Toon posts:

Radeon 9700pro gekocht, nu al spuugzat

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 432 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
:(

Ik heb net een Hercules Radeon 9700 Pro gekocht. Ikke helemaal blij die kaart geinstalleerd in me doos.

Catalyst 3.1 drivers installeren = drama. 60hz refreshrate gezeik. Resolutie springt na elke reboot terug op 800x600.

Toen die 3.1 er af gehaald en de drivers die op de install. CD staan gebruikt = ook gezeik. Hele machine (WinXP) instabiel, allemaal errors over insufficient resources en dat soort shit. Dan maar rebooten en driver opnieuw installen (overwrite).
Reboot, toen was het wel goed. Ikke blij.

Geen resolutie en refresh problemen meer.

Toen die 3D tweak tool van Hercules geinstalleerd. Aaaaargggggh.
Driver Initialization Failure. En het gezeik met refresh en resolutie is weer terug.

Nu ben ik al sinds 12:00 bezig met deze kut kaart met z'n kut drivers. En nog loopt het niet. Ik blijft refresh en reso. problemen houden. Installen gaat erg moeizaam.

Op dit moment krijg ik het ene bluescreen na het andere. Het enige wat nog werkt is XP VGA mode. Hoe krijg ik die ATI teringzooi er af zodat ik opnieuw (vers) kan beginnen ?

Kortom: Wat een onvolwassen, onstabiele, rammelende teringzooi die shit van ATI

En voordat je begint te zeiken. Ik loop al heel lang mee. Ik kan echt wel een drivertje installeren. Maar dit is gewoon een drama.
Had ik nou maar een NVidia kaart gekocht. Die zijn dit stadium al heel lang voorbij !

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 17:21 ]

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:44

Tux

Maar wat is je vraag precies :?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Can you say "Reinstall"??
Gwoon 'n keer nieuw WinXP erop en drivers overnieuw erop, et voila, wedden dat 't dan wel werkt.

I see dead pixels...

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:53
Als je zo echt zo lang meeloopt dan had je geweten dat het soms beter is je OS opnieuw te installeren als hardware veranderd.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Opnieuw WinXP erop. Ben jij gestoord !!!!! Weet je hoeveel shit ik heb geinstalleerd. ben ik 4 dagen bezig om alles er weer op te krijgen met de juiste settings enz.

En dat vanwege een display driver !!!!!

Over m'n lijk !

Die shit moet er toch af te krijgen zijn. Een un-install doet het kennelijk niet goed genoeg. Ik voel aan m'n water dat ik versie conflicten heb maar waar ?

• Tux
  • Laatst online: 16:44

Tux

Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 17:23:
Opnieuw WinXP erop. Ben jij gestoord !!!!! Weet je hoeveel shit ik heb geinstalleerd. ben ik 4 dagen bezig om alles er weer op te krijgen met de juiste settings enz.

En dat vanwege een display driver !!!!!

Over m'n lijk !

Die shit moet er toch af te krijgen zijn. Een un-install doet het kennelijk niet goed genoeg. Ik voel aan m'n water dat ik versie conflicten heb maar waar ?
Je hoeft niet zo heftig te reageren. Een beetje rustig mag ook wel.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als ik jou was zou ik eerst effe gaan afkoelen en morgen verder gaan :|
Die mensen hier proberen je te helpen en dan ga je ze afzeiken :Z

Van mij mag ie op slot...

Tux, Idols :r IDD! :D _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door Glashelder op 08-03-2003 17:28 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
dat het soms beter is je OS opnieuw te installeren als hardware veranderd.
Als het gaat om chipset drivers enz. geef ik je in veel gevallen gelijk. Maar een focking video-driver? Echt niet. Bullshit.

Onder Linux heb ik dit soort ellende niet. daar kies je gewoon een nieuwe X driver en als tie niet werkt pak je een andere.
Dit soort bullshit kan ook alleen onder Windows (any version)...

Verwijderd

Tsja, da's vervelend. Heb je soms een wat oudere monitor die niet PNP is?

• Hmzaniac
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2023

Hmzaniac

Evil Admin

nofi, maar als het echt zo moeilijk zou zijn, zouden veel meer mensen er last van hebben, en zou ATI een reputatie hebben dat hun hardware "een onvolwassen, onstabiele, rammelende teringzooi" is.

Denk dus toch echt dat dit een user error is.

En schreeuwen "Dan ga ik wel Linux draaien hoor!" zal ATI en Microsoft echt helemaal NIETS uitmaken, en wij krijgen alleen maar maandenlang vragen hoe je je ATI kaart in linux werkend krijgt met openGL, waarop wij zeggen dat je TFM moet lezen, waarop je toch weer teruggaat naar windowsXP home.

Dus niet zeuren en eerst eens kijken wat je zelf fout hebt gedaan.

[ Voor 45% gewijzigd door Hmzaniac op 08-03-2003 17:28 ]

Ik heb een WOS-post!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ja idd komen we met tips kraak je ze af omdat je te lui bent om het te doen :Z :Z :r |:(

Turn it off and on again.

Verwijderd

Topicstarter
Die mensen hier proberen je te helpen en dan ga je ze afzeiken
Natuurkunde wet: actie = reactie

Bullshit antwoord = felle reactie

Installeer je OS ff opnieuw. Doe normaal zeg. Ik moet die files die met die driver(s) te maken hebben toch kunnen identificeren en weghalen zodat ik weer schoon kan beginnen.
Weet iemand mischien hoe en wat ?

Verwijderd

Topicstarter
maar als het echt zo moeilijk zou zijn, zouden veel meer mensen er last van hebben
Dat hebben er ook. Sla de search er maar op na...

• jotheman

jotheman

Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 17:25:
[...]

Als het gaat om chipset drivers enz. geef ik je in veel gevallen gelijk. Maar een focking video-driver? Echt niet. Bullshit.

Onder Linux heb ik dit soort ellende niet. daar kies je gewoon een nieuwe X driver en als tie niet werkt pak je een andere.
Dit soort bullshit kan ook alleen onder Windows (any version)...
Hey weet je wat?, dan ga ff lekker Linux installeren met je S3 Trio 64 ofzo. Je hoeft mensen niet gelijk uti te kafferen als ze 't niet meteen je eens zijn ofzo hoor...

Doe gewoon een reïnstall en als 't dan nog niet werkt, kom dan maar eens terug. 't Heeft geen zin om er hier over te gaan zitten zeuren en er voor de rest nix aan te doen. Je kunt ook truggaan en je 'n Ti4600 halen... Da's maar net wat je wilt. Maar alleen maar zeuren over de problemen die je in je zware leven hebt heeft geen zin.

I see dead pixels...

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 16:08
tja linux is geen windhoos. Iets anders lijkt er toch niet op te zitten, kun je de instellingen niet opslaan ofzo. misschien windows repair proberen. of eroverheen zeten programma's in zelfde dir installeren. Bij de meeste programma's zijn dan de instellingen weer goed.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, da's vervelend. Heb je soms een wat oudere monitor die niet PNP is?
Nee, een moderne iiyama. Maar ik gebruik wel een BNC kabel dus DCC werkt niet.

Ik heb al veel verhalen gelezen over dit/mijn probleem en de meeste mensen hebben het niet kunnen oplossen. En dat moedigd natuurlijk niet erg aan.

De eerste stap voor mij is nu het systeem opschonen. Ik heb ook al verhalen gelezen dat de ATI Catalyst driver v3.1 problemen geeft met de Hercules 9700 Pro.
Dus ik hou het maar even op de driver van Hercules zelf. Maar dan moet ik de files die bij de ATI 3.1 driver horen wel kwijt want ik heb zo het idee dat ze roet in het eten gooien.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 17:32 ]

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-07 20:31
Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 17:27:
[...]

Installeer je OS ff opnieuw. Doe normaal zeg. Ik moet die files die met die driver(s) te maken hebben toch kunnen identificeren en weghalen zodat ik weer schoon kan beginnen.
wat is het voor probleem om ff opnieuw te installen...
binnen een uur draait alles weer super

ik haat btw bunny's ;)

• Hmzaniac
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2023

Hmzaniac

Evil Admin

Als je nou de tijd dat je hier zit te zeuren gebruikt om windows te herinstalleren, en daarna merkt dat de aardige mensen hier gelijk hadden, en gewoon je excuus aanbiedt, ok?

dan spreken we daarna wel weer verder.

Ik heb een WOS-post!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-08 12:36

boesOne

meuh

Heu.. je hebt zeker een punt. Display drivertje mot je toch kunnen installen zonder reinstall winXP... Onder win98 moest ik trouwens wel een herinstall doen toen ik overging van ATi rage pro naar GF2MX.. :) Misschien wel ATi - nV bonje..

Zoek eens op inet welke files je moet deleten en wat je uit het register mot halen... check google.groups eens !

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 15:59

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

ik heb pas ook de zelfde kaart als de topic starter gekocht en ik had de zelfde problemen en toen heb ik windows er op nieuw opgezet en toen was alles koek en ei >:)

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 18:15

gvdh81

To got or not to got..

dus had je van te voren kunnen weten dat jij er ook problemen mee zou kunnen gaan krijgen en dus had je een installatie monitor tool kunnen draaien...

"actie = reactie"

Verwijderd

als je niet wilt dat mensen je helpen waarom post je het hier dan?
Misschien is een nieuwe install de beste oplossing.
Ik heb zelf ook een ATI kaart en heb er echt nooit problemen mee.

Wat je ook zou kunnen proberen is zo'n driver remove tooltje en dan opnieuw je vid. kaart drivers installen.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Volgens mij kan jij het probleem wat jij hebt niet oplossen door jouw onervarenheid.

Verwijderd

Ik wil hem wel overkopen hoor :)

Verwijderd

hmm, ja dit geneuzel heb ik ook met mijn hercules 8500 op me servertje, niet hoger te krijgen dan 75 HZ wat je ook doet (inclusief nieuw os). Uiteindelijk het kaartje maar verkocht. Ik had overigens ook een iiyama en ik ken het zogenaamde probleem maar bij nvidia lost dit zich op dmv nvrefresh tool, de tooltjes van ati werkten helaas niet :(

Verwijderd

Topicstarter
en dus had je een installatie monitor tool kunnen draaien
Daar heeft het helaas niet mee te maken.
Volgens mij kan jij het probleem wat jij hebt niet oplossen door jouw onervarenheid
Volgens mij kan jij niets zinnigers zeggen door jouw IQ van een poffertje.

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 17:27:
[...]

Jij koopt een andere kaart om die te gebruiken nou de 100% full proof oplossing omdat te doen is win reinstallen :)
En ik vind dit een zwaar trieste reactie damn ...... :r :r

En idd gooi maar dicht op deze toon zoekt ie et zelf maar uit :X

Turn it off and on again.

Verwijderd

als je al zolang meegaat zoals je zelf zegt dan zal je vast ook vaak een backup hebben gemaakt, en dan kun je die er dus overheen gooien.. >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ja gooi maar dicht. Op deze toon zoek ik het zelf wel uit. Daaaaag.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 17:25:
Amen. Je moet ook niet luisteren naar het geblaat van figuren die bij elk driver probleempje gaan roepen dat je Windows maar opnieuw moet installeren. Dat betekent zoiets als: ik snap geen ruk van hoe een OS werkt dus ik pleur het hele zooitje er maar opnieuw op }:O

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

draai je xp pro? System recovery al geprobeerd?

p.s. installatie monitor tool had wel geholpen, houd namelijk alle registry settings, file changes bij ;)

Verwijderd

Topicstarter
zal je vast ook vaak een backup hebben gemaakt, en dan kun je die er dus overheen gooien..
Een recente backup heb ik inderdaad maar dat gaat me niet helpen want die overschrijft bestaande files. De (verkeerde) files van ATI blijven dus staan.

Dit is alleen te verhelpen door een format te doen maar dat kost te veel tijd dus daar begin ik niet aan.

Puh...

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Probeer anders de Omega drivers eens op http://www.omegacorner.com Op z'n site heeft hij hij ook nog wat tips over de 60hz bugfix. Hij heeft er het volgende over te melden:

PROBLEMS WITH XP REFRESH RATES

This problem is about WinXP not applying the refresh rates and is always stuck at 60Hz no matter which resolution or Refresh rate you choose. This is how to fix it:

1- Make sure you monitor is identified as Plug & Play or WinXP is using your Monitor driver.
2- Right Click an empty space in your desktop and click PROPERTIES, in the display properties, click the followings: SETTINGS, ADVANCED, DISPLAYS, MONITOR. On monitor attributes, you will see that "USE DDC INFORMATION" is marked, and you will also see that the maximum resolution and refresh rate for your monitor are selected. Uncheck "USE DDC INFORMATION" and press APPLY. Now you can select ANY refresh rate supported by your monitor.

If the control "USE DDC INFORMATION" is grayed out, here's a fix:

1- Download and install the latest PowerStrip.
2- Run it, it should Autodetect the problem and fix it automatically.
3- Close and uninstall PowerStrip (if you desire)
4- Restart your PC.

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

en inderdaad sommige mensen denken alles op te kunnen lossen met een system reinstall, die mensen hebben tijd te veel ;)

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
Volgens mij gewoon een OS probleem.
wat voor OS draai je? Als het XP is, lijkt het me beter om Windows xp te herinstalleren.

PS Sommige problemen oplossen kosten meer tijd om de oorzaak te vinden dan gewoon opnieuw te installeren. Trouwens ik weet niet wat jij voor software allemaal draait, maar dat duurt echt geen 4 dagen. Zal hooguit een uurtje of 4 duren denk ik..

[ Voor 50% gewijzigd door QSYS op 08-03-2003 17:38 ]

• The_Greater
  • Laatst online: 14-08 15:47
Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 17:17:

Ik heb er bv er helemaal geen problemen mee gehad. Het kan vele oorzaken hebben. Het kan zijn dat jij een kapotte videokaart, of de hardware die er omheen zit er niet mee overweg kan. Zoals, mobo, voeding. Verder weet ik wel is dat wanneer je een nieuwe driver installeert van ATI is dat bij een herstart de resultie standard terug word gezet naar 800x600 met 60Hz.
Bij jou kan het ook zijn dat windows door een of andere registery setting iedere keer op zijn "bek" gaat en in de resolutie van 800x600 gaat bij een restart.

ATI was vroeger onvolwassen op driver gebied. Dat gelukkig op moment beter.
De vraag aan jou. Al een nieuwe windows install gedaan?

En wat gebruik je opmoment? OS, CPU,MEM etc.

[ Voor 3% gewijzigd door The_Greater op 08-03-2003 17:40 . Reden: editen is hobby van me :D ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

onkruid71 schreef op 08 maart 2003 @ 17:36:
Volgens mij gewoon een OS probleem.
wat voor OS draai je? Als het XP is, lijkt het me beter om Windows xp te herinstalleren.
Lees toch VERDOMME eens een topic voordat je blaat :(

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 17:36:
[...]

Een recente backup heb ik inderdaad maar dat gaat me niet helpen want die overschrijft bestaande files. De (verkeerde) files van ATI blijven dus staan.

Dit is alleen te verhelpen door een format te doen maar dat kost te veel tijd dus daar begin ik niet aan.

Puh...
Zo heel veel tijd kost dat niet eens... format c: en laat die backup maar draaien... en je gaat zelf weet ik veel wat doen...

Verwijderd

Je kan effe naar het geavanceerde eigenschappenscherm gaan en dan kies je weergaves. Dan selecteer je je monitor en dan stel je in wat de resolutie is dattie maximaal aankan en ook de refreshrate. Normaal haalt windows de gegevens uit de monitor met DDC. Maar omdat DDC over BNC kabels niet mogelijk is gaat dat dus niet.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk. Exerion en Xces weten tenminste van de hoed en de rand. De rest die over her-installs van het OS beginnen lullen inderdaad heftig uit hun nek.

Is het zelfde soort mensen die een NT server reboot omdat ie ff vervelend doet met een service die niet meer wil starten ofzo.
Oh oh, aaah reboot maar. Zeker nog nooit van "kill <process>" gehoord etc. etc.
Prutsers.

Verwijderd

Ik vin ddat die wel een beetje gelijk heb. Ik vind het ook belachelijk dat je bij Windows XP je hele OS opnieuw moet instaleren als je van videokaart/geluidskaart veranderd. Bij W2K was dit wel een stuk beter geregeld.

Laatst een nieuwe geluidkaart gekocht. SB Audigy, krijg 'm ook met geen mogelijkheid aan de praat behalve dan door mijn hele OS erop nieuw op te zetten. Later van videoplank verwisseld. Zelfde verhaal.

Echt belachelijk. Zou bijna gaan zweren bij die kut pingwing ;).

Verwijderd

Topicstarter
Triple A. Dat helpt tijdelijk voor de resolutie. De refresh blijft 60hz.
En na de reboot is ie alles weer kwijt. Ook de reso.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 17:39:
Je kan effe naar het geavanceerde eigenschappenscherm gaan en dan kies je weergaves. Dan selecteer je je monitor en dan stel je in wat de resolutie is dattie maximaal aankan en ook de refreshrate. Normaal haalt windows de gegevens uit de monitor met DDC. Maar omdat DDC over BNC kabels niet mogelijk is gaat dat dus niet.
Maar dan is het BSOD probleem nog niet opgelost. Het gaat helaas niet alleen om die 800x600 en 60Hz.

Verwijderd

Topicstarter
LOL @ TaaTje :D

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

ow, blaat duh! stom, er is inderdaad zo'n tooltje om de 60hrz xp refresh shit te unlocken, weet alleen niet meer hoe het heet....

aha: http://www.xp-refresh.net/
zie ook: http://www.ati.com/support/infobase/4072.html

Genoeg geholpen?

Verwijderd

SLOTJE AUB!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga ff kieke Xces. Ik laat het zo horen.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Lees jij 's ff een FAQ door over gedrag op het forum. Slotjes kun je aanvragen in SM.

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

en anders moet je eens proberen, dos prompt, en dan: rm -rf /
gaan met die banaan... wedden?

Verwijderd

volgens mij zijn d'r hier een paar tweakertjes behoorlijk ongesteld

• Crashman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 14:59
Hier ook nog een foolproof uninstall/install methode om alle oude drivers echt van je pc af te krijgen: klik!

specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

Input missing (Content)
(Interne identificatie: message::update::input_missing)

[ Voor 175% gewijzigd door gvdh81 op 08-03-2003 17:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij zijn d'r hier een paar tweakertjes behoorlijk ongesteld
Tsja, tis weer die periode in de maand he :D

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 17:46 ]

• XorArch
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-03 12:55
Zjeezzz man have a chill pill :7

Aller eerst moet je misschien eens rondkijken op het forum van rage3d. En dan in het bijzonder hier

Zorg er ook voor dat alle oude drivers (van je vorrige vid. kaart weg zijn)

Zelf gebruik ik de omega drivers, deze zijn geoptimalizeert voor beeldkwaliteit en stabiliteit (niet voor benchmarks). Er staat op deze site ook een bios settings guide die je misschien wel wil proberen.

Er is ook nog een tooltje om oude ATI drivers te verwijderen wat wel aardig werkt, echter soms niet 100% alles opruimd deze kan je hier downloaden.

Mocht je met deze info er nog niet uitkomen, dan raad ik toch echt aan (desnoods over je lijk :+ ) om je systeem opnieuw te installeren. Dan start hij ook weer lekker snel op enzo.

• QSYS
  • Laatst online: 23-04 01:13
Vind de reacties op een reactie hier wel onbeschoft worden, wordt alleen maar geprobeert om te helpen.
Uit ervaring spreek dat met windows XP, als ik zeg dat bij hardware verandering er vaak problemen ontstaan, oplossing is vaak herinstallatie.
Dus blaat ik niet..

PS... Herinstallatie duurt volgens mij toch niet 4 dagen? Volgens mij in totaal met superveel software een uurtje of 4

[ Voor 19% gewijzigd door QSYS op 08-03-2003 17:46 ]

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

(als je tenminste daarna niet meer van video kaart wisselt, je oude geforce 3 ti500 zonder fan weer in je systeem schroeft bijvoorbeeld...)

p.s.

http://www.pcstats.com/contests/contest_light_5.htm

[ Voor 19% gewijzigd door gvdh81 op 08-03-2003 17:47 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

onkruid71 schreef op 08 March 2003 @ 17:45:
Uit ervaring spreek dat met windows XP, als ik zeg dat bij hardware verandering er vaak problemen ontstaan, oplossing is vaak herinstallatie.
Dus blaat ik niet..
Nee, maar dat hadden ongeveer 10 andere mensen ook al gezegd en de topicstarter heeft al aangegeven dat ie Windows niet opnieuw wil installeren. Bovendien is het zonder nieuwe install ook wel op te lossen. Ik heb m'n XP installatie nu 15 maanden draaien en heb er allerlei hardware ingezet en uit getrokken. Geen probleem als je weet waar je mee bezig bent.

Verwijderd

als je nou eerst met detonator destroeyer die troep van Nvidia er eerst eens afknikkert, vervolgens on http://www.rage3d.com/boa....php?s=&threadid=33656771 ff zoeken hoe je je ati drivers kan weghalen, vervolgens de atidrivers (of van mijn apart omegadrivers) opnieuw installeren. Daarna mag je pas weg terugkomen om te klagen. Succes.

Verwijderd

Vanaf 17:17(iets eerder) heb je dit probleem, het is nu 17:49. Hoeveel tijd heeft u nodig om een OS te herinstallen?

No offence intended

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

Ik heb m'n XP installatie nu 15 maanden draaien en heb er allerlei hardware ingezet en uit getrokken.
Juist.

Damn nu heb ik eindelijk een manier gevonden wat voor topic ik hier moet starten om snel reacties te krijgen :D

[ Voor 33% gewijzigd door gvdh81 op 08-03-2003 17:50 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 17:48:
Vanaf 17:43 (iets eerder) heb je dit probleem, het is nu 17:49. Hoeveel tijd heeft u nodig om een OS te herinstallen?

No offence intended
Hoeveel minuten heb jij nodig om een topic fatsoenlijk door te lezen voordat je dingen zegt die al vele malen eerder gezegd zijn?

Verwijderd

gepost door Bunny-Rabbit
Weet je hoeveel shit ik heb geinstalleerd
In denk dat we hier de oorzaak van je problemen te pakken hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Jan Pieter:

Zeg dan niks...

• XorArch
Exirion schreef op 08 maart 2003 @ 17:47:
[...]

Nee, maar dat hadden ongeveer 10 andere mensen ook al gezegd en de topicstarter heeft al aangegeven dat ie Windows niet opnieuw wil installeren. Bovendien is het zonder nieuwe install ook wel op te lossen. Ik heb m'n XP installatie nu 15 maanden draaien en heb er allerlei hardware ingezet en uit getrokken. Geen probleem als je weet waar je mee bezig bent.
Eens, maar een hoop mensen denken dat ze weten waar ze mee bezig zijn terwijl ze dit eigenlijk niet doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel applicaties Triple A. Die kunnen geen kwaad in deze kwestie.

Verwijderd

idd, mijn windows xp doet ook nooit moeilijk als ik er wat nieuws in prop.
Deze aardige jonge hier,
wil gewoon het probleem opgelost hebben zonder er alles af te halen (logisch).
Als we allemaal even normaal doen, o.a. de topicstarter komt het allemaal goed :)

Verwijderd

Topicstarter
Note taken Netlan :)

• Ramon
Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 17:51:
idd, mijn windows xp doet ook nooit moeilijk als ik er wat nieuws in prop.
Deze aardige jonge hier,
wil gewoon het probleem opgelost hebben zonder er alles af te halen (logisch).
Als we allemaal even normaal doen, o.a. de topicstarter komt het allemaal goed :)
Als EERST de topicstarter even normaal doet ja.... Ik heb hier windows 2000 draaien.

TOen ik van GF2MX naar R8500 toen flipte mijn pc nogal. Dus opnieuw geinstalleerd. Nu win2k al een jaar draaien met R8500, maar wel af en toe V5 derin gegooid. Geen enkel probleem. Ik denk dus dat er een issue is tussen Radeon en nVidia drivers.

[ Voor 28% gewijzigd door Ramon op 08-03-2003 17:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, dit bedoel ik nou met ATI shit:

Ik draai in Safe mode en installeer de ATI driver van de hercules CD opnieuw. Krijg ik een "INF Fout, video stuur programma niet gevonden" error.

En net deed ie het nog wel. Echt niet te filmen dit hoor.

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Ik had voorheen GF3Ti200 op WinXP en ging over naar ATI8500. Ik had precies zelfde probleem. Resolutie sprong elke keer terug. Dus ik heb toen ook 2 dagen lang van alles geprobeerd. Regclean gebruikt, Detonator Uninstalled en ATI driver 7 keer of reinstalled maar niets hielp. Dus toch maar format C: gedaan en toen was probleem over. En ik kan best wel begrijpen dat je bepaalde bestanden niet kwijt wilt maar ik zeg je CleanInstall van je WinXP zal het echt helpen.

Lucky Goldstar

Verwijderd

Misschien als reactie op het lezen van je eerste, vrij agressieve posts. Een beetje minder gestresst.. met humor!

Maar nee, hier niet dus..

Verwijderd

Topicstarter
Ik was allang afgekoeld hoor Tampie. Dat gebeurde zodra ik begon te communiceren met mensen die niet stom liepen te blaten zoals oa. Exerion.

• XorArch
Maare dit topic loopt snel vol, en er staan al veel nuttige reacties tussen de onzin. De vraag is gaat Bunny_Feet hier nu iets mee doen, of is hij zijn ei nog niet kwijt.....

Verwijderd

Ik draai in Safe mode en installeer de ATI driver van de hercules CD opnieuw. Krijg ik een "INF Fout, video stuur programma niet gevonden" error.
Inf is de driver file, kijk eens of dat INFje er wel in staat?

Verwijderd

Handmatig verwijderen zal je nooit voor 100% lukken omdat de bestanden die je moet aanpassen beschermd worden onder ntfs. Die bestanden komen mee met je installatie en kan je niet zelf editen of terugzetten.
Het beste is om een XP repair uit te voeren. Blijf je al je documenten en windows instellingen behouden, maar je system/system32 en hiermee ook al je apparaten worden opnieuw geinitialiseerd en kan je je nieuwe drivers installeren.
Bij boot setup van de xp cd kiezen voor volledige installatie en dan de repair. Niet de eerste repair optie kiezen. Suc6

• Ramon
Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 17:54:
Ik was allang afgekoeld hoor Tampie. Dat gebeurde zodra ik begon te communiceren met mensen die niet stom liepen te blaten zoals oa. Exerion.
Je kan zeggen wat je wil, maar OS herinstalleren kan moeilijk stom geblaat zijn als het merendeel van de tweakers jou dit verteld.....

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

mjah ik wil niet lullig doen ofzo, maar kale windows heb je tegenwoordig echt geen shit meer aan;
Flash MX, UltraEdit, FlashFxP, Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, MS Office, MS Outlook (email shit configuren), PowerDVD, Nero, Trillian, Winamp, 3Dmax 5, Topstyle, Adobe Acrobat, CoolEdit pro...

Ik ben echt dus wel een dagje of 2 bezig wil ik alles goed hebben draaien, en XP helemaal getweaked naar mijn eigen zinnen..

Maaruh, Paashaas_voet (hehe) ben je al wat verder gekomen?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik weet het goed gemaakt. Ik ga XP wel opnieuw installeren want dit is een gebed zonder end.

Aan Microsoft: heee stelletje prutsers. Maak eens een normaal OS ja. Het is al feest sinds Win95. Je kan wel schelden op OpenSource en Linux enz. maar het werkt op die OS'sen wel zoals het hoort !

Verwijderd

^
Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 17:55:
Handmatig verwijderen zal je nooit voor 100% lukken omdat de bestanden die je moet aanpassen beschermd worden onder ntfs. Die bestanden komen mee met je installatie en kan je niet zelf editen of terugzetten.
Het beste is om een XP repair uit te voeren. Blijf je al je documenten en windows instellingen behouden, maar je system/system32 en hiermee ook al je apparaten worden opnieuw geinitialiseerd en kan je je nieuwe drivers installeren.
Bij boot setup van de xp cd kiezen voor volledige installatie en dan de repair. Niet de eerste repair optie kiezen. Suc6

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

(xces was van plan om vandaag ook een radeon 9700 te kopen...)

[ Voor 92% gewijzigd door gvdh81 op 08-03-2003 17:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je kan zeggen wat je wil, maar OS herinstalleren kan moeilijk stom geblaat zijn als het merendeel van de tweakers jou dit verteld.....
Tampie, ik weet niet of het je al was opgevallen maar die "meeste tweakers" hebben echt GEEN verstand van zaken. Die roepen vaak maar wat.
Daarom ben ik minder geneigd mee te gaan met de massa als m'n gevoel zegt dat een antwoord rammelt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 17:28:
[...]

Dat hebben er ook. Sla de search er maar op na...
Waarom koop je dan zo'n kaart ?

Eerst lezen dan kopen......

Ik had ook veel problemen met mijn R9500 (had eerst een GF2 MX), zoveel dat ik wel moest herinstalleren en sinds de herinstallatie van WinXP draait het hier als een zonnetje !

Verwijderd

die email shit, zoals je het zelf zegt, kun je exporteren en importeren, kwestie van seconden, en anders maak je van die schone install toch een ghost image file aan? (zonder de speciale drivers)

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 17:34:
Ja gooi maar dicht. Op deze toon zoek ik het zelf wel uit. Daaaaag.
De enige die hier een foute instelling heeft en een verkeerde toon aan slaat, dat ben jij zelf.....

Helaas is het nu eenmaal zo dat het installeren van nieuwe hardware onder Windows (XP) vaak niet vlekkeloos gaat. En vaak krijg je zelfs problemen zoals jij die hebt. Dan ligt het opnieuw installeren van Windows voor de hand. Het is dus een heel logische reactie van mensen, als ze dat voorstellen. Maar ja, als jij het allemaal beter weet....... :/

edit: beetje oude }:O alweer, maar ja het gaat ook zo hard met dit topic :|
BTW: Het is nog wél van toepassing

[ Voor 9% gewijzigd door Tweeke op 08-03-2003 18:09 ]

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

janpieter, ff offtopic, je kunt inderdaad je email enzo wel exporteren, maar je settings afaik niet, met andere woorden moet je die (als je net als ik 8 email accounts hebt omdat je ooit eens een paar websites gemaakt hebt) opnieuw instellen. En die ghost image werkt niet, want bij XP install herkent ie je videokaart automatisch en installeert hij dus daar ook al drivers voor. Het mooiste zou inderdaad zijn als je een image zonder windows shti zou kunnen maken, dan zou je binnen zijn, dus; Wel alle software, geen windows meuk eromheen

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 17:17:

Afbeeldingslocatie: http://216.40.249.192/s/contrib/blackeye/2gunsfiring_v1.gif

Echt zo ontzettend onvolwassen hoe jij hier praat over ATi. Eigelijk zouden wij hier niet eens op in moeten gaan... en jou hier lekker mee laten zitten.

57696520646974206c65657374206973206e657264

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

ikke iig blij met de overgang van gf2mx400 naar een 9500pro
maar xp kon het gewoon niet aan ook al had ik de gf2 drivers eruit geknikkert, vervangen door standaard vga zooi voor de zekerheid.
xp liep steeds vast ook in safe mode en mn enige oplossing hak nog nie eens ati drijvers geinstalleerd.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• jotheman

jotheman

Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 17:57:
Nou ik weet het goed gemaakt. Ik ga XP wel opnieuw installeren want dit is een gebed zonder end.

Aan Microsoft: heee stelletje prutsers. Maak eens een normaal OS ja. Het is al feest sinds Win95. Je kan wel schelden op OpenSource en Linux enz. maar het werkt op die OS'sen wel zoals het hoort !
HAAAAAAAAHAHHAHAHAHHAHAHAAAAA!!!!!
Ik lach me te PLEURIS hier. Eerst ons uitmaken voor mensen zonder kennis van zaken, wij weten niet hoe 't inelkaar zit en wat nou wat is en dan ineens toestemmen. De pot verwijt de ketel heet dat. Jezus man ik vind 't echt bullshit dat je eerst mensen uit gaat zitten maken voor n00bs terwijl die misschien wel 20x zoveel als jouw "22 jaar" computer ervaring hebben en dan ineens gaat toestemmen. Windows is nu eenmaal soms onbegrijpelijk, daar kun je tegen ingaan en tegensputteren wat je wilt. Maar soms is reïnstallen 400x zo snel gedaan als al die bullshit die jij allemaal probeert.
Linux is wat dat betreft veel beter, stabieler en "strategischer" opgebouwd ben ik met je eens maar 't heeft geen zin om daar in 'n topic als dit mee te komen want je komt er nix verder mee.

En om nou te komen met periodes van de maand enzo dat vind ik wel erg laag voor iemand op jouw (zoals ik je inschat) niveau...
Reïnstall de modderfokker gewoon en zie hoe 't dan loopt. Die refreshrate bug is al langer bekend en... en is, zij het met een omweg, te omzeilen.

Suc7 en ik hoop iets meer vriendelijkheid volgende keer anders komen je topics niet ver...

I see dead pixels...

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Mensen, dat een reïnstall vaak tot de oplossing leidt geef ik toe, maar het is een uiterste oplossing. Ga dus niet blaten over een reïnstall, want de topicstarter vraagt om de kennis van de gebruikers van dit forum of zij misschien weten hoe dit probleem op te lossen is.

Dat je dan toch je reïnstall geblaat hier neerzet om je postcount eenbeetje op te krikken of whateva kan ik me voorstellen. Als je dan nadat het al een keer is gezegd het gaat herhalen niet. Helemaal niet als het al 10x eerder is gezegd.

Wat dan echt te absurt is, is als mensen dan nadat de topicstarter zelf heeft aangegeven niet te willen reïnstallen nog blaten om een reïnstall daarbovenop.\
Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 17:59:
[...]

Tampie, ik weet niet of het je al was opgevallen maar die "meeste tweakers" hebben echt GEEN verstand van zaken. Die roepen vaak maar wat.
Daarom ben ik minder geneigd mee te gaan met de massa als m'n gevoel zegt dat een antwoord rammelt.
Je hebt gelijk, op het punt na dat de meerderheid van de users op dit forum geen tweaker is...

Een echte tweaker zal nooit zomaar reïnstall roepen.

[ Voor 28% gewijzigd door sdomburg op 08-03-2003 18:07 ]

• Ramon
Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 17:59:
[...]

Dan vraag ik me af waarom je hier uberhaupt een vraag stelt :z

Verwijderd

@ Xces

Gooi al je hardware eruit, zet er een simpel standaard VGA ding in(misschien veroorzaakt een PCItje minder storingen met drivers zoals je zegt?) en je hebt de perfecte ghost ;)

Die email instellingen kun je dan ook in je Ghost behouden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 maart 2003 @ 17:59:
[...]

je zal de zelf wel geen verstand van hebben ts, want ik heb ook een hercules, kwam er mee thuis, installeerde de boel, en gamen maar, dus ik denk dat jij iets goed verkeerd doet. dus inplaats dat jij mede tweakers hier zit uit te schelden dat ze er geen verstand van hebben, denk ik toch echt dat je eens in je eigen verstand moet roeren, mischien dat het dan nog eens een keer goed komt met jou.

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-08 20:31
Ik zie niet helemaal in waarom iemand ongelovelijk geflamed moet worden als ie over een herinstall begint. Als Bunny_Feet voor de Radeon een ander merk like Nvidea heeft gebruikt, en daar Ati drivers overheen gaat installeren, kan iedere idioot je vertellen dat dat héél vaak mis gaat.

Ik zie bovendien niet in de beginpost terug dat hij sowieso eerst de vorige drivers heeft gedeinstalleerd voor Ati's te installeren. Doe dat eerst ff en als dat niet werkt...

[edit]
Ik neem aan dat je zelf ook ziet dat je redelijk voor lul loopt door nu wél te gaan herinstallen Bunny_Feet :Y)

[edit2]
np Rataplan ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Drogo op 08-03-2003 18:22 ]

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:39
Meneer de topic starter is een beetje gestressed merk ik :o en dat kan ik best wel begrijpen. Zeker als je al een tijd erges mee aan het klooien bent.
Een schone OS install is dan het laatste wat je doet.
Als je er over nadenkt.. dat je een heel OS opnieuw moet installen terwijl het alleen om een drivertje gaat. Maar zo gaat het nou meestal bij Windows©
Wat ik meestal doe is de hele zooi laten staan voor wat het is en verder gaan als ik afgekoelt bent ;)

Verwijderd

Exirion schreef op 08 March 2003 @ 17:42:
[...]

Lees jij 's ff een FAQ door over gedrag op het forum. Slotjes kun je aanvragen in SM.
Hij staat al in SM gelukkig...

Verwijderd

Topicstarter
Sluuut, deze ellende is niet nodig. Met NVidia was het lang geleden ook huilen maar die zijn dit stadium al lang voorbij.

Ik begrijp niet dat een bedrijf (any) deze rommel zo op de markt gooit. Er moet gewoon een goed installatie programma bij zitten dat om kan gaan met verschillende scenario's en de driver zelf moet, eenmaal geinstalleerd, ook geen problemen geven met bv. refreshrates of resoluties. Al helemaal niet op een normale, non-exotische XP installatie (zoals ik heb).

Daarom zeg ik: ROMMEL !!!!

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

@ Janpieter

true true, maar ik heb zo'n ding nie liggen :)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Bunny feet, als je nou eerst goed de posts doorleest en aangeboden oplossingen uitprobeerd...
Zoals bijvoorbeeld de detonator destroyer ?

Ik snap niet dat dit topic zo snel gaat en bunny moet niet zo onvriendelijk doen, hij is degene met het kut humeur.

Verwijderd

Topicstarter
T-Blizzard: ik ben inderdaad gestressed en gefrustreerd. En ik ben al twee keer naar buiten geweest om af te koelen. Ff boodschappen doen enz.

Maar als je keer op keer teleurgesteld wordt door deze rubbish dan krijg ik het wel op m'n heupen ja. En ik verlies echt niet snel m'n geduld.

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-08 13:58
ff windows erop nieuw op pleuren en je problems zijn is redelijk bekent bij hardware upgrades dat je ff opnieuw moet installen.

en hoe langer je hetn iet doet hoe langer je gekut heb en ik lach je uit want je had dit in 2 uur in totaal installen op kunnen lossen
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.