Toon posts:

Radeon 9700pro gekocht, nu al spuugzat

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 432 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel applicaties Triple A. Die kunnen geen kwaad in deze kwestie.

Verwijderd

idd, mijn windows xp doet ook nooit moeilijk als ik er wat nieuws in prop.
Deze aardige jonge hier,
wil gewoon het probleem opgelost hebben zonder er alles af te halen (logisch).
Als we allemaal even normaal doen, o.a. de topicstarter komt het allemaal goed :)

Verwijderd

Topicstarter
Note taken Netlan :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:53
Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 17:51:
idd, mijn windows xp doet ook nooit moeilijk als ik er wat nieuws in prop.
Deze aardige jonge hier,
wil gewoon het probleem opgelost hebben zonder er alles af te halen (logisch).
Als we allemaal even normaal doen, o.a. de topicstarter komt het allemaal goed :)
Als EERST de topicstarter even normaal doet ja.... Ik heb hier windows 2000 draaien.

TOen ik van GF2MX naar R8500 toen flipte mijn pc nogal. Dus opnieuw geinstalleerd. Nu win2k al een jaar draaien met R8500, maar wel af en toe V5 derin gegooid. Geen enkel probleem. Ik denk dus dat er een issue is tussen Radeon en nVidia drivers.

[ Voor 28% gewijzigd door Ramon op 08-03-2003 17:54 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, dit bedoel ik nou met ATI shit:

Ik draai in Safe mode en installeer de ATI driver van de hercules CD opnieuw. Krijg ik een "INF Fout, video stuur programma niet gevonden" error.

En net deed ie het nog wel. Echt niet te filmen dit hoor.

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Ik had voorheen GF3Ti200 op WinXP en ging over naar ATI8500. Ik had precies zelfde probleem. Resolutie sprong elke keer terug. Dus ik heb toen ook 2 dagen lang van alles geprobeerd. Regclean gebruikt, Detonator Uninstalled en ATI driver 7 keer of reinstalled maar niets hielp. Dus toch maar format C: gedaan en toen was probleem over. En ik kan best wel begrijpen dat je bepaalde bestanden niet kwijt wilt maar ik zeg je CleanInstall van je WinXP zal het echt helpen.

Lucky Goldstar

Verwijderd

Misschien als reactie op het lezen van je eerste, vrij agressieve posts. Een beetje minder gestresst.. met humor!

Maar nee, hier niet dus..

Verwijderd

Topicstarter
Ik was allang afgekoeld hoor Tampie. Dat gebeurde zodra ik begon te communiceren met mensen die niet stom liepen te blaten zoals oa. Exerion.

• XorArch
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-03 12:55
Maare dit topic loopt snel vol, en er staan al veel nuttige reacties tussen de onzin. De vraag is gaat Bunny_Feet hier nu iets mee doen, of is hij zijn ei nog niet kwijt.....

Verwijderd

Ik draai in Safe mode en installeer de ATI driver van de hercules CD opnieuw. Krijg ik een "INF Fout, video stuur programma niet gevonden" error.
Inf is de driver file, kijk eens of dat INFje er wel in staat?

Verwijderd

Handmatig verwijderen zal je nooit voor 100% lukken omdat de bestanden die je moet aanpassen beschermd worden onder ntfs. Die bestanden komen mee met je installatie en kan je niet zelf editen of terugzetten.
Het beste is om een XP repair uit te voeren. Blijf je al je documenten en windows instellingen behouden, maar je system/system32 en hiermee ook al je apparaten worden opnieuw geinitialiseerd en kan je je nieuwe drivers installeren.
Bij boot setup van de xp cd kiezen voor volledige installatie en dan de repair. Niet de eerste repair optie kiezen. Suc6

• Ramon
Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 17:54:
Ik was allang afgekoeld hoor Tampie. Dat gebeurde zodra ik begon te communiceren met mensen die niet stom liepen te blaten zoals oa. Exerion.
Je kan zeggen wat je wil, maar OS herinstalleren kan moeilijk stom geblaat zijn als het merendeel van de tweakers jou dit verteld.....

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 18:15

gvdh81

To got or not to got..

mjah ik wil niet lullig doen ofzo, maar kale windows heb je tegenwoordig echt geen shit meer aan;
Flash MX, UltraEdit, FlashFxP, Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, MS Office, MS Outlook (email shit configuren), PowerDVD, Nero, Trillian, Winamp, 3Dmax 5, Topstyle, Adobe Acrobat, CoolEdit pro...

Ik ben echt dus wel een dagje of 2 bezig wil ik alles goed hebben draaien, en XP helemaal getweaked naar mijn eigen zinnen..

Maaruh, Paashaas_voet (hehe) ben je al wat verder gekomen?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik weet het goed gemaakt. Ik ga XP wel opnieuw installeren want dit is een gebed zonder end.

Aan Microsoft: heee stelletje prutsers. Maak eens een normaal OS ja. Het is al feest sinds Win95. Je kan wel schelden op OpenSource en Linux enz. maar het werkt op die OS'sen wel zoals het hoort !

Verwijderd

^
Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 17:55:
Handmatig verwijderen zal je nooit voor 100% lukken omdat de bestanden die je moet aanpassen beschermd worden onder ntfs. Die bestanden komen mee met je installatie en kan je niet zelf editen of terugzetten.
Het beste is om een XP repair uit te voeren. Blijf je al je documenten en windows instellingen behouden, maar je system/system32 en hiermee ook al je apparaten worden opnieuw geinitialiseerd en kan je je nieuwe drivers installeren.
Bij boot setup van de xp cd kiezen voor volledige installatie en dan de repair. Niet de eerste repair optie kiezen. Suc6

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

(xces was van plan om vandaag ook een radeon 9700 te kopen...)

[ Voor 92% gewijzigd door gvdh81 op 08-03-2003 17:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je kan zeggen wat je wil, maar OS herinstalleren kan moeilijk stom geblaat zijn als het merendeel van de tweakers jou dit verteld.....
Tampie, ik weet niet of het je al was opgevallen maar die "meeste tweakers" hebben echt GEEN verstand van zaken. Die roepen vaak maar wat.
Daarom ben ik minder geneigd mee te gaan met de massa als m'n gevoel zegt dat een antwoord rammelt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 17:28:
[...]

Dat hebben er ook. Sla de search er maar op na...
Waarom koop je dan zo'n kaart ?

Eerst lezen dan kopen......

Ik had ook veel problemen met mijn R9500 (had eerst een GF2 MX), zoveel dat ik wel moest herinstalleren en sinds de herinstallatie van WinXP draait het hier als een zonnetje !

Verwijderd

die email shit, zoals je het zelf zegt, kun je exporteren en importeren, kwestie van seconden, en anders maak je van die schone install toch een ghost image file aan? (zonder de speciale drivers)

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 17:34:
Ja gooi maar dicht. Op deze toon zoek ik het zelf wel uit. Daaaaag.
De enige die hier een foute instelling heeft en een verkeerde toon aan slaat, dat ben jij zelf.....

Helaas is het nu eenmaal zo dat het installeren van nieuwe hardware onder Windows (XP) vaak niet vlekkeloos gaat. En vaak krijg je zelfs problemen zoals jij die hebt. Dan ligt het opnieuw installeren van Windows voor de hand. Het is dus een heel logische reactie van mensen, als ze dat voorstellen. Maar ja, als jij het allemaal beter weet....... :/

edit: beetje oude }:O alweer, maar ja het gaat ook zo hard met dit topic :|
BTW: Het is nog wél van toepassing

[ Voor 9% gewijzigd door Tweeke op 08-03-2003 18:09 ]

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

janpieter, ff offtopic, je kunt inderdaad je email enzo wel exporteren, maar je settings afaik niet, met andere woorden moet je die (als je net als ik 8 email accounts hebt omdat je ooit eens een paar websites gemaakt hebt) opnieuw instellen. En die ghost image werkt niet, want bij XP install herkent ie je videokaart automatisch en installeert hij dus daar ook al drivers voor. Het mooiste zou inderdaad zijn als je een image zonder windows shti zou kunnen maken, dan zou je binnen zijn, dus; Wel alle software, geen windows meuk eromheen

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 17:17:

Kortom: Wat een onvolwassen, onstabiele, rammelende teringzooi die shit van ATI
Afbeeldingslocatie: http://216.40.249.192/s/contrib/blackeye/2gunsfiring_v1.gif

Echt zo ontzettend onvolwassen hoe jij hier praat over ATi. Eigelijk zouden wij hier niet eens op in moeten gaan... en jou hier lekker mee laten zitten.

57696520646974206c65657374206973206e657264

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

ikke iig blij met de overgang van gf2mx400 naar een 9500pro
maar xp kon het gewoon niet aan ook al had ik de gf2 drivers eruit geknikkert, vervangen door standaard vga zooi voor de zekerheid.
xp liep steeds vast ook in safe mode en mn enige oplossing hak nog nie eens ati drijvers geinstalleerd.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• jotheman
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 17:57:
Nou ik weet het goed gemaakt. Ik ga XP wel opnieuw installeren want dit is een gebed zonder end.

Aan Microsoft: heee stelletje prutsers. Maak eens een normaal OS ja. Het is al feest sinds Win95. Je kan wel schelden op OpenSource en Linux enz. maar het werkt op die OS'sen wel zoals het hoort !
HAAAAAAAAHAHHAHAHAHHAHAHAAAAA!!!!!
Ik lach me te PLEURIS hier. Eerst ons uitmaken voor mensen zonder kennis van zaken, wij weten niet hoe 't inelkaar zit en wat nou wat is en dan ineens toestemmen. De pot verwijt de ketel heet dat. Jezus man ik vind 't echt bullshit dat je eerst mensen uit gaat zitten maken voor n00bs terwijl die misschien wel 20x zoveel als jouw "22 jaar" computer ervaring hebben en dan ineens gaat toestemmen. Windows is nu eenmaal soms onbegrijpelijk, daar kun je tegen ingaan en tegensputteren wat je wilt. Maar soms is reïnstallen 400x zo snel gedaan als al die bullshit die jij allemaal probeert.
Linux is wat dat betreft veel beter, stabieler en "strategischer" opgebouwd ben ik met je eens maar 't heeft geen zin om daar in 'n topic als dit mee te komen want je komt er nix verder mee.

En om nou te komen met periodes van de maand enzo dat vind ik wel erg laag voor iemand op jouw (zoals ik je inschat) niveau...
Reïnstall de modderfokker gewoon en zie hoe 't dan loopt. Die refreshrate bug is al langer bekend en... en is, zij het met een omweg, te omzeilen.

Suc7 en ik hoop iets meer vriendelijkheid volgende keer anders komen je topics niet ver...

I see dead pixels...

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Mensen, dat een reïnstall vaak tot de oplossing leidt geef ik toe, maar het is een uiterste oplossing. Ga dus niet blaten over een reïnstall, want de topicstarter vraagt om de kennis van de gebruikers van dit forum of zij misschien weten hoe dit probleem op te lossen is.

Dat je dan toch je reïnstall geblaat hier neerzet om je postcount eenbeetje op te krikken of whateva kan ik me voorstellen. Als je dan nadat het al een keer is gezegd het gaat herhalen niet. Helemaal niet als het al 10x eerder is gezegd.

Wat dan echt te absurt is, is als mensen dan nadat de topicstarter zelf heeft aangegeven niet te willen reïnstallen nog blaten om een reïnstall daarbovenop.\
Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 17:59:
[...]

Tampie, ik weet niet of het je al was opgevallen maar die "meeste tweakers" hebben echt GEEN verstand van zaken. Die roepen vaak maar wat.
Daarom ben ik minder geneigd mee te gaan met de massa als m'n gevoel zegt dat een antwoord rammelt.
Je hebt gelijk, op het punt na dat de meerderheid van de users op dit forum geen tweaker is...

Een echte tweaker zal nooit zomaar reïnstall roepen.

[ Voor 28% gewijzigd door sdomburg op 08-03-2003 18:07 ]

• Ramon
Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 17:59:
[...]

Dan vraag ik me af waarom je hier uberhaupt een vraag stelt :z

Verwijderd

@ Xces

Gooi al je hardware eruit, zet er een simpel standaard VGA ding in(misschien veroorzaakt een PCItje minder storingen met drivers zoals je zegt?) en je hebt de perfecte ghost ;)

Die email instellingen kun je dan ook in je Ghost behouden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 maart 2003 @ 17:59:
[...]

je zal de zelf wel geen verstand van hebben ts, want ik heb ook een hercules, kwam er mee thuis, installeerde de boel, en gamen maar, dus ik denk dat jij iets goed verkeerd doet. dus inplaats dat jij mede tweakers hier zit uit te schelden dat ze er geen verstand van hebben, denk ik toch echt dat je eens in je eigen verstand moet roeren, mischien dat het dan nog eens een keer goed komt met jou.

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-08 20:31
Ik zie niet helemaal in waarom iemand ongelovelijk geflamed moet worden als ie over een herinstall begint. Als Bunny_Feet voor de Radeon een ander merk like Nvidea heeft gebruikt, en daar Ati drivers overheen gaat installeren, kan iedere idioot je vertellen dat dat héél vaak mis gaat.

Ik zie bovendien niet in de beginpost terug dat hij sowieso eerst de vorige drivers heeft gedeinstalleerd voor Ati's te installeren. Doe dat eerst ff en als dat niet werkt...

[edit]
Ik neem aan dat je zelf ook ziet dat je redelijk voor lul loopt door nu wél te gaan herinstallen Bunny_Feet :Y)

[edit2]
np Rataplan ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Drogo op 08-03-2003 18:22 ]

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:39
Meneer de topic starter is een beetje gestressed merk ik :o en dat kan ik best wel begrijpen. Zeker als je al een tijd erges mee aan het klooien bent.
Een schone OS install is dan het laatste wat je doet.
Als je er over nadenkt.. dat je een heel OS opnieuw moet installen terwijl het alleen om een drivertje gaat. Maar zo gaat het nou meestal bij Windows©
Wat ik meestal doe is de hele zooi laten staan voor wat het is en verder gaan als ik afgekoelt bent ;)

Verwijderd

Exirion schreef op 08 March 2003 @ 17:42:
[...]

Lees jij 's ff een FAQ door over gedrag op het forum. Slotjes kun je aanvragen in SM.
Hij staat al in SM gelukkig...

Verwijderd

Topicstarter
Sluuut, deze ellende is niet nodig. Met NVidia was het lang geleden ook huilen maar die zijn dit stadium al lang voorbij.

Ik begrijp niet dat een bedrijf (any) deze rommel zo op de markt gooit. Er moet gewoon een goed installatie programma bij zitten dat om kan gaan met verschillende scenario's en de driver zelf moet, eenmaal geinstalleerd, ook geen problemen geven met bv. refreshrates of resoluties. Al helemaal niet op een normale, non-exotische XP installatie (zoals ik heb).

Daarom zeg ik: ROMMEL !!!!

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

@ Janpieter

true true, maar ik heb zo'n ding nie liggen :)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Bunny feet, als je nou eerst goed de posts doorleest en aangeboden oplossingen uitprobeerd...
Zoals bijvoorbeeld de detonator destroyer ?

Ik snap niet dat dit topic zo snel gaat en bunny moet niet zo onvriendelijk doen, hij is degene met het kut humeur.

Verwijderd

Topicstarter
T-Blizzard: ik ben inderdaad gestressed en gefrustreerd. En ik ben al twee keer naar buiten geweest om af te koelen. Ff boodschappen doen enz.

Maar als je keer op keer teleurgesteld wordt door deze rubbish dan krijg ik het wel op m'n heupen ja. En ik verlies echt niet snel m'n geduld.

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-08 13:58
ff windows erop nieuw op pleuren en je problems zijn is redelijk bekent bij hardware upgrades dat je ff opnieuw moet installen.

en hoe langer je hetn iet doet hoe langer je gekut heb en ik lach je uit want je had dit in 2 uur in totaal installen op kunnen lossen

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, mijn excuses voor m'n gedrag. Het zit me niet mee maar dat mag geen reden zijn omdat op iedereen die binnen "firing range" komt af te reageren.

Nogmaals my humble appologies.

• jotheman
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Verwijderd schreef op 08 maart 2003 @ 18:08:
Sluuut, deze ellende is niet nodig. Met NVidia was het lang geleden ook huilen maar die zijn dit stadium al lang voorbij.

Ik begrijp niet dat een bedrijf (any) deze rommel zo op de markt gooit. Er moet gewoon een goed installatie programma bij zitten dat om kan gaan met verschillende scenario's en de driver zelf moet, eenmaal geinstalleerd, ook geen problemen geven met bv. refreshrates of resoluties. Al helemaal niet op een normale, non-exotische XP installatie (zoals ik heb).

Nix geen "ROMMEL!!!", die uitspraak slaat nergens op. Alleen omdat Windhoos niet goed om kan gaan met zo'n kaart en de juiste installatie ervan is die kaart en z'n drivers nog geen rotzooi. De mensen bij ATi hebben vast ook hun best gedaan om fijn spul op de markt te brengen. Maar ze kunnen niet voor ieder exotisch probleempje een fix-je of patch-je op de markt brengen. Ieder minescuul incompatibliteitsprobleempje kan wel een vloedgolf van problemen op gang brengen. Jij bent er toevallig zo een die dat meemaakt. Daar kan ATi nix aan doen. Ga eerder bij Microsoft zeuren....

I see dead pixels...

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:20

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

laat maar...

[ Voor 95% gewijzigd door L_Jinx op 08-03-2003 18:19 ]

Verwijderd

gvdh81 schreef op 08 March 2003 @ 18:08:
@ Janpieter

true true, maar ik heb zo'n ding nie liggen :)
Het ging ook niet om jou, maar om de 'echte tweaker met verstand van zaken': Bunny_Feet 8)

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

edit:
Post nummer 101 bevat genoeg excuses naar mijn smaak ;) Desondanks laat ik deze post verder ongewijzigd, ik zit niet voor jan l*l tien minuten te tikken :>
sdomburg schreef op 08 March 2003 @ 18:05:
Wat dan echt te absurt is, is als mensen dan nadat de topicstarter zelf heeft aangegeven niet te willen reïnstallen nog blaten om een reïnstall daarbovenop.
Dat ligt waarschijnlijk aan het feit dat de ts met tips als "verwijder nvidia spul en ati spul, doe dan een repair install en herinstalleer daarna ati spul" niets doet. (te laat! thx Cochrane ;))

Om je echt helemaal gek te lachen is dat 'ie nu nadat bovenstaande tips zijn gegeven toch aan een verse install is begonnen. Zoals hem dat was aangeraden. Dat het niet leuk is, alla, maar (als 'ie straks aan die refreshratefix denkt) dat het het probleem zal oplossen is wel errug waarschijnlijk. Zo dom is die "bullshitblatende meerderheid zonder verstand van zaken" hier dus nog niet.

Overigens wil ik ook nog wel kwijt dat iedereen die vier dagen kwijt is met het installeren van XP een ontzettende newbie is. Het kost mij een uur of zes, zeven, en dat is inclusief een bak multimediatroep waar je eng van wordt (zeg maar alles tussen Photoshop, Premiere, Gordian Knot enerzijds en AC-drivers en Irfanview anderzijds), Delphi, twee complete Visual Studio-installaties, alle standaard tooltjes van MS Office tot MBM en een paar noodzakelijke registry hacks. Kwestie van ff doorwerken.

D'r hangt een topicreport aan deze bak met flames. Ik raad iedereen die nog eenregelige replies wil posten dat ten sterkste af, het is de moeite niet waard.

[ Voor 7% gewijzigd door Rataplan op 08-03-2003 18:18 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
en hoe langer je hetn iet doet hoe langer je gekut heb en ik lach je uit want je had dit in 2 uur in totaal installen op kunnen lossen
Ammenooit niet want het OS is niet het enige he. Games en applicaties etc. nemen vreselijk veel tijd in beslag als je alles weer terug wilt hebben incl. saved games en appl.settings. enz.

• pt0x
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

@ starter

sorry, je hebt je excuus al aangeboden, kijk ff rond in de search enzo, dan kom je er vanzelf.
en dan zul je heel anders spreken over Ati.

want... Ati is de bom :)

succes met je waarscheinlijk eerste Ati kaart

[ Voor 78% gewijzigd door pt0x op 08-03-2003 18:21 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 18:11:
Jongens, mijn excuses voor m'n gedrag. Het zit me niet mee maar dat mag geen reden zijn omdat op iedereen die binnen "firing range" komt af te reageren.

Nogmaals my humble appologies.
ik d8 al :Z

Installeer je OS overnieuw en dan doet ie het punt uit ;)
En niet zeuren over die programma's als je een goede pc hebt wat ik wel denk omdat er een Radeon 9700 pro in komt })
Is dat binnen 3 uur klaar, XP install duurt hier een half uur ;)

Verwijderd

OK, en nou maar hopen dat Dhr. Bunny_Feet er advies aan heeft gedaan en voordat hij drivers enzo ging installeren, een mooie ghost file heeft gemaakt, en anders raad ik hem aan dat alsnog te doen. Dat bespaart hem een paar dagen werk:Þ en de tweakers hier een flamereport

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog niet begonnen aan de fresh install Rataplan. Ik moet eerst m'n settings en data (saved gamed etc) veilig stellen.

En ik kon het niet laten nog een nieuwe poging te doen om het zonder fresh install voor elkaar te krijgen.

Verwijderd

is deze draad nou nog steeds niet dicht zeg... pfff :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 18:24 ]

• Kawa
  • Laatst online: 14:41
Standaard oorzaak in 99% van de gevallen. Het probleem zit tussen monitor en toetsenbord.

De gebruiker dus.

Sorry dat ik het zeg, maarik denk met een beetje normaal geduld dat je alles prima draaiend kan krijgen. Gezien je gedrag hier zal het wel aan dat geduld ontbreken.

• SouLmaN
  • Laatst online: 16-08 20:42
die XP repair nou al geprobeerd die mxstrAEm een paar pagina's terug voorsteld ?

Verwijderd

Topicstarter
XP install duurt hier een half uur
Incl. Sp1, post SP1 hotfixes en al je instellingen etc.

Dacht het niet kerel. Dacht het niet.

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Verwijderd schreef op 08 maart 2003 @ 18:26:
[...]

Incl. Sp1, post SP1 hotfixes en al je instellingen etc.

Dacht het niet kerel. Dacht het niet.
nou, die haal je dan toch op CD ?
of je haald een nieuwe XP met SP1 erop, dan duurd het niet langer

anyway das nou niet echt van belang enzo, dan duurd het een uur
ga je ff Idols kijken enzo O-)

• -db-
  • Laatst online: 17-08 06:22

-db-

Hoi

:( Ik heb ook problemen met m'n r9700pro, sommige problemen heb ik opgelost met de driver die op de cd staat.
Problemen met resolutie en refreshrate heb ik opgelost in beeldscherminstellingen-geavanceerd-weergaves, dan klikken op balk met naam monitor en instellen wat je monitor kan hebben, dan komt hij verder als de standaard. ;)
Nu weinig problemen over, alleen ondersteunt mijn driver geen directX 9.

• connected
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

:P
k heb et probleem ook gehad dat ie me resolutie niet kon onthouden ofzo :(
maar dat ontstond nadat ik ff een ti4200 had ingebouwt om te testen.

volgens mij komt et probleem door nvidia drivers die half blijven hangen want na ff sysprep draaien was alles weer fijn :)

• pt0x

pt0x

Why are we here..

-db- schreef op 08 maart 2003 @ 18:31:
:( Ik heb ook problemen met m'n r9700pro, sommige problemen heb ik opgelost met de driver die op de cd staat.
Problemen met resolutie en refreshrate heb ik opgelost in beeldscherminstellingen-geavanceerd-weergaves, dan klikken op balk met naam monitor en instellen wat je monitor kan hebben, dan komt hij verder als de standaard. ;)
Nu weinig problemen over, alleen ondersteunt mijn driver geen directX 9.
ok install Cathalyst 3.1
dan download je Refreshfix (chek Radeon topic ofzo)
install enzo de hele mikmak (600kb)
install DX9

and your done my friend. kan jij ook lekker Idols kijken :)

• DJkim

DJkim

Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 18:08:

Waarom koop je hem dan voordat je effe aantal reviews en forum heb doorgenomen? Dat is eerste fout die je maakt. In principe had je al dit probleem kunnen verwachten als je een paar topics op rage3d of op andere sites heb gekeken. Tweede foutje is dat je niet meteen fel moet reageren als mensen jou adviseren om WinXP opnieuw te installeren. Je kan gewoon vragen of er geen andere manier is dan herinstall van WinXP. Dan had je hoop reacties gespaard. Persoonlijk vind ik toch Herinstal WinXP enige oplossing aangezien je 4 dagen lang heb zitten rommelen met je computer. En mag ik effe vragen waarom het 2-3 dagen duurt om proggies en setting goed te zetten? Volgens mij moet het wel binnen een paar gebeurd zijn. Jij hebt toch wel partities op je hdd of niet soms? En je wilt toch je systeem 100% stabiel lopen of niet soms?

Lucky Goldstar

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:49
Sjoak schreef op 08 maart 2003 @ 18:10:
ff windows erop nieuw op pleuren en je problems zijn is redelijk bekent bij hardware upgrades dat je ff opnieuw moet installen.
een re-install doe je pas als niets meer baat. Ik vind het echt een lachertje dat op een forum als dit zogenaamde 'tweakers' rondlopen die bij het minst of geringste probleem meteen een re-install adviseren. Dat is geen kennis van zaken hebben, dat is pure onkunde.

'oh ik snap het even niet, nou dan maar een re-install,dan werkt het vast wel weer. Natuurlijk werkt het dan (in de meeste gevallen) wel weer, maar een echte tweaker wil toch weten hoe zijn systeem werkt en niet als een noob voor de zoveelste keer de Windows installatie CD ter hande nemen als ie er even niet uitkomt !? Dat kan iedere jandoedel. Als je niet weet hoe Bunny_Feet's probleem opgelost kan worden, zeg dan gewoon niks.
Gelukkig zijn er inmiddels al wel wat imho bruikbare mogelijke oplossingen langsgekomen die wel tweaker-waardig zijn.

• -db-
  • Laatst online: 17-08 06:22

-db-

Hoi

pt0x schreef op 08 maart 2003 @ 18:33:
[...]

ok install Cathalyst 3.1
dan download je Refreshfix (chek Radeon topic ofzo)
install enzo de hele mikmak (600kb)
install DX9

and your done my friend. kan jij ook lekker Idols kijken :)
:'( Zal best maar met de 3.1 had ik meer problemen, zo zaten er na installatie fouten in letters , icoontjes, muiscursor, menu's, schermen(bv. verkenner) enzovoort, na deistallatie en istallatie oudere versie was dat allemaal weg. En die refreshrate is ook in de 3.1 op te lossen zoals ik het eerder beschreef. :'(

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

sverzijl schreef op 08 March 2003 @ 18:37:
[...]

een re-install doe je pas als niets meer baat. Ik vind het echt een lachertje dat op een forum als dit zogenaamde 'tweakers' rondlopen die bij het minst of geringste probleem meteen een re-install adviseren. Dat is geen kennis van zaken hebben, dat is pure onkunde.

'oh ik snap het even niet, nou dan maar een re-install,dan werkt het vast wel weer. Natuurlijk werkt het dan (in de meeste gevallen) wel weer, maar een echte tweaker wil toch weten hoe zijn systeem werkt en niet als een noob voor de zoveelste keer de Windows installatie CD ter hande nemen als ie er even niet uitkomt !? Dat kan iedere jandoedel. Als je niet weet hoe Bunny_Feet's probleem opgelost kan worden, zeg dan gewoon niks.
Gelukkig zijn er inmiddels al wel wat imho bruikbare mogelijke oplossingen langsgekomen die wel tweaker-waardig zijn.
Heel veel mensen hier zijn geen tweakers hoor.
Die komen hier om wat van computers te leren en het nivo van Beginnersweb alweer voorbij zijn.

Samen staan we sterk!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:49
IkBenAlles schreef op 08 maart 2003 @ 18:40:
[...]

Die komen hier om wat van computers te leren en het nivo van Beginnersweb alweer voorbij zijn.
dat was me nog niet opgevallen ;)

• connected
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

als de topic starter de tweakers hier van zo'n laag nivo vind (ook al is dat zo) waarom begint ie zelf dan zo agressief een topic.

lijkt me zelf ook niet al te professioneel.

• pt0x

pt0x

Why are we here..

-db- schreef op 08 March 2003 @ 18:39:
[...]

:'( Zal best maar met de 3.1 had ik meer problemen, zo zater er na installatie fouten in letters , icoontjes, muiscursor, menu's, schermen(bv. verkenner) enzovoort, na deistallatie en istallatie oudere versie was dat allemaal weg. En die refreshrate is ook in de 3.1 op te lossen zoals ik het eerder beschreef. :'(
heb jij al een reinstall gedaan na je inbouwen ?
zou ik ff doen (zowieso) en je Bios bekijken op eventuele foute instellingen
dit zou moeten werken, tenzij je kaart brak is, maar dat lijkt me sterk want met die andere driver werkt het wel, stel je probleem ff in het radeon topic, daar kunnen we je beter helpen

-= Radeon Topic - Deel 64 =-

en als je nou snel bent met alles kan je alsnog Idols kijken
_/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door pt0x op 08-03-2003 18:45 ]

• DJkim

DJkim

IkBenAlles schreef op 08 March 2003 @ 18:40:
[...]

Wat is je criteria voor een tweaker? Als je hier een topic post over een probleem dan wordt faq ook aangeraden om search te gebruiken en zelf beetje uitzoeken. Als hij dat had gedaan dan was hij al lang achtergekomen dat ATI driver nog niet echt deugt i.v.m Nvidia drivers.

En als mensen reply posten en je bent er niet mee eens dan kun je ook vaak IGNORE mode gebruiken.

Lucky Goldstar

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 18:10:
T-Blizzard: ik ben inderdaad gestressed en gefrustreerd. En ik ben al twee keer naar buiten geweest om af te koelen. Ff boodschappen doen enz.

Maar als je keer op keer teleurgesteld wordt door deze rubbish dan krijg ik het wel op m'n heupen ja. En ik verlies echt niet snel m'n geduld.
Tuurlijk leg de schuld bij iedereen ipv jezelf :Z :Z

Turn it off and on again.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Koop een Nvidia :) Ben je van je "Ati-Shit" af ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Illegal_Alien op 08-03-2003 18:56 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Voor iemand die weet wat ie moet doen is ie toch vrij snel over de rooie. ;)
Misschien heeft iemand in dit topic het volgende al voorgesteld maar ik werd zo gedeprimeerd van de eerste regels dat ik de rest maar overgeslagen heb.

Ook al eens gedacht aan een installatie naast je bestaande XP, dan kun je al je saved games gewoon meenemen hoor. Maar tegen iemand die weet waar ie mee bezig is hoef ik dit natuurlijk eigenlijk niet te vertellen.

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Illegal_Alien schreef op 08 March 2003 @ 18:56:
Koop een Nvidia :) Ben je van je "Ati-Shit" af ;)
waar heb jij gezeten ?
sorry hoor maar als ik mod was had ik deze zeer NIET intiligente post weg gemod
kijk verder dan dat je neus lang is zou een goede tip zijn voor jouw

Verwijderd

je *zou* driver cleaner es kunnen proberen: http://www.driverheaven.net/cleaner/
ik heb een dergelijk probleem gehad met mijn radeon 8500, maar na driver cleaner was het probleem weg

edit:
ik zie nu dat deze topic 6 pagina's lang is :X

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 19:06 ]

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

als we nou even kappen met die ruzie :/. Als iemand iets niet aanstaat, post dan niet. Dan merkt hij vanzelf wel dattie niet goed bezig is..

specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb besloten geen fresh install te doen. Het gaat me veels en veels te tijd kosten om alles weer geinstalleerd te krijgen incl. settings. Al m'n games en applicaties.

Tevens is m'n MXstream nog niet aangesloten (net verhuisd, dan duurt dat effe een paar weken...) en veel van de installers heb ik niet meer en downloaden over een 64Kbit ISDN lijntje maakt niet vrolijk.

Ik heb m'n systeem intussen schoon. Echter na de reboot van de 3.1 drivers kwam XP niet meer op. Allerlei "insufficient recourse" meldingen etc. Heel Xp is over de zeik.
Net weer schoongemaakt. Ik ga die driver van de Hercules CD nog eens proberen.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

pt0x schreef op 08 maart 2003 @ 19:02:
[...]

waar heb jij gezeten ?
sorry hoor maar als ik mod was had ik deze zeer NIET intiligente post weg gemod
kijk verder dan dat je neus lang is zou een goede tip zijn voor jouw
Kijk, daarom ben jij nou geen mod, want je quote z'n reactie, waardoor je een eventuele mod in de weg zit, doordat die nu 2 reacties in plaats van 1 moet editen... ;)

[ontopic]
Ik lees dat topicstarter heeft besloten om toch een verse install te doen. Heeft dit geholpen?
Heb je die omega drivers al geprobeerd?

Overigens had ik in windows2000 ook heel veel problemen met een upgrade van geforce 2 pro naar radeon 9500. Precies zoals topicstarter vermeldt: Veel BSOD's, alles zo instabiel als de neten, geen fatsoenlijke refreshrates, doffe ellende. In een andere pc waar geen geforce in gezeten had (verse ATI install zullen we maar zeggen) werkte deze kaart prima.
Om door een driver incompatibility issue meteen alles van ATI uit te schelden voor 'gammele onvolwassen rotzooi' vind ik wat overtrokken.

Sommige mensen hier moeten echt wat aan hun houding doen zeg :|

[ Voor 7% gewijzigd door dawuss op 08-03-2003 19:23 . Reden: reactie op post die er net nog niet was :) ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Als je dit nu eens eerst probeert, ik heb hetzelfde probleem als jij hebt :+ en dit werkte, gewoon de readme eens doornemen van DC en het werkt.
Scheelt je een reinstall :)
Verwijderd schreef op 08 maart 2003 @ 19:04:
je *zou* driver cleaner es kunnen proberen: http://www.driverheaven.net/cleaner/
ik heb een dergelijk probleem gehad met mijn radeon 8500, maar na driver cleaner was het probleem weg

edit:
ik zie nu dat deze topic 6 pagina's lang is :X

Verwijderd

Dit is natuurlijk maar een kleine hulp om alleen Nvidia drivers vrij behoorlijk weg te krijgen,maar met een beetje verbeelding en kennis helpt het al een eindje om het ATIdriver-gebeuren in je registry al heel wat te reduceren.

1) Stop rundll32 met taskmanager om een automatische herstart te voorkomen.
2) De-installeer je Nvidia drivers
Als men vergeet de rundll32 af te zetten en de 'puter herstart toch bij stap 2,dan moet het op de meeste systemen geen probleem zijn,een herstart in de laagste monitorreso. bij 60hz is dan het geval..verder...
3) Ga naar start->uitvoeren->Regedit
4)Wis alles van:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CURRENTCONTROLSET\CONTRO
L\VIDEO (Niet de videofolder zelf,maar alles erin (Inclusief folders)
5) Wis de folder:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\NVIDIA Corporation
6) Wis de folder:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\NVIDIA Corporation
7)Wis de Nvidia driver folder (default:c:\nvidia...)
8 )Wis alle NV... .dll's uit je Documents and Settings folder .Ze zijn daar niet benodigd al verschijnen ze er om paranormale redenen soms toch. ;)
9) Herstart.

Al het bovenstaande is ,zoals altijd, op eigen risico,maar...wees gerust, het werkt zelfs bij mij.

Nvidia File Remover en vooral NVCleaner zijn effectief in het wissen van Detonators uit de registry van XP -> www.guru3d.com -downloads-Videocard Utilities-generic tools,voor NVcleaner te vinden.

Edit:Het is zelfs raadzaam om alle .dll files uit je document and settings folder te verwijderen.Zover ik weet (van verschillend bronnen op het net) zijn ze niet benodigd als je tenminste geen video-editing uitbreidingen hebt met veel custom settings zoals een Pinnacle kaart.Anders die ook maar ff herinstalleren ;) .

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 19:39 ]

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 08:17

MXL

Ik wil je wel helpen! Ik heb een hercules 9500pro, die werkt perfect op mijn syteem zonder os herinstal. RUILEN????