Ik zit met het volgende probleem: ik gebruik een LG 48x24x48 cd-writer in combinatie met Nero 5.5.9.9. Hiermee valt prima cd's te branden, maar overburnen lukt niet. Ik heb gezocht naar instellingen die ik zou moeten wijzigen opdat het overburnen wel zou lukken, maar tot dusver zonder succes. Ik heb een bestand van 705 mb dat ik op een 80 min cd zou willen zetten. Ik heb 'no multi-session' aangezet, dao aangezet en op lagere snelheden geprobeerd te branden, maar niets van dit alles heeft effect. Ik krijg telkens de melding dat ik een ander medium moet plaatsen omdat het huidige te weinig ruimte bevat. Heeft iemand nog een bruikbare tip?
Ik heb deze dingen net nog even gechecked, maar ze stonden al goed.
daarna cd terugduwen in laatje en dan moet je de melding krijgen:Ik krijg telkens de melding dat ik een ander medium moet plaatsen omdat het huidige te weinig ruimte bevat. Heeft iemand nog een bruikbare tip?
"Wilt u overburnen, ja/nee"
Klik op ja, en dan burnt hij over. Dat is als alle instellingen goed staan.
Dat zegt ie toch? DAO is disc at once 
Maareh, past hetgene dat je wilt branden wel binnen de maximum length die je voor overburn hebt ingesteld, en is overburn ingeschakeld?
Maareh, past hetgene dat je wilt branden wel binnen de maximum length die je voor overburn hebt ingesteld, en is overburn ingeschakeld?
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Ik heb dat terugduwen van cd geprobeerd, maar helaas gooit mijn writer het er ook doodleuk weer uit.
Ik heb de maximale tijd ingesteld gehad op vele standen: 82, 83, 85, 99. Maar helaas het mag niet baten. Ik snap er helemaal niets van. Ik heb ook nog nooit een melding gezien van: "wilt u overburnen?"
Ik heb de maximale tijd ingesteld gehad op vele standen: 82, 83, 85, 99. Maar helaas het mag niet baten. Ik snap er helemaal niets van. Ik heb ook nog nooit een melding gezien van: "wilt u overburnen?"
in je preferences de optie : " Check for correct disc format before buring " uitvinken
dikzak
Ik had even hoop, maar ik krijg steeds dezelfde melding: "There is not enough space to burn this compilation onto this medium, please insert another medium that provides more space..."
Ik heb de firmware van m'n speler ge-update en Nero opnieuw geinstalleerd, maar ook dit mag niet baten.
Ik heb de firmware van m'n speler ge-update en Nero opnieuw geinstalleerd, maar ook dit mag niet baten.
Als je bij 'recorder kiezen'kijkt. Staat er dan bij 'overburn' 'ondersteund' ?
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
En die LG kan op zeker overburnen ?
Hey ... maar dan heb je ook wat!
Overburnen wordt ondersteund volgens Nero. Kan "burn underrun protection" aan staan als je wilt overburnen?
Bij mijn weten wel.TheKnightsTemplar schreef op 16 March 2003 @ 14:43:
Overburnen wordt ondersteund volgens Nero. Kan "burn underrun protection" aan staan als je wilt overburnen?
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
'k had laatst een keer voor op een klasse forum een heel stuk over overburnen in nero gemaakt
't forum heeft een verplichte registratie dus 'k heb de source ff op m'n webspace gedropt ( vandaar de nogal simpele opmaak)
--> klik <--
't forum heeft een verplichte registratie dus 'k heb de source ff op m'n webspace gedropt ( vandaar de nogal simpele opmaak)
--> klik <--
[ Voor 11% gewijzigd door eXcyle op 16-03-2003 14:54 . Reden: typo's ]
Nodig:
- Gebruik Disc At Once mode, no multisession, close disc
- In geavanceerde opties overburnen beschikbaar maken en max. length aanpassen
- 90 min CD-R gebruiken !! (of 99 min zelfs)
Ik heb zelf ook een lite-on, 40x12x48x, met Nero 5.5.10.0, en kan dus alleen overburnen als ik 90 minuten CD-Rs gebruik. Als ik 80 minuten CD-Rs gebruik, dan vertikt Nero om te overbranden.
[EDIT]
Hmmmm, dit hieronder heb ik niet gedaan, dus dat maakt de noodzaak om 90 minuten CDs te gebruiken misschien overbodig. Aan de andere kant, als je dit uitzet loop je het risico om de limiet van je CD-R te overschrijden, waarbij het laatste stuk van een file ontbreekt. (En dat maakt een DivX bijvoorbeeld nutteloos, die moet namelijk compleet zijn...
- Gebruik Disc At Once mode, no multisession, close disc
- In geavanceerde opties overburnen beschikbaar maken en max. length aanpassen
- 90 min CD-R gebruiken !! (of 99 min zelfs)
Ik heb zelf ook een lite-on, 40x12x48x, met Nero 5.5.10.0, en kan dus alleen overburnen als ik 90 minuten CD-Rs gebruik. Als ik 80 minuten CD-Rs gebruik, dan vertikt Nero om te overbranden.
[EDIT]
Hmmmm, dit hieronder heb ik niet gedaan, dus dat maakt de noodzaak om 90 minuten CDs te gebruiken misschien overbodig. Aan de andere kant, als je dit uitzet loop je het risico om de limiet van je CD-R te overschrijden, waarbij het laatste stuk van een file ontbreekt. (En dat maakt een DivX bijvoorbeeld nutteloos, die moet namelijk compleet zijn...
Chello200 schreef op 16 March 2003 @ 14:15:
in je preferences de optie : " Check for correct disc format before buring " uitvinken
[ Voor 42% gewijzigd door JumpStart op 16-03-2003 14:54 ]
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
Je moet misschien je mediacheck/mediadetection nog uitzetten (zodat hij een 80min/24speed als elke lengte ziet en je zelf de snelheid moet bepalen) ?
Ik heb ook zo'n donkerbruin vermoeden dat mijn LG 70 minuten cd's niet wil overburnen. Ik zal het eens proberen met een andere cd's, als ik die gekocht heb
.
Bedankt allemaal voor de replies.
Bedankt allemaal voor de replies.
700MB's CDR(W) kunnen max 731MB aan.JumpStart schreef op 16 maart 2003 @ 14:49:
dikzak
Probeer eens met DAO/96, dit werkt soms bij mij (met Lite-On 48x12x48)
[ Voor 5% gewijzigd door GeekK op 16-03-2003 21:31 ]
Verwijderd
De meeste cd-r's kunnen slechts 703 MB aan.Chello200 schreef op 16 March 2003 @ 21:28:
[...]
700MB's CDR(W) kunnen max 731MB aan.800MB versies en groter hebben niet zoveel speelruimte.
Misschien denk ik te makkelijk, maar versie 5.5.9.9 dateert van 30 augustus 2002. Misschien dat het help om te upgraden naar de laatste versie, 5.5.10.15a van 28 februari 2003.
Ik zie in de changelog niks staan over bugfixes bij overburning vanaf 5.5.9.9, maar je weet maar nooit! Ik heb geupdate omdat met mijn oudere versie geen bootable cd`s gebrand konden worden, en nu kan ik dat wel
.
Ik zie in de changelog niks staan over bugfixes bij overburning vanaf 5.5.9.9, maar je weet maar nooit! Ik heb geupdate omdat met mijn oudere versie geen bootable cd`s gebrand konden worden, en nu kan ik dat wel
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
Waar leid jij uit die pagina af dat de meeste opneembare cd's slechts 703 MB ruimte bieden? Als je doelt op "total capacity" dan moet ik je corrigeren. Deze waarde duidt op de door de fabrikant opgegeven grootte. Overburnen is net verder branden dan deze opgegeven grootte. 715 MB is zeer realistisch op de meeste cd's en enkelen halen zelfs 730 MB.
Hou er wel rekening mee dat de kwaliteit van de dye voorbij de opgegeven grootte niet gewaarborgd is door de fabrikant. De error rates zijn zeer waarschijnlijk hoger naar het einde van de cd toe (voorbij de opgegeven grootte).
Verwijderd
Ik weet niet welke cdr's niet meer dan 703 Mb op een schijfje krijgen, maar deze iig wel.
Maxell CD-R 80 XL Pro 1-12x speed
Basf CD-R 80 Min 1-12 x speed
Platinum 80 Min 1-48 x speed
Brand films van 735 Mb er gewoon op. Nero vraagt wel of ik wil finalizen na overburnen. Ik gebruik versie 55914.
Zou het niet zo kunnen zijn dat je LG het gewoonweg niet kan??
Defcon 2
Maxell CD-R 80 XL Pro 1-12x speed
Basf CD-R 80 Min 1-12 x speed
Platinum 80 Min 1-48 x speed
Brand films van 735 Mb er gewoon op. Nero vraagt wel of ik wil finalizen na overburnen. Ik gebruik versie 55914.
Zou het niet zo kunnen zijn dat je LG het gewoonweg niet kan??
Defcon 2
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 22:51 ]
Je moet inderdaad checken of je brander ondersteund wordt voor overburnen.
Wat verder van groot belang is: gebruik niet de wizard als je wilt gaan overburnen, want dan doet 'ie het zoiezo niet. Vraag mij niet waarom....
Wat verder van groot belang is: gebruik niet de wizard als je wilt gaan overburnen, want dan doet 'ie het zoiezo niet. Vraag mij niet waarom....
[ Voor 6% gewijzigd door Concrete op 17-03-2003 00:06 . Reden: altyd weeer di ttypo's... ]
Beton is koel. Een Alpha is koeler.
Verwijderd schreef op 16 maart 2003 @ 22:48:
[...]
[...]
offtopic:
Je nick als begroeting er nog eens extra onder zetten hoeft niet hoor.
Bij dit soort uitspraken moet je oppassen.
Bedoel je 735 MB als in 736.100.352 bytes? dan gaat de vergelijking fout.
1 kilobyte = 1024 bytes, dus 736.100.352 bytes = 718.848 kilobyte
1 megabyte = 1024 kilobyte, dus 718.848 kilobyte = 703 megabyte
Dus, afhankelijk van wat je onder megabyte rekent (gewoon de laatste 6 cijfers wegdenken) of, zoals het hoort, 2 keer delen door 1024, is het helemaal geen overburnen. Beetje erg een open deur intrappen, maar toch. Vrijwel alle films (lees: DVDrip DivX en XviD) zitten namelijk onder de 703 MB / 736.100.352 byte grens. Alleen directe VCD rips naar .MPEG zitten erboven.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Ik heb ditzelfde gezeik gehad met mijn Plexwriter 124TS. De enige oplossing bleek een Image te maken van de files en die te mounten met die interne nero drive-image. Vanaf daar kon hij vreemd genoeg wel overburnen zonder die melding te geven. Anders was het no way...
In die overburn guide staat volgens mij weinig anders als wat hier ook ge vinden is:
ftp://ftp6.nero.com/Support_doc/PDFData/Overburn.PDF
De "how to overburn a data cd" guide van nero, en zo zijn er nog een aantal handige how to's te vinden op de website van ahead, als je daar een beetje moeite voor doet
Als je alles precies "by the book" volgens die "how to overburn" guide doet, en het werkt nog niet, kun je er wel vanuit gaan dat je CDbrander geen overburn support.
De "how to overburn a data cd" guide van nero, en zo zijn er nog een aantal handige how to's te vinden op de website van ahead, als je daar een beetje moeite voor doet
Als je alles precies "by the book" volgens die "how to overburn" guide doet, en het werkt nog niet, kun je er wel vanuit gaan dat je CDbrander geen overburn support.
Wat raar!? Ik heb ook een Plextor 124TSi en nadat ik netjes alle tips voor overburnen had opgevolgd deed 'ie dat als een zonnetje.....Hazelip schreef op 17 maart 2003 @ 15:34:
Ik heb ditzelfde gezeik gehad met mijn Plexwriter 124TS. De enige oplossing bleek een Image te maken van de files en die te mounten met die interne nero drive-image. Vanaf daar kon hij vreemd genoeg wel overburnen zonder die melding te geven. Anders was het no way...
Ik zou zeggen: probeer het een beetje harder.
Beton is koel. Een Alpha is koeler.
Dat, of je hebt simpelweg teveel data. Als je bytes en megabytes fout omrekend kun je al es van een koude kermis thuiskomen als het wareNegotiator schreef op 17 March 2003 @ 15:42:
In die overburn guide staat volgens mij weinig anders als wat hier ook ge vinden is:
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Verwijderd
Dat van die Mb's heb ik idd fout.....JumpStart schreef op 17 March 2003 @ 09:42:
[...]
offtopic:
Bij dit soort uitspraken moet je oppassen.
Bedoel je 735 MB als in 736.100.352 bytes? dan gaat de vergelijking fout.
1 kilobyte = 1024 bytes, dus 736.100.352 bytes = 718.848 kilobyte
1 megabyte = 1024 kilobyte, dus 718.848 kilobyte = 703 megabyte
.
En zal mn nick er niet meer onder zetten als men dat storend vind.........
ff een schopje, maar ik zit met hetzelfde probleem alleen dan een nieuwere brander.
Ik heb nu een LG 8520B (52x24x52) en kan met geen beding een 700 MB Philips 48x CD-R volbranden met Nero. De compilatie is 702 MB groot en het schijfje zou volgens Nero 703 MB ruimte hebben.
Maar Nero vertikt het om 'm vol te branden en blijft de melding geven dat de cd niet genoeg ruimte heeft, over een mogelijke overburn begint 'ie niet eens
Met WinOnCD (ook versie 6) lukt het allemaal wel...
En daarbij heeft die ***brander van de 15 cd's die ik vanmiddag gebrand heb er 5 laten mislukken
Terwijl dat alles (inclusief overburn) met dezelfde cd's (van dezelfde spindel) op een AOpen 48x12x50 zonder problemen ging!
Het zal wel aan de LG liggen, die ga ik dus mooi omruilen van de week. En voor mij is 't nu wel duidelijk: voor mij nooit een LG brander meer
Ik heb nu een LG 8520B (52x24x52) en kan met geen beding een 700 MB Philips 48x CD-R volbranden met Nero. De compilatie is 702 MB groot en het schijfje zou volgens Nero 703 MB ruimte hebben.
Maar Nero vertikt het om 'm vol te branden en blijft de melding geven dat de cd niet genoeg ruimte heeft, over een mogelijke overburn begint 'ie niet eens
Met WinOnCD (ook versie 6) lukt het allemaal wel...
En daarbij heeft die ***brander van de 15 cd's die ik vanmiddag gebrand heb er 5 laten mislukken
Het zal wel aan de LG liggen, die ga ik dus mooi omruilen van de week. En voor mij is 't nu wel duidelijk: voor mij nooit een LG brander meer
"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
voordat je de schuld legt bij je LG brander moet je eerst bij jezelf het probleem zoeken. Ten eerste, een topic kicken uit het jaar 0 is uit den boze en ten tweede in de search staan al genoeg oplossingen omtrend nero overburning probleem.
OPlossing :
Geen wizard gebruiken met branden maar de tweaker manier... Wizard gebruikt track-at-once als manier van branden. Je moet disc-at-once gebruiken om te kunnen overburnen.
OPlossing :
Geen wizard gebruiken met branden maar de tweaker manier... Wizard gebruikt track-at-once als manier van branden. Je moet disc-at-once gebruiken om te kunnen overburnen.
dikzak
Ten eerste stamt dat topic uit het jaar 0 nog van maart dit jaarChello200 schreef op 07 september 2003 @ 22:28:Geen wizard gebruiken met branden maar de tweaker manier... Wizard gebruikt track-at-once als manier van branden. Je moet disc-at-once gebruiken om te kunnen overburnen.
en ten tweede heb ik ook ogen in m'n kop en heb ik de voorgaande reacties en de reacties uit andere topics ook gelezen. Die wizard stond dus natuurlijk allang uit, duhh
Dus volgende keer graag een meer zinnige reactie geven
oja, ik heb ook een LG 52x brander, overburn is wel supported (staat er in nero)
maar hij vertikt het gewoon !!!
toch maar teruggebracht naar de winkel en geld terug gevraagd
mijn 8x brander kan zelfs nog wel overburnen
maar hij vertikt het gewoon !!!
toch maar teruggebracht naar de winkel en geld terug gevraagd
mijn 8x brander kan zelfs nog wel overburnen
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
Ik breng 'm ook mooi terug en ruil 'm om. Ik wil gewoon weer een AOpen. Mijn 48x12x50 deed het altijd prima, dus geef mij die 52x variant dan maar.
En daarbij: wat nou overburn
702 MB op een schijfje van 703 MB schrijven noem ik niet echt overburnen...
Dit was dan ook meteen mijn eerste en laatste LG...
/Edit: never mind: nieuws: Nero 6 kan niet overburnen door bug
En daarbij: wat nou overburn
Dit was dan ook meteen mijn eerste en laatste LG...
/Edit: never mind: nieuws: Nero 6 kan niet overburnen door bug
[ Voor 11% gewijzigd door Priet op 08-09-2003 18:49 ]
Tot gisteren heeft Nero bij mij altijd kunnen overburnen. Ik gebruikte 5.5.10.20. Gisteren de laatste versie geinstalleerd, 5.5.10.50. Had ik niet moeten doen. Had ergens al gelezen dat Nero 6.0.0.15 al een bug had waardoor overburnen niet mogelijk was; helaas lijkt deze recente 5.5 versie dezelfde bug te hebben. Overburnen wil niet, zelfs het branden van een 79 min. CD op een 80 min is onmogelijk.
Iemand ervaring?
Downgraden naar 5.5.10.20 heeft geholpen. Kan weer overburnen en >74 min cd's branden.
Iemand ervaring?
Downgraden naar 5.5.10.20 heeft geholpen. Kan weer overburnen en >74 min cd's branden.
[ Voor 21% gewijzigd door edgarv op 14-09-2003 17:14 ]
Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 / 3770K / 2x16GB / Antec NSK4400 / ST30NF
Staat er wat over in de change-log van 5.5.10.50? Als ze daar iets veranderd hebben wat ook bij jou van toepassing is, kun je daar ev. last van hebben als ze iets buggy geschreven hebben...
just my 2 ct's
just my 2 ct's
de nieuwste nero 5 en 6 hebben last van een bug waardoor overburnen niet werkt
de een na laatste versie is perfect
de een na laatste versie is perfect
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
Pagina: 1