Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vraag over Sunbeam fans

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Las bij xxlcases.nl dat de SunBeam Coldcathode Fan 80MM niet in de standaard brackets van een chieftec kast passen. In de specs van de fan staat dat ie 80x80x25 is. Nu heb ik al een enermax fan erin zitten die volgens de makers 80x80x25 is en deze past perfect in een bracket. Hoe is het dan mogelijk dat die sunbeams fan er niet in zouden passen?

Thx _/-\o_

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dan zitten die gaatjes waarschijnlijk net iets anders :P :)
Met een beetje modden moet dat wel te maken zijn ;)

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 12:03
Die brackets zitten ook achter de fan omdat ie er anders uit valt. AMar daar zitten die CCFL's dan ook blijkbaar.

Verwijderd

ik heb een thermaltake kast {bijna het zelfde als een chieftec} en bij mij passen die coldcathode fans heel gemakkelijk. ik heb er zelf 3 van in. ziet er zwaar vet uit met een blacklight

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

omdat 80x80 volgens mij de binnendiameter van het gat is (waar de fan in draait).

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Verwijderd

sorry ik was ff bij de verkeerde fans aan het kijken. deze fans passen idd niet in een fanbracket dat zie je ook op de site zelf staan:
Let op: Deze fan past niet op de fan-brackets die standaard in de Chieftecbehuizingen zitten. Dit komt doordat de fans door de Cathode 6mm dikker zijn dan standaardfans

• BreKev
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-11 15:15

BreKev

a.k.a. BreKev

volgens mij is het zo omdat in het midden de randen net iets uitsteken. Het rondje voor het licht die om de fan heen zit steekt net iets uit en daar is geen rekening mee gehouden bij dat 80x80. tenminste, zo d8 ik het.

Canon EOS 7d - Canon EF 24-70mm f/2.8L USM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM - Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM - Canon 430EX II

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zetten ze dan bij de specs 25 mm terwijl dit dus 31mm zou zijn ?

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
ik neem aan dat je deze bedoelt:

Afbeeldingslocatie: http://www.casejunkies.com/images/artikel_upload/picture_740.jpg

het zal waarschijnlijk niet meteen passen, maar als de clipjes op je chieftec fan bracket wat aanpast, zou het moeten passen. (de CCFL komt dan wel aan de binnenzijde van je case)

hier een review

Mn 3D printer blogje..

Verwijderd

Je kan ze natuurlijk ook met secondelijm vastplakken... maar het is denk ik makkelijker gewoon een normale fan te kopen :)

Verwijderd

Wat het probleem precies is snap ik niet, omdat ik die kast niet ken. Misschien kun je de gaten iets groter maken met een gatenboor zodat de ccfl door het gat valt en de schroefgaatjes niet. Dan zet je de fan met vier schroefjes vast en steekt je ccflring een stukje naar buiten. Misschien een idee?

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ik heb in me Chieftec Dragon 3 van die Sunbeams zitten (Niet die Fixel laat zien, maar het zijn sunbeams met colorleds :)) Past gewoon :) Zonder iets te zagen ofzo :) Heb er alleen geen foto van...

[ Voor 54% gewijzigd door Illegal_Alien op 18-03-2003 11:15 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Volgens mij past dat gewoon hoor, maar juist die fans met UV ronde-ccfl erom past niet, met gewone colorleds wel hoor... Kzal ff een plaatje opzoeken van zo'n houder :)
edit:
Ik zie dat jij die met ccfl erop juist bedoelt... Misschien kan je die houder iets bijslijpen :? Of gewoon vastschroeven... Of net zoiets als de meneer met het plaatje hieronder ergens :)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 16:03 ]

Verwijderd

Hmmm... ik ga even painten wat mijn oplossing is, plaatje komt zo.....

Edit: Hier is ie

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~uddel/gathering_of_tweakers/gaten.jpg

Ik hoop dat het zo wat duidelijker wordt. De zwarte ring is het oorspronkelijke gat, de rode is een nieuw gat en de groene ring is de ccfl die dus in het nieuwe gat valt.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 15:49 ]

Pagina: 1