Waar vind je goede gegevens over de gemiddelde surfer?

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

• Micros
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-07 21:01

Micros

M'n nummerbord in de USA

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een site, waar altijd up-to-date statistieken staan over de gemiddelde instellingen van (alle) internetgebruikers, zoals:

- Schermresoluties (hoeveel procent van de internetgebruikers werkt op welke resolutie?)
- Browserversies
- Kleurendiepte
- Flash-plugin-versie
- O.S.
- etc

Er staat mij bij dat ik ooit op de site van Nedstat dit soort samenvattingen heb gevonden, maar ik kom er niet meer bij. Via een zoekmachine blijkt het verdraaid lastig om een goede site hier over te vinden. Maar er is hier vast wel iemand met een goede tip.
Ohja, sites met alleen dit soort gegevens over Nederland zijn ook zeer welkom!

Thanx

"Zie mij een toffe computer hebben!"

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 12:50
Micros schreef op 31 juli 2002 @ 02:00:
Ik ben op zoek naar een site, waar altijd up-to-date statistieken staan over de gemiddelde instellingen van (alle) internetgebruikers, zoals:

- Schermresoluties (hoeveel procent van de internetgebruikers werkt op welke resolutie?)
- Browserversies
- Kleurendiepte
- Flash-plugin-versie
- O.S.
- etc

Er staat mij bij dat ik ooit op de site van Nedstat dit soort samenvattingen heb gevonden, maar ik kom er niet meer bij. Via een zoekmachine blijkt het verdraaid lastig om een goede site hier over te vinden. Maar er is hier vast wel iemand met een goede tip.
Ohja, sites met alleen dit soort gegevens over Nederland zijn ook zeer welkom!

Thanx
check de stats van www.startpagina.nl

Geeft volgens mij wel een redelijk geod beeld van 'surfend nederland'...

Verbouwing

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

http://www.thecounter.com/stats/

Wereldwijd en over miljarden bezoeken. Het is niet 100% toepasbaar op Nederland, daar we hier wat verder geevolueerd zijn dan die amerikanen die de overhand uitmaken op die stats :D

Desalnietemin nuttige info.

• xshredx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 15:17

xshredx

Je bent echt op zoek naar zulke gegevens in het algemeen?
Of vraag je dit om hiermee dan rekening te gaan houden bij de bouw van een website?
Want een specifieke site kan redelijk andere statistieken tonen dan wat de gemiddeldes zijn van startpagina.nl of thecounter.com...
Zelf heb ik (naast de webalizer stats die ik niet uitgebreid genoeg vind) een php script draaien dat aanvullende gegevens logt (en wordt aangeroepen via javascript zodat ook schermresolutie en kleurendiepte en... verzameld worden).
En daarvan maak ik dan een statistieken pagina met daarop ook grafieken en zo om het mooi te illustreren.

Als je geïnteresseerd bent in hoe je zelf statistieken kunt loggen, kan ik wel nog wat meer info geven.
Punt is dat zo'n statistieken van bv. thecounter.com misschien niet relevant zijn voor een site die je aan het maken bent.
Ik draai nu bijvoorbeeld dit script op een site die ik binnen een maand moet hermaken. Tegen dan heb ik uitgebreide statistieken van de gebruikers, hun gebruikte browsers, schermresoluties, breedbandverbinding of niet, ... en kan ik die gegevens laten meespelen in het ontwerp van de site.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

ik geloof niet dat dit een P&W topic is en dat jij ook nog niet veel moeite hebt gedaan

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Dit topic is gesloten.