Het grote emulator topic.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 10.622 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

dit is een mame live linux cd-rom,
ff je roms kopieren, progje maakt dan automatisch een iso aan, branden
computer resetten, en spelen maar :)
http://advancemame.sourceforge.net/cd-readme.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 16:28

BdR

TV is gooder then books

Weet iemand misschien waarom MAME dit jaar nauwlijks nog geupdate is? :? De laatste update is van 2 januari..

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryolite
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 14:27
Ik heb niet zoveel zin om te zoeken :X maar ik zit met een probleem....

ik heb een Iso van SonicCD en ik gebruik GENS met een SegaCD Bios..

Het spel werkt goed maar ik heb geen muziek (alleen in de PAST van het spel, de kenners snappen wat ik bedoel) ik heb wel alle mp3's van het spel.

Hoe laat ik het geluid afspelen???? Game geluid heb ik wel..

Dit heb ik met meerdere Roms ....

Tnx..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

En de eerste GameCube emulator is een feit:

http://www.dolphin-emu.com/

Ik heb em zelf getest met Ikaruga en het werkt. Er moet nog wel erg veel werk verricht worden maar het was speelbaar.

En als algemene emu gamepad gebruik ik nu mijn gamecube controller met USB converter. Voor iedereen die toch al een GC pad in huis heeft een dikke aanrader.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Ben sinds kort weer aan MAME geslagen met de KoF serie.

Ik ben wel benieuwd hoe KoF2004 er uit gaat zien op nieuwe hardware.
NeoGeo is natuurlijk ook wel verouderd...

Zal alleen wel weer even duren voordat dat weer ge-emuleerd wordt.
Hij zal gebruik maken van Atomiswave hardware, wat een Dreamcast variant is.

Ik speel alle emulators overigens met m'n Xbox controller, werkt een stuk beter dan de Logitech Rumblepad die ik eerst gebruikte. Het dpad van de Xbox is een stuk ongevoeliger, soms iets te(diagonalen), maar beter dan zo'n flubber ding dat je alle kanten op gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:08

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
ik ben helaas niet meer bezig eigenlijk met emulator. Na mijn Harde schijf crash, is alles foetsie.

Dus ik ga binnenkort weer alles opzoeken en lekker spelen. ;)

ik heb helaas geen controller, maar als ik zo lees zo ik eventueel mijn ps2 controller kunnen gebruiken. Dat zal het spelen behoorlijk vorderen :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 19:58
outerspace schreef op 08 maart 2004 @ 11:31:
ik ben helaas niet meer bezig eigenlijk met emulator. Na mijn Harde schijf crash, is alles foetsie.

Dus ik ga binnenkort weer alles opzoeken en lekker spelen. ;)

ik heb helaas geen controller, maar als ik zo lees zo ik eventueel mijn ps2 controller kunnen gebruiken. Dat zal het spelen behoorlijk vorderen :)
Net alles gebackupped.. koste me 2 dvd's :X
En en idd, spelen zonder gampad sucked. Ik heb er atm 1 zonder anologe stick en ga zo de Logitech dual action pro halen (PS2 clone) :)

Wat is trouwens atm de beste N64 emu? ik gebruik PJ64 maar die is ook al een jaar ofzo niet geupdate :/

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Lord_Mithril schreef op 08 maart 2004 @ 11:43:
[...]

Dat is een boel.. Ik had maar 1 cdrom :X :'(
Wat is trouwens atm de beste N64 emu? ik gebruik PJ64 maar die is ook al een jaar ofzo niet geupdate :/
K zou het niet weten eigenlijk. Ik weet dat toendertijd Project 64 de beste was. Ik zal vanavond eens rondkijken ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
rajackar schreef op 05 maart 2004 @ 12:57:
En de eerste GameCube emulator is een feit:

http://www.dolphin-emu.com/

Ik heb em zelf getest met Ikaruga en het werkt. Er moet nog wel erg veel werk verricht worden maar het was speelbaar.

En als algemene emu gamepad gebruik ik nu mijn gamecube controller met USB converter. Voor iedereen die toch al een GC pad in huis heeft een dikke aanrader.
Lol, je geeft een kick na een maand voor een emulator die al tijden uit is :P

Ben wel benieuwd bij welke spellen deze emu problemen gaat krijgen, zal denk ik vooral bij f-zero gaan gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:21
Is der eigenlijk al een ps2 emulator dat ding is nou toch ook al een tijd uit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Shyne schreef op 08 maart 2004 @ 12:08:
Is der eigenlijk al een ps2 emulator dat ding is nou toch ook al een tijd uit :?
kijk hier voor emulators = http://www.emufanatics.com/

net gevonden .. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Lord_Mithril schreef op 08 maart 2004 @ 11:43:
[...]

En en idd, spelen zonder gampad sucked. Ik heb er atm 1 zonder anologe stick en ga zo de Logitech dual action pro halen (PS2 clone) :)

Het dpad van de Dual Action is hetzelfde als een Rumblepad, en die is niet al te best.
Vecht spellen zijn wat lastiger, heel vaak druk je per ongeluk een diagonaal ipv. naar beneden etc.

Voor N64 gebruik ik 1964 of Nemu64, de meeste emu's gebruiken plugins(voor sound en graphics) en kan je dezelfde plugin gebruiken bij andere N64 emu's. Deze worden vaker geupdate als de emulator zelf.
Project64 wordt volgens mij niet meer geupdate. 1.5 SP1 was de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor N64 kun je beter idd meerdere emus gebruiken; wat bij de 1 niet of slecht functioneert kan bij de ander goed werken, je vergroot je kans op een werkende game. Maar natuurlijk is N64 niet voor 100% geemuleerd. Op de xbox is er een N64 emu die uit 3 N64 emulators bestaat, en die doet idd meer als 1 enkele emulator :) .

Ander iets:
Heeft iemand ook ervaringen met flipperkast emulators; pinmame en visual pinball?
Zo ja, kun je daar iets over vertellen? Leuk/ niet leuk, instalatie etc. ervaringen dus... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 14:38:
Voor N64 kun je beter idd meerdere emus gebruiken; wat bij de 1 niet of slecht functioneert kan bij de ander goed werken, je vergroot je kans op een werkende game. Maar natuurlijk is N64 niet voor 100% geemuleerd. Op de xbox is er een N64 emu die uit 3 N64 emulators bestaat, en die doet idd meer als 1 enkele emulator :) .

Ander iets:
Heeft iemand ook ervaringen met flipperkast emulators; pinmame en visual pinball?
Zo ja, kun je daar iets over vertellen? Leuk/ niet leuk, instalatie etc. ervaringen dus... :P
PinMAME enzo vind ik geen reet aan, ziet er niet uit. Enige wat ge-emuleerd wordt is natuurlijk de software(display, lcd games), de graphics(de kast zelf) is gewoon door iemand gemaakt en vaak ziet dat er juist meestal niet uit...

Installatie is niet zo moeilijk, je moet meedere programma's hebben, het flipper programma(VP) maakt de graphics, dus de kast met alle functies, de emulator(PinMAME) zorgt ervoor dat je het display krijgt te zien. Het zijn dus meerdere programma's die samenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 03-10 19:58
Redje schreef op 08 maart 2004 @ 13:34:
[...]

Het dpad van de Dual Action is hetzelfde als een Rumblepad, en die is niet al te best.
Vecht spellen zijn wat lastiger, heel vaak druk je per ongeluk een diagonaal ipv. naar beneden etc.

Voor N64 gebruik ik 1964 of Nemu64, de meeste emu's gebruiken plugins(voor sound en graphics) en kan je dezelfde plugin gebruiken bij andere N64 emu's. Deze worden vaker geupdate als de emulator zelf.
Project64 wordt volgens mij niet meer geupdate. 1.5 SP1 was de laatste.
kep dus net die rumble gekocht omdat ze de dual action niet hadden :D
Vind em wel lekker eigenlijk, misschien dat ik later nog eens van elke console de gamepad zelf koop met een converter :P

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Lord_Mithril schreef op 08 maart 2004 @ 15:56:
[...]

kep dus net die rumble gekocht omdat ze de dual action niet hadden :D
Vind em wel lekker eigenlijk, misschien dat ik later nog eens van elke console de gamepad zelf koop met een converter :P
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/y.kooijman/images/X-Arcade/tdichtbij.jpg

:P werkt perfect :) ook voor pinmame, maar pinmame valt inderdaad zwaar tegen,
kan je beter een goede pinball game zoals Addiction pinball of Pure Pinball spelen :)

gebruikte hiervoor trouwens gewoon een PS2 pad met USB converter :)

zijn er mensen die de hele mame 0.79 romset hebben? zo ja, hoeveel data is dat in totaal? want er lijkt bij mij geen einde aan te komen

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er mensen die de hele mame 0.79 romset hebben? zo ja, hoeveel data is dat in totaal? want er lijkt bij mij geen einde aan te komen
Hallo Bokkie ;) ja hele set (incl art files etc) is 24gig, en dat is excl. sport fishing 2 cd image (500mb) omdat die met auditten over zijn nek gaat.
Ondertussen is ook mame 080 verschenen met kleine 400mb aan new/changed roms......... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze een behoorlijke kick. Maar mijnsinziens past deze post hier het best. :)

Awel; waar gaat het dan over? Je plaatst dit bericht in "Het grote emulator"-topic. Het zal dus wel het een of ander met oude spellen te maken hebben.
Nou, niet helemaal. De hardware die ge-emuleerd wordt is wel degelijk belegen.
(de NeoGeo stamt alweer uit 1990 en is gebaseerd op een Motorola 68000-12mhz (16 bit proc.) in combinatie met de befaamde Z80 chip).
Maar de game die ik zo direct met een aantal screenshots uit de doeken zal doen is daarentegen splinternieuw.

...

Tadaa! King Of Fighters 2003 is de laatste incarnatie van de befaamde (en beste >:)) fighting serie. De versie die ik heb weten te bemachtigen draait op de Developers editie van Winkawaks 1.48b. Dit is een uitstekende emulator voor NeoGeo / CPS1+2 spellen.

Bij deze een beeldende impressie van het gebodene:

...

_/-\o_

Ik kan me best voorstellen dat velen bij het zien van deze shots niet meteen enthousiast worden maar geloof me; deze game overklast 3d fighters als Tekken en Soul Calibur werkelijk enorm op het gebied van gameplay. (Niet verwonderlijk dat deze game in Japan werkelijk ongekend populair is; tot forse prijzenslagen op kampioenschappen aan toe :o)
De controls en responsiveness zijn, zeker in combinatie met een arcade stick ideaal, de combos zijn verdomd moeilijk om onder de knie te krijgen, en het verhaal / de setting is ook nog eens aardig.
Wablief een verhaal? Jawel, rondom de KoF-serie is een enorme collectie aan spin-off manga's / anime's / poppen etc ontstaan. Iets dat deze serie net dat beetje meerwaarde geeft. Het gaat wat te ver om daar nu op in te gaan maar kijk als je geinteresseerd bent eens rond op sites als SpekSNK.

Hopelijk heb ik met deze post wat mensen kunnen inspireren om er eens een blik op te werpen. Geloof me; je zult het je niet beklagen!

ps.
Hopelijk overschrijd ik met deze post geen limieten qua aantallen afbeeldingen :D.
Ik heb de filesize zo klein mogelijk proberen te maken zonder teveel aan kwaliteit in te moeten boeten. Mochten er alsnog bezwaren zijn dan hoor ik het wel.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 03:42 . Reden: screenshots van server getrapt B) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 25-09 11:32

RSP

*valt flauw*

KOF 2003 is zooooo monsterlijk wreed... *ough* die game móet ik hebben... wat vet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
* Outerspace heeft het een poos geleden voor het laast gespeeld.

was wel supertof..

* Outerspace moet al die emu's weer opnieuw opzoeken ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Outerspace op 06-05-2004 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.emulator-zone.com

dat is een fijne site om op de hoogte te blijven van de laatste emulatie nieuwtjes

/me is ook emulator junkie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
KoF 2003 had ik al een paar maandjes en de nieuwe games worden ook redelijk snel gedumpt. Net als Metal Slug 5 overigens.
Ik heb KoF2003 echter nog niet zo vaak gespeelt maar vond de gameplay wel beter, leek wat sneller en je kan zelf switchen van player (tag team).
Ik heb KoF2000 het meest gespeeld, mede omdat KoF2003 niet wordt ondersteund door de MAME Plus versie die ik gebruik in myHTPC.

Je kan KoF en andere arcade games ook online tegen elkaar spelen wat altijd wat leuker is dat tegen de CPU.

Officiele site van KoF2003 is hier te vinden.
Bij http://www.snk-capcom.com kan je veel over KoF vinden in de forums.
Een site met oa. de moves van elke KoF in PDF is de Neo Encyplopedia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redje schreef op 06 mei 2004 @ 18:37:
[...]

Officiele site van KoF2003 is hier te vinden.
Bij http://www.snk-capcom.com kan je veel over KoF vinden in de forums.
Een site met oa. de moves van elke KoF in PDF is de Neo Encyplopedia
Woei, bedankt voor de interessante links. Die encyclopedia = _/-\o_.

Kwam er zojuist ook achter dat KoF2k3 inderdaad al even gereleased is. Maar ach, heb me een tijdje niet zo met het wereldje bezig gehouden, kwam het gisteren tegen en dacht 'he, geen topic hierover? dan post ik wel een paar screenies, kijken of er meer lui zijn die zich hier mee bezig houden.'
blijkbaar wel dus ;)

Kzit persoonlijk te twijfelen of ik de Playstation2 releases van KoF moet bestellen. 't Is wel niet origineel meer maar een 2d-fighter als Guilty Gear X2 speelt ook zalig op sony's speeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 18:51:
[...]

Woei, bedankt voor de interessante links. Die encyclopedia = _/-\o_.

Kwam er zojuist ook achter dat KoF2k3 inderdaad al even gereleased is. Maar ach, heb me een tijdje niet zo met het wereldje bezig gehouden, kwam het gisteren tegen en dacht 'he, geen topic hierover? dan post ik wel een paar screenies, kijken of er meer lui zijn die zich hier mee bezig houden.'
blijkbaar wel dus ;)

Kzit persoonlijk te twijfelen of ik de Playstation2 releases van KoF moet bestellen. 't Is wel niet origineel meer maar een 2d-fighter als Guilty Gear X2 speelt ook zalig op sony's speeltje.
Bij mij zijn het ook vlagen dat ik bezig ben met emu's ;)
Heb ook al een tijd niks meer met emu's gedaan omdat ik nu weer bezig ben met PC en Xbox games.

Ik heb een bootleg van 2003 met een speciaal gecompileerde emu.
Netzoals Metal Slug 5, Samurai Shodown 5, Capcom SVC Chaos etc.
Kloterige is dus dat ze allemaal een eigen emu hebben, ik ben nog geen emu tegengekomen die ze allemaal ziet. WinKawaks 1.48 Dev ziet mijn KoF 2003 rom niet eens :D
In die dumps zit gewoon te veel verschil...

Zelf zou ik geen KoF voor m'n Xbox kopen puur omdat het er grafish niet veel beter uitziet en ik op m'n pc speel met Xbox controller, en je hebt "the real thing" op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 10:40
Gamecube emulator, iemand al ervaring mee?? Tschijnt redelijk te werken heb ik gehoord. Alleen moet je wel Gamecube ISO games kunnen vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:01
Check je mail zo

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke spellen draaien dan lekker op welke gamecubeemu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 10:40
http://www.emulator-zone.com/doc.php/gamecube/dolphin.html

Daar is de emulator te vinden, systeemeisen liegen er niet om:

GFX: Radeon 9500+ series card recommended, but Geforce FX series also work. Expect severe graphics problems with lower cards.
CPU: The fastest you can find :P
RAM: 256MB or higher strongly recommended.
Audio: Any Windows/DirectX-compatible soundcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M55 schreef op 25 januari 2004 @ 19:14:
dit is een mame live linux cd-rom,
ff je roms kopieren, progje maakt dan automatisch een iso aan, branden
computer resetten, en spelen maar :)
http://advancemame.sourceforge.net/cd-readme.html
hmm, handig progje dacht ik zo.. dus ik brand MetalSlug 2,3,4 en 5 op een cd (met dat progje maakte ik een image uiteraard) maar als ik de cd boot , dan kan ik alleen uit die 3 spellen kiezen die er bij zitten :? iemand die hier een oplossing voor weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
kazaa, emule , dc+ , bittorent , shareaza, minmx..

*iso's voor spellen zijn illegaal, wij mogen je daarmee dus niet helpen. Doe dat maar buiten GoT om. Dan blijft dit topic tenminste bestaan ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Oh, maar ondertussen wel even snel hint geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Screens van de GC emulator DOLPHIN

Pokemon Colloseum
Afbeeldingslocatie: http://www.emutalk.net/attachment.php?attachmentid=15110&stc=1

Afbeeldingslocatie: http://www.emutalk.net/attachment.php?attachmentid=15188&stc=1

Afbeeldingslocatie: http://www.emutalk.net/attachment.php?attachmentid=15185&stc=1

Naruto2
Afbeeldingslocatie: http://www.emutalk.net/attachment.php?attachmentid=14856&stc=1

Afbeeldingslocatie: http://www.emutalk.net/attachment.php?attachmentid=14855&stc=1

Zelda Winder Waker
Afbeeldingslocatie: http://www.emutalk.net/attachment.php?attachmentid=14942&stc=1

Afbeeldingslocatie: http://www.emutalk.net/attachment.php?attachmentid=14950&stc=1

Afbeeldingslocatie: http://www.emutalk.net/attachment.php?attachmentid=14951&stc=1

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:47

Smoonshine

Feyenoord!!

Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 14:11:
Screens van de GC emulator DOLPHIN

Pokemon Colloseum
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Naruto2
[afbeelding]

[afbeelding]

Zelda Winder Waker
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
En hoe loopt dat, kwa geluid en speelbaarheid zeg maar?

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjempjun
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-01-2016
Smoonshine schreef op 07 mei 2004 @ 14:42:
[...]

Zie de afbeeldingen: De fps komen niet boven de 3 uit. Lijkt me redelijk onspeelbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Maar hoe komt het dan dat die ''Frames Per Second'' zo laag zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 18:13

Jumpiefox

Hoi ?

Kheb um ook maar eens gedownload en geprobeerd met de Naruto 2 game maar ik zie geen kleur ~__~ en kom niet verder dan de intro scherm, net ff de forum zitten kijken van ze en er zijn genoeg games die wel "werken" nog vere van perfect tho.

[ Voor 28% gewijzigd door Jumpiefox op 07-05-2004 22:38 ]

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komt die lage fps in die NGC emulator door de nog vroege status van de emulator of trekt een pc gewoon geen gamecube games? want ik heb geloof ik ergens gelezen dat de grafische proc in een NGC slomer is dan de 'mainstream' videokaarten ( GF4, Rad9500)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ik weet niet percies waarmee je de grafische proc van de GC kan vergelijken maar die is speciaal voor de GC ontworpen dacht ik door een onderdeel van ATI.

Maar idd 3 fps is totaal niet speelbaar en bovendien worden zulke games ook speciaal ontworpen voor een console en heb je dus veel meer power nodig om het ook fatsoenlijk op een pc te laten draaien.

edit: trouwens zo te zien kunnen ze bij Zelda:TWW ook het "depth of field" effect niet goed krijgen want dat is er compleet uitgelaten.

[ Voor 17% gewijzigd door schnumi op 07-05-2004 23:31 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
niemand speelervaringen?? zou graag iets willen vragen, maar dat mag niet! kan iemand mij antwoorden op mn emailadres ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR
  • Laatst online: 03-09 16:28

BdR

TV is gooder then books

Het schijnt dat er net gister een nieuwe Gamecube emulator bij is, "gcube". Zie ook http://www.emulation64.com voor allerlei emulatoren

Lijkt me sterk dat de Gamecube en PS2 emulatoren binnen afzienbare tijd echt speelbaar worden, aangezien de krachtige hardware moeilijk in real-time te emuleren is met huidige pc's.

Maar dit topic doet me wel denken aan Nintendo 64 games. Die games zijn ook echt wel goed (Mario 64, Banjo Kazooie) en die zijn nu gewoon perfect te spelen met huidige pc's en emulatoren zoals Project64 of Nemu64 :9

[ Voor 10% gewijzigd door BdR op 09-05-2004 14:10 ]

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat opzich wel mooi is aan die oudere emulatoren is dat je bij de gameboy enzo allerlei filters kan toepassen. Zo ziet lufia III op de gbc er toch redelijk strak uit voor zo'n oud spel!

(filter is advancemame scale 2x)
Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~tukkers/GoT/gbc_filter.JPG
Met filter
Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~tukkers/GoT/gbc_nofilter.JPG
Zonder filter

(genomen op deze reso, zodat het verschil tussen filter en zonder duidelijk is; een wereld van verschil (positief ;))).

Goede oude tijd: ik weet nog dat ik toen hartstilkke blij was met mijn upgrade van een celeron 266 naar een celeron 400 :)!, mario draaide daarop met 27.9 fps (ultrahle + voodoo2 12 MB)! (alleen het gezicht niet; dat liep redelijk brak) en op mijn duron 700 met project 64 1.5 draait bijna alles wel redelijk goed (behalve goldeneye) en mijn xp2000+ heeft er allicht bijna geen problemen meer mee!

Ik heb net versie 1.7.1 gedownload en ik ga maar weer terug naar 1.5 denk ik, want de spellen lopen niet goed: vertraag, versnel (enz) :(.

Na het teruggaan naar versie 1.5, is de snelheid weer op 100%, op 1.7.1 was de snelheid ~80% waardoor het spel brak aanvoelde.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 03-10 22:53

Zeror

Ik Henk 'm!

Hardcore_gamer schreef op 07 mei 2004 @ 22:02:
Maar hoe komt het dan dat die ''Frames Per Second'' zo laag zijn?
Ik denk omdat het grafische pracht veeel power vraagt van je systeem. Voor n64 moest je ook al minimaal een P4 met een redelijke grafische kaart hebben om die lekker te kunnen spelen.
Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 15:01:
Wat opzich wel mooi is aan die oudere emulatoren is dat je bij de gameboy enzo allerlei filters kan toepassen. Zo ziet lufia III op de gbc er toch redelijk strak uit voor zo'n oud spel!

(filter is advancemame scale 2x)
[afbeelding]
Met filter
[afbeelding]
Zonder filter

(genomen op deze reso, zodat het verschil tussen filter en zonder duidelijk is; een wereld van verschil (positief ;))).

Goede oude tijd: ik weet nog dat ik toen hartstilkke blij was met mijn upgrade van een celeron 266 naar een celeron 400 :)!, mario draaide daarop met 27.9 fps (ultrahle + voodoo2 12 MB)! (alleen het gezicht niet; dat liep redelijk brak) en op mijn duron 700 met project 64 1.5 draait bijna alles wel redelijk goed (behalve goldeneye) en mijn xp2000+ heeft er allicht bijna geen problemen meer mee!

Ik heb net versie 1.7.1 gedownload en ik ga maar weer terug naar 1.5 denk ik, want de spellen lopen niet goed: vertraag, versnel (enz) :(.

Na het teruggaan naar versie 1.5, is de snelheid weer op 100%, op 1.7.1 was de snelheid ~80% waardoor het spel brak aanvoelde.
HQ2x en LQ2x doen het ook goed.

Enneh nog iets:
Nee.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 11:16 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 13:00
Rakkerzero schreef op 10 mei 2004 @ 11:08:
[...]

Ik denk omdat het grafische pracht veeel power vraagt van je systeem. Voor n64 moest je ook al minimaal een P4 met een redelijke grafische kaart hebben om die lekker te kunnen spelen.

[...]
Nintendo 64? Nou, voor de meeste emulators was een PIII of een Athlon ook al ruim voldoende. Voor emulators met extreme HLE zoals UltraHLE of Corn volstond zelfs een Celeron 300 met een Voodoo 2 kaartje.

Tenzij je het over Project64k hebt, dan heb je wel een P4 of Athlon XP nodig en goede videokaart (GF4 +) om het netplay soepel te laten verlopen.

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:21

SkyStreaker

Move on up!

Ik heb een vraag over de laatste mame32.

In de available games zie je alleen games staan die volgens de "audit" 100% kloppen, stuk of 40, maar ik heb enigzins meer. Nu kan je natuurlijk gewoon naar all-games toe gaan en daar op de game drukken waarvan je zeker weet dat ie werkt.

Bijv. guwange, ik weet dat hij 100% werkt (compleet uitgespeeld), echter hij staat niet in "available games" omdat hij volgens de "audit" niet 100%, zoek ik hem op in all-games, dan kan ik hem spelen.

Nu is mijn vraag in feite, kan ik het ook voorelkaar krijgen om gewoon alle roms die ik heb te zien, ipv. op deze manier? Ik heb geen zin om alles in "favorites" te zetten. Als jullie een goed alternatief weten, dan hoor ik het ook graag natuurlijk. :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Heeft iemand al multiplayer op een GBA emu gespeeld?

Ikke wel.

Namelijk met No$gba

Kan je gewoon met 4 spelers tegelijk op 1 pc multiplayen.
Is dat cool of is dat cool?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
  • Laatst online: 02:11
KICK! hehe

kzit met een vraagje...kheb mame32 met wat zooi erin
rechts in beeld zie je screenshots maar bij de meeste spellen zitten die er niet bij
hoe kan ik zelf screenshots toevoegen?

Steam: CatBearCow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10 15:00

FlashBang

Hoi.

Bartjeuhz schreef op 09 november 2004 @ 15:21:
KICK! hehe

kzit met een vraagje...kheb mame32 met wat zooi erin
rechts in beeld zie je screenshots maar bij de meeste spellen zitten die er niet bij
hoe kan ik zelf screenshots toevoegen?
omg wat een superkick, kon je geen apart topic aanmaken? maar, kijk hier es ff: http://www.mameworld.net/...e/emuadvies_overzicht.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
  • Laatst online: 02:11
Devilion schreef op 09 november 2004 @ 15:23:
[...]

omg wat een superkick, kon je geen apart topic aanmaken? maar, kijk hier es ff: http://www.mameworld.net/...e/emuadvies_overzicht.htm
tnx
maar tis ook nooit goed heh....want als je een apart topic opent krijg je weer van hier is een algemeen topic over hehe ;)

Steam: CatBearCow

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 20:57
Misschien al wel een wat te oud topic maar wist niet waar ik het anders moest plaatsen.
Is er ook een Nintendo 64 emulator waarmee je de muis ook kan gebruiken.
Ik probeer nu Golden Eye te spelen maar met de pijltjes op iemand richten is niet te doen eigelijk.

[heb al met google gezocht en hier op got, maar niets te vinden]

[ Voor 12% gewijzigd door Davitos op 16-12-2004 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Laatst online: 07-04-2021
Smoonshine schreef op vrijdag 07 mei 2004 @ 14:42:
[...]

Zelda loopt niet soepel. Maar het werkt deels.

Ben zelf bezig de backend van de site aan te passen; hierbij combineren we een screenshot forum met emulatie status (zie gekleurde bollen).
http://dolphin-emu.com/forums/index.php?showforum=3

De meeste shots werken met de final 1.02 release, een paar uitzonderingen zijn gemaakt met de 1.03 beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
gezonde kick
Davitos schreef op donderdag 16 december 2004 @ 20:27:
Misschien al wel een wat te oud topic maar wist niet waar ik het anders moest plaatsen.
Is er ook een Nintendo 64 emulator waarmee je de muis ook kan gebruiken.
Ik probeer nu Golden Eye te spelen maar met de pijltjes op iemand richten is niet te doen eigelijk.

[heb al met google gezocht en hier op got, maar niets te vinden]
Als je N-Rage's input plugin gebruikt kan je je muis gebruiken :) .

Nu mijn vraag: Bestaat er een soort 'auto-detect multi-console' emulator?
Dat ik bijv. mijn geneseis spelletjes en mijn snes spelletjes in dezelfde emulator kan laden?

Want nu moet ik telkens van emulato switchen, en dat is soms best irritant..

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

anandus schreef op maandag 07 maart 2005 @ 15:29:
gezonde kick
[...]

Als je N-Rage's input plugin gebruikt kan je je muis gebruiken :) .

Nu mijn vraag: Bestaat er een soort 'auto-detect multi-console' emulator?
Dat ik bijv. mijn geneseis spelletjes en mijn snes spelletjes in dezelfde emulator kan laden?

Want nu moet ik telkens van emulato switchen, en dat is soms best irritant..
Meer als dit kan ik niet geven:

http://www.arcadeathome.com/multic.phtml?r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Kick!

Weet iemand toevallig of er al een NDS emulator die commerciele roms kan afspelen?

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 14:42
Zo KICK

Mijn top 5 spellen

1.Killer instinct 2 (u64emu)
2.Mario kart 64 (pj64)
3.Secret of mana (zsnes)
4.Marvel vs Capcom: Clash of the superheroes (mame)
5.Tekken 3 (zinc 1.1)

En dit allemaal op me arcade kast met x-arcade dual controller en gameex frontend

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

SUPERRRRRRRR-KICK :+

Heeft iemand toevallig ervaring met Visualboy Advance V-link (multiplayer)?
En dan met name met het spel Zelda: The Four Swords dat in de Link to the past rom zit.

Ik krijg de boel maar niet gelinkt met elkaar. Op de vlink website staat aangeven dat de link timeout lager dan 200 en hoger dan 10.000 moet zijn, omdat het anders sowieso niet werkt. Voor LAN was 11.000 link timeout aangeraden dus dat heb ik ook maar gekozen.
Ik wil dus op een single computer 4 speler modus van Four Swords doen.

Anyone??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rakkerzero schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 01:04:
SUPERRRRRRRR-KICK :+

Heeft iemand toevallig ervaring met Visualboy Advance V-link (multiplayer)?
En dan met name met het spel Zelda: The Four Swords dat in de Link to the past rom zit.

Ik krijg de boel maar niet gelinkt met elkaar. Op de vlink website staat aangeven dat de link timeout lager dan 200 en hoger dan 10.000 moet zijn, omdat het anders sowieso niet werkt. Voor LAN was 11.000 link timeout aangeraden dus dat heb ik ook maar gekozen.
Ik wil dus op een single computer 4 speler modus van Four Swords doen.

Anyone??
Ik denk dat je beter voor multiplayer deze emu kunt gebruiken.
Zo heb ik 4 Swords gespeeld, werkte prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ja die wilde ik eigenlijk meer als noodoplossing gebruiken, omdat ik VBA fijner vind werken. Maar ik ga die emu eens proberen :P

Toch bedankt.

Edit:
Ik heb die emu ff geprobeerd. Ik kom met VBA verder. Bij mij crasht constant de romfile :S

[ Voor 25% gewijzigd door Zeror op 23-10-2006 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein kickje:)

Ik gebruik sinds kort weer mijn emulator. Omdat ik geen PC meer heb maar een Mac Mini en een MacBook kan ik dus geen NeoRageX/Callus/Raine etc. meer spelen. Maar niet getreurd, want sinds korte tijd is er Mame OS X voor de Apple Mac Intels.

Toch weer leuk om na zoveel tijd weer eens een emu te spelen.

Top 5 favo games aller tijden uit Mame

1. Tetris
2. Arkanoid
3. Metal Slug serie
4. Magician Lord
5. Ghouls n Ghosts

Mame OS X werkt perfect, geen gedoe met v-sync etc. Aanrader voor alle Mac Intel bezitters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-10 17:05

Auredium

Informaticus Chaoticus

Emulatoren, ja dat zijn mooie dingen.Super Mario world en Allstar gehad in het verleden (overigens ook als echte SNES casettes moemnteel :P )
Maar ook
- Sonic 1 t/m 3 (Sega Genesis)
- Megaman Zero collectie (GBA)
- Megaman X1 tot 3 (SNES)
- Super Battle Toads and Double Dragon (SNES)
- Super Double Dragon (SNES)
- Mariocard (SNES)
- Megaman 1 t/m 9 (NES)
- E.V.O. (SNES)
- Sunset Riders (SNES)

Maar ik heb mijn PC geherinstalleerd, emulatoren meegenomen maar Roms vergeten. Rofl. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Auredium op 03-07-2007 12:00 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-08 14:37
Mario card? Wist niet dat er een mario kaart spelletje was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey een emulator-topic :) Daar MOET uiteraard de nieuwe CPS3 emulator in vermeld worden. Werkt echt super, eindelijk is Streetfighter 3 third strike voor normale stervelingen ook goed te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
He das leuk nieuws! Heb een lange tijd heel de scene gevolgt, maar wegens geen boeiende nieuwe ontwikkelingen was ik er mee gestopt. Maar een goed werkende CPS3 emulator klinkt intressant. Alhoewel ik de meest intressante CPS3 titels al op m'n Dreamcast heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik heb ook een Nintendo DS emulator gevonden maar om duidelijke reden werkt dit niet zo heel erg geweldig. De Wii zal ook latiger zijn te emuleren vermoed ik.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Nintendo DS emulator werkt idd nog niet. En als je het al werkend krijgt dan werkt de helft maar. Wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Auredium schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 10:55:
- Double Dragon (SNES)
- Sunset Riders (SNES)
Waarom niet de originele versies in Mame, die zijn stukken beter :)
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:54:
Hey een emulator-topic :) Daar MOET uiteraard de nieuwe CPS3 emulator in vermeld worden. Werkt echt super, eindelijk is Streetfighter 3 third strike voor normale stervelingen ook goed te spelen.
Kan Mame ook al CPS3 aan? Hoe heet jouw CPS3 emu?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
De snes versie van double dragon vind ik persoonlijk wel leuker dan de arcade versie. Voornamelijk door het blok/counter systeem dat ze erin hebben gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Laatst online: 03-10 01:24

Turfschipper

Hup NAC

Ik speel momenteel veel pinmame. Er zitten echt super goede kasten tussen. Zoals bv theatra of dreams, the tales of arabian nights, addams family, creature of the black lagoon, lord of the rings en vele 10tallen andere kasten, oud en nieuw, en het speelt als een tierelier.

Ik herken er veel van vroeger, en ik moet zeggen, het komt aardig in de buurt van echt flipperen. Zover dat kan natuurlijk.

Gamepadje, L1 en R1 instellen en flipperen maar.

Erg kundig.

voor geintesseerden, (kan me haast niet voorstellen dat hier geen pinballfanaten zitten)

http://www.vpforums.com/

[ Voor 37% gewijzigd door Turfschipper op 05-07-2007 04:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

stalscu schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 04:43:
Ik speel momenteel veel pinmame. Er zitten echt super goede kasten tussen. Zoals bv theatra of dreams, the tales of arabian nights, addams family, creature of the black lagoon, lord of the rings en vele 10tallen andere kasten, oud en nieuw, en het speelt als een tierelier.

Ik herken er veel van vroeger, en ik moet zeggen, het komt aardig in de buurt van echt flipperen. Zover dat kan natuurlijk.

Erg kundig.

voor geintesseerden, (kan me haast niet voorstellen dat hier geen pinballfanaten zitten)

pinball is echt megavet!

Ik heb thuis Pro Pinball Timeshock liggen.

ROLLLLLLLLL.... :P

Ik zou best een echte pinballkast willen hebben en mits geld en ruimte het toelaat....
Grootste probleem met een echte pinballkast is onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 10:10:
[...]
Kan Mame ook al CPS3 aan? Hoe heet jouw CPS3 emu?
Ze zijn het aan het inbouwen zover ik weet, maar er is een losse emu die al iets verder is dan hetgene op dit moment in Mame ingebouwd is. Moet je maar ff zoeken op "cps3 emulator test version" ofzo. Is van die ElSemi gozer van die Nebula cps1/cps2/neogeo emulator.

Excuseer voor de eventuele verkeerde namen, ik kan alleen op tweakers en nu.nl hier dus kan zelf ff niet zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 08:52:
[...]

Ze zijn het aan het inbouwen zover ik weet, maar er is een losse emu die al iets verder is dan hetgene op dit moment in Mame ingebouwd is. Moet je maar ff zoeken op "cps3 emulator test version" ofzo. Is van die ElSemi gozer van die Nebula cps1/cps2/neogeo emulator.

Excuseer voor de eventuele verkeerde namen, ik kan alleen op tweakers en nu.nl hier dus kan zelf ff niet zoeken :)
Bij de 3e link van de TS kun je deze ook vinden. ;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 13:22

uppie8374

Sousousou

Ik speel momenteel met snes9x v 1.51, maar de besturing met een Microsoft Sidewinder Freestyle is nog verre van ideaal... weet iemand hier al een oplossing voor?

Rebuilding knowledge database

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 13:48

The Zep Man

🏴‍☠️

uppie8374 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 00:18:
Ik speel momenteel met snes9x v 1.51, maar de besturing met een Microsoft Sidewinder Freestyle is nog verre van ideaal... weet iemand hier al een oplossing voor?
Toetsenbord gebruiken? :?

Wat meer info zou welkom zijn. |:(

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374

uppie8374

Sousousou

The Zep Man schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 01:15:
[...]
Toetsenbord gebruiken? :?

Wat meer info zou welkom zijn. |:(
Ik heb geen idee wat je verder precies nog zou willen weten, maar het OS waar ik alles op draai is XP en de problemen met de besturing zijn bij alle spellen die ik speel anders, hoewel alle problemen bij de vierpuntsdruktoets zitten.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben ook weer aan de emu's gelasgen, maar nu zoek ik een fatsoenlijke draadloze controller.
De spellen die ik het meest speel zijn 16bit (Snes/Genesis).

Heeft iemand goede suggesties voor een gamepad?

Ikzelf zit nu te kijken naar de Logitech Cordless Rumblepad II
Afbeeldingslocatie: http://app2.pcmweb.nl/product_images/320/logitechcordlssrmblem.jpg

de Saitek P2900 Wireless Pad
Afbeeldingslocatie: http://www.saitek.com/fr/images/product/pcp/p2900.jpg

en de Microsoft Xbox 360 Wireless Controller
Afbeeldingslocatie: http://www.livegamer.nl/ProdImages/image_%5B57571%5D_s.jpg

Die er respectievelijk uitzien als een Playstation- en een Xbox-controller. Nu heb ik nooit een van beiden in de hand gehad dus heb geen flauw idee hoe ze aanvoelen :P

Of heeft iemand anders een goede suggestie voor een goede draadloze controller om met emulatoren te gebruiken? :)

@Hierboven:
Heb je hetzelfde probleem in zsnes? Dan weet je of het aan de controller of aan de emu ligt :)

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 16-08-2007 14:52 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Alabama_man
stalscu schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 04:43:

Erg kundig.

Jaartje terug zat ik hier ook helemaal in. Had uiteindelijk elke flipperkast waar ik in het echt ook een keer op had gespeelt. Zeer veel plezier gehad. Mijn favoriete kasten waren: Tales of arabian night, Red en ted’s road show (helaas waren de bal physics wel wat minder bij deze kast), Funhouse, Theater of magic, The shadow en Twilight Zone.

Helaas een keertje een verkeerde hardeschijf partitie gewist met als gevolg dat m’n hele emulator en rom collectie verdwenen was. Sinds dien geen zin meer gehad om alles opnieuw te zoeken en downloaden.

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 14:27:
Ik ben ook weer aan de emu's gelasgen, maar nu zoek ik een fatsoenlijke draadloze controller.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Die er respectievelijk uitzien als een Playstation- en een Xbox-controller. Nu heb ik nooit een van beiden in de hand gehad dus heb geen flauw idee hoe ze aanvoelen :P

Of heeft iemand anders een goede suggestie voor een goede draadloze controller om met emulatoren te gebruiken? :)

@Hierboven:
Heb je hetzelfde probleem in zsnes? Dan weet je of het aan de controller of aan de emu ligt :)
De 360 controller heeft echt een verrotte D-pad dus dat is voor oude games echt niet relaxed. Saitek vond ik over het algemeen maar goedkope bagger maar die specifieke controller ken ik niet; de logitech ook niet. In ieder geval is de 360 controller dus echt niks als je de d-pad van plan bent te gebruiken.

• Alabama_man
@anandus
Die 360 controller zou ik iig niet nemen. De d-pad reageerd soms niet lekker (heeft te maken met de behuising van de controller). En met 2d-fighting games is dat wel het laatste wat je wilt hebben.

De d-pad van de Logitech Cordless Rumblepad II ziet er het meest degelijk uit, maar heb hier helaas geen ervaring mee.

Verwijderd

Heb hier de dual action van Logitech voor al mijn emu behoeftes. Goede pad die degelijk aanvoelt, control pad is redelijk al is het nog steeds mogelijk om per ongeluk rechtsboven of rechtsonder aan te tikken terwijl je gewoon rechts wil.

Saitek had ik de p220?? van maar vrijwel nooit gebruikt, gare behuizing en onbetrouwbaar d-pad, daarnaast de thrustmaster firestorm oid jaren gebruikt, superapperaat maar helaas stuk en al jaren niet meer te krijgen :)

Hoedanook Logitech is zeker wel aan te raden vanuit mijn ervaringen, ik zou alleen geen trilfuntie nemen en eerst nog eens langs een mediamarkt lopen om te kijken of die fijn aanvoelt.

• Alabama_man
Die firestorm kan ik me ook nog wel herinneren. Is idd een zeer goeie controller. Was ook de enige controller waarmee ik fatsoenlijk super specials kon doen met pak em beet King of fighters of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374

uppie8374

Sousousou

Weet iemand een goede NES emulator die zowel sound geeft als gamepad ondersteuning heeft?

Ik heb de volgende al geprobeert:
Nestopia
VirtuaNES
FCEU

Ook begrijp ik geen snars van M.E.S.S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Pak Jnes eens. Dat is echt de beste Nes emulator zover ik weet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
uppie8374 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 17:50:
Weet iemand een goede NES emulator die zowel sound geeft als gamepad ondersteuning heeft?

Nestopia
VirtuaNES
FCEU

Nester is ook aan te raden...
anandus schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 14:27:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

@Hierboven:
Ik heb hier zelf de Logitech Cordless Rumble Pad II liggen. Best aan te raden hoor! Enige nadeel is dat het ding wireless is en af en toe z'n ontvanger moet gaan zoeken...
Redelijk lastig in drukke scenes, maar bij RPG's is het niet zo heel erg.

Weet trouwens niet zeker of dat aan de gamepad of aan mij ligt, dat dat gebeurt.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-10 20:02

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

uppie8374 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 17:50:

Nestopia
VirtuaNES
FCEU

NESticle was ooit mijn favoriet, maar volgens mij is daar geen support meer voor. (draait wel nagenoeg alles)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de SNES / NES/ Megadrive / PC Engine spellen is dit een goeie USB joypad. Helaas niet in Nederland verkrijgbaar, alleen in Japan.

Afbeeldingslocatie: http://g-ec2.images-amazon.com/images/I/41AQZ54SAEL._SS500_.jpg

Iemand hier die in Japan zit of er binnenkort naartoe gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 20:02:
Voor de SNES / NES/ Megadrive / PC Engine spellen is dit een goeie USB joypad. Helaas niet in Nederland verkrijgbaar, alleen in Japan.

[afbeelding]

Mist geloof ik een paar knoppen voor de SNES (l en r) en daarnaast is het natuurlijk retro maar ook een enorme baggervorm, heb vanaf mijn 8ste een serieus deuk boven mijn duimen gehad door de ahum.. ergonomische vorm van de NES vierhoek, en als laatste natuurlijk de usb draad.. lekker handig als je snoer een beetje strak staat :)

Dus alleen maar negativiteit? Ohw nee, d-pad is perfect en ik zou willen dat alle fabrikanten het direct overnemen, geen driehoekjes of ergo ophoog stickjes gewoon een simpel plusje, hell als dat ding redelijk geprijst is zou ik hem daarvoor alleen al kopen, ideaal voor de NES in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 20:30:
[...]

Mist geloof ik een paar knoppen voor de SNES (l en r) en daarnaast is het natuurlijk retro maar ook een enorme baggervorm, heb vanaf mijn 8ste een serieus deuk boven mijn duimen gehad door de ahum.. ergonomische vorm van de NES vierhoek, en als laatste natuurlijk de usb draad.. lekker handig als je snoer een beetje strak staat :)

Dus alleen maar negativiteit? Ohw nee, d-pad is perfect en ik zou willen dat alle fabrikanten het direct overnemen, geen driehoekjes of ergo ophoog stickjes gewoon een simpel plusje, hell als dat ding redelijk geprijst is zou ik hem daarvoor alleen al kopen, ideaal voor de NES in dat geval.
16 euro inc verzend van jbox maar die hebben alleen de rode/zwarte. Ik zoek de specifieke witte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartfield
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik gebruik zelf de Logitec Rumble Pad II (dus niet cordless),
geen gezeur met ontvangst, batterijen, e.d. De snoeren zijn lang genoeg en heb er geen last van.
Ben er eigenlijk zo tevreden mee dat ik het niet lang duurde om een tweede aan te schaffen.

Ze werken overigens echt prima met de snes emulator snes9x. :Y
Speel eigenlijk ook niet anders meer op de emulator dan met de gamepad.

HTML / DHTML / JAVA / JS / PHP / FLASH / MYSQL / ORACLE / DWH / BUSINESS INTELLIGENCE / OWB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarwo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 20:02:

[afbeelding]

Wat geinig! Ik was vorig jaar in Japan en heb deze meegenomen. Heb hem nog niet uitgestest, maar het schijnt bij ons verboden te zijn. Hij zou te dicht in de buurt van nintendo controllers komen dacht ik. Hij is verder ook nog eens vederlicht en in verschillende motieven en kleuren te krijgen, ik heb zelf een rode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-10 14:57
Ik probeer nu zelda majora's mask op m'n xbox te spelen. Maar ik kan hier maar geen goede emulator voor vinden of settings. Ik gebruik nu surreal 64 en surreal 64 xxx B5. De gewone surreal64 doet het wel goed maar die blijft maar crashen bij de "deku shrine" ook wanneer ik geheugen instellingen heb veranderd. En bij de xxx versie krijg ik de bombernotebook niet te zien, alleen wanneer ik rice 5.11 gebruik maar dan gaat alles super traag.
Heeft iemand van jullie hier een oplossing voor zodat ik 't spel toch fijn kan spelen op m'n xbox...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 11:46

ijskonijn

Now MOVE!

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 15:46:
[...]

De 360 controller heeft echt een verrotte D-pad dus dat is voor oude games echt niet relaxed. Saitek vond ik over het algemeen maar goedkope bagger maar die specifieke controller ken ik niet; de logitech ook niet. In ieder geval is de 360 controller dus echt niks als je de d-pad van plan bent te gebruiken.
Mee eens, 360 controller is een van de fijnste controllers die ik ooit in m'n handen gehad heb, maar die D-Pad is ronduit kl*te, goed voorbeeld: als je bij mortal kombat voor- of achteruit wil lopen, en je drukt iets verkeerd, spring je...

goed alternatief hiervoor is de MadCatz controller, dit is een 3rd party controller voor de Xbox 360, ik heb 'm geprobeerd en deze werkt ook in windows XP (na het installeren van de MS Xbox Controller drivers natuurlijk).
Deze controller heeft namelijk een (S)NES style d-pad die wel goed werkt.

Hier een plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://www.builderdepot.com/MADCATZ_10/prodimg/MAD547160.jpg

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jarwo schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 23:21:
[...]

Wat geinig! Ik was vorig jaar in Japan en heb deze meegenomen. Heb hem nog niet uitgestest, maar het schijnt bij ons verboden te zijn. Hij zou te dicht in de buurt van nintendo controllers komen dacht ik. Hij is verder ook nog eens vederlicht en in verschillende motieven en kleuren te krijgen, ik heb zelf een rode.
Ik heb een witte MacBook en een witte Mac Mini, daar wil ik 'em bij gebruiken dus ik zoek specifiek de witte versie. Amazon jp heeft hem maar die verstuurd niks naar Nederland, althans niet deze controller. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLastOttoman
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-09 13:29
NES:
Megaman 1-2-3
Super Mario 1 en 3
Double Dragon 2

SNES:
Megaman X 1-3
Super Mario World
Aero Fighters
Bubble Bobble

MAME:
Street Fighter 3rd Strike (DE BESTE, ik zoek uitdagers)
Aero Fighters
Mortal Kombat 3 en Ultimate 3

Sega Mega Drive:
Sonic 1-3

Invoer:
Logitech Rumblepad II

[ Voor 6% gewijzigd door TheLastOttoman op 09-05-2008 13:28 ]

Steam ID: TheLastOttoman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z3R0
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik gebruik voornamelijk ZSNES omdat ik hiermee over internet Dragonball Z: Hyper Dimension kan spelen :)
Verder speel ik Megaman X 1 t/m 3.
De rest speel ik gewoon lekker op de oude en vertrouwde console zelf:
NES, SNES, N64, GameCube, Wii, GB, GBC, GBA, NDS en NDS Lite dus ik kan me wel lekker vermaken :D

If There's A Limit, I Mean To Reach And Then Overcome It

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Als je echt een goeie uitdaging wilt hebben voor Super Mario World raad ik je aan om eens te kijken naar Super Mario World - The Second Reality Project 1, 2 en 3.
De levels in de deze hack-versie zijn zoo moeilijk dat het echt een goeie uitdaging is om te doen. Zeker als je een ervaren/pro Mario gamer bent. Het haalt echt alles uit de kast en je zult de gekste handelingen moeten doen die zelfs Nintendo niet voor het spel bedacht had en weldegelijk mogelijk zijn met de Mario World-engine. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Zeror op 09-05-2008 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Niet online
Ik raad iedereen Logitech Precision Gamepad aan (goedkoop en werkt perfect):
http://www.logitech.com/i...pads/devices/301&cl=nl,nl

Beste gamepad die ik tot nu toe voor de pc gebruikt heb. Zelfs de special moves van Street Fighter 2 zijn prima te doen.

Xbox360 controller vind ik 3x niks. Slechte d-pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-10 20:02

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Slogra schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:52:
Ik raad iedereen Logitech Precision Gamepad aan (goedkoop en werkt perfect):
http://www.logitech.com/i...pads/devices/301&cl=nl,nl

Beste gamepad die ik tot nu toe voor de pc gebruikt heb. Zelfs de special moves van Street Fighter 2 zijn prima te doen.

Xbox360 controller vind ik 3x niks. Slechte d-pad.
hahaha... wilde net gaan posten, dat ik onlangs deze controller heb gekocht, omdat mijn sidewinder niet op de nieuwe pc werkt (geen gameport meer) d:)b
Inderdaad een erg fijne controller; net tussen de SNES en PSX in en dus bruikbaar voor nagenoeg iedere game; beat`m up, platform... you name it.

deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.mrgadget.com.au/catalog/images/logitech_precision_gamepad_pc.gif

Ik was er btw 12,50 voor kwijt bij 'Champion' in Frankrijk..

[ Voor 3% gewijzigd door Michael Knight op 09-05-2008 19:06 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Hey mede-emulator freaks...
Heb een tijd geleden een hoop roms op dvd gekregen, maar het zijn er echter zoveel dat ik er niet echt meer een zicht op heb...
Heb me al rotgegoogled op zoek naar een game, misschien dat ik hier meer geluk heb...
Het betreft een driving/shooting game. Je moest rijden en knallen, en voor powerups kwam d'r een helicopter boven je vliegen die dan een bazooka oid dropte...
Chase HQ lijkt erop qua gameplay, maar dan zonder schieten.
Wie o wie kan me helpen om de oude herinneringen nog eens boven te halen.

Update : gevonden!
Omdat ik met googlen nergens kwam, wegens een slecht geheugen, en dus geen trefwoorden, ben ik maar begonnen met het spelen van een hele hoop games in m'n collectie, tot ik uiteindelijk bij Road Blasters terechtkwam 8)

[ Voor 22% gewijzigd door dodge_911 op 19-12-2008 23:17 . Reden: gevonden! ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Nu online
Beetje een grote schop, maar dit is wel de goede plek lijkt me.

Ben nu met ff8 met retro-arch(psx reARMed emulator geloof ik) op android bezig. Op disc 3 blijft bij vastlopen. Na wat zoeken heb ik het vermoeden dat het aan de emulator ligt. Nu heb ik ePSXe gedownload om op door proberen te spelen. Maar deze pakt de savegame niet van de memorycard.
Ik heb al wat lopen zoeken, maar heb niet kunnen vinden hoe ik de savegame van de eene emulator compatible met de andere kan maken. Iemand een idee? (3 discs opnieuw spelen is niet echt een optie :) )

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:21

SkyStreaker

Move on up!

http://www.emulator-zone.com/doc.php/psx/ probeer je androidsave met een van deze wellicht?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Dingeling
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:39
Voor diegene die ooit een tankstick wilde gaan kopen
Een Dikke Black Friday Deals bij XGaming
X-Arcade Tankstick + Trackball voor $129,- was $199,-

Ik heb hem zelf vorig jaar voor $249,- gekocht incl verzending

[ Voor 12% gewijzigd door King Dingeling op 24-11-2017 12:40 ]

PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste