Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-05 14:28

Aidix

Geluidspietlut

Mijn vergelijk-mp3 is klaar...

Als je hem beluisterd hebt snap je denk ik wel dat ik liever naar een niet-verequalizete sharp luister, namelijk omdat 2x5mw gewoon niet genoeg is om het signaal tot aanrvaardbaar niveau te versterken zonder dat het helemaal verkracht wordt !!!!

wat is hier aan de hand:
-eerst Sharp MDMS722 dan sony mzn505
-met dezelfde gain aan de line in
-beginnen op max volume, dan ga ik de bas instellingen af en het volume harder/zachter

-zet je loudness uit op je pc/versterker en hang je koptelefoon eraan, dan klinkt het precies alsof je naar de MD speler aan het luisteren bent. Verschil in volume en bas komt dan overeen met de realiteit.

Overigens wordt het harde clippen van de Sony door het MP3 formaat een beetje 'afgerond' dus het klinkt hier helaas wat vriendelijker dan in het echt.

Mp3 : lame 3.93 --preset extreme
size 4.91mb

http://www.revolution70.net/mdtjes.mp3

[ Voor 10% gewijzigd door Aidix op 31-03-2003 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 17:59
Ik ben binnenkort jarig, en mag dus een nieuw speeltje uitzoeken..
Het word een minidisc of een mp3-speler..
Maar ik zou niet weten welke ik zou moeten nemen, en of ik dus een MD of een mp3speler moet nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Dan moet je eerst eens bedenken welke punten voor jou belangrijk zijn en wat je er mee gaat doen.

op de vraag "md of mp3" is nog nooit een antwoord verzonnen, omdat het niet zo eenvoudig ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Aidix schreef op 31 maart 2003 @ 18:45:
Dan moet je eerst eens bedenken welke punten voor jou belangrijk zijn en wat je er mee gaat doen.

op de vraag "md of mp3" is nog nooit een antwoord verzonnen, omdat het niet zo eenvoudig ligt.
Ze hebben beide voor en nadelen, en niemand heeft er een antwoord op, ik dus ook niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-04 11:23
ik heb begin dit jaar voor mijn vriedinnetje een sharp md mt-190 gekocht, en ze is er nog steeds uitermate tevreden over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke_otto
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:34

luke_otto

pang pang luckyluke

neem is een kijkje op www.mdcenter.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-05 23:42
Heb je wel eens aan een mp3 speler gedacht :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Ja, en ook aan een MD speler, en daarom stelt hij die vraag |:(

als je graag zoveel mogelijk muziek meeneemt of verzamelt is MP3 een optie
heb je meer een 'vaste' verzameling dan is MD beter.
Ik moet bekennen dat ik mijn MP3 speler steeds minder gebruik, en wel om de volgende rede:

MP3 cdspeler is goot, log, traag, zzzzzz....
MP3 solid state is te beperkt en kan niet zonder PC om muziek te wisselen. Bovendien zuigen ze meestal qua geluid.

MD is klein, snel, zeer portable en duurzaam. Het op MD zetten is iets meer werk, maar je hebt er meer aan.

[ Voor 41% gewijzigd door Aidix op 31-03-2003 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56756

Ik heb net ff je muziekstukje een aantal keer geluisterd via mijn PC speakers en mijn oordopjes die ik normaal bij mijn MD gebruik (Sony MDR-ED238)

In het eerste gedeelte zitten een aantal best storende fouten en piepjes, het begint al bij 0,05 waar de MD overslaat. Verder is er wel duidelijk meer Bass waarneembaar. Ik vraag me echt af hoe je die opname hebt gemaakt.

Het tweede gedeelte heeft die storende fouten en piepjes die in het eerste gedeelte zitten niet en klinkt vrij vlak.

Deze twee stukken zijn niet echt goed te vergelijken door de enorm slechte opname van het eerste gedeelte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49374

Als eerste: leuk topic :) .
Ik kan hier alleen mijn eigen persoonlijke ervaring geven. Zonder technische termen.
Ik heb 3 Sony md's gehad. Waarvan 1 netmd.

Wat Aidix in allemaal mooie termen weet weer te geven klopt gewoon. De geluidkwaliteit is zeer slecht. Ik hoor ruis, etc. Gewoon geen ultiem zuivere tonen. En dan heb ik het nog niet over de lp modes :|

Ik had toen ik die netmd kocht ook gelezen over Aidix sharps, maar toen liet de stand by tijd me afschrikken.
Maar ik heb er alle vertrouwen in dat sharp wel goede kwaliteit heeft.

Ik heb momenteel een ipod (heerlijk orspronkelijk geluid) met m'n sony ex70lp oordopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Anoniem: 56756 schreef op 31 March 2003 @ 22:40:
Ik heb net ff je muziekstukje een aantal keer geluisterd via mijn PC speakers en mijn oordopjes die ik normaal bij mijn MD gebruik (Sony MDR-ED238)

In het eerste gedeelte zitten een aantal best storende fouten en piepjes, het begint al bij 0,05 waar de MD overslaat. Verder is er wel duidelijk meer Bass waarneembaar. Ik vraag me echt af hoe je die opname hebt gemaakt.

Het tweede gedeelte heeft die storende fouten en piepjes die in het eerste gedeelte zitten niet en klinkt vrij vlak.

Deze twee stukken zijn niet echt goed te vergelijken door de enorm slechte opname van het eerste gedeelte...
Wat een sjaak zeg... die piep is de bevestiging van een bas instelling in de sharp, en er slaat niets over.
Bij de Sony heb je die piep ook maar heb ik ze uit gezet... pffff... (menu options >beep > off)
Je hebt zelf ook een md zeg je, maar ik vraag me af of je ooit wel eens een MD speler van dichtbij gezien hebt. Zelfs mijn Walkman uit 19grootje zegt piep als ik op een knop druk.
En hoe het is gemaakt, nou wat dacht je van aan de line-in hangen van je geluidskaart en gewoon opnemen.

Zometeen ga je ook nog concluderen dat de eerste opname veel harder is en 'duidelijk meer bas heeft' en dat de tweede opname als een waanzinnige clipt,... ja wat dacht je dat dat zou zijn, het verschil tussen Sharp en Sony misschien??

Ik ga pitten, ik word hier echt moe van :Z

[ Voor 28% gewijzigd door Aidix op 01-04-2003 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Hoe zit het met omzetten van MP3 -> MD formaat, schijnt de kwaliteit hard van achteruit te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Ja en nee...

Als je het omzet naar standaard opnameformaat (80minuten) dan is daar 0,000 van te merken.
Als je het omzet naar 160minuten LP2 dan merk je er zeer weinig van, tenzij je echt goed gaat zitten luisteren met een goede koptelefoon of op je hifi set. De gemiddelde gebruiker hoort die verslechtering niet. Het gaat niet 'extra' achteruit, het gaat alleen klinken als een LP2 opname, waarvan de bron MP3 was.

Als je een 128kbit MP3 als bron neemt klinkt het natuurlijk al snel bagger, omdat de bron ook al bagger was...

[ Voor 11% gewijzigd door Aidix op 01-04-2003 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Laatst online: 09-01 21:44
Ik zelf heb de Sharp MD200.
Ik vind het een erg goed geluid hebben maar was wel erg prijzig. 230 euro ofzo heb ik er voor betaald. Met de MT190 is er maar 1 verschil en dat de dobly headphones oid.
Nu heb ik wel een vaag iets en dat is dat Nimh batterij ongeveer 6 mee gaat (afspelen op LP2) terwijl in de handleiding staat dat hij ongeveer 11 mee moet gaan en de verkoper zei 8 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

is je batterij misschien gaar?
Wat voor soort is het (capaciteit, volt)

Je hebt ook powersave op een sharp, als die uit staat slurpt ie in de helft van de normale tijd de batterij leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Aidix schreef op 01 April 2003 @ 13:19:
Ja en nee...

Als je het omzet naar standaard opnameformaat (80minuten) dan is daar 0,000 van te merken.
Als je het omzet naar 160minuten LP2 dan merk je er zeer weinig van, tenzij je echt goed gaat zitten luisteren met een goede koptelefoon of op je hifi set. De gemiddelde gebruiker hoort die verslechtering niet. Het gaat niet 'extra' achteruit, het gaat alleen klinken als een LP2 opname, waarvan de bron MP3 was.

Als je een 128kbit MP3 als bron neemt klinkt het natuurlijk al snel bagger, omdat de bron ook al bagger was...
De bron is 192kbit mp3, en dan zet je het om naar standaard formaat, daar is dus helemaal niks, nakkes, nada van te merken?

Maar stel je hebt 128kbit, gaat het dan wel achteruit of blijft dat ook hetzelfde?
Quote van mdcenter.nl
Zoals gezegd is Open MagicGate de software die Sony bij de MD-units levert. Dit programma stelt je in staat op MP3, WAV en andere bestanden naar een MD-unit te "slepen" met de muis en terug (check-in en check-out wordt dat genoemd). Verder kan je met het programma een CD rippen. Dat betekend dat je de muziekstukken op een CD kan omzetten naar ATRAC op de PC. ATRAC is de inpak-methode van MD. Zoiets als Mpeg dus (maar meestal beter). Deze ATRAC-muziekstukken zijn te beluisteren op de PC met het programma.
Hierna kan je van een enkele rip drie keer de muziekstukken naar een MD slepen. Daarna moet je óf opnieuw de CD rippen, óf van de MD de muziekstukken terug slepen. Als je dat laatste doet, krijg je weer een copieer-punt terug om de stukken op een andere MD te kunnen zetten (als je het stuk dus simpelweg delete dus niet!). Kortom, elke rip van een muziekstuk is drie keer te copieren. Dit is gedaan om illegale copieën van CD's (bijvoorbeeld 100x en dan los verkopen) tegen te gaan.
Deze restrictie geldt niet voor MP3, WAV en andere files. Dus alleen voor de ATRAC-files (van een rip van CD) zijn beveiligd hiermee.
Dit is dus wel bagger, dat je een CD om de 3x opnieuw moet rippen dus :/

[ Voor 45% gewijzigd door Bender op 01-04-2003 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19009

sony mz-n710 is net uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aidix schreef op 01 april 2003 @ 00:35:
[...]

Wat een sjaak zeg... die piep is de bevestiging van een bas instelling in de sharp, en er slaat niets over.
Bij de Sony heb je die piep ook maar heb ik ze uit gezet... pffff... (menu options >beep > off)
Je hebt zelf ook een md zeg je, maar ik vraag me af of je ooit wel eens een MD speler van dichtbij gezien hebt. Zelfs mijn Walkman uit 19grootje zegt piep als ik op een knop druk.
En hoe het is gemaakt, nou wat dacht je van aan de line-in hangen van je geluidskaart en gewoon opnemen.

Zometeen ga je ook nog concluderen dat de eerste opname veel harder is en 'duidelijk meer bas heeft' en dat de tweede opname als een waanzinnige clipt,... ja wat dacht je dat dat zou zijn, het verschil tussen Sharp en Sony misschien??

Ik ga pitten, ik word hier echt moe van :Z
Nee, zijn die piepjes echt de bevestiging |:( ik zeg alleen dat het irritant is. Daarnaast zitten er toch echt fouten in het eerste gedeelte, ik hoop in ieder geval niet dat jij het normaal vind wat bij 0,05 0,35 en 0,45 gebeurt.... en met die opmerking over hoe het gemaakt is bedoel ik dus dat ik het echt een waardeloze opname vind 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Triloxigen schreef op 01 April 2003 @ 18:01:
[...]

De bron is 192kbit mp3, en dan zet je het om naar standaard formaat, daar is dus helemaal niks, nakkes, nada van te merken?

Maar stel je hebt 128kbit, gaat het dan wel achteruit of blijft dat ook hetzelfde?
Als je met SP opneemt (en dus niet via NetMD, maar via een analoge of digitale lijn aan je geluidskaart) dan is het (klinkt het als) een 1:1 kopie van het origineel. SP is beter dan welke MP3 bitrate dan ook. 320 of 96kbit er is geen verschil te merken.
Dit is dus wel bagger, dat je een CD om de 3x opnieuw moet rippen dus :/
Nee dat is niet zo.
Je kan maximaal 3 kopieen tegelijk op MD hebben, maar heb jij graag 4x hetzelfde nummer op je MDs staan dan?
ALs je een nummer weer 'incheckt' (wist) kan je gewoon weer een extra kopie maken. Als je graag CDs ript heb je veel meer aan Simple Burner, dit progje ript direct van CD naar je MD zonder restricties. Dan maak je dus wel gebruik van NetMD natuurlijk....

En nog even extra duidelijk: met NetMD kan je geen SP opnames maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat je zegt is niet helemaal waar... met een NetMD kan je wel SP opnames maken, maar dit zijn dan een soort opgerekte LP2 bestanden (ATRAC3). Deze klinken dus hetzelfde als een LP2 opname, maar zijn wel af te spelen op oude apparatuur die geen MDLP heeft. Van deze bestanden kan je dus ook maar maximaal 80min (80,59 als je het echt precies wil weten) opnemen op een schijfje van 80 min.

Ook zeg je dat er geen verschil hoorbaar is tussen CD en SP opname. Dit is natuurlijk ook niet waar, de echte audiofiel kan het wel horen... gelukkig ben ik geen audiofiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Anoniem: 56756 schreef op 01 April 2003 @ 19:34:
[...]

Nee, zijn die piepjes echt de bevestiging |:( ik zeg alleen dat het irritant is. Daarnaast zitten er toch echt fouten in het eerste gedeelte, ik hoop in ieder geval niet dat jij het normaal vind wat bij 0,05 0,35 en 0,45 gebeurt.... en met die opmerking over hoe het gemaakt is bedoel ik dus dat ik het echt een waardeloze opname vind 8)7
Als je piepjes irritant vindt, maar zwaar clippen niet eens opmerkt heb ik een passend advies voor je:
Ik stel voor dat jij je verder niet druk maakt en gewoon Sony blijft kopen.

'wat bij 0,05 0,35 en 0,45 gebeurt....' is dat de bas instelling verandert en gedurende de piep ff het geluid weg is. Dat vindt ik normaal ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82175

Volgens mij komt dat clippen niet door slechte hardware van Sony maar gewoon door een verkeerd opnameniveau (te gevoelig)... Ik durf te wedden dat Sony een betere geluidskwaliteit heeft dan Sharp.

Groeten Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Anoniem: 56756 schreef op 01 April 2003 @ 19:47:
Wat je zegt is niet helemaal waar... met een NetMD kan je wel SP opnames maken, maar dit zijn dan een soort opgerekte LP2 bestanden (ATRAC3). Deze klinken dus hetzelfde als een LP2 opname, maar zijn wel af te spelen op oude apparatuur die geen MDLP heeft. Van deze bestanden kan je dus ook maar maximaal 80min (80,59 als je het echt precies wil weten) opnemen op een schijfje van 80 min.
Als je mij gaat verbeteren doe het dan wel goed.
NetMD kan een gedecompresste LP2 stream naar de recorder sturen (dus 16bit 44khz audio over USB) die door de recorder dan met 2x realtime snelheid op Atrac SP wordt opgenomen. Het resulterende track is een gewoon SP track met bagger LP2 kwaliteit, en dus niet het noemen waard.

Dit betekent ook dat NetMD technisch gezien in staat is om 'echte' SP op te nemen via USB, maar dit is dusdanig beveiligd dat tot nu toe niemand dit heeft kunnen hacken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Anoniem: 82175 schreef op 01 April 2003 @ 19:52:
Volgens mij komt dat clippen niet door slechte hardware van Sony maar gewoon door een verkeerd opnameniveau (te gevoelig)... Ik durf te wedden dat Sony een betere geluidskwaliteit heeft dan Sharp.

Groeten Erik
Beste Erik, lees eerst ff de Faq over het 'de groeten doen'

Ga daarna eens denken:

-als je 1 MD hebt die digitaal is opgenomen van CD
-die op 2 MD spelers afspeelt
-waarvan 1 een 2x zo sterke line-out heeft
-en ze zitten met dezelfde gain aangesloten op een mixer

-Hoe kan het dan dat de zwakste van de 2 loopt te clippen op zowel de mixer als een koptelefoon?

Jij durft dat te wedden, dan hoop ik niet dat je er veel geld op zet want dat ga je echt verliezen, niet volgens mij maar ook volgens het www.minidisc.org forum, het minidisc t-station forum en het head-fi forum.
Volgens elk minidisc forum dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zegt sjoert toch ook? "Deze klinken dus hetzelfde als eenLP2 opname"...

Groeten Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry zal geen groeten meer doen.

Je kunt zelfs als je digitaal opneemt verkeerd opnemen.. Je kunt namelijk ook bij digitaal opnemen (soms) het opnameniveau instellen. Als je die te gevoelig zet, wordt het signaal te hard, en komt er clipping op de MD zelf. Dan maakt het niks uit hoe sterk de line-out is, zelfs als je via de koptelefoon met het volume op 5% zet hoor je dan de clipping erdoor, omdat de muziek op de MiniDisc al van slechte kwaliteit is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Ze worden niet opgerekt, daar ging het om.
Veel gasten denken dat er een LP2 bestand wordt opgeslagen met een soort 'opvulling' om hem net zo groot te maken als een Atrac SP track.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke Sjoert zegt het misschien niet goed, maar hij bedoelt dus dat er gewoon een SP track wordt opgenomen maar dan wel in de mindere LP2 kwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Anoniem: 82175 schreef op 01 April 2003 @ 20:05:
Sorry zal geen groeten meer doen.

Je kunt zelfs als je digitaal opneemt verkeerd opnemen.. Je kunt namelijk ook bij digitaal opnemen (soms) het opnameniveau instellen. Als je die te gevoelig zet, wordt het signaal te hard, en komt er clipping op de MD zelf. Dan maakt het niks uit hoe sterk de line-out is, zelfs als je via de koptelefoon met het volume op 5% zet hoor je dan de clipping erdoor, omdat de muziek op de MiniDisc al van slechte kwaliteit is..
als jij een willekeurig digitaal opnamemedium digitaal aansluit, op record drukt en niet met je tengeltjes aan de gain control zit wordt er een kopie gemaakt met exact hetzelfde volume. Er staat niets te gevoelig, en als er met digitale clipping is opgenomen dan klinkt dat
a: HEEL anders, want digitale clipping klinkt heel anders dan analoog clippen

b:op de sharp hetzelfde als op de sony, bovendien stopt de sony met clippen als je het volume omlaag gooit tot 20 of de megabaszs uit zet. Ga nog maar eens goed luisteren.

Het punt was dan ook dat de sony niet in staat is zijn megabass signaal te versterken, daar gaat hij op clippen. Lees deze thread nog maar eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed heb hele thread letter voor letter doorgelezen. Heb de mp3 van Aidix gedownt en netjes afgeluisterd.

Het verschil dat te horen is wordt volgens mij nauwelijks veroorzaakt door het opnemen, maar inderdaad wel door de versterker. Want:

- Neem een nummer op met een sharp (digitaal) en hetzelfde nummer op dezelfde manier met een sony. Zelfde type schijfje.
- Gooi ze in een grote hoed en pak willekeurig een schijfje.
- Stop die in je Sharp of in je Sony. Ik weet eigenlijk zeker dat je ze niet uit elkaar kunt halen...

Ik weet uit ervaring dat de Sony heel anders klinkt dan de Sharp, maar ik vind de Sony beter klinken, als je hem eenmaal goed heb ingesteld. Als je de Sharp met de bass op 3 zet, en dan het volume voluit, dan klinkt het niet via een koptelefoon (maar dat kan door de koptelefoon komen) maar het klinkt ook niet via de line-in van me stereo (inderdaad een Sony versterker) Als ik mijn sony op volle bass zet en het volume ook voluit, klinkt het net zo goed niet.

Als ik op mijn Sharp het volume op 20 zet, en op mijn Sony ook, dan klinken ze allebei goed, maar met een goed ingestelde equalizer klinkt de Sony beter...

test MD schijfje:

Originele CD: Muse - Origin Of Symmetry
CD speler: Sony CDP-XE220 met optical out
MD: Sony ES 74 minuten
Kabel: Sony standaard toslink kabeltje
Sharp portable: Sharp MD-SR70H (s)
Sony portable: Sony MZ-R909 (blue)
Koptelefoon: Sony MDR-E818 (jah sorry.. geen professioneel ding in huis)
Speakers:
Stereo mode:
-2x Schneider 3-weg bass reflex 100 watt
Dolby Surround ProLogic mode:
-2x Schneider 3-weg bass reflex 100 watt
-2x Sony rear speakers (80 watt)
-2x Jamo rear Speakers (80 watt)
-1x Sony center speaker (80 watt)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 82175 op 01-04-2003 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Ik kan ook een wat duidelijker test maken met afzonderlijke stukjes.

De test begint met sharp op max volume. Na de eerste piep op 5 seconden gaat hij op bass3 (en max volume, maar dan is de bas weggedrukt) daarna gaat het volume omlaag en komt de bas erin. Verderop gaat hij op bass1 en bass2, met volumes van 27-28, bijna max dus. Alles blijft zuiver.

Sony begint op max volume (vol30). Na een paar seconde gaat hij op bass2, dan begint hij al te vervormen maar de bas is behoorlijk weggedrukt. Het volume gaat omlaag naar 20, je hoort de vervorming toenemen deze is bij vol25 maximaal en neemt daarna af tot hij bij vol20 zo'n beetje weg is De bas gaat op stand 1 en het volume weer omhoog. Gekraak komt weer terug.

Ik heb ook geen commentaar op de opnamekwaliteit van de Sony MD recorder, die is gewoon goed. Ik neem alles op met de Sony omdat de sharp een ongelukje heeft gehad, die neemt niet meer op.

Die Sony MDR-E818 zijn trouwens wel de allergoedkoopste (lees slechtste) doppen die er te koop zijn, dat je dan met een equalizer betere resultaten kan behalen is niet zo vreemd.

Ik gebruik zelf nergens equalizers, er is maar 1 manier om muziek af te spelen, 'de juiste' ;) Met goede speakers/koptelefoons heb je die niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aidix schreef op 01 april 2003 @ 19:54:
[...]

Als je mij gaat verbeteren doe het dan wel goed.
NetMD kan een gedecompresste LP2 stream naar de recorder sturen (dus 16bit 44khz audio over USB) die door de recorder dan met 2x realtime snelheid op Atrac SP wordt opgenomen. Het resulterende track is een gewoon SP track met bagger LP2 kwaliteit, en dus niet het noemen waard.

Dit betekent ook dat NetMD technisch gezien in staat is om 'echte' SP op te nemen via USB, maar dit is dusdanig beveiligd dat tot nu toe niemand dit heeft kunnen hacken.
Je kan geen 'echte' SP opnemen met NetMD omdat je niet de ATRAC1 code hebt, maar alleen de ATRAC3 code.

Maar ik denk dat ik gewoon maar fijn ga genieten van mijn Sony MZ-N10 die binnenkort aankomt :) Uit de discussie wat beter is, Sony of Sharp is volgens mij nog nooit een antwoord gekomen, dus dat zullen wij ook wel niet bereiken.

Wat is trouwens je usernaam op minidisct.com? Ik heb daar volgens mij nog nooit de naam Aidix gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Je kan wel technisch gezien Atrac opnemen met NetMD omdat de md recorder gewoon uncompressed audio kan encoden naar atrac, dus buiten de codecs om die op je PC staat. Deze aangeleverde audio data moet van wel met MagicGate encryptie versleuteld zijn, en dat heeft tot nu toe nog niemand voor elkaar gekregen.
ALs je 'sp' opneemt via OpenMG jukebox gaat er gewoon 320kb/s over je usb kabel, dat is gedecode LP2 op 2x realtime snelheid.

Op Minidisct post ik bijna nooit nee, dat heb je goed gezien. De 'slimme' gasten van minidisct zitten ook op het minidisc.org forum. Ik zat ook in de tech forums van minidiscussion, maar dat is 'dood'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind het minidisc.org forum ook vrij dood eigenlijk. Het is in mijn ogen een foute beslissing geweest om er een forum bij te maken, want minidisc.org forum voegt niet echt wat toe aan het minidisct forum. Een groot gedeelte van de moderators van minidisc.org komt van minidisct.com, dus als er een keer iets belangrijks op minidisc.org gepost wordt lees je het ook wel op minidisct. minidiscussion.com vond ik altijd al een heel irritant forum met veel irritante personen. Op minidisct is iedereen gewoon heel erg vriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Eigenlijk is elk minidisc forum irritant, er zitten teveel mensen die er te weinig vanaf weten maar toch heftig in discussie gaan over technische dingen die ze ver boven de pet gaan :)

Ik zie soms zulke onvoorstelbare onzin voorbij komen, dan staat het huilen je nader dan het lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
Aidix schreef op 01 April 2003 @ 15:40:
is je batterij misschien gaar?
Wat voor soort is het (capaciteit, volt)

Je hebt ook powersave op een sharp, als die uit staat slurpt ie in de helft van de normale tijd de batterij leeg.
Het is zo'n Nimh Batterij met de volgende specs; AC 230 V 50/60 Hz, DC 1.2 V

Powersafe staat idd ingesteld. Als ik dat uitzet slaat hij toch over zoals een oude dicsman zonder antischok? Als dat zo is, is dat redelijk irritant omdat bij elke trilling dat ding dan al over slaat.

Óf als ik powersafe uitzet wordt de antishok tijd minder? nu is het maximaal 40secs.

Staat echt helemaal niks over in de handleiding. Alleen hoe je het uit kan zetten. Lekker beperkt weer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Als je powersave off zet savet hij geen power ;)
Dan blijft hij nonstop laden, en heb je continu een buffer van 40seconden.

Zet je powersave op auto, dan gaat hij hem vullen tot 40sec, dan de motor uit en uit de buffer spelen tot ie nog 10sec heeft, en dan gaat hij hem weer vullen.

"Het is zo'n Nimh Batterij met de volgende specs; AC 230 V 50/60 Hz, DC 1.2 V"
Dat is wel een heel speciale batterij....
Ik bedoel niet wat er op je adapter staat natuurlijk. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Aidix schreef op 01 April 2003 @ 22:37:
Eigenlijk is elk minidisc forum irritant, er zitten teveel mensen die er te weinig vanaf weten maar toch heftig in discussie gaan over technische dingen die ze ver boven de pet gaan :)

Ik zie soms zulke onvoorstelbare onzin voorbij komen, dan staat het huilen je nader dan het lachen.
Nadeel is af en toe wel dat het dan ook vaak tegenstrijdig is met andere posts.
Ik sta voor de keuze (die ik deze week moet maken ivm sponsoring ouders :)) maar ik weet nog steeds nit of ik mp3 of md moet nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Oke dan heb ik hier een paar vraagjes voor je.

-Wat is je prijsklasse
-Wissel je erg vaak van muziek, of heb je liever een beetje vaste verzameling CDs / MDs
-Luister je altijd met gare bijgeleverde oordoppen, of moet er ook serieus geluid uit komen met een betere koptelefoon
-Moet het ook een beetje hard kunnen zonder te gaan kraken.
-laat je graag glimmende coole apparaatjes zien aan je vrienden
-Heb je er bezwaar tegen om muziek op te nemen vanaf je PC
-Moet het in je zak passen (jas, broek??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Wat is je prijsklasse
- rond de 300,-
Wissel je erg vaak van muziek, of heb je liever een beetje vaste verzameling CDs / MDs
- Hee verschillend, heb nu een mp3cdspeler
Luister je altijd met gare bijgeleverde oordoppen, of moet er ook serieus geluid uit komen met een betere koptelefoon
- Ik koop een nekband hoofdtelefoon
Moet het ook een beetje hard kunnen zonder te gaan kraken.
- Niet echt, maar kwaliteit is wel gewenst
Laat je graag glimmende coole apparaatjes zien aan je vrienden-
- Vrienden? :p Uiterlijk is wel prettig, maar kwaliteiot etc vind ik belangrijker
Heb je er bezwaar tegen om muziek op te nemen vanaf je PC
- Nee (maar met NetMD of MP3speler maakt dat geen verschil)
Moet het in je zak passen (jas, broek??)
- Ja, maar heb vrij wijde broeken :+

Verder moet ie niet overslaan/weinig (mijn mp3cdspeler met 12sec. anti-schok slaat over), en hij moet niet zo heeel vlug kapot gaan (ja, als ie echt hard valt wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Met NetMD beperk je je keuze natuurlijk wel heel erg, want dan kan je maar uit 2 MD spelers kiezen die gewoon onderaan de kwaliteitsladder staan (luister maar naar die MP3 in een paar posts hierboven)

Als je iets wilt dat 'makkelijk' is moet je gewoon een solidstate mp3 nemen, en dan wel een goede.
NetMD is niet makkelijk, het is vaak ellende want de software is echt bar slecht. En de spelers zijn ook nogal gaar, ze zijn absoluut niet duurzaam.
Ik denk dat jij met een iRiver solid state het best af bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 15:06

MaDLiVe

.-Observer-.

Aidix schreef op 02 April 2003 @ 10:55:
Met NetMD beperk je je keuze natuurlijk wel heel erg, want dan kan je maar uit 2 MD spelers kiezen die gewoon onderaan de kwaliteitsladder staan (luister maar naar die MP3 in een paar posts hierboven)

Als je iets wilt dat 'makkelijk' is moet je gewoon een solidstate mp3 nemen, en dan wel een goede.
NetMD is niet makkelijk, het is vaak ellende want de software is echt bar slecht. En de spelers zijn ook nogal gaar, ze zijn absoluut niet duurzaam.
Als je moet kiezen tussen iriver en mpio denk ik ook dat je met een iRiver 180/190c het beste af bent.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender

Er zijn 8 minidisc spelers (van sony) die NetMD hebben,
maar hoezo onderaan de kwaliteits ladder??

Volgens mij mis ik dan iets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19396

Moi aussi, je ne comprends pas!
Ik heb al een half jaartje een N505 en heb daarmee geen problemen gekend. Geluidskwaliteit is ook erg goed, heb alleen een betere hoofdtelefoon gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

En de spelers zijn ook nogal gaar, ze zijn absoluut niet duurzaam.
Dat zijn portable Sony producten nooit geweest sinds de mechanische bediening is vervangen door elektronische bediening. Ik heb veel walkmans en discmans versleten. Maar mijn N505 gaat alweer ruim een jaar mee met vrij intensief gebruik. Zelfs de draad van de afstandsbediening is nog niet gebroken.
In mijn ervaring is het openingsmechanisme het kwetsbaarst.
In de discussie over geluidskwaliteit zal ik me niet mengen. Ik gebruik mijn N505 alleen op de fiets en in het openbaar vervoer. Het volume staat altijd zo laag dat ik claxonnerende auto's, fietsbellen van inhalers, mensen die in het openbaar vervoer naast me zitten te praten en de bel voor vertragings- of spoorwijzigingsomroepen nog goed kan horen. Dan is het omgevingsgeluid toch luider dan eventuele vervorming.
OpenMG gebruik ik nooit meer. Ik neem (in volgorde van vaak naar weinig gebruik):
1. Simple Burner - voor snel opnemen van cd's
2. optische uitgang van hifi cd-speler - voor beveiligde cd's en "bewaar MD's"
3. RealOne plugin voor NetMD - voor MP3's

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Ja, je mist iets, namelijk

-de regel dat de prijs niet hoger mag zijn dan 300 euro, waardoor alleen de N510 en de N710 overblijven
-het besef dat die modellen intern zelfs inferieur aan de 505/707 behalve de N10 die buiten de gestelde prijsklasse valt omdat de versterkers verder zijn afgeknepen tot 2x 2.5mw voor de 510 en 2x 1.5mw voor de N710

Het is iets ingewikkelder dan plaatjes tellen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Aidix schreef op 02 april 2003 @ 15:32:
Ja, je mist iets, namelijk

-de regel dat de prijs niet hoger mag zijn dan 300 euro, waardoor alleen de N510 en de N710 overblijven
-het besef dat die modellen intern zelfs inferieur aan de 505/707 behalve de N10 die buiten de gestelde prijsklasse valt omdat de versterkers verder zijn afgeknepen tot 2x 2.5mw voor de 510 en 2x 1.5mw voor de N710

Het is iets ingewikkelder dan plaatjes tellen natuurlijk.
De N10 kost 350,- heb ik wel naar gekeken, en maybe wil ik daarvoor wel 50,- mee aan uitgeven..
Maar aan de andere kant, zoveel extra's hefet het niet te bieden (ja, eigenlijk wel, maar ik hoef niet persee een microfoon etc).

Het grote probleem is gewoon dat ik te weinig van MD's afweet eigenlijk, heb er absoluut geen ervaring mee. Ik lees wel op websites (voorbeeld), maar dan nog :/

[ Voor 5% gewijzigd door Bender op 02-04-2003 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

haas schreef op 02 april 2003 @ 15:31:
[...]

Dat zijn portable Sony producten nooit geweest sinds de mechanische bediening is vervangen door elektronische bediening. Ik heb veel walkmans en discmans versleten. Maar mijn N505 gaat alweer ruim een jaar mee met vrij intensief gebruik. Zelfs de draad van de afstandsbediening is nog niet gebroken.
In mijn ervaring is het openingsmechanisme het kwetsbaarst.
Ik heb voor me liggen een MZ-R70 , een MZN505 en een MDMS722

De 505 lijkt wel playmobil vergeleken met die 2 oudjes, plastic all over the place en het voelt en ziet er gewoon kwetsbaar uit. Als je hem laat vallen spat hij in 20 stukken uit elkaar. Het ding moest een val kunnen overleven en dat oet de 505/707 echt niet.

In het alu van de 722 zat een flinke deuk, die ik inmiddels weer heb uitgedeukt, en mijn MDMS200h is uit mijn jazsak op de klinkers gevallen (op de scooter!) hij heeft het toen nog 5 maanden gedaan.
Lees op de minidisc forums maar eens het aantal berichten over kapotte 505/707/N1/N10s, dat zijn er echt teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
Aidix schreef op 02 april 2003 @ 09:56:
Als je powersave off zet savet hij geen power ;)
Dan blijft hij nonstop laden, en heb je continu een buffer van 40seconden.

Zet je powersave op auto, dan gaat hij hem vullen tot 40sec, dan de motor uit en uit de buffer spelen tot ie nog 10sec heeft, en dan gaat hij hem weer vullen.

"Het is zo'n Nimh Batterij met de volgende specs; AC 230 V 50/60 Hz, DC 1.2 V"
Dat is wel een heel speciale batterij....
Ik bedoel niet wat er op je adapter staat natuurlijk. 8)7
Ni-MH Battery
AD-N55BT 1.2 V 1400 mAh.

Sharp zegt dat er iets mogelijk niet in orde is. ja dat snap ik ook wel :+

nu maar ff powersave dus op auto gezet.

[ Voor 18% gewijzigd door Rody op 02-04-2003 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05 12:58

icecreamfarmer

en het is

zal je een tip geven heb ik ook gedaan ik heb mijn netmd n505 in amerika op inet (sony.com op ebay kun je hem nog goedkoper krijgen) gekocht was hij gewoon meer dan 2x zo goedkoop ($120) en met wat verzendkosten en een andere adapter erbij $150

en hij bevalt prima :9~

[ Voor 19% gewijzigd door icecreamfarmer op 02-04-2003 17:18 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Rody schreef op 02 april 2003 @ 17:11:
[...]

Ni-MH Battery
AD-N55BT 1.2 V 1400 mAh.

Sharp zegt dat er mogelijk niet in orde is. ja dat snap ik ook wel :+

nu maar ff powersave dus op auto gezet. Maar betekent dat hij nu dan overslaat of niet. hier staat niks over in de handleiding.
Ik heb nog nooit een overslaande MD gehad, zelfs niet met mijn eerste recorder met 10seconde anti shock.
Theoretisch kan hij eerder over gaan slaan (aangezien je op een bepaald moment als hij weer gaat bufferent nog maar 10sec over hebt) maar in denk dat je er niets vanmerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

icecreamfarmer schreef op 02 april 2003 @ 17:17:
zal je een tip geven heb ik ook gedaan ik heb mijn netmd n505 in amerika op inet (sony.com op ebay kun je hem nog goedkoper krijgen) gekocht was hij gewoon meer dan 2x zo goedkoop ($120) en met wat verzendkosten en een andere adapter erbij $150

en hij bevalt prima :9~
En er zit geen garantie op als je pech hebt
En er zit geen astandbediening bij
Hij is wel een stuk goedkoper natuurlijk, maar als je zelf een afstandbedienign moet kopen ben je alsnog erg duur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je nog nooit problemen met Sharp MD's hebt gehoord dan moet je wel erg je best hebben gedaan die niet te zien ;) Zelfs van de DR7 heb ik problemen gehoord... Ook vallen er bij Sharp nogal vaak schroefjes uit de MD.

Dat je je met NetMD onder de 300 euro heel erg beperkt valt ook wel mee, want je kan een N505, N510, N707 en N710 kopen. Daarnaast komt de N10 bij Mediaran.de aardig in de buurt van de 300 euro en als je kan wachten tot eind april kan je ook nog kiezen voor de N910.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

kijk wat je budget is en kijk of je een ipod kunt kope :p

one more thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Ik heb besloten een MiniDisc te kopen :+
Ik wilde eigenlijk de N10 nemen, maar uit veiligheids overwegingen doe ik dit niet (lees: ik ben lomp en laat weleens wat vallen :+).

Nu nog een andere uitzoeken met NetMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Anoniem: 56756 schreef op 02 April 2003 @ 22:38:
Als je nog nooit problemen met Sharp MD's hebt gehoord dan moet je wel erg je best hebben gedaan die niet te zien ;) Zelfs van de DR7 heb ik problemen gehoord... Ook vallen er bij Sharp nogal vaak schroefjes uit de MD.

Dat je je met NetMD onder de 300 euro heel erg beperkt valt ook wel mee, want je kan een N505, N510, N707 en N710 kopen. Daarnaast komt de N10 bij Mediaran.de aardig in de buurt van de 300 euro en als je kan wachten tot eind april kan je ook nog kiezen voor de N910.
Laat ik dit nog maar even in je oortjes peuteren dan:

Afbeeldingslocatie: http://www.actionrentals.proton.nl/accessoires/Megafoon/megaphone7.jpg Nieuwe Sony modellen hebben een gehalveerde output!!! Daar komt GEEN geluid meer uit.
2x 2.5mw is echt niets, en dat komt door een of andere franse regelgeving ofzo. Sony is zo aardig om meteen heel europa met die gemolesteerde apparaten op te zadelen.
Laat die jongen lekker een MP3 speler kopen, ik wil het niet op mijn geweten hebben dat ie straks zegt "hee dit ding is echt bout!!!"

[ Voor 12% gewijzigd door Aidix op 03-04-2003 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:58

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Aidix schreef op 03 april 2003 @ 10:35:
[...]

Nieuwe Sony modellen hebben een gehalveerde output!!! Daar komt GEEN geluid meer uit.
Wat zijn de 'nieuwe' modellen?

Heb namelijk een R30 en R55 gehad en nu een R700. Vanaf wanneer is dat?

[ Voor 3% gewijzigd door Kanarie op 03-04-2003 12:52 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Laatst online: 10:00

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Hij bedoelt de N510 en N710 tov de N505/707

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

En de N10 niet te vergeten heheh...

Gewoon alle modellen van de 2003 serie worden in europa met nieuwe afgeknepen versterkertjes verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Aidix schreef op 03 April 2003 @ 13:07:

Gewoon alle modellen van de 2003 serie worden in europa met nieuwe afgeknepen versterkertjes verkocht.
Whehe nog minder output. Straks moet je nog vragen of de mensen om je heen stil willen zijn omdat je anders de muziek die uit je md komt niet kan horen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
Aidix schreef op 02 April 2003 @ 17:48:
[...]

Ik heb nog nooit een overslaande MD gehad, zelfs niet met mijn eerste recorder met 10seconde anti shock.
Theoretisch kan hij eerder over gaan slaan (aangezien je op een bepaald moment als hij weer gaat bufferent nog maar 10sec over hebt) maar in denk dat je er niets vanmerkt.
ik heb het volgende ff getest.

Sharp MD MT200H
volle Nimh batterij AD-N55BT van 1.2 V 1400mAh
speelmode LP2; all repeat
Powersave: auto
speelduur: 4h en 40min (!)
D-level: D mode 1 (?)
omgeving: constant stil gelegen op m'n bureau, dus niet geschokt ofzo.

In het boekje staat:
playtime 11/13/15 hr

Is mijn minidisc echt fucked en moet ik hem laten maken? Hij doet het wel goed alleen veels te kort.
Aangezien jij er veel meer verstand heb dan ik :+

[ Voor 3% gewijzigd door Rody op 03-04-2003 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Aidix schreef op 03 april 2003 @ 13:07:

hmm, die wilde ik dus net gaan kopen :/
ik weet m'n goed niet wat ik me moet inbeelden bij die sterkte :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Rody schreef op 03 April 2003 @ 13:48:
[...]

Sharp MD MT200H

In het boekje staat:
playtime 11/13/15 hr

Is mijn minidisc echt fucked en moet ik hem laten maken? Hij doet het wel goed alleen veels te kort.
Ik heb geen vergelijk voor je, alleen dat mijn 2 sharps (met LiIon accu) in het begin zelfs langer speelden dan de opgegeven tijd. LiIon accus gaan achteruit, dus de speeltijd ook.
Ik denk dat je accu gewoon gaar is. Je MD speler zelf zal niet kapot zijn, waar moet hij de extra opgegeten stroom anders laten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aidix schreef op 03 April 2003 @ 10:35:
[...]

[afbeelding] Nieuwe Sony modellen hebben een gehalveerde output!!! Daar komt GEEN geluid meer uit.
2x 2.5mw is echt niets, en dat komt door een of andere franse regelgeving ofzo. Sony is zo aardig om meteen heel europa met die gemolesteerde apparaten op te zadelen.
Laat die jongen lekker een MP3 speler kopen, ik wil het niet op mijn geweten hebben dat ie straks zegt "hee dit ding is echt bout!!!"
Die gemolesteerde apparaten vallen best mee, ik heb zelf al naar een Europese Sony MZ-N10 kunnen luisteren (in tegenstelling tot Aidix die de MD's alleen beoordeeld op specificaties :O). Het geluid van de N10 is niet veel zachter dan dat van mijn Sharp. Volgens mij kan je sowieso niet afgaan op de specificaties, want de Sony MZ-R700 van mijn broertje gaat zelfs een stuk harder dan mijn Sharp, terwijl mijn Sharp 2 x 5mW 32 Ohm is en de Sony 2 x 5 mW 16 Ohm.

Rody: Heb je de MT200 via internet besteld of in een ´gewone´ winkel? Als het kan zou ik naar de winkel gaan waar je hem gekocht hebt en om een nieuwe accu vragen, want de speelduur van jou MD is wel heel erg kort.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 56756 op 03-04-2003 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Will
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2021
Rody schreef op 03 april 2003 @ 13:48:
[...]

Sharp MD MT200H

In het boekje staat:
playtime 11/13/15 hr

Hoe vaak heb je je batterij al opgeladen? Ik heb namelijk een Sharp MD-MT99 (meesterlijk dingetje trouwens) met een 1600 mAh batterij van Sharp. Na iets van 20x (weet het niet meer precies) de batterij opgeladen te hebben, viel me op dat de levensduur wat achteruit ging. Toen heb ik hem eens in een andere lader laten ontladen. Vervolgens heb ik hem opgeladen in mijn minidisc en werkte hij weer naar behoren.

Assumption is the mother of all fuckups|Check out The Boondocks|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Goedemorgen mannen!

Euh, ik zit met een problemo. Ik heb een aanbod gekregen in een Sony md-zE909
oftewel dit dingetje.
Afbeeldingslocatie: http://www.minidisct.com/productpic/sony_mze909.jpg

Nou hoor ik over allerlei gaare geluid wattajus en weet ik veel. Ik vraag me af dus uit welk jaar dit ding komt. Hoeveel mwatt dat ding leverd enz enz. Want ik kan maar verdomd weinig vinden van dat ding. Maar is dit ding dat goed? Ik hoef niet op tenemen, heb dus een deck staan thuis. Hij hoeft ook niet zo stevig te zijn, alleen maar op de fiets enzo enzo.. maar wel licht dat wel...

Verder heb ik zelf nog de klassieker Sony mz-r55 gehad. Jonge Jonge hij heeft het tot eergisteren goed zijn werk gedaan zeg. Pffff dat ding heb ik zoooo vaak laten pleuren in die 5 jaar tijd. Maar gewoon stug door gaan dat ding. Ik moet je zeggen dat die nieuwe versies (2003) er wel heel eruug platic aanvoelen. Maar oke de Sony mz-r55 was wel eruug zwaar met dat al dat ALU.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 04-04-2003 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Anoniem: 30670 schreef op 04 April 2003 @ 09:14:
Goedemorgen mannen!

oftewel dit dingetje.
[afbeelding]

Nou hoor ik over allerlei gaare geluid wattajus en weet ik veel. Ik vraag me af dus uit welk jaar dit ding komt. Hoeveel mwatt dat ding leverd enz enz. Want ik kan maar verdomd weinig vinden van dat ding. Maar is dit ding dat goed? Ik hoef niet op tenemen, heb dus een deck staan thuis. Hij hoeft ook niet zo stevig te zijn, alleen maar op de fiets enzo enzo.. maar wel licht dat wel...

Verder heb ik zelf nog de klassieker Sony mz-r55 gehad. Jonge Jonge hij heeft het tot eergisteren goed zijn werk gedaan zeg. Pffff dat ding heb ik zoooo vaak laten pleuren in die 5 jaar tijd. Maar gewoon stug door gaan dat ding. Ik moet je zeggen dat die nieuwe versies (2003) er wel heel eruug platic aanvoelen. Maar oke de Sony mz-r55 was wel eruug zwaar met dat al dat ALU.
Die r55 is idd een lekker modelletje hoor :) Heb hem zelf 2 jaar gebruikt en toen verpatst voor een R700 omdat die 20x zolang op een batterij deed ;)

Over de e909: http://minidisc.org/part_Sony_MZ-E909.html

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

THW Arie schreef op 04 April 2003 @ 13:21:
[...]

Die r55 is idd een lekker modelletje hoor :) Heb hem zelf 2 jaar gebruikt en toen verpatst voor een R700 omdat die 20x zolang op een batterij deed ;)

Over de e909: http://minidisc.org/part_Sony_MZ-E909.html
Khep hem nog steeds (niet meer 100% functioneel). Dan ding zuipt batterijen ;( Altijd een groot nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670 schreef op 04 April 2003 @ 09:14:
Goedemorgen mannen!

oftewel dit dingetje.
[afbeelding]

De Sony MZ-E909 was het topmodel van vorig jaar, dus erg oud is die nog niet. Er is genoeg informatie over deze MD te vinden op www.minidisc.org, www.minidisct.com en natuurlijk op www.MDcenter.nl. Ik vind dit zelf een van de mooiste MD's ooit gemaakt, in het echt is die nog een stuk mooier dan op de foto's!

De nieuwe Sony modellen zijn trouwens niet allemaal van plastic, alleen de Sony MZ-N510 is helemaal van plastic. De N710 en NF810 hebben een aluminium voorkant en de N10 en N910 zijn helemaal van aluminium. Dit betekend ook niet dat ze erg zwaar zijn, de N10 is namelijk maar 84 gram inclusief de interne batterij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jah dat Aidix tegen Sony is, is duidelijk. Maar volgens mij gaat hij inderdaad teveel op specs af in plaats van of bewijzen. Neem een MD op een normale manier op en ga savonds in bed je MD een paar uur lang met normale (geen stroom-slurpende) oordopjes op vol volume luisteren.

Ik weet 100% zeker dat je het niet lang volhoudt, alleen jij zult waarschijnlijk zeggen dat dat komt door het "irritante geclip". Misschien is dat niet de clipping van het versterkertje van de Sony maar het trommelvlies in je oor dat al dat kabaal niet aankan :)

De N10 gaat met zijn zwakke versterkertje echt hard genoeg om flink doof te worden, je moet er alleen geen niet-versterkte speakers op aansluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Laatst online: 20-04 11:23
want de Sony MZ-R700 van mijn broertje gaat zelfs een stuk harder dan mijn Sharp, terwijl mijn Sharp 2 x 5mW 32 Ohm is en de Sony 2 x 5 mW 16 Ohm
hier moet je wel bedenken dat 2x 5mw @ 32 ohm met een 32 ohm koptelefoontje harder klinkt als een 2x5mw @ 16 ohm met datzelfde koptelefoontje

ook is t zo dat de 2x5mw @ 32 harder zal gaan als je er een 16 ohm koptelefoontje op aansluit

dit is allemaal pure audiologica, dus wel ff opletten dat je met de zelfde maten meet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MR_WAZOO schreef op 05 april 2003 @ 00:47:
[...]

hier moet je wel bedenken dat 2x 5mw @ 32 ohm met een 32 ohm koptelefoontje harder klinkt als een 2x5mw @ 16 ohm met datzelfde koptelefoontje

ook is t zo dat de 2x5mw @ 32 harder zal gaan als je er een 16 ohm koptelefoontje op aansluit

dit is allemaal pure audiologica, dus wel ff opletten dat je met de zelfde maten meet
Je hebt helemaal gelijk, maar als ik iets vergelijk gebruik ik natuurlijk wel dezelfde dezelfde oordopjes :)

Maar laten we maar niet verder gaan met deze off topic discussie, waar ik trouwens misschien wel zelf de schuldige van ben :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Kijk, dit is er al 1 die lichtelijk over de zijk gaat na de ontdekking dat de nieuwe typjes een afgeknepen amp hebben:

http://www.minidisct.com/...ead.php?s=&threadid=12838

Who's next heheh }>

Deze gast gebruikt dus geen standaard oordoppen, maar de veel betere MDR EX70 doppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stratje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-03 21:08
shock proof voor een aantal seconden (denk 30 of zo). Een opnamefunctie kan handig zijn en je hebt tegenwoordig van die dingen die je op je pc kunt aansluiten en snel mp3 over kunt zetten, lijkt me heel handig.
Ik zou niet voor het kleinste model gaan want die zijn erg duur en je hebt er niet zo veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In dat topic wordt waarschijnlijk al het antwoord gegeven:

I have the 710 and i dont think the volume is low? If it is i might be because AVSL is on ( i think is something like that) just go to optiones and turn it off. Or you can make a "sound" with EQ to make sound "more", ive done that and is very happy with my 710.

Waarschijnlijk gewoon iemand die niet eerst ff de manual doorleest |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 56756 op 05-04-2003 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Zijn er mensen die ervaring hebben met de Duitse webstore mederian.de ? Ik heb hier namelijk een MZ-N10 besteld (ja NetMD was een vereiste en ik geloof niet zo in dat Sharp is beter verhaal).

Ik zou graag dingen zoals de levertijd willen weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Anoniem: 56756 schreef op 05 april 2003 @ 23:39:
In dat topic wordt waarschijnlijk al het antwoord gegeven:

I have the 710 and i dont think the volume is low? If it is i might be because AVSL is on ( i think is something like that) just go to optiones and turn it off. Or you can make a "sound" with EQ to make sound "more", ive done that and is very happy with my 710.

Waarschijnlijk gewoon iemand die niet eerst ff de manual doorleest |:(
Dit is wel het slapste excuus ooit...
Als je een MD recorder koopt staat AVLS nooit aan.
En ik zal je nog eens wat vertellen: als je AVLS aan hebt staan dan gaat de VOL gewoon niet over de 22 ipv naar de 30 (hij blijft echt steken), en als je op vol=22 staat knippert er heel dominant AVLS in je beeld.
Dus NEE dat zal het wel niet geweest zijn |:(

Dan was zijn vraag geweest "waarom gaat mijn R90 tot vol 30 en mijn 710 maar tot 22 en knippert er dan AVLS in beeld".

En dan te bedenken dat hij eigenlijk een 707 besteld had, dan voel je je echt genaaid >:)

[ Voor 13% gewijzigd door Aidix op 06-04-2003 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tjerk, een van de mensen die meewerkt aan MDcenter.nl, heeft daar zijn Sony MZ-E10 gekocht. Hij had m na 4 werkdagen, dat is dus wel redelijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Ah mooi. Hopen dat het bij mij ook zo snel gaat. Kreeg iig wel snel reactie op mijn mailtje. Ze hadden de N10 ook gewoon leverbaar, dus heb goede hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Hebben toevallig mensen zin om van hun MD een foto van de zijkant te maken? :)
Want al die MD's van sony hebben zo'mn batterij gezwel aan de achterkant :/ maar nu wil ik weten hoe groot die zijn... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Laatst online: 10:00

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Het valt best mee met dat "gezwel". Ik heb net even snel een foto gemaakt van mijn 707 (ben eigenlijk aan het leren vandaar dat de kwaliteit een btje brak is) zodat je het zelf kan zien:
Afbeeldingslocatie: http://boss.mine.nu:8080/fotos/sony-707-side.jpg

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

op www.minidisc.org kun je bij de equipment browser van een heleboel modellen shots van de zijkant bewonderen :P

N10 N1 en N910 hebben geloof ik niet zo'n bobbel, maar khad nog niet eens opgemerkt dat de N707 zo'n bobbel had eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

De bobbel op zich is niet erg (kan gewoon in je broekzak) maar het klepje is nogal el-cheapo, die gaat los als je er tegenaan drukt (in je zak dus) dus dat kan snel stuk zijn als je niet uitkijkt.

Afbeeldingslocatie: http://www.revolution70.net/kleppie1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.revolution70.net/kleppie2.jpg

Hangt aan nokjes van 1mm dus...

Het kleppie van de MZR70 was 100x beter, maar die zat op de plek waar nu de usb connector zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Aidix schreef op 07 April 2003 @ 16:39:
De bobbel op zich is niet erg (kan gewoon in je broekzak) maar het klepje is nogal el-cheapo, die gaat los als je er tegenaan drukt (in je zak dus) dus dat kan snel stuk zijn als je niet uitkijkt.
knip

knip

Hangt aan nokjes van 1mm dus...

Het kleppie van de MZR70 was 100x beter, maar die zat op de plek waar nu de usb connector zit.
Klepje van de R700 serie was ook behoorlijk sterk. Vraag me af waarom ze dan hiervoor hebben gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Triloxigen schreef op 07 April 2003 @ 10:36:
Hebben toevallig mensen zin om van hun MD een foto van de zijkant te maken? :)
Want al die MD's van sony hebben zo'mn batterij gezwel aan de achterkant :/ maar nu wil ik weten hoe groot die zijn... :)
De meeste Sony MD's hebben tegenwoordig niet meer zo'n bobbel aan de achterkant, alleen de budget modellen Sony MZ-R410, N510 hebben dit nog. De overige modellen Sony MZ-N10, N910, NF810, N710 hebben geen bobbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Daar passen dan ook geen AA's meer in, en zijn voorzien van de bekende platte NiMH.

In de 710 zit trouwens een 'budget batterij' van maar 1000mAh, als je daar een 1400mAh in stopt gaat hij een stuk langer mee.

Slimme mensen laten trouwens de N10 liggen en gaan voor de N910.

Afbeeldingslocatie: http://www.minidisc.org/images/sony_mzn910.jpg

Dat is in principe hetzelfde apparaat maar er zit een NiMHtje in... doet langer met zijn batterij, is $50 goedkoper en kost geen $100 als de batterij na 3 jaar verrot is.
De N10 batterij kan je niet zelf vervangen, dit doet Sony alleen zelf... en die 'reparatiekosten' a $100 plus de meerprijs van de N10 zijn meer dan een splinternieuwe N510 kost.
Ligt deze maand in de winkel geloof ik...

[ Voor 3% gewijzigd door Aidix op 07-04-2003 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Over duurzaam gesproken trouwens:

Afbeeldingslocatie: http://www.revolution70.net/suckny1.jpg

"4n lm 7eg dfy" heet mijn disc ineens.

Afbeeldingslocatie: http://www.revolution70.net/suckny2.jpg

oftewel error.

Ding is nooit gevallen, nooit veel gebruikt maar staat wel de geest te geven hier. At random weigert hij MD's te lezen en krijg je "error" of zijn ze ineens "blank" terwijl ze vol muziek staan.
Voordat iemand durft over "kapotte MD schijfjes" te beginnen: neen dat is het niet want mijn Sharp leest ze wel zonder problemen.

Terugbrengen onder garantie? Helaas, 12 dagen geleden 1 jaar oud geworden.

kwalitatief
uitermate
teleurstellend
!
:(

bonus:

Afbeeldingslocatie: http://www.revolution70.net/omgsuckbox.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Aidix op 11-04-2003 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Misschien lensje schoonmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Niet dus, is schoon.
Ik heb een eveneens verrotte 707 uit de VS besteld. Die is nog geen jaar oud, maar ook al kaputt.

"it is under warranty until May 17,2003, and will cost $87 to fix from Sony. lol good old sony
The warranty is only good for parts and labour for 90 days(in Canada at least). After that they'll pay for he parts but you have to pay for labour"

Dan kan ik van 2 gare 1 goede maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Typisch dat jij zoveel problemen hebt met sony's, heb zelf nog nooit een defecte unit gehad (R30, R55, R700 en nu N10).

Ben nu heel tevreden met mijn NetMD Sony MZ-N10. Hoewel de software van mij wel iets minder een 'flashy' look had hoeven te krijgen.
Gewoon heerlijk dat je nu in korte tijd veel data op MD kunt zetten ipv dat 1:1 wachten met analoge en digitale opnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Tegen de tijd dat ik in sonicstage heb uitgezocht welke nummers er nog in de (vage ruk interface ZZzzz) playlists verborgen zitten, eventuele nieuwe heb geimporteerd en geconverteerd, en vervolgen tussen het vastlopen door op MD heb gezet heb ik al 20 CDs kunnen branden.
Als ik haast heb gebruik ik nooit NetMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Aidix schreef op 12 april 2003 @ 21:33:
Tegen de tijd dat ik in sonicstage heb uitgezocht welke nummers er nog in de (vage ruk interface ZZzzz) playlists verborgen zitten, eventuele nieuwe heb geimporteerd en geconverteerd, en vervolgen tussen het vastlopen door op MD heb gezet heb ik al 20 CDs kunnen branden.
Als ik haast heb gebruik ik nooit NetMD.
Mwa, je kan ook wel een beetje overdrijven. Bij sommige mensen werkt de software wel gewoon goed. Importeren/converteren is met een beetje pc ook wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

in 4 minuten brand ik een CD met een uurtje of 9 muziek van gelijke kwaliteit als LP2.

Daarvoor moet ik met OpenMG:
-de bestanden in playlists gaan ordenen, eventueel importeren, converteren.
-uitzoeken welke er al dan niet samen op een MD passen
-4MD's eerst alle oude nuymmer 'inchecken'
-4MDs branden

Daar ben je totaal dus wel een minuut of 45 mee bezig, dan heb ik al 11 CD's gebrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Aidix schreef op 13 April 2003 @ 00:18:
in 4 minuten brand ik een CD met een uurtje of 9 muziek van gelijke kwaliteit als LP2.

Daarvoor moet ik met OpenMG:
-de bestanden in playlists gaan ordenen, eventueel importeren, converteren.
-uitzoeken welke er al dan niet samen op een MD passen
-4MD's eerst alle oude nuymmer 'inchecken'
-4MDs branden

Daar ben je totaal dus wel een minuut of 45 mee bezig, dan heb ik al 11 CD's gebrand.
En die 11 CD's die speel je dan af in je enorm handige portable 12 cm discman?

Handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82736

Heb een aantal jaren (toen de MD echt splinter nieuw was) zo'n MD Deck gekocht waarmee ik kon opnemen. Heb daarbij voor 90 euro ook een portable weten te kunnen kopen (customers package deal :) )
Anyway, ik baal er van dat ik zo'n ding heb aangeschaft. MD is imo erg zonde voor je geld. kan maar ongeveer 70 minuutjes op zo'n schijfie (oude compressie zoals ze die toen hadden, LP2 ?) en die schijfjes zijn nog redelijk prijsig ook (toen al helemaal)

Enige voordeel wat ik nu nog kan vinden aan een MD spelertje (portable) is dat het lekker klein is. Ook (voor de mensen met een portable recorder) is het wel relax om "notities" even snel op te nemen (of gewoon een hele school uur).
Ik xie verder ook niet echt een toekomst in die MDs, hooguit dat ze later worden gebruikt zoals de diskette/floppy die we nu hebben (650 mb op zo'n klein schijfje is dan wel weer aantrekkelijk) Maar dat was het dan ook.
Wat ik je had aangerade (en ook aan de rest) is dat je misschien toch beter een tijdje door kan sparen en nog 2 maandjes (vlak voor de zomer vakantie) kan wachten. Dan koop je een Portable HDD. Daar zit toekomst in, vooral nu die nieuwe Archos AV340 aan ligt te komen (soooo sweet, met dat lcd-tje)

Xie maar, choice is yours.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Anoniem: 82736 schreef op 13 april 2003 @ 08:55:
Heb een aantal jaren (toen de MD echt splinter nieuw was) zo'n MD Deck gekocht waarmee ik kon opnemen. Heb daarbij voor 90 euro ook een portable weten te kunnen kopen (customers package deal :) )
Anyway, ik baal er van dat ik zo'n ding heb aangeschaft. MD is imo erg zonde voor je geld. kan maar ongeveer 70 minuutjes op zo'n schijfie (oude compressie zoals ze die toen hadden, LP2 ?) en die schijfjes zijn nog redelijk prijsig ook (toen al helemaal)

Enige voordeel wat ik nu nog kan vinden aan een MD spelertje (portable) is dat het lekker klein is. Ook (voor de mensen met een portable recorder) is het wel relax om "notities" even snel op te nemen (of gewoon een hele school uur).
Ik xie verder ook niet echt een toekomst in die MDs, hooguit dat ze later worden gebruikt zoals de diskette/floppy die we nu hebben (650 mb op zo'n klein schijfje is dan wel weer aantrekkelijk) Maar dat was het dan ook.
Wat ik je had aangerade (en ook aan de rest) is dat je misschien toch beter een tijdje door kan sparen en nog 2 maandjes (vlak voor de zomer vakantie) kan wachten. Dan koop je een Portable HDD. Daar zit toekomst in, vooral nu die nieuwe Archos AV340 aan ligt te komen (soooo sweet, met dat lcd-tje)

Xie maar, choice is yours.
MD is zo'n 190 MB aan opslagruimte. En de huidige generatie NetMD's zijn gewoon verkapte MP3 spelers.

Het grote voordeel hiervan is dat extra 'geheugen' (de minidiscs), vergeleken met geheugenkaartjes spot goedkoop zijn.
Zelf ben ik nog een beetje huiverig voor portable HDD gevallen. Ze zijn meestal vrij batterij intensief en het idee dat je rondsjouwt met een (kwetsbare) harddisk bevalt me niet echt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

THW Arie schreef op 13 april 2003 @ 06:12:
[...]

En die 11 CD's die speel je dan af in je enorm handige portable 12 cm discman?

Handig!
Ja, want die zet ik op mijn bureau neer. Maar aan 1 cd (4 minuten werk) had ik al voldoende.

Het valt me op dat het geblaat op G.O.T. altijd erg pro-sony en pro-netmd is.
Voor serieuze MD praat ben ik voortaan alleen beschikbaar op serieuze MD forums, de mazzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Nou jongens ik heb hem....de Sony mz-e909 silver versie
Afbeeldingslocatie: http://www.minidisct.com/productpic/sony_mze909.jpg
Was de laatste in die winkel. Ik zei tegen die gozer dat ik hem meenam voor 200 euro. Moest hij even over nadenken....komt ie 15 min laterz trug. Is goed... Nou en ik ben weer een MD rijker geworden.
Maar ff de na-en voor-delen op een rij.

Na-delen:
- Geen opnamens
- Md-disc gaat moeilijk in zijn slothouder. (gewoon door drukken :+ )

Voordelen
- Geluid, is normale 1:1 opnamen digital/analoog, heerlijk helder en vol wanneer het moet. (gewoon standaard oordoppies. Normaal gebruik ik Sony
- Behuizing, is van magnesium en is zeer kras bestandig. hi is al gevallen en ik ondekte geen beschadigen.
- Doking station om op te laden is ook zeer handig. Gewoon der in kwakken. (tis een handig bij dingetje)
- Er zat een NH-17WM batterij. 1.2V 1700 mAh. Tegen over de standaard 1000mAh accu's die veel worden mee gegeven in de "lagere" segment modelen.
- Zeer licht! heb gewogen met accu en md er in. 61,5 gr!
- Afstandbediening zeer goed te gebruiken door handig knop-setup met verlichte lcd.
-Extra batterij behuizing. Om nog langer mee te knoeien :P
- Gaat lang mee. Ik heb hem maar een keer opgeladen en zit al 5 dagen al intensief te luisteren naar Coldplay.

Dat was het zover. Ik update nog wel als ik nog dingetje tegenkom die niet deugen bij dit apperaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aidix schreef op 13 April 2003 @ 14:25:
[...]

Het valt me op dat het geblaat op G.O.T. altijd erg pro-sony en pro-netmd is.
Voor serieuze MD praat ben ik voortaan alleen beschikbaar op serieuze MD forums, de mazzel.
Als jij een Sony MZ-N10 in je handen zou hebben zou je waarschijnlijk ook wel wat meer pro-Sony worden >:) Daarnaast werkt NetMD bij veel mensen gewoon goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Anoniem: 56756 schreef op 14 april 2003 @ 19:35:
[...]

Als jij een Sony MZ-N10 in je handen zou hebben zou je waarschijnlijk ook wel wat meer pro-Sony worden >:) Daarnaast werkt NetMD bij veel mensen gewoon goed :)
Nee man je moet zo'n handige Sharp nemen zonder NetMD zodat je lekker uren kan gaan opnemen ! dies veel beter :S

Sorry hoor, maar het heeft nix te maken met Pro-NetMD of Pro-Sony. Het gaat er mij gewoon om dat ik een goede speler heb en een handige manier om op te nemen. IMO is de N10 de beste portable recorder die er op het moment te krijgen is.
Dan mag je met een dure sennheiser 300 XL super een beter geluid uit die sharp krijgen, ik heb geen zin om 1 op 1 te gaan opnemen terwijl ik weet dat het ook op 32 speed kan!

Pagina: 1 2 Laatste