|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|
Heb ik ook gehad, naar siemens opgestuurd, hebben ze printplaat vervangen. Toen ik de telefoon terug kreeg was ie gewoon nog stukpc1t schreef op 29 september 2004 @ 13:01:
Hoi,
Ik heb een Siemens M55 nu is er tijdens het updaten iets mis gegaan en nu wil de gsm niet meer aan. Weet iemand een oplossing?
Kan ik via de datakabel (heb ik) en de Siemens Datasuite, of via Windows Verkenner zelf, geen soundfile afspelen, op de moment dat ik m'n voice 'inspreek' ???
GSM naast boxen, oortjes, etc....leggen heeft geen zin, hij hoort dan bijna NIETS van lage tonen (<1000Hz) en alleen dus hoog gewauwel
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
Anoniem: 129153
Maar ik heb dus een datakabel gekocht voor de com poort (niet usb) opzich werkt hij met data exchange software goed ik kan fotos naar me pc uploade en java games naar me mobiel uploade !!! via me pc
maar nou wil ik me firmware updaten alleen als ik me mobiel al aansluit aan me data kabel en me pc opstart nix aan de hand
ik start de firmware update soft. op en hij herkent me mobiel aan com1 (wat klopt)
maar dan als die wil beginnen en zegt even wachten aub begint me mobiel zichzelf uit te zetten
ps. is de firmware updaten toevallig gewoon wat bestande die erop worden gezet? anders kanje toch je hele zooi opje m55 inpakken en emaile naar bijv. mij en dat ik ze dan kopieer naar me mobiel en de andere bestande overschrijf?? of werkt dat zo niet???
en hoe kanje inje mobiel zien welke firmware je hebt
zowiezo alvast bedankt
Anoniem: 129153
ik zieje mail niet inje profiel sorry zouje het toevallig wel naar me kunne maile hoeje simlock vrij krijgt? (of toevoegge // msn //Anoniem: 102958 schreef op woensdag 02 juni 2004 @ 20:09:
Eindelijk heb ik m'n mobiel simlock vrij gekregen (foutje in de firmware). Zal er hier in het topic maar niet over hebben, aangezien dat niet mag.. (En voor de geinteresseerden, volgensmij staat m'n mail in m'n profiel...)
Ik heb nu dus TELE2 op m'n M55, en dus een logo met 2 lijnen (TELE2; NL TELFORT).. Het lijkt er op dat je het logo niet weg krijgt als het bestaat uit 2 lijnen.. Het vervangen door een plaatje werkt helemaal niet meer, en een trucje dat ik op internet had gevonden haalt de NL Telfort weg, maar TELE2 blijft in beeld staan..
Iemand een idee hoe ik die TELE2 toch weg krijg?
1 - nee, dat werkt zo nietAnoniem: 129153 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 18:31:
[...]breezah-blaaat[...]
ps. is de firmware updaten toevallig gewoon wat bestande die erop worden gezet? anders kanje toch je hele zooi opje m55 inpakken en emaile naar bijv. mij en dat ik ze dan kopieer naar me mobiel en de andere bestande overschrijf?? of werkt dat zo niet???
en hoe kanje inje mobiel zien welke firmware je hebt
zowiezo alvast bedankt
2 - info over je gsm: *#06# (en dan evt. klikken op meer, info, verder oid.
Het kan trouwens zijn dat jij dus al dezelfde of een nieuwere softwareversie op je telefoon hebt, waardoor er niet geupdate wordt.
Anoniem: 99760
dus nie he... hij is helemaal blanco. zelfs geen ICQ, Mail of MSN.Anoniem: 102958 schreef op woensdag 02 juni 2004 @ 20:09:
(En voor de geinteresseerden, volgensmij staat m'n mail in m'n profiel...)
kan je kontakt met me opnemen?
Weet iemand of die ook ergens verkrijgbaar zijn voor de M55?
Anoniem: 123710
Nu heb ik echter het probleem dat mensen mij maar heel zachtjes kunnen verstaan aan de andere kan van de verbinding. Dus hoogst waarschijnlijk is de mic beschadigd. Maar is er misschien een optie die ik over het hoofd zie die het volume van de mic bepaald?
BVD
Ik heb sinds kort dat een aantal toetsen niet meer werken (van de pijltjes boven onder en recht, en de rechter menu toets). Dit is erg vervelend want hierdoor kan ik niet in het menu van de telefoon komen en ook niet in het telefoon boek.
Problemen die in de laatste twee weken spontaan (en vrij snel na elkaar) zijn opgetreden:Ik kwam er laatst achter dat mijn omhoog knopje niet goed werkt.
ik moet hem echt goed indrukken. Raar terwijl dat de toets is die ik het minst gebruikt.
- Ik denk niet dat een andere firmware je probleem kan oplossen.
-Knop 6mno moet ik opeens nogal 'stevig' induwen, wat soms leidt dat ik dan opeens bij n of o al zit.
-En ja, ook bij mij werkt de volledig rechtse menu-knop soms niet, terwijl na af-opzetten het vaak terug goed is, voor een paar klikjes. En het klotige, dit gaat meestal wel TOT ik daarop wil duwen voor het zenden van een SMS of als dat niet lukt, wil opslaan ...maar dan kan ik niet JA-selecteren!!!
Dit is gewoon een softwareprobleem, altijd zo spontaan, en na afzetten lukt het terug...dat is toch geen slijtage lijkt mij!!!
Iemand een idee hoelang een mobieltje weg is als je die binnendoet onder garantie, en wat Siemens hiermee zal doen? (Want dit vind ik niet onder de 6maanden toestenbord/scherm-garantie vallen, wel de 2-jaar voor het toestel). Want ik wil NIET betalen voor dit!

Maar goed, 2 jaar garantie? Dat wist ik niet. Het punt met Siemens is alleen dat ze er om bekend staan garantie te weigeren, vaak met "waterschade" als smoesje. En dan ben je fucked.
Ik ben toch malle pietje niet!
Dus denk dat het vooral stof is of andere zooi. Mestal wel makkelijk te verhelpen.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Dit heb ik ook even gehad, had hem die dag een keer laten vallen, en toen deed het speakertje het niet meer... Na een paar klappen werkte ie weer en heb het probleem nooit meer terug gezien...m-m schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 01:21:
Enige oplossing is de Russische methode
btw, mensen met het toetsenprobleem, hebben jullie de v.91 firmware al geprobeert?
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
Het frontje veranderen van de M55? Hoe? Want ik las hier ook dat teveel prutsen al snel de garantie verf*ckt. Dan kan ik ook even het stof wegborstelen, hopelijk ligt het daaraan.
Is trouwens wel een beetje gepruts om je antenne te vervangen, lukte mij alleen door de bevestigingspuntjes op het oude frontje af te breken, dan is het vrij simpel te doen. Alleen is dan je oude frontje niet echt bruikbaar meer of je antenne gaan vastlijmen. De antenne bestaat trouwens gewoon uit 2 stukjes metaal die aan de achterkant van het frontje zitten, dus je kan er niks aan slopen ofzo, vrij flexibel materiaal dus makkelijk terug te buigen.
Daarna hoef je alleen de trilmotor en microfoon naar het nieuwe frontje te verhuizen, maar die zijn zeer simpel los te halen, zitten los in het frontje in 2 aparte vakjes, kan je er zo uit en weer in klikken.
Ik dacht dat ik toch maar 1 jaar garantie had dus heb gewoon wat aangekloot en het resultaat is best netjes. Mooier dan het originele vind ik en voelt ook stevig aan, best goede kwaliteit. En hij is wer krasvrij natuurlijk dus ik ben er blij mee.
Kost je een half uurtje werk en een frontje is 5 euro op de bekendere GSM onderdelen sites die je wel via Google kan vinden. Kan geen linkje geven naar waar ik het gekocht heb, want daar staan geloof ik wat minder legale linkjes op die pagina naar gratis JAVA applets.
verder heb je nog een Torx 5 nodig, maar die had ik gewoon bij het frontje besteld.
Ik moet wel een waarborg betalen van 12,5€. En de winkel zal mijn in tussentijd een vervangtoestel geven, dus dat zit wel snor.
Toch, iemand nog ideetjes over die andere dingen die ik opsomde?
En ook niet om de DVI ADPCM codec te gebruiken.
Heeft iemand die nog? Of kan iemand voor mij iets converteren eenmalig? (emailtje)
Anoniem: 21944
Volgens mij is het gewoon stof, dus ik zou hem graag schoonmaken. Alleen heb ik niet van die kleine torx-schroevendraaiertjes. Hoe hebben jullie dit gedaan?
Anoniem: 88197
Ik heb al geprobeerd het los te krijgen, maar ik ben bang dat ik het afbreek. Iemand enig idee?? Bedankt!
via google zoeken op M55 frontje vervangen levert nergens een tutorial op. Ik heb van de desbetreffende winkel een plaatje gekregen hoe je de M55 uit elkaar haalt, maar de antenne laten ze zitten...
@Eggy: door deze onduidelijke topictitel had ik het niet gevonden
/Edit: ik ben echt nog niet wakker... In dit topic staat het uitgelegd

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 88197 op 26-01-2006 10:43 ]
Edit: Hehe, ik moet toegeven dat ik het inderdaad ook nog niet had zien staan in dit topic. Ik had even snel met Google gezocht maar kon zo 1-2-3 ook niets vinden.
[ Voor 84% gewijzigd door Eggy op 26-01-2006 10:49 ]
SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment
Ayofe Theme for Symbian S60
Er staat niets over het gedeelte in het voorkantje zeg maar (bij de luidspreker). Hier zit ook wat metaalachtig spul in. Nou, we proberen eerst maar zonder
Kan ik me niet herinneren
Maar als dat een los onderdeel is moet het makkelijk zijn, want ik kan 't me niet herinneren dus heb ik er niet langer dan 10 seconden over gedaan
Anders post een foto als je er niet uitkomt, die M55 gebruik ik zelf niet meer en broertje is weg nu met die GSM dus kan niet ff kijken
Nu ff geen mogelijkheid te piccen, doe ik vanav thuis.
Moet je het venster er af halen, kan je het er zo tussenuit nemen.