Geforce 2 TI & Northbridge passief koelen gaat dat werken?

Pagina: 1
Acties:

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 16:15
Ik heb een MSI Geforce 2 Ti en die wil ik graag passief gaan koelen met een Zalman Z17-CU en de Northbridge met een NB32J. Nou heb ik op de site van Zalman al gelezen dat er ook een fan moet blazen op de Z17-CU.
Ik heb een 12cm papst fan (4412F/2FGL, 94 m³/h / 55,3 CFM) als intake en mijn enermax voeding als outtake. Gaat dit genoeg airflow opleveren om die Geforce 2 Ti koel te houden?

Hail to the king baby!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Met 2 120mm fans zou het wel moeten lukken. Maar als je echt veilig wilt zijn koop je een Zalman 50HP of 80HP, die zijn er ook nog eens strak uit.

Verwijderd

Neem een ZM 80HP die is geschikt voor de 2Ti, de Z17 koelt niet genoeg.

Verwijderd

Indeed. Wat jij zoekt is de combinatie van ZM80A-HP en NB32-J.

• urk_forever
ZM80HP past waarschijnlijk niet op mijn moederbord, mijn DIMM sloten zitten erg dicht bij mijn AGP slot (ABIT KT7A) of maakt dat met de ZM80A-HP niet uit??

Afbeeldingslocatie: http://202.168.194.118/abit/upload/products/kt7ar-large.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door urk_forever op 19-02-2003 17:16 ]

Hail to the king baby!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

urk_forever schreef op 19 februari 2003 @ 17:14:
ZM80HP past waarschijnlijk niet op mijn moederbord, mijn DIMM sloten zitten erg dicht bij mijn AGP slot (ABIT KT7A) of maakt dat met de ZM80A-HP niet uit??

[afbeelding]
volgens mij moet het passen hoor,
en volgens mij heeft je northbridge niet eens dat fannetje nodig?
ik heb zelf een a7v133 ook met actief gekoelde northbridge, maar ik heb de fan niet aangesloten ofzo.

[ Voor 19% gewijzigd door randje op 19-02-2003 17:20 ]

• urk_forever
En zo ziet mijn videokaart eruit:

Afbeeldingslocatie: http://www.bart.nl/~jdbruine/DCP_0107.jpg

Zitten die dingen op mijn videokaart niet in de weg??

Hail to the king baby!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Nee, basis is hoog genoeg. Maar... Waarom een Zalman als je al WC hebt :?

• urk_forever
WC is de deur al uit!

Hail to the king baby!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ow, je hebt je radiator buiten gehangen :P :P

Zonder gein.. Zou moeten passen, de A-versie iig.

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 20:59
mijn oude geforce 2 ti was ook na een half jaar passief gekoeld (simpel koelblokje bij freezinghardware gekocht) omdat de fan lawaai maakte.

die kaart is nu zo'n anderhalf jaar oud en werkt nog steeds (kameraad van me heeft hem nog steeds in zijn systeem)

hij wordt tijdens het gamen wel warm/heet maar daar kan die wel tegen :)

Verwijderd

waarom heb je je wc eruit gegooid ?? :?

• urk_forever
Was toch niet wat ik ervan gehoopt had, heeft veel geld gekost en na een paar maanden ermee draaien begon die klote sicce pomp een herrie te maken als hij een dag ofzo draaide.

En ik had toen geld nodig dus heb ik alles verkocht. Heb nu ongeveer hetzelfde geluidsniveau met een Spire Whisperrock 3 en de rest standaard en dat probeer ik nu stiller te krijgen. Daarom.
Was een leuk experiment maar toch niet echt wat ik ervan verwacht had.

Hail to the king baby!

Verwijderd

Die videokaart gaat ben ik bang net niet lukken met een ZM17-CU. Ik heb zelf een Geforce2 pro met een ZM17-CU en hoewel hij de hittegolf van afgelopen zomer door is gekomen werd hij toch wel erg heet: 86 graden (gemeten aan de heatsink!). Dit was wel met tweemaal een Papst 8412NGL als outtake. Maar die Ti versie draait net weer een paar Mhz meer wat toch echt iets teveel is denk ik.

Northbridge koelertje vervangen is totaal geen probleem.
Die standaard prutsdingetjes zitten er toch meer voor de sier op :z

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Mijn MSI GeForce2Ti-VX Pro-ViVo heb ik al een hele tijd passief gekoeld met een grote blauw geanodiseerde p200 heatsink. (AS Thermal Compound voor bevestiging).
Ik had er een PCI outtake fan onder hangen maar die kaart zit nu in de pc van een vriend en die heeft geen casefans. en daar houd ie het ook goed uit hoor.

Je moet het gewoon proberen en aan de andere kant vd PCB regelmatig ff voelen of het niet erg warm wordt. dwz vinger-verbrand temperatuur bij aanraken. Als je je vinger erop houdt dan wordt ie inderdaad zeer heet :) (warmte blijft naar je vinger stromen waardoor ie natuurlijk blijft opwarmen)

Bovendien als er ee ngrote sink opzet heb je iig niet die boutfan meer nodig maar kun je er een grotere stillere opzetten dus het heeft altijd voordeel om die fan te vervangen.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Zalman ZM80-HP , hij kan er met gemak op en lijkt mij voor passief koelen het beste geschikt!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

ik heb op mijn GF2PRO een Pentium 1 koelertje (aluminium) van coolermaster met een 45mm fan erop, en dat ding wordt nog geen 35 graden :)

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Verwijderd

casemodderpoel schreef op 19 februari 2003 @ 22:34:
ik heb op mijn GF2PRO een Pentium 1 koelertje (aluminium) van coolermaster met een 45mm fan erop, en dat ding wordt nog geen 35 graden :)
De topic starter wil passief koelen B)
Pagina: 1