Wat de resolutie betreft: hoewel steeds meer mensen werken met een resolutie van 1024x768 is het toch niet verstandig om je site voor die resolutie te ontwerpen, want veel mensen browsen niet met een gemaximaliseerd venster.
Verder moet je natuurlijk zoveel mogelijk gebruik maken van standaarden en geen Microsoft-only rommel gebruiken, tenzij het echt niet anders kan. Jammer genoeg laat met name de CSS2 ondersteuning van IE nogal te wensen over, zodat je de boel toch altijd in meerdere browsers moet checken. Als ik aan mijn eigen site werk check ik het resultaat altijd eerst in IE, Mozilla en Opera. Daarna kijk ik of het er nog een béétje acceptabel uitziet in NS4 (meestal niet, want die maakt helemaal een puinhoop van CSS).
Inderdaad, dat wordt nogal eens vergeten! Omdat sommige (slechte) sites non-Microsoft browsers per definitie blokkeren kan het nuttig zijn om zo'n browser zo in te stellen dat hij zich toch meldt als IE. Volgens mij wordt daardoor het marktaandeel van IE stelselmatig overschat (met een paar procenten, weliswaar, maar toch).