Het grote emulator topic.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 10.622 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik speel voornamelijk supermario 64, goldeneye 007 *alleen kutfps met project 64 1.5* super smash bros, en op NES emu over netwerk (jawel :) ) bomberman 2 aka dynablaster!

echt geinig spel, jammer van laggy keyboard in dos :P (op een dell en een logitech nav keyboard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 17:09:
ik speel voornamelijk supermario 64, goldeneye 007 *alleen kutfps met project 64 1.5* super smash bros, en op NES emu over netwerk (jawel :) ) bomberman 2 aka dynablaster!

echt geinig spel, jammer van laggy keyboard in dos :P (op een dell en een logitech nav keyboard)
wat bedoel je met kutfps? 60fps ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

30-40 fps op 1280x1024x32 en hakkelig geluid

denk niet dat het aan specs ligt, maar goed:

gigabyte p4T
p4 1,7 ghz (van compaq)
geforce 4 ti 4400
768 ddr 266 mhz
60 gig hdd ik gok 5400 rpm
300 watt voeding
audigy 2
netwerk kaart 10/100mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ligt niet aan je specs goldeneye heeft nooit lekker gelopen op project64 ook al heb een 3.06 p4 staan dan hakkelt ie nog met ruis in het geluid.

Maar ontopic ik heb emu's voor nes,snes,megadrive,32X (knuckles chaotix rulez) en voor de neo geo pocket (niet al te lang meer want binnen een week is mijn neo geo pocket binnen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar welke emu's zijn er dan nog? die WEL goed doen met goldeneye (alleen al :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat het wel aan de specs ligt hoor . ik draai alles met 60fps gemakkelijk man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar als nu ELKE GAME het doet op de volle 60 fps, en 007 goldeneye niet, dan ligt het NIET bij mijn computer....

en als ik jouw specs bekijk heb ik toch een snellere computer.... :z

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 17:19:
ligt niet aan je specs goldeneye heeft nooit lekker gelopen op project64 ook al heb een 3.06 p4 staan dan hakkelt ie nog met ruis in het geluid.

Maar ontopic ik heb emu's voor nes,snes,megadrive,32X (knuckles chaotix rulez) en voor de neo geo pocket (niet al te lang meer want binnen een week is mijn neo geo pocket binnen :P )
wat lul je nu man. goldeneye loopt hier goed man. alles loopt goed .
en voor het geluid moet je natuurlijk de bijbehoorende Jacobs gebruiken.
jullie hebben geen verstand van hoe je eumlators moet draaien

Edit: maar goed . Iedereen weet dat Goldeneye en Perfect dark op de zowat de zelfde engine draaien en die is wat zwaarder. zelfs de N64 zelf had hier al moeite mee. .

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Doe ff normaal gamepad, je kunt de heren ook uitleggen hoe jij aan een soepele 60fps komt ipv te gaan schelden :/

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gamepad: en als nou jacobs niet doet? ik draai het nu en ik hoor nu zelfs een speld vallen.... tenminste op mijn bureau, keb tapijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij die nieuwe ja... 1.5 . start een spel . ga dan naar de sound instelleing en daar zie je dan 1 zo'n ding staan voor dat gekraak weg te halen. dit moet je bij alle spellen apart instellen

Edit : oke dan . De best resolties zijn 640*480 en 1280*960. v- sincro...... uit.

anders neem de bijbehoorende spel en handleiding eens wat beter door. goed lezen he.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en helaas, mute stond aan, maar dat gehakkel blijft, met jouw instructies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar kan ik nix aan doen. ik heb geen gekraak of gehakkel.

Btw . het gekraak kan ook komen door de antialsing

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10 15:00

FlashBang

Hoi.

Op de MAME zijn 1943, Carrier Airwing, Street Fighter (alle eigenlijk wel) en Volfied aanraders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 maart 2003 @ 17:34:
bij die nieuwe ja... 1.5 . start een spel . ga dan naar de sound instelleing en daar zie je dan 1 zo'n ding staan voor dat gekraak weg te halen. dit moet je bij alle spellen apart instellen

Edit : oke dan . De best resolties zijn 640*480 en 1280*960. v- sincro...... uit.

anders neem de bijbehoorende spel en handleiding eens wat beter door. goed lezen he.
goh en ondank jouw wardeloze instelling om meteen mensen dom te gaan noemen heb ik toch maar eens naar jouw instellingen gekeken.

En helaas lopen zoals altijd alle n64 games (stuk of 200) prima en soepeltje behalve goldeneye en perfect dark.

En op een xp1800@2000 met 256 ddr en een gf ti4200 64 mb ddr lijkt het me dan toch duidelijk aan de emulator liggen omdat alles al lekker liep behalve goldeneye in de tijd dat ik nog n64 games draaide op een k6-2 500 met voodoo 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uh. oke. maar de meeste emu gebruikers zullen dan ook wel weten dat Goldeneye en perfect dark de zwaartse spellen voor de n64 eumaltors zijn. zelf de N64 zelf had al moeite daarmee. Dus het kan best zijn dat ie niet helemaal goed draait. probeer eens gewoon andere instellingen. er valt wel wat in te stellen .

ik weet ook niet alles . ik draai pj 64 al van af v1.3. ik heb heel veel andere emu's geprobeert maar pj64 was gewoon de fijnste .

Edit. ik kon eerst ook goed vooruit op mijn athlon 1 g met gf2

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:08

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
Russian Phoenix schreef op 18 March 2003 @ 19:02:
Op de MAME zijn 1943, Carrier Airwing, Street Fighter (alle eigenlijk wel) en Volfied aanraders!
hier ben ik mee eens maar ook hierbij horen: Marvel vs. Capcom, Metal slug (alle delen), the punisher en ik dacht ook nog Golden Axe (weet niet zeker als die voor MAME is). :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 20:24
- Dance Dance Revolution (pc port)
- Samurai Showdown
- King of Fighters
- Sonic
- Streets of Rage
- Eigenlijk alle NeoGeo spellen en een boel sega games :P

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommilio
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
Aangezien het toch legaal is waarom posten jullie niet een paar links, want als ik zoek via google krijg ik meerendeel rotzooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
www.mame.dk
www.google.nl
En via google is het wel te vinden. ZO ben ik er ook achtergekomen. Kazaa kan je zeer veel vinden.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tommilio schreef op 19 March 2003 @ 10:04:
Aangezien het toch legaal is waarom posten jullie niet een paar links, want als ik zoek via google krijg ik meerendeel rotzooi...
.. je bedoelt links naar emulatoren of naar roms?

als je emulatoren zoekt, een up-to-date list van emulatoren van haast alle platformen kan je hier vinden:

http://www.emulator-zone.com/

helaas wordt de site niet meer bijgehouden sinds februarie dit jaar ;( , maargoed de meest recente versies staan alsnog op de site, alsmede de links naar de webpages van de verschillende emus :)

Indien je roms zoekt: Roms zijn _niet_ legaal om in je bezit te hebben indien je niet de officiele cartridge bezit / rechtmatige eigenaar bent. Er zijn natuurlijk andere manieren maar die worden hier niet vermeld. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommilio
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
Aha bedankt dan iig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf gebruik voor de super nintendo, zsnes (op 1280x960 met 2xsuper sai :9~). Dit ziet er nog zeer redelijk uit en de meeste spellen die ik heb draaien perfect.

Voor de gameboy (advance) gebruik ik visualboy. Ik heb alleen de Golden Sun rom, die ik overigens ook legaal heb.

Voor nintendo 64 emulatie gebruikte ik eerst UltraHLE. Op mijn celeron 266 draaide het redelijk slecht, maar met 400 MHz ging het stukken beter.. Nu gebruik ik project64 1.5 en alle spellen die ik geprobeerd heb, lopen goed (behalve goldeneye (?), terwijl de cpu maar 33% is): Mario Kart 64, Banjo Kazooie, Zelda: oot, Mario 64.

Verder heb ik van de andere systemen geen emulators.

Wat overigens ook wel leuk is, is dat er mods zijn gemaakt voor bijv. SMW (snes), zoals Lunar Magic (mapeditor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d3, zou ik die animated gif van je mogen gebruiken in mn usericon?

Afbeeldingslocatie: http://yamauchi.selwerd.nl/~d3/icons/ootw.gif

another world / out of this world :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er hebben wel veel mensen last met goldeneye zeg. als je goldeneye niet goed kan spelen moet je Perfect dark net zo slecht spelen. is dit niet. dan ligt het aan je rom .europe/ VS versie. de vs versie draaien 10fps meer dan die klote europe versies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

OUTerspace schreef op 19 March 2003 @ 10:05:
www.mame.dk
www.google.nl
En via google is het wel te vinden. ZO ben ik er ook achtergekomen. Kazaa kan je zeer veel vinden.
mame.dk is dood... :'(

KAZAA LITE IS COOL _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[EDIT] LOL /me is dom [/EDIT]

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 10:15

Ryceck

Constants and Variables

Gamepad ik wil even zeggen dat ik heel erg blij voor je bent dat je Goldeneye wel goed kan spelen.... maar als je echt wilt helpen... post dan ff wa screenies van je instellingen in PJ64, misschien dat dat de mensen kan helpen om net zo te genieten van Goldeneye en Perfect Dark als jou :)

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAAHHR Wat is Super Thunberblade (Genesis) een misdadig moeilijk spel :(
Ik loop zo beetje om de 5 seconden te quicksaven (Leve de emu!!) om een beetje vooruit te komen.......en dan hadden de echte consoles niet eens een save optie :X

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/STB.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/STB2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 14:32:
d3, zou ik die animated gif van je mogen gebruiken in mn usericon?

[afbeelding]

another world / out of this world :9~
Be my guest :)

Ik behoud het recht de bruikleen overeenkomst eenzijdig zonder opgaaf van redenen te ontbinden. Zie ook art 7A:1777 ev BW.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Due to the way it is programmed this game has higher than normal system requirements, you will need something closer to a recommended system than a minimum spec.[[[[[VEEL HOGER DUS . RECOMMEND WAS 1.2GHZ]]]] system (see User Manual for details). Disabling or enabling Advanced Block Linking (ROM Settings tab) may help. Adjusting Counter Factor (ROM Settings tab) may also help. Anything you do to improve performance will help (see User Manual). You may prefer to use a different emulator

JE VIDEO kaart drivers maken ook veel verschil uit. en heb eens een x getest met de onboard via ac97 van de k7tturbo en die was bij mij sneller dan de Greative Sounblaster live player.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 21:24:
Due to the way it is programmed this game has higher than normal system requirements, you will need something closer to a recommended system than a minimum spec.[[[[[VEEL HOGER DUS . RECOMMEND WAS 1.2GHZ]]]] system (see User Manual for details). Disabling or enabling Advanced Block Linking (ROM Settings tab) may help. Adjusting Counter Factor (ROM Settings tab) may also help. Anything you do to improve performance will help (see User Manual). You may prefer to use a different emulator

JE VIDEO kaart drivers maken ook veel verschil uit. en heb eens een x getest met de onboard via ac97 van de k7tturbo en die was bij mij sneller dan de Greative Sounblaster live player.
het is erg aankloojen met die gpu plugins om perfect dark en goldeneye aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
*kickje* echt niemand bekend met chrono trigger. Het is zo'n mooi en cool spel, dat moet je toch kennen. Het is voor de snes (zou je hem nu kopen) voor zo'n slordige 100 euro te koop.

Ik heb zelf laatst GI Joe voor de MAME gespeeld. Ziet er wel leuk uit, maar de graphics/gameplay is best verrot.

Iedereen praat bijna over de N64 roms, maar helaas heb ik die zelf nog niet. Moet ik maar ff opzoeken.

Vraag. Iemand al een XBox emu of een PS2 emu??? Zo ja, waarvandaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OUTerspace schreef op 20 March 2003 @ 11:51:
*kickje* echt niemand bekend met chrono trigger. Het is zo'n mooi en cool spel, dat moet je toch kennen. Het is voor de snes (zou je hem nu kopen) voor zo'n slordige 100 euro te koop.
Chrono Trigger is heel bekend, ik heb de cartridge een paar jaar geleden nog op de kop weten te tikken voor $20...

Iedereen die CT kent zal 'em goed vinden dus er valt niet zoveel over te zeggen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Er is ook een Chrono Trigger remake voor de PSX. Ik bedoel niet Chrono Cross, maar de echte Chrono Trigger met verbeterde GFX, sound en filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 maart 2003 @ 11:57:
[...]

Chrono Trigger is heel bekend, ik heb de cartridge een paar jaar geleden nog op de kop weten te tikken voor $20...

Iedereen die CT kent zal 'em goed vinden dus er valt niet zoveel over te zeggen denk ik :)
Ik bedoel hiermee: wat vond je er van en waarom.
Hiermee zou je anderen kunnen aansporen om het te spelen, en misschien worden ze wel heel blij, omdat ze het hier hebben gelezen ;) . En niet iedereen kent het denk ik. BTW $20 is goedkoop. Nu kan je het gratis spelen op je emu.

Ik heb nog een vraagje: Maakt het ook uit wat voor emu je bijv. voor de snes gebruikt. Zal er bijvoorbeeld bij de ene veel meer config opties zijn dan de ander, en ziet het er ook beter uit. Daar twijfel ik namelijk aan.
:? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 23:53

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

OUTerspace schreef op 20 maart 2003 @ 11:51:

Ik heb zelf laatst GI Joe voor de MAME gespeeld. Ziet er wel leuk uit, maar de graphics/gameplay is best verrot.

Iedereen praat bijna over de N64 roms, maar helaas heb ik die zelf nog niet. Moet ik maar ff opzoeken.

Vraag. Iemand al een XBox emu of een PS2 emu??? Zo ja, waarvandaan :)
Yep Chrono Trigger heb ik ook in mijn collectie zitten :) Een van de beste RPG's ooit verschenen.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chrono Trigger is inderdaad een erg mooi en goed spel. Ik meen dat hij op multiple platforms is uitgekomen, aldanniet als "hack"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Voor degene die met een Nintendo 64 emulator Zelda spelen, krijgen jullie het geluid goed met Nemu64/Project64? Alleen UltraHLE loopt lekker met het geluid. Aan mijn systeem ligt het niet (Radeon 8500/XP 2000+). Het geluid schokt meer dan toendertijd met mijn Intel 740 en PII 266.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakerNummer schreef op 21 maart 2003 @ 20:40:
Voor degene die met een Nintendo 64 emulator Zelda spelen, krijgen jullie het geluid goed met Nemu64/Project64? Alleen UltraHLE loopt lekker met het geluid. Aan mijn systeem ligt het niet (Radeon 8500/XP 2000+). Het geluid schokt meer dan toendertijd met mijn Intel 740 en PII 266.....
Jep. loopt goed met Jabo's Directsound 1.5 van project 64 1.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakerNummer schreef op 21 maart 2003 @ 20:40:
UltraHLE kan je beter links laten liggen, oude emulator en wordt niet actief meer ontwikkeld. Gewoon PJ64 met de laatste plugins gebruiken en gaan met die banaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 19:53
kheb zelf een dreamcast met een nes emulator met veel te veel spellen :D
speel nog weleens mario of zelda :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-10 06:30

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Op me stage hier zit ik achter een gare PII 350. Ding loopt voor geen meter maar de NESroms speelt ie wel af (alleen superklein schermpje, een 5 deel van m'n 17" monitor)

Gamez die ik speel
Mario 2
Mario 3
Tetris
Rad Racer

Vooral rad racer vind ik wel lachen

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb test gedaan met fraps . Zelda OT beeldsnelheid is 20fps met pj64. De rom zelf draaide op 60fps. die 20fps vallen niet zo heel hard vind ik . Golden eye 's beeldsnelheid is 35 fps. Dit is op de meeste emu's zo ( heb ik getest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nes, snes, genesis, n64 allemaal leuk en aardig, maar er is toch ook nog een ander fabelhaft systeempje geweest waarvoor alle games nu als rom verkrijgbaar zijn?

jawel, de NEOGEO!
Destijds onbetaalbaar... spellen a 500 euro maar dat is nu niet zo'n probleem meer >:).

Luek om te weten is dat er nog steeds voor dit 10+ jaar oude systeem spellen worden ontwikkeld ( King of Fighters 2k3 komt eraan! )

hier wat screenies van mijn favo games voor dit platform:
(allen in de Winkawaks 1.41 emu)

King of Fighters 2000
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bruyng/neogeo/kof2k_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bruyng/neogeo/kof2k_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bruyng/neogeo/kof2k_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bruyng/neogeo/kof2k_4.jpg

Street Fighter Alpha 3
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bruyng/neogeo/sfa3_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bruyng/neogeo/sfa3_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bruyng/neogeo/sfa3_3.jpg

En de bij amerikaanse games altijd aawezige disclaimer:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bruyng/neogeo/fbi.jpg

btw, Street Fighter Alpha 3 is eigenlijk een cps2 rom, maar deze wordt ook door winkawaks ge-emuleerd. :*)

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 13:51:
nes, snes, genesis, n64 allemaal leuk en aardig, maar er is toch ook nog een ander fabelhaft systeempje geweest waarvoor alle games nu als rom verkrijgbaar zijn?

jawel, de NEOGEO!
Destijds onbetaalbaar... spellen a 500 euro maar dat is nu niet zo'n probleem meer >:).

Luek om te weten is dat er nog steeds voor dit 10+ jaar oude systeem spellen worden ontwikkeld ( King of Fighters 2k3 komt eraan! )

hier wat screenies van mijn favo games voor dit platform:
(allen in de Winkawaks 1.41 emu)

King of Fighters 2000
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Street Fighter Alpha 3
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En de bij amerikaanse games altijd aawezige disclaimer:
[afbeelding]

btw, Street Fighter Alpha 3 is eigenlijk een cps2 rom, maar deze wordt ook door winkawaks ge-emuleerd. :*)
King Of Fighters 99 is veel cooler op de dreamcast met een 5 minuten durende anime intro.
En Streetfighter 3 third strike rulez alle streetfighter games ;)

En kof2k3 is al te bestellen bij lik-sang.com voor slecht 369 euro :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste keer dat ik nintento 64 emus heb geprobeerd ging het wel aardig. maar bijv text ziet er altijd erg lelijk uit bij mij (van die "groffe randen eromheen") .. gewone 3d objecten hebben dat niet ..maar ik ga het binnekort maar weeres proberen.. tips altijd welkom (plugins.. etc..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chrono trigger is wel kewl :D
ben nu bij de snes versie bij zon robot dat is toch wel een kluif :S
weet iemand of er een emu is van de 32bit sega die voor de dreamcast kwam ?
en/of voor de sega zelf waar goldenaxe op kwam :D?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Ik ben nu eigenlijk verslaafd geworden aan Shining Force 1 (2 en 3 zijn ook wel cool maar die heb ik nog niet gespeeld) op de Sega (Gens emu).
Het is egt een reteverslavend spel; jij bent een ventje dat getraint wordt om the Darkness te verslaan, als op een dag de slegte gasten aan de poort van de stad staan moet je zo snel mogelijk een team oprichten van een aantal vechters, dan verlaat je de stad en ga je ze verslaan en onderweg krijg je nog meer vrienden die zich bij je aansluiten.
Echt klasse spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinse
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 10:58
Ik speel vaak via een N64 emu Mario Kart 64 en Battle Tanx (kewl met meerdere personen).

Ook wel grappig is Super Tennis over internet (Snes) en ff een potje vechten (oftewel de "wereld redden" ;) ) met TMNT 4 (Snes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 22:34:
Chrono trigger is wel kewl :D
ben nu bij de snes versie bij zon robot dat is toch wel een kluif :S
weet iemand of er een emu is van de 32bit sega die voor de dreamcast kwam ?
en/of voor de sega zelf waar goldenaxe op kwam :D?
je bedoelt de Sega Saturn, ja daar zijn emulatoren voor:

http://satourne.consollection.com/

http://emulazione.multiplayer.it/sse/

beide nog erg gelimiteerd, maar een begin is er.

Indien je de Sega Megadrive/Genesis 32X bedoelt, daar zijn ook emus voor:

http://www.emulator-zone.com/doc.php/genesis/

goldenaxe kwam uit voor zowel de Sega Master system als de Sega Genesis. Ik meen ook op het Sega System1 / 2 arcadeboard, correct me if im wrong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol verwarrend verwarrend :P
ik heb hier zon cd met iets van 300 sega games maar ik vind een emu handiger :)
nu nog ene leuke rommetje :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een vraagje nog hoe krijg je die stront slimies kapot bij chrono trigger als je in de toekomst zit :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaja ik heb ook project64 1.5 maar weeres geprobeerd en het gaat erg goed tot nu toe!
hier een pic van zelda en eentje van goldeneye :) (1024x768)

http://members1.chello.nl/~c.vanmiddendorp/zelda.jpg (te groot om in 1x te laten zie)
http://members1.chello.nl/~c.vanmiddendorp/goldeneye.jpg

zelda: loopt erg goed (geluid zowel als beeld..weet niet precies hoeveel fps)
goldeneye: ook goed te noemen.. ga hem nog in 640 x 480 proberen op tv.. en misschien ga ik dan wel een analoge usb gamepad aanschaffen hehe..

dit alles op een:
pentium 4 -2 ghz
geforce 460mx
512 mb ram
win xp pro
cmi onboard sound

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mm ik kan me toch herrineren dat die wat mooier was op de n64 maar ik kan het ook mis hebben :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 13:39:
mm ik kan me toch herrineren dat die wat mooier was op de n64 maar ik kan het ook mis hebben :S
op tv ziet het er nou eenmaal anders uit ook he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha jah daar heb jegelijk in en het is een emu dus je kan nooit 100% verwachten ;)

heeft iemand antwoord hierop?
Chrono trigger is wel kewl
ik kom niet verder bij sommige slimies ik krijg steeds missed enzo alleen special atacks werken maar die heb ik niet zoveel ?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

subtiel kickje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 13:33:
jaja ik heb ook project64 1.5 maar weeres geprobeerd en het gaat erg goed tot nu toe!

http://members1.chello.nl/~c.vanmiddendorp/zelda.jpg (te groot om in 1x te laten zie)

goldeneye: ook goed te noemen.. ga hem nog in 640 x 480 proberen op tv.. en misschien ga ik dan wel een analoge usb gamepad aanschaffen hehe..

dit alles op een:
pentium 4 -2 ghz
geforce 460mx
512 mb ram
win xp pro
cmi onboard sound
De zelda rom zelf draait bij mij op 60fps , maar het werkelijke beeld gaat maar met 20fps. de rom goldeneye draait op 60fps , maar het werkelijke beeld draait op 35fps

(Gemeten met fraps)

BTW. Pak de : Gravis Eliminator of de Gravis Xterminator . DE eerste heeft rumble en de 2e heeft forcefeedback . ( ik heb de 2e :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 13:33:

dit alles op een:
pentium 4 -2 ghz
geforce 460mx
512 mb ram
win xp pro
cmi onboard sound
Wat wel vaag is, is dat de emu bij mij hier in een vol scherm (1600x1200) beter loopt dan in een venster (1024). Als ik in een venster speel, gaat hij veel meer schokken dan in een volledig scherm, wat ik redelijk vaag vind.

Mijn systeem is:
xp2000+,
radeon 9700 pro,
512 MB ddr 2700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 maart 2003 @ 14:16:
[...]

Wat wel vaag is, is dat de emu bij mij hier in een vol scherm (1600x1200) beter loopt dan in een venster (1024). Als ik in een venster speel, gaat hij veel meer schokken dan in een volledig scherm, wat ik redelijk vaag vind.

Mijn systeem is:
xp2000+,
radeon 9700 pro,
512 MB ddr 2700.
Als je de gebruikers handleiding door hebt gelezen vind je dit helemaal niet raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ahh ik kom niet meer verder bij golden sun 1 ik zit nu in dat lighthous ene heb dat water dingetje geactiveerd maar nu weet ik niet mer wat ik moet doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZOnde dat jullie die NEO GEo games emuleren hoor..

In het echt zijn ze gewoon zoooo veel beter.

Maarja, kost wel erg veel geld, I know. Heb er een met 30 games inmiddels staan.

KOF2003 komt trouwens niet uit hoor, dit jaar geen kof, misschien volgend jaar weer.

Wat wel gaat komen is SNK vs Capcom, dat moet echt een wereld game gaan worden verwachten de meeste neo fans. En ik denk terecht. Ik ga hem zeker kopen, al wordt het wel ff sparen. release prijs zal zeker 325 dollar gaan worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 16:59:
ahh ik kom niet meer verder bij golden sun 1 ik zit nu in dat lighthous ene heb dat water dingetje geactiveerd maar nu weet ik niet mer wat ik moet doen :(
niemand :'(?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tis geen "ik-zit-vast-en-hellup-me-nou" topic hoor ;) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 30-09 23:27
ha, eindelijk goboy 1.2 (gameboy emulator) aan de praat
mario 1 uitgespeeld, ook nog nooit gedaan (wel een beetje vals gespeeld met save state mogelijkheid)
op naar mario 2, zelda heb ik ook nog nooit iets van gespeeld en van wat ik ervan gehoord heb kan ik me daar wel een tijdje mee vermaken :)

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 16:28

BdR

TV is gooder then books

ik heb vele emulatoren geprobeerd, aan het begin was het vooral leuk om games te spelen die nooit op de pc uit komen. Van sommige dingen sta je versteld dat het ge-emuleerd kan worden op de pc, vooral die eerste N64 emulator UltraHLE. kheb Super Mario 64 helemaal uitgespeeld en ook Zelda vrij ver gespeeld met Project 64. En Super Bomberman op de SNES, blijft natuurlijk een topper :7

MAME is en blijft de beste, zoveel games, veel die bekend zijn uit de speelhal van vroeger, maar de meeste goeie games zijn nu perfect ge-emuleerd. D'r komt nu nog steeds af en toe wat leuke dingen voorbij, zoals Metal Slug 3 en laatst Beast Busters (my favourite, maar helaas nog niet goed speelbaar) maar vooral ook veel obscure games (veeeeel MahJong troep) en games waar je nog nooit van gehoord had, wat dan weer komt omdat het toch niet zo leuke games zijn.
D³ schreef op 18 March 2003 @ 17:01:
IK+ / Amiga (vroeger gespeeld)
_O_ cooool spel! IK+ speel ik soms ook nog wel.Rick Dangerous en Nebulus zijn ook cool.

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Denk dat we de meeste toppers nu wel hebben gehad op de meeste systemen. Wat zijn nu jullie spellen die ook goed waren, maar net niet dat beetje extra hadden om tot de echte toppers te horen.

Laten we het dus eens over subtoppers op de emu's gaan hebben.

Zo noem ik bijvoorbeeld een Top Gear 1 en 2 voor de SNES. Deel 3000 heb ik zelf nooit gespeeld. deel 1 en 2 waren grafisch niet zo top, maar hadden toch wel lekkere cruise muziek.

Verder had je natuurlijk Axelay van Konami. Schitterend spel. Alleen niet zo veel verkocht volgens mij alsmede door de hoge prijs toendertijd. 189 Gulden. :X

Nog veel meer, maar dat komt even later.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

GolbeZeromus schreef op 31 maart 2003 @ 21:29:
Denk dat we de meeste toppers nu wel hebben gehad op de meeste systemen. Wat zijn nu jullie spellen die ook goed waren, maar net niet dat beetje extra hadden om tot de echte toppers te horen.

Laten we het dus eens over subtoppers op de emu's gaan hebben.

Zo noem ik bijvoorbeeld een Top Gear 1 en 2 voor de SNES. Deel 3000 heb ik zelf nooit gespeeld. deel 1 en 2 waren grafisch niet zo top, maar hadden toch wel lekkere cruise muziek.

Verder had je natuurlijk Axelay van Konami. Schitterend spel. Alleen niet zo veel verkocht volgens mij alsmede door de hoge prijs toendertijd. 189 Gulden. :X

Nog veel meer, maar dat komt even later.
Axelay is toch zo'n R-Type type spel? R-Type heb ik op de SNES. Was ook stervens duur voor de hoeveelheid speelplezier die je eraan had. Half uur max. Uitgespeeld :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

MST_Morpheus schreef op 31 maart 2003 @ 22:11:
[...]

Axelay is toch zo'n R-Type type spel? R-Type heb ik op de SNES. Was ook stervens duur voor de hoeveelheid speelplezier die je eraan had. Half uur max. Uitgespeeld :|
Mmm, ik kan me R-Type herinneren als een aardig pittig spelletje. Was toch van Irem?

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

GolbeZeromus schreef op 31 maart 2003 @ 22:39:
[...]

Mmm, ik kan me R-Type herinneren als een aardig pittig spelletje. Was toch van Irem?
Yep, maar als je eenmaal doorhad hoe je die Force device het beste kon gebruiken was er geen zak meer aan. Jammer dat die R-Type geen X-Wing was B) Use the Force, Luke! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Het is inderdaad niet de bedoeling dat dit zo'n 'help-ik-zit-vast-topic'
Voor vraag en antwoord kijk op google of op de search. Hier ik help je een beetje ;) , maar het is dus niet de bedoeling dat we dit soort topicreply's krijgen. :(

Golden Sun ik-zit-vast topic
[rml][ GBA]Golden Sun[ mec Lighthouse]vraagie[/rml]
Golden Sun ik-zit-vast topic/?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Laatst online: 13-09 15:01
<!-- Emulatoren kan ik nog wel vinden, maar die roms vind ik haast niet.
De enige goede site die ik ken is www.emuparadise.org
Daar hebben ze echt alles, maar de site is wel vaak overloaded ofzo.

Dus suggesties voor (n64 ) rom-sites zijn welkom.
Of mag dit niet op GoT??? --> Doe maar niet nee. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door The Will op 01-04-2003 13:27 ]

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:09

Sport_Life

Solvitur ambulando

Vanitas schreef op 01 April 2003 @ 11:53:
Moet je het niet gaan quoten natuurlijk. :P
Nee, lijkt me ook wel duidelijk als je dit leest:
Due to legal reasons and pressures (copyright disputes, etc.), we have had to remove all the roms, and rom links from emuparadise. There was no other alternative provided to us.

However, for our loyal visitors we have compiled and shall maintain a very good (and growing) list of site's where you might be able to find roms. The list shall only have quality rom sites in it which shall provide you with fast and easy downloads. To get the list, click below.

[ Voor 91% gewijzigd door Sport_Life op 01-04-2003 13:35 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Laatst online: 13-09 15:01
eMAeRCe schreef op 01 April 2003 @ 11:57:
[...]

Nee, lijkt me ook wel duidelijk als je dit leest: http://www.emuparadise.org/roms/systems.html
Dat wist ik dus niet.
Ik had nog wel Zelda gedownload en daarna deed het hij het niet meer.
Maar soms (daarvoor) deed hij het niet, ik dacht dus dat het gewoon overbelast was.

Ik vond nog wel een goede GB(A) site www.gbxemu.com.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emuparadise was de beste emu site. hoe moet ik nu aan roms komen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 16:25:
ik zou zeggen struin wat nieuwsgroepen af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 16:25:
hier stond een link
add me amar bij msn of icq voor die link

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

Haal dat nou maar weg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kick :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mm. kan de topic titel niet naar "Het grote emulator topic"ofzo verandert worden. ik denk dat dat wel veel beter opvalt en trekt meer emu gebruikers aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hou toch op. zielig gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Net nog ff wezen gamen. Ik had Final Fight op de SNES al gaar gespeeld, maar Streets of Rage voor de Genesis is nog veel leuker :D Ik game overigens met een Thrustmaster Firestorm Dual Power gamepad. Ligt erg lekker in de hand. O+

[ Voor 10% gewijzigd door SandsOfArrakis op 02-04-2003 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga denk ik ff een gameboy advanced emu en wat roms zoeken. is ook altijd wel leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste GBA emu is Visual Boy Advance, is hier te halen: http://vboy.emuhq.com/
Bij sommige GBA roms is een bios wel handig om correct te werken, maar meeste lopen ook zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 april 2003 @ 08:32:
Beste GBA emu is Visual Boy Advance, is hier te halen: http://vboy.emuhq.com/
Bij sommige GBA roms is een bios wel handig om correct te werken, maar meeste lopen ook zonder.
Deze gebruik ik ook. Zeer goed programma en makkelijk om mee te werken. Ik speel op deze emu golden sun en super dodgeball. Cool! ;)

offtopic:
Gamepad, topictitel is gewijzigd zoals je het wou!!!!! :D

[ Voor 22% gewijzigd door Outerspace op 03-04-2003 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben nu bezig met Gran Turismo 2 op ePSXe emulator.... omg wat ziet dat er strak uit, en het spel is gewoon brilliant :p

sowieso is ePSXe een erg goede emu, ik ken haast geen spel wat NIET draait op deze emu 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Ik ben gister even bezig geweest met Gundam Wings: Endless Walz. Dit is wel een leuk spelletje op mijn SNES emu. Mijn doel is alle karakters uit te spelen zonders cheats, en op alle moeilijkheden. Dan kan ik eindelijk eens Epyon wezen. De beste karakter vind ik nog steeds Wing Zero.
Wel jammer is dat de graphics niet echt op en top zijn, maar het is wel leuk om ff te spelen.

ff offtopic:
Zoals ik eerder heb verteld is de topictitel veranderd ;) Dus Gamepad heeft ook zijn zin gekregen.

Weer ff ontopic.

Ik ben ook nog bezig geweest met Killer Instinct voor de Snes. Dit vond ik op de Snes wel een tof spelletje, maar ik vind het op mijn emu maar niks. Het is een beetje bagger. Wel zijn die speciale ends ( zoals met mortal combat) wel tof. Kan je ventjes naar beneden meppen enzo....

[ Voor 36% gewijzigd door Outerspace op 03-04-2003 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OUTerspace schreef op 03 April 2003 @ 14:18:
Ik ben gister even bezig geweest met Gundam Wings: Endless Walz. Dit is wel een leuk spelletje op mijn SNES emu. Mijn doel is alle karakters uit te spelen zonders cheats, en op alle moeilijkheden. Dan kan ik eindelijk eens Epyon wezen. De beste karakter vind ik nog steeds Wing Zero.
Wel jammer is dat de graphics niet echt op en top zijn, maar het is wel leuk om ff te spelen.

ff offtopic:
Zoals ik eerder heb verteld is de topictitel veranderd ;) Dus Gamepad heeft ook zijn zin gekregen.

Weer ff ontopic.

Ik ben ook nog bezig geweest met Killer Instinct voor de Snes. Dit vond ik op de Snes wel een tof spelletje, maar ik vind het op mijn emu maar niks. Het is een beetje bagger. Wel zijn die speciale ends ( zoals met mortal combat) wel tof. Kan je ventjes naar beneden meppen enzo....
Killer instinct voor de Arcade is wel vetjes. Ik zou even kijken naar die roms voor Killer instict 1 en 2 voor MAME. Die roeleren echt hard :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 09:48:
ben nu bezig met Gran Turismo 2 op ePSXe emulator.... omg wat ziet dat er strak uit, en het spel is gewoon brilliant :p

sowieso is ePSXe een erg goede emu, ik ken haast geen spel wat NIET draait op deze emu 8)
Hoe ziet dat eruit. post eens een screenie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gamepad, ik kan je dit iig wel verzekeren over GT2 op pc

het gaat er hoekig uit zien, maar MOOI!!!!!

ik haalde het op 1280x1024x32 @ 60 fps (v-sync :( )

had ik nou maar die pic niet deleted ;(

maar laatste tijd wil epsxe niet goed doen, andere emu's voor psx?

plaatje :)

Afbeeldingslocatie: http://jrc.gotdns.com/gt.jpg

sry van de layout

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2003 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zieter wel netjes uit. maar die 60fps is toch normaal? maar draai je dan zonder Atialising? als ik n64 games al met 4s kan draaien zal dit ook wel lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekno
  • Laatst online: 31-08 15:27
knip ergens
Voor de mensen die niet weten wat Model 2 is, Model 2 (b & c) is een opgefokte arcadekast versie van de Sega Saturn best wel bruut dus maar ik krijg die klote emulator niet zover dat hij die rom ook gaat laden terwijl het wel zou moeten werken
/knip

sorry, maar als ik dit lees dan heb ik zoiets van, als je het wilt uitleggen leg het dan goed uit :S Ten eerste is het eerder gewoon een verbeterde versie van de oorspronkelijke model 2 arcade machine. En de doelstelling van de model 2 was eigenlijk een snellere versie van de model 1 arcade machine te zijn met 3d textured graphics, ipv flat shaded.

Verder lijkt me de vergelijking met een saturn ook niet echt op z'n plaats. De segan titan video system (ook bekend als ST-V) was de arcade variant van de saturn. Deze had net zoals de saturn een dual processor structuur gebaseerd op de sh2 processor. Verder werkte deze met roms ipv cd-roms. Wat de laadsnelheid zeker ten goede kwam (voornaamste bron van ergernis op saturn vond ik).
De model 2 (b crx in dit geval) is een single-processor architectuur met 2 dedicated co-processors. En dat is toch wel een redelijk groot verschil.

En ik heb het hele gebeuren de laatste tijd niet meer zo gevolgd, maar zo ver ik weet is men nog niet zo heel erg lang bezig met het emuleren van model 2 hardware. Dus ik weet ook niet of je nu al 'perfecte' emulatie kunt verwachten. ('perfecte' omdat 100% exact vrijwel onmogelijk is).

Verder hoop ik dat men eindelijk eens gaat werken aan een emulator voor model 1 hardware, daar deze zo ver ik weet tot heden nog niet beschikbaar is (en het ziet er ook niet naar uit dat ik goed genoeg ben om een emulator te maken :(, verder is de documentatie over het systeem vrij schaars, nec v60 is niet zo'n bekende processor, en de grafische hardware ook niet echt. De geluidshardware overigens wel, die is redelijk standaard. )

Verder speel ik veel oude spellen via emulator, vaak ook omdat je nu eenmaal niet zo maar even nes en snes en genesis/megadrive en sega cd spellen tegenkomt. En als je ze tegenkomt zijn ze vaak vrij prijzig.

p.s. Als een goede programmeur dit leest, denk er a.u.b. over na om een model 1 emulator te gaan maken! Ook al was virtua racer nooit bedoeld als productiespel, het is voor mij het eerste spel wat ik in de arcade spelen en ik heb er nog goede herinneringen aan (ook al kostte het veel geld :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toch jammer dat er nog geen goede emulators voor de ps2 of gamecube zijn .... die prime game lijkt me wel vet maar om alleen daarvoor een cube te halen is ook nonsens .

jeu. ben al ver in zelda OT....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iets zegt me dat dat niet iedereen dit topic echt interesant vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ben net begonnen met Castlevania 4 en 5 voor de SNES. Man, dat is lang geleden dat ik een platformer gedaan heb zeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tekno schreef op 05 April 2003 @ 16:58:
knip ergens
Voor de mensen die niet weten wat Model 2 is, Model 2 (b & c) is een opgefokte arcadekast versie van de Sega Saturn best wel bruut dus maar ik krijg die klote emulator niet zover dat hij die rom ook gaat laden terwijl het wel zou moeten werken
/knip

sorry, maar als ik dit lees dan heb ik zoiets van, als je het wilt uitleggen leg het dan goed uit :S Ten eerste is het eerder gewoon een verbeterde versie van de oorspronkelijke model 2 arcade machine. En de doelstelling van de model 2 was eigenlijk een snellere versie van de model 1 arcade machine te zijn met 3d textured graphics, ipv flat shaded.

Verder lijkt me de vergelijking met een saturn ook niet echt op z'n plaats. De segan titan video system (ook bekend als ST-V) was de arcade variant van de saturn. Deze had net zoals de saturn een dual processor structuur gebaseerd op de sh2 processor. Verder werkte deze met roms ipv cd-roms. Wat de laadsnelheid zeker ten goede kwam (voornaamste bron van ergernis op saturn vond ik).
De model 2 (b crx in dit geval) is een single-processor architectuur met 2 dedicated co-processors. En dat is toch wel een redelijk groot verschil.

En ik heb het hele gebeuren de laatste tijd niet meer zo gevolgd, maar zo ver ik weet is men nog niet zo heel erg lang bezig met het emuleren van model 2 hardware. Dus ik weet ook niet of je nu al 'perfecte' emulatie kunt verwachten. ('perfecte' omdat 100% exact vrijwel onmogelijk is).

Verder hoop ik dat men eindelijk eens gaat werken aan een emulator voor model 1 hardware, daar deze zo ver ik weet tot heden nog niet beschikbaar is (en het ziet er ook niet naar uit dat ik goed genoeg ben om een emulator te maken :(, verder is de documentatie over het systeem vrij schaars, nec v60 is niet zo'n bekende processor, en de grafische hardware ook niet echt. De geluidshardware overigens wel, die is redelijk standaard. )

Verder speel ik veel oude spellen via emulator, vaak ook omdat je nu eenmaal niet zo maar even nes en snes en genesis/megadrive en sega cd spellen tegenkomt. En als je ze tegenkomt zijn ze vaak vrij prijzig.

p.s. Als een goede programmeur dit leest, denk er a.u.b. over na om een model 1 emulator te gaan maken! Ook al was virtua racer nooit bedoeld als productiespel, het is voor mij het eerste spel wat ik in de arcade spelen en ik heb er nog goede herinneringen aan (ook al kostte het veel geld :( )
System2 , system1 en alle subvarianten waren inderdaad erg interessante sytemen.

specs Model1

Main CPU : 32bits RISC NEC v60 uPD-70616, 16Mhz (2.5 MIPS)
Graphics Co-Processor : Fujitsu TGP MB86233 FPU 32bits 16M flops
Co-Processor Abilities : Floating decimal point operation function, Axis rotation operation function, 3D matrix operation function
Sound CPU : 16bits 68000 @ 10Mhz
Sound chip : 2 x Custom 28 channel PCM chips, 1 for Music and 1 for Effects (Can access up to 8meg sample rom *per chip*)
Sound Timing Chip : YM3834 @ 8MHz (only used for its timers)
Video resolution : 496x384 in 65536 colors
Geometry : 180,000 polygons/sec, 540,000 vectors/sec
Rendering : 1,200,000 pixels/sec
Video : Shading Flat Shading, Diffuse Reflection, Specula Reflection, 2 Layers of Background Scrolling, Alpha Channel

specs Model2

Main CPU : Intel i960-KB @ 25 MHz 32bits RISC
Graphics Co-Processor : Fujitsu TGP MB86234 FPU 32bits 16M flops
Co-Processor Abilities : Floating decimal point operation function, Axis rotation operation function, 3D matrix operation function
Sound CPU : 16bits 68000 @ 10Mhz
Sound chip : 2 x Custom 28 channel PCM chips, 1 for Music and 1 for Effects (Can access up to 8meg sample rom *per chip*)
Sound Timing Chip : YM3834 @ 8MHz (only used for its timers)
Audio RAM : 540 Kilobytes (4 megabits)
Video resolution : 496x384 in 65536 colors
Geometry : 300,000 polygons/s. 900,000 vectors/s
Rendering : 1,200,000 pixels/s
Video : Shading Flat Shading, Perspective Texture, Micro Texture, Multi Window, Diffuse Reflection, Specula Reflection.

pretty decent hardware dus :) Wel in de arcade is het helemaal verbluffend op die projectie TV schermen. Je kan echt niet geloven moet welke mooie fps de beelde op het scherm komen. Zwaaaarrrr verslavend. :Y)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 april 2003 @ 20:45:
iets zegt me dat dat niet iedereen dit topic echt interesant vind
Klopt, maar volgens mij heeft iedereen hier wat gepost wat hij interessant vond.
MST_Morpheus schreef op 07 April 2003 @ 21:04:
Ben net begonnen met Castlevania 4 en 5 voor de SNES. Man, dat is lang geleden dat ik een platformer gedaan heb zeg :D
Dit is wel inderdaad een leuk spelletje, Wel een moeilijke. Ik heb het laatst ook nog gedaan! Ik heb hem uitgespeeld. De eindbaas was een ventje die plotseling links stond en toen rechts. Maar ik had hem te pakken :)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste