Toon posts:

Dual Ball os Sleeve?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om 3 (gemiddelde) ventilatoren te gaan kopen voor in mijn systeemkast met een bijbehorende fancontrol.
Ik heb naar veel ventilatoren gekeken en kwam uit dat de coolermasters gemmideld met prijs, geluid en luchtverplaatsing zo'n beetje het beste uitkomen omdat ze goedkoop zijn, stil en genoeg luchtverplaatsing.
Alleen kan ik kiezen uit 2 fans: eentje met dual ball die een langere levensduur heeft en eentje met sleeve die een wat kortere levensduur heeft, de levensduur maakt mij niet echt uit maar wel dat de kwaliteitbehouden blijft. Niet dat de ventilator na een paar maanden draaien al allerlei irritante, harde zoem- en krasgeluiden gaat maken ofzo. Weet iemand welke van die 2 ik het beste kan kiezen of maak het niet veel uit?

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/253646 en dit is het eerste topic dat ik vond met de search toen ik op: 'dual ball sleeve' zocht.

Ik heb hier zelf ook zo'n coolermaster draaien, maar hij maakt te veel lawaai dus ga ik ze vervangen voor papst.
Ik raad je aan om een paar euro meer te betalen en om dan kwaliteit fannetjes te kopen (panaflow, papst enermax enz).

[ Voor 5% gewijzigd door Herr Muller op 02-03-2003 11:54 . Reden: typfout ]

Verwijderd

Ja , je kan het best voor de iets betere kunt gaan want ik denk niet dat je een straaljager in je huiskamer wilt hebben. ik zou voor paps gaan, die zijn teminste still

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Om even terug te komen op de originele vraag..

Een sleeve-lagering gaat wat minder lang mee, maar je hebt ook minder kans op irritante geluidjes.

Ze kunnen beiden iig duizenden uren draaien, dus ik zou gewoon voor de sleeve gaan.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:19

Piggen

Lekker bakkie

Zijn Antec (LED) fans goed? Die was ik namelijk van plan om te gebruiken.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net gekeken naar de papst fan, die dingen zijn echt still!!
Maar ze hebben te weinig airflow en omdat ik ook nog een fan control ga kopen hebben ze helemaal weinig airflow als ik de stand op laag zet.
Als ik de fans van coolermaster gebruik en de laagste stand zet maken ze ongeveer evenveel lawaai als de papst maar met iets meer airflow.
Zo heb ik de prestaties van de papst fan voor minder dan de helft van de prijs want de coolermaster casefan die ik wil gaan kopen kost 5 euro, ik moet wel toegeven dat je geen super kwaliteit hebt ofzo maar dat hoeft ook niet want ik wil gewoon een gemiddeld fannetje.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je kan ook die coolermaster Ball-beared fan kopen, en op 7 volt laten lopen, iig stiller dan een Intel retail cooler :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

dual-zip schreef op 02 March 2003 @ 17:40:
Je kan ook die coolermaster Ball-beared fan kopen, en op 7 volt laten lopen, iig stiller dan een Intel retail cooler :P
?.......De topicstarter heeft het over casefans en niet over Cpu fans.

Ik vind als je geen high-end coolers in je kees wil plaatsen jou keuze niet slecht maar van die kwaliteit zijn er gigantisch veel koelers te verkrijgen.
Ga naar de winkel toe en laat die kerel(als je geluk een mooi grietje in een
mini rokje :9 ) gewoon een paar fans laten draaien en bepaal daaruit dan je keuze :)

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Een fan is een fan, maakt niet uit waar ie zit :)

Verwijderd

Jupiler schreef op 02 March 2003 @ 19:14:
Een fan is een fan, maakt niet uit waar ie zit :)
Hmmmm dat zei ik ook al tegen mijn vrouw maar ik moest ze wel uit de boekenkast halen toen ik uit probeerde te leggen dat dit mijn kees moest koelen nadat 1of andere BierBelg mij dat verteld had ;) ;) ;)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 19:13:
[...]

?.......De topicstarter heeft het over casefans en niet over Cpu fans.

Ik vind als je geen high-end coolers in je kees wil plaatsen jou keuze niet slecht maar van die kwaliteit zijn er gigantisch veel koelers te verkrijgen.
Ga naar de winkel toe en laat die kerel(als je geluk een mooi grietje in een
mini rokje :9 ) gewoon een paar fans laten draaien en bepaal daaruit dan je keuze :)
Die vergelijking met de Intel retail koeler maakt ik omdat die bekend staat als redelijk stil. Een standaard Coolermaster casefan @ 12 volt, maakt een takkeherrie. Als je die op 7 volt zet, maakt de Intel koeler meer geluid. Snap je m nu? :*)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

dual-zip schreef op 02 maart 2003 @ 19:46:
[...]

Die vergelijking met de Intel retail koeler maakt ik omdat die bekend staat als redelijk stil. Een standaard Coolermaster casefan @ 12 volt, maakt een takkeherrie. Als je die op 7 volt zet, maakt de Intel koeler meer geluid. Snap je m nu? :*)
8)7 8)7 Verkeerd gelezen dus en je hebt helemaal gelijk wat betreft geluidsproductie :9

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

een high end sleeve is stiller dan een ball-baring, alleen slijt harder.
daarnaast zijn goede sleeve barings dun gezaaid :/

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• Steve

Steve

Krokodil \o/

casemodderpoel schreef op 02 March 2003 @ 20:24:
daarnaast zijn goede sleeve barings dun gezaaid :/
Twee woorden: Zalman & Papst :)

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-02 21:17
mmm naja ... doe mij maar Papst , Enermax , Vantec of recom

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Dit is gewoon een beetje zoekwerk :)

Maar met die coolermaster fan's maakt het niet zoveel uit wat je koopt hoor.. Werkt goed genoeg :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.