HEHEHE.. en dan Last but DEFINITELY NOT least! NOKIA!
Ik wil er van tevoren wel even bijzeggen dat dit natUUrlijk mijn favoriete stand was en dat ik daarom voor alle modellen in de rij heb gestaan om ze even vast te mogen houden!

Daarom is het niet altijd even goed gelukt om overal foto's van te maken en denk ik nu ook achteraf soms DAMN had ik daar nou toch maar even een foto van gemaakt!

...... Maargoed.. De foto's die ik nog heb gemaakt zijn ook zeer zeker de moeite waard!
Ook omdat Nokia de enige fabrikant is waarvan ik alle modellen uit mijn hoofd ken en de fabrikant is waar mijn meeste intresse naar uitgaat, zal ik bij een aantal telefoons even wat EXTRA commentaar geven!

Ik hoop niet dat jullie hier bezwaar tegen hebben!
Maargoed na lang wachten.. komt hij nu dan echt!:
Nokia LIVE @ CeBIT 2003:
Nokia's Stand
De N-GAGE
Ik moet zeggen dat ik de Nokia N-GAGE toch wel een leuk apparaatje vindt, ik had eerst zoiets van, hmmn.. weer zo'n dom gameboy ding, maar in tegenstelling tot de 5510 ziet deze N-GAGE er wel klein en stylish uit! ik heb even een paar minuten SONIC erop gespeeld en dat speelt best aardig en ziet er prima uit! ook heeft hij verder leuke functies, maar bellen blijft hierbij toch het grootste nadeel, dat lijkt me toch nog steeds niks......
De 3650
Ik vond de 3650 altijd al wat hebben sinds de eerste presentatie en dit leuke telefoon(tje) is sinds CeBIT toch wel een van mijn favoriete Nokia's geworden! Wat me het eerste opviel was dat hij echt veel kleiner is dan ik me had voorgesteld, ok hij blijft groot, maar echt een stuk minder erg dan ik dacht!

De keypad vind ik ook echt gaaf eruit zien, hoewel dit wel een beetje erg wennen is.. Ik heb even een smsje erop geprobeerd te typen maar dat is echt een compleet nieuwe ervaring omdat die knoppen echt compleet "verkeerd" zitten! maar ik weet zeker dat het na even oefenen prima gaat! en tja dat serie 60 symbian menu blijft toch echt een van de lekkerste menu's van deze tijd! Ik mis mijn 7650 wat dat betreft nog wel eens!
Wat ook leuk nieuwtje is, is de Nokia 3650 Add-on LENS! Ik moest er echt om vragen want ze hadden hem ergens achter in een kamertje liggen en brachten hem nadat ik even had gekeken daar ook gelijk weer heen, maar het is echt een grappige uitvinding! het is een soort covertje wat je achterop de 3650 klikt, met een lens gedeelte dat voor de lens van de 3650 komt te zitten.. dan zit er onder de lens een draaiknopje waarbij je 3 verschillende lensen voor de lens van de 3650 kan draaien waardoor je dus met een aantal lensen een soort LOOP effect krijgt en je scherper foto's van dichtbij kan maken! een medewerker van Nokia heeft het even voor me gedemonstreerd en het werkt echt!

Ik heb er helaas geen foto van

maar wilde het toch even melden!
De 6800
Ook dit is een Nokia die ik gelijk al echt cool vond toen ik hem voor het eerst zag een paar maanden geleden, hij is wel een beetje aan de grote kant (vergelijkbaar met een ingeklapte 7650) maar ziet er dankzij zijn zilvere design echt cool uit, en ja dan die openklap SMS functie he, geweldig! het openklapmechanisme is opzich vrij stroef dus je moet wel even flink trekken om hem open te krijgen (een aantal beurs gangers durfde niet hard te trekken en vroegen vervolgens maar aan een Nokia medewerker hoe hij open moest!

) maar ik denk dat dat juist een goed punt is omdat het wel echte kwaliteit laat zien en niet een of ander zwak mechanisme ofzo.. het typen op de 6800 is ook even flink wennen! ook omdat ik nooit T9 gebruik ben ik gewend om knoppen meerdere keren in te drukken en dat moet bij deze telefoon dus NIET omdat het een qwerty toetsenbord is waarvan je de knoppen maar 1 keer in hoeft te drukken

maar na even oefenen ging het al aardig rap! de telefoon heeft een fijne greep en na eventjes smsen klapte ik hem zonder moeite weer dicht..... zeer de moeite waard die 6800
De 7250
Ja en dan de op dit forum veel besproken 7250! ik zag hem voor het eerst in REAL LIFE en moet zeggen dat het echt een mooi telefoontje is! hij is iets dikker dan mijn 7210 maar nog steeds er licht... Het display verschilt ondanks wat ik hoorde verder niks met de 7210 en is naar mijn mening dus nog steeds niet erg geweldig! Wat me helemaal tegenviel was de camera! de viewfinder is echt een klein beeldje en de foto's worden al helemaal niet mooi weergegeven vind ik! ik heb een aantal foto's gemaakt maar geen van alle zagen ze er op het display mooi uit! de kwaliteit werd al beter als je ze als wallpaper gebruikte maar ik was er iig niet stuk van... toch jammer want ik wilde er misschien eentje gaan kopen, ik zit nu toch meer aan de 3650 te denken.. maargoed voor de mensen die wel in deze geinteresseerd zijn, laat je door mij vooral niet gek maken, het is echt een errug mooi telefoontje die heel veel functies en geheugen heeft! Begrijp me niet verkeerd, het is zeker een topper(tje)!
De 6220
Slechts een aantal dagen geleden gepresenteerd en nu al aanwezig op Nokia's CeBIT stand! Tja wat moet ik ervan zeggen, hij heeft een beetje wat weg van de 6610. (al vindt ik die eerlijk gezegd mooier) Het keypad heeft een beetje aparte feel. Het is zeker ook een leuk telefoontje, de camera is alleen hetzelfde als bij de 7250, dus hier geen verschil, en tja verder is dit gewoon weer een ander gedesignde nokia met andere netwerkfuncties (EDGE) en zijn er geen flitsende nieuwe functies te vinden, er was wel erg veel vraag naar op de beurs..
De 6650
Nokia's 3G bakbeest

was ook te vinden op CeBIT, hij heeft op zijn grote na opzich wel wat!
De 3300
De nieuwe Music Phone van Nokia. Ook wel een leuk dingetje opzich, hij is kleiner dan de N-GAGE en schijnt ook niet zo te duur te gaan worden dus dat is weer een voordeel.. een nadeel ten opzichte van de N-GAGE is dat dit een "gewone" series 40 telefoon is en hij dus hetzelfde menu heeft als de 7210,6610,6800,7250 enz. en dus geen series 60 symbian.. Verder is het een leuke telefoon die ook veel bekijks had op de stand, al blijf je die bel kwestie houden!
Dan als laatste nog even de HDW-2 Bluetooth headset die bij de 8910i stand gedemonstreerd werd, zag er leuk uit en hij schijnt ook op de 3650 te werken!
Tot zover mijn CeBIT 2003 verslag, natuurlijk ben ik ook wel bij andere stands geweest dan mobiele telefonie, maar daarvoor ben ik niet speciaal naar Duitsland gereist, het ging hierom en het was de 8 uur durende reis meer dan waard! nu ga ik maar eens slapen!
[
Voor 6% gewijzigd door
Verwijderd op 15-03-2003 02:57
]