Nieuwe pc stoort tv??

Pagina: 1
Acties:
  • 279 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SEA Ninja
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
nu heb ik vorige week mijn nieuwe systeem gebouwd (zie sig).. blijkt hij de tv te storen... -> zenders nl1, nl2 en nl3

tussen mijn computer en de tv zit 2 1/2 meter en een muur. Bij mijn ouwe pc, een Celeron 600 met een TNT2 M64, heb ik nooit dergelijke problemen gehad

zit de oorzaak in mijn Athlon XP 2400+ ? zend deze op een bepaalde frequentie uit waardoor er storing optreed bij de 3 zenders?

als ik pc uitzet verdwijnt de storing...

leuk zo'n nieuwe pc.. alleen heb ik nu weer ouders die zitten te zeuren 8)7

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je je bak geaard aangesloten? Ik krijg het idee dat het daar ligt.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56

Shunt

Boe

dit is bij mij ook
maar alleen als hij boven de 2 ghz uit komt :D
dit stopte toen ik mijn pc kast dicht zette :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Shunt schreef op 15 February 2003 @ 20:05:
dit is bij mij ook
maar alleen als hij boven de 2 ghz uit komt :D
dit stopte toen ik mijn pc kast dicht zette :P
alle processors zenden EMI uit, sterker nog, processors gaan lichtgeven boven de (pin me d'r niet op vast) 1000THz :)
de enige oplossing is die EMI te verminderen door stoorvlakken (oftewel metaal) er omheen te plaatsen, dus als je kast niet voldoet verdik je toch gewoon de deuren met 2mm staal van de sloop? ;)

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Verwijderd

Misschien kun je tegen de muur iets van een plaat zetten zodat de straling er niet door kan.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 21:08 ]

• Shunt

Shunt

Boe

casemodderpoel schreef op 15 februari 2003 @ 21:02:
[...]

alle processors zenden EMI uit, sterker nog, processors gaan lichtgeven boven de (pin me d'r niet op vast) 1000THz :)
de enige oplossing is die EMI te verminderen door stoorvlakken (oftewel metaal) er omheen te plaatsen, dus als je kast niet voldoet verdik je toch gewoon de deuren met 2mm staal van de sloop? ;)
ik heb op het moment mijn pc in een safe staan :+ ik had hem nog staan en jah ik moest een weekje of 2 naar belgië en heb ik dus mijn pc daar in gezet en in eens was er geen storing meer _/-\o_

Game PC

• SEA Ninja
  • Niet online
dus dat is wel normaal dat ie stoort, met snelle cpu's? (2000 mhz en meer) :?

kheb eigenlijk niet zo'n zin om mijn kastje te gaan vullen met zware metalen.. niet echt goed voor de airflow ;)

Verwijderd

Ned 1,2 en 3 zitten allemaal rond de 350 mhz geloof ik... dus goede kans dat je die stoort.

zet in je bios de optie FSB spread spectrum aan (op maximaal) en AGP spread spectrum. Dan zou je geen probleem meer moeten hebben.

• SEA Ninja
  • Niet online
FSB Spread Spectrum op 1.00 % gezet (max)
AGP Spread Spectrum op 0.50% gezet (ook max)

geen verbetering.... iig bedankt voor je tip

mijn pc geaard aansluiten helpt ook niet... en geaard+ spread sprectum helpt ook niet :|

[ Voor 25% gewijzigd door SEA Ninja op 16-02-2003 10:39 ]

Verwijderd

Aarden lost meestal alleen brom en strepen op door ipv schijnaarde een echte aarde te gebruiken evenals groundloopisolatoren.

Voor directe instralingstoring moet je werken met afscherming (kooi van Faraday) Als je met scheidingsplaten gaat werken: aard die dan ook. Gaas voldoet ook al (maximale maasgrootte is afhankelijk van storingsfrequentie).

Stoute jongen, je weet toch dat een PC geaard aangesloten dient te worden? Staat zelfs in elke handleiding.... :)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2003 10:42 ]

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 11:31
heb je toevallig enermax fans?
een maat van mij had enermax fans in zn pc zitten, op zn laagst (stilst) stoorde de tv bij hem thuis + bij de buren, op zn hoogst (herrieee) had ie nergens last van....

misschien zoiets?

• SEA Ninja
  • Niet online
zenders nl1 nl2 en nl3 vertonen inderdaad strepen... dat is de storing...

btw.. ik heb mijn pc gewoon aan de stroom gepleurd, kan ik het helpen dat het stopcontact niet geaard is :7

ik heb geen Enermax fans.. er zitten 2 fans in mijn antec 450W voeding, een Spiro Whisperrock III voor mijn 2400+ en een kleine fan op mijn Club 3d Radeon 9700

en omdat de storing direct verdwijnt nadat ik mijn pc heb afgesloten, denk ik niet dat het aan een fan ligt.. want die draaien nog ff door

[ Voor 17% gewijzigd door SEA Ninja op 16-02-2003 11:38 ]

Verwijderd

Gebruik je toevallig een versterker aan je TV? Want het zou kunnen dat die gestoord wordt, anders moet je die proberen wat sterker of zwakker te zetten. Ik heb em bij mij achter de verwarming gegooit, dat scheelde wel wat in de storing.

• SEA Ninja
  • Niet online
nope geen versterker....

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Verwijderd schreef op 16 februari 2003 @ 10:39:
Aarden lost meestal alleen brom en strepen op door ipv schijnaarde een echte aarde te gebruiken evenals groundloopisolatoren.

Voor directe instralingstoring moet je werken met afscherming (kooi van Faraday) Als je met scheidingsplaten gaat werken: aard die dan ook. Gaas voldoet ook al (maximale maasgrootte is afhankelijk van storingsfrequentie).

Stoute jongen, je weet toch dat een PC geaard aangesloten dient te worden? Staat zelfs in elke handleiding.... :)
't zal best, maar bij mij liggen er helemaal geen aarde draden door het huis :X

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Verwijderd

Als je zelf tussen de PC en de TV gaat staan, helpt dit dan iets?

En loopt de TV-kabel toevallig langs de PC af?

Verwijderd

casemodderpoel schreef op 16 februari 2003 @ 13:58:
[...]

't zal best, maar bij mij liggen er helemaal geen aarde draden door het huis
http://www.saenwonen.nl/i...20elektra%20aanleggen.pdf
Randaarde

Sinds juli 1997 mogen uitsluitend nog stopcontactdozen met randaarde aangelegd worden, ook in woon-en slaapkamers. In ruimten met een stenen vloer, keukens, badkamers, kelders, garages, schuren en buitenshuis was deze extra beveiliging altijd al verplicht. Het betekent dat de contactdoos aangesloten moet zijn op een beschermleiding, zodat bij kortsluiting de stroom ongehinderd een uitweg kan vinden. Deze beschermleiding is gekoppeld aan de koperen waterleiding (in oudere huizen) of een aardelektrode,een metalen staaf die diep de grond in gaat. In de badkamer moeten metalen onderdelen, zoals badkuipen, kranen, afvoeren en radiatoren, apart geaard zijn met een draad van 6 mm dikte. Bovendien mogen daar verlichtingsarmaturen, contactdozen en elektrische apparaten uitsluitend worden aangebracht of gebruikt op minimaal 60 cm van douche, bad of wastafel.
Afbeeldingslocatie: http://www.computerservicesttunnis.nl/Prijslijst/aanraakgevaar2.gif

http://www.z74.net/FAQ-Brom.txt
http://home.wanadoo.nl/mewannabee/text/pc%20aarden.txt
http://www.computerservicesttunnis.nl/n%20aarde.htm
Computers zijn Klasse 1 apparaten, dat wil zeggen dat deze apparaten voldoen aan de veiligheidseisen die aan deze klasse worden gesteld in NEN3544 (Elektronische en aanverwante toestellen met netvoeding voor huishoudelijk en soortgelijk algemeen gebruik). Toepassing van de veiligheidsaarde is daarbij verplicht.
Kortom, een hoop moeten en verplichtingen...

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2003 14:39 ]

• SEA Ninja
  • Niet online
hmm als ik ertussen ga staan helpt nix... ook een houten plaat/plank van 1 1/2 cm dik helpt niet... ik denk dat ik toch echt iets van metaal tussen moet dan.

als ik de pc aan heb staan zonder zijpaneel is de storing even erg als wanneer ik de kast dicht heb... beetje vreemd

• Shunt

Shunt

Boe

allemaal leuk enzo
maar als je huis voor die tijd gebouwd is dan kan je niet anders he :>
ik heb op mijn kamer ook enkel ongeaarde wcd's alles is hier vernieuwd op 1990 :D
wat je hier dus verteld is dat als je alles gaat vervangen dat dan nu alles ge aard moet worden B)
jah ik ben electo monteur :>

Game PC

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 14:01
Ut mag officieel niet... maareh, trek eens een kabel van je pc naar de verwarming. (gewoon eff een kabel achter aan je pc schroeven en die aan een blank stuk metaal van de verwarming hangen.)

Als probleem opgelost -> zo laten... of als je het goed wilt doen, een officiele aarde leggen.

Ik heb al mijn pc's ook gewoon aan de verwarming hangen, krijg ik ze tenminste niet meer gezapt :)

• SEA Ninja
  • Niet online
KBDE schreef op 16 February 2003 @ 20:52:
Ut mag officieel niet... maareh, trek eens een kabel van je pc naar de verwarming. (gewoon eff een kabel achter aan je pc schroeven en die aan een blank stuk metaal van de verwarming hangen.)

Als probleem opgelost -> zo laten... of als je het goed wilt doen, een officiele aarde leggen.

Ik heb al mijn pc's ook gewoon aan de verwarming hangen, krijg ik ze tenminste niet meer gezapt :)
ik weet niet of je het al gelezen had, maar ik heb mijn pc ook al opgestart via een geaard stopcontact.. hielp niets :/

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 17:10

Steve

Krokodil \o/

Heb je wat kippengaas of iets wat daarop lijkt? Dat neemt de straling goed op.

• KBDE
het kan natuurlijk ook via het lichtnet gaan, als je voeding een vreemd stoor signaal doorgeeft en je andere apparatuur dit op pikt (zoals dus je tv), kun je wel een 10m dikke metalen plaat tussen pc en tv hangen maar echt helpen zal dit dus niet ;)

maar goed, dat zou dus betekenen dat je voeding ernstig gaar is, en daar je een fatsoendelijk merk hebt, en je pc naar behoren werkt (neem ik tenminste aan) lijkt me dit sterk.

Maar ja, ik zou het anders ook niet meer weten.

• SEA Ninja
  • Niet online
hehe een Antec 450 Watt Smartpower, SL450P... van een week oud... want ik heb dit systeem vorige week vrijdag (7 februari) in elkaar gezet. Lijkt me dus niet echt een brakke voeding, want de pc draait ook super zo :P

kzal morgen ff een ijzeren plaat(je) er tussen hangen.. kijken wat ie dan doet.

* SEA Ninja kruipt onder de warme wol :z :Z

• mcbadass
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 22:43
ik neem ook aan dat er geen tv-out draad loopt naar de tv?
als dat toch zo is , kijk even of daar het probleem zit

en voor die kans dat het misschien via het stroomnet wordt veroorzaakt, kijk even wat er gebeurt als je de pc op een andere groep aansluit

• DocMac
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06 13:49
KBDE schreef op 16 February 2003 @ 23:18:
het kan natuurlijk ook via het lichtnet gaan, als je voeding een vreemd stoor signaal doorgeeft en je andere apparatuur dit op pikt (zoals dus je tv), kun je wel een 10m dikke metalen plaat tussen pc en tv hangen maar echt helpen zal dit dus niet ;)
Dit klinkt heel zinnig. Ik woon in een huis uit de jaren 50, lekker goed electriciteitssysteem (maar niet heus: geen aardlek, en maar 2 betrouwbare geaarde stopcontacten, beide in de keuken) en als ik mijn papierversnipperaar (klein bureauding) gebruik, stoort mijn TV ook, bij alle zenders. Het maakt niet uit of ik hem in een ander stopcontact plaats. Gelukkig heb ik niet zoveel te versnipperen :)

Verwijderd

De kans is inderdaad groot dat het straling is. Ik heb een tijdje geleden een draadloos netwerkje opgebouwd. Op alle PC's draaide ze perfect behalve op die van mij. Uiteindelijk kwam ik erachter dat het straling was doordat ik een plaat effe langs mijn pc haalde en de storing van mijn netwerkkaart weg was. Ik heb toen mijn CPU een klein stukje overgeclockt en toen deed ie het wel. DUs misschien snelheid van de processor veranderen als het mogelijk is. Al is het maar 10 tot 20 MHz hoger.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem thuis. Heb je misschien kabelinternet, want dat is bij mij de oorzaak. Ik heb net een versterker tussen de kabel gezet en daar wordt het wel wat beter van. Verder heb ik ook geen definitieve oplossing.

• SEA Ninja
  • Niet online
ja inderdaad ik heb ook kabelinternet (chello.. :X)

heb je hetzelfde probleem ALLEEN met nl1 nl2 en nl3? maar waarom zou het dan aan kabelinternet liggen, mijn ouwe pc deed dat niet. Of zou die frequentie van de pc interfereren met de frequentie van deze zenders?

ik heb btw wat geprobeerd met een ijzeren dienblad enzo om die tussen tv en pc te houden, maar dat bracht geen verbetering... (tja kheb niet zoveel tijd om ff een dikke ijzeren plaat op te halen ;))

-
edit: ow ja en ik heb geprobeerd hem iets over te clocken, ik had ff de fsb naar 166 gezet :P en dan zou ie 150 mhz sneller lopen... nou had ik al moeite om hem te laten booten, maar het beeld werd er niet beter op. Toen ik ook nog een melding iets over CPU overdrive ofzo, heb ik de boel maar weer terug geclocked :/
-

[ Voor 27% gewijzigd door SEA Ninja op 18-02-2003 16:34 ]

• KBDE
SEA Ninja schreef op 18 februari 2003 @ 16:31:
ja inderdaad ik heb ook kabelinternet (chello.. :X)

edit: ow ja en ik heb geprobeerd hem iets over te clocken, ik had ff de fsb naar 166 gezet :P en dan zou ie 150 mhz sneller lopen... nou had ik al moeite om hem te laten booten, maar het beeld werd er niet beter op. Toen ik ook nog een melding iets over CPU overdrive ofzo, heb ik de boel maar weer terug geclocked :/
-
Uh.. FSB van 133 -> 166 gezet ?

Da's dus ipv 2000Mhz 2500Mhz....
Leuke proc heb je als ie dan zomaar boot !! :D

Ruilen ;)

Verwijderd

Het komt meestal inderdaad zoals Mcbadas al opmerkte van de TV-uit en de Tv-in kabels, is het misschien een Radeon met ViVo er op ?

Wat dan wel wil helpen, is de antenne kabel van de TV anders leggen, Probeer eens de TV+antenne kabel+videorecorder helemaal op 1,5 a 2 meter van alles wat aan de PC hangt te houden. Zelfs de stroomkabels van de PC.

Ik had hetzelfde probleem, tot ik de TV antenne kabel langs de andere kant van de kamer legde. Eerst liep die achter de PC langs.

• SEA Ninja
  • Niet online
KBDE schreef op 18 februari 2003 @ 18:38:
[...]

Uh.. FSB van 133 -> 166 gezet ?

Da's dus ipv 2000Mhz 2500Mhz....
Leuke proc heb je als ie dan zomaar boot !! :D

Ruilen ;)
nee ik had natuurlijk de mp ook omlaag gedaan he slimbo :7

15x 133 = 2000 mhz
12x 166 = 2000 mhz

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 17:10

Steve

Krokodil \o/

Mijn CPU (133 FSB) loopt zelfs stabiel op 185 MHz met dezelfde MP B)

Heb je PC en TV al op een verschillende stroomgroep aangesloten?

[ Voor 9% gewijzigd door Steve op 19-02-2003 00:11 ]

• Knifter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-04 16:52
Ik heb het dan wel aan de versterker zitten, welke ook aan de video zit, welk weer aan de kabel zit waar de tv in zit, met als gevolg dat ik de televisies van de buren aard via mijn aarde van de computer. Uiteraart kreeg ik dan flink wat strepen, brommen en andere rotzooi op de televisie,versterker en radio. Oplossing was gewoon heel simpel 2 10nf condensatortjes tussen de kabel te zetten. (eentje tussen de kern en het kabelstopcontactje en eentje tussen de buitenmantel en de aarde van het zelfde stopcontactje.) Mischien het proberen waard.

• KBDE
SEA Ninja schreef op 19 February 2003 @ 00:07:
[...]

nee ik had natuurlijk de mp ook omlaag gedaan he slimbo :7

15x 133 = 2000 mhz
12x 166 = 2000 mhz
Tja je weet maar nooit he :Y) ;)

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Mooi deze draad hoef ik zelf nix te openen. Hetzelfde probleem, een desktopje onder de TV videokaart en geluidskaart aangesloten op de TV.
Pc aan, geen storing op de TV, muv van Yorin! Alle zenders normaal, wel ff een flitsje als de pc inschakeld. Yorin wordt totaal z/w en licht gescrambled en de overige zenders nikss aan de hand.
pc en tv ongeaard en opdezelfde doos en dus groep (Huis is van 1939). Heb wel randaarde in de keuken, ik ga alleen wat doortrekken/verlengen wanneer ik zeker weet dat het iets oplost.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09-2025

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Ik had hetzelfde probleem, bij mij bleek het aan een slechte coax kabel te liggen. 100 hz snoertje ertussen en weg was de storing!

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

• Spice

Spice

Ik had hetzelfde probleem, bij mij bleek het aan een slechte coax kabel te liggen. 100 hz snoertje ertussen en weg was de storing!
Is dat een antwoord op mijn probleem?
Zo ja dan vind ik het vreemd dat de coaxkabel niet goed is want alles doet het goed behalve Yorin!
Maar ok, ik wil van alles proberen, ik ken zo'n kabeltje niet wat is het voor iets?

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• SEA Ninja
  • Niet online
ff voor de duidelijkheid, ik heb dus NIET iets aangesloten op de tv.. pc en tv staan gewoon los van elkaar... :/

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09-2025

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Spice schreef op 20 februari 2003 @ 14:01:
[...]

Is dat een antwoord op mijn probleem?
Zo ja dan vind ik het vreemd dat de coaxkabel niet goed is want alles doet het goed behalve Yorin!
Maar ok, ik wil van alles proberen, ik ken zo'n kabeltje niet wat is het voor iets?
Het hielp bij mij in elk geval wel. Ik had hiervoor hele brakke coax kabel van de knaakwinkel op m'n tv, nu dus dikkere soort met metalen plug aan beide kanten. Ik vond het een enorm verschil: beter beeld op m'n tv en geen storing meer.

En ik heb die pc die stoort ook niet op de tv aangesloten. Je kunt bij elke elektronicazaak volgens mij vragen om coax kabel voor 100 hz tv's (kijk uit dat je niet te veel betaald! Bij Fleer & schoppen is het al gauw 25 € :| terwijl je het ook voor 9,50 € kunt krijgen. )

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

• SEA Ninja
  • Niet online
hmm mijn baas dacht dat het storen van nl1, nl2 en nl3 komt door mijn voeding...

450 Watt Antec Smartpower sl450P ... veel watjes, 2 ventilatoren...

Verwijderd

Klink misschien raar maar draai de netstekker eens om, wil wel eens helpen.
Een andere groep gebruiken is ook een optie.
Een netfilter toepassen en niet als laatste, bekijk de bekabeling van de gestoorde TV eens, zal niet de eerste keer zijn dat het hier aan ligt.
Plastic antennepluggen zijn uit den boze, T stukken van plastic ook
Je kunt ook de netstekker van de TV eens omdraaien.
Een scheidingstrafo toepassen of ferrietkernen gebruiken in alle lijnen om de storingen te elimineren.
Helpt dit niet, zal je een professional in moeten schakelen met meetapparatuur
suc6

• Spice

Spice

Klink misschien raar maar draai de netstekker eens om, wil wel eens helpen.
Een andere groep gebruiken is ook een optie.
proberen kan altijd, andere groep doe ik als al het andere niet werkt, is het meeste werk namelijk, niet onmogelijk maar kost de meeste moeite
Een netfilter toepassen
wat is dat? en hoeveel kost het?
en niet als laatste, bekijk de bekabeling van de gestoorde TV eens, zal niet de eerste keer zijn dat het hier aan ligt.
check
Plastic antennepluggen zijn uit den boze, T stukken van plastic ook
check
Je kunt ook de netstekker van de TV eens omdraaien.
proberen we ook.
Een scheidingstrafo toepassen of ferrietkernen gebruiken in alle lijnen om de storingen te elimineren.
Ferrietkernen in gebruik check dus, scheidingtrafo he, vertel eens wat meer aub.

Het vreemde is dat Yorin na een minuutje wel kleur krijgt, de kwaliteit blijft wel slecht in verhouding tot de andere zenders.

[ Voor 3% gewijzigd door Spice op 22-02-2003 14:56 ]

• SEA Ninja
  • Niet online
ik snap niet dat alleen yorin bij jou stoort :? dat zal wel puur de frequentie zijn die dat kanaal dan stoort ofzo? terwijl bij mij nl1, nl2 en nl3 storen op 2 televisies. de ene staat op 1 / 1.5 meter van mijn pc, en de andere staat op 2.5/3 meter van mijn pc met een muur ertussen. Bij deze tv blijkt overigens alleen nl2 en nl3 te storen, in mindere mate trouwens dan de tv die op 1 meter afstand staat.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:26

DinX

Motormuis

Deze how-to heeft mij geholpen met storing/brom. Misschien dat je er wat aan hebt. Kost ook bijna niks om te maken. En misschien dat het ook helpt tegen jou probleem

ing._Buttje in "TV Out + Geluid"

[ Voor 20% gewijzigd door DinX op 22-02-2003 18:08 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

SEA Ninja schreef op 17 February 2003 @ 01:10:
hehe een Antec 450 Watt Smartpower, SL450P... van een week oud... want ik heb dit systeem vorige week vrijdag (7 februari) in elkaar gezet. Lijkt me dus niet echt een brakke voeding, want de pc draait ook super zo :P

kzal morgen ff een ijzeren plaat(je) er tussen hangen.. kijken wat ie dan doet.

* SEA Ninja kruipt onder de warme wol :z :Z
Door een voeding van een pc heb ik eens een totale installatie van video telecom conference zien ontploffen. Dit kwam omdat die pc niet in een randaarde stekkerdoos zat en de rest van de apparatuur wel. Ik hoorde ook een brom door de speakers maar ik wist niet wat ut was dus maar zo gelaten.
Maar kijk iig ff je aard gebeuren na. En probeer eens je pc ergens anders in huis te plaatsen wellicht dat ut helpt

suc6

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
Spice schreef op 22 February 2003 @ 14:55:

[netfilter]

wat is dat? en hoeveel kost het?
Da's een filter voor het net :P

Kun je halen voor € 10 - 15 ofzo bij de electroboer. Beschermd geloof ik ook tegen stroompieken.

IK heb er ook een, af en toe flikkert het licht wel eens en ik denk toch zo'n ding. Kan nooit kwaad. Toen er eens kortsluiting werd gemaakt hier was de zekering van dat ding ook door, terwijl de sluiting niet werd gemaakt na dat ding. Dus je krijgt ook een piek daardoor. En ik vind kortsluiting maken wel leuk >:)

Kun je niet eens een andere voeding proberen? Bijvoorbeeld die van je oude cely? :)

edit: Ik denk een move naar Casemodding & Electronica? Daar heb ik wel meer van dit soort topics gezien. Misschien kom je daar wat meer te weten :)

[ Voor 11% gewijzigd door pierre-oord op 22-02-2003 18:52 ]

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Spice

Spice

ik snap niet dat alleen yorin bij jou stoort dat zal wel puur de frequentie zijn die dat kanaal dan stoort ofzo?
Ik ben geen techneut. Ik zat ook aan zoiets te denken.
Kun je niet eens een andere voeding proberen?
Vrij nieuwe Chieftech, lijkt me stug, hoe weet je dat ik ooit een celly had >:)

• SEA Ninja
  • Niet online
Spice schreef op 22 februari 2003 @ 20:13:
[...]

Ik ben geen techneut. Ik zat ook aan zoiets te denken.

[...]
Vrij nieuwe Chieftech, lijkt me stug, hoe weet je dat ik ooit een celly had >:)
volgens mij halen ze ons door elkaar.. ik heb namelijk deze thread geopend en in mijn 1e post heb ik verteld dat ik een ouwe celeron 600 had..

maja die bak heb ik dus ingeruild bij mijn baas
en ik heb ook geen extra voeding hier in de buurt.... :/

ennuh mijn comp ergens anders plaatsen gaat ook niet erg makkelijk.. ik heb hier een computermeubel waarin al mijn shit staat, en de utp van chello komt ook maar net tot deze hoek. Verder hebben we hier niet erg veel ruimte, ja op mijn kamer zou nog kunnen, maar dan moeten we de utp door het hele huis leggen, door de muren enzo... :|

(hey kben lui hoor! :P)

Verwijderd

SEA Ninja schreef op 22 February 2003 @ 20:58:
[...]

volgens mij halen ze ons door elkaar.. ik heb namelijk deze thread geopend en in mijn 1e post heb ik verteld dat ik een ouwe celeron 600 had..

maja die bak heb ik dus ingeruild bij mijn baas
en ik heb ook geen extra voeding hier in de buurt.... :/

ennuh mijn comp ergens anders plaatsen gaat ook niet erg makkelijk.. ik heb hier een computermeubel waarin al mijn shit staat, en de utp van chello komt ook maar net tot deze hoek. Verder hebben we hier niet erg veel ruimte, ja op mijn kamer zou nog kunnen, maar dan moeten we de utp door het hele huis leggen, door de muren enzo... :|

(hey kben lui hoor! :P)
Je moet eens kijken of het scheelt als je de utp van chello eruit haalt. Een vriend van mij heeft dit probleem ook alleen met downloaden.

Suc6

• SEA Ninja
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 februari 2003 @ 10:58:
[...]

Je moet eens kijken of het scheelt als je de utp van chello eruit haalt. Een vriend van mij heeft dit probleem ook alleen met downloaden.

Suc6
Dat maakt echt nix uit, dat zou betekenen dat mijn computer altijd aan het downloaden is, zelfs als hij nog aan het booten is... 8)7

chello heeft er nix mee te maken dus.. ik denk dat het probleem in mijn voeding zit.. maja moet ik nog ff wat mee testen (maar ik ben een beetje lui :z )

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:27
Degene die het overklok-trucje probeerde: het maakt natuurlijk geen flikker uit of je 12x 166 of 15x 133 doet, dat komt allebei neer op 2 GHz... Dat heeft dan niet zo veel zin, of ligt het aan mij :?

Ik betwijfel of het truukje überhaupt werkt, maar wie niet waagt... probeer dus gewoon alléén de FSB te verhogen (of te verlagen, van mijn part) zodat de uiteindelijke snelheid anders wordt...

Enne... een aarddraad is zo bijgetrokken hoor :)

• SEA Ninja
  • Niet online
ESteg schreef op 23 February 2003 @ 12:28:
Degene die het overklok-trucje probeerde: het maakt natuurlijk geen flikker uit of je 12x 166 of 15x 133 doet, dat komt allebei neer op 2 GHz... Dat heeft dan niet zo veel zin, of ligt het aan mij :?

Ik betwijfel of het truukje überhaupt werkt, maar wie niet waagt... probeer dus gewoon alléén de FSB te verhogen (of te verlagen, van mijn part) zodat de uiteindelijke snelheid anders wordt...

Enne... een aarddraad is zo bijgetrokken hoor :)
hehe I know ik duidde alleen maar op de mp... na een misopvatting van iemand anders die dacht dat ik de mp liet staan op 15... wat dus niet de bedoeling was.
Ik ben nog wat aant klooien met alles ;)

over de aarde... tja ik heb hem al eens aangesloten op een geaard stopcontact, dat hielp niet.. maar het is inderdaad toch wel nodig dus ik zal ff een kabeltje gaan leggen... :7

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-07 14:35
Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 10:58:
[...]

Suc6
Maar haal de utp er eens uit en internet eens via de modem. Misschien dat je pc via de utp en chello-modem stoort op de (tv)kabel.

Als dat zo is zou ik eens bij Chello informeren of meer klanten dit probleem hebben.

• SEA Ninja
  • Niet online
La_Pazz schreef op 24 februari 2003 @ 12:30:
[...]

Maar haal de utp er eens uit en internet eens via de modem. Misschien dat je pc via de utp en chello-modem stoort op de (tv)kabel.

Als dat zo is zou ik eens bij Chello informeren of meer klanten dit probleem hebben.
nope... werkt niet

het zal toch aan frequencie moeten liggen van mijn pc.. dat die de kanalen stoort. dat zou dan moeten komen door of:
-de voeding, Antec Smartpower SL450P 450W
-processor, AMD Athlon XP 2400+
-fans? kheb 2 fans in voeding, 1 op cpu (Spiro Whisperrock III) en eentje op mijn Club 3d Radeon 9700
-misschien overige hardware, maar dit lijkt me onwaarschijnlijk

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Laat ik ook nog suggesties doen:

1) Is de kabel op de antenne-aansluiting goed afgeschermd?
Maak voor de zekerheid de antenne stekkers (aan beide kanten) open en controleer dat zowel de kern als de mantel goed contact maken met hun respectievelijk vlakken op de stekker.
2) Zit de TV kabel in een keten van splitters en/of signaal versterkers? Zo ja, probeer het eens zonder al die bende, dus direct de TV aan het kabelaansluitpunt hangen.
3) Zijn er SCART/S-video/audio/etc kabels op de TV aangesloten? Zo ja, trek ze er eens allemaal uit en kijk of het uitmaakt. Slecht afschermde kabels kunnen behulpzaam zijn bij het oppikken van storingen. Ze werken dan als een antenne.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Pagina: 1