4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.
Voor dat dat ding hier te koop is zijn we 3 maanden verder en kost-ie 280 euro.....
Ik koop hem wel direkt voor 240 in NL!
Verwijderd
Weet je ook waar in dld?Lecram schreef op 20 February 2003 @ 19:49:
ongeveer 220 euro's in Duitsland.
Voor dat dat ding hier te koop is zijn we 3 maanden verder en kost-ie 280 euro.....
Ik koop hem wel direkt voor 240 in NL!
Heb je dan ook het gevoel dat ie ook ineens veel sneller is? Zoals een scooter of auto die een teringherrie maaktmark10123 schreef op 20 February 2003 @ 19:47:
Ik hou eigenlijk helemaal niet van stille Pc's. Ik vind het juist wel gaaf als je pc wat geluid maakt van 3 draaiende Fans!!!!

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
http://www.silentpcreview...ewarticle&artid=15&page=1
[ Voor 17% gewijzigd door bombadil op 20-02-2003 20:43 ]
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Een goede ontwikkeling, iedereen die dagelijks met PC's werkt merkt het verschil zeker als zo'n ding stil is. Ik heb graag wat geld over voor een stille PC.
---------------
Mijn 200 Watt ATX voeding doet het overigens ook passief (meestal perongelijk) en dan wordt het ding wel loeiheet en het stinkt naar verbrand stof. Maar hij houd dat rustig een dagje vol.
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Verwijderd
Misschien loopt dat koelblok aan de achterkant door de hele voeding heen of zoiets? Blijkbaar is het voldoende koeling, anders hadden ze hem niet op de markt gedaan denk ik.Jupiler schreef op 20 februari 2003 @ 21:55:
Vraag me toch af hoe het zit met de koelprestaties. Waterkoeling, of enkel een heatsink is te "lokaal". Aangezien weerstanden, trafo's etc. ook warmte genereren hebben deze toch een lichte airflow nodig..
Ik vind het een leuk idee, maar wel buitensporig duur. Echt niet dat ik 200+ Euro aan een voeding ga besteden.
Maar wat ik me afvraag is eigenlijk of we zoiets ook niet gewoon zelf zouden kunnen maken?
Nou scheelt het al veel als je bij een goedkopere PSU die lelijke lompe "fingerguard" weg zou knippen en de fan op 7,5 zet. Maar als je nou een groot koelblok hebt zou dat toch (bij sommige PSU's) best te bevestigen moeten zijn
Of denk ik er nu echt weer te makkelijk over?
To be determined...
Eventueel nog een onhoorbare <20 dB fan om de andere onderdelen van koeling te voorzien.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
eh, het werkt met een heatpipe...Jupiler schreef op 20 February 2003 @ 22:01:
Zoiets maak je toch gewoon zelf.. Je gaat bij de elektronicaboer om een standaard koelprofiel (net hetzelfde als dit), je plakt er de voltage regulators op en klaar..
Eventueel nog een onhoorbare <20 dB fan om de andere onderdelen van koeling te voorzien.
Verwijderd
How do they reach 350w???
5V*18A =90W
10A*12V=120W
3.3*12V=40W
together 250W
where is the other 100W??
Btw:
Ik heb nu een zalman die op 1500 toeren draait en een temperatuur geregelde voeding en dempingsmatten, alleen bij een paar uur gamen ga je de fan van de voeding pas horen. Verder niks dus
euh misschien 350watt piek?Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 22:59:
Hoe zit het hiermee:
How do they reach 350w???
5V*18A =90W
10A*12V=120W
3.3*12V=40W
together 250W
where is the other 100W??
Btw:
Ik heb nu een zalman die op 1500 toeren draait en een temperatuur geregelde voeding en dempingsmatten, alleen bij een paar uur gamen ga je de fan van de voeding pas horen. Verder niks dus
dit is niet de eerste fanloze PSU. Ik had ooit ergens een linkje gepost naar een andere die al veel langer bestaat (was een psu die aan de buitenkant geribbeld was)
Kenners weten waarom
Hmmmz, 219 euro? Ik heb een vrij stille Enermax voeding en die was 100 eurie. Maar 219 is wel heel erg fanatiek voor een voeding

Kr3Kr schreef op 20 februari 2003 @ 19:44:
Zou dat ook kunnen met een 250w voeding, en dan zonder heatpipe? Heb namelijk hier een NOG lomper koelblok liggen
Dat misschien omdat je je comp al een paar keer onder water hebt laten lopen en je vader niet nog een keer wil dwijlen?
I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."
Nee da niet maar als je pc geluid maakt dan weet je tenminste dat ie het doet. En het is zo saai als je pc alleen het geluid maakt van de harde schijvenExirion schreef op 20 February 2003 @ 19:51:
[...]
Heb je dan ook het gevoel dat ie ook ineens veel sneller is? Zoals een scooter of auto die een teringherrie maaktIk vind het nogal loos om je eigen oren te kwellen met die herrie terwijl het geen enkel positief effecte heeft.

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.