Toon posts:

Internet statistieken

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een site aan het maken en wil weten hoe het zit met de gemiddelde resoluties, de meest gebruikte browsers enz.

Zijn er ergens statistieken van deze gegevens voor Nederland?

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Nee, kweet geen site 123, maar weet wel dat dit vaker gemeld word in pc tijdschriften

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Civil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-08 23:37
IE 5.5, 6.0 zijn de meest gebruikte browsers.
800x600 de aanbevolen resolutie om op te ontwerpen.

Dit had je overigens vrij makkelijk kunnen opzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Civil schreef op 18 februari 2003 @ 22:28:

Ik had het er bij moeten zeggen maar dit soort reacties had ik dus niet gewild.
Ik schat...blablbalab.....

Mijn vraag is of er ergens statistieken staan voor Nederland

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 14:15

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Civil schreef op 18 February 2003 @ 22:28:

Yup. Gemiddeld 800 x 600 in een 32 bits omgeving.
1024 sporadisch, vooral mensen van kantoor gebruiken deze resolutie.
Browser moet je denken IE vanaf 5.0
Of er echt statistieken zijn weet ik niet, maar dit zijn mijn statistieken na een meting van 3 maanden..

[ Voor 12% gewijzigd door Calitomnication op 18-02-2003 22:31 ]

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 22:30:
[...]

Die zijn er, kan je makkelijk vinden zei hij al. Daarbij schat hij dat niet, het is op dit moment gewoon zo. Zie ook de link naar w3c

edit: voor nederland pak je gewoon gratiz.nl nedstat tellertje. Dan heb je met paar honderd bezoekers per dag toch echt wel redelijk idee.

[ Voor 15% gewijzigd door sdomburg op 18-02-2003 22:32 ]

• Civil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-08 23:37
Verwijderd schreef op 18 februari 2003 @ 22:30:
[...]

Schatten doe ik dit niet, check de link van BDisOKE.
Het klopt hoor :)

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:44

Kettrick

Rantmeister!

Ik denk dat het ook redelijk afhangt van de doelgroep van je site.

Als je bijv. een tweakers.net clone gaat bouwen kan je gerust uitgaan van 1024x768, maar als je een site bouwt voor bejaarden kan je er vanuitgaan dat 800x600 meer gebruikt wordt.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

En wat voor browser er gebruikt wordt maakt toch geen moer uit? Of ben je niet van plan je aan de standaarden te houden....

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

OK het mocht niet maar moet effe :

Maak je site a.u.b. Mozilla/Netscape/Opera enz.........proof :)

Please...........:)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• syllaz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-04 17:01
http://www.nedstatbasic.n...7999&country=NL&partner=1

Hier staat de top 100 van meest bezochte nedstat sites. Kun je per genre de stats bekijken en weet je waar je rekening mee moet houden.

Verwijderd

Topicstarter
syllaz schreef op 18 februari 2003 @ 22:39:
http://www.nedstatbasic.n...7999&country=NL&partner=1

Hier staat de top 100 van meest bezochte nedstat sites. Kun je per genre de stats bekijken en weet je waar je rekening mee moet houden.
Deze gegevens zijn idd erg goed.

Hieruit blijkt wel dat 1024*768 de meest gebruikte res is

Verwijderd

ik gebruik altijd een header grote van 775.. weet ik zeker dat die ook goed bij 800x600 goed komt.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

het is wel zo dat 1014 * 768 over het algemeen de meest gebruikte resolutie is, maar er maakt nog een substantieel deel van de internet bevolking deel uit van 800*600 als resolutie voor hun beeldscherm en die groep kan je niet zomaar negeren als ze onderdeel uitmaken van de doelgroep van je website.

Je wilt immers toch een tevreden gebruiker van je website?

Verwijderd

Ik design veel voor een resolutie van 1024*768 de meeste beetje vanatiekelingen met PC's hebben deze resolutie zeker wel. En dat is het publiek die de site's bezoekt :P

Verwijderd

edit:
Browser Statistics
Browser Version Jan 02 Apr 02 Jul 02 Oct 02 Jan 03
Internet Explorer 6.x 23% 32% 39% 45% 52%
Internet Explorer 5.x 64% 55% 51% 46% 39%
Internet Explorer 4.x 4% 3% 2% 2% 1%

Netscape 4.x 4% 4% 3% 2% 1%
Other Netscape compatible 1% 1% 1% 1% 1%

Browsers that count for less than 0.5% are not listed.
Display Statistics
Screen Resolution Jan 02 Apr 02 Jul 02 Oct 02 Jan 03
1024x768 or more 39% 41% 44% 45% 46%
800x600 52% 51% 50% 49% 47%
640x480 4% 3% 3% 2% 2%
Other or Unknown 5% 5% 3% 4% 5%

;)

fifty-fifty

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2003 01:02 ]

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Ik ontwerp meestal voor 800x600 en dan voor IE5.0+ en Mozilla 1.0+ (inclusief alle varianten, zoals Netscape, Phoenix etc). Dan heb je echt wel een brede groep te pakken hoor.

En wat dan ook slim is : Je site schaalbaar maken, maar dat is ook een kunst op zich :)

Verwijderd

1st_Ro schreef op 19 februari 2003 @ 08:12:
Ik ontwerp meestal voor 800x600 en dan voor IE5.0+ en Mozilla 1.0+ (inclusief alle varianten, zoals Netscape, Phoenix etc). Dan heb je echt wel een brede groep te pakken hoor.

En wat dan ook slim is : Je site schaalbaar maken, maar dat is ook een kunst op zich :)
Mwah, met een paar procentuele framepjes, wat knappe instelling van onze Macromediaanse vrienden en wat CCS zou je toch een eind kunnen komen :)

• Puck
  • Laatst online: 23-08 10:48

Puck

EINDBAAS.org

Hoe zit dat met de flash plugin? Statistieken wie welke versie van de Flash Player heeft?

Arrived anxious, left bored

Verwijderd

PuCK schreef op 19 February 2003 @ 09:45:
Hoe zit dat met de flash plugin? Statistieken wie welke versie van de Flash Player heeft?
Of de bron betrouwbaar is moet je zelf maar uitmaken :9 , maar MM houdt die statistieken zelf bij:

Macromedia - Flash and Shockwave Players : Adoption Statistics

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

Wat je ook kan doen is naar de nedstat teller van startpagina.nl kijken en zien wat de meest gebruikte instellingen zijn :)

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

• Puck
  • Laatst online: 23-08 10:48

Puck

EINDBAAS.org

Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 10:32:
[...]

Of de bron betrouwbaar is moet je zelf maar uitmaken :9 , maar MM houdt die statistieken zelf bij:

Macromedia - Flash and Shockwave Players : Adoption Statistics
Zover was ik inderdaad ook al :D Maar of het inderdaad erg betrouwbaar is? Ik ga liever niet van statistieken van het bedrijf zelf uit ;)

Arrived anxious, left bored

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

PuCK schreef op 19 February 2003 @ 11:33:

Zover was ik inderdaad ook al :D Maar of het inderdaad erg betrouwbaar is? Ik ga liever niet van statistieken van het bedrijf zelf uit ;)
maar wel van mensen die je niet kent op een publiek forum? :D

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

PuCK schreef op 19 February 2003 @ 11:33:
[...]

waarom niet? Macromedia geeft hier bakken met geld voor uit, en eerlijk gezegd
geloof ik hun eerder dan een of ander vaag statistiekje.

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025
Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 11:56:
[...]

waarom niet? Macromedia geeft hier bakken met geld voor uit, en eerlijk gezegd
geloof ik hun eerder dan een of ander vaag statistiekje.
Omdat macro media ook de verkoper en ontwerper van het product is en ze altijd hun laatste product aan de man willen brengen, hoe meer mensen er dus met een recente flash player werken, hoe meer bedrijven zullen overstappen op een nieuwe versie van flash.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-08 16:35
1) Maak je site universeel en STANDAARD, er zijn altijd wel mensen die andere browsers gebruiken.
2) Implementeer je statistieken in PHP en haal daaruit wat je nodig hebt
3) Je browser, je ip adres, je OS kun je allemaal spoofen zodanig dat het eruit ziet dat het vb IE op Win 5.0 is maar dat het eigenlijk Mozilla op Linux 2.4 is

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Wat de resolutie betreft: hoewel steeds meer mensen werken met een resolutie van 1024x768 is het toch niet verstandig om je site voor die resolutie te ontwerpen, want veel mensen browsen niet met een gemaximaliseerd venster.

Verder moet je natuurlijk zoveel mogelijk gebruik maken van standaarden en geen Microsoft-only rommel gebruiken, tenzij het echt niet anders kan. Jammer genoeg laat met name de CSS2 ondersteuning van IE nogal te wensen over, zodat je de boel toch altijd in meerdere browsers moet checken. Als ik aan mijn eigen site werk check ik het resultaat altijd eerst in IE, Mozilla en Opera. Daarna kijk ik of het er nog een béétje acceptabel uitziet in NS4 (meestal niet, want die maakt helemaal een puinhoop van CSS).
Guru Evi schreef op 19 February 2003 @ 12:01:
3) Je browser, je ip adres, je OS kun je allemaal spoofen zodanig dat het eruit ziet dat het vb IE op Win 5.0 is maar dat het eigenlijk Mozilla op Linux 2.4 is
Inderdaad, dat wordt nogal eens vergeten! Omdat sommige (slechte) sites non-Microsoft browsers per definitie blokkeren kan het nuttig zijn om zo'n browser zo in te stellen dat hij zich toch meldt als IE. Volgens mij wordt daardoor het marktaandeel van IE stelselmatig overschat (met een paar procenten, weliswaar, maar toch).

Verwijderd

de laatste stand van zaken in europa: http://www.adformatie.nl/nieuws/index.html#Item24062

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Netscape heeft nog een marginale plaats met een marktaandeel van 3,5 procent. De dominantie van Explorer is van invloed op het programmeren van banners voor de concurrerende versies. Bij een marktaandeel van minder dan 2 procent zullen de ontwikkelingskosten voor Netscape-browsers in de meeste gevallen te hoog uitpakken, aldus AdTech.
Met andere woorden: AdTech adviseerd in principe om geen rekening meer te houden met Netscape. Echter vind ik persoonlijk het nieuwsbericht van Adformatie wat magertjes aangezien er niets wordt gemeld over de andere browsers (Opera, Mozilla voor Windows).

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 08:18:
[...]

Mwah, met een paar procentuele framepjes, wat knappe instelling van onze Macromediaanse vrienden en wat CCS zou je toch een eind kunnen komen :)
Polle, maar natuurlijk wel. Maar er zitten wel haken en ogen zoals altijd ... vooral als je complexe vormgeving hebt is het nog wel eens lastig. ;)

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Vraag ff www.startpagina.nl of ze je de stats willen opsturen die ze zelf hebben. Ze zijn daar de kwaadste niet, hebben ze mij ook al een x aan geholpen :)

Verwijderd

Topicstarter
Om verder te gaan met dit topic:

Hoe zit het met de statistieken van Windows Media Player. Welke versies worden het meest gebruikt en welke nog het minste?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:05
Waarom zou je dat willen weten?

Geen idee overigens of hier uberhaupt statistieken over beschikbaar zijn.. nog nooit gezien.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
willem169 schreef op 25 februari 2003 @ 11:23:
Waarom zou je dat willen weten?

Geen idee overigens of hier uberhaupt statistieken over beschikbaar zijn.. nog nooit gezien.
Hierom: Video met Media Player Encoder 9

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Afbeeldingslocatie: http://public.dopesyndicate.com/GOTForum/windows_media/windows_support.gif

realtime statistieken van onze sites van vandaag. ( gemeten via Sitestat ). En schrik van de lage procenten windows media support. :)

• TeeDee
  • Laatst online: 23-08 22:55

TeeDee

CQB 241

oh,when? schreef op 25 February 2003 @ 12:53:
En schrik van de lage procenten windows media support. :)
Is dat niet de realplayer?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 21:20

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

TeeDee schreef op 25 February 2003 @ 12:57:
[...]

Is dat niet de realplayer?
daar staat toch echt Windows Media Player met 62,3% ( daar doelde ik op )

• TeeDee
  • Laatst online: 23-08 22:55

TeeDee

CQB 241

oh,when? schreef op 25 February 2003 @ 13:10:
[...]
daar staat toch echt Windows Media Player met 62,3% ( daar doelde ik op )
Ik dacht dat je die van 0,5 % bedoelde :+

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
oh,when? schreef op 25 February 2003 @ 12:53:
[afbeelding]

realtime statistieken van onze sites van vandaag. ( gemeten via Sitestat ). En schrik van de lage procenten windows media support. :)
Ik wil weten welke versies mensen hebben

Je hebt namelijk 2 manieren om Streaming video te embedden, de MP 6.4 manier en de MP 7 manier. De MP 6.4 manier support ook MP 6.4, maar de MP7 manier support niet de MP 6.4.

Als er veel mensen zijn die MP 6.4 hebben, ga ik het de MP 6.4 manier doen.

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 22:51:
Als er veel mensen zijn die MP 6.4 hebben, ga ik het de MP 6.4 manier doen.
Ik denk dat je het maar zo moet doen, want als je voor de MP 6.4. oplossing kiest heb je de MP 7 versie ook meteen te pakken...

Overigens (voor wat betreft de Internet Statistieken) valt het mij een beetje tegen wat er eigenlijk over statistieken te vinden is het op net. Wellicht zegt dit meer over de manier waarop ik de statistieken graag gerepresenteerd zou willen zien, maar toch....

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 22:51:
[...]

Ik wil weten welke versies mensen hebben

Je hebt namelijk 2 manieren om Streaming video te embedden, de MP 6.4 manier en de MP 7 manier. De MP 6.4 manier support ook MP 6.4, maar de MP7 manier support niet de MP 6.4.
ik wil ik wil....jij wilt zo te zien best veel...kvind dat je redelijk aardig lang bezig bent om iets rudimentairs als een filmje encoderen en op je website te zetten voor elkaar te krijgen. Als je nu de tijd die je besteed aan hier allemaal vragen te stellen nu eens besteed om heel even wat tutorials door te lopen en ook daadwerkelijk te volgen ( ik zie genoeg nuttige links voorbijkomen ) dan had je allang een filmpje op je website gehad. En je hoeft mij echt niet uit te leggen wat voor manieren er zijn en wat de support daarvan is...daar weet ik genoeg vanaf ;) :+

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 09:54

DeFeCt

je wéét toch

Flickr

Pagina: 1