Bij deze een behoorlijke kick. Maar mijnsinziens past deze post hier het best.
Awel; waar gaat het dan over? Je plaatst dit bericht in "Het grote emulator"-topic. Het zal dus wel het een of ander met oude spellen te maken hebben.
Nou, niet helemaal. De hardware die ge-emuleerd wordt is wel degelijk belegen.
(de NeoGeo stamt alweer uit 1990 en is gebaseerd op een Motorola 68000-12mhz (16 bit proc.) in combinatie met de befaamde Z80 chip).
Maar de game die ik zo direct met een aantal screenshots uit de doeken zal doen is daarentegen splinternieuw.
...
Tadaa!
King Of Fighters 2003 is de laatste incarnatie van de befaamde (en beste

) fighting serie. De versie die ik heb weten te bemachtigen draait op de Developers editie van Winkawaks 1.48b. Dit is een uitstekende emulator voor NeoGeo / CPS1+2 spellen.
Bij deze een beeldende impressie van het gebodene:
...
Ik kan me best voorstellen dat velen bij het zien van deze shots niet meteen enthousiast worden maar geloof me; deze game overklast 3d fighters als Tekken en Soul Calibur werkelijk enorm op het gebied van gameplay. (Niet verwonderlijk dat deze game in Japan werkelijk ongekend populair is; tot forse prijzenslagen op kampioenschappen aan toe

)
De controls en responsiveness zijn, zeker in combinatie met een arcade stick ideaal, de combos zijn verdomd moeilijk om onder de knie te krijgen, en het verhaal / de setting is ook nog eens aardig.
Wablief een verhaal? Jawel, rondom de KoF-serie is een enorme collectie aan spin-off manga's / anime's / poppen etc ontstaan. Iets dat deze serie net dat beetje meerwaarde geeft. Het gaat wat te ver om daar nu op in te gaan maar kijk als je geinteresseerd bent eens rond op sites als
SpekSNK.
Hopelijk heb ik met deze post wat mensen kunnen inspireren om er eens een blik op te werpen. Geloof me; je zult het je niet beklagen!
ps.
Hopelijk overschrijd ik met deze post geen limieten qua aantallen afbeeldingen

.
Ik heb de filesize zo klein mogelijk proberen te maken zonder teveel aan kwaliteit in te moeten boeten. Mochten er alsnog bezwaren zijn dan hoor ik het wel.
[
Voor 17% gewijzigd door
Verwijderd op 25-06-2004 03:42
. Reden: screenshots van server getrapt B) ]