-=Het grote EPoX 8RD/G/DA3(+) topic Deel 4=-

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.763 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben er uit.
deze cpu gekocht bij salandautomatisering (ofzo) loopt stabiel 11,5 x 200.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/115x200.JPG

spec:
enermax whisper 360
xp2100+ (spec zie boven)
samsung pc400 op turbo
spire fridgerock (komt nog wel een sunon KDE1208PTS op)
gf4ti4200
40gb maxtor
epox 8rda+ met cpu voltage op 2, rest standaard
temp : nu al zeker een uur staan stampen met prime95 en 3dmark2001 : 45c
o ja, ik heb die sticker onder chipsetkoel weggepoetsten arctic silver er tussen gedaan. maar het blokje is niet meer dan lauw warm.

_/-\o_ AMD _/-\o_ Epox _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo hehe, mijn pc crashde net voor de lunch.
dus ik reset, crash nog voordag ik het bios in kon, had zoiets van laat maar, ga na het eten wel verder, dus ik de compu uit.
denk je ik terug van eten, zet compu aan 8er elkaar crashes, voordat het bios inkon, terwijl ik in het bios was en soms als ik net in windows belande.
ook steeds andere foutcodes op mijn LED.
ik ga zo dus denk maar ff me bios opnieuw flashen, want ik denk dat het daar aan lach, teminsten hij geeft niet vanzelf steeds andere foutcodes aan, anders zou mijn hele pc op mijn mobo na dood zijn.
ik ga nu ff gauw een potje racen, kijken of hij crasht, dit is al een record tijd, mijn vorige post kon ik niet plaatsen door een crash.
iemand ideeen hoe dit ineens kon gebeuren (gebeurt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Sow net ff m'n mafkees blokje op de NB gezet met AS3. Pompje doet beetje vaag maar pompt nog wel. Zo heb ik getest:

1,85 VDD @ 210 mhz = na 1 minuut prime nog stabiel
1,85 VDD @ 220 mhz = gelijk foutmelding nog geen crash
2,00 VDD @ 220 mhz = crash
1,9 VDD @ 215 mhz = Stabiel na nu ~30 minuten prime. Nu bij test 170.

Ik moet zeggen dat het bord echt een bepaalde max heeft. Met 0,1 volt verhoging wil die niet eens een minuutje 5 mhz meer!

M'n CPU is zwaar onderclocked, heb de multiplier ver omlaag gedaan. M'n corsair XMS PC3200 mem heb ik naar hoogste latencies gezet alleen CAS op 2,5 want 3 schijnt niet goed te werken met dit bord. Aan deze dingen kan / mag het dus niet liggen. De processor 1700+ wil trouwens zo 2300 mhz doen met beetje volt dus die iig niet >:)

De max van de rest moet ik nog ff vinden. Hoe lang moet ik primen voordat ik kan zeggen dat-ie stabiel is? Littleguy zegt een hele dag 24 uur. Dat vind ik wel erg lang, voor een CPU is dat ook niet nodig. Of moet dat voor dit bord wel? Misschien heeft iemand daar nog wat info over. Ik kan nog wel hoger proberen te gaan als dit stabiel is, maar ik wil niet op 1 mhz na onstabiel zijn. Leuk die 3 mhz FSB meer, maar als ik werkstukken kwijtraak enzo wordt het weer wat minder leuk natuurlijk.

Edit: Prime zegt datie de 10K heeft gepasseerd :)

[ Voor 4% gewijzigd door pierre-oord op 29-03-2003 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mischien wel interesse in een epox mobo, maar heb 1 vraagje, past er ook een cpu in als de hammer wanneer die uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:39

PD2JK

ouwe meuk is leuk

hammers zijn 64-bit, dat gaat niet lukken dus. :| En hebben een ander pin lay-out.

[ Voor 92% gewijzigd door PD2JK op 29-03-2003 17:07 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2020
pierre-oord schreef op 29 March 2003 @ 16:31:
Sow net ff m'n mafkees blokje op de NB gezet met AS3. Pompje doet beetje vaag maar pompt nog wel. Zo heb ik getest:

1,85 VDD @ 210 mhz = na 1 minuut prime nog stabiel
1,85 VDD @ 220 mhz = gelijk foutmelding nog geen crash
2,00 VDD @ 220 mhz = crash
1,9 VDD @ 215 mhz = Stabiel na nu ~30 minuten prime. Nu bij test 170.

Ik moet zeggen dat het bord echt een bepaalde max heeft. Met 0,1 volt verhoging wil die niet eens een minuutje 5 mhz meer!
hmmm raar, welke rev is je NB?

ik heb net de 225 mhz aangetikt op 2,1 volt vdd met simpele luchtkoeler, na het opnieuw silveren van mijn NB. NB loopt dan wel ruim 48 graden :X .
maarr... waarom zou je je dure spullen zo stressen tot het absolute maximum. Don't get me wrong ik draai momenteel ook weer even 200 mhz fsb om het snelheidsverschil te zoeken. (jah, dat is dus nauwelijks te zien). Ik denk dat ik voor de wat mindere settings ga, een sprinter loopt ook geen marathon, als je begrijpt wat ik bedoel ;) . (snelheid tov levensduur).

dus tenzij je een beurs hebt zonder bodem zou ik eerst (voorzichtig) de max van je bordje/cpu/mem bepalen en daar dan onder gaan zitten. Hoeveel hangt van je geweten af ;) .

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Dr.Q schreef op 29 March 2003 @ 17:10:
[...]

hmmm raar, welke rev is je NB?

ik heb net de 225 mhz aangetikt op 2,1 volt vdd met simpele luchtkoeler, na het opnieuw silveren van mijn NB. NB loopt dan wel ruim 48 graden :X .
maarr... waarom zou je je dure spullen zo stressen tot het absolute maximum. Don't get me wrong ik draai momenteel ook weer even 200 mhz fsb om het snelheidsverschil te zoeken. (jah, dat is dus nauwelijks te zien). Ik denk dat ik voor de wat mindere settings ga, een sprinter loopt ook geen marathon, als je begrijpt wat ik bedoel ;) . (snelheid tov levensduur).

dus tenzij je een beurs hebt zonder bodem zou ik eerst (voorzichtig) de max van je bordje/cpu/mem bepalen en daar dan onder gaan zitten. Hoeveel hangt van je geweten af ;) .
Nou ik wil niet hoger gaan als 2,0 VDD, 2,1 vind ik hetzelfde als je processor op 2,3 volt :D

Ik heb namelijk geen beurs zonder bodem. Kan ik niet zo'n soort beurs van iemand kopen :P

edit: Ik met m'n domme kop niet gekeken naar week enzo, maar ik geloof dat ik met Littleguy hier toen al eens gekeken had was rev 1.1 geloof ik. Hij komt trouwens max 218 stabiel op 2 volt ofzow..... hij loopt nog steeds te primen gaat nog goed op 215 Mhz. Ik vind het toch al hoog eigenlijk :D m'n ouwe bord kon toch max 200 FSB draaien, en dan met behoorlijk hoge PCI snelheden :/

215 is toch best wel lekker eigenlijk :*) en geld om een 8rga te halen heb ik niet, en zoveel hoger kwamen die toch niet ofzo? Op 220 waren ze te krijgen geloof ik maar wat is hun echte max?

[ Voor 23% gewijzigd door pierre-oord op 29-03-2003 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Damn EPoX service ruled echt big time.

Donderdag mijn BIOSchip opgestuurd om te laten reflashen, en vandaag kom ik terug uit Amsterdam en wat ligt daar :D

BIOSchip hop, mobo in en JAAAAAAAA, runt weer geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha na mijn laatste post hier meteen een crash, nu start hij wil, voor hoelang is nog de vraag maar ik merk het wel, crasht i dan crasht i en zoniet dan ga ik toch maar ff mijn cpu op condens checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-10 23:20

Smarron

The bend

pierre-oord schreef op 29 March 2003 @ 17:22:
215 is toch best wel lekker eigenlijk :*) en geld om een 8rga te halen heb ik niet, en zoveel hoger kwamen die toch niet ofzo? Op 220 waren ze te krijgen geloof ik maar wat is hun echte max?
Volgens mij had versteeg het over 220 zonder extra koeling?! Dat belooft in ieder geval wat!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:23

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op 28 maart 2003 @ 21:52:
[...]
wanneer de 8RDA3+ leverbaar word is nog niet duidenlijk, maar dat gaat denk ik wel meer dan een paar weken duren. ;)
Mid April is toch de verwachte winkel datum? Da's dus over twee weken, hoogstens drie...

Kan jij trouwens bevestigen dat de 8RDA3+ geen MCP-T heeft?

En wat zijn de overige verschillen tussen de 8RGA+ en de 8RDA3+? OK, de eerste heeft natuurlijk onboard VGA ... maar de rest dan, bedoel ik.

Eigenlijk zoek ik een reden om nog te wachten op de 8RDA3+, maar deze lijkt niet aan de verwachtingen te gaan voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 29 March 2003 @ 22:12:
[...]
Volgens mij had versteeg het over 220 zonder extra koeling?! Dat belooft in ieder geval wat!
idd 10 getest en allemaal boven de 220fsb op 1.6Vdd en het standaard epox coolertje, belooft dus zekers wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 22:28:
idd 10 getest en allemaal boven de 220fsb op 1.6Vdd en het standaard epox coolertje, belooft dus zekers wat.
Wat zit er dan precies anders t.o.v. van de RDA+? Ik vind het echt vreemd. Welk geheugen zat er op? En is het aan te raden om mijn HyperX PC3000 te verkopen en toch te gaan voor bijv. PC3200 via Rick ofzo ?

* Smarron is blij, want hij verwacht komende week zijn RGA+ :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr.Q schreef op 29 maart 2003 @ 17:10:
[...]

maarr... waarom zou je je dure spullen zo stressen tot het absolute maximum. Don't get me wrong ik draai momenteel ook weer even 200 mhz fsb om het snelheidsverschil te zoeken. (jah, dat is dus nauwelijks te zien). Ik denk dat ik voor de wat mindere settings ga, een sprinter loopt ook geen marathon, als je begrijpt wat ik bedoel ;)
dat vind ik nou ook. ik heb dit bordje aangeschaft om 200 te draaien en als ik daar voor moest solderen of extreem koelen dan was dat maar zo. maar nu de buit binnen is ben ik tevreden. heb nog 205 geprobeerd, maar mijn pc sloeg groot alarm :P. nu eens kijken of alles over langere periode stabiel blijft...maar een absolute aanrader, athlon xp met 8rda+. waanzinnige prijs/prestatie verhouding!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-10 23:01
jep ik weet het. ik heb sinds gister alles binnen. 1700+ erbij
zit nu op 2300 mhz 12.5X184. 11X205 wilde ook nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind het heel raar: als ik men fsb verhoog dan verlaagt iedere keer men internetsnelheid! ik werk met een asus usb modem, ben aangesloten op skynet adsl en zit op 5570m van de centrale, volgens belgacom zou de pc hier niets mee te maken hebben maar het lijkt mij dus wel :? enig idee hoe dit kan? (normaal moet ik 3,3mbit halen, nu zit ik al aan 768kbit op 1750mhz (het is een 1800xp origineel))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 29 maart 2003 @ 22:49:
[...]
Wat zit er dan precies anders t.o.v. van de RDA+? Ik vind het echt vreemd. Welk geheugen zat er op? En is het aan te raden om mijn HyperX PC3000 te verkopen en toch te gaan voor bijv. PC3200 via Rick ofzo ?

* Smarron is blij, want hij verwacht komende week zijn RGA+ :z
de northbrige is natuurlijk beter aangezien hij evensnel moet zijn als de 8rda(+) of sneller met de gpu erbij inbegrepen.
nou weet ik niet of ze die aan of uit hadden staan met het testen maar volgens geruchten zit er ook het nieuwe type nb op (eerder in dit topic door mij gegeven) en die garanderen ddr400 te ondersteunen zonder modden enz.
dus jah wat het precies is ik weet het niet, maar het is sneller iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje,
mijn sunon kde1208pts3-6 fan is wel perfect stil is maar niet sterk genoeg. welke fan raden jullie aan? (8 cm 12 volt) wel een stille graag!
(voor op mijn spire fridgerock koeler)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 16:14:
vraagje,
mijn sunon kde1208pts3-6 fan is wel perfect stil is maar niet sterk genoeg. welke fan raden jullie aan? (8 cm 12 volt) wel een stille graag!
(voor op mijn spire fridgerock koeler)
Tsja, Papst fans zijn erg stil, maar ook niet zoveel flow.... hoeveel wil je hebben?

Maar dit is wel erg offtopic zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu 49, iets met 80? 90?

het is een Case FAN (80 x 25) YS-Tech 1281259B-2F geworden,
16-83 m³/h met 17-39,5 dB(A) en Vermogen: 1,08 - 3,48 W.

dat moet lukken...

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Laatst online: 28-10 21:50

Jack

MHz Matters

Smokey!
bij je openingspost staan bij

Reviews en Supported sites :
Reviews 8RDA(+)

2 dode links... die 2 met de puntjes erin :)

en nog een link erbij

http://forums.overclocker...6&perpage=15&pagenumber=2
Over het probleem met de snelheid boven 182 MHz

ik weet niet of je dit al kent, maar iig aub doe er wat leuks mee ;)

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Mijn probleem is zojuist veranderd, of eigenlijk gewoon erger geworden.

Ik dacht, laat ik eerst eens kijken of ik het laatste BIOS heb en toch die 2.03 drivers proberen, dus ik heb BIOS 3305 geflasht en 2.03 drivers geinstalleerd.

Op dit moment krijg ik met geen mogelijkheid de netwerkkaart aan de gang. Dat wil zeggen, hij wordt gevonden en netjes geinstalleerd, maar er wordt geen DHCP server gevonden en dus krijg ik ook geen IP van mijn server. De fysieke aansluitingen zijn niet veranderd en de DHCP server draait ook nog steeds, ik kan de server ook niet pingen.

De twee lampjes naast de netwerkaansluiting branden continu, klopt dit? Ik let er eigenlijk nooit op, ik dacht dat de ene voor wel/niet aansluiting was en de andere voor wel/niet traffic. Kan iemand dit even controleren?

Ik had ook wat vage problemen na het flashen van 3305 (dat wel geheel goed scheen te gaan), na het flashen en de reboot kreeg ik bv meteen een rood scherm in het midden van mn beeld met FLASH BIOS: Do not press reset or turn off power" of iets dergelijks. Dat gebeurt ook nadat ik bv de fail-safe defaults laad, de optimized defaults en na het veranderen van instellingen (maar niet altijd). Ik heb nu een ouder bios geflasht, die heeft dat probleem niet.

Ik begin nu toch echt te denken dat er iets met het moederbord is, maar wat? Ik dacht eerst aan een eventueel IDE controller probleem (vage harddisk performance/errors, niet kunnen branden) maar de netwerkkaart heeft daar niets mee te maken..

Erg vreemd dus en ik baal er behoorlijk van, iemand met een idee wat er hier aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Siris schreef op 30 maart 2003 @ 22:14:
en nog een link erbij

http://forums.overclocker...6&perpage=15&pagenumber=2
Over het probleem met de snelheid boven 182 MHz

ik weet niet of je dit al kent, maar iig aub doe er wat leuks mee ;)
Moet je wel geregistreerd zijn (doe ik dus ook even, want ik heb ook fsb problemen boven de 182)
TripleM schreef op 30 maart 2003 @ 22:55:
Mijn probleem is zojuist veranderd, of eigenlijk gewoon erger geworden.

Ik dacht, laat ik eerst eens kijken of ik het laatste BIOS heb en toch die 2.03 drivers proberen, dus ik heb BIOS 3305 geflasht en 2.03 drivers geinstalleerd.

Op dit moment krijg ik met geen mogelijkheid de netwerkkaart aan de gang. Dat wil zeggen, hij wordt gevonden en netjes geinstalleerd, maar er wordt geen DHCP server gevonden en dus krijg ik ook geen IP van mijn server. De fysieke aansluitingen zijn niet veranderd en de DHCP server draait ook nog steeds, ik kan de server ook niet pingen.

De twee lampjes naast de netwerkaansluiting branden continu, klopt dit? Ik let er eigenlijk nooit op, ik dacht dat de ene voor wel/niet aansluiting was en de andere voor wel/niet traffic. Kan iemand dit even controleren?

Ik had ook wat vage problemen na het flashen van 3305 (dat wel geheel goed scheen te gaan), na het flashen en de reboot kreeg ik bv meteen een rood scherm in het midden van mn beeld met FLASH BIOS: Do not press reset or turn off power" of iets dergelijks. Dat gebeurt ook nadat ik bv de fail-safe defaults laad, de optimized defaults en na het veranderen van instellingen (maar niet altijd). Ik heb nu een ouder bios geflasht, die heeft dat probleem niet.

Ik begin nu toch echt te denken dat er iets met het moederbord is, maar wat? Ik dacht eerst aan een eventueel IDE controller probleem (vage harddisk performance/errors, niet kunnen branden) maar de netwerkkaart heeft daar niets mee te maken..

Erg vreemd dus en ik baal er behoorlijk van, iemand met een idee wat er hier aan de hand kan zijn?
Dat schermpje van die melding: Do not turn of the computer schijnt normaal te zijn. Ik krijg het ook met de 3305 bios. Niks van aantrekken, althans, niet je PC uitzetten dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

hee die nieuwste biossen.. je (27 en 19).. ik zie geen verschil tussen wat oudere 05 en 03.. of is die er wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
TripleM schreef op 30 March 2003 @ 22:55:
Eh, dat hoort juist zo bij 3305... is dus geen vaag probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je na een schone install je nic niet aan kan steken is het makkelijk,
mobo terug in de doos en terug naar waar die vandaan kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 maart 2003 @ 00:12:
[...]

als je na een schone install je nic niet aan kan steken is het makkelijk,
mobo terug in de doos en terug naar waar die vandaan kwam...
hhmm..hier is al veel over geschreven..o.a. door Smokey..je mobo hoeft echt niet RMA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 01:38:
[...]

hhmm..hier is al veel over geschreven..o.a. door Smokey..je mobo hoeft echt niet RMA...
idd ergens in je bios kan je je mac adres enable en een regel daaronder je mac adres invoeren, type gewoon als mac adres 123456 enter, f10, enter en boot windows in met een WERKENDE onboard lan, lol terug rma, die is een lekkere :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus tegenwoordig moet je een bios hack zetten om je lan aan te steken?
:) whats next? je muis aflikken om op start te drukken?
/me gaat nu over op linux...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Even een vraag over de standaard northbridge heatsink. Ik heb zo'n Zalman heatsink die ik als vervanger graag wil monteren.
Wat is nu de beste methode om die standaard heatsink er netjes af te krijgen? Sommigen zeggen fohnen, anderen in de vriezer, weer anderen laten de pc een tijd draaien en wrikken hem er dan af. Ik wil in ieder geval geen risico lopen.
En als die heatsink er uiteindelijk af is; wat voor schoonmaakmiddel moet ik vervolgens gebruiken om die taperesten eraf te krijgen? Ook daar hoor ik van alles over, zoals aceton, wasbenzine, alcohol, terpentine. Terpentine en alcohol heb ik wel in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb eerst de pootjes samen geknepen en er uit gedrukt, daar rustig draaien en trekken.
en de restjes met terpentine schoongemaakt. maar waarom een dure zalman? ik heb er AS tussen gesmeerd en het blokje weer teruggedaan. gevolg: probleemloos op 200 fsb. (kan ook mazzel zijn) en het blokje is niet meer dan lauw warm. wel heb ik gemerkt dat je cpu koeling erg belangrijk is. met een stille fan op mijn koelblok resette de pc steeds zo rond de 56-60 graden (volgens mobo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:11

aKra

Intentionally left blank.

Afbeeldingslocatie: http://www.getfragged.nl/~nander/sisoft-dualddr-166mhzfsb.png

Dit is normaal of niet?

166MHz FSB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hen je je reepjes in bank 1 & 3 zitten?
ik heb nog wel een plaatje van 200 fsb met standaard settings...
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/200_mem.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aKra schreef op 31 maart 2003 @ 11:11:
[afbeelding]

Dit is normaal of niet?

166MHz FSB
Die score heb ik ook op 166mhz fsb.
dus het is gewoon goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Afbeeldingslocatie: http://www.getfragged.nl/~nander/sisoft-proc-166mhzfsb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 10:47:
ik heb eerst de pootjes samen geknepen en er uit gedrukt, daar rustig draaien en trekken.
en de restjes met terpentine schoongemaakt. maar waarom een dure zalman? ik heb er AS tussen gesmeerd en het blokje weer teruggedaan. gevolg: probleemloos op 200 fsb. (kan ook mazzel zijn) en het blokje is niet meer dan lauw warm. wel heb ik gemerkt dat je cpu koeling erg belangrijk is. met een stille fan op mijn koelblok resette de pc steeds zo rond de 56-60 graden (volgens mobo).
Voor de mensen die een goed koelblokje willen hebben:

1. Mail naar ABIT dat je een nieuwe "fan" wilt hebben voor je chipset voor het moederbord ABIT KT7A(-RAID).
2. Adresgegevens erbij...
3. Paar dagen een mooi passende incl. fan koelertje 8)7

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

aKra schreef op 31 maart 2003 @ 11:23:
[...]

Voor de mensen die een goed koelblokje willen hebben:

1. Mail naar ABIT dat je een nieuwe "fan" wilt hebben voor je chipset voor het moederbord ABIT KT7A(-RAID).
2. Adresgegevens erbij...
3. Paar dagen een mooi passende incl. fan koelertje 8)7

O-)
Precies die heb ik nog over.. en heb ik al op mijn NB gedaan... werd er alleen warmer van..waarschijnlijk omdat die lucht van zich afblaast bij default.. dussum..
Of de polariteit omgedraaid of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Laatst online: 23-09 08:29

Bluppy2

Hip!

damn, mijn hele mobo doet het niet... net een nieuwe gehad van Epox omdat de vorige het had begeven..
Ik heb alles netjes aangesloten, en hij doet gewoon helemaal niks. Geen geluidje, geen fan die gaat draaien, helemaal nix..
ik heb alles doorgemeten, maw: de voeding is goed, er is een potentiaalverschil tussen de 2 pinnetjes van de uit-aan schakelaar, de schakelaar zelf werkt ook.. Proc zit er zeker weten goed in..
Wat zou het nog meer kunnen zijn, want nu begint het me te irriteren :/

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 08:17:
dus tegenwoordig moet je een bios hack zetten om je lan aan te steken?
:) whats next? je muis aflikken om op start te drukken?
/me gaat nu over op linux...
dat is gewoon een bios instelling...nix hacken....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Verwijderd schreef op 31 maart 2003 @ 08:00:
idd ergens in je bios kan je je mac adres enable en een regel daaronder je mac adres invoeren, type gewoon als mac adres 123456 enter, f10, enter en boot windows in met een WERKENDE onboard lan, lol terug rma, die is een lekkere :P
Dus ik MOET iets opgeven als MAC adres, okee dat ga ik zometeen proberen (zit nu op zolder te pielen achter een pc'tje). Wel raar want dat is nooit nodig geweest dus waar komt t door, maar houd ik dan wel het originele MAC adres? Want die heb ik weer nodig voor de DHCP server om een IP te krijgen.

Kortom, ik vind t erg vreemd dat dit ineens anders is, maar als het bovenstaande werkt vind ik t best. (Tot t volgende probleem zich voordoet :+ )
Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 11:59:
dat is gewoon een bios instelling...nix hacken....
Wat ie bedoelt, en ik ook vreemd vind, is dat die optie bedoeld is om een ander MAC adres op te geven aan de onboard NIC. Als je daar niks opgeeft zou ie gewoon het originele MAC adres moeten pakken. Dat zou moeten werken, en dat doet t niet, dus er klopt iets niet.

[ Voor 22% gewijzigd door TripleM op 31-03-2003 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Nou, het is gelukt, ik tik dit weer vanaf mijn eigen pc. Nu maar hopen dat de andere problemen achterwege blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TripleM schreef op 31 maart 2003 @ 13:15:
[...]

Dus ik MOET iets opgeven als MAC adres, okee dat ga ik zometeen proberen (zit nu op zolder te pielen achter een pc'tje). Wel raar want dat is nooit nodig geweest dus waar komt t door, maar houd ik dan wel het originele MAC adres? Want die heb ik weer nodig voor de DHCP server om een IP te krijgen.

Kortom, ik vind t erg vreemd dat dit ineens anders is, maar als het bovenstaande werkt vind ik t best. (Tot t volgende probleem zich voordoet :+ )
uhh je moests iets van ipconfig/all in je cmd (dosmode) typen en daan iest overnemen (zou je eigen mac adres zijn) maar probeer het eerst maar is zoals ik het zei en anders moet je ff heel wat pagina`s gaan doorzoeken om dit precies e vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-10 16:51
er komt nu een nieuwe stepping C1 van de nForce2 op de 8RDA+ !
Nu wachten tot de MB kommen met de nieuwe stepping of kopen een RGA+ ?
hoe lang zou het duren tot de nieuwe borden kommen naar Ned... ? weet dat iemand?

So...we got newer North Bridge on Epox 8RDA+? I just had the newer board (8rda+) the other day! When I remove the original heatsink, I was just wondering why the newer NB package is changed? Therefore, I just take a chance to check that fsb,see how far it can go. Below is the all the differences between newer version of North bridge and older one. Right now, the lowest setting for vdd I test for FSB 220(CPU/RAM synchorize) is 1.64~1.65v. Itis really impressive though. Isn't it?

www.ocworkbench.com/ocwbc...b=get_topic;f=28;t=000574

[ Voor 14% gewijzigd door SlowikPL op 31-03-2003 14:47 ]

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:42
aKra schreef op 31 March 2003 @ 11:11:
[afbeelding]

Dit is normaal of niet?

166MHz FSB
Kun je je xp 3500+ ook een keer testen

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

SlowikPL schreef op 31 March 2003 @ 14:24:
er komt nu een nieuwe stepping C1 van de nForce2 op de 8RDA+ !
Nu wachten tot de MB kommen met de nieuwe stepping of kopen een RGA+ ?
hoe lang zou het duren tot de nieuwe borden kommen naar Ned... ? weet dat iemand?

So...we got newer North Bridge on Epox 8RDA+? I just had the newer board (8rda+) the other day! When I remove the original heatsink, I was just wondering why the newer NB package is changed? Therefore, I just take a chance to check that fsb,see how far it can go. Below is the all the differences between newer version of North bridge and older one. Right now, the lowest setting for vdd I test for FSB 220(CPU/RAM synchorize) is 1.64~1.65v. Itis really impressive though. Isn't it?

www.ocworkbench.com/ocwbc...b=get_topic;f=28;t=000574
Volgens mij testten ze met een gevoltmodde Epox. Zouden de prestaties daar dan niet door komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 10:05

rimpeldinky

nani?

Welke cpu koellers passen op de NB van de 8rga(+)? ik wil namelijk daar een cpu koeller opzetten en de NB koeller op de SB

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij vertellen hoe de nieuwe biosen het doen?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

rimpeldinky schreef op 31 March 2003 @ 15:06:
Welke cpu koellers passen op de NB van de 8rga(+)? ik wil namelijk daar een cpu koeller opzetten en de NB koeller op de SB
Ik heb nog geen enkele recente cpu-koeler gevonden, maar de oude pentium1 koelers passen er prima op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Verwijderd schreef op 30 maart 2003 @ 16:23:

het is een Case FAN (80 x 25) YS-Tech 1281259B-2F geworden,
16-83 m³/h met 17-39,5 dB(A) en Vermogen: 1,08 - 3,48 W.

dat moet lukken...
Ha, die heb ik ook. Best een goeie fan, maar ik heb de potmeter die eraan zit terug gedraaid tot een acceptabel geluidsniveau, en een cpu-temp van 40º. Het knopje van die pormeter moet er trouwens op de eoa manier af kunnen, maar ik zie niet hoe en ik wil niet teveel kracht gebruiken. Als jij de fan hebt, zou je dan ff kunnen kijken of je 'm eraf krijgt (als je dat tenminste wilt). Ik wil dat knopje eraf, omdat ik de potmeter ergens wil vast maken (bungelt nu in m'n kast). Gaatje boren in een PCI-bracketje dus, en die pot vast maken...

Deze YS-Tech fan maakt trouwens wel een aangenaam geluid; hij ruist meer dan dat hij zoemt, maar ik vind het op 12 V nog veel te hard. Ik denk trouwens dat die 83 m3/h niet klopt, of dat de cfm fout berekend is ofzo. Als je het zelf omrekent van cfm naar m3/h, dan klopt het namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 31 maart 2003 @ 15:01:
[...]
Volgens mij testten ze met een gevoltmodde Epox. Zouden de prestaties daar dan niet door komen ?
nee echt, volgens mij staat er toch duidelijk @ 1.66Vdd :X
maar dit vind ik dan alsnog hoog.
op 2Vdd zal die dan meschien wel 230 trekken :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
hmm
ik heb nu mn 1700+ op 225X10 lopen, ga ik hier ook maar 1 mhz over(fsb) krijg ik in windows vage kleuren en staat er bij mijn videokaart (gf4 ti 4600) 4 bits :?

ik vind die 225 erg goed zonder modjes :D

edit: mn netwerkkaart houd er ook mee op boven de 225 :(

[ Voor 13% gewijzigd door ThomasW op 31-03-2003 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Triple X schreef op 31 March 2003 @ 20:19:
hmm
ik heb nu mn 1700+ op 225X10 lopen, ga ik hier ook maar 1 mhz over(fsb) krijg ik in windows vage kleuren en staat er bij mijn videokaart (gf4 ti 4600) 4 bits :?

ik vind die 225 erg goed zonder modjes :D

edit: mn netwerkkaart houd er ook mee op boven de 225 :(
Hoe krijg je jouw bord zover? Hoeveel volt op northbridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
ehh
gewoon standaard. 1.55 zo te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Triple X schreef op 31 March 2003 @ 21:43:
ehh
gewoon standaard. 1.55 zo te zien
lol idd, hij zet erbij ZONDER modjes en dan op hoeveel Vdd 8)7 |:( gewoon om te :'( zo tries eigenlijk, ze zien een mhz getal en de rest lezen ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 21:53:
[...]

lol idd, hij zet erbij ZONDER modjes en dan op hoeveel Vdd 8)7 |:( gewoon om te :'( zo tries eigenlijk, ze zien een mhz getal en de rest lezen ze niet.
Ehm, zo raar is dat nou ook weer niet, want de VDD verschilt per bord. Op mijn bord stond de VDD standaard op 1.61V. Dus misschien wilde hij gewoon de standaard VDD van dat bord weten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
mijn south-bridge is niet gekoeld, ligt het daar aan?

ff iets anders: Waar zitten de sensors verstopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Nu online
1 april :? :P
Nee effe serieus wil wel eens scores van SiSoft zien met zo'n FSB :)
En je hebt AGP bus gedoe niet op auto staan neem ik aan he :)

[ Voor 30% gewijzigd door Albinoraptor op 31-03-2003 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albinoraptor schreef op 31 March 2003 @ 23:54:
1 april :? :P
Nee effe serieus wil wel eens scores van SiSoft zien met zo'n FSB :)
En je hebt AGP bus gedoe niet op auto staan neem ik aan he :)
lols gepost om 23:54 idd serieus, nu is het pas 1APRIL @ 0.09 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
ik moet nog wachten op mn mem ik heb nu nog maar pc2100 @ 170mhz :*)
sisoft scores op 225 fsb
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~willik/sisoft1a.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~willik/sisoft2.JPG
sisoft op 2.29 ghz
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~willik/2.29ghz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whow triple x das een lekkere snelheid, alleen postbaar of gewoon 24/7? en met welk geheugen of Async? (want dan kan ik het ook :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Verwijderd schreef op 31 maart 2003 @ 21:53:
[...]

Verwijderd schreef op 01 april 2003 @ 08:07:
whow triple x das een lekkere snelheid, alleen postbaar of gewoon 24/7? en met welk geheugen of Async? (want dan kan ik het ook :P )
Triple X schreef op 01 april 2003 @ 00:13:
sisoft scores op 225 fsb
[afbeelding]
[afbeelding]
sisoft op 2.29 ghz
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Triple X schreef op 01 April 2003 @ 00:13:
sisoft scores op 225 fsb
[afbeelding]
[afbeelding]
sisoft op 2.29 ghz
[afbeelding]
Jeetje... snelle bak zeg zo... SPD dus async...
Ik dacht dat in sync de boel sneller was.. misschien toch eens verder tweaken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met zijn pc2100 zal hij wel niet veel hoger komen, ik weet niet wat dan sneller is dit of Sync, zal erom hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 31 maart 2003 @ 22:20:
[...]

Ehm, zo raar is dat nou ook weer niet, want de VDD verschilt per bord. Op mijn bord stond de VDD standaard op 1.61V. Dus misschien wilde hij gewoon de standaard VDD van dat bord weten :?
precies :)

Edit: Dit was dus met geheugen op lagere snelheid :Z

[ Voor 9% gewijzigd door pierre-oord op 01-04-2003 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Deze jongen heeft hiervoor zijn tweede OW en een tempban in ontvangst mogen nemen. Fijne vakantie en tot over 2 weken :)

En nu weer terug ontopic graag.

Alle replies zijn inmiddels weg, en alle opmerkingen hierover ook. Dus als we weer gewoon ontopic kunnen blijven :)

[ Voor 39% gewijzigd door Twynn op 01-04-2003 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
BalusC schreef op 01 April 2003 @ 14:44:

[...]

. Fijne vakantie en tot over 2 weken :)
offtopic:
ROFLOL :D

moest ik echt ff kwijt sorry ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10 15:20
even heel wat anders, heeft iedereen dit ? in mijn header staat :

ToG - gnilooC ;pma& gnikcolvrevO draH-eiD - - =4 leeD cipot )+(3AD/G/DR8 Xope etorg teH= - - Powe

dit is de enigte pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
nee ik kom ook niet echt ver met mn pc2100 :( ik denk dat 180 mhz te ver was.....
nu kom ik niet meer over de 150 mhz heen :? vanmiddag maar s naar nieuw geheugen gaan kijken.

edit: jah heb ik ook in mn titelbalk staan. Ik d8 dat ik een virus had maar dat is geluukig niet zo (had al gescant maar niets gevonden)

[ Voor 29% gewijzigd door ThomasW op 01-04-2003 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

burp2001 schreef op 01 april 2003 @ 15:14:
even heel wat anders, heeft iedereen dit ? in mijn header staat :

ToG - gnilooC ;pma& gnikcolvrevO draH-eiD - - =4 leeD cipot )+(3AD/G/DR8 Xope etorg teH= - - Powe

dit is de enigte pagina
Wat voor dag is het vandaag :)

[ Voor 13% gewijzigd door ken op 01-04-2003 15:20 ]

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021
Haha!! :D Triple X heeft z'n harddisk gescand voor een virus, omdat de titel van de GoT pagina in omgekeerde volgorde staan. :) Ik had wel door dat 't een grap was, maar dacht niet meteen aan de datum van vandaag... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij staat het er normaal, de hele dag al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
ow hahahaha |:( |:( |:(

Khad t kunnen weten. Majaa khad toch een virus gevonden dus opzich is het niet slecht geweest.

BTW: Waar zitten de sensors op dit bordje ?

[ Voor 16% gewijzigd door ThomasW op 01-04-2003 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik heb net me temp internet files gedumpt.. ,Ik dacht eerst dat me geheugen aan het flippen was maar het is dus niet zo... :? :/
BTW: Waar zitten de sensors op dit bordje ?
Die van je CPU wordt onder de socket gemeten de andere is me ook ff een raadsel ,i dacht bij de SB ergens

[ Voor 38% gewijzigd door Speedy-J op 01-04-2003 15:49 ]

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Oke volgende probleem:
3dmark01 en wcpuid kunnen mijn processor niet herkennen, Bij 3dmark kan ik niet publishen en bij wcpuid zijn de letters grijs en staat er niets in het vakje :?

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~willik/wcpuid.JPG

edit zoals je ziet ff terug geklokt ivm k*t geheugen :D

[ Voor 28% gewijzigd door ThomasW op 01-04-2003 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeer vaag probleem, geen unlock trucs ofzo gedaan? (Zie 1700+ en een hogere mp als 12 zou wel lekker zijn ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
kan geregelt worden hoor
12.5X185 is ook te doen maar dan zakt mijn 3d mark een beetje onderuit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vaag, dus hij unlockt ze wel allemaal of tot 12,5?
(krijg namelijk ook een 1700+ DLT XPWM ofzo, zelfde als jc viggen die 3ghz doet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
hmm hij unlockt allemaal. ik heb hier nog een piccie van 12.5X 185
[img]0http://home.deds.nl/~willik/wcpuid2.JPG[/img]

ik snap er geen zak van. Waarom nou weer <unknown> :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Triple X schreef op 01 April 2003 @ 18:15:
hmm hij unlockt allemaal. ik heb hier nog een piccie van 12.5X 185
[[url=0http://home.deds.nl/~willik/wcpuid2.JPG]afbeelding[/url]]

ik snap er geen zak van. Waarom nou weer <unknown> :?
Probeer eens je (fsb-)spread spectrum aan of uit te zetten.
En dan ff kijken of dit nogsteeds zo is.
Heb ik ook gehad en dit bleek bij mij een oplossing te wezen.
Geeft ie in bios post wel athlon xp aan???
Dit verschilde bij mij nl. wel.

edit:

ik gooi van de week trouwens alsnog ff een paar foto's online van die 5V-mod en m'n vdd-mod.
nog ff geen tijd voor gehad.
daarnaast is het resultaat van die vdd-mod best tegen gevallen tot nog toe.
op 210 loopt ie vast tijdens games/3dMark2001se330.
ook als de cpu geen mogelijkheid is en het vdd-voltage op 1,91 staat.
waarschijnlijk is het m'n pc3200xms van corsair.
Ik ben dus op zoek naar een bios dat overvolt ipv ondervolt.
ik heb maar 2,83Volt op m'n mem staan ipv 2,90 ;(
die mem-volt mod zie ik echt niet zitten, ik ga niet in m'n mobo zitten snijden. O-)
hoewel ik dat ook zei van m'n palomino toendertijd

[ Voor 42% gewijzigd door _Droopy op 01-04-2003 18:53 ]

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
kan iemand ff het volgende bevestigen:
1 vdd = voltage op NB
2 8rga+ heeft instelbaar vdd
3 8rda3+ heeft dat waarcshijnlijk ook
4 8rda+ zonder vdd mod heeft dat niet, maar soms verschilt het vdd. komt dat dan door de ander revisie ofzo?

alvast bedankt droopy :)

[ Voor 4% gewijzigd door Herr Muller op 01-04-2003 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Herr Muller schreef op 01 April 2003 @ 18:52:
kan iemand ff het volgende bevestigen:
1 vdd = voltage op NB
4 8rda+ zonder vdd mod heeft dat niet, maar soms verschilt het vdd. komt dat dan door de ander revisie ofzo?

alvast bedankt
Ik bevestig voor jou;
1 vdd = voltage op NB
4 8rda+ zonder vdd mod heeft dat niet, maar soms verschilt het vdd. tussen 1,55 en 1,61.
waardoor dit komt is mij niet bekend.

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey droopy back online :*)
idd ik wil het wel is zien.
210 das laag ja, ik 217/219 kweet nie meer precies O+
wil meschien een abit proberen, die doen het ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-10 16:51
He he , nu moet ik achter kommen wanner komt dit baby in de shops in Ned>?

Look this : http://www.hardtecs4u.com/?id=1049235599,11538,ht4u.php

nVidia nForce2 kommt mit neuem Stepping

Im World Wide Web geistern zur Zeit Gerüchte umher, die sich alle nur um das eine Thema drehen: nForce2 – 400 Mhz FSB ja oder nein? So berichtet das Web zur Zeit von einem Epox 8RDA+ Mainboard, welches bereits eine neue Northbridge basierend auf einem C1 Stepping enthalten soll. Damit sei es letztendlich möglich gewesen, mit einem Athlon XP "Thoroughbred" 1700+ einen Frontsidebus von über 460 MHz zu erreichen.

Allerdings ist der Gehalt dieser Informationen im Moment recht zweifelhaft, denn ein uns vorliegendes aktuelles Testmuster verfügt über eine nForce2 Northbridge im S2 Stepping, zudem ein Engeneering Sample, wie uns der Aufdruck verrät. Ob sich damit die Taktraten jenseits von echten 200 MHz bestätigen lassen, können wir erst in Kürze sagen. Darüber hinaus erfuhren wir aus Hersteller nahen Kreisen, dass zur stabilen Realisierung eines FSB von 200 MHz zudem ein neues Routing notwenig wurde. Fraglich ist jedoch, ob diese Modifizierungen in Kombination mit dem neuen Stepping gemeint sind. Ob es nun der eine oder der andere Part der Hardwaremodifikationen ist, den es benötigt um die nForce2 Plattformen FSB 200 tauglich zu machen, sei an dieser Stelle dahingestellt. Letztendlich bewahrheiten sich unsere Prognosen.

Unter dem Strich lassen sich jedoch zum aktuellen Zeitpunkt noch keine hundertprozentigen Informationen in Bezug auf 400 MHZ FSB berichten. Hierzu bleibt uns nur der Blick auf die kommenden Tage und sobald unser Testmuster weitere Rückschlüsse zulässt, werden wir erneut berichten.

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan ik zien welke versie mijn 8rda+ nb heeft? ik kan probleemloos 200+ in sync draaien. (bord een paar dagen oud) en het liefst zonder mijn pc te ontleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staat gewoon op de nb zelf, toch maar ff ontleden he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Laatst online: 17-10 23:23

Syzzer

Prutser

Kijk op het stikkertje op je NB. De laatste 2 tekens geven je revisie aan. Bij mij was het helaas A2, wellicht heb jij een A3.

De softwaretooltjes werken niet goes bij het identificeren van de steping; die geven altijd A2 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Keb een A3, maar mijn plankje wilt voor geen mogelijkheid boven de 184 sync draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Smarron schreef op 02 April 2003 @ 10:50:
Keb een A3, maar mijn plankje wilt voor geen mogelijkheid boven de 184 sync draaien.
Hoeft niet aan de A3 te liggen. Kan ook nog aan de PC3000 geheugen liggen natuurlijk. Is toch al een mooie waarde voor PC3000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaan we weer, het is al een tijd duidelijk dat de A3 GEMIDDELD hoger komt, dus niet ALTIJD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 20-10 14:24

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Topicstarter
Nou ik ga van de week een Abit NF7-S testen kijken wat die doet :) ;)

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

dus die stepping zit onder 't prut ? tsjah zometeen doet ie het niet stuur ik em terug met ac3 op de nb, ook niet de bedoeling... dan maar ff w8ten

[ Voor 4% gewijzigd door k1n9_n01z3 op 02-04-2003 13:00 ]

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

running man schreef op 02 April 2003 @ 11:56:
Hoeft niet aan de A3 te liggen. Kan ook nog aan de PC3000 geheugen liggen natuurlijk. Is toch al een mooie waarde voor PC3000?
Mja, als ik zie wat de rest met dit plankje draait ben ik niet tevreden. Daarom ligt er als het goed is ook morgen een 8RGA+ in mijn systeem. Dan kan ik met zekerheid conclusies trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
SmokeyTheBandit schreef op 02 April 2003 @ 12:59:
Ben benieuwd :) ik hoop datie het slechter doet want anders moet ik weer sparen voor een nieuw bord :P

Ik houd het voorlopig bij de 8rda+, een 215 FSB vind ik al leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

henkleerssen schreef op 31 March 2003 @ 11:31:
[...]

Precies die heb ik nog over.. en heb ik al op mijn NB gedaan... werd er alleen warmer van..waarschijnlijk omdat die lucht van zich afblaast bij default.. dussum..
Of de polariteit omgedraaid of zo?
Ik heb niks omgedraaid, werkt perfect zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gophlin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:44
Smarron schreef op 02 April 2003 @ 13:12:
[...]
Mja, als ik zie wat de rest met dit plankje draait ben ik niet tevreden. Daarom ligt er als het goed is ook morgen een 8RGA+ in mijn systeem. Dan kan ik met zekerheid conclusies trekken.
Morgen? :9~ Waar heb je die besteld? Hij is namelijk nog nergens te krijgen naar mijn idee. Iedereen zegt afhankelijk te zijn van de leverancier en bij Salland weet ik dat ze echt geen idee hebben wanneer ze die borden binnen te krijgen.

[ Voor 25% gewijzigd door Gophlin op 02-04-2003 15:57 . Reden: typo, toelichting ]

majime-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

watnou.com schreef op 02 April 2003 @ 15:48:
Morgen? :9~ Waar heb je die besteld?
http://www.mrcomputers.nl/

Staat ook in de pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
Misschien een beetje basic vraagje: Epox maakt zijn mobo's toch speciaal om te oc? kan je dan ook garantie claimen als je je mobo hebt gemold door oc? ik heb wel wat kunnen vinden mbt garrantie op de epox site, maar dat gaat volgens mij niet over oc.

Ik heb in dit topic al veel mensen gezien die geen (vdd)mod willen uitvoeren omdat ze anders hun garantie kwijt zijn, maar dat ben sowieso al als je oc, of gaat dat bij epox anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Herr Muller schreef op 02 april 2003 @ 16:51:
Misschien een beetje basic vraagje: Epox maakt zijn mobo's toch speciaal om te oc? kan je dan ook garantie claimen als je je mobo hebt gemold door oc? ik heb wel wat kunnen vinden mbt garrantie op de epox site, maar dat gaat volgens mij niet over oc.

Ik heb in dit topic al veel mensen gezien die geen (vdd)mod willen uitvoeren omdat ze anders hun garantie kwijt zijn, maar dat ben sowieso al als je oc, of gaat dat bij epox anders?
Nou kijk je kunt je bord niet mollen door een hoge FSB. Alleen als je dingen gaat modden, of de mosfets niet goed coolt op 2,2 volt dan krijg je problemen. Ik denk niet dat epox zegt: hé dat bios stond ingesteld op 200 FSB, die krijgt geen garantie :+ . Zowieso is dat niet te checken, meestal reset je je bios tig keer als die het niet meer doet :)

[ Voor 1% gewijzigd door pierre-oord op 02-04-2003 17:37 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op 02 April 2003 @ 12:59:
hey das toevallig, ik was van plan nog ff wat rond te kijken wat die borjes doen en als het echt lekker is deze eruit en een ABITje erin.
en dan moet ik toch ff stoppen @ new hardware ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 20-10 14:24

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 19:28:
[...]

hey das toevallig, ik was van plan nog ff wat rond te kijken wat die borjes doen en als het echt lekker is deze eruit en een ABITje erin.
en dan moet ik toch ff stoppen @ new hardware ;)
Zondag word hij aan de tand gevoeld want dan ga ik naar Frank (Astennu) :)

Turn it off and on again.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.