Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66095

Topicstarter
30 maart ben ik jarig. Wiehoe. Nu zou ik eigenlijk een TV krijgen, maar ik kijk toch bijna nooit TV dus wilde ik graag iets anders. Ik wil nu een webcam en een minidisc-player. Ik ken uit 4 types kiezen. Devolgende types/modellen.

*SHARP MD-MT180
*SHARP MD-MT190
*SONY MZ-N505
*SONY MZ-R501

Ik vroeg mij af welke de beste is. De winkel zelf zegt er niet veel over. Zeer slechte winkel. Heb al 7 e-mails verstuurt en het enigste wat hun zeggen is: Kom maar naar de winkel toe. Ja bekijk het is daskeiver weg, die gekken. Duz daarom dacht ik. Ik zal het maar aan jullie vragen. Jullie hebben er denk ik veel meer verstand van als al die gekken die daar werken
Ik ben echter niet zo bekand in het minidisc-wereldje. Ik wil iig een paar dingen die voor mij belangrijk zijn:

*Niet op gewone AA-baterijen, maar het liefst op een baterij/accu die je elke-avond in het stopcontact moet doen.
*Je moet er minidiscs mee kunnen opnemen vanaf de computer.
*Hij moet zo min mogelijk schokken. Dus bijvoorbeeld als hij een harde stoot krijgt.

Verder weet ik niet welke dingen nog meer belangrijk zijn bij het kopen van een minidisc dus alle opmerkingen, verwijzingen en mededelingen zijn zeer gewenst :)

Ook heb ik de manuals van deze minidiscs opgezocht en ik heb ze geupload. Mijn Engels is niet best dus ik kom er niet egt uit. Bijvoorbeeld of hij nou op gewone baterijen loopt of op een soort acuu/oplaadbate baterij.

Manual Sharp MD-MT180
Manual Sharp MD-MT190
Manual Sony MZ-N505
Manual Sony MZ-R501
(Deze zet ik morgenvroeg wel online, ik moet nu namelijk naar de radio toe :))

Ik hoop dat jullie mij bij deze aankoop advies kunnen geven, want ik wil absoluut niet de kat in de zak kopen, want dat heb ik al met mijn cd-speler gehad. Dat ding is helemaal niet schokbestendig en is kompleet bras. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46060

De meeste MD-spelers zijn schokvrij dus daar zul je echt geen last van krijgen. Sharp heeft geloof ik standaard een accu en dat heeft Sony niet altijd. Maar ik heb verder wel hele goede ervaring met Sony. Ik heb hier een MD-speler van een jaar of 5 oud en het ding werkt nog perfekt en dat terwijl ik hem toch elke dag gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:36
Ik heb de MT190 en hij is perfect! De bijgeleverde koptelefoon geeft prima geluid (en ik heb gehoord dat dat bij Sony-s dat tot wat tegenvalt) en op de standaard batterij gaat hij 10/12 uur mee. met een AA erbij 16 a 18 schat ik. Ook issie tamelijk schokbestendig, ik heb hem al 3 keer laten vallen van hoogten tot 1 meter, en doet het nog prima. overigens is de MT180 precies hetzelfde als de MT190 alleen heeft de MT190 wat extra's (AA-craddle/afstandsbediening/toslink).

maar als je via de computer op wilt nemen, is een netMD (Sony MZ-N505) misschien handig. met gewone kun je ook wel via de computer opnemen, maar dan moet dat via de line-out en op gewone snelheid, en netMD kan dat allemaal wat sneller. hoewel de geluidskwaliteit tegen schijnt te vallen.

ik ben benieuwd of Aidix nog komt :) die kan je het fijna allemaal uitleggen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
ik heb een R500 en ik kan je vertellen dat het feit dat er een gewone/oplaadbare AA batterij inzit echt geen nadeel is. ding doet 50 uur met 1 batterij. Met mijn luister'stijl' is dat bijna 2 maanden op één batterij. Helaas heb ik geen ervaring met de Sharp's, maar ik kan je nu al wel vertellen dat Aidix de Sharps gaan aanraden boven de Sony's :+ :X

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78092

Ik heb al jaren een sharp portable md. Deze is van stenen trappen gestuiterd, op de stoepstenen gevallen en doet het nog steeds. Alleen de afstandbediening stopte er mee toen ik hem tijdens het afwassen in de wasbak liet vallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:36
Tampie schreef op 07 maart 2003 @ 20:27:
maar ik kan je nu al wel vertellen dat Aidix de Sharps gaan aanraden boven de Sony's :+ :X
;) >:)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik zou op alle punten voor een sony kiezen m.u.v. de koptelefoonsterkte.

Ik heb zelf een MZ-R35 en die gebruik ik nog regelmatig. Dat ding ruled gewoon zwaar, maar kan mijn Sennheiser HD580 niet volledig benutten... Het klinkt wel goed, maar echt hard gaat ie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-05 22:10

steveman

Comfortabel ten onder

Sony MZ-R501

die heb ik in het silver. Wel ff van die groove doppies bij kopen he!

Het opnemen doe ik 1 op 1 met een optische kabel uit me xfire. Hij heeft nog nooit overgeslagen als ik er mee rondloop enzo. Op 1 1600mAh batterij speelt ie 24+uur af >:) dus iedere avond opladen is niet eens nodig. Er zat echter geen lader bij en ook kun je hem niet in het ding zelf opladen (in mijn geval had ik nog een lader ooit gekocht voor m'n nu halfdooie sharp MD-MT15H)

de batterijen die ik gebruik zijn van het merk GP (NiMH)

[ Voor 73% gewijzigd door steveman op 09-03-2003 09:02 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-05 14:28

Aidix

Geluidspietlut

Inderdaad ik zou natuurlijk zoals ik altijd doe weer een heel beargumenteerd verhaal kunnen gaan neerhangen dat die Sharps toch echt beter zijn, maar het kan me eigenlijk zo onderhand geen f#ck meer schelen...
Pro users die vaak opnemen weten al dat Sharp beter is en hebben er al een liggen, audiofiele MD users gaan voor de 1bit auvi lijn en pubers kopen een Sony.
Mooie verdeling toch?

[ Voor 12% gewijzigd door Aidix op 09-03-2003 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9585

Ik heb sinds een paar weken een MZ-N707 en ben spinnend tevreden, ik heb ook een MZ-R50 en die heeft heel wat jaartjes knap zijn werk gedaan maar is nu naar de auto vebannen. De N707 is een NetMD en ik vind het een verademing, voorheen nam ik ik altijd MD's op via een optisch kabeltje maar dit werkt sneller en makkelijker.
De batterij die je er bij krijgt is een oplaadbare batterij, er zit ook een cradle (standaard) bij waar je de N707 in kan zetten als je 's avonds thuis komt. Omdat je de adapter op de cradle kan aansluiten word je speler ook meteen weer van verse prik voorzien. Het voordeel van een "normale" oplaadbare batterij ten opzichte van een li-ion batterij (die ik bijvoorbeeld in die MZ-R50 heb zitten) is dat als ze kapot zijn ze je niet een arm en een been kosten in tegenstelling tot li-ion batterijen.
De geluidskwaliteit van de N707 is in stereo en LP2 modus perfect, in LP4 modus kun je dan wel ongeveer 4 cd's op een MD kwijt maar de kwaliteit is dan ook navenant ...
Het opnemen van een MD gaat snel en makkelijk en dat is ook wat ze je bij sony wijsmaken, let wel de 32x opname snelheid waar ze het over hebben gaat alleen op als je in LP4 modus opneemt. Toch duurt het meestal niet meer als 5 minuten om een MD op te nemen in de LP2 modus.
Je kunt met de N707 ook gebruik maken van z.g.n. "groups", zie het als een soort van folders of mappen waarin je de muziek organiseert.
De titels van de nummers en de cd's worden automatisch via OpenMG JukeBox op de MD gezet dus hoef je niet meer uren te besteden aan het benoemen van nummers op je MD verzameling.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 9585 op 09-03-2003 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Aidix schreef op 09 maart 2003 @ 10:55:
Inderdaad ik zou natuurlijk zoals ik altijd doe weer een heel beargumenteerd verhaal kunnen gaan neerhangen dat die Sharps toch echt beter zijn, maar het kan me eigenlijk zo onderhand geen f#ck meer schelen...
Pro users die vaak opnemen weten al dat Sharp beter is en hebben er al een liggen, audiofiele MD users gaan voor de 1bit auvi lijn en pubers kopen een Sony.
Mooie verdeling toch?
Als audiofiel die veel opneemt zou ik helemaal geen portable gebruiken maar een deck, evt zelfs met DAT tape voor optimale kwaliteit.

Voor portable gebruik kan ik me voorstellen dat veel mensen het gebruiksgemak belangrijker vinden dan dat ie nou 21000hz haalt ipv 21500hz (om maar wat te noemen ;) ).

Voor echt hi-fi in de huiskamer zou ik idd niet voor Sony kiezen nee. Luidsprekers heb ik nog altijd van Magnat want Sony is op luidsprekergebied echt om te ;(

Edit: O ja, qua autoradio zou ik ook echt geen Sony nemen. Mega Basszzzz......... :o

[ Voor 5% gewijzigd door Fairy op 09-03-2003 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-05 15:39

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Als je iets meer geld hebt, raad ik je de Sony 707 aan. Die is stukken luxer (groter scherm, afstandsbediening met lcd enzovoort) dan de 505 en is niet zo heel veel duurder. Ga anders naar de plaatselijke Media Markt, dan heb je meteen het goedkoopste, en veel keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:02

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik heb ook zelf een N707 en dit apparaat is zeker aan te bevelen. Maar als je de snelheid van het opnemen niet nodig vind (dus 1x genoeg vind) en geen afstandsbediening hoeft, dan raad ik je eerder de MZ-R501 aan. Ik heb er laatst 1 gekocht voor de verjaardag van mijn vriendin, en ze is helemaal tevreden met het apparaat. En dat er geen accu in zit, is geen nadeel maar juist een voordeel, aangezien de R501 op 1 AA-batterij ongeveer 50 uur afspeelt! Lijkt me wel genoeg toch? ;)
Qua functies zijn ze beide bijna gelijk (behalve het NetMD gebeuren en de LCD-remote dan) en de R501 is zelfs te hacken dat hij ook Personal Disc Memory (instellingen per disc opslaan), instelbare equalizer en nog wat extra functies krijgt die normaal alleen de hogere modellen hebben. Dus ik zou zeggen: ga voor een Sony. Al is de kwaliteit van Sharp wel iets beter, het gebruiksgemak van de Sony's gaat bij mij voor als het om een portable gaat. Ik luister toch meestal in de metro, waar het niet compleet stil is, dus wat boeit het dan of je geluid een klein beetje vervormd is, je hoort het toch niet zoals bijvoorbeeld thuis.

PS: Aidix & Co, ja ik heb wel eens een Sharp gehoord, mijn ma heeft er 1. De geluidskwaliteit is inderdaad beter maar zoals gezegd, ik vind het onnodig om dat te vermelden voor portable geluid aangezien je toch bijna nooit in de ideale luisteromgeving bent (compleet stil dus) :)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb duz de keuze uit de bovengenoemde types. Géén andere.

Als ik het zo hoor/lees zijn de Sharp's beter van geluidkwaliteit en
de Sony's gebruiksvriendelijker.

De snelheid waar ik mee ken opnemen vind ik niet belangrijk het
gaat mij meer om de geluidkwaliteit.

Ik wil graag een "stroombron" die ik bijvoorbeeld elke avond ken opladen en niet elke keer van die AA-baterijtjes moet kopen. Dan heb je die een paar dagen en dan schijt hij er mee uit in de middag. Dat wil ik juist niet. Gwn elke avond in de oplader net zoals de telefoon en dan gwn heel de dag geen zorgen of de batterij ermee zal ophouden ofniet.

Als je mijn punten bekijkt dan zal ik dus de SHARP MD-MT190 moeten gaan kopen.
Ik kom misschien wel zijkerig over, maar ik wil absoluut niet de kat in de zak kopen zoals dat zo mooi heet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Je komt absoluut niet zeikerig over, je wilt een goede keuze maken (willen we tenslotte allemaal, daar zijn we Nederlanders voor) en vraagt ons om advies. Niks mis mee toch?
Ik denk dat je beter de R501 kan kopen in combinatie met een GP-lader. Waarom:
-Hij doet ongeveer 50 uur op 1 AA, tegenover de 10 uur van de MT-190
-Hij is een stuk simpeler te bedienen
-De iets mindere geluidskwaliteit is onmerkbaar als je hem als portable gebruikt

Ik zou zeggen: doe met mijn advies wat je wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermario888
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
als je voor geluidskwaliteit gaat dan moet je niet de sony mz-n505 nemen. Als je via usb opneemt dan krijg ik vaak ruis door heen en dat komt mede door de compressie. Ik heb alleen voor mz-n505 gekozen voor de snelheid van opnemen. Dus als ik jou was zou ik niet de n505 nemen.
Voor geluidskwalitieit moet je opnemen via optische kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
yo B_O_S_S: 10 uur per dag moet wel genoeg zijn denk ik zelf
duz dan toch maar die Sharp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

"-Hij doet ongeveer 50 uur op 1 AA, tegenover de 10 uur van de MT-190
-Hij is een stuk simpeler te bedienen
-De iets mindere geluidskwaliteit is onmerkbaar als je hem als portable gebruikt"

Zijnde het ultieme budgetmodel heeft de 501 een pieperdepiepkleine display met onbruikbaar kleine VU meter. Wil je goede opnames maken dan MOET je AGC uitzetten en dan heb je toch echt een goede vu meter nodig. Welnu afgezien van dat SOny vu meters niet goed zijn (onnauwkeurig) is hij in dit geval ook nog eens te klein om goed te zien of je bijna staat te clippen..
En dta gebruiksvriendelijk dat kunnen we ook met een korrletje zout nemen, want als ik wil RECorden op mijn sharp dan druk ik REC en daarna SYNC en gaan met die opnamebanaan.

Op mijn SOny moet ik pauze+rec, menu, >> , >> , enter >>, enter en dan verneukt hij nog de trackmarks omdat ze bij die toko het begrip "SYNCHRO REC" niet helemaal snappen. Ohja en vergeet niet de endsearch knop anders begint hij daar op te nemen waar toevallig de schrijfkop op dat moment staat. |:(

EN als je in de metro luistert kan je maar beter een beetje krachtige versterker hebben, anders kom je niet boven het lawaai uit.

EN die 50uur playback, een alkaline op LP4 met volume op 0 zeker, zo kan ik het ook. Een gewone NiCD zoals die van de N505 houdt het volgens de handleiding 15 uur uit, en dan is het afgelopen. In de praktijk is dat minder. De 190 doet 11 uur met een bijgeleverde NiMH, en je kan altijd nog het bijgeleverde batterijdoosje gebruiken, dan speelt hij ook op 1 enkele AA. Het grappige van mijn Sharp is dat hij zelfs bijna 12 uur speelde ipv de 11uur die op de doos stond.
Slaap lekker...

[ Voor 23% gewijzigd door Aidix op 11-03-2003 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ten eerste ik woon in Valkenswaard, das dichtbij Eindhoven. Daar hebben we niet eens een metro. Dus vaak last van geluid om me heen valt wel mee. Das geen problemo :)

Geld maakt niet uit, want ik hoef het toch niet te betalen. Ik heb alleen keuze uit deze 4 MD-spelers.

Ik moet gwn goeie geluidskwaliteit hebben.

En zoals je zegt Aidix dan scheelt de speelduur niet zoveel van elkaar.
Maar wat je nog meer allemaal zegt daar snap ik geen hout van. Ik heb helemaal geen ervaring met MD duz snap ik al je termen niet.

Zo te horen heb jij er de meeste ervaring mee duz welke zou jij kiezen als geld geen rol zou spelen en je alleen maar de beste zou willen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Aidix schreef op 11 maart 2003 @ 00:08:
EN die 50uur playback, een alkaline op LP4 met volume op 0 zeker, zo kan ik het ook. Een gewone NiCD zoals die van de N505 houdt het volgens de handleiding 15 uur uit, en dan is het afgelopen. In de praktijk is dat minder. De 190 doet 11 uur met een bijgeleverde NiMH, en je kan altijd nog het bijgeleverde batterijdoosje gebruiken, dan speelt hij ook op 1 enkele AA. Het grappige van mijn Sharp is dat hij zelfs bijna 12 uur speelde ipv de 11uur die op de doos stond.
Slaap lekker...
Hoho, de Sony's die op AA'tjes werken (de R501 en mijn N707 bijvoorbeeld) halen wel degelijk bijna 50 uur op één GP 1800 mAh AA'tje! En dat heb ik zelf gemeten op LP2, op LP4 speelde hij bijna 52 uurtjes maar dat vind ik persoonlijk niet om aan te horen....'t is maar dat je het weet Aidix, Sharp is niet overal de beste in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Dan werkt de jouwe zeker op magic dust ofzo

fabrieksopgave 17uur @ 700mAh op LP2

(17/700) * 1800mAh = hooguit 43 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Anoniem: 66095 schreef op 11 maart 2003 @ 17:07:
Ten eerste ik woon in Valkenswaard, das dichtbij Eindhoven. Daar hebben we niet eens een metro. Dus vaak last van geluid om me heen valt wel mee. Das geen problemo :)

Geld maakt niet uit, want ik hoef het toch niet te betalen. Ik heb alleen keuze uit deze 4 MD-spelers.

Ik moet gwn goeie geluidskwaliteit hebben.

En zoals je zegt Aidix dan scheelt de speelduur niet zoveel van elkaar.
Maar wat je nog meer allemaal zegt daar snap ik geen hout van. Ik heb helemaal geen ervaring met MD duz snap ik al je termen niet.

Zo te horen heb jij er de meeste ervaring mee duz welke zou jij kiezen als geld geen rol zou spelen en je alleen maar de beste zou willen hebben?
Dan vallen al die bovenstaande af en laat ik een Sharp MD-DR7 a $279 overwaaien uit de VS:

http://www.minidisct.com/products/sharp_dr7.html

Qua geluid is dat gewoon de allerbeste portable MD recorder die er is.

Wat ook kan is een goed homedeck neerzetten :

http://www.sony.nl/view.x...2843&prod=27216&loc=en_NL

en met een player op stap gaan, deze twee hebben dezelfde versterkercircuits als bovenstaande portable recorder:

http://www.minidisct.com/products/sharp_mdds5.html
http://www.minidisct.com/products/sharp_ds8.html

Als je echt een in nederland te koop zijnde speler moet hebben, neem dan de Sharp MD-MT200, met 2x15mW versterker laat ie weinig van je trommelvliezen heel >:) Voordelige keus is de MT190 die je zelf al aangaf, die heeft geen Dolby-h surroundprocessor en een 'gewone' 2x10mw versterker.

Ik zie trouwens dat Sharp deze maand 3 nieuwe MD recorders in NL op de markt zet.

http://www.mdcenter.nl/pr....php?product=sharpmdmt290
http://www.mdcenter.nl/pr....php?product=sharpmddr470

Die laatste is gewoon de DR7....

[ Voor 9% gewijzigd door Aidix op 12-03-2003 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Aidix schreef op 12 March 2003 @ 00:03:
Dan werkt de jouwe zeker op magic dust ofzo

fabrieksopgave 17uur @ 700mAh op LP2

(17/700) * 1800mAh = hooguit 43 uur
Sorry, maar het valt zo niet te berekenen denk ik, want Sony's eigen opgave geeft al 48 uur @ LP4 aan bij hun (niet-oplaadbare) alkaline batterijen. En die heb ik ook getest, en dat klopt wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19009

ik raad je een mz-n serie (505 707 n1)van sony aan, gewoon omdat het lp en netmd heeft

* Anoniem: 19009 heeft een sony mz-n707 te koop met nog 2 jaar garantie, intresse, meel maar :)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 19009 op 12-03-2003 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geen interesse. Verder kan ik alleen maar kiezen uit de bovengenoemde 4 md-spelers dus die ander zijn geen opties. Da duure en goeie spul. SPULLEKE! Toch zoukt wel willen maja zit er niet in he.

Wat zijn eigenlijk belangrijke opties/functies bij een MD. Zoals lp en netmd. Ben daar helemaal niet bekand mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

MDLP is opnemen met lagere bitrate > geluidskwaliteit gaat omlaag. ZIt overal op tegenwoordig

NetMD is een progsel waarmee je MP3's kan OVERZETTEN in MD opnameformaat en naar je MD speler kan sturen, of direct CD's opnemen. Alleen MDLP kwaliteit, en de computer maakt er een zootje van, de softwarecodecs zijn gewoon slechter dan wat je MD speler zelf opneemt. IK heb het wel maar gebruik het niet meer, een MP3 overzetten doet echt pijn aan mijn oren.
Maar dat zit niet op de spelers die jij boven hebt staan, wees gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 10:40

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

longplay op een minidisk is zwaar klote, zeker met een goede koptelefoon, zelf heb ik een hd-580 van senheisser en dan is er niet meer naar te luisteren :(

Mijn motto :

alle portable muziek devices klinken net zo goed als de koptelefoon die je der aan hangt :)

[ Voor 3% gewijzigd door MidiMaze op 12-03-2003 17:55 ]

blabla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42988

Ik heb jaren gedaan met een Sharp MDMT 15, geluid was goed, bass in het apparaatje was ook super. Hij kon het alleen niet meer aan toen er iemand bovenop sprong (hij zat in mn tas die op de grond stond |:( )

heb dus een nieuwe sharp gekocht, een MT180 dit keer. bevalt me eigenlijk net zo goed als de MT 15, hij is alleen wat kleiner, lichter en de accu bevalt me beter dan het oneindige batterijgeslurp van de MT 15.

Nu heb ik alleen nog niks gedaan met de LP-functie, want het geluid was nogal slecht bij een paar diskjes die ik gehoord heb in LP4 modus, en het geluid was ook mono :? klopt dit of is het wel de moeite waard om op te nemen in LP2/LP4 ??

Heb trouwens net mijn MT 15 weer in elkaar getweaked!!! :*) apparaat uit elkaar geschroefd, deksel losgescroefd van het 'knop-printplaatje', deksel met beleid rechtgestampt en alles weer in elkaar gefixt. :Y) heb nu een MT15 en een MT180 voor 20 euro (andere 70 van verzekering voor de 'defecte' MT15) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

MidiMaze schreef op 12 March 2003 @ 17:54:
longplay op een minidisk is zwaar klote, zeker met een goede koptelefoon, zelf heb ik een hd-580 van senheisser en dan is er niet meer naar te luisteren :(

Mijn motto :

alle portable muziek devices klinken net zo goed als de koptelefoon die je der aan hangt :)
Niet waar, want als de portable het niet trekt dan krijg je ook vervorming.

Ik heb ook een HD580 maar die moet je voor goed geluid toch echt wel met een goeie amp aansturen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MidiMaze

MidiMaze

Fairy schreef op 12 maart 2003 @ 21:50:
[...]

Niet waar, want als de portable het niet trekt dan krijg je ook vervorming.

Ik heb ook een HD580 maar die moet je voor goed geluid toch echt wel met een goeie amp aansturen !
hmm, klopt even vergeten te melden dat je der niet bar veel lawaai uit krijgt, maar het klinkt altijd nog stukken beter dan die klote in-ear gevallen,

en idd, je hebt eigenlijk een aparte versterker nodig, ik ben inmiddels bezig met een klasse a mosfet versterker voor dat ding :), als je de specs en schema's wilt, dan moet je even mailen

[ Voor 1% gewijzigd door MidiMaze op 12-03-2003 22:09 . Reden: tiepen is moejlijk ]

blabla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MidiMaze

MidiMaze

MidiMaze schreef op 12 maart 2003 @ 22:08:
[...]

hmm, klopt even vergeten te melden dat je der niet bar veel lawaai uit krijgt, maar het klinkt altijd nog stukken beter dan die klote in-ear gevallen, daar komt nog bij dat mn mt15 "omgebouwd" is >:) , die el-studenten ook altijd..... naja

en idd, je hebt eigenlijk een aparte versterker nodig, ik ben inmiddels bezig met een klasse a mosfet versterker voor dat ding :), als je de specs en schema's wilt, dan moet je even mailen
bagger, nou loop ik te quoten ipv van editen :(

[ Voor 7% gewijzigd door MidiMaze op 12-03-2003 22:11 ]

blabla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Anoniem: 42988 schreef op 12 March 2003 @ 21:21:

Nu heb ik alleen nog niks gedaan met de LP-functie, want het geluid was nogal slecht bij een paar diskjes die ik gehoord heb in LP4 modus, en het geluid was ook mono :? klopt dit of is het wel de moeite waard om op te nemen in LP2/LP4 ??
Lp4 klink ook bagger ja, en het is geen mono.. maar mismaakte joint-stereo.
LP2 klinkt erg goed, maar niet perfect. Probeer het maar eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Duz dan toch maar de Shrp MT-190
??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Als je dat nu nog niet had geconcludeerd ben je wel traag van begrip zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56756

Aidix schreef op 12 March 2003 @ 00:15:
[...]
Ik zie trouwens dat Sharp deze maand 3 nieuwe MD recorders in NL op de markt zet.

http://www.mdcenter.nl/pr....php?product=sharpmdmt290
http://www.mdcenter.nl/pr....php?product=sharpmddr470

Die laatste is gewoon de DR7....
Die laatste is inderdaad gewoon de DR7, maar zou je willen vertellen waar je gevonden hebt dat deze MD's deze maand nog in NL op de markt zullen komen?

Nu nog even mijn advies:
Ik zou voor de Sony MZ-N505 gaan, om de volgende redenen:
- Het verschil tussen de Sony en Sharp is niet zo groot (waarschijnlijk hoor je het niet eens), daarnaast is het ook nog gewoon een verschil in smaak. Wat de ene mooi vind klinken vind de ander weer niks.
- De Sony MZ-N505 heeft NetMD, je kan hiermee sneller opnemen vanaf je PC naar MD. Voor meer informatie over NetMD zou ik je graag willen doorverwijzen naar www.MDcenter.nl

De MD's verschillen verder niet veel van elkaar, ze voldoen beide aan je wensen. Ze zijn beide schokbestendig, je kan bij beide een oplader gebruiken en ze kunnen beide opnemen van de computer. Bedenk wel dat je dit met de Sharp analoog moet doen als je geen digitale uitgang op je PC hebt!

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 56756 op 13-03-2003 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Het verschil tussen de Sony en Sharp is niet zo groot (waarschijnlijk hoor je het niet eens), daarnaast is het ook nog gewoon een verschil in smaak. Wat de ene mooi vind klinken vind de ander weer niks.
Ik hoop niet dat jouw gehoor zo slecht is dat je dat verschil niet hoort.
Ter demonstratie even een stukje opgenomen van de Sony, met volume op 25 (van 30) dit is een normaal luistervolume.
Voor het beste effect moet je dit met een koptelefoon luisteren zonder extra bas want die zit er al in, op je stereo gaat het ook maar klinkt het niet 'hetzelfde' als door je portable via een koptelefoon.

Zoek de vervorming:

http://www.revolution70.net/shizuka.mp3

Aan het eind zet ik de Mega Bass terug van 2 naar 1, en nog steeds hoor je hem kraken.

Morgen neem ik hetzelfde stukkie op met de sharp, en ik beloof je zo al dat de te horen vern**king van het geluid daarop niet te horen is.

[ Voor 13% gewijzigd door Aidix op 14-03-2003 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aidix schreef op 13 March 2003 @ 11:55:
Als je dat nu nog niet had geconcludeerd ben je wel traag van begrip zeg :)
Gehehe ffkes een sterk antwoord wou ik hebben :P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De MD's verschillen verder niet veel van elkaar, ze voldoen beide aan je wensen. Ze zijn beide schokbestendig, je kan bij beide een oplader gebruiken en ze kunnen beide opnemen van de computer. Bedenk wel dat je dit met de Sharp analoog moet doen als je geen digitale uitgang op je PC hebt!
Maakt dat zoveel uit digitaal of anoloog, want ik moet wel goede kwaliteit hebben.
En iedereen bedankt voor het duidelijk maken van mijn keuze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Qua opnamekwaliteit maakt eigenlijk geen flikker uit, al hangt het natuurlijk wel af van dekwaliteit van de line-out. Ik (en mijn oren ;) ) heb nooit verschil kunnen horen.

Maar er zijn toch wel een aantal puntjes:

-sharp kan SYNCen op digi en analoog in (alleen opnemen als er echt geluid is) sony kan dit dus niet en plakt je MD rustig vol met stilte.
-bij sharp kan je volume zelf aanpassen van zowel digi als analoog tijdens opnemen. Sony past het automatisch aan op analoog (en digitaal is gewoon vast.) Echter staat dit systeem standaard met een extreem laag volume dus is je opname compleet waardeloos. Bij sommige modellen zelf analoog bijstellen kan wel, maar moet je vooraf opgenven dat je dat wilt anders heb je pech.
-Met 'netMD' gemaakte opnames kanje zelf niet veranderen zonder de hele zaak op je PC aan te sluiten, en je kan niet in de goede 'SP' (niet longplay) kwaliteit opnemen.-

Dus wat of hoe je ook opneemt, met een sharp ben je altijd beter uit :)
Geloof je het niet, dan mag je mijn zwaar ultra boutzooi Sony MZN505 zelf uit komen proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik geloof je :D Ik ga duz voor de sharp. Vanavond even een verjaardaglijstje maken ;) en dan ik Coentje op 30 maart weer een gelukkige, dove man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
hoe zit het eigenlijk met de schokgevoeligheid van dit ding?.. wanneer begint ie te schokken en wat voor buffer zit er op?..

ik ben momenteel aan het kijken naar muziekspelertje namelijk en ben geneigd voor een mp3 speler te gaan omdat ik er flink mee moet kunnen hardlopen (niet sjokken maar 15km/uur zeg maar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

De schok(on)gevoeligheid van bijna alle MD-spelers is erg goed. Ik heb dus zelf een N707 (hiervoor een R90, R35 en nog wat spelertjes van Aiwa) en die schokt totaal niet, ook niet als ik ermee ga hardlopen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OOo ok :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38964

Aidix schreef op 19 March 2003 @ 10:00:
Qua opnamekwaliteit maakt eigenlijk geen flikker uit, al hangt het natuurlijk wel af van dekwaliteit van de line-out. Ik (en mijn oren ;) ) heb nooit verschil kunnen horen.

Maar er zijn toch wel een aantal puntjes:

-sharp kan SYNCen op digi en analoog in (alleen opnemen als er echt geluid is) sony kan dit dus niet en plakt je MD rustig vol met stilte.
-bij sharp kan je volume zelf aanpassen van zowel digi als analoog tijdens opnemen. Sony past het automatisch aan op analoog (en digitaal is gewoon vast.) Echter staat dit systeem standaard met een extreem laag volume dus is je opname compleet waardeloos. Bij sommige modellen zelf analoog bijstellen kan wel, maar moet je vooraf opgenven dat je dat wilt anders heb je pech.
-Met 'netMD' gemaakte opnames kanje zelf niet veranderen zonder de hele zaak op je PC aan te sluiten, en je kan niet in de goede 'SP' (niet longplay) kwaliteit opnemen.-

Dus wat of hoe je ook opneemt, met een sharp ben je altijd beter uit :)
Geloof je het niet, dan mag je mijn zwaar ultra boutzooi Sony MZN505 zelf uit komen proberen ;)
hhhmmmmm,

Ik wil niet heel vervelend zijn hoor, maar ik denk dat ik je toch even moet corrigeren cq aanvullen.

Het verschil tussen digitaal en analoog opnemen is WELDEGELIJK te horen. Het zit hm vooral in de ruis die bij analoog een stuk hoger is. Let wel goede bron is wel een vereiste. Goede digitale geluidskaart bv levert vele malen betere opnames dan een analoge opname.

SYNC:
- Sony heeft weldegelijk een SYNC functie (Hangt natuurlijk wel af van het type) Opmerking erbij is wel, dat de sync functie bij een aantal Sony's alleen bij Digitaal opnemen werkt.

Record Level:
- Ook hier heeft Sony in een aantal van hun types in voorzien. Zowel analoog als digitaal is het record volume handmatig aan te passen tijdens het opnemen.

Een voorbeeld van een Sony Recorder die deze functies ondersteund:

http://www.t-station.net/products/sony_mzr909.html

Ik heb hem zelf kunnen testen en ik moet zeggen dat ik er niet ontevreden over was.

Maar goed dit even ter zijde, want ik begrijp dat het over 4 specifieke MD-spelers gaat. Maar naar mijn idee word er door jou een anti Sony beleid gevoerd. Terwijl Sony toch wel iets meer in zn mars heeft dan jij hier schetst. (Zoals je waarschijnlijk wel weet is Sony wel de uitvinder van MD)

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 38964 op 21-03-2003 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Een beetje goede geluidskaart heeft een S/N van rond de 96db en dat is meestal wel 'goed genoeg' dacht ik zo.
SYNC:
- Sony heeft weldegelijk een SYNC functie (Hangt natuurlijk wel af van het type) Opmerking erbij is wel, dat de sync functie bij een aantal Sony's alleen bij Digitaal opnemen werkt.
Sony heeft bij alle exemplaren een sync en die werkt overal hetzelfde. Logisch want de firmware van ALLE sony recorder is gewoon hetzelfde, ergens in de eprom wordt een type ID bijgehouden die het type recorder/player aangeeft.

-gaat opnemen bij digitaal invoersignaal, ongeacht of dit digitaal 0 is of niet. Neemt van je digitale geluidskaart dus op zodra je de stekker erin steekt tot je die eruit trekt. werkt alleen bij een CD speler goed.
-analoog heeft helemaal geen sync. hij maakt alleen een trackmark na 2 seconden stilte. Dus als er achter een nummer 5 minuten niets zit dan heb je een track van 3 minuten muziek en erachter 5 minuten stilte. Daarna maakt hij bij het begin van het volgende nummer een nieuwe trackmark. Achteraf kan je dus met de hand alles gaan lopen editen.

In de handleiding staat dat hij na 3 seconden stilte in digi opname mode in pauze gaat en na 2 seconden digitale stilte een trackmark aanmaakt, maar dat werkt NIET.

Ik heb het nu nog ff getest en het werkt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:12

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Al enige tijd ben ik fan van het MiniDisc systeem. Vooral de robuustheid (MD in wasmachine bijvoorbeeld ;) ) en de compactheid van het medium vind ik erg fijn.
Na begonnen te zijn op een MZ-R30, gevolgd door een MZ-R55 en daarna weer een R700 ben ik nu weer een beetje op zoek naar een nieuwe.

Al een tijdje houd ik topics en reviews in de gaten over NET MD spelers en dan vooral NET MD spelers van Sony omdat ik goede ervaringen heb met dit merk.

Nu vallen me een aantal dingen op:
Net MD spelers kunnen niet echt SP mode opnemen via PC. Iets wat ik toch wel belangrijk vind.
De OpenMG software word bijna overal de grond in geboord.

M'n oog is ondertussen gevallen op de MZ-N10.
Het apparaat ziet er gewoon strak uit, krijgt vrijwel uitsluitend goede reviews, maar toch heeft deze de genoemde nadelen.

Nu mijn eigenlijke vraag. Is er binnen afzienbare tijd een 'betere' Net MD unit gepland dan de MZ-N10? Of is er uitzicht op software die de genoemde nadelen teniet gaat doen?

En Aidix mag me ook proberen te overtuigen dat ik toch echt een Sharp moet nemen :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-05 22:22

MaDLiVe

.-Observer-.

THW Arie schreef op 23 March 2003 @ 21:03:
Al enige tijd ben ik fan van het MiniDisc systeem. Vooral de robuustheid (MD in wasmachine bijvoorbeeld ;) ) en de compactheid van het medium vind ik erg fijn.
Na begonnen te zijn op een MZ-R30, gevolgd door een MZ-R55 en daarna weer een R700 ben ik nu weer een beetje op zoek naar een nieuwe.

Al een tijdje houd ik topics en reviews in de gaten over NET MD spelers en dan vooral NET MD spelers van Sony omdat ik goede ervaringen heb met dit merk.

Nu vallen me een aantal dingen op:
Net MD spelers kunnen niet echt SP mode opnemen via PC. Iets wat ik toch wel belangrijk vind.
De OpenMG software word bijna overal de grond in geboord.

M'n oog is ondertussen gevallen op de MZ-N10.
Het apparaat ziet er gewoon strak uit, krijgt vrijwel uitsluitend goede reviews, maar toch heeft deze de genoemde nadelen.

Nu mijn eigenlijke vraag. Is er binnen afzienbare tijd een 'betere' Net MD unit gepland dan de MZ-N10? Of is er uitzicht op software die de genoemde nadelen teniet gaat doen?

En Aidix mag me ook proberen te overtuigen dat ik toch echt een Sharp moet nemen :)
De n10 is het jubel modelletje van Sony, de 707 en 505 zullen ook worden vervangen doornieuwe spelers. Ik heb ook naar de n10 lopen kijken. Maar 450 euro is wel erg duur vind ik.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

MaDLiVe schreef op 23 March 2003 @ 21:05:
[...]

De n10 is het jubel modelletje van Sony, de 707 en 505 zullen ook worden vervangen doornieuwe spelers. Ik heb ook naar de n10 lopen kijken. Maar 450 euro is wel erg duur vind ik.
Mja 419 bij www.minidiscworld.nl dacht ik.

Ook opvallend, by sony.nl zijn ze nog niet aan de N10 toe ;)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-05 22:22

MaDLiVe

.-Observer-.

THW Arie schreef op 23 March 2003 @ 22:36:
[...]

Mja 419 bij www.minidiscworld.nl dacht ik.

Ook opvallend, by sony.nl zijn ze nog niet aan de N10 toe ;)
Jawel hoor ook daar zijn ze er al toe ;) Kijk maar eens bij de internationale store en gij zult ze zien. 479 euro maar dan wel incl 5 md's (80min) en een nutteloos speaker setje. Zijn er al vanaf 1 maart te koop. (verzenden is gratis t/m 31 maart....alsof dat iets goed maakt :P)

De n10 heeft trouwens een ingebouwde batterij met een mindere capiciteit (daarom is ie lichter) hij doet dus ook iets minder lang met zijn batterijen.

[ Voor 15% gewijzigd door MaDLiVe op 23-03-2003 23:36 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

De N10 is eigenlijk niet meer dan een platgewalste N1 met low-power versterker en hogere schrijfsnelheid van de MO drive.
Er is kwalitatief niets aan veranderd, de LCD is zelfs slechter af te lezen omdat er een soort melkkleurig beschermglas voor zit.

Voor een jubileumeditie dus nogal treurig, en die prijs tsja... voor $90 minder koop je hetzelfde apparaat van modeljaar 2002.

ik voel de smartass figuurtjes alweer aankomen met de volgende arumenten:
-Atrac type s
Verbetert alleen de DEcoder van MDLP (naar floating point van fixed point) maar de fouten die je hoort komen natuurlijk uit de ENcoder. Marketingpraat.
-64speed transfer
Je nieuwste Jamai single staat inderdaad in 3 ipv 6 seconden op de MD, maar daarna gaat net zoals bij de goedkoopste MZN505 het ding even uitvoerig de TOC staan de updaten, voor elke track opnieuw.... dat duurt een seconde of 7 per song dus je totale winst is vrij weinig.

De bottom line is eigenlijk:

Als je een MZN-707 koopt heb je dezelfde functionaliteit en geluidskwaliteit. En die kost de helft. Hij is alleen niet cool, dus niet aan je vriendjes laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aidix schreef op 22 maart 2003 @ 12:01:
Een beetje goede geluidskaart heeft een S/N van rond de 96db en dat is meestal wel 'goed genoeg' dacht ik zo.

[...]

Sony heeft bij alle exemplaren een sync en die werkt overal hetzelfde. Logisch want de firmware van ALLE sony recorder is gewoon hetzelfde, ergens in de eprom wordt een type ID bijgehouden die het type recorder/player aangeeft.

-gaat opnemen bij digitaal invoersignaal, ongeacht of dit digitaal 0 is of niet. Neemt van je digitale geluidskaart dus op zodra je de stekker erin steekt tot je die eruit trekt. werkt alleen bij een CD speler goed.
-analoog heeft helemaal geen sync. hij maakt alleen een trackmark na 2 seconden stilte. Dus als er achter een nummer 5 minuten niets zit dan heb je een track van 3 minuten muziek en erachter 5 minuten stilte. Daarna maakt hij bij het begin van het volgende nummer een nieuwe trackmark. Achteraf kan je dus met de hand alles gaan lopen editen.

In de handleiding staat dat hij na 3 seconden stilte in digi opname mode in pauze gaat en na 2 seconden digitale stilte een trackmark aanmaakt, maar dat werkt NIET.

Ik heb het nu nog ff getest en het werkt gewoon niet.
Wat je vertelt over de firmware die hetzelfde is in alle md-spelers van Sony neem ik zonder meer van je aan. (Heb ik zelf geen inzage in dus het zal wel)

Maar goed, ik weet niet welke testopstelling je hebt staan, maar het is toch echt NIET waar dat MD-speler automatisch begint met opnemen zodra je je digitale kabeltje met je geluidskaart verbind, tenminste als je je geluidskaart goed geconfigureerd hebt of uberhaupt een geluidskaart hebt die het aan kan.

Een voorbeeld:
- We nemen een willekeurige pc met een Hercules Game Theatre XP geluidskaart.
- We downloaden en installeeren de nieuwste drivers voor dit kaartje.
- We gaan naar de settings van de geluidskaart en zetten de optie: MiniDisc® mode aan.
- We sluiten de MD aan met een optisch kabeltje.
- We zetten de MD in sync rec.

Voila, men kan zo lang wachten als men wil, totdat er ook daadwerkelijk geluid op de digitale uitgang komt te staan. (In mijn testgeval op het moment dat we op play klikken in bv winamp ofzo)
Als men ervoor zorgt dan je een plugin gebruikt die tussen elk nummer 2 seconde stilte genereerd cq. speler op pauze zet, werkt het trackmarker systeem prima. En na de opname valt de speler keurig na 3 seconde in pauze stand.

Het werkt dus WEL. Oke ik ben het met je eens, je moet wel precies de juiste spullen hebben om het goed te laten werken. Maar het kan wel.

Hoe werkt het precies bij sharp dan? Heeft die een betere sync methode?
Het lijkt mij dat iedere sync functie op hetzelfde systeem gebaseerd is namelijk:
- Opname stand in pauze (om de MD "scherp" te zetten.)
- Zodra er een signaal binnenkomt dat boven een bepaald signaal-level is springt de MD-recorder in opname net zolang totdat het signaal 2 seconde lang onder een bepaal level komt. Dan word er een trackmarker geplaatst. Zodra de MD-recorder in een toestand bevind waarin er 3 seconden onder een bepaald signaal level word opgenomen valt de MD-recorder in de pauze stand.

Het enige wat er naar mijn idee aan dit princiepe is te veranderen is de hoogte van het signaal level waarna de MD-recorder in opname stand springt en uit de opname stand valt. En als dat nu het gene is wat bij de Sharp hoger ligt, dan kan dat ervaren worden als beter, omdat de MD-speler minder snel in opname valt. Maar wat je hieruit kan concluderen is dat de geluidskaart die men gebruikt een signaal op de uitgang zet met een relatief hoog level. Dit kan veroorzaakt worden door de hardware zelf of door de drivers. Wat relatief vaak gebeurt, want die in en uitgangen van veel van de tegenwoordige geluidskaarten zijn niet wat je zegt netjes "schoon".
Als je dus wel in het bezit bent van een goede uitgang in je geluidskaart haal je theoretisch gezien betere recordings, omdat de md-recoderder eerder begint met opnemen en dus meer van het signaal registreerd (de vraag is, of dit uberhaupt wel hoorbaar is, maar goed)
Moet wel zeggen, als sharp werkt zoals ik nu denk, dan zijn ze wel slimmer bezig, want menig eigen huis en tuin gebruiker heeft geen mooi uitgebalanseerde geluidskaart in zn pc hangen.

Maar goed, correct me if I'm wrong, ik wil altijd wel wat bijleren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Het zit niet zo makkelijk.

Je hebt namelijk:

-no signal, dus echt geen signaal (recorder zegt "no signal") bijv cd speler staat uit
-wel signaal maar echt geen audio, audio cd speler in stop stand bijvoorbeeld
-audio signaal zonder geluid, stilte dus.

Een Sony gaat opnemen zodra hij audio signaal ziet, optie 3 dus. Of er ook daadwerkelijk geluid uit komt boeit niet.

Soundblaster kaarten geven altijd een audio signaal. De enige kaart die wel geschikt is voor minidisc is een hercules met de 'minidisc' optie aangevinkt.

bruikbare sync gaat pas opnemen boven een bepaalde treshold, en die staat echt laag, dus je mist niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aidix schreef op 24 March 2003 @ 12:07:
Het zit niet zo makkelijk.

Je hebt namelijk:

-no signal, dus echt geen signaal (recorder zegt "no signal") bijv cd speler staat uit
-wel signaal maar echt geen audio, audio cd speler in stop stand bijvoorbeeld
-audio signaal zonder geluid, stilte dus.

Een Sony gaat opnemen zodra hij audio signaal ziet, optie 3 dus. Of er ook daadwerkelijk geluid uit komt boeit niet.

Soundblaster kaarten geven altijd een audio signaal. De enige kaart die wel geschikt is voor minidisc is een hercules met de 'minidisc' optie aangevinkt.

bruikbare sync gaat pas opnemen boven een bepaalde treshold, en die staat echt laag, dus je mist niets.
Ok, en de Sharp? Welke van de 3 opties hanteerd die? Of met andere woorden wat is er beter bij de Sharp dan bij de Sony (op dit gebied)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Aidix schreef op 24 maart 2003 @ 09:27:
De bottom line is eigenlijk:

Als je een MZN-707 koopt heb je dezelfde functionaliteit en geluidskwaliteit. En die kost de helft. Hij is alleen niet cool, dus niet aan je vriendjes laten zien.
Tis N710 volgens minidisc.org hoor ;)

Maar inderdaad het design van de N710 vind ik op z'n zachts gezegd minder mooi.

Je schopt in een boel van je posts wel tegen de geluidskwaliteit van de Sony's aan, maar zelf heb ik nog nooit last gehad van slechte geluidskwaliteit in welke MD-speler dan ook.
Ook ben ik niet van plan de speler op een hifi installatie aan te gaan sluiten of iets dergelijks. Gewoon een standaard oordopje (sennheiser mx 400) geen grote oorschelpen of iets dergelijks.
Het is voor mij gewoon een speler voor onderweg en de geluidskwaliteit die bij de sharps beter zou zijn is voor mij geen doorslaggevende factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey Aidix, sorry dat het zo lang heeft geduurd voor ik weer reageerde. Was ff vergeten dat ik hier wat gepost had :S Zou je die versie van de Sharp voor mij nog ff willen opnemen, ben wel beniewd hoe die dan moet klinken.

Binnenkort kan ik het trouwens ook zelf vergelijken, ik krijg mijn Sony MZ-N10 over een paar dagen, ik heb m besteld bij www.minidisc.hk.st (een goedkope Nederlandse winkel is www.videopartner.nl) Ik heb nu trouwens een Sharp MD-SR70.

Dan nog ff reageren op de stelling van Aidix dat de N10 niks beter is dan de N707.
Dit vind ik echt onzin:
1 - De N10 is een stuk lichter en kleiner (ik heb m in mijn handen gehad).
2 - Je zegt dat ATRAC Type-S geen verbetering is terwijl je het zelf gewoon nog nooit gehoord hebt.
3 - De N10 heeft een 6 bands equalizer waarmee je het geluid kan afstelling naar je eigen smaak en hoofdtelefoon!
4 - Een verdubbeling van de downloadsnelheid is toch mooi meegenomen.
5 - Het grote (voor een MD) display op het apparataar zelf en het 2- regelige display op de afstandsbediening (de Europese versie heeft helaas maar 1 regel) zijn ook wel erg handig.
6 - De N10 ziet het gewoon geweldig uit

THW Arie: De Sony MZ-N707 en N710 bestaan allebei, de N710 is gewoon de opvolger van de N707. Zie MDcenter.nl voor de specificaties.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 56756 op 29-03-2003 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De Sharp MT MD190 gaaj ik kope, want die is ook nog ins beste koop konsumentengids duz er zal wel nix mis zijn met da ding.

Nog een vraagje he. Mijn vriend heeft zijn MD kapotlaten vallen en nu doet hij het niet meer. Als ik er foto's van maak en hiet post kunnen jullie dan misschien zien waaraan het ligt. Dat hij het niet doet duz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
mwah... kan heel veel zijn bij een MD denk ik aangezien er een mechaniek inzit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Anoniem: 56756 schreef op 29 March 2003 @ 11:44:
Hey Aidix, sorry dat het zo lang heeft geduurd voor ik weer reageerde. Was ff vergeten dat ik hier wat gepost had :S Zou je die versie van de Sharp voor mij nog ff willen opnemen, ben wel beniewd hoe die dan moet klinken.

Binnenkort kan ik het trouwens ook zelf vergelijken, ik krijg mijn Sony MZ-N10 over een paar dagen, ik heb m besteld bij www.minidisc.hk.st (een goedkope Nederlandse winkel is www.videopartner.nl) Ik heb nu trouwens een Sharp MD-SR70.

Dan nog ff reageren op de stelling van Aidix dat de N10 niks beter is dan de N707.
Dit vind ik echt onzin:
1 - De N10 is een stuk lichter en kleiner (ik heb m in mijn handen gehad).
2 - Je zegt dat ATRAC Type-S geen verbetering is terwijl je het zelf gewoon nog nooit gehoord hebt.
3 - De N10 heeft een 6 bands equalizer waarmee je het geluid kan afstelling naar je eigen smaak en hoofdtelefoon!
4 - Een verdubbeling van de downloadsnelheid is toch mooi meegenomen.
5 - Het grote (voor een MD) display op het apparataar zelf en het 2- regelige display op de afstandsbediening (de Europese versie heeft helaas maar 1 regel) zijn ook wel erg handig.
6 - De N10 ziet het gewoon geweldig uit
-hij zit in je zak als je op pad bent
-met goede headphonez heb je geen equalizer nodig, bovendien geeft een equalizer niet genoeg controle over de klank om een echt goed afgestemde xbass instelling na te apen. (trouwens, het blijft 2x5mw)
-ik hoef niet naar type S te luisteren, fouten als pre echo zitten aan de encoder kant. De echt belangrijke fouten kunnen ze er niet uithalen door de DEcoder te verbeteren. Een xing MP3 zal nooit goed klinken, al speel je hem op de meest luxe MP3 speler af.

Ik zal de sharp zo ff ophalen dan maak ik het vergelijk ff af.

[ Voor 4% gewijzigd door Aidix op 31-03-2003 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
met goede headphonez heb je geen equalizer nodig
:X

heb je headphones van een paar honderd euro bij dit ding dan?.. equalizing is toch wel erg fijn om te hebben hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Mijn vergelijk-mp3 is klaar...

Als je hem beluisterd hebt snap je denk ik wel dat ik liever naar een niet-verequalizete sharp luister, namelijk omdat 2x5mw gewoon niet genoeg is om het signaal tot aanrvaardbaar niveau te versterken zonder dat het helemaal verkracht wordt !!!!

wat is hier aan de hand:
-eerst Sharp MDMS722 dan sony mzn505
-met dezelfde gain aan de line in
-beginnen op max volume, dan ga ik de bas instellingen af en het volume harder/zachter

-zet je loudness uit op je pc/versterker en hang je koptelefoon eraan, dan klinkt het precies alsof je naar de MD speler aan het luisteren bent. Verschil in volume en bas komt dan overeen met de realiteit.

Overigens wordt het harde clippen van de Sony door het MP3 formaat een beetje 'afgerond' dus het klinkt hier helaas wat vriendelijker dan in het echt.

Mp3 : lame 3.93 --preset extreme
size 4.91mb

http://www.revolution70.net/mdtjes.mp3

[ Voor 10% gewijzigd door Aidix op 31-03-2003 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 11:29
Ik ben binnenkort jarig, en mag dus een nieuw speeltje uitzoeken..
Het word een minidisc of een mp3-speler..
Maar ik zou niet weten welke ik zou moeten nemen, en of ik dus een MD of een mp3speler moet nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Dan moet je eerst eens bedenken welke punten voor jou belangrijk zijn en wat je er mee gaat doen.

op de vraag "md of mp3" is nog nooit een antwoord verzonnen, omdat het niet zo eenvoudig ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Aidix schreef op 31 maart 2003 @ 18:45:
Dan moet je eerst eens bedenken welke punten voor jou belangrijk zijn en wat je er mee gaat doen.

op de vraag "md of mp3" is nog nooit een antwoord verzonnen, omdat het niet zo eenvoudig ligt.
Ze hebben beide voor en nadelen, en niemand heeft er een antwoord op, ik dus ook niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Laatst online: 20-04 11:23
ik heb begin dit jaar voor mijn vriedinnetje een sharp md mt-190 gekocht, en ze is er nog steeds uitermate tevreden over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke_otto
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:41

luke_otto

pang pang luckyluke

neem is een kijkje op www.mdcenter.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-05 09:27
Heb je wel eens aan een mp3 speler gedacht :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Ja, en ook aan een MD speler, en daarom stelt hij die vraag |:(

als je graag zoveel mogelijk muziek meeneemt of verzamelt is MP3 een optie
heb je meer een 'vaste' verzameling dan is MD beter.
Ik moet bekennen dat ik mijn MP3 speler steeds minder gebruik, en wel om de volgende rede:

MP3 cdspeler is goot, log, traag, zzzzzz....
MP3 solid state is te beperkt en kan niet zonder PC om muziek te wisselen. Bovendien zuigen ze meestal qua geluid.

MD is klein, snel, zeer portable en duurzaam. Het op MD zetten is iets meer werk, maar je hebt er meer aan.

[ Voor 41% gewijzigd door Aidix op 31-03-2003 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb net ff je muziekstukje een aantal keer geluisterd via mijn PC speakers en mijn oordopjes die ik normaal bij mijn MD gebruik (Sony MDR-ED238)

In het eerste gedeelte zitten een aantal best storende fouten en piepjes, het begint al bij 0,05 waar de MD overslaat. Verder is er wel duidelijk meer Bass waarneembaar. Ik vraag me echt af hoe je die opname hebt gemaakt.

Het tweede gedeelte heeft die storende fouten en piepjes die in het eerste gedeelte zitten niet en klinkt vrij vlak.

Deze twee stukken zijn niet echt goed te vergelijken door de enorm slechte opname van het eerste gedeelte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49374

Als eerste: leuk topic :) .
Ik kan hier alleen mijn eigen persoonlijke ervaring geven. Zonder technische termen.
Ik heb 3 Sony md's gehad. Waarvan 1 netmd.

Wat Aidix in allemaal mooie termen weet weer te geven klopt gewoon. De geluidkwaliteit is zeer slecht. Ik hoor ruis, etc. Gewoon geen ultiem zuivere tonen. En dan heb ik het nog niet over de lp modes :|

Ik had toen ik die netmd kocht ook gelezen over Aidix sharps, maar toen liet de stand by tijd me afschrikken.
Maar ik heb er alle vertrouwen in dat sharp wel goede kwaliteit heeft.

Ik heb momenteel een ipod (heerlijk orspronkelijk geluid) met m'n sony ex70lp oordopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Anoniem: 56756 schreef op 31 March 2003 @ 22:40:
Ik heb net ff je muziekstukje een aantal keer geluisterd via mijn PC speakers en mijn oordopjes die ik normaal bij mijn MD gebruik (Sony MDR-ED238)

In het eerste gedeelte zitten een aantal best storende fouten en piepjes, het begint al bij 0,05 waar de MD overslaat. Verder is er wel duidelijk meer Bass waarneembaar. Ik vraag me echt af hoe je die opname hebt gemaakt.

Het tweede gedeelte heeft die storende fouten en piepjes die in het eerste gedeelte zitten niet en klinkt vrij vlak.

Deze twee stukken zijn niet echt goed te vergelijken door de enorm slechte opname van het eerste gedeelte...
Wat een sjaak zeg... die piep is de bevestiging van een bas instelling in de sharp, en er slaat niets over.
Bij de Sony heb je die piep ook maar heb ik ze uit gezet... pffff... (menu options >beep > off)
Je hebt zelf ook een md zeg je, maar ik vraag me af of je ooit wel eens een MD speler van dichtbij gezien hebt. Zelfs mijn Walkman uit 19grootje zegt piep als ik op een knop druk.
En hoe het is gemaakt, nou wat dacht je van aan de line-in hangen van je geluidskaart en gewoon opnemen.

Zometeen ga je ook nog concluderen dat de eerste opname veel harder is en 'duidelijk meer bas heeft' en dat de tweede opname als een waanzinnige clipt,... ja wat dacht je dat dat zou zijn, het verschil tussen Sharp en Sony misschien??

Ik ga pitten, ik word hier echt moe van :Z

[ Voor 28% gewijzigd door Aidix op 01-04-2003 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Hoe zit het met omzetten van MP3 -> MD formaat, schijnt de kwaliteit hard van achteruit te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Ja en nee...

Als je het omzet naar standaard opnameformaat (80minuten) dan is daar 0,000 van te merken.
Als je het omzet naar 160minuten LP2 dan merk je er zeer weinig van, tenzij je echt goed gaat zitten luisteren met een goede koptelefoon of op je hifi set. De gemiddelde gebruiker hoort die verslechtering niet. Het gaat niet 'extra' achteruit, het gaat alleen klinken als een LP2 opname, waarvan de bron MP3 was.

Als je een 128kbit MP3 als bron neemt klinkt het natuurlijk al snel bagger, omdat de bron ook al bagger was...

[ Voor 11% gewijzigd door Aidix op 01-04-2003 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Laatst online: 09-01 21:44
Ik zelf heb de Sharp MD200.
Ik vind het een erg goed geluid hebben maar was wel erg prijzig. 230 euro ofzo heb ik er voor betaald. Met de MT190 is er maar 1 verschil en dat de dobly headphones oid.
Nu heb ik wel een vaag iets en dat is dat Nimh batterij ongeveer 6 mee gaat (afspelen op LP2) terwijl in de handleiding staat dat hij ongeveer 11 mee moet gaan en de verkoper zei 8 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

is je batterij misschien gaar?
Wat voor soort is het (capaciteit, volt)

Je hebt ook powersave op een sharp, als die uit staat slurpt ie in de helft van de normale tijd de batterij leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Aidix schreef op 01 April 2003 @ 13:19:
Ja en nee...

Als je het omzet naar standaard opnameformaat (80minuten) dan is daar 0,000 van te merken.
Als je het omzet naar 160minuten LP2 dan merk je er zeer weinig van, tenzij je echt goed gaat zitten luisteren met een goede koptelefoon of op je hifi set. De gemiddelde gebruiker hoort die verslechtering niet. Het gaat niet 'extra' achteruit, het gaat alleen klinken als een LP2 opname, waarvan de bron MP3 was.

Als je een 128kbit MP3 als bron neemt klinkt het natuurlijk al snel bagger, omdat de bron ook al bagger was...
De bron is 192kbit mp3, en dan zet je het om naar standaard formaat, daar is dus helemaal niks, nakkes, nada van te merken?

Maar stel je hebt 128kbit, gaat het dan wel achteruit of blijft dat ook hetzelfde?
Quote van mdcenter.nl
Zoals gezegd is Open MagicGate de software die Sony bij de MD-units levert. Dit programma stelt je in staat op MP3, WAV en andere bestanden naar een MD-unit te "slepen" met de muis en terug (check-in en check-out wordt dat genoemd). Verder kan je met het programma een CD rippen. Dat betekend dat je de muziekstukken op een CD kan omzetten naar ATRAC op de PC. ATRAC is de inpak-methode van MD. Zoiets als Mpeg dus (maar meestal beter). Deze ATRAC-muziekstukken zijn te beluisteren op de PC met het programma.
Hierna kan je van een enkele rip drie keer de muziekstukken naar een MD slepen. Daarna moet je óf opnieuw de CD rippen, óf van de MD de muziekstukken terug slepen. Als je dat laatste doet, krijg je weer een copieer-punt terug om de stukken op een andere MD te kunnen zetten (als je het stuk dus simpelweg delete dus niet!). Kortom, elke rip van een muziekstuk is drie keer te copieren. Dit is gedaan om illegale copieën van CD's (bijvoorbeeld 100x en dan los verkopen) tegen te gaan.
Deze restrictie geldt niet voor MP3, WAV en andere files. Dus alleen voor de ATRAC-files (van een rip van CD) zijn beveiligd hiermee.
Dit is dus wel bagger, dat je een CD om de 3x opnieuw moet rippen dus :/

[ Voor 45% gewijzigd door Bender op 01-04-2003 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19009

sony mz-n710 is net uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aidix schreef op 01 april 2003 @ 00:35:
[...]

Wat een sjaak zeg... die piep is de bevestiging van een bas instelling in de sharp, en er slaat niets over.
Bij de Sony heb je die piep ook maar heb ik ze uit gezet... pffff... (menu options >beep > off)
Je hebt zelf ook een md zeg je, maar ik vraag me af of je ooit wel eens een MD speler van dichtbij gezien hebt. Zelfs mijn Walkman uit 19grootje zegt piep als ik op een knop druk.
En hoe het is gemaakt, nou wat dacht je van aan de line-in hangen van je geluidskaart en gewoon opnemen.

Zometeen ga je ook nog concluderen dat de eerste opname veel harder is en 'duidelijk meer bas heeft' en dat de tweede opname als een waanzinnige clipt,... ja wat dacht je dat dat zou zijn, het verschil tussen Sharp en Sony misschien??

Ik ga pitten, ik word hier echt moe van :Z
Nee, zijn die piepjes echt de bevestiging |:( ik zeg alleen dat het irritant is. Daarnaast zitten er toch echt fouten in het eerste gedeelte, ik hoop in ieder geval niet dat jij het normaal vind wat bij 0,05 0,35 en 0,45 gebeurt.... en met die opmerking over hoe het gemaakt is bedoel ik dus dat ik het echt een waardeloze opname vind 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Triloxigen schreef op 01 April 2003 @ 18:01:
[...]

De bron is 192kbit mp3, en dan zet je het om naar standaard formaat, daar is dus helemaal niks, nakkes, nada van te merken?

Maar stel je hebt 128kbit, gaat het dan wel achteruit of blijft dat ook hetzelfde?
Als je met SP opneemt (en dus niet via NetMD, maar via een analoge of digitale lijn aan je geluidskaart) dan is het (klinkt het als) een 1:1 kopie van het origineel. SP is beter dan welke MP3 bitrate dan ook. 320 of 96kbit er is geen verschil te merken.
Dit is dus wel bagger, dat je een CD om de 3x opnieuw moet rippen dus :/
Nee dat is niet zo.
Je kan maximaal 3 kopieen tegelijk op MD hebben, maar heb jij graag 4x hetzelfde nummer op je MDs staan dan?
ALs je een nummer weer 'incheckt' (wist) kan je gewoon weer een extra kopie maken. Als je graag CDs ript heb je veel meer aan Simple Burner, dit progje ript direct van CD naar je MD zonder restricties. Dan maak je dus wel gebruik van NetMD natuurlijk....

En nog even extra duidelijk: met NetMD kan je geen SP opnames maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat je zegt is niet helemaal waar... met een NetMD kan je wel SP opnames maken, maar dit zijn dan een soort opgerekte LP2 bestanden (ATRAC3). Deze klinken dus hetzelfde als een LP2 opname, maar zijn wel af te spelen op oude apparatuur die geen MDLP heeft. Van deze bestanden kan je dus ook maar maximaal 80min (80,59 als je het echt precies wil weten) opnemen op een schijfje van 80 min.

Ook zeg je dat er geen verschil hoorbaar is tussen CD en SP opname. Dit is natuurlijk ook niet waar, de echte audiofiel kan het wel horen... gelukkig ben ik geen audiofiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Anoniem: 56756 schreef op 01 April 2003 @ 19:34:
[...]

Nee, zijn die piepjes echt de bevestiging |:( ik zeg alleen dat het irritant is. Daarnaast zitten er toch echt fouten in het eerste gedeelte, ik hoop in ieder geval niet dat jij het normaal vind wat bij 0,05 0,35 en 0,45 gebeurt.... en met die opmerking over hoe het gemaakt is bedoel ik dus dat ik het echt een waardeloze opname vind 8)7
Als je piepjes irritant vindt, maar zwaar clippen niet eens opmerkt heb ik een passend advies voor je:
Ik stel voor dat jij je verder niet druk maakt en gewoon Sony blijft kopen.

'wat bij 0,05 0,35 en 0,45 gebeurt....' is dat de bas instelling verandert en gedurende de piep ff het geluid weg is. Dat vindt ik normaal ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82175

Volgens mij komt dat clippen niet door slechte hardware van Sony maar gewoon door een verkeerd opnameniveau (te gevoelig)... Ik durf te wedden dat Sony een betere geluidskwaliteit heeft dan Sharp.

Groeten Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Anoniem: 56756 schreef op 01 April 2003 @ 19:47:
Wat je zegt is niet helemaal waar... met een NetMD kan je wel SP opnames maken, maar dit zijn dan een soort opgerekte LP2 bestanden (ATRAC3). Deze klinken dus hetzelfde als een LP2 opname, maar zijn wel af te spelen op oude apparatuur die geen MDLP heeft. Van deze bestanden kan je dus ook maar maximaal 80min (80,59 als je het echt precies wil weten) opnemen op een schijfje van 80 min.
Als je mij gaat verbeteren doe het dan wel goed.
NetMD kan een gedecompresste LP2 stream naar de recorder sturen (dus 16bit 44khz audio over USB) die door de recorder dan met 2x realtime snelheid op Atrac SP wordt opgenomen. Het resulterende track is een gewoon SP track met bagger LP2 kwaliteit, en dus niet het noemen waard.

Dit betekent ook dat NetMD technisch gezien in staat is om 'echte' SP op te nemen via USB, maar dit is dusdanig beveiligd dat tot nu toe niemand dit heeft kunnen hacken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Anoniem: 82175 schreef op 01 April 2003 @ 19:52:
Volgens mij komt dat clippen niet door slechte hardware van Sony maar gewoon door een verkeerd opnameniveau (te gevoelig)... Ik durf te wedden dat Sony een betere geluidskwaliteit heeft dan Sharp.

Groeten Erik
Beste Erik, lees eerst ff de Faq over het 'de groeten doen'

Ga daarna eens denken:

-als je 1 MD hebt die digitaal is opgenomen van CD
-die op 2 MD spelers afspeelt
-waarvan 1 een 2x zo sterke line-out heeft
-en ze zitten met dezelfde gain aangesloten op een mixer

-Hoe kan het dan dat de zwakste van de 2 loopt te clippen op zowel de mixer als een koptelefoon?

Jij durft dat te wedden, dan hoop ik niet dat je er veel geld op zet want dat ga je echt verliezen, niet volgens mij maar ook volgens het www.minidisc.org forum, het minidisc t-station forum en het head-fi forum.
Volgens elk minidisc forum dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zegt sjoert toch ook? "Deze klinken dus hetzelfde als eenLP2 opname"...

Groeten Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry zal geen groeten meer doen.

Je kunt zelfs als je digitaal opneemt verkeerd opnemen.. Je kunt namelijk ook bij digitaal opnemen (soms) het opnameniveau instellen. Als je die te gevoelig zet, wordt het signaal te hard, en komt er clipping op de MD zelf. Dan maakt het niks uit hoe sterk de line-out is, zelfs als je via de koptelefoon met het volume op 5% zet hoor je dan de clipping erdoor, omdat de muziek op de MiniDisc al van slechte kwaliteit is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Ze worden niet opgerekt, daar ging het om.
Veel gasten denken dat er een LP2 bestand wordt opgeslagen met een soort 'opvulling' om hem net zo groot te maken als een Atrac SP track.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke Sjoert zegt het misschien niet goed, maar hij bedoelt dus dat er gewoon een SP track wordt opgenomen maar dan wel in de mindere LP2 kwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Anoniem: 82175 schreef op 01 April 2003 @ 20:05:
Sorry zal geen groeten meer doen.

Je kunt zelfs als je digitaal opneemt verkeerd opnemen.. Je kunt namelijk ook bij digitaal opnemen (soms) het opnameniveau instellen. Als je die te gevoelig zet, wordt het signaal te hard, en komt er clipping op de MD zelf. Dan maakt het niks uit hoe sterk de line-out is, zelfs als je via de koptelefoon met het volume op 5% zet hoor je dan de clipping erdoor, omdat de muziek op de MiniDisc al van slechte kwaliteit is..
als jij een willekeurig digitaal opnamemedium digitaal aansluit, op record drukt en niet met je tengeltjes aan de gain control zit wordt er een kopie gemaakt met exact hetzelfde volume. Er staat niets te gevoelig, en als er met digitale clipping is opgenomen dan klinkt dat
a: HEEL anders, want digitale clipping klinkt heel anders dan analoog clippen

b:op de sharp hetzelfde als op de sony, bovendien stopt de sony met clippen als je het volume omlaag gooit tot 20 of de megabaszs uit zet. Ga nog maar eens goed luisteren.

Het punt was dan ook dat de sony niet in staat is zijn megabass signaal te versterken, daar gaat hij op clippen. Lees deze thread nog maar eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed heb hele thread letter voor letter doorgelezen. Heb de mp3 van Aidix gedownt en netjes afgeluisterd.

Het verschil dat te horen is wordt volgens mij nauwelijks veroorzaakt door het opnemen, maar inderdaad wel door de versterker. Want:

- Neem een nummer op met een sharp (digitaal) en hetzelfde nummer op dezelfde manier met een sony. Zelfde type schijfje.
- Gooi ze in een grote hoed en pak willekeurig een schijfje.
- Stop die in je Sharp of in je Sony. Ik weet eigenlijk zeker dat je ze niet uit elkaar kunt halen...

Ik weet uit ervaring dat de Sony heel anders klinkt dan de Sharp, maar ik vind de Sony beter klinken, als je hem eenmaal goed heb ingesteld. Als je de Sharp met de bass op 3 zet, en dan het volume voluit, dan klinkt het niet via een koptelefoon (maar dat kan door de koptelefoon komen) maar het klinkt ook niet via de line-in van me stereo (inderdaad een Sony versterker) Als ik mijn sony op volle bass zet en het volume ook voluit, klinkt het net zo goed niet.

Als ik op mijn Sharp het volume op 20 zet, en op mijn Sony ook, dan klinken ze allebei goed, maar met een goed ingestelde equalizer klinkt de Sony beter...

test MD schijfje:

Originele CD: Muse - Origin Of Symmetry
CD speler: Sony CDP-XE220 met optical out
MD: Sony ES 74 minuten
Kabel: Sony standaard toslink kabeltje
Sharp portable: Sharp MD-SR70H (s)
Sony portable: Sony MZ-R909 (blue)
Koptelefoon: Sony MDR-E818 (jah sorry.. geen professioneel ding in huis)
Speakers:
Stereo mode:
-2x Schneider 3-weg bass reflex 100 watt
Dolby Surround ProLogic mode:
-2x Schneider 3-weg bass reflex 100 watt
-2x Sony rear speakers (80 watt)
-2x Jamo rear Speakers (80 watt)
-1x Sony center speaker (80 watt)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 82175 op 01-04-2003 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Ik kan ook een wat duidelijker test maken met afzonderlijke stukjes.

De test begint met sharp op max volume. Na de eerste piep op 5 seconden gaat hij op bass3 (en max volume, maar dan is de bas weggedrukt) daarna gaat het volume omlaag en komt de bas erin. Verderop gaat hij op bass1 en bass2, met volumes van 27-28, bijna max dus. Alles blijft zuiver.

Sony begint op max volume (vol30). Na een paar seconde gaat hij op bass2, dan begint hij al te vervormen maar de bas is behoorlijk weggedrukt. Het volume gaat omlaag naar 20, je hoort de vervorming toenemen deze is bij vol25 maximaal en neemt daarna af tot hij bij vol20 zo'n beetje weg is De bas gaat op stand 1 en het volume weer omhoog. Gekraak komt weer terug.

Ik heb ook geen commentaar op de opnamekwaliteit van de Sony MD recorder, die is gewoon goed. Ik neem alles op met de Sony omdat de sharp een ongelukje heeft gehad, die neemt niet meer op.

Die Sony MDR-E818 zijn trouwens wel de allergoedkoopste (lees slechtste) doppen die er te koop zijn, dat je dan met een equalizer betere resultaten kan behalen is niet zo vreemd.

Ik gebruik zelf nergens equalizers, er is maar 1 manier om muziek af te spelen, 'de juiste' ;) Met goede speakers/koptelefoons heb je die niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aidix schreef op 01 april 2003 @ 19:54:
[...]

Als je mij gaat verbeteren doe het dan wel goed.
NetMD kan een gedecompresste LP2 stream naar de recorder sturen (dus 16bit 44khz audio over USB) die door de recorder dan met 2x realtime snelheid op Atrac SP wordt opgenomen. Het resulterende track is een gewoon SP track met bagger LP2 kwaliteit, en dus niet het noemen waard.

Dit betekent ook dat NetMD technisch gezien in staat is om 'echte' SP op te nemen via USB, maar dit is dusdanig beveiligd dat tot nu toe niemand dit heeft kunnen hacken.
Je kan geen 'echte' SP opnemen met NetMD omdat je niet de ATRAC1 code hebt, maar alleen de ATRAC3 code.

Maar ik denk dat ik gewoon maar fijn ga genieten van mijn Sony MZ-N10 die binnenkort aankomt :) Uit de discussie wat beter is, Sony of Sharp is volgens mij nog nooit een antwoord gekomen, dus dat zullen wij ook wel niet bereiken.

Wat is trouwens je usernaam op minidisct.com? Ik heb daar volgens mij nog nooit de naam Aidix gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Je kan wel technisch gezien Atrac opnemen met NetMD omdat de md recorder gewoon uncompressed audio kan encoden naar atrac, dus buiten de codecs om die op je PC staat. Deze aangeleverde audio data moet van wel met MagicGate encryptie versleuteld zijn, en dat heeft tot nu toe nog niemand voor elkaar gekregen.
ALs je 'sp' opneemt via OpenMG jukebox gaat er gewoon 320kb/s over je usb kabel, dat is gedecode LP2 op 2x realtime snelheid.

Op Minidisct post ik bijna nooit nee, dat heb je goed gezien. De 'slimme' gasten van minidisct zitten ook op het minidisc.org forum. Ik zat ook in de tech forums van minidiscussion, maar dat is 'dood'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind het minidisc.org forum ook vrij dood eigenlijk. Het is in mijn ogen een foute beslissing geweest om er een forum bij te maken, want minidisc.org forum voegt niet echt wat toe aan het minidisct forum. Een groot gedeelte van de moderators van minidisc.org komt van minidisct.com, dus als er een keer iets belangrijks op minidisc.org gepost wordt lees je het ook wel op minidisct. minidiscussion.com vond ik altijd al een heel irritant forum met veel irritante personen. Op minidisct is iedereen gewoon heel erg vriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Eigenlijk is elk minidisc forum irritant, er zitten teveel mensen die er te weinig vanaf weten maar toch heftig in discussie gaan over technische dingen die ze ver boven de pet gaan :)

Ik zie soms zulke onvoorstelbare onzin voorbij komen, dan staat het huilen je nader dan het lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Laatst online: 09-01 21:44
Aidix schreef op 01 April 2003 @ 15:40:
is je batterij misschien gaar?
Wat voor soort is het (capaciteit, volt)

Je hebt ook powersave op een sharp, als die uit staat slurpt ie in de helft van de normale tijd de batterij leeg.
Het is zo'n Nimh Batterij met de volgende specs; AC 230 V 50/60 Hz, DC 1.2 V

Powersafe staat idd ingesteld. Als ik dat uitzet slaat hij toch over zoals een oude dicsman zonder antischok? Als dat zo is, is dat redelijk irritant omdat bij elke trilling dat ding dan al over slaat.

Óf als ik powersafe uitzet wordt de antishok tijd minder? nu is het maximaal 40secs.

Staat echt helemaal niks over in de handleiding. Alleen hoe je het uit kan zetten. Lekker beperkt weer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Als je powersave off zet savet hij geen power ;)
Dan blijft hij nonstop laden, en heb je continu een buffer van 40seconden.

Zet je powersave op auto, dan gaat hij hem vullen tot 40sec, dan de motor uit en uit de buffer spelen tot ie nog 10sec heeft, en dan gaat hij hem weer vullen.

"Het is zo'n Nimh Batterij met de volgende specs; AC 230 V 50/60 Hz, DC 1.2 V"
Dat is wel een heel speciale batterij....
Ik bedoel niet wat er op je adapter staat natuurlijk. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Aidix schreef op 01 April 2003 @ 22:37:
Eigenlijk is elk minidisc forum irritant, er zitten teveel mensen die er te weinig vanaf weten maar toch heftig in discussie gaan over technische dingen die ze ver boven de pet gaan :)

Ik zie soms zulke onvoorstelbare onzin voorbij komen, dan staat het huilen je nader dan het lachen.
Nadeel is af en toe wel dat het dan ook vaak tegenstrijdig is met andere posts.
Ik sta voor de keuze (die ik deze week moet maken ivm sponsoring ouders :)) maar ik weet nog steeds nit of ik mp3 of md moet nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Oke dan heb ik hier een paar vraagjes voor je.

-Wat is je prijsklasse
-Wissel je erg vaak van muziek, of heb je liever een beetje vaste verzameling CDs / MDs
-Luister je altijd met gare bijgeleverde oordoppen, of moet er ook serieus geluid uit komen met een betere koptelefoon
-Moet het ook een beetje hard kunnen zonder te gaan kraken.
-laat je graag glimmende coole apparaatjes zien aan je vrienden
-Heb je er bezwaar tegen om muziek op te nemen vanaf je PC
-Moet het in je zak passen (jas, broek??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Wat is je prijsklasse
- rond de 300,-
Wissel je erg vaak van muziek, of heb je liever een beetje vaste verzameling CDs / MDs
- Hee verschillend, heb nu een mp3cdspeler
Luister je altijd met gare bijgeleverde oordoppen, of moet er ook serieus geluid uit komen met een betere koptelefoon
- Ik koop een nekband hoofdtelefoon
Moet het ook een beetje hard kunnen zonder te gaan kraken.
- Niet echt, maar kwaliteit is wel gewenst
Laat je graag glimmende coole apparaatjes zien aan je vrienden-
- Vrienden? :p Uiterlijk is wel prettig, maar kwaliteiot etc vind ik belangrijker
Heb je er bezwaar tegen om muziek op te nemen vanaf je PC
- Nee (maar met NetMD of MP3speler maakt dat geen verschil)
Moet het in je zak passen (jas, broek??)
- Ja, maar heb vrij wijde broeken :+

Verder moet ie niet overslaan/weinig (mijn mp3cdspeler met 12sec. anti-schok slaat over), en hij moet niet zo heeel vlug kapot gaan (ja, als ie echt hard valt wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Met NetMD beperk je je keuze natuurlijk wel heel erg, want dan kan je maar uit 2 MD spelers kiezen die gewoon onderaan de kwaliteitsladder staan (luister maar naar die MP3 in een paar posts hierboven)

Als je iets wilt dat 'makkelijk' is moet je gewoon een solidstate mp3 nemen, en dan wel een goede.
NetMD is niet makkelijk, het is vaak ellende want de software is echt bar slecht. En de spelers zijn ook nogal gaar, ze zijn absoluut niet duurzaam.
Ik denk dat jij met een iRiver solid state het best af bent.
Pagina: 1 2 Laatste