Algemene PC/Laptop aanbiedingen topic

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.532 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81789

Heeft iemand op de medion pc al output gehad naar een tv op composit ??

Mijn composit output werkt goed , alleen heb ik het volgende probleem.
Heb al even met de ADI driver tools en properties van de kaart gestoeid maar kom er echt niet uit !!!

17" TFT scherm draait 1280x1024 resolutie en tv (breedbeeld philips) is connected op de composit (dus met tulip) Op moment dat ik switch van beeldscherm naar tv gaat hij 1024x768 draaien op tv en krijg ik dus panning , wat ik niet wil.

Op de properties in instellingen van de kaart kun je de tv wel instellen met de resizing button, alleen hard een resolutie selecteren (640 of 800 bv) is er niet bij.

De enige manier om dit fatsoenlijk op mijn tv te krijgen is een resize van mijn 1280 naar 800 x 600 te doen en dan pas te switchen.

Iemand een idee hoe je toch 1280 op je desktop kunt houden maar op de composit hard kunt forceren dat er een 640x480 reso is ????

TIA

DenniZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb deze vraag al eerder gesteld, maar nog geen antwoord gehad:
Wanneer is de volgende aanbieding van Aldi PC's? (ongeveer natuurlijk ;) )
Over een jaar? een half jaar? 3 maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-05 20:22

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Anoniem: 55342 schreef op 28 March 2003 @ 13:02:
Weet iemand anders het telefoonnummer van Medion Nederland :).
Kijk hier: http://www.lifetec.nl/ of http://www.medion.com/nl/

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 11:07

EXX

EXtended eXchange

Plague schreef op 28 March 2003 @ 13:36:
Wanneer is de volgende aanbieding van Aldi PC's? (ongeveer natuurlijk ;) )
Over een jaar? een half jaar? 3 maanden?
Aldi (desktop) PC aanbiedingen kwamen tot nu toe ongeveer ieder half jaar.

Ik heb er ooit eens een overzichtje van gemaakt van wat er zo in de loop de jaren geweest is; de vooruitgang in de PC technology is zo goed zichtbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door EXX op 28-03-2003 13:44 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 19:30

Luppie

www.msxinfo.net

Dixons, probeert nu ook met een middelmatige pc effe mee te stunten volgens nu.nl concureren met de Aldi:

http://www.nu.nl/news.jsp?n=126529&c=37

Afbeeldingslocatie: http://www.dixons.nl/store/images/advertentie/Sky20_03_03groot.gif
Hier gaat heel Nederland plat voor ? Nou ik niet.

Volledige specificaties:

Merk Processor : AMD
Type processor : Athlon XP
Kloksnelheid processor : 2 GHz
Cachegeheugen : 256 Kb
Bustechnologie : 266 MHz
Intern geheugen : 256 Mb
Type geheugen : DDRAM
Grafische kaart : nVidia Geforce4 integrated GPU on board
Geheugen grafische kaart : 64 Mb
TV-out : Nee
Formaat Harddisk : 60 Gb
Snelheid Harddisk : 5400 RPM
Type harddisk : Ultra DMA 100
CD-Rom of DVD speler : DVD-speler
Snelheid CD-Rom/DVD speler : 16x
CD of DVD rewriter : CD-rewriter
Snelheid CD/DVD rewriter : 48x12x48
+/- DVD(RW) schrijver : n.v.t.
Diskette station : Ja
Modem : Analoog 56Kbps V90
Digitale video aansluiting : Ja (IEE1394/Firewire)
Netwerkkaart : 10/100 Mbps
Parallelpoort : Ja
Seriële Poort : 2 Stuks
USB poorten : 4x USB 2.0
Soort toetsenbord : Logitech PS/2 toetsenbord
Soort muis : Logitech PS/2 wheelmouse
Besturingssysteem : Windows XP Home (NL)
Software : Microsoft Windows XP home (NL)
DVD software
Roxio Easy CD-creator 5
Norton Anti-virus (90 dagen)
Meegeleverde accessoires : Geen
Meegeleverde monitor : Samsung 151S 15" TFT beeldscherm
Garantieduur : 12 Maanden
Garantie : Aan huis

Net wat ik al zei een middelmatige pc, geef mij maar de Aldi PC.
Afbeeldingslocatie: http://www.nu.nl/img.db?66897+s(120!x120!)

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Cobra_Lup schreef op 28 March 2003 @ 13:45:
Net wat ik al zei een middelmatige pc, geef mij maar de Aldi PC.
[afbeelding]
Middelmatig, maar voor velen goed genoeg en inclusief een 15" TFT van Samsung.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enter.nu
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-05-2020

enter.nu

enterToys

Gisteravond in Wapenveld (regio Zwolle) toch nog even een 15" TFT gehaald. Mooi ding.

Het leek of de tijd in Wapenveld stil had gestaan. Er stond nog een pallet vol met PC's (zo'n 15 stuks) nog ruim vijftien 15" TFT's en tien 17" TFT's.

Als je dus toch nog z'n beestje wil hebben moet je in Wapenveld zijn ;)

~~ meesterprutser ~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Of naar Wageningen crossen. Daar hebben ze ze ook nog volop.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_stage
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 16:18

Ronald_stage

wat kan je hier nog zeggen

Anoniem: 81706 schreef op 27 maart 2003 @ 12:17:
[...]

[...]

Hey.. en dat terwijl ik op mijn stage adres zit :P
oops sorry iets te kort vraagje...

was ff nog maals de vraag die ik eerder heb gesteld...
op de kast aan de binnenkant zitten 8 aansluit pinnen 2 hiervan zijn voor de powerled 2 voor de power switch....

weet iemand waar die andere voor zijn...????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:40
MUSTIS schreef op 28 maart 2003 @ 08:29:

ik heb em iig gekocht om de prijs en de 20ms
Kheb hier ook een 17"ALDI TFT staan, hijs perfect, maar bedoel je dat ie 20ms is?? Hoe weet je dat, k kan het nergens vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2023

freddifish

schnappi !

Fox-Web schreef op 28 maart 2003 @ 14:08:
Of naar Wageningen crossen. Daar hebben ze ze ook nog volop.
niet meer, mijn buurman had de laatste...

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-05 13:58
Mensen, ik heb me ook zo'n leuk systeempje aangeschaft. Nu heb ik een probleempje. Ik heb toen ik hem uitkapte de Tv eens ff geprobeerd. Ging perfect. alleen nu heb ik hem boven op mijn kamer geinstalleerd en nu kan de pc ineens geen TV tuner meer vinden. en ook geen radio tuner. heel raar. ik snap ook niet hoe ik die weer te voorschijn kan toveren. het moet een software probleem zijn lijkt me. hij heeft het gewoon gedaan.... Ik ben geen PC expert meer helemaal een dummie absoluut ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakedown
ok lama heb het al voor elkaar... of het helemaal etisch verantwoord is gegaan weet ik niet maar dat boeid me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Laatst online: 17-12-2021
Probleem:

Op 1 IDE kabel zit de 120GB HD en de DVDrom van Sony. Nu ziet hij mijn HD wel maar mijn DVDrom niet... Als ik de IDE uit de HD trek, dan ziet hij opeens mijn DVDrom wel als Slave.. iemand een idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6866

shakedown schreef op 28 March 2003 @ 16:13:
Mensen, ik heb me ook zo'n leuk systeempje aangeschaft. Nu heb ik een probleempje. Ik heb toen ik hem uitkapte de Tv eens ff geprobeerd. Ging perfect. alleen nu heb ik hem boven op mijn kamer geinstalleerd en nu kan de pc ineens geen TV tuner meer vinden. en ook geen radio tuner. heel raar. ik snap ook niet hoe ik die weer te voorschijn kan toveren. het moet een software probleem zijn lijkt me. hij heeft het gewoon gedaan.... Ik ben geen PC expert meer helemaal een dummie absoluut ook weer niet.
Dit had ik ook.
Ik met mijn pc naar de tv, kaart opeens weg. ik een aantal keer rebooten en kloten. Ik weer terug naar de normale plaats, is ie opeens weer terug.
Ik weer naar de tv, en toe was er er wel.

ERG wazig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32908

Ik mis de 'reset' button :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 16:07

Roeligan

Feyenoord

Echt vaag... als ik met mn 15" tft met IE of een IRC window sleep zie ik wel ghosting... in ut2003 heb ik er totaal geen last van :? ik snap er geen fuck van. Niet dat het heel erg is maar vondt het wel vaag.

[edit]
Ook in DIVX (of XVID ;) ) heb ik er geen last van.

[ Voor 15% gewijzigd door Roeligan op 28-03-2003 20:58 ]

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

Ik heb ookal een bestwel vervelend probleempje gehad.
Het is me al 2x gebeurt dat de pc bleef hangen en niets meer doet, dan na het 5sec indrukken van de powerknop gaat de pc eindelijk uit, als ik dan weer aan wil schakelen komt de pc tot de aanduiding van welke processor er in hangt en niet verder :(
De oplossing was om de voeding even uit te schakelen, vermoed dus dat de voeding in een beveiligingsstand is gesprongen, lijkt er dus op dat de voeding veeeeel te zwak is voor de pc :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81789

Daarom heeft DenniZ 10 minuten na zijn aanschaf de voeding vervangen door zijn enermax !!!!! _/-\o_

No problemo here !!!

DenniZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62133

Mijn zwager heeft de duitse versie gekocht, is hetzelfde alleen met een grotere harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21327

Wij hebben die Aldi medion PC ook aangeschaft, hij loopt fijn maar wel wat vreemde dingen...

Het moederbord wordt herkent als een 2cpu suporting zijnde, en de textures in spellen zijn echt enorm fubar.
Soms kan je ook door muren heen kijken (free wallhack voor CS :p )

Ik heb al nieuwe catalyst drivers voor de ATI gebruikt maar dit heeft niks geholpen (heb ook 't vermoeden dat ik 't verkeerd heb gedaan maar goed)

Met 3dmark2001SE wel iets van 11000 punten, maar ook vreemde textures ed. Tot nu toe bij alle spellen gehad die ik heb geprobeerd (UT2003, C&C: Generals, Tribes2)

Iemand met 't zelfde probleem? Iemand die het herkent en een oplossing weet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27983

*uit* - *aan*

Zelfde als resetten. Ik had hiervoor ook een computer zonder resetknop, en daar heb ik ook nooit last van gehad dat die er niet was.

Even uit - aan werkt hetzelfde, toch? :)
Anoniem: 21327 schreef op 29 March 2003 @ 11:38:
Wij hebben die Aldi medion PC ook aangeschaft, hij loopt fijn maar wel wat vreemde dingen...

Het moederbord wordt herkent als een 2cpu suporting zijnde, en de textures in spellen zijn echt enorm fubar.
Soms kan je ook door muren heen kijken (free wallhack voor CS :p )

Ik heb al nieuwe catalyst drivers voor de ATI gebruikt maar dit heeft niks geholpen (heb ook 't vermoeden dat ik 't verkeerd heb gedaan maar goed)

Met 3dmark2001SE wel iets van 11000 punten, maar ook vreemde textures ed. Tot nu toe bij alle spellen gehad die ik heb geprobeerd (UT2003, C&C: Generals, Tribes2)
Het enige dat ik je kan vertellen is dat ik met UT2k3 geen problemen had met textures, dus dat dat toch aan je eigen bak ligt.

Drivers? Iets verkeerd ingesteld daaro?

Er zit als het goed is een 'support' cd bij, waar de drivers opstaan voor je vidkaart. Ram die er nog eens overheen, zou ik zeggen...

Succes

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 27983 op 29-03-2003 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

Anoniem: 27983 schreef op 29 March 2003 @ 12:07:
[...]
*uit* - *aan*

Zelfde als resetten. Ik had hiervoor ook een computer zonder resetknop, en daar heb ik ook nooit last van gehad dat die er niet was.

Even uit - aan werkt hetzelfde, toch? :)
da's een koude reboot. maarre, bij die van mij is de reset zo'n klein gaatje, misschien ook op de nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

't heeft weer niks geholpen :/ nog steeds die vernaggelde textures. Opnieuw originele drivers geprobeerd, en nogmaals de nieuwe catalyst.
alle instellingen ook eensanders geprobeerd, ook alles op standaard waarden gezet, opnieuw DX9 eropgezet (ook van de support cd).

Helpt allemaal niks zeg :/

ow ja, als ik de catalyst drivers probeer te installeren dan krijg ik tijdens de installatie melding van " can not find INF driver".
als ik via apparaatbeheer dan de driver uitkies lukt 't wel om een andere driver te installeren (wat dus ook niet helpt)

Erg vreemd allemaal, dan maar de pc omruilen (er zijn er nog steeds zat hier, ook TFT's en nog veel meer printers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21327 schreef op 29 maart 2003 @ 12:41:
dan maar de pc omruilen (er zijn er nog steeds zat hier, ook TFT's en nog veel meer printers)
da's fijn, maar er zijn ook gotters die het nog fijner zouden vinden als ze wisten waar oostelijk-rukburg ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hehehe :D

Dat ligt in zeeland, tussen Middelburg en vlissingen in :p En heet oorspronkelijk Oost-Souburg.

Hier overigens een screenshot van C&C: generals, goed te zien wat er wel niet allemaal niet klopt :(

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/danckaer/thehorror.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probleem opgelost, maar echt vrolijk ben ik er niet van geworden.

Er waren dus geruchten dat het om een Radeon 9500 (pro?) ging, en toen ik even ging kijken hoe de clocksnelheden van geheugen en GPU moesten zijn, met die van deze kaart....bleek dit nogal verschillend te zijn :/

Er zit dus een dik overclockte kaart in, en dat pikt ie niet, hij loopt te hard voor zijn doen. Al die leuke vernaggelde textures zijn dus artifacts.
Met powerstrip de clocksnelheden van geheugen en GPU wat verlaagt en warempel! De artifcats, nagenoeg verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Beetje offtopic maar toch

Dell heeft een enorm aantrekkelijke aanbieding nu, beetje vergelijkbaar met die aldi pc:

http://www.euro.dell.com/...ffer_featured_systems.htm

p4 2.66
radeon 9700
512mb
4x dvd-rw + dvd drive
audigy 2
120gb

1205 euro, ( dit is volgens mij wel met 1 jaar ipv die 3 jaar garantie maar config het zelf en je zult het wel zien :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
mmedia schreef op 28 maart 2003 @ 18:38:
Probleem:

Op 1 IDE kabel zit de 120GB HD en de DVDrom van Sony. Nu ziet hij mijn HD wel maar mijn DVDrom niet... Als ik de IDE uit de HD trek, dan ziet hij opeens mijn DVDrom wel als Slave.. iemand een idee..
Toelichting/verheldering:

Er zit een ATA100 aansluiting op het mobo (blauw). Standaard zit er ook een ATA100 kabel bij (E-IDE). De blauwe stekker van de kabel zit in het mobo, de grijze zit in de DVD-ROM en de zwarte stekker in de Seagate 120GB HD. Als ik opstart wordt alleen de HD gedetecteerd op de primaire master. Op de primaire slave wordt nix gevonden. Koppel ik de zwarte stekker los van de HD en start ik dan op dan wordt op de primaire slave WEL de DVD-ROM gedetecteerd... Koppel ik de HD weer aan de IDE kabel dan gaat het weer mis: weer alleen de HD op primaire master en op primaire slave nix nada noppes...

Iemand een idee waar dit door komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Die Dell heeft de volgende specs:

Intel Pentium 4 Processor 2.66GHz (533 MHz FSB)

512MB DDR geheugen

DVD + RW en 16x DVD-ROM

120 GB Harde Schijf

ATI Radeon 9700 TX grafische kaart

Creative Audigy 6.1 geluidskaart

Monitor Optioneel

MS Windows® XP Home, MS Works 7.0

1 jaar garantie Collect And Return (CAR)

[ Voor 4% gewijzigd door Devster op 29-03-2003 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minotaurus
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05-2022
Als ik die MedionXP niet had gekocht, ging ik wel voor een DELL D4550. Gezien de configuratie (, garantie enzo) zal een dell iets beter scoren (benchmark e.d.) dan de Medion Titanium. Maarja, je betaald wel 200 euro meer met voor met iets minder poespas...maar je krijg wel een echte DELL :*)

http://commerce.euro.dell...=nl&s=nldhs&sbc=nldhs&v=d

ps: DELL verkoop opeens een pc zónder monitor én gratis vervoerskosten :( terwijl ze in nederland altijd monitor meeleveren (ook al wil je 't niet 8)7 )

Gadgets: [Canon Ixus-50], [Nokia N95 + Emtac Trine II GPS], TV: [Philips 32pf9731], PC: [Medion MD8833], [Asus P5K Premium + E6600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

ALDI bewijst hier echt een prijsbreker te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
dell levert nu eindelijk ook in nl zonder monitor, en 1 van de redenen zal zeker zijn de aldi pc.....

Ik ben zwaar over aan het nadenken om die dell te bestellen, ik kan zelf geen pc configgen voor die prijs met al die opties. En een 22" en 19" scherm heb ik toch al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:27
kheb een 19" gehaalt perfect dingetje :) heb hier nu 19" en 17" dual staan :) is super cewl :D

[ Voor 17% gewijzigd door console op 29-03-2003 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakedown
voor mij nooit een Hell!!! mijn hemel. mijn vorige was er een. nou dat hebben we geweten. Dat ding is 6 keer terug naar de winkel geweest en toen was ik hem zat. Heb een brief geschreven en mijn geld turg gevraagt bij Dell. (hij was een jaar oud), Na veel gezeur en erg veel brieven en teelfontjes heen en weer heb ik eindleijk mijn geld terug. Die Hell mankeerdee echt van alles. Kapotten HD na 2 dagen, na 3 dagen een nieuwe erin weer kapot, toen weer een nieuwe en die hield het anger vol. Mijn grafische kaart is 2 keer kapot gegaan en als laatste crash een P4 die gesmolten is... De koeling was losgetrild en eraf gevallen. tja dan kapt die P4 er vanzelf wel mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 14:18

Brothar

meester

mmedia:
jouw probleem doet me denken aan een onjuiste master/slave instelling. (had je zelf ook met de search kunnen vinden).
Controleer de dip-switches, en gebruik de search als dat het niet is.

'k heb net je eerste posting gelezen: waarschijnlijk staat je HD ingesteld op slave.

[ Voor 19% gewijzigd door Brothar op 29-03-2003 18:56 ]

eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakedown
Iemand ook een idee van de speakers van de Aldi?? dat 5.1 setje. Ik heb hem aangeschaft en ben er best tevreden over. maarja ik heb ook geen vergelijkingsmateriaal.. dus heb geen idee of ze een beetje presteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze werken heeeeeerlijk. Vooral als je het lekker hard aanzet, en natuurlijk surroundsound...

En dan een spel als bijv. MOH:AA gaan spelen, en de vliegtuigen serieus over je heen horen vliegen, van achter naar voor. :9

>>
Even een vraagje: Ik heb dus een keer WinXP er opnieuw overheen moeten gooien, omdat mijn geluid echt NIET mee wilde werken. Ik had die geluidstool niet enzo. Zelfs drivers opnieuw installeren werkte niet. Anyways: WinXP ging er opnieuw overheen.

Maar nu herkend mijn computer de TV-kaart niet meer.
Hoe krijg ik dat ding opnieuw geinstalleerd, want in de map van de Drivers op de Backup-cd staan alleen een paar .dll bestanden. Maar waar de &#$ moeten die dingen naartoe gecopyed worden zodat dat ding herkend wordt?
Of hoe doe ik dat via de hardware manager?
Hoe?

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 27983 op 29-03-2003 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakedown
het beste kun je alleen cyberlink media studdio helemaal opnieuw installeren. dat werkte bij mij ook. Maare je moet wel in windows zelf ook aangeven dat je gebruik maar van een 5.1 setje he. anders doen er maar 2 of 3 speaker het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, mijn boxen zijn het probleem niet (meer)

Mijn TV kaart krijg ik maar niet opnieuw geinstalleerd... :{
Hoe moet ik dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 17:25
shakedown schreef op 29 March 2003 @ 20:07:
het beste kun je alleen cyberlink media studdio helemaal opnieuw installeren. dat werkte bij mij ook. Maare je moet wel in windows zelf ook aangeven dat je gebruik maar van een 5.1 setje he. anders doen er maar 2 of 3 speaker het...
Het overnieuw instaleren gaat dus gewoon goed?
Wat voor drivers gebruik je voor je videokaart? Die catalyst drivers of medion drivers?
Anoniem: 21327 schreef op 29 March 2003 @ 13:03:
hehehe :D

Dat ligt in zeeland, tussen Middelburg en vlissingen in :p En heet oorspronkelijk Oost-Souburg.

Hier overigens een screenshot van C&C: generals, goed te zien wat er wel niet allemaal niet klopt :(

[afbeelding]
Sorry ik heb het helemaal perfect!

[ Voor 32% gewijzigd door Hennie-M op 29-03-2003 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakedown
Hennie-M schreef op 29 March 2003 @ 20:43:
[...]

Het overnieuw instaleren gaat dus gewoon goed?
Wat voor drivers gebruik je voor je videokaart? Die catalyst drivers of medion drivers?

[...]

Sorry ik heb het helemaal perfect!
ja ik heb hem gewoon opnieuw geinstalleerd. Wat ej ok kunt doen in de drivers van de medion site trekken en die opnieuw installeren. Je moet deze dan wel "geforceerd" installeren. Indien je keist van automatisch dan zal hij aangeven dat de beste stuurprogramma's al draien. Je moet dus echt de drivers zelf opzoeken en installeren. Het zijn twee .inf files die je vind bij die drivers van de medion site. Moet ej maar ff mee kloten. moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2023

freddifish

schnappi !

de radeon 9600 TX is een 9500 pro volgens deze site : http://www.pcwelt.de/news/hardware/30069/index.html

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05 21:26
Devster schreef op 29 maart 2003 @ 16:12:
Die Dell heeft de volgende specs:

Intel Pentium 4 Processor 2.66GHz (533 MHz FSB)

512MB DDR geheugen

DVD + RW en 16x DVD-ROM

120 GB Harde Schijf

ATI Radeon 9700 TX grafische kaart

Creative Audigy 6.1 geluidskaart

Monitor Optioneel

MS Windows® XP Home, MS Works 7.0

1 jaar garantie Collect And Return (CAR)
w00t! da's echt een mooi bakkie. iedereen die een aldi heeft gekocht baalt nu :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakedown
valt wel mee... in ben zeeeer gelukkig met mijn aldi machine... ook al omdat ik geen gekke dingen ermee doen als overklokken ofzo. of extra dingen rin plug. ik zou niet weten wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Afbeeldingslocatie: http://www.hartware.net/media/reviews/293/schriftzug.jpg

hier review van 9600 TX. http://www.hartware.net/review.html?id=293

Afbeeldingslocatie: http://www.hartware.net/media/reviews/293/card.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door Spice op 30-03-2003 00:11 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 21:41

Scighera

swim-bike-run

geen FBGA geheugen?

het is btw normaal die ie hoger geklokt is als een 9500Pro, anders zou hij onder de 9500pro zitten qua prestaties. hij heeft namelijk maar 4 Pipelines

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
shakedown schreef op 29 maart 2003 @ 21:18:
[...]

ja ik heb hem gewoon opnieuw geinstalleerd. Wat ej ok kunt doen in de drivers van de medion site trekken en die opnieuw installeren. Je moet deze dan wel "geforceerd" installeren. Indien je keist van automatisch dan zal hij aangeven dat de beste stuurprogramma's al draien. Je moet dus echt de drivers zelf opzoeken en installeren. Het zijn twee .inf files die je vind bij die drivers van de medion site. Moet ej maar ff mee kloten. moet lukken.
Ik heb nou windows 2000 SP3 geinstaleerd en ik krijg geen enkele ATI driver erop :(
Zelf die van medion vertikken het om te werken!
Allemaal die INF fout. Ik werk nu op 640x480x16kleuren en dat is vreselijk irritant!

Nou hoera hoera.. het werkt na veel gepruts. Alles lijkt te werken alleen nu kan ik mijn serial van pinnacle instantcopie weer niet vinden :| modjes:
DIT IS GEEN WAREZREQUEST: Ik heb de pc gekocht en ik zou een serial moeten hebben, de vraag is alleen... waar. Ik heb wel een certificaat van powercinema maar niet van pinnacle :(

[ Voor 19% gewijzigd door Hennie-M op 30-03-2003 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2023
Weet iemand wat voor Radeon er in die Dell pc zit? Dacht een 9700TX.
Wat houd dat TX nu weer in? Een zwaaroverklokte 9700 ofzo?

MacBook Pro 14" 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmadejong
  • Laatst online: 10-05-2023
Overigens voor iedereen die zich afvraagt hoe het nu met die Radeon 9600TX zit.
Ik ontving dit na een telefonisch "gesprek" met de helpdesk:
De Ati 9600 TX die in de nieuwe Medion Titanium 8008 te vinden is maakt inderdaad gebruik van een aangepaste R300 core ipv de aangekondigde RV350 core die de Radeon 9600 en 9600 Pro zullen gebruiken. Verder heeft deze kaart de 8 renderpipelines van de 9500 Pro chipset ipv de 4 renderpipelines die de 9600 chipset bevat.
De naamgeving hiervan is in overleg met Ati besloten, en is speciaal voor Medion geproduceerd.

Echter, weet iemand hoe ik nu de nieuwste Catalyst's kan installeren??
Je moet de drivers uitpakken ofzo?
Hoe doe je dit?

MacBook Pro 14" 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
als je gaat instaleren pakt ie uit naar c:/ati blabla
en dan gaat ie verder met instaleren en krijg je een fout, de files haalt ie niet weg
je kan dus via device manager(deze computer >eigenschappen>hardware oid. bij de eerste beeldadapter een .ini file aankiezen in die ati directory.

Hetzelfde doe je met de 2de adapter(2de aansluiting dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
mmedia schreef op 29 March 2003 @ 16:10:
[...]
Toelichting/verheldering:

Er zit een ATA100 aansluiting op het mobo (blauw). Standaard zit er ook een ATA100 kabel bij (E-IDE). De blauwe stekker van de kabel zit in het mobo, de grijze zit in de DVD-ROM en de zwarte stekker in de Seagate 120GB HD. Als ik opstart wordt alleen de HD gedetecteerd op de primaire master. Op de primaire slave wordt nix gevonden. Koppel ik de zwarte stekker los van de HD en start ik dan op dan wordt op de primaire slave WEL de DVD-ROM gedetecteerd... Koppel ik de HD weer aan de IDE kabel dan gaat het weer mis: weer alleen de HD op primaire master en op primaire slave nix nada noppes...

Iemand een idee waar dit door komt
Na aanleiding van suggestie van Brothar:

De dipswitch van de HD staat op master en van de Sony DVD-ROM staat op slave (zo wordt het ook aangeleverd). Ik snap dus echt niet hoe dit probleem dat ik heb kan ontstaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_stage

Ronald_stage

paulmadejong schreef op 30 maart 2003 @ 18:21:
Overigens voor iedereen die zich afvraagt hoe het nu met die Radeon 9600TX zit.
Ik ontving dit na een telefonisch "gesprek" met de helpdesk:
De Ati 9600 TX die in de nieuwe Medion Titanium 8008 te vinden is maakt inderdaad gebruik van een aangepaste R300 core ipv de aangekondigde RV350 core die de Radeon 9600 en 9600 Pro zullen gebruiken. Verder heeft deze kaart de 8 renderpipelines van de 9500 Pro chipset ipv de 4 renderpipelines die de 9600 chipset bevat.
De naamgeving hiervan is in overleg met Ati besloten, en is speciaal voor Medion geproduceerd.

Echter, weet iemand hoe ik nu de nieuwste Catalyst's kan installeren??
Je moet de drivers uitpakken ofzo?
Hoe doe je dit?
http://www.rage3d.com/boa....php?s=&threadid=33675673

hier staat hoe je het moet doen, iemand daar bood ook aan om de catalyst's te modden zodat ze gewoon werken. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
  • Laatst online: 26-05 21:30
sharkzor schreef op 29 maart 2003 @ 22:45:
[...]

w00t! da's echt een mooi bakkie. iedereen die een aldi heeft gekocht baalt nu :D
Hoezo balen ???
Absoluut niet 8)7

Die Aldi heeft ook nog 's
- een prima TV-kaartje B)
- een RF-draadloze AB waarmee je hele leuke dingen kan doen >:)
- heeft ie ook nog 's een hele batterij aan memory-stick mogelijkheden :9
- is superstil !! :z en
- 3 jaar (ipv 1jr) garantie B)

Kortom, Aldi zet de de nieuwe standaard inde PC wereld waar alle (grote) gevestigde leverancier zich rot van schrikken en zich op moeten (gaan) aanpassen.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
Hennie-M schreef op 30 March 2003 @ 12:33:
[...]

.....
Nou hoera hoera.. het werkt na veel gepruts. Alles lijkt te werken alleen nu kan ik mijn serial van pinnacle instantcopie weer niet vinden :| modjes:
DIT IS GEEN WAREZREQUEST: Ik heb de pc gekocht en ik zou een serial moeten hebben, de vraag is alleen... waar. Ik heb wel een certificaat van powercinema maar niet van pinnacle :(
Heb de Aldi opgewaardeerd naar XP-PRO en alles werkt als een zonnetje 8)

Voor die Pinnacle Instant software ben ik Zaterdag-nacht even wezen winkelen voor de missende parts. PI-DVD werkt nu.

In principe kan/zou je ms voor de PI-DVD maar het beste even Medion zelf mailen. Je hebt natuurlijk (al)wel een geldige W2K-PRO :) neem ik aan.

[ Voor 4% gewijzigd door PtrO op 31-03-2003 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82057

waarschijnlijk een beetje een kansloze vraag, maar weet iemand of het nog ergens te koop is, zeg maar niet bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Anoniem: 82057 schreef op 31 March 2003 @ 13:57:
waarschijnlijk een beetje een kansloze vraag, maar weet iemand of het nog ergens te koop is, zeg maar niet bestellen?
Beetje kansloos ja als je niet zegt _wat_ je zoekt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thejoker80 schreef op 31 March 2003 @ 14:04:
[...]

Beetje kansloos ja als je niet zegt _wat_ je zoekt :?
nog kanslozer dattie het topic niet even doorleest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

a: sorry idd ik bedoel natuurlijk die aldi compu en b: d'r is toch een kans dat ie nog ergens ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66326

Mwoah, volgens mij weinig kans dat ie nog in de winkels ligt, maar je schijnt hem te kunnen nabestellen. Ik weet alleen niet hoelang DAT kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-02 11:50
Anoniem: 82057 schreef op 31 March 2003 @ 14:23:
a: sorry idd ik bedoel natuurlijk die aldi compu en b: d'r is toch een kans dat ie nog ergens ligt.
Ik weet niet waar je woont maar bij ons in Ommen hebben we er geloof ik nog wel wat staan. Voor diegenen die niet weten waar Ommen ligt: ongeveer 25 km ten oosten van Zwolle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmmmm, da's een bietje ver weg zit namelijk in Delft, maar thnx for the response. Weet iemand nog iets dichter in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58078

In Hoogvliet (r`dam ) hadden ze er nog 4 om een uur of 5 vanmiddag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11254

hoogvliet? Das toch geen Aldi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58078

de vraag was toch waar???Nou in Hoogvliet(deelgemeente van Rotterdam) daar zit een aldi en daar waren er nog 4 te koop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
PtrO schreef op 31 maart 2003 @ 11:56:
[...]

Heb de Aldi opgewaardeerd naar XP-PRO en alles werkt als een zonnetje 8)

Voor die Pinnacle Instant software ben ik Zaterdag-nacht even wezen winkelen voor de missende parts. PI-DVD werkt nu.

In principe kan/zou je ms voor de PI-DVD maar het beste even Medion zelf mailen. Je hebt natuurlijk (al)wel een geldige W2K-PRO :) neem ik aan.
Ik ben in de war.. wat heeft mijn win2k licentie met mijn pinaccle software te maken? Ik heb die software gekocht en verwacht een licentie+serial dus :)

Btw waar gebruik jij die afstandbediening nog meer voor dan die mediontheatre meuk?

[ Voor 7% gewijzigd door Hennie-M op 31-03-2003 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40749

Targa Visionary 2700+ Zometeen te koop bij Lidl.Zelfde prijs. Kan iemand kommoentaar geven en vergelijken met de Aldi PC

Technologie von morgen schon heute nutzen.
Targa setzt mit diesem ultimativen Home-Entertainment-Computer neue Maßstäbe. Mit diesem System haben sie nahezu unbegrenzte Möglichkeiten.
HIER finden sie weitere detailiertere Informationen

Modell Targa® Visionary 2700+ Multimedia PC
Gehäuse Midi-Tower full-size ATX
Prozessor AMD Athlon™ XP2700+ (333 MHz FSB) mit super Silent-Cooler
Motherboard A7N8X (Targa Edition) mit der neuesten Chipset-Technologie (NVidia nForce2)
5 x PCI, 1 x AGP, 3 x DIMM erweiterbar bis 3 GB DDR-RAM, 2 x EIDE
Speicher 256 MB DDR-RAM PC2700 (333 MHz) erweiterbar bis 3 GB DDR-RAM
Festplatte 120 GB Western Digital® UDMA-100 mit 7200 Umdrehungen
CD-ROM/DVD TOSHIBA DVD-ROM
16-fach DVD-lesen, 48-fach CD-ROM-lesen

Toshiba DVD-Brenner und CD-Brenner
Lesen: 12x DVD, 40x CD
Schreiben: 2x DVD-R, 1x DVD-RW, 16x CD-R, 10x CD-RW
Inklusive Brenn-Software VOB Instant CD/DVD
Floppy 3,5", 1,44 MB
Grafik ATI® Radeon®9500 Atlantis High Speed Edition
- 128 MB DDR-RAM
- DirectX9
- AGP 8x
- 256-bit Speicher Interface
TV / Radio Karte
Inklusive Software Power VCRII und multifunktionalen Videotext
Soundkarte Asus 6 Channel Dolby 5.1 Digital Sound mit digital und analog Aus- und Eingängen
Tastatur Kablelloses Multimedia Keyboard (Funkübertragung)
Mouse Kablellose Scroll-Mouse
Maße (BxHxT) in mm 185 x 500 x 440
Power Supply 300 Watt Fortron Source - PFC
Software Microsoft® Windows® XP Home Edition
Star Office 6.0, Pinnacle Studio 8.3 SE, Pinnacle Hollywood FX, Pinnacle T-Rex, Panda Titanium Anti-Virus, Cyerblink Power DVD
Steckplatz 5x PCI (2 davon frei)/1x AGP (8x)
Schnittstellen 6in1 Multimedia-Speicherkarten-Leser, 2 x USB 2.0, FireWire,
S-Video IN, Composite IN, Mikro, Audio IN, Audio OUT
Rückseite:
2 x PS/2, 1 x Parallel, 1 x Seriell, Center und Subwoofer, Rear Speaker, Front-Speaker, LAN RJ 45, 2 x USB 2.0, Line-in, Line-out, 1 x Mikrofon, FireWire 4Pin Anschluss, FireWire 6Pin Anschluss, Audio-Digital IN (SPDIF), Audio-Digital OUT (SPDIF), VGA (analoger Monitor), DVI-I (digitaler Monitor), S-Video OUT inklusive Adapter für Composite OUT, TV-Antennen-/Kabel-Anschluss,
Radio-Antennen-/Kabel-Anschluss, RJ 11 für Modem
Garantie 24 Monate inkl. Vor-Ort-Service
Kostenlose Hotline
Chipsatz Nvidia® nForce2
Kommunikation 6-in-1 Targa® Speicherkarten Lesegerät
(Liest und schreibt Daten von CompactFlash, Sony Memory Stick, SD Card, Smart Media, IBM Microdrive und Multi-MediaCard (von Digitalkamera, MP3-Player etc.)
56K V.90 analog Modem, 10/100 MBit Ethernet (DSL Ready)

Internet: www.targa-online.com • E-mail: targa@targa-online.com
Alle Angaben sind unverbindlich, die technischen Daten entsprechen
den Herstellerangaben. Keine Haftung und Gewähr bei fehlerhaften
und unterbliebenen Eintragungen und Abbildungen.

http://www.targa.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
Wij danken u voor deze verstrekt nutteloze mededeling.
dit is geloof ik NOG maar 4x langsgekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
Hennie-M schreef op 31 March 2003 @ 19:12:
[...]

Ik ben in de war.. wat heeft mijn win2k licentie met mijn pinaccle software te maken? Ik heb die software gekocht en verwacht een licentie+serial dus :)
Ach, kben altijd in de war. Wat ik bedoel is dat ik mij afvraag of die PI-DVD software idd als aparte licentie is bijgevoegd of uitsluitend als toevoeging op dat Medionspul. Net als de XP-HOME shit die uitsluitend bedoeld is voor de medion.
Trek je er niets van aan, ga gewoon shoppen voor PI-DVD, vraag wel google-zegeltjes; je bent van je probleem en mijn warrige uitleg af.
Btw waar gebruik jij die afstandbediening nog meer voor dan die mediontheatre meuk?
Die AB gebruik ik bijv om ChrisTV aan te sturen wat veel beter is in te stellen is dan die Cyberlink-TV. Ook WinAmp doe ik nu remote, Nusicsquatsch vind ik maar niets.

Net nog even een scriptje gemaakt om via de AB m'n mail aan te steken en te scrollen. Via de SMS-cijfertoets methode kan ik zelfs m'n mailtypen als ik zou willen.

Zoals je ziet, kben nog al lui ingesteld en vind het wel wijs om languit m'n PC te bedienen :z .

Het mooie van die AB is dat ie RF is, dus zelfs op de WC O-) kan ik skippen naar een volgend muzieknummertje.

M.a.w. alles, t/m de muis, kan je dus met die AB regelen (8> .
Het is zeg een soort mini-draadloos keyboard met een bereik van een metertje of 12 ;).

Kortom wat ik met die AB doe, tja wat doe jij met een keyboard en nog wel op je PC :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2279

PtrO schreef op 31 March 2003 @ 22:44:
M.a.w. alles, t/m de muis, kan je dus met die AB regelen (8> .
Het is zeg een soort mini-draadloos keyboard met een bereik van een metertje of 12 ;).

Kortom wat ik met die AB doe, tja wat doe jij met een keyboard en nog wel op je PC :?
Misschien ontgaat me nu iets, maar mag ik vragen hoe je andere programma's laat werken met de afstandsbediening? Bij mij werkt de afstandsbediening alleen met PowerCinema...

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 2279 op 31-03-2003 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Laatst online: 17-05 17:05
Mijn Aldi PC bevalt prima (lekker stil, handige aansluitingen, ziet er goed uit en krachtig zat). Ik heb echter één probleempje: De DVD-ROM drive wil heel moeizaam dicht. Hij probeert het wel, maar als hij bijna dicht zit bedenkt hij zich en gaat weer open. Soms moet ik wel 10x op het knopje drukken voordat het eindelijk lukt. Zijn er meer mensen met dit probleem en wat kan ik het beste doen?

Kan iemand mij trouwens vertellen wat het nut is van die DVD-ROM. Alles wat die kan kan de DVD-RW toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

ik moet zeggen het was idd een spotgoedkope aanbieding, maar er zijn veel verschillende problemen, dus de kwaliteit van het geheel laat duidelijk te wensen over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
Anoniem: 2279 schreef op 31 March 2003 @ 23:24:
[...]

Misschien ontgaat me nu iets, maar mag ik vragen hoe je andere programma's laat werken met de afstandsbediening? Bij mij werkt de afstandsbediening alleen met PowerCinema...
Hij's leuk en mooi. De AB van Mewdion is een ordi (wel hageltje nieuw, overigens) X10 van ATI. OK lang genoeg jou en bijna zeker, vele anderen, in een ondragelijke spanning gehouden........

Here'comes de show.

Ga maar 's maar http://www.girder.nl voor de (opensource/freeware) programmatuur interface. Voor je Medion-AB receiver gebruik je de Girder/ATI plugin die je kan downloaded vanaf de plugin's pagina http://www.girder.nl/plugins.php

Khoop wel dat je (+ anderen) enigzins wat conceptueel-technisch ben ingesteld en wat begrijpt van windows want Girder is zo uitgebreid, je kan er echt alles mee, dat een n00b in het begin flink de draad kan kwijtraken en hulpeloos verzuipt. Gelukkig hebben ze ook een forum waar je kan lezen over fouten bij anderen.

O ja, niet vergeten om natuurlijk Power-Cinema (wat eik ook een X10 receiver is) in je systray uit te zetten. Anders gaan zowel Girder-X10 receiver als Power-Cinema je AB-receiver lezen. Met Girder kan je dat natuurlijk ook met een macrootje als functie schakelen. De 'S' toets op je Medion-AB gebruik ik om tussen Power-Cinema en de Girder-receiver schakelen.

Stel voor dat als er meer vragen zijn, we hiervoor verder een apart topic openen. Dit om vervuiling hier te voorkomen.

Suc6 enne Kudo's zijn welkom. Oh nee, soz, da's ergens anders een goed gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62133

is max10 ook niet handig voor de remote ??
http://max10.sourceforge.net/

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 62133 op 01-04-2003 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
wdekreij schreef op 01 April 2003 @ 00:09:
ik moet zeggen het was idd een spotgoedkope aanbieding, maar er zijn veel verschillende problemen, dus de kwaliteit van het geheel laat duidelijk te wensen over...
"

Heb geen Aldi aandelen, maar over welke problemen heb jij het die je niet kan oplossen....... :?

Tis gewoon klassespul en je moet wat creatief zijn om die PC idd jouw PC te maken. Dat heeft echter niets te maken met welk merk dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
Die werkt geloof ik niet met X10 over USB en verder is Max10 way behind Girder.
Laat staan dat er een actieve panel (= veel hints/tips) van mensen mee bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
Poecillia schreef op 01 April 2003 @ 00:03:
Mijn Aldi PC bevalt prima (lekker stil, handige aansluitingen, ziet er goed uit en krachtig zat). Ik heb echter één probleempje: De DVD-ROM drive wil heel moeizaam dicht. Hij probeert het wel, maar als hij bijna dicht zit bedenkt hij zich en gaat weer open. Soms moet ik wel 10x op het knopje drukken voordat het eindelijk lukt. Zijn er meer mensen met dit probleem en wat kan ik het beste doen?
Hou het voorklepje is met de hand naar beneden en probeer dan de lade met het ject knopje ui/in te schuiven. Nog stees problemen, heb je waarschijnlijk een niet frisse DVD drive. FF Lifetec/medion bellen voor vervanging.
Kan iemand mij trouwens vertellen wat het nut is van die DVD-ROM. Alles wat die kan kan de DVD-RW toch ook?
Wat dacht je om een DVD te copieëren :) >:) :)

Verder zal DVD-ROM de next generation standaard worden. Over 5 jaar kijken ze je meewarig aan (net als met een floppy-drive) als je alleen maar een CDROM hebt. Zelfs MS$works wordt nu al geleverd op DVD. Kijk maar 's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceman33
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Normaal gezien reageer ik nooit, maar lees alleen wat op GOT.

Nu zie ik in deze thread dat er een aantal vragen onbeantwoord blijven m.b.t. het installeren van WinXP Pro.
Zelf heb ik woensdag de Medion 8008 XL gekocht, en heb er windows XP Professional op gezet. Vanaf de kale installatie herkent hij inderdaad een aantal apparaten niet, maar met de driver/utilities CD in de DVD speler kun je alle niet herkende apparaten direct automatisch installeren.
Hij zoekt dan zelf de juiste driver erbij van de CD.

Een goede tip is om eerst op de site van Medion in Duistland te kijken (www.medion.de) aangezien er een hoop drivers al vernieuwd zijn. Deze kun je dan beter installeren in plaats van degene die op de CD staan. Op de site van Medion is er een speciaal kopje voor de 8008 XL gereserveerd.

Wat betreft de serial van Pinnacle Instant Copy, die staat hardcoded op de bijgeleverde driver/uitilities CD geprint.

Verder heb ik absoluut geen klagen over deze PC. Er zitten vrijwel alleen maar merk spullen in (behalve het toetsenbord, speakers en de TV/Radio kaart). Ook zit er een berg software bij, en alles werkt bij mij in ieder geval naar behoren. Enig minpunt vind ik dat ze ons misleid hebben met de videokaart. Het is inderdaad een hoger geklockte Ati Radeon 9500Pro. (Toch goed voor 11557 3D2001se markjes, zo vanuit de doos, zonder geoptimalisseerde drivers etc.).

Mocht er iemand nog vragen hebben over de installatie van windows XP Professional, stel ze gerust. Ik lees dit forum bijna dagelijks 8)7

Succes!

Iceman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76236

Waarom is www.Medion.De ook niet in het Nederlands :? Medion heeft inmiddels een groot aantal niederländisch fan verworven. Wees klant Nederland-vriendelijk zou ik zeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 76236 op 01-04-2003 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de harde schijf is ingedeeld van het nieuwe Aldi systeem, is het 1 partitie van 120GB of maken ze meerdere partities aan?

En kan iemand mischien een foto maken van de binnenkant want ik wil weleens zien hoe netjes Medion bouwt als ze zoveel systemen per dag maken

thnx in advance :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
Wat betreft drivers van de verschillende onderdelen:

Nieuwe Radeon Catalyst 3.2 drivers:
Klik en lees de post van Morpho is al eerder gepost, maar hier extra info:

Onderaan de forumthread op rage3d staat zelf een *.exe waarbij de wxp-w2k-radeon-7-84-030228a1-008040c-efg\2KXP_INF aanpassing al voor je is gedaan. Alleen nog maar downloaden en installeren.

Over het installeren van deze nieuwe videodrivers. Wat ik persoonlijk het fijnst vind werken:

Naar control panel/configuratie scherm -> System/Systeem -> Hardware -> Device Manager/Apparaatbeheer:

Hier open je Display_Adapters/Beeldscherm_Adapters, rechtermuisknop op 1 van de 2 adapters en dan uninstall/installatie ongedaan maken. Doe dit ook voor de andere adapter. Dan pas opnieuw opstarten, weer naar Display_Adapters/Beeldscherm_Adapters en dan klik je op 1 van de twee adapters met rechtermuisknop. Kies voor installeren en kies dan specifieke locatie: wijs naar \nieuwe catalyst folder\2KKXP_INF\. De nieuwe Radeon drivers worden dan zonder problemen geinstalleerd.

Wat betreft IDE
Category: Chipset utilities > IDE
Poduct: SiS540, SiS630ST, SiS630S, SiS630ET, SiS630E, SiS630, SiS645, SiS635, SiS645DX, SiS648, SiS650, SiS651, SiS730S, SiS730SE, SiS735, SiS740, SiS745, Date: 2003-01-30
OS System: Windows 95, Windows ME, Windows 2000, Windows XP, Windows 98 SE, Windows 98,

File Name: ide203.zip File Size: 5,428KB
Wat betreft AGP
Category: Chipset utilities > AGP
Poduct: SiS540, SiS630, SiS630ET, SiS630E, SiS630S, SiS630ST, SiS635, SiS645, SiS645DX, SiS648, SiS650, SiS651, SiS730S, SiS730SE, SiS735, SiS740, SiS745, Date: 2003-01-30
OS System: Windows ME, Windows 95, Windows 2000, Windows XP, Windows 98 SE, Windows 98,

File Name: agp115.exe File Size: 5,392KB
Hier SIS drivers downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_stage

Ronald_stage

zo vanavond de Catalyst's proberen - ik zal morgen ff de 3D Mark score posten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81706

Ohh yeah! Ik hoop dat het verschil maakt.. Ik ga het iniedergeval strax als ik thuis ben meteen ff checken!

Hey.. wat kun je nu eigenlijk doen nu dat bekent is dat de geleverder videokaart niet comform de naam is? Iedereen dacht dat het een 9600 was en nu blijkt hij nog slechter te presteren dan de 9500PRO (zie: http://www.hartware.net/review.html?id=293&page=4 en diverse andere artikelen.)

Is het niet mogelijk om gewoon een nieuwe 9600 te eisen..? We worden namelijk bedrogen waar we bijstaan. Met de naamgeving van deze videokaart wordt de intensie gewekt dat het een 9600 is een geen opgevoerde 9500PRO die nog minder presteert als een echte 9500pro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bierkameel schreef op 01 April 2003 @ 08:48:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de harde schijf is ingedeeld van het nieuwe Aldi systeem, is het 1 partitie van 120GB of maken ze meerdere partities aan?

En kan iemand mischien een foto maken van de binnenkant want ik wil weleens zien hoe netjes Medion bouwt als ze zoveel systemen per dag maken

thnx in advance :)
Zoek het ff lekker zelf uit B)
Na het opstarten blijkt dat Aldi de 120 GB harddisk standaard heeft opgedeeld in drie partities. De C: partitie is 55,8 GB groot en bevat alle programma's en documenten. De D: partitie is 46,8 GB groot en bevat backups van de installatiebestanden van alle software. Het is zeer aan te raden deze bestanden op een CD of DVD te branden, zodat ze daarna van de harddisk verwijderd kunnen worden. De E: partitie van 9,0 GB bevat een image van de PC zoals die uit de fabriek komt. Mochten er zich problemen voor doen, dan kan dankzij de recovery-tool dit image eenvoudig teruggezet worden.
http://www.hardwareinfo.nl/reviews.php?id=377&page=4

En bij een van de reviews hier vind je vast wel een foto van de binnenkant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Driver Update: Medion Radeon 9600 7414c

meuktracker: Medion Radeon 9600 7414c

HIER downloaden =)

edit:
Huh..? Waarom is de datum dan niet aangepast??

http://download.medion.de...tanium%20Medion%208008%20[img]images/neu.gif%20border=0[/img]#

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 81706 op 01-04-2003 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-05 13:43
Je kan gewoon de catalyst software uitpakken in een dir en dan handmatig de 9500pro-9700pro kiezen, werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
Anoniem: 81706 schreef op 01 April 2003 @ 15:16:
Driver Update: Medion Radeon 9600 7414c

meuktracker: Medion Radeon 9600 7414c

HIER downloaden =)

edit:
Huh..? Waarom is de datum dan niet aangepast??

http://download.medion.de...tanium%20Medion%208008%20[img]images/neu.gif%20border=0[/img]#

Die drivers zijn niet nieuw, staan ook al standaard op drive D: geleverd bij de nieuwe PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreku88000
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04 10:27
J0YR1D3R schreef op 01 April 2003 @ 15:02:
[...]

Zoek het ff lekker zelf uit B)

[...]

http://www.hardwareinfo.nl/reviews.php?id=377&page=4

En bij een van de reviews hier vind je vast wel een foto van de binnenkant :)
wel uitkijken dat je die zooi van schij fD niet brand, die staat nl. AL op cd...
bijgeleverd in doos.
:9

Lenovo Thinkpad Yoga X380

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ronald_stage schreef op 01 April 2003 @ 10:15:
zo vanavond de Catalyst's proberen - ik zal morgen ff de 3D Mark score posten :-)
3D Mark 03 score met nieuwe drivers: 3474 =) Met AA 2x aan

http://service.futuremark.com/compare?2k3=534214

En 3D Marks 02 SE 11683 met AA 2x aan

http://service.futuremark.com/compare?2k1=6259658

NICE! =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
PtrO Zou je misschien de EDIT knop wat vaker willen gebruiken? dank u.

Btw dat girder is wel lastig zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HamsterDance2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-03 22:36
Misschien een beetje off-topic maar ik zie veel personen XP Pro erop zetten. Gebruiken jullie nu een upgrade ;) of is de licentie van home nu over en kan ik die overnemen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76840

Hoe zit het nu met die laptop van Lidl.....??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
Hennie-M schreef op 01 April 2003 @ 21:12:
PtrO Zou je misschien de EDIT knop wat vaker willen gebruiken? dank u.

Btw dat girder is wel lastig zeg...
Dat girder is echt wel gaaf en UITGEBREID! DAMN
ff configgen zit er helaas niet bij :(
Ben jij bereid om jouw config file en gebruikte plugins te willen sharen? Ik heb wat plugins gedownload maar de documentatie is slecht tot niet bestaand.

Crap.. quote ipv edit :|

[ Voor 4% gewijzigd door Hennie-M op 01-04-2003 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21070

Ai ai, Op de medion site zijn nieuwe treiber voor power cinema te bemachtigen. Kijk maar hier.... Linkje. Maar het beeld wordt er alleen maar slechter op . Wat is nu de echt beste oplossing om naar de tv op de pc te kijken. Chris tv voldoet niet echt (vanwege ontbreken timeshift opnames...).

Check out ook het nieuwe medion 8008 topic:
Aldi Medion Titanium MD 8008 XL topic

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 21070 op 02-04-2003 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
Hennie-M schreef op 01 April 2003 @ 22:04:
[...]

Dat girder is echt wel gaaf en UITGEBREID! DAMN
ff configgen zit er helaas niet bij :(
Ben jij bereid om jouw config file en gebruikte plugins te willen sharen? Ik heb wat plugins gedownload maar de documentatie is slecht tot niet bestaand.

Crap.. quote ipv edit :|
Quoten/editen, ach we doen maar wat.

Inzake Girder, kheb het gezegd tis zo uitgebreid dat het niet voor de fainted heart is.

M'n plugins sharen en zo, tis geen probleem maarre die zijn helemaal op mij toegesneden.

Waar je eerst mee moet beginnen is:
1. De ATI plugin in de Girder/Plugin-subdir zetten. Download/uitpakken: http://www.girder.nl/downloadn.php?Link=370
2a. Dan Gilder afsluiten/restarten en de basis settings in te stellen ('lauch & hide on startup' in het File/Settings-General menu).
2b. Controleer wel even of het Path to plugins goed is (met het handje).
2c. Auto Enable de Input Devices.
2d. De ATI plugin activeren voor Girder: File-Settings:Plugins en checkmark "X10/ATI Remote control interface"

Begin dan met iets heel simpels te programmeren. Krijg je een idee hoe het werkt.

Laten we zeggen dat je met je AB, notepad wil opstarten.

Allereerst moet je de PowerCinema trayicon met rechtsclick-Exit geven. Later zal je of kan je van mij leren hoe je dat (ook) handig met je AB kan doen. PowerCinema gaat anders tegelijkertijd met Girder werken en dat willen we (nog) niet.

In mainpanel van Girder:
a) Click rechts en maak een Top-LevelGroup, met rechts-click kan je deze een willekeurige symbolische naam geven.
b) Click rechts op de toplevel groep en Add een MultiGroup, ook deze kan je weer met rechts click een naam geven
c) Click rechts op de toplevel groep en Add een Command en geeft die evt. weer een symbolische naam.
d) Selecteer nu die MultiGroup (wordt dus blauw selected) en druk op de LearnEvent button. Girder gaat nu wachten op een gebeutenis.
e) Pak nu je X10 AB en druk op de Mute-toets, de AB code zal nu worden ingelezen als Event die het Command moet triggeren.
f) Selecteer opnieuw het command (daaronder zie je nu het event !!) en open met je muis het tabblad 'O.S'. We willen nl. iets met het systeem gaan doen.
g) Trek de pull-down balk open en zoek naar 'Execute' . Er is geen alfabetische volgorde dus FF zoeken. Gevonden, klik deze dan aan.
h) Type in het File-veld 'notepad.exe' of zoek deze op middels de 'Browse' button. In het 'stepsize' veld kan je evt. parameters opgeven en met 'Start-Up options' de startmanier.
i) Nu ben je klaar en DRUK JE OP APPLY. Vergeet dit niet, pas na de apply is je keuze voor het command vastgelegd.

Nu kan je testen. Druk op je AB de Mute-toets in en vòila, notepad wordt opgestart.

Ik heb één van m'n test.GML bestanden hier http://www.xs4all.nl/~ooms/tweaks/test1.GML neergezet, die kan je evt. inladen en bekijken.
Schrik niet van die gigantische XML file, die wordt gemaakt door Girder en kan je het beste met rechtsclick Save-to-File wegzetten en in Girder met File-Open binnenhalen.
Eventueel moet je de diverse commando's doorwandelen en op jouw directories aanpassen. Ik werk nl. helemaal vanaf de D-drive en Girder heb ik allenig in z'n eigen 'D:\X10' directory waaronder je dan ook de \Plugins zet.

Suc6.

Open evt in Softe-waren een topic waar we verder kunnen babbelen. Wordt anders wel erg technisch voor de boobs hier.

Suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55342

ZIjn er al mensen die de dvd brander hebben geprobeerd te flashen? Wanneer ik de software download van pioneer.nl krijg ik de melding "target not found". Wanneer ik dan naar pioneer bel zeggen zij dat ik maar naar de Aldi moet bellen :| maar daar weet ik het nummer dus niet van :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
http://www.medion.de ?

(is ook NL nummer te vinden)

[ Voor 49% gewijzigd door hemiparo op 02-04-2003 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55342

ah ok, dat is dan opgelost :).

Dan mijn eerste vraag, zijn er al mensen die hebben geprobeerd het ding te flashen, en zo ja, werkte het, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja... geprobeert.. maar is nog niet gelukt.. :(

Waarom probeer je eingelijk de nieuwe firmware te installen als je dit leest:
No upgrades will restore a DVD-ROM drive to RPC-1 (Region Free) if it is currently set to RPC-2.
Ik heb deze geprobeert: Pioneer DVR-105 v1.30 RPC-1 die ik van deze site heb.

Maar dat lukte ook niet . Ben nog aan het puzzelen :)

Misschien is het ook een goed id om hier eens te kijken.

Succes :)

[ Voor 113% gewijzigd door Anoniem: 81706 op 02-04-2003 11:43 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.