm. Misschien een .dll fout??

Verwijderd

Kun je even een betere titel bedenken ? Dan pas ik 'm aan.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
PC loopt constant vast, blauwe schermen, dan weer met geheuegendump dan zonder, gewoon hel-blauw en verder niks.
Staan er ook meldingen bij? Lees eens de BSOD guide in WOS door?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• ScooBY_DoO
Sorry voor de onduidelijke titel, misschien beter: Niets dan vastlopers.....?

Die BSOD's waren eigenlijk meer voor dat ik ging formateren, erna waren het eigenlijk alleen nog maar hel-blauwe schermen, geen enkele foutmelding erbij.
De BSOD's voor het formateren leken wel direct-x c.q. geluid of videomeldingen.
Daarom ben ik ook gaan formateren, maar dit is dus kennelijk niet de oplossing.
Hoop dat het zo ietsje duidelijker is geworden.
Soz

Verwijderd

aangepast

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 10:21

Shunt

Boe

heb je al eens gedacht aan je voeding :P
wat voor voeding zit hier in ?
heb je memtest al gedraait ?
wat zijn je voeding waardes IN WINDOWS (testen met speedfan ofzo )

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• ScooBY_DoO
Voeding is een nieuwe 431W Enermax dus lijkt me stug.
Memtest nog niet gedraaid.

Misschien ook nuttig:
Tis een Asus mobo(weet type zo ff niet) met onboard sound, lan.
Die heb ik uitgezet, clean install, alleen splintercell geinstalleerd en ati-drivers.
DirectX9 van de splintercellcd.
Verder is de hele schijf nog leeg.
De Radeon wordt gevoed met een extra stroompie, moet die eraf voor ik een andere kaart installeer? Kheb zelf nog nooit een 9700(8x) gehad of gezien dus dat zegt me verder weinig.

• nexhil
  • Laatst online: 15-08 12:10

nexhil

BAM!

lijkt een geheugen probleem

Verwijderd

Nadat ik de 3.2 catalyst driver EN de :
" control-panel-7-84-030228a1-008040c-efg" driver had geinstalleerd had ik ook niets als vastlopers (win boot wel maar spellen en IE, ho maar)
Na een paar her-installaties en wat combinaties proberen heb ik m weer super stabiel met de :
"control-panel-7-83-030120a1-007447c-efg" driver en alleen de 3.2 grafische driver

• ScooBY_DoO
Heb je nog een link van die control panel driver?

Ik heb net dus Alleen die cataclyst driver erop gezet zonder control panel.
Start het spel op en krijg tijdens de intro een spontane reboot (staat overigens uitgeschakeld in eigenschappen deze compu).
Na reboot krijg ik weer een zelfde soort melding als voor het formateren.
Window met als topic: Critical Error
General protection fault!

History: F3DRenderInterface: POP state < FCamereaSceneNode::Render<UGameEngine::Draw<UWindowsviewport:: Repaint< UWindowsClient:: Tick < UGameEngine:: Tick < UpdateWorld< Mainloop

Is dit een bekend issue?

Update: Cataclyst 3.0 van Got ged/l, spel gestart meteen blauw scherm (zonder enige melding).

Update: 1 Bank geheugen eruit gehaald en opnieuw spel gestart, loopt nu door tot start van het spel en slaat weer vast met een Critical error alleen met iets andere txt:

USkeletalMeshInstance Render < FDynamicActor: Render < en de rest is zo goed als de melding hierboven.... dit begint aardig irritant te worden

[ Voor 118% gewijzigd door ScooBY_DoO op 20-03-2003 23:38 ]

Verwijderd

Je hebt er waarschijnlijk weinig aan, maar ik heb soortgelijke problemen en krijg mijn systeem ook niet stabiel. Zie het volgende topic: radeon 9500 spontane reboot

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Het kan ook aan je mobo liggen er zijn veel problemen bekend met de Radeon 9700PRO + ASUS P4S533-E

Dat had een kennis van mij ook. Toendertijd heeft hij het mobo maar geruild voor een ASUS P4PE en daarna was alles stabiel!! :)

Verwijderd

hier vind je de oudere ati catalyst en control panel drivers:
http://mirror.ati.com/support/drivers/win2karchive.html

• ScooBY_DoO
htol schreef op 21 March 2003 @ 00:35:
Het kan ook aan je mobo liggen er zijn veel problemen bekend met de Radeon 9700PRO + ASUS P4S533-E

Dat had een kennis van mij ook. Toendertijd heeft hij het mobo maar geruild voor een ASUS P4PE en daarna was alles stabiel!! :)
Hij heeft geen p4s533-E..... maar ik wel, dus bedankt voor de waarschuwing ;)

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:44
oke dit zal wel de oplossing niet zijn, maar ik had dus me ram @ cl 2 staan, wat bleek ??? 1 ram module zaten paar fouten in.... daar voor heb ik dus ram geruild een cpu en daarna zelfs me radeon, bleek 1 kingston dimmetje cl 2.0 niet leuk tevinden, nu rock stable @ 1.9 ghz ( 1700+ :) ) en geen 1 bsod meer gehad.

probeer het maar, maybe helpt het. ik hoop het ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Roberto op 21-03-2003 10:11 ]

Verwijderd

ik heb et topic niet helemaal gelezen, maaaar,

toen ik sim city had gedownload en geinstalled, kreeg ik em ook als ik een stad aan klikte,

dus zo'n blauw scherm met nix..

en ik heb ook een club3d radion 9700

na een nieuwe versie van die catalyst driveres werkte ie wel goed! :)

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
club3d 9700 non pro + probs == in 99% van de gevallen de core/mem speed settings van de kaart die het niet trekken onder heavy load. Powerstrip/rivatuner ophalen -> core / mem speed terugklokken naar 275/270.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• ScooBY_DoO
RS_003 schreef op 21 March 2003 @ 10:11:
oke dit zal wel de oplossing niet zijn, maar ik had dus me ram @ cl 2 staan, wat bleek ??? 1 ram module zaten paar fouten in.... daar voor heb ik dus ram geruild een cpu en daarna zelfs me radeon, bleek 1 kingston dimmetje cl 2.0 niet leuk tevinden, nu rock stable @ 1.9 ghz ( 1700+ :) ) en geen 1 bsod meer gehad.

probeer het maar, maybe helpt het. ik hoop het ;)
Hij heb 2x512 Samsung pc2700 cas 2,5 en het heeft ook altijd op 2,5 gelopen dus dat zal het idd niet zijn.
Kheb nu een splinternieuwe HD erin gehangen, kijken wat ie doet met een ander OS erop.

Als dat nog niet werkt probeer ik m'n eigen geheugen er nog in en daarna kijken of ie mijn 8500 wel wil slikken.

Dit gaat goed, net ME erin gedaan, setup draaien en bij 10% STOP
Setup kan de installatiebestanden niet kopieren.
Message SU0325..... de cd is schoon, gebruik hem zo vaak.
Misschien de Lite-on dvd speler.... tijdens install van spellen geeft ie ook vaak een i/o error.
Zit ook een lite-on fikker in, die geeft dezelfde errors.....

[ Voor 29% gewijzigd door ScooBY_DoO op 21-03-2003 11:15 ]

• ScooBY_DoO
EfBe schreef op 21 March 2003 @ 10:48:
club3d 9700 non pro + probs == in 99% van de gevallen de core/mem speed settings van de kaart die het niet trekken onder heavy load. Powerstrip/rivatuner ophalen -> core / mem speed terugklokken naar 275/270.
R u shitting me??
Je koopt toch geen dure kaart om hem vervolgens terug te gaan clocken??

• ScooBY_DoO
Goed, ik heb ram uit m'n eigen pc gehaald, 256mb pc2700 samsung.
Meteen ook m'n eigen videokaart uit m'n 2e systeem gehaald een radon 7500 vivo.
Delta force taskforce dagger geinstalleerd en draaien als een tierelier.
Splintercell gedeinstalleerd en opnieuw erop en meteen bij starten van het spel al vast als een huis.
Critical error
General protection fault!
History: UWindowsViewport: OpenWindow <-UGameEngine::Init <- InitEngine

Direct X????
Mijn opties zijn echt aan het opraken nu.......

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 10:21

Shunt

Boe

te zien aan jou post counts laat ik maar aan nemen dat je weet waar de edit knop zit :> (dit is een hint en nee niet die van idols )
mare dat under ocen is niets meer dan hem op de settings zetten waar hij eik voor gemaakt is :> 275 275 :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• ScooBY_DoO
Shunt schreef op 21 March 2003 @ 13:17:
te zien aan jou post counts laat ik maar aan nemen dat je weet waar de edit knop zit :> (dit is een hint en nee niet die van idols )
mare dat under ocen is niets meer dan hem op de settings zetten waar hij eik voor gemaakt is :> 275 275 :P
Ik edit me het hubus, maar om sommige delen overzichtelijk te houden doe ik soms een nieuwe post.

Mag ik uit jouw antwoord opmaken dat de kaart standaar océd gelverd wordt dan?
Want ik heb het iig niet gedaan.

Verwijderd

Ja de club word standaard zo geleverd,na 4 weken niks anders dan gekke bsod's en vaslopers en weet ik wat allemaal,heb ik hem vandaag omgeruild en 1 die op standaard waardes loopt en wat denk je GEEN bsod's meer alles superstabiel ikke benne BLIJ :)

• Playmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08 07:26
Die critical erors en general protection faults heb ik zelf ook een keer gehad. Bij mij was het probleem de CPU die op een te hoge snelheid liep. Het zou kunnen zijn dat jij hetzelfde probleem hebt.

Zijn deze problemen al direct ontstaan na aanschaf van de pc of is dit later pas gekomen na een eventuele uitbreiding (of lees ik nu ergens overheen)

• EfBe
  • Niet online
ScooBY_DoO schreef op 21 March 2003 @ 12:18:
[...]
R u shitting me??
Je koopt toch geen dure kaart om hem vervolgens terug te gaan clocken??
Dat doe je het niet en hou je op met zeuren dat je PC het niet doet. Als je gezocht had (of beter: gewoon gekeken had tussen de threads in dit forum) dan had je gezien dat er legio anderen zijn met problemen met de club3d 9700 nonpro kaart, veelal het gevolg van het feit dat het ding overclocked geleverd wordt en dat bij SOMMIGE (niet alle!) kaarten de nekslag is en ze niet presteren naar behoren. Dus, zet de clocks gewoon eens op de standaard waarden (ook die van je FSB dus) en probeer dan nog eens. Doet hij het dan wel, heb je je probleem opgelost, doet hij het dan nog niet, dan zou ik die rampekaart a.s.a.p. omruilen voor een andere (en als ik je een raad mag geven: een ander merk)

Verwijderd

Probeer dit is...

Verander het onderstaande in je register:
Registry Editor
Key: HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEM/CurrentControlSet/
Control/Session Manager
Value Name: LargePageMinimum
Data Type: REG_DWORD
Value: 0xFFFFFFFF in Hex / 4294967295 in Decimal

• ScooBY_DoO
EfBe schreef op 21 March 2003 @ 16:11:
[...]

Dat doe je het niet en hou je op met zeuren dat je PC het niet doet. Als je gezocht had (of beter: gewoon gekeken had tussen de threads in dit forum) dan had je gezien dat er legio anderen zijn met problemen met de club3d 9700 nonpro kaart, veelal het gevolg van het feit dat het ding overclocked geleverd wordt en dat bij SOMMIGE (niet alle!) kaarten de nekslag is en ze niet presteren naar behoren. Dus, zet de clocks gewoon eens op de standaard waarden (ook die van je FSB dus) en probeer dan nog eens. Doet hij het dan wel, heb je je probleem opgelost, doet hij het dan nog niet, dan zou ik die rampekaart a.s.a.p. omruilen voor een andere (en als ik je een raad mag geven: een ander merk)
het is een club3d 9700 pro en geen nonpro

• EfBe
  • Niet online
ScooBY_DoO schreef op 21 maart 2003 @ 18:17:
[...]
het is een club3d 9700 pro en geen nonpro
Dat blijkt niet uit je posting(s). Hoe denk je dan dat we je kunnen helpen als je details achterhoudt?

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-07 18:06

Ryceck

Constants and Variables

Ik moet zeggen dat ik hetzelfde probleem ook heb gehad maar bij mij was eht te wijten dattik me FSB op 115 had gemikt van 100 af...
FSB teruggezet naar 110 en zonder problemen draaien :)
Wat ook zou kunnen helpen is directX9 van microsft zelf te downloaden en die eens te installeren, misschien dat er een bitje fout staat op je Splintercell cd ofzow...

dus:
-Under o'c je pc ff
-Uninstall alle drivers en controlpanels
-Uninstall DX9
-Install DX9 van de microsoft site
-Install Catalyst 3.2 + eventueel controlpanel

Zo draait het bij mij ook en ik heb zelf ook een Club3D 9700PRO
En anders is het misschien een kaput geheugenchipje op je kaart :'(

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Effe over Splintercell :

In dat spel zit een grote fout namelijk die jij beschrijft ;)
Als je effe op het forum van dat spel kijkt dan zal je iets lezen over een of andere aanpassing die je in een cfg file ervan moet doen ;)

Ik weet verder niet meer wat maar het gaat wel over die error van jou ;)

En tja Club3D ATI en dan de 9700 (Pro) alleen maar topics op GoT hier dus.......Veel geluk zou ik zeggen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:56

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Idd heb je wel eens andere spellen geprobeert? Kan ook gewoon driver probleem of bugje in splinter cell zijn of combi daarvan :)
GTA3 was bijv eerst ook niet vooruit te branden, net zoals maffia en battlefield. Nu draait alles perfect..

Tweakers Discord

• ScooBY_DoO
EfBe schreef op 21 March 2003 @ 16:11:
[...]

Relax... ik hoorde vandaag pas dat het om de pro versie gaat.
Heb verder nog nooit zo'n kaart gezien, dus laat staan dat ik op de hoogte was van de non-pro problemen.(had uiteraard de search kunnen raadplegen maar dat is er niet van gekomen.)

Processor draait standaard,
Drivers van Microsoft (DX-9) heeft ie zelf ook al geprobeerd,
Andere spellen ook geprobeerd ja, Task force dagger liep probleemloos,
Heb m'n Radeon 7200 er nu in en m'n eigen geheugen, schone installatie dus we gaan het nog maar eens zo proberen.
Mocht het nu wel werken wordt het overwegen van kaart omruilen een serieuze optie ja.

Verwijderd

EfBe schreef op 21 maart 2003 @ 10:48:
zijn dit de snelheden van pro of non pro?

als ze van non-pro zijn kan iemand me dan de pro snelheden vertellen?

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 21:10
Dit gaat goed, net ME erin gedaan, setup draaien en bij 10% STOP
Setup kan de installatiebestanden niet kopieren.
Message SU0325..... de cd is schoon, gebruik hem zo vaak.
Misschien de Lite-on dvd speler.... tijdens install van spellen geeft ie ook vaak een i/o error.
Zit ook een lite-on fikker in, die geeft dezelfde errors.....
Met welk systeem heb je dit geinstaleerd. Een windows instalatie die vastloopt tijdens instaleren, heeft geen drol te maken met je videokaart.

trek alle rotzooi eruit, en zet er spul in wat 100% zeker werkt. behalve mobo,cpu en voeding. loopt ie dan weer vast. zet dan je spul in je mobo,cpu en voeding wat wel 100 procent werkt. Volgens mij kan je zo op een simpele manier zien, welk aparaatje weigert naar behoren te functioneren. Als ik moet gokken wat het is, dan is het de voeding, of een brak moederbord/geheugen

• EfBe
  • Niet online
ScooBY_DoO schreef op 21 March 2003 @ 23:36:
[...]
Relax... ik hoorde vandaag pas dat het om de pro versie gaat.
Heb verder nog nooit zo'n kaart gezien, dus laat staan dat ik op de hoogte was van de non-pro problemen.(had uiteraard de search kunnen raadplegen maar dat is er niet van gekomen.)
Je weet toch wel wat je gekocht hebt? (Pro of nonpro) ?
Mocht het nu wel werken wordt het overwegen van kaart omruilen een serieuze optie ja.
Ik had hem al omgeruild als ik jou was. Een videokaart hoort in een normaal geklokt systeem (en dat is erg belangrijk, dus geen fsb verhogen, voltages knoeien e.d.) het accuut te doen. Is dat niet zo, dan is de kaart niet goed en ruil je hem om.

• EfBe
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 09:25:
[...]
zijn dit de snelheden van pro of non pro?
als ze van non-pro zijn kan iemand me dan de pro snelheden vertellen?
Non pro.
pro is 325/320 dacht ik. ATi's site weet er vast meer over te vertellen :)

• ScooBY_DoO
EfBe schreef op 22 maart 2003 @ 10:16:
[...]

Je weet toch wel wat je gekocht hebt? (Pro of nonpro) ?

[...]

Ik had hem al omgeruild als ik jou was. Een videokaart hoort in een normaal geklokt systeem (en dat is erg belangrijk, dus geen fsb verhogen, voltages knoeien e.d.) het accuut te doen. Is dat niet zo, dan is de kaart niet goed en ruil je hem om.
Als je begint te lezen bij het begin kun je lezen dat dit niet mijn systeem is.
Alles draait nu stabiel, heb mijn geheugen erin gehad en mijn videokaart dat draaide goed.
Toen zijn geheugen erin dat draait ook goed.
Nu moet die 9700 er nog in, dan kan ik weer verder borduren.

De kaart draaide ook in een NIET geclocked systeem, snap niet waar je dat vandaan haalt.
Enigste wat ik heb gedaan is het voltage verhoogd,verlaagd terwijl ie al fouten gaf.
Verder draait alles op standaard waarden.
Als de drivers straks geen uitkomst bieden zal het waarschijnlijk wel aan de kaart liggen ja, maar zover ben ik nog niet.

[ Voor 20% gewijzigd door ScooBY_DoO op 22-03-2003 10:39 ]

• ScooBY_DoO
Probleem lijkt gefixed, na bios update naar deze beta, loopt pc niet meer vast (nog niet)

ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/mb/sock478/p4s8x/1005-010.zip

pc loopt nu rock solid, thanx allemaal

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 22:25
ScooBY_DoO schreef op 21 March 2003 @ 09:03:
[...]

Hij heeft geen p4s533-E..... maar ik wel, dus bedankt voor de waarschuwing ;)
Wat voor mamaplank heeft ie wel dan??
Sorry ik zie het al.
Dat mamabord heb ik ook precies 1 week gehad.
Daarna heb ik hem snel weer verkocht en een p4pe gekocht.
De radeon 9700 en p4s8x gaat niet werken samen.
het zit hem in de 8x agp.
Ik heb hier al zoveel dingen overgelezen, niks dan problemen.
Zelf kon ik het ook niet aan het lopen krijgen.
Het ene spel deed het wel een andere weer niet.
En net als je denk ,nu loop ie stabiel krij je weer een vastlloper.
mijn advies :snel een ander bord kopen.

[ Voor 51% gewijzigd door certefied op 22-03-2003 20:04 ]

Pagina: 1