Toon posts:

help me :( please

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 computer die geplugt zijn in een hub. Als internet provider heb ik wanadoo broadband. nu wil ik een server pc laten draaien, maar het probleem is dat niemand kan inloggen omdat ik een netwerk ip heb. de vraag is hoe ik die kan veranderen. en wat het ip is van wanadoo com21 modem is.

please help :)

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Plz read faq.

Verwijderd

Com21 heeft geen ip, hij vervormt alleen het sig van kabel naar netwerk.

Je moet een pc neerzetten of een router, en dan kan je daarachter weer onbeperkt ip's gooien.
Je kan er ook voor kiezen om een 2e ip ge nemen.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Welkom op GoT :)

Dit is allemaal vrij simpel op te zoeken met behulp van de search. Bovendien zul je met deze topictitel sowieso niet ver komen, want deze dekt de lading niet. Lees eerst eens een aantal FAQ's, waarin ondermeer beschreven wordt hoe dit forum werkt en wat er van je verwacht wordt. GoT is namelijk geen helpdesk.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb in de search gezocht ik zie niks dat op mijn situatie lijkt :(

ik zou alleen graag willen weten hoe ik me netwerk ip joineble maakt ...

gr33tz

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

als eerste: Help Help!!!!!!!

daarnaast wil je gewoon internet delen, ook daar is een faq voor: Hoe deel ik Internet ?

Een modem heeft geen ip, alleen een apparaat wat er achter zit, een modem is als het ware transparant ;)

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Niet (als in reactie op hoe maak ik mn netwerk ip toegankelijk).

Hoe zit je nu met het internet verbonden? Als je modem in de hub zit en je hebt toch een verbinding neem ik aan dat je 2 ip's hebt van @home en dan is het ip dat je ziet bij je netwerk instellingen je publieke ip.

Als er een router tussen zit dan moet je in de router instellen dat pakketjes voor de poort van de serverpc door gestuurd worden naar het ip van die serverpc.

[ Voor 8% gewijzigd door Gert op 05-03-2003 17:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gert schreef op 05 maart 2003 @ 17:43:
Niet (als in reactie op hoe maak ik mn netwerk ip toegankelijk).

Hoe zit je nu met het internet verbonden? Als je modem in de hub zit en je hebt toch een verbinding neem ik aan dat je 2 ip's hebt van @home en dan is het ip dat je ziet bij je netwerk instellingen je publieke ip.

Als er een router tussen zit dan moet je in de router instellen dat pakketjes voor de poort van de serverpc door gestuurd worden naar het ip van die serverpc.
jah me publieke ip weet ik maar geldt dat ip ook voor mijn andere computer die niet met het internet is verbonden ?? maar gedeelde internet heeft

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 15:35

Ruudjah

2022

Misschien is het een goed idee om de FAQ's van Network troubleshooting eens door te lezen. Verder staan bij de FAQ nog een aantal links, waar je ook veel informatie kan lezen. Je komt zo niet alleen aan kennis voor je eigen probleem, ook lees je hoe je dingen kan oplossen die eraan verwant zijn, en je dus in de toekomst kan tegenkomen.

Verder ben ik ervan overtuigd dat je 'probleem' meerdere malen eerder hier op GoT is geweest, als je goed zoekt heb je dus ook al een strortvloed van informatie. Zoek bijvoorbeeld op 'wanadoo', of 'wanadoo AND server', etc.

[ Voor 26% gewijzigd door Ruudjah op 05-03-2003 18:18 ]

TweakBlog

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:42

Predator

Suffers from split brain