{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Er zijn 8 minidisc spelers (van sony) die NetMD hebben,Aidix schreef op 02 April 2003 @ 10:55:
Met NetMD beperk je je keuze natuurlijk wel heel erg, want dan kan je maar uit 2 MD spelers kiezen die gewoon onderaan de kwaliteitsladder staan (luister maar naar die MP3 in een paar posts hierboven)
Als je iets wilt dat 'makkelijk' is moet je gewoon een solidstate mp3 nemen, en dan wel een goede.
NetMD is niet makkelijk, het is vaak ellende want de software is echt bar slecht. En de spelers zijn ook nogal gaar, ze zijn absoluut niet duurzaam.
Ik denk dat jij met een iRiver solid state het best af bent.
maar hoezo onderaan de kwaliteits ladder??
Volgens mij mis ik dan iets..
Anoniem: 19396
Ik heb al een half jaartje een N505 en heb daarmee geen problemen gekend. Geluidskwaliteit is ook erg goed, heb alleen een betere hoofdtelefoon gekocht.
Dat zijn portable Sony producten nooit geweest sinds de mechanische bediening is vervangen door elektronische bediening. Ik heb veel walkmans en discmans versleten. Maar mijn N505 gaat alweer ruim een jaar mee met vrij intensief gebruik. Zelfs de draad van de afstandsbediening is nog niet gebroken.Aidix schreef op 02 April 2003 @ 10:55:
En de spelers zijn ook nogal gaar, ze zijn absoluut niet duurzaam.
In mijn ervaring is het openingsmechanisme het kwetsbaarst.
In de discussie over geluidskwaliteit zal ik me niet mengen. Ik gebruik mijn N505 alleen op de fiets en in het openbaar vervoer. Het volume staat altijd zo laag dat ik claxonnerende auto's, fietsbellen van inhalers, mensen die in het openbaar vervoer naast me zitten te praten en de bel voor vertragings- of spoorwijzigingsomroepen nog goed kan horen. Dan is het omgevingsgeluid toch luider dan eventuele vervorming.
OpenMG gebruik ik nooit meer. Ik neem (in volgorde van vaak naar weinig gebruik):
1. Simple Burner - voor snel opnemen van cd's
2. optische uitgang van hifi cd-speler - voor beveiligde cd's en "bewaar MD's"
3. RealOne plugin voor NetMD - voor MP3's
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
-de regel dat de prijs niet hoger mag zijn dan 300 euro, waardoor alleen de N510 en de N710 overblijven
-het besef dat die modellen intern zelfs inferieur aan de 505/707 behalve de N10 die buiten de gestelde prijsklasse valt omdat de versterkers verder zijn afgeknepen tot 2x 2.5mw voor de 510 en 2x 1.5mw voor de N710
Het is iets ingewikkelder dan plaatjes tellen natuurlijk.
De N10 kost 350,- heb ik wel naar gekeken, en maybe wil ik daarvoor wel 50,- mee aan uitgeven..Aidix schreef op 02 april 2003 @ 15:32:
Ja, je mist iets, namelijk
-de regel dat de prijs niet hoger mag zijn dan 300 euro, waardoor alleen de N510 en de N710 overblijven
-het besef dat die modellen intern zelfs inferieur aan de 505/707 behalve de N10 die buiten de gestelde prijsklasse valt omdat de versterkers verder zijn afgeknepen tot 2x 2.5mw voor de 510 en 2x 1.5mw voor de N710
Het is iets ingewikkelder dan plaatjes tellen natuurlijk.
Maar aan de andere kant, zoveel extra's hefet het niet te bieden (ja, eigenlijk wel, maar ik hoef niet persee een microfoon etc).
Het grote probleem is gewoon dat ik te weinig van MD's afweet eigenlijk, heb er absoluut geen ervaring mee. Ik lees wel op websites (voorbeeld), maar dan nog

[ Voor 5% gewijzigd door Bender op 02-04-2003 15:38 ]
Ik heb voor me liggen een MZ-R70 , een MZN505 en een MDMS722haas schreef op 02 april 2003 @ 15:31:
[...]
Dat zijn portable Sony producten nooit geweest sinds de mechanische bediening is vervangen door elektronische bediening. Ik heb veel walkmans en discmans versleten. Maar mijn N505 gaat alweer ruim een jaar mee met vrij intensief gebruik. Zelfs de draad van de afstandsbediening is nog niet gebroken.
In mijn ervaring is het openingsmechanisme het kwetsbaarst.
De 505 lijkt wel playmobil vergeleken met die 2 oudjes, plastic all over the place en het voelt en ziet er gewoon kwetsbaar uit. Als je hem laat vallen spat hij in 20 stukken uit elkaar. Het ding moest een val kunnen overleven en dat oet de 505/707 echt niet.
In het alu van de 722 zat een flinke deuk, die ik inmiddels weer heb uitgedeukt, en mijn MDMS200h is uit mijn jazsak op de klinkers gevallen (op de scooter!) hij heeft het toen nog 5 maanden gedaan.
Lees op de minidisc forums maar eens het aantal berichten over kapotte 505/707/N1/N10s, dat zijn er echt teveel.
Ni-MH BatteryAidix schreef op 02 april 2003 @ 09:56:
Als je powersave off zet savet hij geen power
Dan blijft hij nonstop laden, en heb je continu een buffer van 40seconden.
Zet je powersave op auto, dan gaat hij hem vullen tot 40sec, dan de motor uit en uit de buffer spelen tot ie nog 10sec heeft, en dan gaat hij hem weer vullen.
"Het is zo'n Nimh Batterij met de volgende specs; AC 230 V 50/60 Hz, DC 1.2 V"
Dat is wel een heel speciale batterij....
Ik bedoel niet wat er op je adapter staat natuurlijk.
AD-N55BT 1.2 V 1400 mAh.
Sharp zegt dat er iets mogelijk niet in orde is. ja dat snap ik ook wel
nu maar ff powersave dus op auto gezet.
[ Voor 18% gewijzigd door Rody op 02-04-2003 17:50 ]
en hij bevalt prima
[ Voor 19% gewijzigd door icecreamfarmer op 02-04-2003 17:18 ]
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Ik heb nog nooit een overslaande MD gehad, zelfs niet met mijn eerste recorder met 10seconde anti shock.Rody schreef op 02 april 2003 @ 17:11:
[...]
Ni-MH Battery
AD-N55BT 1.2 V 1400 mAh.
Sharp zegt dat er mogelijk niet in orde is. ja dat snap ik ook wel
nu maar ff powersave dus op auto gezet. Maar betekent dat hij nu dan overslaat of niet. hier staat niks over in de handleiding.
Theoretisch kan hij eerder over gaan slaan (aangezien je op een bepaald moment als hij weer gaat bufferent nog maar 10sec over hebt) maar in denk dat je er niets vanmerkt.
En er zit geen garantie op als je pech hebticecreamfarmer schreef op 02 april 2003 @ 17:17:
zal je een tip geven heb ik ook gedaan ik heb mijn netmd n505 in amerika op inet (sony.com op ebay kun je hem nog goedkoper krijgen) gekocht was hij gewoon meer dan 2x zo goedkoop ($120) en met wat verzendkosten en een andere adapter erbij $150
en hij bevalt prima
En er zit geen astandbediening bij
Hij is wel een stuk goedkoper natuurlijk, maar als je zelf een afstandbedienign moet kopen ben je alsnog erg duur uit.
Anoniem: 56756
Dat je je met NetMD onder de 300 euro heel erg beperkt valt ook wel mee, want je kan een N505, N510, N707 en N710 kopen. Daarnaast komt de N10 bij Mediaran.de aardig in de buurt van de 300 euro en als je kan wachten tot eind april kan je ook nog kiezen voor de N910.
one more thing...
Ik wilde eigenlijk de N10 nemen, maar uit veiligheids overwegingen doe ik dit niet (lees: ik ben lomp en laat weleens wat vallen
Nu nog een andere uitzoeken met NetMD
Laat ik dit nog maar even in je oortjes peuteren dan:Anoniem: 56756 schreef op 02 April 2003 @ 22:38:
Als je nog nooit problemen met Sharp MD's hebt gehoord dan moet je wel erg je best hebben gedaan die niet te zienZelfs van de DR7 heb ik problemen gehoord... Ook vallen er bij Sharp nogal vaak schroefjes uit de MD.
Dat je je met NetMD onder de 300 euro heel erg beperkt valt ook wel mee, want je kan een N505, N510, N707 en N710 kopen. Daarnaast komt de N10 bij Mediaran.de aardig in de buurt van de 300 euro en als je kan wachten tot eind april kan je ook nog kiezen voor de N910.

2x 2.5mw is echt niets, en dat komt door een of andere franse regelgeving ofzo. Sony is zo aardig om meteen heel europa met die gemolesteerde apparaten op te zadelen.
Laat die jongen lekker een MP3 speler kopen, ik wil het niet op mijn geweten hebben dat ie straks zegt "hee dit ding is echt bout!!!"
[ Voor 12% gewijzigd door Aidix op 03-04-2003 10:37 ]
Wat zijn de 'nieuwe' modellen?Aidix schreef op 03 april 2003 @ 10:35:
[...]
Laat ik dit nog maar even in je oortjes peuteren dan:
Nieuwe Sony modellen hebben een gehalveerde output!!! Daar komt GEEN geluid meer uit.
Heb namelijk een R30 en R55 gehad en nu een R700. Vanaf wanneer is dat?
[ Voor 3% gewijzigd door Kanarie op 03-04-2003 12:52 ]
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Gewoon alle modellen van de 2003 serie worden in europa met nieuwe afgeknepen versterkertjes verkocht.
Whehe nog minder output. Straks moet je nog vragen of de mensen om je heen stil willen zijn omdat je anders de muziek die uit je md komt niet kan horen.Aidix schreef op 03 April 2003 @ 13:07:
En de N10 niet te vergeten heheh...
Gewoon alle modellen van de 2003 serie worden in europa met nieuwe afgeknepen versterkertjes verkocht.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
ik heb het volgende ff getest.Aidix schreef op 02 April 2003 @ 17:48:
[...]
Ik heb nog nooit een overslaande MD gehad, zelfs niet met mijn eerste recorder met 10seconde anti shock.
Theoretisch kan hij eerder over gaan slaan (aangezien je op een bepaald moment als hij weer gaat bufferent nog maar 10sec over hebt) maar in denk dat je er niets vanmerkt.
Sharp MD MT200H
volle Nimh batterij AD-N55BT van 1.2 V 1400mAh
speelmode LP2; all repeat
Powersave: auto
speelduur: 4h en 40min (!)
D-level: D mode 1 (?)
omgeving: constant stil gelegen op m'n bureau, dus niet geschokt ofzo.
In het boekje staat:
playtime 11/13/15 hr
Is mijn minidisc echt fucked en moet ik hem laten maken? Hij doet het wel goed alleen veels te kort.
Aangezien jij er veel meer verstand heb dan ik
[ Voor 3% gewijzigd door Rody op 03-04-2003 13:51 ]
hmm, die wilde ik dus net gaan kopenAidix schreef op 03 april 2003 @ 13:07:
En de N10 niet te vergeten heheh...

ik weet m'n goed niet wat ik me moet inbeelden bij die sterkte

Ik heb geen vergelijk voor je, alleen dat mijn 2 sharps (met LiIon accu) in het begin zelfs langer speelden dan de opgegeven tijd. LiIon accus gaan achteruit, dus de speeltijd ook.Rody schreef op 03 April 2003 @ 13:48:
[...]
ik heb het volgende ff getest.
Sharp MD MT200H
In het boekje staat:
playtime 11/13/15 hr
Is mijn minidisc echt fucked en moet ik hem laten maken? Hij doet het wel goed alleen veels te kort.
Ik denk dat je accu gewoon gaar is. Je MD speler zelf zal niet kapot zijn, waar moet hij de extra opgegeten stroom anders laten??
Die gemolesteerde apparaten vallen best mee, ik heb zelf al naar een Europese Sony MZ-N10 kunnen luisteren (in tegenstelling tot Aidix die de MD's alleen beoordeeld op specificatiesAidix schreef op 03 April 2003 @ 10:35:
[...]
Laat ik dit nog maar even in je oortjes peuteren dan:
[afbeelding] Nieuwe Sony modellen hebben een gehalveerde output!!! Daar komt GEEN geluid meer uit.
2x 2.5mw is echt niets, en dat komt door een of andere franse regelgeving ofzo. Sony is zo aardig om meteen heel europa met die gemolesteerde apparaten op te zadelen.
Laat die jongen lekker een MP3 speler kopen, ik wil het niet op mijn geweten hebben dat ie straks zegt "hee dit ding is echt bout!!!"

Rody: Heb je de MT200 via internet besteld of in een ´gewone´ winkel? Als het kan zou ik naar de winkel gaan waar je hem gekocht hebt en om een nieuwe accu vragen, want de speelduur van jou MD is wel heel erg kort.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 56756 op 03-04-2003 19:49 ]
Hoe vaak heb je je batterij al opgeladen? Ik heb namelijk een Sharp MD-MT99 (meesterlijk dingetje trouwens) met een 1600 mAh batterij van Sharp. Na iets van 20x (weet het niet meer precies) de batterij opgeladen te hebben, viel me op dat de levensduur wat achteruit ging. Toen heb ik hem eens in een andere lader laten ontladen. Vervolgens heb ik hem opgeladen in mijn minidisc en werkte hij weer naar behoren.Rody schreef op 03 april 2003 @ 13:48:
[...]
ik heb het volgende ff getest.
Sharp MD MT200H
In het boekje staat:
playtime 11/13/15 hr
Assumption is the mother of all fuckups|Check out The Boondocks|
Anoniem: 30670
Euh, ik zit met een problemo. Ik heb een aanbod gekregen in een Sony md-zE909
oftewel dit dingetje.

Nou hoor ik over allerlei gaare geluid wattajus en weet ik veel. Ik vraag me af dus uit welk jaar dit ding komt. Hoeveel mwatt dat ding leverd enz enz. Want ik kan maar verdomd weinig vinden van dat ding. Maar is dit ding dat goed? Ik hoef niet op tenemen, heb dus een deck staan thuis. Hij hoeft ook niet zo stevig te zijn, alleen maar op de fiets enzo enzo.. maar wel licht dat wel...
Verder heb ik zelf nog de klassieker Sony mz-r55 gehad. Jonge Jonge hij heeft het tot eergisteren goed zijn werk gedaan zeg. Pffff dat ding heb ik zoooo vaak laten pleuren in die 5 jaar tijd. Maar gewoon stug door gaan dat ding. Ik moet je zeggen dat die nieuwe versies (2003) er wel heel eruug platic aanvoelen. Maar oke de Sony mz-r55 was wel eruug zwaar met dat al dat ALU.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 04-04-2003 09:17 ]
Die r55 is idd een lekker modelletje hoorAnoniem: 30670 schreef op 04 April 2003 @ 09:14:
Goedemorgen mannen!
oftewel dit dingetje.
[afbeelding]
Nou hoor ik over allerlei gaare geluid wattajus en weet ik veel. Ik vraag me af dus uit welk jaar dit ding komt. Hoeveel mwatt dat ding leverd enz enz. Want ik kan maar verdomd weinig vinden van dat ding. Maar is dit ding dat goed? Ik hoef niet op tenemen, heb dus een deck staan thuis. Hij hoeft ook niet zo stevig te zijn, alleen maar op de fiets enzo enzo.. maar wel licht dat wel...
Verder heb ik zelf nog de klassieker Sony mz-r55 gehad. Jonge Jonge hij heeft het tot eergisteren goed zijn werk gedaan zeg. Pffff dat ding heb ik zoooo vaak laten pleuren in die 5 jaar tijd. Maar gewoon stug door gaan dat ding. Ik moet je zeggen dat die nieuwe versies (2003) er wel heel eruug platic aanvoelen. Maar oke de Sony mz-r55 was wel eruug zwaar met dat al dat ALU.
Over de e909: http://minidisc.org/part_Sony_MZ-E909.html
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Khep hem nog steeds (niet meer 100% functioneel). Dan ding zuipt batterijenTHW Arie schreef op 04 April 2003 @ 13:21:
[...]
Die r55 is idd een lekker modelletje hoorHeb hem zelf 2 jaar gebruikt en toen verpatst voor een R700 omdat die 20x zolang op een batterij deed
Over de e909: http://minidisc.org/part_Sony_MZ-E909.html
De Sony MZ-E909 was het topmodel van vorig jaar, dus erg oud is die nog niet. Er is genoeg informatie over deze MD te vinden op www.minidisc.org, www.minidisct.com en natuurlijk op www.MDcenter.nl. Ik vind dit zelf een van de mooiste MD's ooit gemaakt, in het echt is die nog een stuk mooier dan op de foto's!Anoniem: 30670 schreef op 04 April 2003 @ 09:14:
Goedemorgen mannen!
oftewel dit dingetje.
[afbeelding]
De nieuwe Sony modellen zijn trouwens niet allemaal van plastic, alleen de Sony MZ-N510 is helemaal van plastic. De N710 en NF810 hebben een aluminium voorkant en de N10 en N910 zijn helemaal van aluminium. Dit betekend ook niet dat ze erg zwaar zijn, de N10 is namelijk maar 84 gram inclusief de interne batterij!
Anoniem: 82175
Ik weet 100% zeker dat je het niet lang volhoudt, alleen jij zult waarschijnlijk zeggen dat dat komt door het "irritante geclip". Misschien is dat niet de clipping van het versterkertje van de Sony maar het trommelvlies in je oor dat al dat kabaal niet aankan
De N10 gaat met zijn zwakke versterkertje echt hard genoeg om flink doof te worden, je moet er alleen geen niet-versterkte speakers op aansluiten...
hier moet je wel bedenken dat 2x 5mw @ 32 ohm met een 32 ohm koptelefoontje harder klinkt als een 2x5mw @ 16 ohm met datzelfde koptelefoontjewant de Sony MZ-R700 van mijn broertje gaat zelfs een stuk harder dan mijn Sharp, terwijl mijn Sharp 2 x 5mW 32 Ohm is en de Sony 2 x 5 mW 16 Ohm
ook is t zo dat de 2x5mw @ 32 harder zal gaan als je er een 16 ohm koptelefoontje op aansluit
dit is allemaal pure audiologica, dus wel ff opletten dat je met de zelfde maten meet
Je hebt helemaal gelijk, maar als ik iets vergelijk gebruik ik natuurlijk wel dezelfde dezelfde oordopjesMR_WAZOO schreef op 05 april 2003 @ 00:47:
[...]
hier moet je wel bedenken dat 2x 5mw @ 32 ohm met een 32 ohm koptelefoontje harder klinkt als een 2x5mw @ 16 ohm met datzelfde koptelefoontje
ook is t zo dat de 2x5mw @ 32 harder zal gaan als je er een 16 ohm koptelefoontje op aansluit
dit is allemaal pure audiologica, dus wel ff opletten dat je met de zelfde maten meet
Maar laten we maar niet verder gaan met deze off topic discussie, waar ik trouwens misschien wel zelf de schuldige van ben

http://www.minidisct.com/...ead.php?s=&threadid=12838
Who's next heheh
Deze gast gebruikt dus geen standaard oordoppen, maar de veel betere MDR EX70 doppen.
Ik zou niet voor het kleinste model gaan want die zijn erg duur en je hebt er niet zo veel aan.
I have the 710 and i dont think the volume is low? If it is i might be because AVSL is on ( i think is something like that) just go to optiones and turn it off. Or you can make a "sound" with EQ to make sound "more", ive done that and is very happy with my 710.
Waarschijnlijk gewoon iemand die niet eerst ff de manual doorleest

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 56756 op 05-04-2003 23:39 ]
Ik zou graag dingen zoals de levertijd willen weten
Dit is wel het slapste excuus ooit...Anoniem: 56756 schreef op 05 april 2003 @ 23:39:
In dat topic wordt waarschijnlijk al het antwoord gegeven:
I have the 710 and i dont think the volume is low? If it is i might be because AVSL is on ( i think is something like that) just go to optiones and turn it off. Or you can make a "sound" with EQ to make sound "more", ive done that and is very happy with my 710.
Waarschijnlijk gewoon iemand die niet eerst ff de manual doorleest
Als je een MD recorder koopt staat AVLS nooit aan.
En ik zal je nog eens wat vertellen: als je AVLS aan hebt staan dan gaat de VOL gewoon niet over de 22 ipv naar de 30 (hij blijft echt steken), en als je op vol=22 staat knippert er heel dominant AVLS in je beeld.
Dus NEE dat zal het wel niet geweest zijn

Dan was zijn vraag geweest "waarom gaat mijn R90 tot vol 30 en mijn 710 maar tot 22 en knippert er dan AVLS in beeld".
En dan te bedenken dat hij eigenlijk een 707 besteld had, dan voel je je echt genaaid
[ Voor 13% gewijzigd door Aidix op 06-04-2003 09:44 ]
Want al die MD's van sony hebben zo'mn batterij gezwel aan de achterkant

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
N10 N1 en N910 hebben geloof ik niet zo'n bobbel, maar khad nog niet eens opgemerkt dat de N707 zo'n bobbel had eigenlijk.

Hangt aan nokjes van 1mm dus...
Het kleppie van de MZR70 was 100x beter, maar die zat op de plek waar nu de usb connector zit.
Klepje van de R700 serie was ook behoorlijk sterk. Vraag me af waarom ze dan hiervoor hebben gekozen.Aidix schreef op 07 April 2003 @ 16:39:
De bobbel op zich is niet erg (kan gewoon in je broekzak) maar het klepje is nogal el-cheapo, die gaat los als je er tegenaan drukt (in je zak dus) dus dat kan snel stuk zijn als je niet uitkijkt.
knip
knip
Hangt aan nokjes van 1mm dus...
Het kleppie van de MZR70 was 100x beter, maar die zat op de plek waar nu de usb connector zit.
De meeste Sony MD's hebben tegenwoordig niet meer zo'n bobbel aan de achterkant, alleen de budget modellen Sony MZ-R410, N510 hebben dit nog. De overige modellen Sony MZ-N10, N910, NF810, N710 hebben geen bobbel.Triloxigen schreef op 07 April 2003 @ 10:36:
Hebben toevallig mensen zin om van hun MD een foto van de zijkant te maken?
Want al die MD's van sony hebben zo'mn batterij gezwel aan de achterkantmaar nu wil ik weten hoe groot die zijn...
In de 710 zit trouwens een 'budget batterij' van maar 1000mAh, als je daar een 1400mAh in stopt gaat hij een stuk langer mee.
Slimme mensen laten trouwens de N10 liggen en gaan voor de N910.

Dat is in principe hetzelfde apparaat maar er zit een NiMHtje in... doet langer met zijn batterij, is $50 goedkoper en kost geen $100 als de batterij na 3 jaar verrot is.
De N10 batterij kan je niet zelf vervangen, dit doet Sony alleen zelf... en die 'reparatiekosten' a $100 plus de meerprijs van de N10 zijn meer dan een splinternieuwe N510 kost.
Ligt deze maand in de winkel geloof ik...
[ Voor 3% gewijzigd door Aidix op 07-04-2003 17:55 ]

"4n lm 7eg dfy" heet mijn disc ineens.

oftewel error.
Ding is nooit gevallen, nooit veel gebruikt maar staat wel de geest te geven hier. At random weigert hij MD's te lezen en krijg je "error" of zijn ze ineens "blank" terwijl ze vol muziek staan.
Voordat iemand durft over "kapotte MD schijfjes" te beginnen: neen dat is het niet want mijn Sharp leest ze wel zonder problemen.
Terugbrengen onder garantie? Helaas, 12 dagen geleden 1 jaar oud geworden.
kwalitatief
uitermate
teleurstellend
!
bonus:

[ Voor 9% gewijzigd door Aidix op 11-04-2003 18:18 ]
Ik heb een eveneens verrotte 707 uit de VS besteld. Die is nog geen jaar oud, maar ook al kaputt.
"it is under warranty until May 17,2003, and will cost $87 to fix from Sony. lol good old sony
The warranty is only good for parts and labour for 90 days(in Canada at least). After that they'll pay for he parts but you have to pay for labour"
Dan kan ik van 2 gare 1 goede maken.
Ben nu heel tevreden met mijn NetMD Sony MZ-N10. Hoewel de software van mij wel iets minder een 'flashy' look had hoeven te krijgen.
Gewoon heerlijk dat je nu in korte tijd veel data op MD kunt zetten ipv dat 1:1 wachten met analoge en digitale opnames.
Als ik haast heb gebruik ik nooit NetMD.
Mwa, je kan ook wel een beetje overdrijven. Bij sommige mensen werkt de software wel gewoon goed. Importeren/converteren is met een beetje pc ook wel gedaan.Aidix schreef op 12 april 2003 @ 21:33:
Tegen de tijd dat ik in sonicstage heb uitgezocht welke nummers er nog in de (vage ruk interface ZZzzz) playlists verborgen zitten, eventuele nieuwe heb geimporteerd en geconverteerd, en vervolgen tussen het vastlopen door op MD heb gezet heb ik al 20 CDs kunnen branden.
Als ik haast heb gebruik ik nooit NetMD.
Daarvoor moet ik met OpenMG:
-de bestanden in playlists gaan ordenen, eventueel importeren, converteren.
-uitzoeken welke er al dan niet samen op een MD passen
-4MD's eerst alle oude nuymmer 'inchecken'
-4MDs branden
Daar ben je totaal dus wel een minuut of 45 mee bezig, dan heb ik al 11 CD's gebrand.
En die 11 CD's die speel je dan af in je enorm handige portable 12 cm discman?Aidix schreef op 13 April 2003 @ 00:18:
in 4 minuten brand ik een CD met een uurtje of 9 muziek van gelijke kwaliteit als LP2.
Daarvoor moet ik met OpenMG:
-de bestanden in playlists gaan ordenen, eventueel importeren, converteren.
-uitzoeken welke er al dan niet samen op een MD passen
-4MD's eerst alle oude nuymmer 'inchecken'
-4MDs branden
Daar ben je totaal dus wel een minuut of 45 mee bezig, dan heb ik al 11 CD's gebrand.
Handig!
Anoniem: 82736
Anyway, ik baal er van dat ik zo'n ding heb aangeschaft. MD is imo erg zonde voor je geld. kan maar ongeveer 70 minuutjes op zo'n schijfie (oude compressie zoals ze die toen hadden, LP2 ?) en die schijfjes zijn nog redelijk prijsig ook (toen al helemaal)
Enige voordeel wat ik nu nog kan vinden aan een MD spelertje (portable) is dat het lekker klein is. Ook (voor de mensen met een portable recorder) is het wel relax om "notities" even snel op te nemen (of gewoon een hele school uur).
Ik xie verder ook niet echt een toekomst in die MDs, hooguit dat ze later worden gebruikt zoals de diskette/floppy die we nu hebben (650 mb op zo'n klein schijfje is dan wel weer aantrekkelijk) Maar dat was het dan ook.
Wat ik je had aangerade (en ook aan de rest) is dat je misschien toch beter een tijdje door kan sparen en nog 2 maandjes (vlak voor de zomer vakantie) kan wachten. Dan koop je een Portable HDD. Daar zit toekomst in, vooral nu die nieuwe Archos AV340 aan ligt te komen (soooo sweet, met dat lcd-tje)
Xie maar, choice is yours.
MD is zo'n 190 MB aan opslagruimte. En de huidige generatie NetMD's zijn gewoon verkapte MP3 spelers.Anoniem: 82736 schreef op 13 april 2003 @ 08:55:
Heb een aantal jaren (toen de MD echt splinter nieuw was) zo'n MD Deck gekocht waarmee ik kon opnemen. Heb daarbij voor 90 euro ook een portable weten te kunnen kopen (customers package deal)
Anyway, ik baal er van dat ik zo'n ding heb aangeschaft. MD is imo erg zonde voor je geld. kan maar ongeveer 70 minuutjes op zo'n schijfie (oude compressie zoals ze die toen hadden, LP2 ?) en die schijfjes zijn nog redelijk prijsig ook (toen al helemaal)
Enige voordeel wat ik nu nog kan vinden aan een MD spelertje (portable) is dat het lekker klein is. Ook (voor de mensen met een portable recorder) is het wel relax om "notities" even snel op te nemen (of gewoon een hele school uur).
Ik xie verder ook niet echt een toekomst in die MDs, hooguit dat ze later worden gebruikt zoals de diskette/floppy die we nu hebben (650 mb op zo'n klein schijfje is dan wel weer aantrekkelijk) Maar dat was het dan ook.
Wat ik je had aangerade (en ook aan de rest) is dat je misschien toch beter een tijdje door kan sparen en nog 2 maandjes (vlak voor de zomer vakantie) kan wachten. Dan koop je een Portable HDD. Daar zit toekomst in, vooral nu die nieuwe Archos AV340 aan ligt te komen (soooo sweet, met dat lcd-tje)
Xie maar, choice is yours.
Het grote voordeel hiervan is dat extra 'geheugen' (de minidiscs), vergeleken met geheugenkaartjes spot goedkoop zijn.
Zelf ben ik nog een beetje huiverig voor portable HDD gevallen. Ze zijn meestal vrij batterij intensief en het idee dat je rondsjouwt met een (kwetsbare) harddisk bevalt me niet echt
Ja, want die zet ik op mijn bureau neer. Maar aan 1 cd (4 minuten werk) had ik al voldoende.THW Arie schreef op 13 april 2003 @ 06:12:
[...]
En die 11 CD's die speel je dan af in je enorm handige portable 12 cm discman?
Handig!
Het valt me op dat het geblaat op G.O.T. altijd erg pro-sony en pro-netmd is.
Voor serieuze MD praat ben ik voortaan alleen beschikbaar op serieuze MD forums, de mazzel.
Anoniem: 30670

Was de laatste in die winkel. Ik zei tegen die gozer dat ik hem meenam voor 200 euro. Moest hij even over nadenken....komt ie 15 min laterz trug. Is goed... Nou en ik ben weer een MD rijker geworden.
Maar ff de na-en voor-delen op een rij.
Na-delen:
- Geen opnamens
- Md-disc gaat moeilijk in zijn slothouder. (gewoon door drukken
Voordelen
- Geluid, is normale 1:1 opnamen digital/analoog, heerlijk helder en vol wanneer het moet. (gewoon standaard oordoppies. Normaal gebruik ik Sony
- Behuizing, is van magnesium en is zeer kras bestandig. hi is al gevallen en ik ondekte geen beschadigen.
- Doking station om op te laden is ook zeer handig. Gewoon der in kwakken. (tis een handig bij dingetje)
- Er zat een NH-17WM batterij. 1.2V 1700 mAh. Tegen over de standaard 1000mAh accu's die veel worden mee gegeven in de "lagere" segment modelen.
- Zeer licht! heb gewogen met accu en md er in. 61,5 gr!
- Afstandbediening zeer goed te gebruiken door handig knop-setup met verlichte lcd.
-Extra batterij behuizing. Om nog langer mee te knoeien
- Gaat lang mee. Ik heb hem maar een keer opgeladen en zit al 5 dagen al intensief te luisteren naar Coldplay.
Dat was het zover. Ik update nog wel als ik nog dingetje tegenkom die niet deugen bij dit apperaat.
Als jij een Sony MZ-N10 in je handen zou hebben zou je waarschijnlijk ook wel wat meer pro-Sony wordenAidix schreef op 13 April 2003 @ 14:25:
[...]
Het valt me op dat het geblaat op G.O.T. altijd erg pro-sony en pro-netmd is.
Voor serieuze MD praat ben ik voortaan alleen beschikbaar op serieuze MD forums, de mazzel.
Nee man je moet zo'n handige Sharp nemen zonder NetMD zodat je lekker uren kan gaan opnemen ! dies veel beterAnoniem: 56756 schreef op 14 april 2003 @ 19:35:
[...]
Als jij een Sony MZ-N10 in je handen zou hebben zou je waarschijnlijk ook wel wat meer pro-Sony wordenDaarnaast werkt NetMD bij veel mensen gewoon goed
Sorry hoor, maar het heeft nix te maken met Pro-NetMD of Pro-Sony. Het gaat er mij gewoon om dat ik een goede speler heb en een handige manier om op te nemen. IMO is de N10 de beste portable recorder die er op het moment te krijgen is.
Dan mag je met een dure sennheiser 300 XL super een beter geluid uit die sharp krijgen, ik heb geen zin om 1 op 1 te gaan opnemen terwijl ik weet dat het ook op 32 speed kan!