Toon posts:

Siemens M55

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste
Acties:
  • 3.366 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:19
makkelijker is om de smsjes over te zetten naar je pc icm de datasuite.
maar overzetten naar je simkaart, ik zou het niet weten.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Als je interne telefoongeheugen vol zit, dan gaat ie over op je sim kaart. Maar ik zou idd geen idee hebben hoe je berichten op je sim kaart kan zetten. De enige mogelijkheid is berichten te backuppen via de datasuite, of een exacte kopie te maken van je gehele telefoon met behulp van een speciaal programmaatje. Gebruik daarvoor echter google. Heb er zelf geen ervaring mee. Ik heb het meestal voor lief genomen dat ik alles kwijt was. Bovendien (dacht ik) dat het me mogelijke software problemen zou helpen voorkomen. 'k Heb mijn S55 al eens wegens crashes terug laten sturen...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
damster schreef op 01 april 2004 @ 00:09:
[...]

Als je foon uit gaat dan moet je hem toch weer aandoen??
het updaten begint zodra je je mobiel weer aandoet..

of ben ik nu in de war met mijn c35

updaten gaat ook met on-originele kabel.
Heb hier een paar maand geleden met de kabel van stuntprijzen fw 10 opgezet.
nee, want als ik hem weer aanzet, en dan weer op 'volgende' klikt eindigd het programma

iMac specs / PC specs

• job
Oke, ik heb hem even opnieuw geupdate om te kijken wat je nou precies moet doen.

je start het programma, selecteert de taal.
klik op volgende. klik op accoord.
volgende, software gaat zoeken naar de telefoon.
hij wordt gevonden en de software schakelt de telefoon uit, wachten totdat je foon uit is, en doe hem aan. het updaten begint dan :)

Maar voor jouw, omdat het niet helemaal oke werkt.
de software is inderdaad niet helemaal foutloos

doe de telefoon uit :)
start. klik op akkoord, volgende.
de telefoon wordt niet gevonden (logisch hij is uit)
volgende, kies de goede compoort, volgende

hij zegt dan initialiseren.. doe dan snel je mobiel aan :)
de software doet hem dan automatisch uit.
doe hem aan en de update begint :)

succes :)

[Voor 24% gewijzigd door job op 02-04-2004 18:16]

• job
Even een vraagje, wie heeft er ervaring met firmware versie 11 en weet wat ik moet doen?

Ik heb V_klay, en ik de volgende 2 files: full_flash_m55_v11.bin & eep_m55_v11.bin
Wie weet wat ik allemaal moet doen..
Wat moet ik eerst allemaal updaten.. en welke file moet ik flashen.

En wat is dat testpoint gedoe?

[Voor 5% gewijzigd door job op 02-04-2004 19:06]

• M55
  • Niet online
damster schreef op 02 april 2004 @ 18:02:
Oke, ik heb hem even opnieuw geupdate om te kijken wat je nou precies moet doen.

klik op volgende. klik op accoord.
hij wordt gevonden en de software schakelt de telefoon uit, wachten totdat je foon uit is, en doe hem aan. het updaten begint dan :)

Maar voor jouw, omdat het niet helemaal oke werkt.
de software is inderdaad niet helemaal foutloos

doe de telefoon uit :)
start. klik op akkoord, volgende.
de telefoon wordt niet gevonden (logisch hij is uit)
volgende, kies de goede compoort, volgende

hij zegt dan initialiseren.. doe dan snel je mobiel aan :)
de software doet hem dan automatisch uit.
Tot zover kan ik dit allemaal uitvoeren :)
doe hem aan en de update begint :)
succes :)
maar nee, de update begint niet... hij zegt weer dat de telefoon niet aangesloten is, en eindigd het programma :X

iMac specs / PC specs

Anoniem: 94067

ok, datakabel is binnen (die van stuntprijzen), maar nu wil het updaten niet lukken :( Kabel aangesloten, update-progje runnen, gaat zoeken, kan niets vinden. Kies ik voor handmatig, wordt de M55 wel gevonden maar dan treed er een versie-fout op, terwijl ik toch echt een M55 heb en de software voor een M55 :?

Op een andere pc geprobeerd, M55 wordt gevonden, maar weer verkeerde versie. Wat doe ik fout? want ik wil die update (die ik overigens van www.siemens.com heb geplukt, officiele dus) wel graag hebben.

Anoniem: 111265

Ik heb de siemens M55 in combinatie met een abbonement van T-mobile.

Ik heb verder geen extra abbonement om te internetten ofzo. Maar ik wil wel graag internetten op mijn telefoon, want dat kon ik zelfs op de m35 heel makkelijk.

Ik kan alleen nergens duidelijk de instellingen vinden die ik hier voor nodig heb. Kunnen jullie me helpen?

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:13

greatgonzo

schit-te-rend!

Ik wil graag voicedialing inschakelen bij enkele personen uit het telefoonboek, maar dit blijkt niet mogelijk te zijn met mijn m55??

Voicecommand doet het wel, maar in het optie's scherm van de persoon staat geen voicedialing toevoegen.

Wie weet hoe dit kan en wat eraan te doen is??

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:33

Korakal

Up up up!

Klopt, is eigenlijk met geen enkel toestel mogelijk.
Het werkt alleen als je de nummers in je adresboek hebt staan, dwz in het telefoongeheugen (en niet op de SIMkaart). Je telefoon snapt anders niet waar 'ie de voicedial-tags aan moet koppelen.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Korakal schreef op 13 april 2004 @ 12:35:
Klopt, is eigenlijk met geen enkel toestel mogelijk.
Het werkt alleen als je de nummers in je adresboek hebt staan, dwz in het telefoongeheugen (en niet op de SIMkaart). Je telefoon snapt anders niet waar 'ie de voicedial-tags aan moet koppelen.
ok zal eens proberen ze daar heen te kopieren

• Guidooow
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:51
Op de M55 zit een functie die heet 'Alleen deze sim'. Deze functie heb ik een tijdje gelden geactiveerd, en een pasword ervoor ingesteld.
Zo dom als ik ben |:( weet ik hem niet meer; resterende pogingen; 1 ;(

Wat gebeurt er als ik nog een keer fout intoets, kan ik dan nog gewoon deze sim blijven gebruiken, of kan ik zelfs deze sim niet meer gebruiken.

Wat gebeurt er als ik nog een keer fout intoets, word er dan om m'n puck-code of pin2 code gevraagd?

Heeft iemand hier ervaring mee?

• Anoniem: 52977
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Guidooow schreef op 19 april 2004 @ 21:12:
Op de M55 zit een functie die heet 'Alleen deze sim'. Deze functie heb ik een tijdje gelden geactiveerd, en een pasword ervoor ingesteld.
Zo dom als ik ben |:( weet ik hem niet meer; resterende pogingen; 1 ;(

Wat gebeurt er als ik nog een keer fout intoets, kan ik dan nog gewoon deze sim blijven gebruiken, of kan ik zelfs deze sim niet meer gebruiken.

Wat gebeurt er als ik nog een keer fout intoets, word er dan om m'n puck-code of pin2 code gevraagd?

Heeft iemand hier ervaring mee?
waarschijnlijk hoef je daarna alleen je puc 2 code in te voeren en dan kun je de pass overwriten. is niet zon probleem hoor

• Guidooow
Puk 2? Zover ik weet word de pin2 en puk2 code door Nederlandse providers niet verstrekt!

• Anoniem: 52977
  • Niet online
Guidooow schreef op 20 april 2004 @ 16:23:
Puk 2? Zover ik weet word de pin2 en puk2 code door Nederlandse providers niet verstrekt!
sorry bedoelde ook gewoon puc1 code |:(

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Anoniem: 52977 schreef op 20 april 2004 @ 08:51:
[...]

waarschijnlijk hoef je daarna alleen je puc 2 code in te voeren en dan kun je de pass overwriten. is niet zon probleem hoor
Ik denk dat je telefoon geblokkert gaat worden. Alleen deze sim is namelijk een optie van de telefoon, niet van de simkaart.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-09 18:32

Jimbolino

troep.com

er zijn progjes voor die die beveiliging weer resetten, ik was ook mijn toestelcode vergeten, maar heb hem er weer af kunnen halen dmv een progje+datakabel

als je je email adres aanzet in je profile, wil ik wel mailen, denk niet dat tweakers dit op het forum wil hebben (unlock tools)

[Voor 30% gewijzigd door Jimbolino op 22-04-2004 15:28]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Guidooow
staat erin!

Anoniem: 102958

Ik heb vandaag een Siemens M55 gekocht..

Wat me opvalt is dat hij voor mijn gevoel redelijk langzaam is (mijn vorige was nokia 3310.. De screensaver en gifjes enzo hebben een framerate van euh0.25 frames per seconde ofzo... Is dit normaal?

Helaas kan ik nu nog niet veel met het dingetje, omdat ik m'n eigen SIM kaart er nog niet in kan stoppen (SIM-Lock).. Ik ga van het weekend op zoek naar een kabeltje enzo...

Btw, ik lees dit topic nu een beetje door, en zie dat de kabels van stuntprijzen.net moeilijk doen.. Afrader dus?

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 102958 op 22-04-2004 21:51]

• Guidooow
Ik heb ook zo'n goedkoop kabeltje, en ik heb er helemaal geen problemen mee! Ik denk dat het vooral het systeen ligt; serieele aansluiting is een beetje achterhaalt. Bij een orriginele siemens kabel zal het niet veel beter gaan denk ik zo. En een usb kabel is gewoon onbetaalbaar!

En gifjes zijn inderdaad sloom...

• job
De gifjes zijn inderdaad sloom. maar als ze eenmaal compleet afgespeelt zijn gaat het wel snel. Waarom ze de optie (gifjes afspelen) ooit hebben bedacht bij de 55 serie is mij een raadsel.

Mooi.. Dinsdag is m'n kabeltje er...:)
Nu nog op zoek naar een unlockprutje, en dan kan ik bellen.. :P

• Guidooow
Als je er een hebt gevonden die bij jou geen problemen oplevert mag je die mij sturen.

Ik zie de zin van gifjes trouwens niet : :?

Ik heb er eentje gevonden, maar voordat ik misschien mijn mobiel verneuk..

Heeft iemand ervaringen met Siemens M55 Tool by WC-PICKER?

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Toen ik gisteren m'n telefoon pakte, bleek opeens mijn telefoonboek (adresboek) helemaal gewist :'(

Ik heb nog wel een (weliswaar oude) backup op de computer (gewoon de map "\Address book" gekopieërd). Ik kan deze map echter niet terugkopieëren, dan krijg ik steeds geen toegang e.d.
Weet iemand hoe ik mijn adresboek weer terug kan krijgen?

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Anoniem: 82835

Kan je niet dat backup proggie activeren, die je kan downloaden van Siemens? (Siemens Data Suite) Daarmee kan je de boel backuppen enzo..

Edit: oeps, dit was niet Bladerunner, maar Jacky Chan op zijn account .

[Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 82835 op 27-04-2004 22:28]

weet iemand hoe je .wav files werkende krijgt op de m55? ik heb nml een .wav file van ca. 60 kbyte geconverteerd naar 8.000 khz, 8 bits mono zoals de meegeleverde sounds, maar ik krijg na het uploaden via datakabel steeds de melding 'verkeerd formaat'. iemand een oplossing hiervoor?

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:26
Anoniem: 94067 schreef op 29 april 2004 @ 16:12:
weet iemand hoe je .wav files werkende krijgt op de m55? ik heb nml een .wav file van ca. 60 kbyte geconverteerd naar 8.000 khz, 8 bits mono zoals de meegeleverde sounds, maar ik krijg na het uploaden via datakabel steeds de melding 'verkeerd formaat'. iemand een oplossing hiervoor?
Dat krijg ik dus ook niet voor mekaar :/

Ik ben toch malle pietje niet!

• Winnetou
  • Niet online
Anoniem: 82835 schreef op 27 april 2004 @ 22:27:Kan je niet dat backup proggie activeren, die je kan downloaden van Siemens? (Siemens Data Suite) Daarmee kan je de boel backuppen enzo...
Ja maar de backup die ik had was dus gewoon de map gekopieërd vanaf mijn telefoon. Ik heb inmiddels alle nummers er alweer ingezet dankzij een excel-sheet met nummers die ik kon converten en erin zetten :).

Dan over die wav-jes, je moet waarschijnlijk toch nog een andere codering gebruiken. Bij mij werkte onderstaande prima, alleen is de kwaliteit van het geluid dus echt bagger:
Yavi schreef op 17 september 2003 @ 11:53:[...]*knip*
Let wel op de je de juiste codering pakt: DVI/IMA ADPCM 16,000 kHz; 4 Bit; Mono. Met cool edit 2000 (demo staat op tucows/download.com) kun je ze vrij gemakkelijk bewerken en coderen.
De files gewoon op je telefoon droppen en het werkt :).

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 113157

Hey, ik heb een vraagje... mijn siemens usb datakabel werkt niet :( Ik heb een m55, en als ik deze aansluit op mijn computer en datasuite installeer dan kan hij mijn telefoon niet vinden. Al tijdens de install kan ik alleen kiezen tussen com1 en com2 en niet voor usb (of volgens de help voor een virtuele com) en als ik bij instellingen de telefoon ga zoeken vind ie nix... hebben jullie een idee wat ik nu moet doen/waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 51609

Anoniem: 113157 schreef op 05 mei 2004 @ 13:35:
Hey, ik heb een vraagje... mijn siemens usb datakabel werkt niet :( Ik heb een m55, en als ik deze aansluit op mijn computer en datasuite installeer dan kan hij mijn telefoon niet vinden. Al tijdens de install kan ik alleen kiezen tussen com1 en com2 en niet voor usb (of volgens de help voor een virtuele com) en als ik bij instellingen de telefoon ga zoeken vind ie nix... hebben jullie een idee wat ik nu moet doen/waar het aan kan liggen?
heb je de softwre die bij je usb kabel zat geinstalleerd?? bij mij deed ie het ook niet voor ik dat geinstalleerd had.... zodra je die installeerd krijg je bij die data suite de optie com3 en dan werkt et ( als je em al geinstalleerd hebt weet ik et ook niet )

weet iemand anders hoe ik deze telefoon unlock? kan er niet echt een prgrammaatje voor vinden wat mij er vertrouwd genoeg uitziet :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 113157

hey snowtjuh, in ieder geval bedankt. Nee, ik heb dus alleen die datasuite geinstalleerd, heb de kabel gekocht zonder software... leek me namelijk geen probleem omdat iedereen hem hier blijkbaar wel werkend krijgt! Ik heb met een programmatje PL 2303 driver wel die com3 gekregen, alleen dan connect hij nog niet, dus dit programma zal wel niet werken. Het rare trouwens vind ik ook dat als ik mijn telefoon aansluit via de usb hij ook geen apparaat ziet/autodetect!?!? :|

Anoniem: 68280

Per ongeluk heb ik mijn m55 in mijn broekzak met sleutels gedaan. Naderhand ben ik er achter gekomen dat mijn hele scherm verkloot is! Wat kan je er nu aan doen? Verkopen ze nog covers?

• vehpol
  • Laatst online: 17-09 12:23

vehpol

Go Go Gadget!

alwinh schreef op 27 april 2004 @ 21:12:
Toen ik gisteren m'n telefoon pakte, bleek opeens mijn telefoonboek (adresboek) helemaal gewist :'(

Ik heb nog wel een (weliswaar oude) backup op de computer (gewoon de map "\Address book" gekopieërd). Ik kan deze map echter niet terugkopieëren, dan krijg ik steeds geen toegang e.d.
Weet iemand hoe ik mijn adresboek weer terug kan krijgen?
Beetje laat misschien, maar leuk voor een volgende. Ik dacht ook dat dit zo was, nadat een neefje er mee had gespeeld, maar toen waren telefoon en adresboek gewisseld (je kan kiezen wat je wilt zien als ik het goed heb onthouden). Ik weer helemaal blij dat ik dat toen ontdekt had. Als hij wel helemaal echt gewist is dan is dat best @#$ :|

Het is mij wel gelukt om een wav. filetje op mijn computer te krijgen, maar je moet wel echt mazzel hebben als die binnen de maximaal toelaatbare grote valt. Die 20kb is voor dit soort dingen echt veel te weinig.
Anoniem: 68280 schreef op 06 mei 2004 @ 00:43:
Per ongeluk heb ik mijn m55 in mijn broekzak met sleutels gedaan. Naderhand ben ik er achter gekomen dat mijn hele scherm verkloot is! Wat kan je er nu aan doen? Verkopen ze nog covers?
Er zijn speciale spray's voor krassen, maar ik weet niet hoe goed deze werken en hoe diep die krassen zijn en mogen zijn enzo. Je kan altijd even proberen bij een telefoonwinkel, zo'n flesje kost 5 euro ofzo meen ik.

[Voor 22% gewijzigd door vehpol op 06-05-2004 00:52]

Ceci n'est pas une signature!

Anoniem: 113157 schreef op 05 mei 2004 @ 21:35:
hey snowtjuh, in ieder geval bedankt. Nee, ik heb dus alleen die datasuite geinstalleerd, heb de kabel gekocht zonder software... leek me namelijk geen probleem omdat iedereen hem hier blijkbaar wel werkend krijgt! Ik heb met een programmatje PL 2303 driver wel die com3 gekregen, alleen dan connect hij nog niet, dus dit programma zal wel niet werken. Het rare trouwens vind ik ook dat als ik mijn telefoon aansluit via de usb hij ook geen apparaat ziet/autodetect!?!? :|
je hebt winxp? zodra ik mijn data kabel in me usb poort doe herkent ie een nieuwe apparaat... maar dan moet ik wel me datakabel knopje op aan zetten :)

probeer anders een ander usb slot , misschien dat dat helpt. anders vrees ik dat je kabel rot is :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Guidooow
Ik heb me displex gehaald.....maar ik durf het niet te gruiken, heb nog van niemand gehoord of het werkt..... (of niet werkt.......) en heb geen zin om er dalijk achter te komen dat het alleen maar erger word!

Displex is polijst-pasta in een tubetje van E5.50.

Acties:
  • 0Henk 'm!

hoe kan ik trouwens zien welke software versie ik heb?? als ik bij toestel instelling -->toestelnr --> zie je je imei nr --> info --> sw_version 11

heb ik dan software version 11? ik dacht dat we nog bij versie 10 waren... misschien dat daarom me firmware updaten niet lukt ?

zou ieman dmij kunne vertellen of dit idd klopt :) en als er mensen zijn die weten hoe ik em kan unlocken hou ik me ook aanbevolen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Guidooow schreef op 07 mei 2004 @ 14:23:
Ik heb me displex gehaald.....maar ik durf het niet te gruiken, heb nog van niemand gehoord of het werkt..... (of niet werkt.......) en heb geen zin om er dalijk achter te komen dat het alleen maar erger word!

Displex is polijst-pasta in een tubetje van E5.50.
ik heb ook zo'n tubetje gehaald (3 euro bij stuntprijzen.net overigens :P ) maar ik krijg er de krassen van m'n schermpje niet af :/ kan ook zijn omdat het vrij diepe krassen zijn, veel mensen zijn er wel over te spreken.

maar het sloopt je schermpje iig niet :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trefwoord
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 23:01

Trefwoord

blader, blader...

Voor de mensen met een niet werkende seriële datakabel:
Ik heb die van mij (eentje van prijzenstunter.nl) werkend gekregen nadat ik de connector had opengemaakt en na enig speurwerk een kleine draad soldeersel tussen 2 IC-pootjes vond. Na het verwijderen van deze foutieve verbinding werkt de kabel nu goed.

...gevonden!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MVC
  • Laatst online: 09-09 14:58
Nou mooi is dat heb ik m'n M55 naar m'n dealer gebracht hebben ze hem opgestuurd krijg ik hem tetug van Siemens zonder accu. Nu wacht ik dus inmiddels al weer een maand op een accu _/-\o_

Op vakantie met een (toer)caravan, kies uit meer dan 70 verhuurders en huur een caravan in Nederland

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 65423

Ik heb het imode opstart en afsluit gifje eruit gesloopt en ik zie nu dus die snelheidsgif van siemens. Die wil ik er ook graag uitslopen, ik wil dat ie gewoon gelijk uit en aan is zonder graphics at all. Weet iemand hoe dat moet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maarten810
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 19:47
Trefwoord schreef op 07 mei 2004 @ 22:08:
Voor de mensen met een niet werkende seriële datakabel:
Ik heb die van mij (eentje van prijzenstunter.nl) werkend gekregen nadat ik de connector had opengemaakt en na enig speurwerk een kleine draad soldeersel tussen 2 IC-pootjes vond. Na het verwijderen van deze foutieve verbinding werkt de kabel nu goed.
Aha das wel interresant want ik heb ook de stuntprijzen kabel en ik heb maar 3 keer verbinding gekregen met mijn telefoon. Nu zit er helemaal geen leven meer in maar ik durfde de connector niet open te maken. Zou je misschien een foto kunnen posten van wat er nou precies gesoldeert moet worden. Ut zou natuurlijk zonde zijn dat je je kabel anders helemaal weg kan gooien 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Guidooow
Anoniem: 65423 schreef op 07 mei 2004 @ 23:14:
Ik heb het imode opstart en afsluit gifje eruit gesloopt en ik zie nu dus die snelheidsgif van siemens. Die wil ik er ook graag uitslopen, ik wil dat ie gewoon gelijk uit en aan is zonder graphics at all. Weet iemand hoe dat moet?
Volgens mij is dat niet mogelijk... Dan is die de zooi aan't opstarten, volgens mij gaat dat gewoon niet sneller.

-Okay, dan ga ik die displex gewoon s proberen...

-Dat je firmware versie 11 hebt kan goed. De laatste officiele versie van Siemens is inderdaad 10, maar op nieuwere telefoons word 11 geinstalleerd. Versie 11 is trouwens wel ergens op het interenet te downen

-Ben ik de enige waar die goedkope kabel het gewoon altijd doet :? :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 21944

Bij mij werkt de kabel ook als een trein.

Ook de goedkope versie (€7,50 ofzo?)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LaterGast.nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-02-2018

LaterGast.nl

Doe je dat.

Zit hiero te klooien om een van ...opjemobiel.nl een ringtone te laten horen.
Ringtone staat erop naam.mid maar in de /SOUNDS map staat er geen icoontje voor en is dus ook niet te selecteren als ringtone. Wat doe ik fout. Kan het niet vinden in t topic en de manual. Wie weet t? Tnx

Taking PORN off the internet is trying to get pee out of a swimming pool!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XoiN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-01-2021
*-Kick-*

Ik heb net even het hele topic door gebladerd opzoek naar een oplossing voor mijn probleem. En niks gevonden dus..

Ik heb sinds kort dat een aantal toetsen niet meer werken (van de pijltjes boven onder en recht, en de rechter menu toets). Dit is erg vervelend want hierdoor kan ik niet in het menu van de telefoon komen en ook niet in het telefoon boek.
Nou zijn er drie mogelijkheden:
1) Er een nieuwe FW opzetten
2) Telefoon uit elkaar schroeven
3) Telefoon naar Siemens opsturen

Volgens mij vervalt mijn garantie als ik zelf aan de haal ga met de telefoon, maar als ik hem opstuur ben ik hem ook weer een paar dagen kwijt. Wie heeft een oplossing voor mijn toetsen probleem of wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

ff een reactie nav. siemens m55

Op de markt zijn er wél nieuwe frontjes voor de m55 te vinden zag ik afgelopen week, en sommigen zien er zelfs mooi uit ook (maar ik heb niet veel vertrouwen in de kwaliteit van het plastic). Om deze frontjes te gebruiken moet je wel de originele behuizing verwijderen en verlies je waarschijnlijk je garantie.

voor de s55 zag ik +/-5 verschillende frontjes, maar die waren echt lelijk :( (ik heb nu n s55..)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• job
XoiN schreef op 24 mei 2004 @ 19:56:
*-Kick-*

Ik heb net even het hele topic door gebladerd opzoek naar een oplossing voor mijn probleem. En niks gevonden dus..

Ik heb sinds kort dat een aantal toetsen niet meer werken (van de pijltjes boven onder en recht, en de rechter menu toets). Dit is erg vervelend want hierdoor kan ik niet in het menu van de telefoon komen en ook niet in het telefoon boek.
Ik kwam er laatst achter dat mijn omhoog knopje niet goed werkt.
ik moet hem echt goed indrukken. Raar terwijl dat de toets is die ik het minst gebruikt.

- Ik denk niet dat een andere firmware je probleem kan oplossen.
- uitelkaar halen, gaat zonder reparatie kit niet zo eenvoudig, maar het kan wel.
je garantie vervalt natuurlijk en ik bang dat je dit niet zomaar kan repareren..
of het moet een stof probleempje zijn.

Ik denk dat die van mij het nog wel een half jaar vol houdt.
dan koop ik wel een nieuwe en laat ik hem een paar week voor het einde van de garantie periode wel repareren.

Eindelijk heb ik m'n mobiel simlock vrij gekregen (foutje in de firmware :P). Zal er hier in het topic maar niet over hebben, aangezien dat niet mag.. (En voor de geinteresseerden, volgensmij staat m'n mail in m'n profiel...)

Ik heb nu dus TELE2 op m'n M55, en dus een logo met 2 lijnen (TELE2; NL TELFORT).. Het lijkt er op dat je het logo niet weg krijgt als het bestaat uit 2 lijnen.. Het vervangen door een plaatje werkt helemaal niet meer, en een trucje dat ik op internet had gevonden haalt de NL Telfort weg, maar TELE2 blijft in beeld staan..

Iemand een idee hoe ik die TELE2 toch weg krijg?

Anoniem: 102958 schreef op 02 juni 2004 @ 20:09:
Eindelijk heb ik m'n mobiel simlock vrij gekregen (foutje in de firmware :P). Zal er hier in het topic maar niet over hebben, aangezien dat niet mag.. (En voor de geinteresseerden, volgensmij staat m'n mail in m'n profiel...)

Ik heb nu dus TELE2 op m'n M55, en dus een logo met 2 lijnen (TELE2; NL TELFORT).. Het lijkt er op dat je het logo niet weg krijgt als het bestaat uit 2 lijnen.. Het vervangen door een plaatje werkt helemaal niet meer, en een trucje dat ik op internet had gevonden haalt de NL Telfort weg, maar TELE2 blijft in beeld staan..

e-mail staat niet in je profiel (hinthint) zou je even kunnen mailen naar neo2002 AT home.nl? heb hier namelijk nog een 2e m55 liggen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChAoS Overlord
  • Laatst online: 20-09 05:50
Hoogst eigenaardig, maar de kabel werkt bij mij maar op één van mijn beider pc's terwijl de compoorten beiden op zelfde instellingen staan, en de andere pc bvb perfect werkt met mijn rekenmachine (ook via compoort).

Als ik op mijn main machine (jammer genoeg die waar het dus NIET op werkt) gebruik wil maken van de kabel, kan ik mijn gsm (soms) detecteren op com1 of com2 als ik hem daarop aansluit, maar van zodra ik verbinding maak, verliest hij zijn verbinding quasi onmiddellijk...

Hoe komt het en wat kan ik er aan doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m-m
  • Niet online
Inmiddels lijd ik trouwens aan een het ouderwetse Siemens probleem "Kaartfout!" :r :r

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:13

Klippy

Still Game

Ik heb een probleem :P

Ik synchroniseer de Outlook agenda met XTDN ding van de datasuite, alleen nu staat in de GSM m'n tijd een uur eerder dan in Outlook... Geen idee waar het aan ligt.
Tijdzones staan beide op Amsterdam, gebruik nu zomertijd op de M55, maar dat helpt ook niks...

Geen idee of dat ligt aan M55, Outlook of XTDN... :?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 45379

ChAoS Overlord schreef op 07 juni 2004 @ 14:04:
Hoogst eigenaardig, maar de kabel werkt bij mij maar op één van mijn beider pc's terwijl de compoorten beiden op zelfde instellingen staan, en de andere pc bvb perfect werkt met mijn rekenmachine (ook via compoort).

Als ik op mijn main machine (jammer genoeg die waar het dus NIET op werkt) gebruik wil maken van de kabel, kan ik mijn gsm (soms) detecteren op com1 of com2 als ik hem daarop aansluit, maar van zodra ik verbinding maak, verliest hij zijn verbinding quasi onmiddellijk...

Hoe komt het en wat kan ik er aan doen?
heb ik ook gehad, zeker een el cheapo kabel?

[Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 45379 op 08-06-2004 16:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-09 13:52
Ah dit topic weer :9~ :P

Zijn er al mensen die de opzegbrief verstuurd hebben? Ik was het namelijk al helemaal vergeten tot ik dit topic zag :X :)

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Legend
Chimera schreef op 08 juni 2004 @ 16:28:
Ah dit topic weer :9~ :P

Zijn er al mensen die de opzegbrief verstuurd hebben? Ik was het namelijk al helemaal vergeten tot ik dit topic zag :X :)
Euh, volges mij zit je een beetje verkeerd :p

• Anoniem: 64935
  • Niet online
Die van mij is gister ineens kapot gegaan, meteen gister naar siemens gebelt en die vertelde me dat het waarschijnlijk de accu zou zijn na de specificaties die ik gaf van wat ik al had geprobeert om hem weer aan de praat te krijgen.

Dat de accu kapot gaat is een veelvoorkoment probleem heb ik meteen ook gehoort. Helaas had de winkel niet een accu liggen om te kijken of het echt aan de accu lag dus dat word waarschijnlijk 3 weken minimaal wachten op antwoord.

Dus hier mijn reactie aan siemens : DOE ER BETERE ACCU's IN BESPAAR DAAR NIET OP haha 8)7

Groeten Emiel ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

m-m schreef op 07 juni 2004 @ 14:15:
Inmiddels lijd ik trouwens aan een het ouderwetse Siemens probleem "Kaartfout!" :r :r
Hmz, heb die kaartfouten alleen voor elkaar gekregen bij mijn S35i. Die kwamen alleen te voorschijn als ik mijn foon liet stuiteren op een hard oppervlak vanaf minimaal 30-40 cm hoogte..

Mijn "nieuwe" S55 (inmiddels al een jaar oud, ben zelfs aan mijn 3e variant bezig sinds eergister) heeft daar geen last van. (Eerlijk gezegt ook nog niet zo specifiek uitgeprobeerd.)

Beide met dezelfde Dutchtone sim kaart uit 2002.

Welke provider sim kaart gebruik jij?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 37002

Klippy schreef op 08 juni 2004 @ 12:51:
Ik heb een probleem :P

Ik synchroniseer de Outlook agenda met XTDN ding van de datasuite, alleen nu staat in de GSM m'n tijd een uur eerder dan in Outlook... Geen idee waar het aan ligt.
Tijdzones staan beide op Amsterdam, gebruik nu zomertijd op de M55, maar dat helpt ook niks...

Geen idee of dat ligt aan M55, Outlook of XTDN... :?
Hmmz, het ligt echt aan de zomertijd/wintertijd instelling, dit heb ik zelfs ergens gelezen alleen weet ik niet meer waar. Het is dus de bedoeling dat je bij de nederlandse zomertijd, ook in je mobiel aangeft dat het zomertijd is. Dit kun je doen bij:
- Instellingen (9)
- Klok (6)
- Tijdzones (2)
- Berlijn > opties, en dan vinkje bij zomertijd

• Klippy

Klippy

Still Game

Anoniem: 37002 schreef op 02 juli 2004 @ 21:31:
[...]

Hmmz, het ligt echt aan de zomertijd/wintertijd instelling, dit heb ik zelfs ergens gelezen alleen weet ik niet meer waar. Het is dus de bedoeling dat je bij de nederlandse zomertijd, ook in je mobiel aangeft dat het zomertijd is. Dit kun je doen bij:
- Instellingen (9)
- Klok (6)
- Tijdzones (2)
- Berlijn > opties, en dan vinkje bij zomertijd
Bedankt, maar volgens mij werkt 't al.
Kan nu even niet testen, maar viel me deze week op dat het goed ging.

Wat je zei had ik al 10x gedaan, alleen ik zet die telefoon bijna nooit uit, maar na een 'reboot' van de M55 werkt 't opeens :?
Weet niet zeker of het daaraan lag, maar 't is weer goed iig.

Anoniem: 118415

Heb ff snel door de topic gekeken, maar kon hier zo gauw niks over vinden:

Afgelopen week is bij mij tot 2 keer toe mijn adresboek en één keer mijn instellingen van mijn achtergrond en beltonen enz. gewist :X
Dit gebeurde telkens nadat mijn telefoon vastgelopen was tijdens het gebruiken van wap en ik hem opnieuw aan moest zetten door de batterij eruit te halen en er weer in te doen.

Heeft iemand anders hier ook last van en kan ik dit zelf oplossen, nieuwe firmware ofzo erop zetten, of moet ik em voor garantie op gaan sturen naar siemens :(?

[Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 118415 op 10-07-2004 17:16. Reden: typfoutjes er uit gehaald....]

• astayax
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 09:32
Afgelopen week is bij mij tot 2 keer toe mijn adresboek en één keer mijn instellingen van mijn achtergrond en beltonen enz. gewist :X
Heb hetzelfde voor gehad. Ineens adresboek gewist en klok gereset. Ondertussen valt hij ook af en toe gewoon uit. Heb hem vandaag maar laten opsturen naar Siemens (gelukkig nog garantie).
Heeft iemand anders hier ook last van en kan ik dit zelf oplossen, nieuwe firmware ofzo erop zetten, of moet ik em voor garantie op gaan sturen naar siemens :(?
De laatste firmware van bij Siemens was bij mij al de versie die er bij aankoop op stond. Dat levert dus niet veel op.

Anoniem: 118415

das niet zo mooi dan als t bij meerdere telefoons voorkomt, maar bij mij heeft ie t nou al weer een tijdje goed gedaan dus wacht eerst nog maar af of het bij deze twee keer blijft.
En tja anders wordt het dus ook opsturen voor mij :(

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Haa mensen .... ik heb een nieuwe phone en ga mijn M55 verkopen aan mijn nichtje. Nu heb ik alle rotzooi eraf gejenst .... maar ook het hele bestand met wallpapers, ringtones enz. enz. Dat was niet helemaal de bedoeling. Weet iemand of ik die officiele data ergens kan downloaden ... ik heb een datakabeltje dus krijg het wel op de M55.

• job
Op de siemens site kan je alle ringtones en wallpapers die er standaard opstaan downloaden: http://www.siemens-mobile...m55_preinstalled_emea.zip

Mis je nog meer bestanden, dan moet je je maar even mailen.. Ik heb de complete m55 geupdate voordat ik hem ging gebruiken.

Anoniem: 113192

Bij de m55 zijn er standaard geluiden ingesteld, oa. een koe, voor verschillende groepen in je telefoonboek. Als je het volume insteld voor die groepen (familie, vrienden, vip, enz.) kan je deze horen. Hoe kan ik deze instellen als ringtone bij een andere groep, of hoe kan ik deze geluiden vinden op mijn telefoon met de datakabel? Als ik met de datakabel op de telefoon kijk kan ik de geluiden niet vinden.

Anoniem: 121761

Ik heb ook een M55 en ik heb een paar geheime beltonen ontdekt
Deze zijn NIET te vinden onder de mapindeling, of in de verborgen mappen.

Je kan ze afspelen door naar Instellingen/geluid/VOLUME te gaan, en daar bijv. in de map inkomende oproepen op "familie" of "vrienden" te klikken. Je hoort een koe loeien, of iemand HEY roepen, en meer van die dingen...

Waar kan ik deze toontjes vinden, als ik inlog via de datakabel...

groet, Maarten

Anoniem: 113192

Anoniem: 121761 schreef op 24 augustus 2004 @ 13:10:
Ik heb ook een M55 en ik heb een paar geheime beltonen ontdekt
Deze zijn NIET te vinden onder de mapindeling, of in de verborgen mappen.

Je kan ze afspelen door naar Instellingen/geluid/VOLUME te gaan, en daar bijv. in de map inkomende oproepen op "familie" of "vrienden" te klikken. Je hoort een koe loeien, of iemand HEY roepen, en meer van die dingen...

Waar kan ik deze toontjes vinden, als ik inlog via de datakabel...

groet, Maarten
Als je nou eerst het vorige bericht leest, daar staat precies hetzelfde in. :?

• pc1t
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-08 15:43
Hoi,

Ik heb een Siemens M55 nu is er tijdens het updaten iets mis gegaan en nu wil de gsm niet meer aan. Weet iemand een oplossing?

:'(

[Voor 14% gewijzigd door pc1t op 29-09-2004 13:11]

Anoniem: 93317

Ik heb hier een Siemens M55 en ik wou graag weten hoe je een pause ('p') kunt invoeren bij een telefoonnummer? Bij een nokia en een sony ericsson gaat dit gemakkelijk maar over de M55 kan ik niets vinden. Ook niet in de officiele handleiding of bij google! Weet iemand het hier. BTW, sterretje of hekje ingedrukt houden is het niet!

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 93317 op 29-09-2004 15:51]

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-09 13:20
ik heb ook een vraag: is er een methode om met 1 toets handsfree op te nemen?

eigenlijk is dit carkit functionaliteit die ik zonder carkit wil gebruiken.
nu moet ik 3x drukken, 2x links, 1x rechts.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
pc1t schreef op 29 september 2004 @ 13:01:
Hoi,

Ik heb een Siemens M55 nu is er tijdens het updaten iets mis gegaan en nu wil de gsm niet meer aan. Weet iemand een oplossing?

:'(
Heb ik ook gehad, naar siemens opgestuurd, hebben ze printplaat vervangen. Toen ik de telefoon terug kreeg was ie gewoon nog stuk :? Dus ik weer opsturen, weer printplaat vervangen en ja hoor, het werkte :)

• Mizitras
  • Niet online
Ik kan honderd keer proberen om een voicemail in te spreken, ALTIJD zit er wel een korte open plaats dat er géén geluid is, wat het geheel, meestal liefst zo kort mogelijk, er niet duidelijker op maakt !

Kan ik via de datakabel (heb ik) en de Siemens Datasuite, of via Windows Verkenner zelf, geen soundfile afspelen, op de moment dat ik m'n voice 'inspreek' ???

GSM naast boxen, oortjes, etc....leggen heeft geen zin, hij hoort dan bijna NIETS van lage tonen (<1000Hz) en alleen dus hoog gewauwel :(

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Mizitras
  • Niet online
bumptiebump

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Anoniem: 129153

Ik heb een tijdje gelede de siemens m55 gekocht opzich leuk ogend mobiel wel beetje langzaam in java :( vergeleke andere mobiellos van dezelfde generatie!!

Maar ik heb dus een datakabel gekocht voor de com poort (niet usb) opzich werkt hij met data exchange software goed ik kan fotos naar me pc uploade en java games naar me mobiel uploade !!! via me pc

maar nou wil ik me firmware updaten alleen als ik me mobiel al aansluit aan me data kabel en me pc opstart nix aan de hand
ik start de firmware update soft. op en hij herkent me mobiel aan com1 (wat klopt)
maar dan als die wil beginnen en zegt even wachten aub begint me mobiel zichzelf uit te zetten :S en ja daarna zegt die ineens dat het de verkeerde software versie is :S ik heb al vanalles geprobeerd maar ik krijg het niet voor mekaar om me firmware uptedaten "heeft iemand tips?"

ps. is de firmware updaten toevallig gewoon wat bestande die erop worden gezet? anders kanje toch je hele zooi opje m55 inpakken en emaile naar bijv. mij en dat ik ze dan kopieer naar me mobiel en de andere bestande overschrijf?? of werkt dat zo niet???

en hoe kanje inje mobiel zien welke firmware je hebt

zowiezo alvast bedankt :)

Anoniem: 129153

Anoniem: 102958 schreef op woensdag 02 juni 2004 @ 20:09:

ik zieje mail niet inje profiel sorry zouje het toevallig wel naar me kunne maile hoeje simlock vrij krijgt? (of toevoegge // msn // :) silent_crono@hotmail.com ) alvast bedankt :D

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Anoniem: 129153 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 18:31:

[...]breezah-blaaat[...]

ps. is de firmware updaten toevallig gewoon wat bestande die erop worden gezet? anders kanje toch je hele zooi opje m55 inpakken en emaile naar bijv. mij en dat ik ze dan kopieer naar me mobiel en de andere bestande overschrijf?? of werkt dat zo niet???

en hoe kanje inje mobiel zien welke firmware je hebt

zowiezo alvast bedankt :)
1 - nee, dat werkt zo niet
2 - info over je gsm: *#06# (en dan evt. klikken op meer, info, verder oid.

Het kan trouwens zijn dat jij dus al dezelfde of een nieuwere softwareversie op je telefoon hebt, waardoor er niet geupdate wordt.

• Anoniem: 99760
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anoniem: 102958 schreef op woensdag 02 juni 2004 @ 20:09:
(En voor de geinteresseerden, volgensmij staat m'n mail in m'n profiel...)
dus nie he... hij is helemaal blanco. zelfs geen ICQ, Mail of MSN.

kan je kontakt met me opnemen?

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

ik zag gisteren in de trein een man die zijn telefoon (Nokia) oplaade met zo'n koffiemolen achtig apparaatje.

Weet iemand of die ook ergens verkrijgbaar zijn voor de M55?

Anoniem: 123710

M'n M55 is per ongeluk in de was terecht gekomen. Een geluk was dat op het moment dat ie daadwerkelijk de was in ging, de accu op was en 't mobieltje dus uitgeschakeld was. Na de was er dus achter gekomen, tijd lang laten drogen op de verwarming... het het leek verder allemaal nog te werken.

Nu heb ik echter het probleem dat mensen mij maar heel zachtjes kunnen verstaan aan de andere kan van de verbinding. Dus hoogst waarschijnlijk is de mic beschadigd. Maar is er misschien een optie die ik over het hoofd zie die het volume van de mic bepaald?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FraXon
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-06 10:31
Ik heb al zeer lang een Siemens M55 en het bevalt me zeer goed. Ook heb ik al vanaf het begin een datakabel erbij gekocht, maar die heb ik nooit aan de praat gekregen. Ik zie hier wel vaak berichten dat dat bij veel mensen het geval is, maar dan zit de fout dat Siemens Data Suite het niet doet en dergelijk. Bij mij kan hij de software niet vinden. Ik heb 1 kabel, ik plug m'n mobiel erin, stop hem in de usb poort. Win Xp, zegt meteen : nieuwe Hardware gevonden, word gedownload, en dan staat er. USB device software zoeken. Maar dan kan hij nix vinden en gebeurt er niets. Is er iemand die mij kan helpen ?

BVD

• Mizitras
  • Niet online
Ik kwam er laatst achter dat mijn omhoog knopje niet goed werkt.
ik moet hem echt goed indrukken. Raar terwijl dat de toets is die ik het minst gebruikt.

- Ik denk niet dat een andere firmware je probleem kan oplossen.
Problemen die in de laatste twee weken spontaan (en vrij snel na elkaar) zijn opgetreden:
-Knop 6mno moet ik opeens nogal 'stevig' induwen, wat soms leidt dat ik dan opeens bij n of o al zit.
-En ja, ook bij mij werkt de volledig rechtse menu-knop soms niet, terwijl na af-opzetten het vaak terug goed is, voor een paar klikjes. En het klotige, dit gaat meestal wel TOT ik daarop wil duwen voor het zenden van een SMS of als dat niet lukt, wil opslaan ...maar dan kan ik niet JA-selecteren!!!

Dit is gewoon een softwareprobleem, altijd zo spontaan, en na afzetten lukt het terug...dat is toch geen slijtage lijkt mij!!!

Iemand een idee hoelang een mobieltje weg is als je die binnendoet onder garantie, en wat Siemens hiermee zal doen? (Want dit vind ik niet onder de 6maanden toestenbord/scherm-garantie vallen, wel de 2-jaar voor het toestel). Want ik wil NIET betalen voor dit!

• m-m
  • Niet online
De mijne heeft, na ruim anderhalf jaar dagelijkse dienst, deze problemen gelukkig niet. Wat er bij mij constant mis gaat is dat het contact van het speakertje stuk gaat. Dan hoor je 'm dus niet overgaan (erg fijn als je m als wekker gebruikt zoals ik :X ) en dan kan je ook niet degene aan de andere kant van de lijn horen. Enige oplossing is de Russische methode: een paar keer hard met het ding op tafel slaan.
Maar goed, 2 jaar garantie? Dat wist ik niet. Het punt met Siemens is alleen dat ze er om bekend staan garantie te weigeren, vaak met "waterschade" als smoesje. En dan ben je fucked.

• The Legend
Ik heb na 2 jaar ook last van het toetsenbord. De 2e functieknop rechtsboven weigerd regelmatig dienst, evenals de 5 en de 6.. erg irritant :(

• Klippy

Klippy

Still Game

Ik had ook wat last van m'n toetsenbord, maar ik heb er een nieuw frontje opgezet en toen meteen de keypad wat schoon gemaakt, er een beetje beter opgezet en sindsdien nergens last meer van.
Dus denk dat het vooral stof is of andere zooi. Mestal wel makkelijk te verhelpen.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-09 18:32

Jimbolino

troep.com

m-m schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 01:21:
Enige oplossing is de Russische methode
Dit heb ik ook even gehad, had hem die dag een keer laten vallen, en toen deed het speakertje het niet meer... Na een paar klappen werkte ie weer en heb het probleem nooit meer terug gezien...

btw, mensen met het toetsenprobleem, hebben jullie de v.91 firmware al geprobeert?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Mizitras
  • Niet online
Er is een v10 firmware, maar neen, ik heb nog niet sinds mijn aankoop (april 2004) firmware geupdated. Is er in V.91 dan een bug-fix ofzo???

Het frontje veranderen van de M55? Hoe? Want ik las hier ook dat teveel prutsen al snel de garantie verf*ckt. Dan kan ik ook even het stof wegborstelen, hopelijk ligt het daaraan.

• m-m
  • Niet online
frontje veranderen ben ik ook wel nieuwsgierig naar, ik dacht dat dat niet kon?

• Klippy

Klippy

Still Game

Het kan wel, maar dan is wel je garantie verlopen denk ik.

Is trouwens wel een beetje gepruts om je antenne te vervangen, lukte mij alleen door de bevestigingspuntjes op het oude frontje af te breken, dan is het vrij simpel te doen. Alleen is dan je oude frontje niet echt bruikbaar meer of je antenne gaan vastlijmen. De antenne bestaat trouwens gewoon uit 2 stukjes metaal die aan de achterkant van het frontje zitten, dus je kan er niks aan slopen ofzo, vrij flexibel materiaal dus makkelijk terug te buigen.

Daarna hoef je alleen de trilmotor en microfoon naar het nieuwe frontje te verhuizen, maar die zijn zeer simpel los te halen, zitten los in het frontje in 2 aparte vakjes, kan je er zo uit en weer in klikken.

Ik dacht dat ik toch maar 1 jaar garantie had dus heb gewoon wat aangekloot en het resultaat is best netjes. Mooier dan het originele vind ik en voelt ook stevig aan, best goede kwaliteit. En hij is wer krasvrij natuurlijk dus ik ben er blij mee.
Kost je een half uurtje werk en een frontje is 5 euro op de bekendere GSM onderdelen sites die je wel via Google kan vinden. Kan geen linkje geven naar waar ik het gekocht heb, want daar staan geloof ik wat minder legale linkjes op die pagina naar gratis JAVA applets.
verder heb je nog een Torx 5 nodig, maar die had ik gewoon bij het frontje besteld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Ik ga hem binnenbrengen onder garantie (2-jaar, en niet alleen omdat het Siemens is, maar ook omdat het Europees verplicht is voor deze toestellen.)
Ik moet wel een waarborg betalen van 12,5€. En de winkel zal mijn in tussentijd een vervangtoestel geven, dus dat zit wel snor.
Toch, iemand nog ideetjes over die andere dingen die ik opsomde?

• Mizitras
  • Niet online
Ik heb de soundfiles die ik wou geconverteerd naar IMA ADPCM 11.025Khz mono en een andere naar 22.050Khz, maar niet de 16Khz die men hier aangaf, die mogelijkheid had ik niet.
En ook niet om de DVI ADPCM codec te gebruiken.

Heeft iemand die nog? Of kan iemand voor mij iets converteren eenmalig? (emailtje)

Anoniem: 21944

Ook ik heb sinds een week of 3 een probleem met mijn toetsenbordje. De 4ghi wil het nog wel eens slecht doen. Ik moet hem dan vaker of harder indrukken.

Volgens mij is het gewoon stof, dus ik zou hem graag schoonmaken. Alleen heb ik niet van die kleine torx-schroevendraaiertjes. Hoe hebben jullie dit gedaan?

• Mizitras
  • Niet online
@NioXX: Is je toestel op de zijkant houden, en goed met tegen je andere hand slagen, het hielp mij zo twee weken vooruit al :)

Anoniem: 88197

Vorige week heb ik 3 frontjes (niet origineel) voor mijn Siemens M55 gekocht, tezamen met een Torx 5 schroevendraaier. Ik heb de hele zooi opengeschroefd en bijna alles kan ik overzetten. Alleen de antenne in het achterkantje en het 'luister'-gedeelte in het voorkantje zitten muurvast. De antenne lijkt me het grootste probleem, aangezien zonder antenne het bereik wel eens slecht kan zijn Wink.

Ik heb al geprobeerd het los te krijgen, maar ik ben bang dat ik het afbreek. Iemand enig idee?? Bedankt!

via google zoeken op M55 frontje vervangen levert nergens een tutorial op. Ik heb van de desbetreffende winkel een plaatje gekregen hoe je de M55 uit elkaar haalt, maar de antenne laten ze zitten...

@Eggy: door deze onduidelijke topictitel had ik het niet gevonden :)

/Edit: ik ben echt nog niet wakker... In dit topic staat het uitgelegd 8)7 Sorry!

[Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 88197 op 26-01-2006 10:43]

• Eggy
  • Laatst online: 13-07-2021

Eggy

Goo goo g'joob

Ik vroeg me inderdaad ook af wat die smiley in de titel deed. Heb hem gelijk even ge-edit.

Edit: Hehe, ik moet toegeven dat ik het inderdaad ook nog niet had zien staan in dit topic. Ik had even snel met Google gezocht maar kon zo 1-2-3 ook niets vinden.

[Voor 84% gewijzigd door Eggy op 26-01-2006 10:49]

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Echt suf dat je je oude frontje moet vern**ken. Goed, dat doen we dan maar...

Er staat niets over het gedeelte in het voorkantje zeg maar (bij de luidspreker). Hier zit ook wat metaalachtig spul in. Nou, we proberen eerst maar zonder :)

Goed, antenne is overgezet, is ook gelukt. Geluid is alleen megazacht, waarschijnlijk omdat ik het luidspreker gedeelte niet heb overgezet... Hoe krijg ik dit ooit uit het voorkantje??? Het moet eigenlijk voor zaterdagmiddag af, tis namelijk een cadeautje :)

• Klippy

Klippy

Still Game

Uuhm, luidspreker gedeelte?
Kan ik me niet herinneren :P Weet alleen dat de trilmotor en microfoon vooraan zaten.

Maar als dat een los onderdeel is moet het makkelijk zijn, want ik kan 't me niet herinneren dus heb ik er niet langer dan 10 seconden over gedaan :P
Anders post een foto als je er niet uitkomt, die M55 gebruik ik zelf niet meer en broertje is weg nu met die GSM dus kan niet ff kijken :)

In het voorste frontje zat nog iets waardoor het geluid gaat... Heb jij iets veranderd aan het voorste frontje? Ik heb het idee dat iets daarin het geluid versterkt.

Nu ff geen mogelijkheid te piccen, doe ik vanav thuis.

• Klippy

Klippy

Still Game

Ik heb geloof ik alleen dat roostertje eruit gehaald, maar alleen omdat dat mooier uitziet.
Moet je het venster er af halen, kan je het er zo tussenuit nemen.

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee