radeon 9500 pro doet ut niet in games

Pagina: 1
Acties:

• TCR
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-05 10:07

TCR

pfffffffff

Topicstarter
ik heb sinds vandaag een safire radeon 9500 pro. ik heb alles geinstaleert( ouwe kaart gedeinstaleert en nieuwe kaart geinstaleert) in windows doet ie alles perfect maar zodra ik 3d mark opstart of een spel loopt ie na enkele seconden vast. Daarna heb ik catalyst 3.2 geinstaleert maar het blijft hetzelfde. Ik dacht dat ik had gelezen dat er meer mensen op dit forum waren met dit probleem dus weet iemand hoe ik dit oplos?

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-07 18:17

Andy

rm -r

directx9 geinstalleerd???

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
TCR schreef op 17 maart 2003 @ 15:37:
( ouwe kaart gedeinstaleert en nieuwe kaart geinstaleert)
was je vorige kaart toevallig een kaart van nvidia ?
zo ja moeje ff de detonator destroyer gebruiken ( te vinden op www.guru3d.com )

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:37

ultimateharry

Team Slayer:-)

Heb je een beetje stevige voeding? De radeon 9500 pro vreet niet zo heel veel, maar het kan net het verschil zijn.

Verwijderd

Had hetzelfde probleem met mijn 9500 pro. Je moet eerst ff de drivers van het bijgeleverde cd-tje erop zetten en daarna pas de nieuwe drivers erop zetten. Dat werkte tenminste bij mij. :)

• TCR

TCR

pfffffffff

Topicstarter
ik had een geforce 2 mx( ik ga nu ff proberen die detonators te verwijderen). ik heb wel maar een 250 watt voeding en ik vroeg aan de winkel of dit genoeg was. Ze zeiden van wel aangezien het enige extra componenten die ik heb een netwerk kaart ,1 brander en een floppy drive zijn

• TCR

TCR

pfffffffff

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 15:54:
Had hetzelfde probleem met mijn 9500 pro. Je moet eerst ff de drivers van het bijgeleverde cd-tje erop zetten en daarna pas de nieuwe drivers erop zetten. Dat werkte tenminste bij mij. :)
had ik gedaan. Ik ben nu ook nieuwste bios voor mobo aan het downen( een intel 845+ich2 of zoiets)

Verwijderd

oei 250w is wel heel erg aan de krappe kant, wat voor pc heb je??? bij een amd xp ofzo weet ik zonet nog nie of het wel genoeg is?

Verwijderd

Denk niet dat dat het is eigenlijk. Heeft echt met je kaart te maken, had precies hetzelfde na een paar seconde vast as een huus. Probeer anders eerst ff alles eraf te slopen (drivers). Dan de cd-drivers en dan meteen 3dmark draaien.

Bedoel dus van die bios, had ff moeten quoten 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 16:12 ]

Verwijderd

toch is het fijner als we weten om wat voor pc het gaat, een amd xp 2000+ ofzo met de rest van het systeem is 250w echt aan de krappe kant, (als het al nie te weinig is)

• TCR

TCR

pfffffffff

Topicstarter
ik heb een p4 1.5 ghz 512 mb s-dram 40 gb hard disc

[ Voor 46% gewijzigd door TCR op 17-03-2003 16:21 ]

Verwijderd

hmm ik vind het wat krap maja.....als de rest zegt van zou makkelijk moeten kunnen dan trek ik mijn conclusie terug :)

• TCR

TCR

pfffffffff

Topicstarter
ik heb nou een nieuw bios voor mijn mobo maar waar moet ik deze instaleren (het is een .bin bestand) en die detonator destroyer werkt niet hij zegt dat ie :unknown card or non nvidia drivers. Ik ga nu maar ff mijn kaart opnieuw instaleren

Verwijderd

dan moet je je bios flashen....gaat via bootflop ik zou het flashen alleen wel via je harddisk doen, als je corrupte flop heb in het midden van het flashen heb je een serieus probleem

Verwijderd

Heb je al eens een format geprobeert? Zodat er geen driver conflicten kunnen zijn. Flashen kun je imo wel ff mee wachten.

• TCR

TCR

pfffffffff

Topicstarter
ik ga pas als laatste poging formateren omdat het echt een rotklus is. maar sorcerer kan je precies beschrijven hoe ik dan flash(en wat de risicos zijn) ben nl nogal een n00b met dit soort dingen

Verwijderd

risico is dat als het fout gaat je pc niets meer doet, dan moet je hotflashen en dat werkt vaak alleen als je iemand kent met hezelfde bios....

je download de bios, zet hem op je harddisk, start op in dos....en vaak heb je dan nog een .exe bestand er ook bij zitten, eerst type je het .exe bestand in in dos, en daarna spatie en dan naam van de .bin file (zou er ook .bin achter zetten voor zekerheid) maaruhmmm vaak staat dat wel bij op de site waar je de bios download hoe het flashen werkt

• TCR

TCR

pfffffffff

Topicstarter
mijn hele systeem wordt nou ook instabiel weet nog een andere oplossing dan flashen of formateren?
hier had iemand dezelfde problemen alleen dan met een 9700
Club3D R9700 werkt niet goed

• TCR

TCR

pfffffffff

Topicstarter
Ik heb het ook ff gevraagt aan Eynstein en toen zieden ze dit:

Er zijn moederborden op de markt die te weing stroom doorgeven naar die
karten maar ik ben bang dat dat ook het geval is samen met een 250 W.
Voeding. Ik ben bang dat daar uw probleem zit.

zal ik waarschijnlijk een nieuwe voeding moeten kopen :(

Verwijderd

hmz et ken idd goed aan die voeding liggen, ik heb sapphire 9500, en daar staat ook al bij van "300 watt power supply or greater recommended" en dan is 250 toch aan de krappe kant...

• TCR

TCR

pfffffffff

Topicstarter
hmm heeft iemand een idee hoe ik dit kan testen of het aan de voeding ligt? Want strax koop ik voor nix een nieuwe voeding. of moet ik eerst nog ff proberen de voltage van mijn agp port op te voeren? Ik weet trouwens niet of dit laatste wel kan met mijn bios.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:32

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Heb je fastwrites uit staan? Dat zorgt bij (zie specs hieronder) mij ook voor een hoop crashes. Ga naar advanced properties in de display settings, ergens staat iets van SMARTgart. Ga daarheen en klik op detect (oid). Zet daarna fastwrites uit. Apply en alles zou moeten werken. Bij mij iig wel. Zonder dit te doen crasht winXP soms zonder opgave van reden en loopt 3dmark2003 na enkele seconden vast. Ik heb een 460W voeding, dus daar ligt het niet aan.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• TCR

TCR

pfffffffff

Topicstarter
zodra ik op display druk geeft hij de volgende foutmelding: uitzondering shell32.dll,control_rundll desk.cpl zou dit te maken kunnen hebben met het feit dat ie tijdens de 2de instalatie een foutmelding gaf?

btw zonoskar het is in alle games en 3dmark niet alleen in 03

Verwijderd

ff een vraagje over die Radeon 9500 pro?

Zijn die 9500 Pro nog een beetje snel? ik heb geen zin om TE veel geld uit te geven en voor zover ik weet boek ik toch al een hele vooruitgang als ik van een geforce 2 64 DDR overstap op een 9500 pro? toch?

ik heb ook een 250 W (of 280W ofzo, in elk geval net geen 300W) powersupply meen ik. wat erin zit is:

P4 1.8 GHz northwood,
DVD speler
CD brander
2 HDD's
SB Live! 5.1
512 RDRAM
Ethernet kaartje

Doe ik er goed aan om een 9500 te kopen? kan ik dan alle 3dmark 2003 benchmarks draaien? want ik kan er met me geforce 2 maar 1 draaien (220 punten :S)

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-05 21:33

Elroy

Zelda!!!

Verwijderd schreef op 18 maart 2003 @ 19:31:
ff een vraagje over die Radeon 9500 pro?

Zijn die 9500 Pro nog een beetje snel? ik heb geen zin om TE veel geld uit te geven en voor zover ik weet boek ik toch al een hele vooruitgang als ik van een geforce 2 64 DDR overstap op een 9500 pro? toch?

ik heb ook een 250 W (of 280W ofzo, in elk geval net geen 300W) powersupply meen ik. wat erin zit is:

P4 1.8 GHz northwood,
DVD speler
CD brander
2 HDD's
SB Live! 5.1
512 RDRAM
Ethernet kaartje

Doe ik er goed aan om een 9500 te kopen? kan ik dan alle 3dmark 2003 benchmarks draaien? want ik kan er met me geforce 2 maar 1 draaien (220 punten :S)
Hij loopt in de normale mode net zo snel als een TI4200/4400 en met AA + AF dan is hij sneller dan een TI4800, dus het is iig een verbetering in tegenstelling tot je geforce 2.

En met een 250watt voeding moet het makkelijk kunnen, ik heb ook een 250watt voeding. Mijn vorige kaart was een Voodoo 5 5500 en die kon hij ook makkelijk trekken op 250 watt voedingkje.

En ja je kan alle benchmarks draaien in 3dmark 2003

Specs Computer

• TCR

TCR

pfffffffff

Topicstarter
elroy ik begrijp dat ie ut bij jouw gewoon goed doet op een 250 watt hmm dan mnoet het bij mij toch echt aan iets anders liggen.

Verwijderd

ook dus hij is volledig Direct x 9 compatible en dus een stuk sneller dan me geforce 2 (mag ook wel :P)

hoe zit het met de 2d weergave en drivers? hoe is dat voor deze kaart?

• TCR

TCR

pfffffffff

Topicstarter
maar ik zou wel oppassen met 250-280 watt voeding aan gezien je aardig wat extra componenten heb. Maar de kaart is echt super verbetering tov mijn gforce 2 mx. Toen die ut ff deed in 3dmark merkte ik een heel groot verschil in FPS

Verwijderd

ok bedankt ik denk dat ik een hercules 9500 pro ga halen :D cant wait :D

• TCR

TCR

pfffffffff

Topicstarter
zonoskar schreef op 18 March 2003 @ 15:32:
Heb je fastwrites uit staan? Dat zorgt bij (zie specs hieronder) mij ook voor een hoop crashes. Ga naar advanced properties in de display settings, ergens staat iets van SMARTgart. Ga daarheen en klik op detect (oid). Zet daarna fastwrites uit. Apply en alles zou moeten werken. Bij mij iig wel. Zonder dit te doen crasht winXP soms zonder opgave van reden en loopt 3dmark2003 na enkele seconden vast. Ik heb een 460W voeding, dus daar ligt het niet aan.
bij mij is alles in het NL maar ik geloof dat je bedoeld dat ik bij de geavanceerde eigenschappen van mijn beeldscherm moet kijken.(hij doet het na opnieuw instaleren weer wel ) maar ik kan daar nix over smartgart vinden kan je precies zeggen waar dit staat?

Verwijderd

misschien een domme vraag maar waar vind ik de display settings want ik heb het zelfde probleem dat xp met regelmaar vast staat met games en ik heb ook een ati 9700 pro
en er zit een 450w voeding in dus daar kan het niet aan liggen

Verwijderd

kan iemand mij vertellen waar ik de display settings kan vinden want ik heb dus het zelfde probleem met gamen
na enkele seconden staat xp vast en krijg ik een mooi blauw scherm
heb ook een ati 9700 pro en een voeding van 430 w dus daar kan het niet aan liggen
Het systeem is geheel schoon er zitten bijna geen programma's op
Dus hoe zet ik precies fastwrites uit

• TCR

TCR

pfffffffff

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 20:36:
misschien een domme vraag maar waar vind ik de display settings want ik heb het zelfde probleem dat xp met regelmaar vast staat met games en ik heb ook een ati 9700 pro
en er zit een 450w voeding in dus daar kan het niet aan liggen
eigenschappen van bureaublad en dan naar instellingen=>geavanceerd

Verwijderd

oke bedankt maar ik kan nergens smartgart vinden en dus ook niet fastwrites uitzetten dus waar moet ik precies zoeken

Verwijderd

zonoskar schreef op 18 March 2003 @ 15:32:
oke bedankt maar ik kan nergens smartgart vinden en dus ook niet fastwrites uitzetten dus waar moet ik precies zoeken

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-05 21:33

Elroy

Zelda!!!

Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 21:47:
[...]

Download eerst minstens versie 3.0 van de catalyst drivers + de display drivers.
Ga dan naar instellingen>geadvanceerd>smartguard

Specs Computer

Verwijderd

ik heb alle drivers geprobeerd van de ati site maar na geadvanceerd krijg ik wel het tapblad van ati maar zie hier geen smartguard tussen staan
dus wat doe ik verkeerd??????

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-08 00:33
Heb je al geprobeerd de bios van jou videokaart te flashen.
Bij het radeon 9700 topic heeft dit het probleem opgelost.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

• TCR

TCR

pfffffffff

Topicstarter
maar hoe gevaarlijk is dit flashen(wat zijn de risico's?) ik heb nog nooit geflasht en als het fout gaat kan je je videokaart weggooien.Want sommige zeggen ook dat je je moederboard moet flashen.
en om te kijken of het bij mij niet aan de voeding ligt zou ik dan bijv. de floppy drive ff kunnen installen en kijken of die ut dan wel doet

ik vond nog iets op rage3d.com forums

card crash:
- try agp voltage in bios up to 1.7 (should fix 95 % of the problems)..try 1.8 if 1.7 did not function
- install all the latest motherbard bios
- run in agp 4x mode (powerstrip or even with the smartbus) (should fix chrases in 98%, I run in agp 4x mode, there is no certain perfomance loose and you don't have to set up your card to 1.7 agp voltage)
- uninstall ati drivers , then install directx 9, after that the ati cat 3.0 drivers
- minimum 300 watt power supply (even some guys have no problems with 250 watt, so it is a question of other components in your system)
- try not to share the power cable of the ati card with many other devices
- do not share irq of the ati card with other devices (seems to be a big problem especially with soundblaster cards)
- use no card on pci 1 slot (next to agp slot) , look in your motherboard guide which slot also shares irq with agp slot
- the ati card gets very hot, so you look if the card has enough air

over agp voltage veranderen hoe doe ik dit want ik kan het nergens vinden in mijn bios . of kan dit misschien gewoon niet bij mijn MoBo

[ Voor 93% gewijzigd door TCR op 19-03-2003 13:04 ]

• Low-Tech
Dit las ik in het andere topic:
Deze bios is geschikt voor alle 9700 kaarten pro/nopro
Flashprogramma: http://www.omegacorner.com/bios/atiflash.cab
Bios: http://www.omegacorner.com/bios/97-8004.cab

1. pak de bestanden uit
2. er staan 2 bin's in 97-8004.cab (PAL/NTSC)
3. rename de binfile naar 97-8004.bin
4. zet atiflash en de binfile op een floppy of op je harddisk (als je fat hebt)
5. start pc op in dosprompt
6. backup oude bios door backup.bat
7. flash de nieuwe bios door flash.bat
Waar jij op moet letten is dat je het goede bestand hebt (dus niet deze want deze is van de 9700 serie).

Het flashen van een videokaart of een moederbord is bij mij altijd goed gegaan.
Zorg alleen voor dat je het juiste bestand (nieuwe bios) hebt, en maak eventueel een backup van je oude bios (kan met het flashprogramma).

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

• TCR

TCR

pfffffffff

Topicstarter
ok ik ga nu denkj eets ff mijn mobo flashen maar in de beschrijving staat dat ik om mijn mobo te flashen op alt+f2 moet drukken om bij awdflash te komen. moet ik dan gewoon alleen de .bin op floppy zetten? want veel mensen hebben het over een flash programma maar deze staat nergens op de site van chaintech.

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Hij wordt te heet. Ik heb ook een radeon 9500 en ik had ook problemen. Probeer eens de kast open te houden of dat het oplost. In dat geval raad ik je aan een slot koeler of een extra case fan te installeren.

• TCR

TCR

pfffffffff

Topicstarter
sampoo schreef op 19 maart 2003 @ 15:17:
Hij wordt te heet. Ik heb ook een radeon 9500 en ik had ook problemen. Probeer eens de kast open te houden of dat het oplost. In dat geval raad ik je aan een slot koeler of een extra case fan te installeren.
bij mij ligt het niet aan de hitte hoor want
a) hij voelt niet heet aan
b) ik heb hem ook getest met de case open
c) hij heeft een eigen actieve coller en ik heb een uitblazende fan

• Low-Tech
Ik zou zelf eerst de videokaart proberen te flashen voordat ik met het mobo begin.

• TCR

TCR

pfffffffff

Topicstarter
ja maar waar vind ik een radeon 9500 pro bios (niet kunnen vinden met google) en hoe weet ik of de bios die in flash al niet dezelfde is die op mijn videokaart staat?

• Low-Tech

• TCR

TCR

pfffffffff

Topicstarter
daar staan geen radeon 9500 pro biosen en hoe moet je je videokaart flashen? op dezelfde manier als je mobo?

• TCR

TCR

pfffffffff

Topicstarter
als iemand veel verstand heeft van flashen etc. kan die dan ff plz contact met me opnemen via msn (nrvoogd@hotmail.com) dat gaat wat makkelijker als telkens op het forum

ik lees hier in het boekje van mijn MoBo dat mijn agp slot maar 1.5v doorgeeft en ik kan dit in mijn bios niet veranderen. misschien is stroom dan toch het probleem.
er staat ook: This motherboard support only 1.5v agp electrials. AGP card using 3.3v or other voltages may result in system boot failure, malfunction etc. :'( als ik er nu een nieuwe voeding in gooi (300-350 watt) zou die dan wel goed functioneren?

[ Voor 56% gewijzigd door TCR op 20-03-2003 13:11 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gebruik ajb de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop ipv steeds je topic te schoppen (door meerdere posts na elkaar te plaatsen).

Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Verwijderd

ik heb pas een club3d radeon 9700 pro gekocht,
ik heb hem fijn geinstaleerd enzo, en wil hem benchmarken (3dmark03)
maar ik krijg zwart beeld nadat ik op "benchmark" klik, soms krijg ik het laad scherm te zien

ik heb een amd athlon xp 2000+
512mb ddr 266mhz ram
2 harde schijven, 1 cd-rom drive, 1brander
een ecs via kt266/a,kt333 moederbord

ik heb al geprobeerd om alleen de radeon en een hardeschijf aan te sluiten (ivm met de voeding, 300wat) maar hij doet het nog steeds niet,
ik heb de de catalyst 3.2 drivers, directx 9 via 4 in 1 drivers enzo al geprobeert
een verse windows instalatie helpt ook niet

veel mensen hie op het forum zeggen dat je een nieuwe bois (voor de radeon) moet instaleren, maar ik ben bang dat het mislukt......en is het wel nodig?
of is het misschien de voeding?

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

SmartGART is toch een tabje tussen al die tabs (adapter, monitor, opengl, directx, etc) in het geavanceerd window van de display drivers. Je moet wel de ATI control panel installeren naast de Catalyst drivers.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Verwijderd

ik heb de catalyst driver + control panel geinstaleerd maar kan de smartGART tab niet vinden

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

welke tabs heb je dan in de advanced display properties? Klik ze anders allemaal eens aan, misschien heet ie niet SmartGART (m'n windows PC ligt ff uit elkaar :))

Verwijderd

ik heb SMARTgart er nergens bij staan (wil je wel een screenshot laten zien als je wil)
ik heb wel fastwrite ofzo in mun bios staan (die heb ik uit gezet, maar helpt niet)
ik heb nu ondertussen ook een 550watt voeding geleend, maar hij doet het nog steeds niet

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Je wilt zeggen dat je dit niet ziet in jouw advanced display drivers?
Afbeeldingslocatie: http://212.187.94.207/Computer/ATIdrivers.jpg
Zie je wel al die andere tabs? Zo niet, dan heb je de control panel drivers niet goed geinstalleerd, of er is iets echt goed mis.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 16:08
ach ik zou zo zeggen als je een voeding hebt liggen of er een aan kan komen probeer het is toch wat minder werk dan windows opnieuw installeren. dat laatste kan altijd nog.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

met 550watt voeding, nieuwe controll panel drivers en nieuwe windows, nog niks

oh, de kaart doet het alleen niet met 3d applicaties
een simpel 2d spel doet hij wel

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/mijnscherm.JPG

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2003 17:47 ]

Verwijderd

Plaatje werkt niet, je kunt hem ook uploaden bij www.theforumisdown.com

Verwijderd

ik kon hem wel zien...maarja zal wel door geocities komen, nu staat hij ook bij
http://www.theforumisdown...files/0103/mijnscherm.JPG

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2003 19:36 ]

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Elroy schreef op 18 March 2003 @ 19:37:
[...]

Hij loopt in de normale mode net zo snel als een TI4200/4400 en met AA + AF dan is hij sneller dan een TI4800, dus het is iig een verbetering in tegenstelling tot je geforce 2.

En met een 250watt voeding moet het makkelijk kunnen, ik heb ook een 250watt voeding. Mijn vorige kaart was een Voodoo 5 5500 en die kon hij ook makkelijk trekken op 250 watt voedingkje.

En ja je kan alle benchmarks draaien in 3dmark 2003
Hier heb ik dus maar 1 ding op te zeggen: LEES::
http://firingsquad.gamers.com/guides/power_supply/

"Hij moet het makkelijk kunnen met een xxxwatt voeding" is iets wat je niet kan zeggen. Het gaat om het aantal A's op bijv de 12V lijn waar je op moet letten, niet het wattage.

MechWarrior || Monsters Game

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Zijn er nog anderen met Catalyst 3.2 geinstalleerd die geen SMARTgart hebben? Ik heb catalyst 3.1 erop staan, maar misschien is deze optie komen te vervallen in 3.2.

• TCR

TCR

pfffffffff

Topicstarter
mijn videokaart doet het eindelijk :D ik heb echt alles geprobeerd(bios geflasht,drivers tig x opnieuw geinstaleert extra power)maar nix hielp. vannochtend vond ik op de site van www.ausgamers.com eindelijk catalyst 3.1 . geinstaleert maar hielp nix. toen control 3.1 hielp ook nix maar door control 3.1 kan ik nu wel bij smartgart komen en heb ik fastwrite uitgezet en het werkte!!!!!!! Dus iedereen die problemen heeft control panel 3.1 downen(hij is niet te vinden op de site van ati) bij mij is nu na een week eindelijk mijn probleem opgelost.
Pagina: 1