[review] fan-loze voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:41

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
VOor de mensen die een stille PC willen: een voeding zonder fans.

http://www.warp2search.ne....php?op=showcontent&id=35

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Eindelijk iets waar we wat aan hebben.
Afbeeldingslocatie: http://www.teschke.de/heatpipes/prosilence-3.jpg

En nu genieten maar van die rust :)

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Hmm... dit is meer iets voor de FP. Maar het is natuurlijk erg mooi, ookal ben je meer afhankelijk van de omgevingstemperatuur.

System specs

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Ziet er wel erg goed uit ! Is er al bekend offie in Nederland verkocht gaat worden ? En zijn er meerdere varianten (zoals 300W en 400W) ?

• AMDtje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-08 23:30
Hmmmm koel blok er af, waterblokje er op :9

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:50

Kr3Kr

Melpomene

Zou dat ook kunnen met een 250w voeding, en dan zonder heatpipe? Heb namelijk hier een NOG lomper koelblok liggen :D en van mn pa mocht ik m niet watercooled maken ;(

Gregor van Egdom Krekr

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Hier heb ik op zitten wachten >:) Wat gaat ie kosten??

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Ik hou eigenlijk helemaal niet van stille Pc's. Ik vind het juist wel gaaf als je pc wat geluid maakt van 3 draaiende Fans!!!!

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01 17:55
ongeveer 220 euro's in Duitsland.
Voor dat dat ding hier te koop is zijn we 3 maanden verder en kost-ie 280 euro.....

Ik koop hem wel direkt voor 240 in NL!

Verwijderd

zou wel chill zijn;) 1 case fan en 1 voor de radiator bijde op 45% kom ik zeker onder de 18 dB:) zou wel leuk zijn:D

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Lecram schreef op 20 February 2003 @ 19:49:
ongeveer 220 euro's in Duitsland.
Voor dat dat ding hier te koop is zijn we 3 maanden verder en kost-ie 280 euro.....

Ik koop hem wel direkt voor 240 in NL!
Weet je ook waar in dld?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:58

Exirion

Gadgetfetisjist

mark10123 schreef op 20 February 2003 @ 19:47:
Ik hou eigenlijk helemaal niet van stille Pc's. Ik vind het juist wel gaaf als je pc wat geluid maakt van 3 draaiende Fans!!!!
Heb je dan ook het gevoel dat ie ook ineens veel sneller is? Zoals een scooter of auto die een teringherrie maakt :{ Ik vind het nogal loos om je eigen oren te kwellen met die herrie terwijl het geen enkel positief effecte heeft.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 23:04
Wel mooie oplossing, maar 220-280 euro is iets te veel gevraagd voor mijn arme portemonnee... MIsschien dat ik het met wat knutselen ook wel wat goedkoper kan doen >:)

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Hier nog 1 waarmee het goedkoper kan.

http://www.silentpcreview...ewarticle&artid=15&page=1

[ Voor 17% gewijzigd door bombadil op 20-02-2003 20:43 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
heel erg prettig om te horen dat er nu ook mensen zijn die ontwikkelingen boeken in voedingen.. niet in wattages maar in "HOE KRIJG IK DIE WARME WEG ZONDE HERRIE" erg duur tho :)

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-09 21:18
Ik vind het ook vrij veel geld voor zo'n voeding. En dan weet je ook niet eens of het echt een goede is met stabiele voltages. Ik koop liever een papst voor 15 Euro en bouw die in. Dan is hij ook lekker stil :)

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:10
Ik werk tegenwoordig elke dag op een Dell PC (een of andere P4) en ik moet zeggen dat zo'n ding echt SUPER stil is.

Een goede ontwikkeling, iedereen die dagelijks met PC's werkt merkt het verschil zeker als zo'n ding stil is. Ik heb graag wat geld over voor een stille PC.

---------------
Mijn 200 Watt ATX voeding doet het overigens ook passief (meestal perongelijk) en dan wordt het ding wel loeiheet en het stinkt naar verbrand stof. Maar hij houd dat rustig een dagje vol.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zit je fan dan vast ofzo, of heeft ie te weinig stroom om te draaien:? (als het per ongeluk gebeurt)

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

*klik*
voor iedereen die wil weten hoe :) (nie van mij)

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

jeus, wat een koelblok zeg!!!. wel leuk dat ze dat ook eens maken.

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 13:53

Felyrion

goodgoan!

oeh.. die is errug nice... alleen ga ik me dan wel nóg meer ergeren aan het lawaai van de harde schijven... nu is de enigste fan in mn pctje de voeding...

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Vraag me toch af hoe het zit met de koelprestaties. Waterkoeling, of enkel een heatsink is te "lokaal". Aangezien weerstanden, trafo's etc. ook warmte genereren hebben deze toch een lichte airflow nodig..

Verwijderd

Jupiler schreef op 20 februari 2003 @ 21:55:
Vraag me toch af hoe het zit met de koelprestaties. Waterkoeling, of enkel een heatsink is te "lokaal". Aangezien weerstanden, trafo's etc. ook warmte genereren hebben deze toch een lichte airflow nodig..
Misschien loopt dat koelblok aan de achterkant door de hele voeding heen of zoiets? Blijkbaar is het voldoende koeling, anders hadden ze hem niet op de markt gedaan denk ik.
Ik vind het een leuk idee, maar wel buitensporig duur. Echt niet dat ik 200+ Euro aan een voeding ga besteden.

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:18

MaNdM

1000-dingen-doekje

Ik werk altijd op een notebook en die dingen zijn natuurlijk helemaal stil >:)

Maar wat ik me afvraag is eigenlijk of we zoiets ook niet gewoon zelf zouden kunnen maken?

Nou scheelt het al veel als je bij een goedkopere PSU die lelijke lompe "fingerguard" weg zou knippen en de fan op 7,5 zet. Maar als je nou een groot koelblok hebt zou dat toch (bij sommige PSU's) best te bevestigen moeten zijn :?

Of denk ik er nu echt weer te makkelijk over?

To be determined...

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Zoiets maak je toch gewoon zelf.. Je gaat bij de elektronicaboer om een standaard koelprofiel (net hetzelfde als dit), je plakt er de voltage regulators op en klaar..

Eventueel nog een onhoorbare <20 dB fan om de andere onderdelen van koeling te voorzien.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:41

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Het enige waar ik ineens aan denk is: hoe zit het met de zuig fan die normaliter aan de onderkant zit? Die zuigt normaal dus warme lucht van de CPU weg en via de fan aan de achterkant van de voeding weer naar buiten. Maar deze voeding heeft geen fans, dus moet je die warme lucht op een andere manier afvoeren -> dus toch een fan in de kast.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:58
leuk, maar gewoon te duur

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Jupiler schreef op 20 February 2003 @ 22:01:
Zoiets maak je toch gewoon zelf.. Je gaat bij de elektronicaboer om een standaard koelprofiel (net hetzelfde als dit), je plakt er de voltage regulators op en klaar..

Eventueel nog een onhoorbare <20 dB fan om de andere onderdelen van koeling te voorzien.
eh, het werkt met een heatpipe... ;)

• Steve

Steve

Krokodil \o/

En dan? Een heatpipe is ook lokaal.. Het enige wat een heatpipe doet is de warmte verplaatsen.

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Precies. Uit de review blijkt dat de externe heatsink ongeveer 2x zo warm wordt als de interne. Knappe kerel als je een dergelijke constructie eenvoudig zelf kan maken. Hoor het graag als je hier iets op weet...

Verwijderd

Hoe zit het hiermee:

How do they reach 350w???
5V*18A =90W
10A*12V=120W
3.3*12V=40W
together 250W
where is the other 100W??

Btw:
Ik heb nu een zalman die op 1500 toeren draait en een temperatuur geregelde voeding en dempingsmatten, alleen bij een paar uur gamen ga je de fan van de voeding pas horen. Verder niks dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 22:59:
Hoe zit het hiermee:

How do they reach 350w???
5V*18A =90W
10A*12V=120W
3.3*12V=40W
together 250W
where is the other 100W??

Btw:
Ik heb nu een zalman die op 1500 toeren draait en een temperatuur geregelde voeding en dempingsmatten, alleen bij een paar uur gamen ga je de fan van de voeding pas horen. Verder niks dus
euh misschien 350watt piek?

dit is niet de eerste fanloze PSU. Ik had ooit ergens een linkje gepost naar een andere die al veel langer bestaat (was een psu die aan de buitenkant geribbeld was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_RoNiN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 13:28

Da_RoNiN

Oclama?

Ben van plan dat ding ook te gaan kopen , ook de prijz is wel hoog maar daarvoor krijg je die rust weer terug die je vroeger had :)

Kenners weten waarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaBLeGuY
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

MrCaBLeGuY