Selfmade: 80->60 (vraagje)

Pagina: 1
Acties:

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Ik wist niet echt waar dit bij moest dus maar even een topic gestart.

Ik ben tamelijk gierig en lui(om naar de winkel te gaan). Nu heb ik dus met een kleine verkeershoedje en een paar stukken tupperware zo'n convertor gemaakt.
Op het ding heb ik een 80mm Enermax gezet. Nu heb ik dat ding er even op gelegd, en het koelt slechter dan het 60mm fanetje van amd...
Afbeeldingslocatie: http://www.juan.be/cpucool1.jpg

Enermax geeft in het bios 40°, standaard fan geeft 35° . Nu die convertor: waarbij moet ik oppassen? Hij is namelijk redelijk hoog, de hoek van de helling is redelijk zacht.

Wat kan ik doen voor meer airflow bij zo'n spul? Of is die enermax gewoon te slecht?

Verwijderd

Een trechter heeft drukverlies en daardoor windsnelheidsvermindering over je koelribben...

Mijn 60-80mm trechter is 2cm hoog met een afgerond vierkant flow-vorm.

• jvvv
als ik er vanboven kleine gaatjes in boor. Zal er niet war lucht meegezogen worden?

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

het kan ook zijn dat de standaard fan al meer airflow produceert dan je enermax fan. (staat de weerstand eraan wel goed?)

dat over drukverlies klopt wel trouwens. de meeste druk erin krijg je door de taps toelopende uiteinden 'in de wind' te steken maar dat is zo'n onzin op een heatsink :P

plaatje doe je zo btw:
Afbeeldingslocatie: http://www.juan.be/cpucool1.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Oxi op 15-02-2003 21:40 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

je kan natuurlijk ook je 60mm fan laten zitten en dan je shroud daar op vast maken en dan daarop weer je 80mm fan :P = dubbele airflow :)

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

casemodderpoel schreef op 15 februari 2003 @ 22:07:
je kan natuurlijk ook je 60mm fan laten zitten en dan je shroud daar op vast maken en dan daarop weer je 80mm fan :P = dubbele airflow :)
In theorie wel (nou ja, als ze beide dezelfde airflow leveren), maar in de praktijk is het verschil verwaarloosbaar... Terwijl je veel meer herrie hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door Steve op 15-02-2003 22:34 ]

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 16:42

Memendo

V4-power/Team BSD

casemodderpoel schreef op 15 februari 2003 @ 22:07:
Als die 60 MM nu al meer flow produceert dan die 80 MM en je gaat de 80 mm fan gebruiken als inlaat, dan zorg je er in preciepe dus voor dat de 60 mm te weinig aangevoerd krijgt.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Mijn ervaring is, je kunt beter geen fanadapter gebruiken dan wel 1.
Ook met fans groter dan je heatsink, gewoon die fan aan 1 punt op je heatsink bevestigen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

memendo schreef op 15 February 2003 @ 22:32:
[...]

Als die 60 MM nu al meer flow produceert dan die 80 MM en je gaat de 80 mm fan gebruiken als inlaat, dan zorg je er in preciepe dus voor dat de 60 mm te weinig aangevoerd krijgt.
dat zegt niks, alleen de kracht waarmee de lucht over de HSF blaast is lager met een 80mm + shroud t.o.v. een 60mm omdat ie nou eenmaal verder weg zit, dat wil niet zeggen dat je de luchtdruk niet kunt verhogen met die opstelling die ik bedacht heb. alleen het wordt idd wel een herrie.

moet je voor de gein een Alpha8045 van een 120mm-80mm shroud voorzien :P

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• jvvv
Stel ik plaats 2 enermaxjes juist achter elkaar. Gaat dat wat helpen? of vern**ken ze elkaar? En heeft iemand een idee of gaatjes zouden helpen?

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

:z
Jupiler schreef op 15 February 2003 @ 22:30:
[...]

In theorie wel (nou ja, als ze beide dezelfde airflow leveren), maar in de praktijk is het verschil verwaarloosbaar... Terwijl je veel meer herrie hebt.
Pagina: 1