[LC] Pluisman's project, plexiglas case extreem gekoeld!

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pluisman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-06-2025
Het doel was mijn oude hardware in een nieuwe case te stoppen en deze extreem te koelen.

(ik heb geen foto's van het monteren van de kast en de het plaatsen van de hardware)

Kijkt u even mee?

De kast compleet in elkaar!

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/pluisman/Picture2.jpg
*klik!*

De (nieuwe) CPU koeler!

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/pluisman/Picture7.jpg
*klik!*

De lichten uit!

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/pluisman/Picture11.jpg
*klik!*

De voorkant!

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/pluisman/Picture12.jpg
*klik!*

Overklokken:

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/pluisman/Picture16.jpg

Idle:

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/pluisman/Picture20.jpg

Stessed:

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/pluisman/desktop.JPG
*klik!*

specs in mijn sig. :)

Vragen?

Fewture> Thumbnails gemaakt. Wil je dat voortaan even zelf doen? Je plaatjes verzieken de layout nogal en niet iedereen heeft @home :+ ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 12:46 ]

Verwijderd

zeer nice!

alleen wat is dat voor een cooler? lijkt op een heatpipe of mag ik naar de brillenboer.

• pluisman
Taisol P4 Heat Pipe Cooler

Afbeeldingslocatie: http://store4.yimg.com/I/xoxide_1727_27687388

Verwijderd

Zou die koeler ook op een Amd Athlon XP kunnen ?

• pluisman
The Taisol Heat Pipe Cooler utilizes Taisol's new heat pipe technology. This new technology makes it possible for the cooler to handle chips even beyond the P4 2.8Ghz. The cooler fits Intel P4 Socket 478 chips.

Specifications:

Fan Size 60 x 60 x 13mm, Vapo Bearing
Rated Voltage 12 VDC
Input Current 0.23 A
Input Power 2.8 W
Speed 4600 RPM
Max Air Flow 37.8 CFM
Fan Life 65,000 Hours
Noise Level 41.3 DBA
Connector 3 Pin-Molex
Approved UL,CSA,VDE,CE
Heatsink Material AL6063-T5 and Copper
Dimension 128.8 x 89.2 x 91.81mm
Weight 350gm

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:04

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 02 maart 2003 @ 20:10:
Zou die koeler ook op een Amd Athlon XP kunnen ?
Waarom denk je dat ie P4 Heat Pipe Cooler heet :?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 17:13
Ziet er leuk uit :)
En die koeler is erg relext lijkt me. Maar hij al het stukken beter doen als je die koeler en dus je mobo horizontaal gebruikt. Al zijn die temps wel heel cool....

• Steve
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

1.9 @ 2.21? Kan je echt niet hoger met een CPU-temp van 22°?

Hoe haal je trouwens zo'n hoge 12V? Mijn Q-tec 400W doet slechts 11-11.3V.

• pluisman
Hij boot mijn pc niet als ik de kloksnelheid ophoog schroef en geen idee hoe ik die 12v zo hoog krijg!?!?

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:17
eeeuhm zo logisch is dat niet hoor.... ik bedoel kon toch zijn dat ze er ook een amd versie voor hebben gemaakt...
momania schreef op 02 maart 2003 @ 20:11:
[...]

Waarom denk je dat ie P4 Heat Pipe Cooler heet :?

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Verwijderd

Ziet er bruut uit en het koelt ook nog eens goed ,nice job :) :9
Ik vind alleen de verschillen tussen idle en stressed wel erg groot , hoe komt dat?

Verwijderd

Leuke case vooral met die led-fans.

veel fans ja maar extreem gekoeld nee ?
Die heatpipe ziet er wel sweet uit.

Hoeveel dB maakt die case van je ?
En wat heb je precies zelf gemaakt ?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2003 20:17 ]

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 10:04

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Wow dit vind ik wel 1 van de mooiere case mod en ook redelijke overclock. Maar eigelijk zou je die Molex draadjes ook weg moeten werken maar zeer mooi!

• pluisman
The Taisol Heat Pipe Cooler utilizes Taisol's new heat pipe technology. This new technology makes it possible for the cooler to handle chips even beyond the XP2200+. The cooler fits all Socket A and Socket 370 chips.

Afbeeldingslocatie: http://store4.yimg.com/I/xoxide_1727_17493650

The Taisol Heat Pipe Cooler utilizes Taisol's new heat pipe technology. This new technology makes it possible for the cooler to handle chips even beyond the XP2200+. The cooler fits all Socket A and Socket 370 chips.

Specifications:

Fan Size 70 x 70 x 15mm, 1 ball
Rated Voltage 12 VDC
Input Current 0.14 (Max. 0.24) A
Input Power 1.68 (Max 2.88) W
Speed 3300 RPM
Max Air Flow 28.1 CFM
Fan Life 40,000 Hours
Noise Level 30 DBA
Connector 3 Pin-Molex
Approved UL,CSA,VDE,CE
Heatsink Material AL6063-T5 and Heatpipe
Dimension 90 x 86 x 86mm
Weight 330gm

www.xoxide.com

• pluisman
Verwijderd schreef op 02 maart 2003 @ 20:16:
Leuke case vooral met die led-fans.

veel fans ja maar extreem gekoeld nee ?
Die heatpipe ziet er wel sweet uit.

Hoeveel dB maakt die case van je ?
En wat heb je precies zelf gemaakt ?
Ik ben lui en heb dus niets zelf gemaakt, alles gekocht maar wel in elkaar gezet. De kast maakt wel veel lawaai, ik wil d.m.v. een fanmate oid de rpm van de cpu koeler terughalen. is nu 4700, ik wil wel 2000rpm gaan proberen.

Als ik de andere fans uitzet wordt de kast stressed 30 graden en de cpu 45 graden

[ Voor 24% gewijzigd door pluisman op 02-03-2003 20:23 ]

Verwijderd

Kajtje schreef op 02 maart 2003 @ 20:17:
Wow dit vind ik wel 1 van de mooiere case mod en ook redelijke overclock. Maar eigelijk zou je die Molex draadjes ook weg moeten werken maar zeer mooi!
Hmmm waar zou jij ze laten in een case van plexi dan? >:)

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

ik heb daar een review van gelezen op overclockers.com en daar werd ie tot de grond toe afgebrand, dus ik snap niet hoe jij van die phatte temps haalt...

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 10:04

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 20:21:
[...]

Hmmm waar zou jij ze laten in een case van plexi dan? >:)
Euh alles inelkaar binden en dan een paar mooie zwarte/witte/groene dikke draden van maken ofzo :+

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-02 20:58

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

hmmm ziet er leuk uit, maar ik heb toch nog wel een paar opmerkingen... :)

1) je temps: je gebruikt een monster van een cpu-koeler, 5 casefans en 2fans in je PSU. Toch haal je maar 39 graden stressed @ 2,21GHz. Vind ik eigenlijk een beetje tegenvallen. Ik haal met mijn AthlonXP2400+ @ 2,3GHz stressed 41 graden, maar ik koel maar met een retail AMD koelertje, 3 casefans (8CM, @7Volt) en 2fans in de PSU... :/ Ik krijg het idee dat die cpukoeler niet zo efficient werkt

2) je hebt een leuke plexi case, dan moet je toch ook wat doen aan je kabelsalade, want dat is nu niet echt leuk om naar te kijken :/

3) wtf doet dat brakke compaq front op die foto's :X ??? (is trouwens wel leuk voor contrast ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door Whieee op 02-03-2003 20:26 ]

Launching containers into space

• pluisman
casemodderpoel schreef op 02 March 2003 @ 20:21:
ik heb daar een review van gelezen op overclockers.com en daar werd ie tot de grond toe afgebrand, dus ik snap niet hoe jij van die phatte temps haalt...
tot de grond toe dacht ik niet, er zijn betere.

Laten we niet vergeten dat ik een 1.9 p4 heb.

Verwijderd

pluisman schreef op 02 March 2003 @ 20:19:
[...]

Ik ben lui en heb dus niets zelf gemaakt, alles gekocht maar wel in elkaar gezet. De kast maakt wel veel lawaai, ik wil d.m.v. een fanmate oid de rpm van de cpu koeler terughalen. is nu 4700, ik wil wel 2000rpm gaan proberen.

Als ik de andere fans uitzet wordt de kast stressed 30 graden en de cpu 45 graden
Kast stressed ?? das nieuw

En ik denk niet dat de geluidoverlast van je cpu koeler komt,
eerder van de 5x 80mm casefan.

• pluisman
Whieee schreef op 02 March 2003 @ 20:23:
hmmm ziet er leuk uit, maar ik heb toch nog wel een paar opmerkingen... :)

1) je temps: je gebruikt een monster van een cpu-koeler, 5 casefans en 2fans in je PSU. Toch haal je maar 39 graden stressed @ 2,21GHz. Vind ik eigenlijk een beetje tegenvallen. Ik haal met mijn AthlonXP2400+ @ 2,3GHz stressed 41 graden, maar ik koel maar met een retail AMD koelertje, 3 casefans (8CM, @7Volt) en 2fans in de PSU... :/ Ik krijg het idee dat die cpukoeler niet zo efficient werkt

2) je hebt een leuke plexi case, dan moet je toch ook wat doen aan je kabelsalade, want dat is nu niet echt leuk om naar te kijken :/

3) wtf doet dat brakke compaq front op die foto's :X ???
1: koeler dan kamer temp kan je het niet krijgen denk ik.

2: working on this one

3: tja, ouwe pc

• pluisman
Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 20:26:
[...]

Kast stressed ?? das nieuw

En ik denk niet dat de geluidoverlast van je cpu koeler komt,
eerder van de 5x 80mm casefan.
id dus wel de koeler van de cpu......helaas, de casefans maken niet veel lawaai enkel de fans die lucht van buiten de kast aanzuigen.

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 21:07

vehpol

Go Go Gadget!

pluisman schreef op 02 March 2003 @ 20:28:
[...]

id dus wel de koeler van de cpu......helaas, de casefans maken niet veel lawaai enkel de fans die lucht van buiten de kast aanzuigen.
41,nog_wat dB(A?) hoor je ook wel goed hoor, als je daar nog die andere fans bij optelt (beetje natuurkunde), kom je al snel tot hoge geluidswaarden. Volgens mij als je je kast zo koelt moet je gewoon niet gaan zeuren over het geluid! Als je minder geluid wilt zijn er wel andere opties.

Ceci n'est pas une signature!

• Techlek
  • Laatst online: 24-05-2021

Techlek

Full Throttle

Ik heb het idee dat de gaatjes voor de coolers met de leds een beetje nauw zijn. Maakt dat niet veel herrie en scheelt het niet veel in de cooling?

Hoeveel geld maakt jou gelukkig?

• pluisman
Techlek schreef op 02 March 2003 @ 20:34:
Ik heb het idee dat de gaatjes voor de coolers met de leds een beetje nauw zijn. Maakt dat niet veel herrie en scheelt het niet veel in de cooling?
juist, zeker als de koeler lucht aan moet zuigen maken ze herrie.....opzoek naar een oplossing!

[ Voor 3% gewijzigd door pluisman op 02-03-2003 20:36 ]

Verwijderd

Kajtje schreef op 02 maart 2003 @ 20:22:
[...]

Euh alles inelkaar binden en dan een paar mooie zwarte/witte/groene dikke draden van maken ofzo :+
'Wegwerken' van draden is toch dat je geen draad meer ziet ,dus ook geen zwarte/witte/groene dikke draden :+ |:(

Maar hij moet/mag die bedrading wel ff modden in zo'n kees dat ben ik met je eens , maar dat is CME en dit is DOC! :)

Verwijderd

vehpol schreef op 02 March 2003 @ 20:33:
[...]

41,nog_wat dB(A?) hoor je ook wel goed hoor, als je daar nog die andere fans bij optelt (beetje natuurkunde), kom je al snel tot hoge geluidswaarden. Volgens mij als je je kast zo koelt moet je gewoon niet gaan zeuren over het geluid! Als je minder geluid wilt zijn er wel andere opties.
?.... , ik weet weinig van natuurkunde , maar als de cpu fan 41dB maakt en de andere 5 fans zeg maar 25dB dan heb je nog steeds een geluid van 41dB toch en geen !!!! 166dB !!!! , of hebben ze mij op school altijd voor de gek gehouden. :)

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

pluisman schreef op 02 March 2003 @ 20:27:
[...]

1: koeler dan kamer temp kan je het niet krijgen denk ik.
...
dat is over je case-temp. Ik heb het over je cpu-temp. Ik vind een temp van 39 graden stressed met zo'n extreme koeler wel hoog eigenlijk. Vooral omdat ik zonder al die extreme koeling maar 2 graden hoger uitkom 8)7 En iets zegt mij dat al die koelgrapjes ook niet goedkoop zijn. Als ik dan zie dat jouw cpu met zo'n extreme koeler maar 2 graadjes kouder is dan de mijne, dan vraag ik me toch af of mijn AMD-stock-koelertje zo goed is, of dat jouw blok zo tegenvalt.... : 8)7

• pluisman
Whieee schreef op 02 March 2003 @ 20:52:
[...]

dat is over je case-temp. Ik heb het over je cpu-temp. Ik vind een temp van 39 graden stressed met zo'n extreme koeler wel hoog eigenlijk. Vooral omdat ik zonder al die extreme koeling maar 2 graden hoger uitkom 8)7 En iets zegt mij dat al die koelgrapjes ook niet goedkoop zijn. Als ik dan zie dat jouw cpu met zo'n extreme koeler maar 2 graadjes kouder is dan de mijne, dan vraag ik me toch af of mijn AMD-stock-koelertje zo goed is, of dat jouw blok zo tegenvalt.... : 8)7
22 idle
39 stessed is toch niet verkeerd

mij is verteld dat 40 graden idle normaal is voor een p4, of klopt dit niet?

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

idle is je temp ook gewoon goed (22 graden idle is erg strak), maar stressed wordt je cpu ineens veel warmer (bijna 2x zo warm). Dat vind ik dus tegenvallen. Als ik zie dat je cpu idle 22graden is, dan zou ik zeggen dat ie stressed iets van 30 wordt. Mijn cpu is idle 34graden (@ 2,3GHz) en stressed 41graden. Als het normaal zou zijn dat je cpu bijna 2x zo warm wordt, dan zou mijn cpu stressed zo rond de 65-70 graden uit moeten komen :X

of die 40graden idle klopt, weet ik niet, ik werk niet met intel cpu's .... ik heb alleen AMD's :) (nofi @Intel)

• Techlek
  • Laatst online: 24-05-2021

Techlek

Full Throttle

pluisman schreef op 02 March 2003 @ 20:35:
[...]

juist, zeker als de koeler lucht aan moet zuigen maken ze herrie.....opzoek naar een oplossing!
Grote gaten maken met fanguards? Misschien een beetje zonde van je mooie kast, maar wel een oplossing.

Hoeveel geld maakt jou gelukkig?

Verwijderd

Gewoon een gatenboor erop zetten, en dan een mooie designed fangrill erop.
Om het mooi af te werken. (desnoods met stand-offs)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 13:32 ]

Verwijderd

Ehrm, die pics zijn wel erg groot en verzieken de layout nogal.. graag even verkleinen aub :)

Verder zeer nice ;)

Verwijderd

Stoer :D
Is ie nou stabiel of niet? Ik vind alleen al hoe die heatpipe eruit ziet een reden om m te kope... jammer dat ik een Athlon heb :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 19:17:
Stoer :D
Is ie nou stabiel of niet? Ik vind alleen al hoe die heatpipe eruit ziet een reden om m te kope... jammer dat ik een Athlon heb :P
Als je dit topic doorleest kan je ook lezen dat deze heatpipe ook op een Athlon past |:(

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

leuke kast, vraagt om gemod te worden, maar die zogenaamde fangrilletjes :r :r die zou ik er DIRECT met de dremel uitjassen

Verwijderd

gameenergy schreef op 02 maart 2003 @ 20:15:
eeeuhm zo logisch is dat niet hoor.... ik bedoel kon toch zijn dat ze er ook een amd versie voor hebben gemaakt...

[...]
Daarom vraagt ie het, en vragen mag hier op GoT of niet soms.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 maart 2003 @ 22:04:
[...]

Daarom vraagt ie het, en vragen mag hier op GoT of niet soms.
Ik kom net vanaf je topic in LA , maar aub niet gaan flamen hier want hier werd gewoon een fatsoenlijk antwoord gegeven :)

Btw.Yep je kan hem ook voor de Athlon gebruiken :)

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Ik zie het punt "extreem" er niet aan ? Is toch basic aircooling ?

Wel mooi hoor :)

• Max Groove
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-01 08:34
Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 20:16:
Ziet er bruut uit en het koelt ook nog eens goed ,nice job :) :9
Ik vind alleen de verschillen tussen idle en stressed wel erg groot , hoe komt dat?
omdat hij de idle-temperatuur vlak na boot-up heeft gemeten. Ik heb vergelijkbare cooling, alleen een 12cm bovenin. Ik heb idle 30/stressed 39 en als ik hem boot in het begin ook 22 graden :+

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01 19:13

Apie!

Newer, better & confusinger

krijg je geen problemen met statische electriciteit in zo'n plexi kast?

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Verwijderd

Max Groove schreef op 04 March 2003 @ 09:16:
[...]

omdat hij de idle-temperatuur vlak na boot-up heeft gemeten. Ik heb vergelijkbare cooling, alleen een 12cm bovenin. Ik heb idle 30/stressed 39 en als ik hem boot in het begin ook 22 graden :+
Ik denk dat je de spijker volledig op zijn kop slaat ;)

Verwijderd

Voor meneer Jupiler:
Mijn Q-tec 400W doet slechts 11-11.3V.
Je geeft jezelf al antwoord in je vraag :P

Voor de topicstarter:

Mooi gedaan, alleen zou ik persoonlijk zoals al eerder gezegd is die plexi fanguards ff'tjes wegdremelen en er een paar mooie design lasergrilletjes voor hangen. Ook die kabelsalade wegwerken met plastic wrap, vijver/tuinslang van de gamma of als je het echt mooi wilt doen met cablemesh in een l33t kleurtje (laupro.nl/inkoopactie frozen cpu) zou absoluut niet verkeerd staan in dat mooie plexi kissie.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
pluisman schreef op 02 maart 2003 @ 20:18:

[afbeelding]

Specifications:

Fan Size 70 x 70 x 15mm, 1 ball
Rated Voltage 12 VDC
Input Current 0.14 (Max. 0.24) A
Input Power 1.68 (Max 2.88) W
Speed 3300 RPM
Max Air Flow 28.1 CFM
Fan Life 40,000 Hours
Noise Level 30 DBA
Connector 3 Pin-Molex
Approved UL,CSA,VDE,CE
Heatsink Material AL6063-T5 and Heatpipe
Dimension 90 x 86 x 86mm
Weight 330gm

www.xoxide.com
Dat breekt toch zo van je socket ??? ik zou hem igg durven teverplaatsen, want het ziet er niet echt uber stabiel uit, en ik heb dan ook wel een cooler die igg tezwaar is, maar dat is teminste een zalman die connected is via de 4 socket gaten.

• pluisman
Deze koeler heeft een plaatje achter het moederbord, je moet de standaard koeler aansluiting dus ook van je moederbord halen.

Verwijderd

pluisman schreef op 04 March 2003 @ 19:21:
Deze koeler heeft een plaatje achter het moederbord, je moet de standaard koeler aansluiting dus ook van je moederbord halen.
Dat systeem heb ik ook wel eens vaker gezien , is stevig genoeg zolang je er niet mee gooit ;)

@pluisman:
Ik had je al eerder de vraag gesteld , hoe dat komt dat je zo'n groot gat hebt tussen idle en stressed, kan je dat verklaren?
Pagina: 1