Alternatief VortexII kaart

Pagina: 1
Acties:

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:09
Aangezien het bedrijf dat deze kaarten maken failliet is, kun je deze kaarten niet meer krijgen.
Ik heb al mensen gemailed die in de aanbod sectie stonden maar als hun aanbod niet doorgaat wil ik toch wat anders.
Ik zoek dus een A3D 2 kaart die goed samenwerkt met Halflife. Iedereen vertelde me dat ik dan een VortexII kaart moet hebben. Maar die zijn er dus niet meer. Ik heb nog eens gezocht op GoT maar vond alleen alternatieven van andere Vortex kaarten maar die zijn er dus nie meer. Mischien kan iemand me helpen!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Ik vrees dat je weinig opties hebt dan te kijken voor een 2de hands Vortex. Hoewel veel andere kaarten wel A3D (v1) ondersteunen, suckt dat eigenlijk altijd ontiegelijk hard. De kaarten van Aureal, en dan m.n. de Vortex2 hadden gewoon de beste 3D audio weergave van alle kaarten.

En met dank aan dat :r :r k#tcreative, die de boel wel heeft overgenomen maar niets mee heeft gedaan hebben we tegenwoordig geen fatsoendelijk 3D geluid meer bij spellen. (NEE, al dat 5.1, 7.1, Dolby-gedoe en THX gaat daar niets aan veranderen)

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Audigy 2 of Terratec 6Fire of Hercules Muse III

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Nexxennium schreef op 15 February 2003 @ 20:50:
Ik vrees dat je weinig opties hebt dan te kijken voor een 2de hands Vortex. Hoewel veel andere kaarten wel A3D (v1) ondersteunen, suckt dat eigenlijk altijd ontiegelijk hard. De kaarten van Aureal, en dan m.n. de Vortex2 hadden gewoon de beste 3D audio weergave van alle kaarten.

En met dank aan dat :r :r kankercreative, die de boel wel heeft overgenomen maar niets mee heeft gedaan hebben we tegenwoordig geen fatsoendelijk 3D geluid meer bij spellen. (NEE, al dat 5.1, 7.1, Dolby-gedoe en THX gaat daar niets aan veranderen)
you've got a point there! het klinkt allemaal nergens naar omdat Creative Aureal in de doofpot heeft gekocht :(
net als Nvidia dat deed met 3DFX |:( (of iemand moet zeggen dat ze iets in de planning hebben wat gebruik maakt van de kennis en technologie van 3DFX)

offtopic:
niet dat ik iets tegen het schelden met kanker heb, maar de modjes zijn er niet zo happig op :X

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• Fuzzillogic
casemodderpoel schreef op 15 February 2003 @ 20:54:
[...]
offtopic:
niet dat ik iets tegen het schelden met kanker heb, maar de modjes zijn er niet zo happig op :X
offtopic:
Heb het maar veranderd in een maatschappelijk meer verantwoorde uitdrukking ;)

• Bjk
Dan probeer ik toch echt zon 2de hands kaartje te vinden als iemand hier toevallig kijkt, ik geef je er 50 euro voor!

• Icey
  • Laatst online: 03-08 19:46
Bjk schreef op 15 februari 2003 @ 21:05:
Dan probeer ik toch echt zon 2de hands kaartje te vinden als iemand hier toevallig kijkt, ik geef je er 50 euro voor!
Als ik dat eerder had geweten, ik hem in de winkel een oude vortex kaart verkocht voor 9.95, (weet niet zeker of het een I of een II was...).

Als ik het eerder had geweten... :9

• Bjk
koop hem terug ;)

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Icey schreef op 15 February 2003 @ 21:07:
[...]

Als ik dat eerder had geweten, ik hem in de winkel een oude vortex kaart verkocht voor 9.95, (weet niet zeker of het een I of een II was...).

Als ik het eerder had geweten... :9
Dat was een vortex advantage een budget :X versie van de vortex 1, heb je nix aan dus.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Ik heb nog een echte Vortex II over incl cd 8)

Alle proemn in n drek

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-06 11:10
Ik heb evt. ook nog wel een Vortex 2 over (Monstersound MX300) met orginele cd.

Maar wat half-Life betreft! Met A3D was dat echt supersupersupertof! Ik heb nu een Soundblaster Audigy omdat mijn MX300 niet goed samenwerkte met winXP en m'n mobo en ik heb er met pijn in mijn hart afscheid van genomen.

Anyway, hij ligt nu een beetje te stof te happen :(

• Bjk
Kunnen jullie beiden mij even mailen? --> rl.dorper@chello.nl (vermeld ff waar je woont)

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 12:37

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Is de Aureon van Terratec misschien iets voor je? Die heeft A3D ondersteuning. :?

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Bjk
Morpheus ik weet niet wat de ervaringen daarvan zijn met HL?

Verwijderd

neem van me aan, a3d in hl is lang niet zo bijzonder als wat veel mensen erover speculeren,ik heb ook de aureal 8830 gehad(a3d) sensaura (met macrofx en zoomfx) is vaak nog handiger(mijn mening), het handigst is natuurlijk dat je zelf gewoon zonder al die troep met een stereokaart al kan ownen :)

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 12:37

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Bjk schreef op 16 February 2003 @ 13:28:
Morpheus ik weet niet wat de ervaringen daarvan zijn met HL?
Met de Aureon heb ik geen ervaring, maar ik heb een tijdje een Terratec DMX gehad, en die klonk goed met A3D met Jedi Knight. Half Life heb ik eigenlijk nooit gespeeld.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Fuzzillogic
MST_Morpheus schreef op 16 February 2003 @ 13:52:
[...]

Met de Aureon heb ik geen ervaring, maar ik heb een tijdje een Terratec DMX gehad, en die klonk goed met A3D met Jedi Knight. Half Life heb ik eigenlijk nooit gespeeld.
Ja maar hoe was de kwaliteit van het 3D geluid? Ik moet zeggen dat, zeker met 2 speakers, de DMX bij lange na niet het ruimtelijke effect geeft als wat de Vortex2 kan presteren.

Verwijderd

Je moet ook geen stereo-opstelling met 2 speakers gebruiken, maar liever een hoofdtelefoon of anders een 4kanaals opstelling die KLOPT.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:06
ik had vroeger een vortex1 kaartje, en niets wat ik daarna heb gehad kon tippen aan de 3D ervaring die je daarmee krijgt. Ik weet dat er dikwijls restpartijen vortex1 en 2 kaarten worden rondgestuurd en daarna goedkoop aangeboden.

in de pricewatch staat er nog een:
Vortex A3D 2.0 Soundcard € 50,-

verder weet ik dat terratec ook nog een vortex2 kaartje heeft, helaas kan ik die niet meer terugvinden op de site van terratec.
Verwijderd schreef op 16 februari 2003 @ 22:08:
Je moet ook geen stereo-opstelling met 2 speakers gebruiken, maar liever een hoofdtelefoon of anders een 4kanaals opstelling die KLOPT.
met een gewone stereobron kan een A3D kaart ook goed 3D geluid produceren hoor.

[ Voor 26% gewijzigd door Ramon op 16-02-2003 22:22 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

a3d 2.0 is bedoeld voor hoofdtelefoon, dus dat is het beste :7

a3d 2.0 kaarten (8830 chipset dus): Diamond Monster MX300, Terratec Xlerate Pro, Xitel Storm Platinum, Aureal SQ2500, Aureal SQ3500, Turtle Beach Montego II, Videologic SonicVortex2, Aureal 8830 reference kaart, ...

• The Champ
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01-2024
Ik heb nog een Xitel Storm Platinum over nu ik een Audigy2 gekocht heb..... dus als je interesse hebt...?

The "real" Champ will always be The Champ

• Stefke
  • Laatst online: 15:15
De meeste A3d 1.0 kaarten kunnen overweg (maar over het algemeen alleen onder win98) met een betadriver. Je hebt dan dus softwarematige a3d 2.0 en dat werkt behoorlijk goed. In mijn geval op een terratec Xfire 1024 (die dus hardwarematige A3d 1.0 ondersteuning heeft)

www.vortexofsound.com

En inderdaad HELL aan Creative voor het verkloten van echt 3d geluid met hun fucked up EAX-crap :(

Zijn die echte vortex II kaarten btw nog aan het werk te krijgen onder XP?

[ Voor 10% gewijzigd door Stefke op 16-02-2003 23:41 ]

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:59
ja, werken heel aardig onder windows xp, wel even een paar fixes installeren anders ben je bij winamp ineens je geluid kwijt

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:06
stefijn schreef op 16 February 2003 @ 23:38:
De meeste A3d 1.0 kaarten kunnen overweg (maar over het algemeen alleen onder win98) met een betadriver. Je hebt dan dus softwarematige a3d 2.0 en dat werkt behoorlijk goed. In mijn geval op een terratec Xfire 1024 (die dus hardwarematige A3d 1.0 ondersteuning heeft)

www.vortexofsound.com

En inderdaad HELL aan Creative voor het verkloten van echt 3d geluid met hun fucked up EAX-crap :(

Zijn die echte vortex II kaarten btw nog aan het werk te krijgen onder XP?
Heb jij serieus je Terratec DMX Xfire draaien met drivers van www.vortexofsound.com :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:56

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm ik vond het al wonderlijk dat mijn xfire draait met diehercules drivers (v6.07 wooohooo!!1 wat ben ik blij)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Stefke
  • Laatst online: 15:15
Nee ik heb alleen een extra (beta) driver voor a3d 2.0 geinstalleerd (http://www.vortexofsound....eve.cgi?a3ddrivers312&exe)
These are the latest A3D driver components for the Vortex 2 cards. To install these drivers:

1. Download the drivers to a temp directory on your hard drive.
2. In Explorer, navigate to the temp directory.
3. Double click on the "a3ddrivers312.exe" file, and follow the directions to install.
4. Be sure to not close the window during the install, but wait for it to complete - the window will close on its own.
5. Reboot your system for the changes to take effect.
Note: Advanced users may wish to delete the A3DAPI.DLL file from their local game folders so the games will use the latest one installed in the Windows System folder.
Als driver voor de geluidskaart heb ik die van Hercules. Die betadriver werkt maar alleen onder win98, niet onder win2k of winXP, en hij doet het niet tegelijk met voicecomm van Halflife (maar bijv wél Teamspeak of Battlecom oid.)

Het is volkomen "normaal" dat de Hercules drivers werken met de Xfire, want het is gewoon dezelfde kaart :) Moet zeggen dat ik daar ook wel blij mee ben. Alleen dit staat volkomen los van het A3d verhaal, met de Hercules EN met de Terratec-drivers heb je a3d 1.0, NIET a3d 2.0 (nee, ook niet softwarematig) en Halflife ondersteund alleen a3d 2.0

[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 17-02-2003 09:18 ]

Pagina: 1