Het "hoe mod jij" topic, "the casemodder stories"

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-05 18:39
Ik ben een topic zoals dit nog niet tegen gekomen sinds ik hier op GoT ben (wel in Faq vorm, maar dan kan je er niet over discussieren), maar het leek mij handig om hier, zeker voor beginnende modders, een topic te maken hoe je het beste kan beginnen met modden.

de FaQ, met meer details over "hoe je iets doet" (aanrader):
Frequently Asked Questions CME

Casemodden: het modificeren van je pc-behuizing naar je eigen wensen.

Topicstarter trapt af:
Hoe begin ik:

Als eerste moet je natuurlijk op het idee komen om een casemod te maken, gezien de hoeveelheid topics hier zal dat niet zo moeilijk zijn. Toen ik hier voor het eerst kwam wist ik niet eens dat het bestond :X ....ik vond het wel wat hebben en ik begon me te botvieren op een oude case, nu, 3 casemods(nope geen pics op dit forum, heb pas net een digicam) verder en aan de vooravond van een custom case bouwen heb ik een stappenplan ontdekt wat ik nu een tijdje volg.

1) Probeer in je hoofd te visualiseren wat je wilt gaan doen. Kijk veel in casemod galleries op internet om inspiratie op te doen, een dagje bouwmarkt kan ook inspirerend zijn :P...neem er echt de tijd voor om er over na te denken (ik ben nu met mijn custom case bezig en ik loop al een maand met ideeen erover in mijn hoofd)..

2) Handig: probeer te bedenken of het uitvoerbaar voor je is, vraag eventueel om hulp van iemand die (dremel/gereedschap) skillz heeft als je 2 linker handen hebt.

3) Maak vervolgens een ruwe schets van wat je wilt gaan doen, schets je case, en teken daarop je ideeen, zo zie je in grote lijnen al of het echt zo geweldig is als je denkt en of het uitvoerbaar is...

4) perfectioneer je schets (maak meerdere schetsen) en maak (in geval van een custom case) een duidelijke bouwtekening. Houd er rekening mee dat sommige dingen anders kunnen uitpakken (foutje met zagen bijvoorbeeld) dus het is handig voor sommige dingen een noodplan klaar te hebben.

5) zorg dat je je mod-spullen tijdig in huis hebt, ccfl's , fannetjes, whatever,het kan zijn dat je de omvang van die dingen net iets verkeerd hebt voorgesteld waardoor je als je eerst bent gaan modden, misschien iets zou moeten herzien. Als je iets vind wat je leuk lijkt voor je mod, bewaar het dan, of neem het gelijk mee (ik heb er nog steeds spijt van dat ik een oude versterker met 2 vu-meters heb weggegooid)

in de faq staan meerdere links naar bedrijven die casemodspullen verkopen. ín de diverse topics op dit forum word meestal ook wel verteld waar mensen hun spullen vandaan halen. Onderschat de lokale bouwmarkt niet, ze verkopen erg veel bruikbaar spul

6) als je je theorie (1 tm 5) gedaan hebt, kan je langzaam aan beginnen met het echte werk. Goed aftekenen bij zaagwerk is erg belangrijk zie faq...Goed gereedschap is het halve werk, dus zorg daar ook voor. Bezuinig daar niet op, het werkt fijner en geeft (meestal) een beter resultaat dan versleten spullen. Zorg ook voor een digitale fotocamera, zodat we op GoT actiofoto's zien!

7) pak dingen per stuk aan, ik vind het zelf niet handig om eerst allemaal zaagwerk te doen, en dan pas te vijlen, als je het werk van zagen/vijlen afwisselt werkt dat fijner. het is ook niet prettig werken om van alles door elkaar te doen. Haast en chaos vertalen zich bijna altijd in fouten.

8).Tijdens het modden kunnen je ook nog allerlei nieuwe ideeen te binnen schieten, probeer die gelijk op te schrijven/in te tekenen op je schets(en) zodat je eventueel je werkwijze kan aanpassen

9) als je echt al het werk gedaan hebt, kijk je nog even naar de afwerking (dat moet in orde zijn anders ga je je eraan ergeren en krijg je :r replies in je topic), zet je je case in elkaar, en maak je een mooie pic en post je die hier op het forum :P

Dit is dus de manier waarop ik werk, pics van mijn custom case zullen ooit wel verschijnen(als ie af is). Wat ik nu van jullie wil weten is:

- mist ik er iets in
- hoe pak jij het aan?
- als je op deze manier werkt, bevalt het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-05 16:32

ReseTTim

Chocolate addicted

eerst gewoon schetsen dat is het eerste wat ik doe. 1 nadeel het wil nooit helemaal uitkomen zoals je geschetst hebt met name met me flightcase. je komt altijd weer iets tegen wat slimmer is of waar je met problemen mee zit.

mijn gereedschap haal ik vaak van buren vandaan of soms ffies naar Oeloe. zijn pa heeft echt ideaal veel stuff :) :D

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik ben nu al twee jaar bezig met het modden van een kast (ondertussen ook andere kleine mods gemaakt zoals een eigen 19" rack), het begon onschuldig met 1 8cm fan die ik in de zijplaat dremelde, nu zitten er in totaal 9 fans in die er in de loop van de tijd bijgekomen zijn. mijn voorbereiding is het zoeken van de juiste gereedschappen en dan is het bij mij gewoon een kwestie van doen, als ik het eerst uitteken dan is het eindresultaat nooit wat ik eerst in mijn hoofd had, want als je bezig bent krijg je idd altijd betere ideeen. Mijn inspiratie komt meestal bij de dingen zelf weg, bijvoorbeeld een 8cm fan MOET bij mij gewoon ergens weggewerkt worden. Maar met een paar dingen ben ik het helemaal eens, goed gereedschap is echt het halve werk. En half werk is geen werk.......

\0/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:31

almightyarjen

When does the hurting stop?

Vorig jaar met de eerste inkoopactie een VIA Epia gekocht. Doel was om er zelf een kast voor te maken. Dat zou mijn eerste casemod worden. Gelijk een grote dus, niet een lullig raampje ofzo, nee gelijk een hele kast. User Venkmen had ook een Epia aangeschaft en was van plan er ook iets mee te doen. We studeren beiden electronica en na het lezen van de specs van de Epia kwamen we er achter dat dat ding dus ook wel passief gekoeld kon worden. Dat bleek goed te werken. Toen hadden we zoiets van: whatever, waarom de voeding ook niet passief koelen? Het resultaat: ATX voeding passief gekoeld (+PICS)

Ik heb expres een hele tijd (4 maanden denk ik) alleen zitten denken aan mijn kast, hoe en wat. En elke keer veranderde de kast wat in je hoofd. Daarna ben ik begonnen met het uittekenen in AutoCAD. Een maand orso geleden ben ik begonnen met het zagen e.d. van het alu frame. Da's nu bijna af. Het is nu nog ff wachten op het plexi wat Venkmen bij een kennisje heeft besteld. Voor zover hoe ik te werk ga :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

veel nadenken hoe en wat je wilt hebben wat bij mijn fijn was was dat ik eerst me case had, en nog geen geld voor de hardware, dus had ik lang de tijd om alle onnodige zooi te verwijderen, en juist interresant spul te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05 13:18

Twan V

...en er stralend uitzien

Drama schreef op 12 March 2003 @ 09:14:
... als ik het eerst uitteken dan is het eindresultaat nooit wat ik eerst in mijn hoofd had, want als je bezig bent krijg je idd altijd betere ideeen... Maar met een paar dingen ben ik het helemaal eens, goed gereedschap is echt het halve werk. En half werk is geen werk...
Kijk dat heb ik nou ook. Tenminste, zowel van de topicstarter als van Drama herken ik een hoop.

Bij mij ligt casemodden meer bij het iets creatiefs doen met je kast dan bij het groot raam en that's it. Nu ligt mijn casemod-ratio redelijk laag (1 mod per jaar volgens mij) maar als ik iets doe, dan probeer ik het goed te doen.

Ik loop meestal lang na te denken over een origineel idee, en als ik dat idee heb ga ik het in mijn hoofd helemaal uitwerken. Als ik het ga uittekenen wordt het alles behalve wat mijn bedoeling was.

Ik ben ook iemand met twee linkerhanden en daardoor is het eindresultaat niet altijd wat het had kunnen zijn. Ook sjouw ik veel met mijn pc's dus mijn kasten zijn niet vreemd van lakschade, om het zo maar te zeggen.

Maar bezint eer ge begint, en CM-spullen thuis hebben voor je begint is ook een hele goede tip (wacht met smart op de FCPU IA levering :P)

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Eerst inspiratie opdoen bij GoT door veel te lezen en kijken. Vervolgens ben ik aan de slag gegaan met een thema (heeft te maken met mn nick, dus ik hoefde niet lang na te denken). Zodra het idee er was heb ik kort gewacht totdat er een inkoopactie was met de benodigde casemod spullen (ccfl's etc) en heb hierbij spullen gekocht. Daarna uitgezocht hoe je het best kan dremelen, verven etc. Toen dat alles bekend was, ben ik aan de slag gegaan en tot nu toe nog steeds bezig (heb wat weinig tijd).

Verder was bij mij van groot belang: de originaliteit. D.w.z. geen standaard window met een ccfl erachter en een blauw fannetje ofzo...

Thats all :)

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60255

Ik doe meer dan dat ik denk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-05 01:32

Guldan

Thee-Nerd

Probeer eerst te bedenken wat je precies wilt. Ga daarna denken hoe je dit voorelkaar kunt krijgen met de middelen die je hebt..
Ga dan eerst beginnen met de dingen die je uitgewerkt in je hoofd hebt zitten. Als je tussendoor een andere manier vindt moet je eerst goed kijken of dat werkt en of het goed ijkt. Verander ook niet te snel van idee.. anders krijg je het nooit af..

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
guldan schreef op 12 March 2003 @ 13:27:
Probeer eerst te bedenken wat je precies wilt. Ga daarna denken hoe je dit voorelkaar kunt krijgen met de middelen die je hebt..
Ga dan eerst beginnen met de dingen die je uitgewerkt in je hoofd hebt zitten. Als je tussendoor een andere manier vindt moet je eerst goed kijken of dat werkt en of het goed ijkt. Verander ook niet te snel van idee.. anders krijg je het nooit af..
maar is een mod ooit af? volgens mij namelijk niet, als je denkt klaar te zijn met het ene, komt er meestal wel weer iets bij.....volgens mij is het net een huis, alleen dan wat kleiner (goedkoper), het is nooit af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67670

*AHUM* ja ik doe dat modden altijd heeeeell profesioneel...
Ik begin zeg maar en dan kijk ik wel waar ik uitkom :)

BTW Hiya Guldan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
Anoniem: 67670 schreef op 12 March 2003 @ 15:43:
*AHUM* ja ik doe dat modden altijd heeeeell profesioneel...
Ik begin zeg maar en dan kijk ik wel waar ik uitkom :)

BTW Hiya Guldan ;)
:P maar wil dat ook een beetje werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Laatst online: 07-05 09:33
je kan ook guides lezen op de welbekende casemod sites

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Ik doe meestal informatie op aan de verschillende topics hier. Laatst heb ik dus aan mijn Lian-Li front flink gedremeld. Er zitten nu 2 mooi afgewerkte blowholes in. (echt wel dat het scheelt ;) ). Voor de rest moet ik eerlijk bekennen dat ik voor de rest mijn Lian-Li niet durf te verprutsen, dus is het fornamelijk Pre Mod. Ok, hij is gestealthed, maar dat is niet bepaald moeilijk vind ik.

Mijn volgende project is: Hoe ga ik mijn Audigy Platinum Bay stealthen?
Ik heb nog 1 Lian-Li bezel over, die ik hiervoor ga gebruiken. Het is een kwestie van meten, dat weet ik, maar 1 keer fout boren of dremelen, en dat laatste bezeltje is kaduuk. Andere draaiknopjes voor de huidige knopjes uiteraard, das wel zo mooi. Tja, en iemand zoeken die kan laser-etchen ofzo. Ik wil het Audigy logo erin gefreesd hebben. (dus, als iemand wat weet voor een zacht prijssie :) )

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Laatst online: 09:12

Meneer aard

Porsche rulez!

Eerst heel goed nadenken, als je bezig bent dan denk je toch bij jezelf: dit en dat moeten er nog in/ bij. Dus je bouwt altijd, ik tenminste wel zonder dat je dat van tevoren hebt bedacht.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn
  • Laatst online: 07-05 21:24

Corn

Raar jongetje

Je moet niet teveel over diverse dingen nadenken voor je begint... Gewoon beginnen helpt in sommige gevallen, omdat je problemen die je soms tegenkomt op die manier stapsgewijs oplost.. Oh datte? daar ben ik nog lang niet aan toe, dat komt zo wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50225

Ben ik het niet helemaal mee eens, gewoon beginnen dan loop je tegen dingen op. Als je dan iets boord of zo, ben je weer wat vergeten, en als je eerst schets, aftekent, en een heel stappen plan maakt, ben je namelijk ook veeeel sneller klaar. Dat werk je dan gewoon af, en je hebt je case zó gemod.

Schetsen is voor mij een van de belangrijkste dingen. Ik heb nog langer over het uitdenken als over het uitvoeren gedaan. Maar als je de problemen die je tegenkomt compenseerd met dat je dan weer iets anders gaat doen, en er dan weer op terug komt, het afwisselen vind ik een goede methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70389

Tja hoe mod(der) ik aan mijn kast, ik probeer iets te maken wat echt nog niemand heeft gepresteerd qua uitvoering dan, en dit dan uiteindelijk zo te verwezelijken zodat een:

A nog nooit vertoonde uitvoering ontstaat,
B en deze ook nog eens het best mogelijk resultaat weergeeft wat haalbaar is met waterkoeling.

te zijner tijd post ik hier dan wel de resultaten zodat jullie kunnen zien of hetgeen ik probeer te maken ook daadwerkelijk is gelukt.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
Anoniem: 70389 schreef op 12 March 2003 @ 23:31:
Tja hoe mod(der) ik aan mijn kast, ik probeer iets te maken wat echt nog niemand heeft gepresteerd qua uitvoering dan, en dit dan uiteindelijk zo te verwezelijken zodat een:

A nog nooit vertoonde uitvoering ontstaat,
B en deze ook nog eens het best mogelijk resultaat weergeeft wat haalbaar is met waterkoeling.

te zijner tijd post ik hier dan wel de resultaten zodat jullie kunnen zien of hetgeen ik probeer te maken ook daadwerkelijk is gelukt.

_/-\o_
ik hoop erop, aankomende vrijdag/zaterdag koop ik de materialen voor mijn custom case, zaterdag hoop ik het grootste zaagwerk te doen......Alles wat ik erin wil hebben (fannetjes, fanguards, potmetertjes, ccfl enz..) heb ik inmiddels en het design is ook af :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik bedenk alles uit. En schets/teken helemaal niks.
Ik teken wel dingen af waar ik moet zagen ofzo hoor. maar verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36238

bedenken wat ik wil.... ff kijken wat probs kunnen worden....
aftekenen,,,,,,flexen , schuren , painten ,laten drogen....
while that je window op maat maken......
alle drives uit elkaar halen... moeten natuurlijk in kleur mee worden gemaakt....
die ook laten drogen...
24 a 48 uur later is de verf helemaal uitgehard....
oke window plakken.... alles in elkaar bastelen
done for that part.....

dan alles mooi gaan bestikkeren met dat traanplaat spul van heuts voor een rol maar enkele euros.....
led vervangen.... boel mooie koelers en je bent een heel end....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
ik ben gemiddeld met mijn modjes zo'n 3 dagen bezig geweest, een groot deel van die tijd kwam vanwege het wachten totdat de verf droog was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khepri
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-01 14:01
Er is altijd wel wat orgineels te verzinnen....

Ben nu bv bezig met een "Wall mod"
Had geen zin in een lawaaierige pc in m'n huiskamer maar wilde wel m'n pc voor alles gebruiken (DVD TV Muziek enz...) IDEE.....

Beetje knutselen en je hebt al snel iets leuks, en dat levert alleen maar nieuwe ideeen op.............. :)

Je kan mij mod volgen op:

www.khepri.nl/wallmod/home.htm

Ben nog bezig.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
Khepri schreef op 13 March 2003 @ 00:07:
Er is altijd wel wat orgineels te verzinnen....

Ben nu bv bezig met een "Wall mod"
Had geen zin in een lawaaierige pc in m'n huiskamer maar wilde wel m'n pc voor alles gebruiken (DVD TV Muziek enz...) IDEE.....

Beetje knutselen en je hebt al snel iets leuks, en dat levert alleen maar nieuwe ideeen op.............. :)

Je kan mij mod volgen op:

www.khepri.nl/wallmod/home.htm

Ben nog bezig.....
Woei!!!!!11 nice job met dat metaal(aluminium?) Heeft een beetje(erg) de looks van zo'n barebone case, erg gaaf, ben benieuwd naar het resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Tja, met mijn modjes denk ik altijd heel veel na voordat ik er aan begin. Komt vooral door een zwaar studentenleven wat resulteerd in een chronisch geldgebrek.
Daarna pas inkopen en modden.
Ben 3 maanden geleden begonnen en post het resultaat pas als het af is. (lees: eind juli)

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
mooi voorbeeld van inspiratie opdoen: net gezien in het topic over dat handvat:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/handvatkast1.jpg

zo'n logo wil ik ook! Temeer ik ook een fervent RTCW speler ben (ja, deze noob speelt zelfs in een clan).

(ik heb hier precies dezelfde case staan overigens)

[ Voor 9% gewijzigd door dr.lowtune op 13-03-2003 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:08

Chiron

Moderator Discord
tja.. originaliteit is al lang niet meer mijn doel wat betreft modden... alles is al eens uitgevonden, en ik ga niet modden om het modden zelf. oorspronkelijk ben ik zelf begonnen met modificeren omdat de boel niet de functionaliteit gaf die ik nodig had...

en ik heb altijd al gehad dat als ik iets doe, ik het ook echt goed wil doen... dus naast functionaliteit moet de afwerking bij mij top zijn.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-05 01:32

Guldan

Thee-Nerd

Tjah een mod is nooit af eigenlijk. maar je moet toch een doel stellen omdat je anders bezig blijft 3 dingen doorelkaar gaat doen en dan schiet het niet op..
En tjah maar als je je mod niet "af" vindt dan kun je er ook niet mee patsen hier. ;) ;)

[OFFTOPIC]BTW 3nrico hoe schiet het op met jou mod{/OFFTOPIC]

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37691

Als ik iets ga modden dat is het ALTIJD spontaan dat ik iets bedenk, dan denk ik dat idee 1 dag uit en maak ik het.

Net als gisteren, ik had nog een 4x20(Black back + Green Cars) lcd liggen en een 64x128(voor over usb ooit).
Ik dacht waar kan ik die lcd nou het beste kwijt, ik kan makkelijk een plexy case maken voor de lcd, maar is dat wel mooi genoeg? Opeens bedacht ik dat ik hem ook wel IN me computer kon bouwen, dus zodat hij door me window te zien is.
Maar ik wou hem wel mooi hebben zitten en dus niet tegen me window aan, dus dan maar boven me VGA en net onder me CPU fan, het past mooi, alleen nog vast maken ;)

Ik vind dat het bedenken geheel spontaan moet komen voor de mooiste ide'en, als je persee iets wil maken dan komt dat meestal uit een bestaande casemod en dat vind ik niet origineel genoeg.
Neem vooral de tijd om iets uit te werken zodat alles een goeie afwerking heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64816

Ik heb nu sinds 2 maanden het idee in me hoofd om zelf een case te maken.

Ik kwam op het idee na het zien van de 'space case' van bart banaan. die vond ik zo kewl dat ik allemaal ideetjes kreeg om zelf zo'n kast te maken. kort daarna kwam ik op dit forum van het GoT terecht en ik volg alle topics hier nu al ruim een maand. Zo kwam ik een beetje te weten hoe het er aan toe ging in de 'wereld van het casemodden'. Ook heb ik al veel gallery's bekeken met foto's van andere mods. en me vingers begonnen steeds meer te jeuken. Nu is het al zo ver dat m'n buro vol ligt met schetsen, tekeningen, potloden en gumsel (die troep die overblijft na het gummen, heeft niet echt een naam, toch? 8)7) nu heb ik eindelijk een redelijk ontwerp voor een window gemaakt. want ik wou niet zo'n standaard vierkant raampje erin hebben. de kast verder wordt, zoals de plannen er nu voor staan, van aluminum. omdat het dan gewoon een mooi strak kastje wordt a la lian li. (en gelijk zo'n lian li kopen is wel handig, maar ik maak het het liefste zelf)

Ik ben nu bezig met het maken van een site waar ik het hele mod progress op zet. ik laat binnekort wel weten waar de site te vinden is.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 64816 op 14-03-2003 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
Houden jullie ook bij wat jullie aan je casemod hebben uitgegeven? Ik denk dat ik dat deze keer namelijk maar es een keertje ga doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
dr.lowtune schreef op 14 maart 2003 @ 11:42:
Houden jullie ook bij wat jullie aan je casemod hebben uitgegeven? Ik denk dat ik dat deze keer namelijk maar es een keertje ga doen..
ik denk dat de meesten hier dat niet willen weten :+ (ben ik ook eentje van)

maar ik heb nog een tip voor de custom case bouwers: een 3D CAD programma is handig om de layout in je case te bepalen. (vooral als je veel zooi in een kleine case wilt modden) en.. als je niet tevreden bent met wat je gemaakt hebt, verander je het gewoon weer.. IRL heb je niet een "undo" knop :P
ik ben ook bezig met een custom case, en ik heb 3DS Max gebruikt om het hele zootje wat in te delen.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3ds max 5 is idd wel een goed programma om zoiets alvast een beetje vorm te geven. ik had het al op de comp staan, moet denk ik alleen nog een paar tutorials volgen voordat het er een beetje mooi uitziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
ik heb toevallig ook 3dsmax, maar rhinoceros 3d is ook wel fijn daarvoor (3dmax net iets fijner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 12:20
Mijn tip:

Denken kun je niet genoeg doen! Ik loop al meer als een half jaar met een mod plan in mijn hoofd en hij is nog steeds aan het verbeter, ik had gisteren bijv. nog een super idee om iets aan mijn plan te wijzigen!

Ik vind trouwens ook dat je voorzichtig moet zijn met de bouwmarkt, want voor het geld dat je daar betaald kun je vaak veel meer/beter krijgen, bij grote hoeveelheden zeker en bij klein ook omdat je dat vaak gratis/voor een prikie krijgt bij een groothandel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
pcmadman schreef op 14 March 2003 @ 16:22:
Mijn tip:

Denken kun je niet genoeg doen! Ik loop al meer als een half jaar met een mod plan in mijn hoofd en hij is nog steeds aan het verbeter, ik had gisteren bijv. nog een super idee om iets aan mijn plan te wijzigen!

Ik vind trouwens ook dat je voorzichtig moet zijn met de bouwmarkt, want voor het geld dat je daar betaald kun je vaak veel meer/beter krijgen, bij grote hoeveelheden zeker en bij klein ook omdat je dat vaak gratis/voor een prikie krijgt bij een groothandel!
maar ja, als je vriendin korting bij de bouwmarkt krijgt................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Gewoon bartbanaan een gaatje in je kast laten zagen als je zelf niet alle spullen thuis hebt .. :)
Verdere ontwerp enzo wel own made bij mij. foto's ga ik ooit nog eens posten.. ik heb nog ergens zo'n algemeen topic van mij.. ik ga die is ff kicken een keer denk ik..

Maar de beste manier om te beginnen is om na te denken :) .. (moeilijk) dan iets te tekenen en dan maken!.

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyonN

XyonN

Ik denk dat ik mijn meissie ook maar effe naar de bouwmarkt stuur voor een baan.
Ik heb nog wat ferm uitbreidingen nodig voor dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.ctrl-c.nl/AudigyStealth2.jpg
Eerder al uitgelegd, maar ik heb gisteren alles opgemeten. Adobe Illustrator 10 is hier perfect voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
XyonN schreef op 14 maart 2003 @ 18:52:
Ik denk dat ik mijn meissie ook maar effe naar de bouwmarkt stuur voor een baan.
[afbeelding]
Eerder al uitgelegd, maar ik heb gisteren alles opgemeten. Adobe Illustrator 10 is hier perfect voor.
Als dit je gaat lukken dan krijg je wel een heel erg mooi resultaat, keep me posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64874

dr.lowtune schreef op 14 March 2003 @ 11:42:
Ik ben der mee begonnen, maar na 1200 gulden had ik zoiets van naaah.... isnie leuk :P . Doe maar niet :) .

De rede waarom het zo duur werd komt overigens omdat hier dus alles inzit (gekocht gereedschap, kast etc.) EN de vele mislukkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyonN

XyonN

dr.lowtune schreef op 14 March 2003 @ 20:43:
[...]

Als dit je gaat lukken dan krijg je wel een heel erg mooi resultaat, keep me posted!
Is goed. Zeker ook een Audigy? :)
Als het lukt maak ik wel effe een how-to voor je. Beter nog, ik post um hier wel. Ik ga v/d week even naar computerland. Daar schijnen ze losse Lian-Li standaard bezels te verkopen. Effe een paar reserves halen
Gisteren een extreem vet idee gekregen voor de mod. Erg orgineel. Ik hoop het zeer binnenort te kunnen plaatsen hier 8) 8)

Mijn casemod kost me tot nu toe 45 euro zonder gereedschap. Met gereedschap wordt het € 84.95. (Ferm aangeschaft bij kijkshop, 40-delig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
voorlopige kosten: 15,03 aan hout en schroeven, morgen ga ik zagen. Ik hoop mijn mod onder de 50 euro te houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 15:20

AMDFreak

Intel is zo..

Je krijgt altijd zo leuk van die pottekijkers :)

Was laatst me kast aan het spuiten in de tuin. Gaan de buren expres buiten de platen water geven.. :X

Want ze hoorde constant een spuitbus >:) Nu denken ze gelijk dat ik slecht opgevoed wordt, en later graffitie ga spuiten :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78417

Voordat ik aan mn mod(s) begin, denk ik altijd erg lang na. Ik doe inspiratie op van andere kasten (veel gallery's bekijken), maar ik wil er ook altijd iets origineels in hebben zitten. Iets dat je zelf bedacht hebt. Ik ben met mijn huidige kast al een half jaar geleden begonnen met modden, maar elke keer krijg ik nieuwe ideeën dus je blijft bezig. Teveel ideeën zijn ook een kwelling, je vergeet ze op den duur weer, tip: schrijf ideeën op!!
Bij mijn mods heb ik nog nooit iets getekend (lees Niet: aftekenen). Ik bedenk altijd goed wat ik wil, kijk een beetje of het te realiseren valt, en heb het resultaat al in mn hoofd zitten.
Dan ga ik aan de slag. Niet als ik een uurtje effe de tijd heb, maar als ik een avond heb, of een dag.
Wat de kosten betreft, denk niet dat het bij je eventuele 'begroting' blijft. Het wordt altijd duurder dan je had gedacht(!!!!). Vooral de kleine dingen kosten meestal veel geld, verf, lijm, draad, plugjes enz. Per stuk is het niet duur, maar opgeteld :s
Voordat je begint, moet je je goed realiseren dat het een echte verslaving is, als je eenmaal aan casemodden begint, kom je er niet meer van af, en wil je alleen maar meer modden.
Sterker nog, je blijft de hele dag door aan t modden denken, dit is erg gunstig, want je doet zo veel ideeën op. Althands ik dan :)
Heb je dus weinig geld te besteden... denk er dan nog eens over na :)
Als je wilt gaan modden, moet je niet denken moah dat lukt me toch niet, als je bezig bent, willen veel dingen meestal prima lukken. Zo lang je maar met het goede gereedschap werkt(!). Goed gereedschap is vrijwel gelijk aan een goede afwerking.
En wat ik eigenlijk een basis vind voor een goede case mod, een goede kleur, want, echt waar, een witte (half vergeelde) kast = lelijk.
Zorg er tijdens het modden voor dat alles recht zit, en afgewerkt is. Als je een baybus maakt, teken de plekken af waar de knopjes komen te zitten, zodat ze recht zitten. En blowholes moeten mooi recht zijn, en niet 'vierkant-rond'.
En als je een windows in je kast hebt, of als je je kast altijd hebt open staan, werk je kabels dan weg. Want kabels zijn ook lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Laatst online: 02-05 11:13

rimpeldinky

nani?

ik wil altijd zoveel mogelijk mogelijkheden hebben later, ik heb namelijk de zogeheten "2 linker handen" daarom hou ik graag een slag om de arm en een paar "real life"undo mogelijkheden :+
dus alles "net"een maatje groter en groffer, kan je later toch nog afwerken
en ik zit altijd minstends 10% over mijn budget, dus dat is voortaan gewoon 10 % hoger, kan ik nog meer uitgeven ;)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55933

Ik maak altijd eerst een schetsje, een plannetje, denk t dan helemaal uit, maak een 3D-frutsel, kijk dan hoeveel het gaat kosten en dan bedenk ik dat ik rood sta :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Het eerste wat ik ooit gemod heb zijn een paar blauwe ledjes in een HQ-45. Later zijn er nog een aantal blowholes ingekomen (2x 80mm outtake achterin en een 120mm voorin). Er is nooit een raam ingekomen.... tegen de tijd dat het er van zou komen heb ik een Lian Li PC-65 gekocht (met pre-modded window dus)
Deze is nog helemaal origineel, maar ik heb zoveel ideeen......

Sommige mensen vinden dat de kunst van het modden verloren gaat door een pre-modded case te kopen, maar ik ben iemand waarbij het precies zo moet en niet anders.... Als ik iets kopen kan wat ik anders zelf inelkaar moet fabrieken doe ik dat liever. En de zaag in je dure Lian Li zetten doe ik ook niet zo graag :) Als het mislukt kan je weer aan je vriendin gaan uitleggen waarom je weer een nieuwe sidepanel moet kopen :D (ja, onder de plak....)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61422

XyonN schreef op 14 March 2003 @ 18:52:
[afbeelding]
offtopic:
Eej, da's wel vet gemaakt zeg :) Dit eind resultaat wil ik zien :)

Hoe doe ik het casemodden aanpakken? Gewoon veel denken! Ik doe bezorgen als baantje, en ik heb dan best wel wat vrije tijd over onder het fietsen/lopen e.d. Dus dan ga ik maar es denken aan het casemodden he ;) (denk ik behoorlijk vaak over :P, je bent een tweaker of je bent het niet hè :+) Maaruh, dan maak ik meestal schetsje, daarna zie ik dus ook een paar foutjes in het ontwerk, die ik met het denken zeg maar niet heb ontdekt... Die haal ik dan eruit en fantaseer verder. Nadat ik paar keer schets heb gemaakt, heb ik dus mijn eind schets. Die werk ik dan in het "net" zeg maar uit, dus ook gedetailleerder enzow. Meestal op de pc in paint (jaa jaa, paint, je hoor het goed, dat standaard tekendingetje van windows, offtopic: Paint Rules *D).

Dan schrijf ik op welke hardware ik nodig heb, welke componenten op elektronica gebied, en welk gereedschap. Dan ga ik dat lijstje met punten 1 voor 1 af en kijk wat ik nog niet heb..en ga dat in huis halen..ff boodschappen doen zou ik het noemen :Y)

Dan begin ik aan de casemod, en evalueer geregeld hoever ik al ben, wat ik nog moet etc....

En dan is er... Het Eindresultaat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

I'm back! :P

ik ging modden omdat ik een $#%^#@$#^%-hekel aan dat cumshot-grijs had, en toen dacht ik: "goh, dat ding wordt wel warm zeg" :+
en toen zei iemand: "tweakers.net"
en ik zei: "wat?"
en toen zei hij: "check dat ff"
en toen pas kwam ik hi-ar...

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb net de site klaar waar ik mijn hele mod progress bij hou :)

- Modded by 'Mo -

Het wordt m'n eerste mod, en ik begin niet eerst met het verven van de huidige kast of om er een raam in te zetten, want dat zullen me ouders niet zo fijn vinden :o (niet dat het er lelijker ofzo van zal worden)
Ik moet dus zelf helemaal vanaf het begin. En ik wil natuurlijk m'n eigen mod op m'n kamer kunnen zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:23
pfff ik meestal kom ik iest tegen van ......JA dat gaan we doen
en wordt het weer totaal anders
ik zet niks op papier dan krijg je meestal het resultaat niet zoals het op het papier stond en ben je weer niet tevreden

plus ik probeer zo goedkoop mogenlijk te modden niet weer ghettostijl maar ook niet weer prometia paintbrush stijl gewoon mooi en functioneel

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:23
Da_Drake schreef op 16 maart 2003 @ 23:55:
pfff ik meestal kom ik iest tegen van ......JA dat gaan we doen
en wordt het weer totaal anders
ik zet niks op papier dan krijg je meestal het resultaat niet zoals het op het papier stond en ben je weer niet tevreden

plus ik probeer zo goedkoop mogenlijk te modden niet weer ghettostijl maar ook niet weer prometia paintbrush stijl gewoon mooi en functioneel
sorry foute knop :)

[ Voor 3% gewijzigd door _Drake_ op 16-03-2003 23:58 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Laatst online: 06:43
casemodding en plannen gaat bij mij dus niet samen. Er komt iets in me op, en ja, dan moet het snel gebeuren. Allemaal kleine dingetjes, maar dat telt snel op. En als ik dan de kast zie van iemand die tegelijk met mij dezelfde kast gekocht heeft, maar er niets aan heeft gedaan, dan denk ik: "Damn, daar zit nie echt garantie meer op." ;) Nog nooit iets geschetst, nog nooit iets volledig uitgedacht voor ik begon.

Mijn tot nu toe meest geplande "mod" is mijn waterkoeling. Nouja, gepland, hij is al 3 keer aangepast tot nu toe, dus de kwalificatie "gepland" verdient het niet. Andere kleine dingetjes die ik gemod heb: gfx-lcd in de voorkant van m'n case, een baybus, twee 8cm fans in de zijkant, diezelfde fans vervangen door 1 12cm fan in een raampje omdat de gaten niet meer klopten. Een groene ccfl in me case, geschakeld door me baybus (die ook het contrast van m'n lcd regeld en de backlight daarvan schakeld, en ook mn fans schakeld 7v-5v-uit) voor mn waterkoeling was ook nog een 12cm fan bovenin m'n case nodig. Ook heb ik de (bovengenoemd: cumshot-)grijze kleur eraf geschuurd, en vervangen door, euhhh, niets, wel gepolijst dan, dus mooie ijzerkleur zijkanten nu. Geplande mod's voor de toekomst? geen. Aantal verwachte mod's voor de toekomst? veel. Aantal rechterhanden: twee (al wordt dit tegengesproken door menigeen in mijn omgeving, ze hebben mijn naam al verbonden aan elke mod of dergelijks wat fout gaat of niet goed afgewerkt is:"Nou, dat is echt weer op z'n Matthijs' gedaan". Totale kosten: durf niet te tellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71919

phYzar schreef op 17 maart 2003 @ 00:44:
casemodding en plannen gaat bij mij dus niet samen. Er komt iets in me op, en ja, dan moet het snel gebeuren. Allemaal kleine dingetjes, maar dat telt snel op. En als ik dan de kast zie van iemand die tegelijk met mij dezelfde kast gekocht heeft, maar er niets aan heeft gedaan, dan denk ik: "Damn, daar zit nie echt garantie meer op." ;) Nog nooit iets geschetst, nog nooit iets volledig uitgedacht voor ik begon.

Mijn tot nu toe meest geplande "mod" is mijn waterkoeling. Nouja, gepland, hij is al 3 keer aangepast tot nu toe, dus de kwalificatie "gepland" verdient het niet. Andere kleine dingetjes die ik gemod heb: gfx-lcd in de voorkant van m'n case, een baybus, twee 8cm fans in de zijkant, diezelfde fans vervangen door 1 12cm fan in een raampje omdat de gaten niet meer klopten. Een groene ccfl in me case, geschakeld door me baybus (die ook het contrast van m'n lcd regeld en de backlight daarvan schakeld, en ook mn fans schakeld 7v-5v-uit) voor mn waterkoeling was ook nog een 12cm fan bovenin m'n case nodig. Ook heb ik de (bovengenoemd: cumshot-)grijze kleur eraf geschuurd, en vervangen door, euhhh, niets, wel gepolijst dan, dus mooie ijzerkleur zijkanten nu. Geplande mod's voor de toekomst? geen. Aantal verwachte mod's voor de toekomst? veel. Aantal rechterhanden: twee (al wordt dit tegengesproken door menigeen in mijn omgeving, ze hebben mijn naam al verbonden aan elke mod of dergelijks wat fout gaat of niet goed afgewerkt is:"Nou, dat is echt weer op z'n Matthijs' gedaan". Totale kosten: durf niet te tellen ;)
Laat eens pics zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76157

ghe ik heb nog maar 1 echte mod en best veel kleine modjes door bijv mn blacklightpostzegelcontroleerlichtding te vervangen voor een ccfl inmiddels heb ik ook al 5 fans in t begin waren dat er 3 ook heb ik nu een thermometertje :D

nouwja voor mn eerste mod ben ik naar de auto/nmachine-onderdeel-zaak gegaan en heb een paar moontip spuitbussen gehaald heb hem groen met wit gespoten... alleen ik vond het niet compleet dus heb er nog een ovale window in gemaakt t ziet er bestwel leuk uit maar natuurlijk ben ik nog neit tevreden...
dus wil ik over (2?!) maandjes als ik geld heb een nieuwe comp kopen en modden :D das veel leuker :)

meestal maak ik geen plannen maar als ik aan mn electro ga pielen wel... meestal teken ik dan eerst een schema en vraag ik dan hier en daar na of dat t klopt... en daar komt vaak uit dat t niet klopt :D
nouwja ben nu bezig met een baybus en een led thermometertje maar dat gaat ook nog wel ff duren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
Inmiddels zit het merendeel van mijn custom case in elkaar, morgen plexi halen, en geluidsdempende matten :P eventueel nog wat hoek profieltjes :D en dan is het met een beetje geluk eind van de week af...Ik heb pics van hoe het er nu voor staat, maar ik zou bij god niet weten waar ik dat moet uploaden, ik heb geen zin in uren werk om een "tussenfase" te kunnen laten zien.......jullie horen nog meer van mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
Naja, kleine brakke pic dan maar ff snel, post eigenlijk nooit pics van m'n mod (maak ze eigenlijk ook nooit)

Afbeeldingslocatie: http://www.student.hro.nl/0548118/mod.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Laatst online: 07-03 18:12

Kr3Kr

Melpomene

Ik zit altijd in saaie schooluurtjes te schetsen, erg handig... dan werk ik het thuis vaak uit in een tekenprogramma (vaak flash, daar ben ik bekend mee) als dit klaar is print ik het real-size uit, en spuit/zaag/dremel ik het aan de hand van dat papiertje.
Ik ga (als alles een beetje meezit met de IA's) binnenkort beginnen aan m'n 2e PC.
Dat gaat een iPod lookalike worden (plexi, aan de binnenkant wit gespoten, en de voorkant een RVS frontje) de WC komt in die PC, omdat ik m van mn ouders niet in mn "werk"pc mag hebben :D
Voor de rest gebruik ik veel dremel, hetelucht fohns, watervast schuurpapier, loads secondenlijm, en veel plexi.
Vergeet niet dat plexi (of andere stukken plastic) voor veel meer gebruikt kunnen worden dan ramen, denk aan fanducts, dingen om usb aan de voorkant van je kast te modden (houdertjes) en als behuizingen voor LCD's, standaards voor allerlei apparaten (gsm etc)
Als je een drive niet kan stealthen, bv omdat ie niet van jou is ( :P ) kan je een stuk plexi, gespoten, met dubbelzijdig tape aan de lade vastmaken, zodat dat hele ding naar voren komt, en als je ergens op dat plexi drukt, dat ie op het openmaak-knoppie drukt. Werkt vooral goed bij Lite-Ons.

eerstvolgende kleine mod die ik ga doen:de achterkant van mn PC plexiglazeneren, omdat die nog foeilelijk is :P

nog een kleine tip: spuit ook de binnenkant van je kast ;)

[ Voor 2% gewijzigd door Kr3Kr op 17-03-2003 20:45 . Reden: phYzar: mooi afgewerkt voor een nietgeplande mod! ]

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
dr.lowtune schreef op 17 maart 2003 @ 12:27:
Inmiddels zit het merendeel van mijn custom case in elkaar, morgen plexi halen, en geluidsdempende matten :P eventueel nog wat hoek profieltjes :D en dan is het met een beetje geluk eind van de week af...Ik heb pics van hoe het er nu voor staat, maar ik zou bij god niet weten waar ik dat moet uploaden, ik heb geen zin in uren werk om een "tussenfase" te kunnen laten zien.......jullie horen nog meer van mij
PICS!!! :p Nou Burghout, laat je 1337 selfmade case nou eens zien. Je hebt toch gewoon webspace van Chello, daar kun je ze toch gewoon opzetten? En anders wil ik ze wel ff uploaden voor je. Is zo gebeurd.
En ach, ooit wil ik beginnen met modden. Ik ben al een jaar aan het bedenken. :p Komt misschien ook wel omdat ik weinig tijd heb, maar na mijn examens ga ik echt beginnen. (als ik klaar ben met feestvieren --> weer uitstel :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

phYzar schreef op 17 March 2003 @ 19:21:
[...]

Naja, kleine brakke pic dan maar ff snel, post eigenlijk nooit pics van m'n mod (maak ze eigenlijk ook nooit)

[afbeelding]
Ziet er zo op het eerste gezicht goed uit :D
Dat schermpje waar ATI instaat, is dat een LCD of gewoon een stuk verlicht plexiglas ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
Anoniem: 71919 schreef op 17 March 2003 @ 23:08:
[...]

Ziet er zo op het eerste gezicht goed uit :D
Dat schermpje waar ATI instaat, is dat een LCD of gewoon een stuk verlicht plexiglas ?
GFX-lcd (240x128). Staat op deze foto gewoon een bitmapje te laten zien. Wordt verlicht door een backlight die geschakeld wordt door de baybus eronder (Af en toe alle verlichting uit kunnen doen is best handig). Die ronde knop midden op de baybus is een potmeter voor het contrast van het lcd. Ding neemt 2 1/2 bay in beslag maar vond dit de mooiste oplossing om hem in te bouwen (heb toch 10 bays :P maar heb er geen een meer over! :o ). De printplaat erachter is nogal groot maar valt precies mooi tussen de voorkant en het frame.

(wat zeg je? 10 bays vol? jaja, 10 bays vol :o : 3(2,5) voor lcd, 1 voor baybus, 1 voor brander, 1 voor floppydrive, 1 voor hd-bracket, 2 hd's (niet in bracket) onderste bay onbruikbaar door aansluitingen van reservoir in de kast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/lowtune1.JPG

piccie van mijn laatste mod, dus niet mijn custom case. Frontje is gemaakt van de kap van een oude versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

phYzar schreef op 17 maart 2003 @ 23:40:
[...]

GFX-lcd (240x128). Staat op deze foto gewoon een bitmapje te laten zien. Wordt verlicht door een backlight die geschakeld wordt door de baybus eronder (Af en toe alle verlichting uit kunnen doen is best handig). Die ronde knop midden op de baybus is een potmeter voor het contrast van het lcd. Ding neemt 2 1/2 bay in beslag maar vond dit de mooiste oplossing om hem in te bouwen (heb toch 10 bays :P maar heb er geen een meer over! :o ). De printplaat erachter is nogal groot maar valt precies mooi tussen de voorkant en het frame.

(wat zeg je? 10 bays vol? jaja, 10 bays vol :o : 3(2,5) voor lcd, 1 voor baybus, 1 voor brander, 1 voor floppydrive, 1 voor hd-bracket, 2 hd's (niet in bracket) onderste bay onbruikbaar door aansluitingen van reservoir in de kast)
pff, dat wordt dadelijk de kast uitbreiden als je nog een bay nodig blijkt te hebben :P
Binnenkort mag ik op school ff de CNC freesbank gebruiken, dus dan begint het modden voor mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/teasertje_case.JPG

dit is (op verzoek voor Muse) dus waar ik momenteel mee bezig ben. Er moet nog veel aan gebeuren, maar het is om een idee te geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
:9 Woei! Ziet er netjes uit Mark! Heb je dat speciale plexiglas al geregeld? Ik ben echt benieuwd hoe dat er dalijk uit gaat zien met een ccfl er achter. Volgens mij gaat dat echt heel apart worden. En in wat voor kleur ga je je case verven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
Muse schreef op 20 maart 2003 @ 16:29:
:9 Woei! Ziet er netjes uit Mark! Heb je dat speciale plexiglas al geregeld? Ik ben echt benieuwd hoe dat er dalijk uit gaat zien met een ccfl er achter. Volgens mij gaat dat echt heel apart worden. En in wat voor kleur ga je je case verven?
ik weet nog niet hoe of wat, plexi ga ik misschien zometeen halen.....Ik zit er over te denken om hem deze kleur te laten, is wel stijlvol. Zilver is ook wel mooi maar begint een beetje standaard te worden. Beitsen geeft misschien wel een leuk resultaat..... vooralsnog twijfel ik daar dus over, ik ga vanavond eerst de bedrading maar eens in orde maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik ben nu bezig met een nieuwe case voor mijn WC setup, en ik heb gekeken wat voor afmetingen hij moet hebben (net zo breed als de computer) en zorgen dat de onderdelen erin passen. Even daarvan een schetsje gemaakt, zodat ik een idee heb hoe het moet worden, en dan aan de slag. ik had nog geen idee hoe hij in elkaar kwam te zitten, maar ik pakte een plaat mdf, en toen had ik alvast de bodem, de zijkanten wist ik van hoe hoog/breed ze moesten worden, dus die konden ook op maat gemaakt worden.
Daarna verder met de achter en bovenkant, aan de bovenkant bedacht ik opeens "owjah, ik moet er nog inkunnen voor het bijvullen. toen dus een gat afgetekend en uitgezaagd, en toevallig precies binnen de steunvlakken van de kast ( ervaring :+ )

Daarna de gaten voor de fans uitgezaagd, dat is wel wat vernuekt, omdat ik de maten lastig kon overnemen, en het lastig te zagen viel. dus dr zitten wat lelijke randjes, maar niet echt in het zicht. vanavond ga ik denk beginnen met het overbouwen, daar zal ik wel weer effe mee zoet zijn, en kan dan aleen me computer niet gebruiken :(

(dit alles blind getypt :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
dr.lowtune schreef op 20 March 2003 @ 16:58:
[...]

ik weet nog niet hoe of wat, plexi ga ik misschien zometeen halen.....Ik zit er over te denken om hem deze kleur te laten, is wel stijlvol. Zilver is ook wel mooi maar begint een beetje standaard te worden. Beitsen geeft misschien wel een leuk resultaat..... vooralsnog twijfel ik daar dus over, ik ga vanavond eerst de bedrading maar eens in orde maken
Beitsen lijkt me wel heel apart! Zeker voor een case. Zilver zie je inderdaad wel vaker de laatste tijd en zwart is ook zo'n standaard kleur. Btw, voor alle mensen met een zwarte case :p Er is niks mis met zwart hoor, maar als je iets unieks wil moet je géén zwart nemen :p
Maar een mooie lichte beits is perfect voor een case als dit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
Muse schreef op 20 maart 2003 @ 17:20:
[...]

Beitsen lijkt me wel heel apart! Zeker voor een case. Zilver zie je inderdaad wel vaker de laatste tijd en zwart is ook zo'n standaard kleur. Btw, voor alle mensen met een zwarte case :p Er is niks mis met zwart hoor, maar als je iets unieks wil moet je géén zwart nemen :p
Maar een mooie lichte beits is perfect voor een case als dit :)
naja, ik ga het gewoon proberen :) als het niet mooi word kan ik altijd schuren en hem zilver spuiten :P
Pagina: 1