NorthBridge Voltmod

Pagina: 1
Acties:

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Topicstarter
Ik heb een Abit KX7-333R en ik zat me af te vragen of je op de NB van de KT333 een voltmod kon gooien om de FSB verder te verhogen. Net zoiets als met je CPU, maar dan anders :)

- Kan dat?

- Heeft iemand het wel eens geprobeerd?

- Helpt het?

:?

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Verwijderd

Het heeft weinig zin aangezien al die plankjes 220MHz kunnen halen zonder mod.. dus je probleem ligt daar niet denk ik.. Het kan ongetwijfeld wel, maar helpen doet het niet.

Wat haal je nu met die plank?

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

zo hoog fewture? jeez wat een bord dan! hmm dan zou ik als ik jou was casemodderpoel even checken of het met wat pci kaartjes er uit wel wil... dan zou het probleem bij je pci kaartjes kunnen liggen, of maybe je geheugen? ik heb nog nooit van een voltmod gehoord voor een NB. denk ook niet dat ze er zijn omdat die clock en het voltage door de NB zelf geregeld worden (correct me if iam wrong)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
DAMAGE schreef op 13 March 2003 @ 12:50:
zo hoog fewture? jeez wat een bord dan! hmm dan zou ik als ik jou was casemodderpoel even checken of het met wat pci kaartjes er uit wel wil... dan zou het probleem bij je pci kaartjes kunnen liggen, of maybe je geheugen? ik heb nog nooit van een voltmod gehoord voor een NB. denk ook niet dat ze er zijn omdat die clock en het voltage door de NB zelf geregeld worden (correct me if iam wrong)
Bij de nforce 2 iig niet. Maar je zou over die via dingen best gelijk kunnen hebben, aangezien ze heter worden naarmate je hoger clockt.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:59
Verwijderd schreef op 13 maart 2003 @ 12:26:
Het heeft weinig zin aangezien al die plankjes 220MHz kunnen halen zonder mod.. dus je probleem ligt daar niet denk ik.. Het kan ongetwijfeld wel, maar helpen doet het niet.

Wat haal je nu met die plank?
Niet iedereen haalt dit he... Er zijn niet zoveel mensen die dit doen.

BlaBlaBla

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
ik trek nu 188mhz, maar dat vind ik niet genoeg.
ik weet ook wel dat er mobo's zijn die hoger halen, de enige reden dat ik wil weten of het lukt is om te kijken of je die snelheden ook stabiel kan halen.

offtopic:
ik denk dat het aan m'n SBLive!1024 ( :r ) of NIC ligt, want een TB1400 kan wel verder :/

Verwijderd

Strider schreef op 13 March 2003 @ 13:18:
[...]

Niet iedereen haalt dit he... Er zijn niet zoveel mensen die dit doen.

Elke die-hard haalt meer dan 200MHz op een KX. Met een beetje knap memory haal je het wel.

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 15:01:

[...]

Elke die-hard haalt meer dan 200MHz op een KX. Met een beetje knap memory haal je het wel.
samsung/twinmos, lijkt me goed zat :/

Pagina: 1