Toon posts:

Club3D Radeon9700 ==>9700 Pro

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor nog een topic, maar ik heb een vraag specifiek over de Club3D 9700 (niet-pro)

Ik heb net de tools gedownload die volgens mij nodig zijn om mijn kaart naar een 9700 Pro te flashen (of iig de kloksnelheden te kunnen tweaken richting de Pro).

van www.3dchipset.com heb ik de ati flash utility (atiflash.zip) en een bios speciaal voor mijn kaart (97npClub.zip) gedownload.
Aangezien ik wel wat veiligheid wil hebben voordat ik ga flashen, ben ik ook nog op zoek naar een (origineel) bios om hem terug te flashen mocht het fout gaan....
Op de site van Club3D heb ik deze echter niet kunnen vinden.

hier zijn dus mijn vragen:

<ul>
<li> Hoe kom ik aan een originele bios
<li> Heeft iemand ervaring met het flashen van <b>specifiek</b> deze kaart, met deze bios
<li> Heb ik in het lijstje hierboven iets belangrijks/essentieels gemist
</ul>

Alvast bedankt voor de reacties.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 23:06 . Reden: tikfoutjes :P ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

maakt je flashprog niet automatisch een backup voor het flashen?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de readme erop nagelezen, en daar staat er niks over... Ik ga er dus eigenlijk vanuit dat hij hem gewoon overschrijft...

edit:

Ik heb ergens anders gelezen dat het wel met dat flashprogje kan.. moet gewoon andere "flags" gebruiken...

wordt volgens mij op je dos-scherpje uitgelegd als je atibios.exe runt...

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 00:14 ]

Verwijderd

huh, het enige verschil is toch de kloksnelheid?

Zet je 9700 op 324 MHz ipv 275 MHz en het geheugen op 310 MHz ipv 270 MHz en alleen de software zal er een non-pro van bakken: de prestaties zouden echt identiek moeten zijn aan die van een pro.

• Skybiker
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-06 03:49
kan daar niet downloaden zodra ik wil downen wordt ik naar home page gestuurd

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
@Mikado - Dat is de reden van de bios-flash.. met het huidige bios kan ik de snelheden niet tweaken... Deze nieuwe bios "unlocked" dat.

@rappejap - Klopt inderdaad... je wordt op een of andere manier altijd naar de homepage gestuurd.

het volledige adres was: http://www.3dchipset.com/files/bios/ati/97npClub.zip

maar vanaf de homepage gewoon op "bios-files" klikken, en dan rechtsonder naar ATI..

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 23:45 ]

• Skybiker
Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 23:43:
@Mikado - Dat is de reden van de bios-flash.. met het huidige bios kan ik de snelheden niet tweaken... Deze nieuwe bios "unlocked" dat.

@rappejap - Klopt inderdaad... je wordt op een of andere manier altijd naar de homepage gestuurd.

het volledige adres was: http://www.3dchipset.com/files/bios/ati/97npClub.zip

maar vanaf de homepage gewoon op "bios-files" klikken, en dan rechtsonder naar ATI..
heb ik ook al geprobeert maar weer het zelfde

iRacing Profiel

• Skybiker
rappejap schreef op 15 February 2003 @ 00:23:
[...]

heb ik ook al geprobeert maar weer het zelfde zodra ik op download druk gelijk weer naar hun hompage snap er niks meer van

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
raar.. werkt bij mij wel... je kan nog proberen om op deze linkt te "rechts-klikken" en dan "save target/file as"

http://www.3dchipset.com/files/bios/ati/97npClub.zip

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 00:33 ]

Verwijderd

Het geheugen van een non pro is dat nou even snel als van een pro? een pro is dacht ik 2,8ns en een 9500 is dacht ik 3,6ns

Verwijderd

van de non pro en de pro is het geheugen even snel, alleen de clocksnelheid is anders, bij de non pro is deze dmv de bios gelocked..

Wil je die overclocken dan zul je eerst de bios moeten flashen en dan kun je de kaart overclocken.. ik heb zelf ook een Club3D Radeon9700 nonpro en die wil ik binnenkort ook gaan flashen.. het enigste probleem is nog mijn 300Watt voeding toen ik em namelijk geen overclocken viel mijn systeem in 1 keer uit, hoogstwaarschijnlijk door te weinig voeding..

• Skybiker
Verwijderd schreef op 15 februari 2003 @ 10:57:
van de non pro en de pro is het geheugen even snel, alleen de clocksnelheid is anders, bij de non pro is deze dmv de bios gelocked..

Wil je die overclocken dan zul je eerst de bios moeten flashen en dan kun je de kaart overclocken.. ik heb zelf ook een Club3D Radeon9700 nonpro en die wil ik binnenkort ook gaan flashen.. het enigste probleem is nog mijn 300Watt voeding toen ik em namelijk geen overclocken viel mijn systeem in 1 keer uit, hoogstwaarschijnlijk door te weinig voeding..
ook ik heb een 300 wat voeding heb er geen problemen mee
is wel een hele zware
had er eerst een icute super silent inzitten woog maar de helft van deze
was ook in 2 weken doorgebrand

iRacing Profiel

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

rappejap schreef op 15 februari 2003 @ 11:44:
[...]

is wel een hele zware
het gewicht zegt wel iets maar niet bijster veel...

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• Skybiker
casemodderpoel schreef op 15 February 2003 @ 12:04:
[...]

het gewicht zegt wel iets maar niet bijster veel...
denk van wel heeft vel zwaardere speol

iRacing Profiel

• Skybiker
Verwijderd schreef op 15 februari 2003 @ 00:33:
raar.. werkt bij mij wel... je kan nog proberen om op deze linkt te "rechts-klikken" en dan "save target/file as"

http://www.3dchipset.com/files/bios/ati/97npClub.zip
ook al geprobeert werkt ook al niet
hebben jullie ook nog alternatieven voor mij
thnx

iRacing Profiel

Verwijderd

rappejap schreef op 15 February 2003 @ 11:44:
[...]

is wel een hele zware
heb je je kaart overclocked dan? want je vraagt om de geflashte BIOS dus ik neem aan dat je de kaart dus nog niet getweaked hebt, hoe weet je dan of hij het wel trekt!

• Skybiker
je hebt hellemaal gelijk moet daar nog achter komen
maar ik had eerst 1 of andere goedkoope 300 wat en met alles in mij kast brande die al vrij snel door gaf ook problemen met overclocken proc.
heb nu een betere kwaliteit en nog nergens last van
maar kan nog komen als ik naar jou luister.

iRacing Profiel

• DF1eCH
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 14:06
Hee, ik heb iets vaags.. Ik heb mijn radeon 9700 van club 3d uit de doos (gesealde doos) gehaald , ingebouwd en geinstalleerd en alle programma's geven aan dat hij op 325 core en 300 memory (600) loopt. is dit normaal?ik vind het maar errug vaag zo..

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 14 februari 2003 @ 23:00:

[KNIP]
Hoe kom ik aan een originele bios
[KNIP]
Als je ATIFLASH.exe /? runt, dan krijg je een lijstje met opties. Daar zit ook de optie tussen om de huidige BIOS van je videokaart uit te lezen.. Ik weet alleen de optie niet uit mijn hoofd.

Dan krijg je dus iets als:

A:\>atiflash -s C3DBCKP.ROM

Waarbij die '-s' maar een voorbeeld is, omdat ik de juiste letter niet weet. De naam die je aan de backup geeft, die mag je helemaal zelf verzinnen, maar hou het wel op een 8.3 naam. Aangezien alle ATi BIOS'en .ROM zijn moet je de backup van je originele videokaart BIOS ook maar .ROM noemen.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
DF1eCH schreef op 15 februari 2003 @ 23:51:
Hee, ik heb iets vaags.. Ik heb mijn radeon 9700 van club 3d uit de doos (gesealde doos) gehaald , ingebouwd en geinstalleerd en alle programma's geven aan dat hij op 325 core en 300 memory (600) loopt. is dit normaal?ik vind het maar errug vaag zo..
Heb je misschien een 9700 Pro gekregen? dan zou ik niet klagen :P

@Jumpstart

bedankt voor de tip.. ik had al een vermoeden dat het zo zou werken, maar ik ben erg blij met de bevestiging!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2003 00:03 ]

• DF1eCH
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 14:06
ik d8 idd ook in eerste instantie dat het een pro was maar volgens mij loopt een pro toch op 310(620) MHz geheugen klok? maar mij hoor je er ook niet over klagen :p

Verwijderd

huh ik heb een bin bestand gedownload

Ik voer in:

atiflash -f -p a:\97npclub.bin

Echter hij pakt um niet wat doe ik fout?

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
'k heb geprobeerd om mijn Radeon9700 op de Pro snelheid te laten draaien, maar ik kreeg allemaal vage vlekken op m'n scherm (dus te ver overclocked), maar de Pro en non-pro zijn toch hetzelfde, behalve de kloksnelheid en bios?? Of ligt dat aan een te lichte voeding ofzo (300W, binnenkort 430W).

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 00:46:

Ik voer in:

Heb je een aparte dos-boot floppy gemaakt?

Eerst floppy maken, daar de flashutil en de nieuwe bios opzetten.

Opnieuw opstarten in dos (vanaf de diskette dus), en dan het commando opnieuw runnen

en voor _Mo_:

het lijkt mij toch eigenlijk wel logisch dat er toch wel _iets_ verschil tussen de 9700 en 9700 Pro zit...
misschien is een 9700 eigenlijk een 9700 Pro met een productiefouten, waardoor hij de hogere kloksnelheden niet aankan (zelfde manier waarop CPU's worden geklokt, aan de hand van "stabielheid" op verschillende snelheden)

gewoon rustig aan opklokken, en kijken wat hij doet..

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2003 02:42 ]

Verwijderd

Ik start met een win98 flop en ram daarna die andere diskette erin maar no result!

• Skybiker
ook ik kom er maar niet uit
zou het fijn vinden als iemand een bios en een flash protgama naar me toe wil mailen
heb echt zelf al van alles geproberd als ik het wil downloaden krijg ik het niet of wordt naar een andere pagina gestuurd e.d
nu heb ik wel iets gedownd maar weet niet zeker of het de goede bios is
ik heb een club3d 9700

iRacing Profiel

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 09:05:
Ik start met een win98 flop en ram daarna die andere diskette erin maar no result!
als het goed is kun je booten van de flash floppy.. zo niet kun je het idd met een windows opstartdisk proberen en lukt dat niet dan moet je even naar je bootvolgorde kijken in je bios.. zet daar floppy op 'first'...

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 12:05

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 09:05:
Het is niet slim om twee verschillende floppen te gebruiken omdat COMMAND.COM (het DOS OS) niet in het geheugen geladen wordt en continu van de flop wordt gelezen. Als je dus de andere diskette erin doet (met je flashproggie en BIOS) kan je computer het besturingssysteem niet meer vinden waardoor het sommige belangrijke functies niet meer kan uitvoeren.
Probeer een zo kaal mogelijke bootflop te maken met daar alles op wat je nodig hebt.
Verkenner -> Diskette formatteren -> MS-DOS opstartdiskette maken. Zo maak je een minimale bootflop waar je alleen nog maar het BIOS + flasher op hoeft te zetten.

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• EfBe
  • Niet online
onzin, command.com is de commandinterpreter waar je naar zit te kijken als je C:\_ ziet. Die is op dat moment geladen. Het is geen amiga waar je voor elk commando een file moest laden :)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Verwijderd

juist :), men doet het in de forums op de manier zoals ik het doe echter ik blijk misschien een tiypfout of zo te maken?

• Sn0wblind
  • Laatst online: 23-05 08:15
Ik wil mijn 9700 non pro ook ombouwen naar een pro maar daarvoor meot ik eerst zeker weten of hij zover geklokt kan worden.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Command.com wordt alleen herladen indien een proces gecrashed is en/of de interpreting functie overgenomen had.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 februari 2003 @ 00:46:

Ik voer in:

moet zijn atiflash -f -p 0 a:\97npclub.bin <-- DAT RONDJE NA DE P IS EEN "NUL"

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2003 16:39 ]

Verwijderd

Dus:
wat heb je nodig:
1. het flashprogramma http://www.3dchipset.com/bios/ati/flash/index.php
2. een bios zonder LOCK http://www.3dchipset.com/bios/ati/warp11/index.php
wat moet je doen:
1. zet de .bin en het flashprogramma op je HD in de root
2. start op met een bootflop
3. ga naar de hd waar de .bin en flash in de root staan
4. type atiflash -s 0 9700std.bin (atiflash maakt nu een .bin van je huidige bios)
5. type atiflash -f -p 0 97npclub.bin (je bios wordt geflashed met 97npclub.bin)
Als alles goed is gegaan heb je nu geen lock meer op je kaart en kun je oc'en
Voordeel (vind ik) van het plaatsen van die 2 files op een hd is dat de hd betrouwbaarder is dan de flop (stel je voor: tijdens het flashen begint je diskdrive te kreunen en krijg je een melding dat je floppy niet gelezen kan worden!! en dan?)
Post ook even je resultaten met de Club3D, ben wel benieuwd. Mijn 9700NP heeft infineon 3.6 chippies, dus die gaat theoretisch tot 277. een PRO heeft volgens mij ander geheugen, heb al gelezen over kaarten met samsung 2.8...
6.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 16 februari 2003 @ 16:54:
[...]

wat moet je doen:
1. zet de .bin en het flashprogramma op je HD in de root
2. start op met een bootflop
3. ga naar de hd waar de .bin en flash in de root staan
4. type atiflash -s 0 9700std.bin (atiflash maakt nu een .bin van je huidige bios)
5. type atiflash -f -p 0 97npclub.bin (je bios wordt geflashed met 97npclub.bin)

[...]
Actie #1 is vrij nutteloos als je HD bestandssysteem NTFS heeft, want dat valt niet te lezen wanneer je DOS opstart van een standaard bootfloppy!

Een BIOS van een Radeon 9x00 is toch maar 50 kilobyte, dus zet het gewoon op diskette., dat moet makkelijk passen. Ook het opslaan/backuppen van je origineel BIOS moet makkelijk passen op diskette.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

JumpStart schreef op 16 February 2003 @ 16:58:
[...]

Actie #1 is vrij nutteloos als je HD bestandssysteem NTFS heeft, want dat valt niet te lezen wanneer je DOS opstart van een standaard bootfloppy!

Een BIOS van een Radeon 9x00 is toch maar 50 kilobyte, dus zet het gewoon op diskette., dat moet makkelijk passen. Ook het opslaan/backuppen van je origineel BIOS moet makkelijk passen op diskette.
Klopt helemaal, ik heb echter altijd een FAT32 partitie van 1 gig vrij en vertrouw liever op m'n HD dan op een Floppy.
Qua passen zal het geen probleem zijn, maar ik heb al zo vaak iets op floppy gezet en regelmatig bleek de data later corrupt. vandaar...

Verwijderd

dism

Het is gelukt

thenx!

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 00:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het morgen eens proberen... even een paar verse floppies kopen, wat ik geloof dat ALLE diskettes die ik nog heb liggen allemaal corrupt zijn... :( }:O

Laurenshof, als je resultaten hebt, wil je ze laten weten, kunnen we gaan vergelijken..

ps... is het wellicht slim om wat heatsinkjes op de geheugenchippies te plakken met wat arcticsilver? als het idd ander geheugen is dat er op zit is dat misschien voor de stabielheid wel prettig.. toch?

edit:

en nu we het toch over heatsinkjes hebben... op de onderkant van de kaart, vlak bij de (normale) monitorplug, zit een metalen plaatje (ik vermoed een heatspreader) die ook behoorlijk warm wordt (even warm als de geheugenchippies gok ik)...

wat is dit, en is het wellicht ook slim om dit extra te koelen?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 00:58 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 00:41:
en nu we het toch over heatsinkjes hebben... op de onderkant van de kaart, vlak bij de (normale) monitorplug, zit een metalen plaatje (ik vermoed een heatspreader) die ook behoorlijk warm wordt (even warm als de geheugenchippies gok ik)...

wat is dit, en is het wellicht ook slim om dit extra te koelen?
Je kunt het beste de Zalman VGA cooler kopen.. dat is passive koeling en maakt dus geen geluid en het koelt alles, de gehele kaart!

Nadeel is alleen dat het wel een extra PCI slot in beslag neemt, qua ruimte..

tot hoe ver kun je de Club3D non pro clocken dan?
Want ik hoor steeds verschillende verhalen.. de een zegt dat er exact hetzelfde geheugen wordt gebruikt als de pro en andere zeggen weer dat de pro ander geheugen gebruikt..

Dus graag iemand die zijn kaart al heeft overclocked.. geen speculaties..

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 01:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
je bedoelt de ZALMAN ZM80A-HP?

ziet er goed uit, maar mijn systeem maakt al dermate veel herrie, dat die radeon er echt niet bovenuit komt... en €26,- voor een vid-koeler vindt ik ook weer zoiets..
hmmzz.. zal eerst eens kijken wat een zooitje mem-heatsinkjes kost..

edit:... of zoals het een echte tweaker betaamt... Ik zaag ze uit een oude cpu-heatsink :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 01:46 ]

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ja, vinden je chippies leuk als ze een lading uitsteeksels van 3CM aan zich geplakt krijgen :o :+

Forget your fears...
...and want to know more...

• ^Mo^
Verwijderd schreef op 17 februari 2003 @ 01:02:
[...]

Je kunt het beste de Zalman VGA cooler kopen.. dat is passive koeling en maakt dus geen geluid en het koelt alles, de gehele kaart!

Nadeel is alleen dat het wel een extra PCI slot in beslag neemt, qua ruimte..

tot hoe ver kun je de Club3D non pro clocken dan?
Want ik hoor steeds verschillende verhalen.. de een zegt dat er exact hetzelfde geheugen wordt gebruikt als de pro en andere zeggen weer dat de pro ander geheugen gebruikt..

Dus graag iemand die zijn kaart al heeft overclocked.. geen speculaties..
Ik weet niet of dit voor alle kaarten hetzelfde is, de ene kaart kan natuurlijk ietsje verder als de andere.
Zonder vage effecten:
Core clock: 294.75 MHz
Mem clock: 283.50 MHz

Paar vage effecten, niet erg schokkend:
Core clock: 297.00 MHz
Mem clock: 288.00 MHz

Als ik m'n memory hoger dan 288 MHz zet gaat het compleet fout (paarse vlekken op het scherm e.d.)
De vage effecten die ik op z'n max had was vooral dingen als vage schaduw blokken, en ook dat er objecten door personen heen lijken te gaan. Maar 294.75/283.50 werkt prima zonder enige nare effecten, en 200 3DMarks meer (3DMark03) :) Wellicht dat jij ietsje verder zou kunnen, misschien ook wel minder, geen idee.

edit:
Ik heb trouwens Rage3D gebruikt voor het overclocken

[ Voor 4% gewijzigd door ^Mo^ op 17-02-2003 17:26 ]

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Verwijderd

Topicstarter
Aetje schreef op 17 February 2003 @ 04:38:
Ja, vinden je chippies leuk als ze een lading uitsteeksels van 3CM aan zich geplakt krijgen :o :+
Ja toch? of mis ik nou weer iets..... :?

Verwijderd

_Mo_ schreef op 17 February 2003 @ 17:24:
[...]

Ik weet niet of dit voor alle kaarten hetzelfde is, de ene kaart kan natuurlijk ietsje verder als de andere.
Zonder vage effecten:
Core clock: 294.75 MHz
Mem clock: 283.50 MHz

Paar vage effecten, niet erg schokkend:
Core clock: 297.00 MHz
Mem clock: 288.00 MHz

Als ik m'n memory hoger dan 288 MHz zet gaat het compleet fout (paarse vlekken op het scherm e.d.)
De vage effecten die ik op z'n max had was vooral dingen als vage schaduw blokken, en ook dat er objecten door personen heen lijken te gaan. Maar 294.75/283.50 werkt prima zonder enige nare effecten, en 200 3DMarks meer (3DMark03) :) Wellicht dat jij ietsje verder zou kunnen, misschien ook wel minder, geen idee.

edit:
Ik heb trouwens Rage3D gebruikt voor het overclocken
Dat zijn wel droevige resultaten! Ik kon na het flashen van de herc9700 pro op mijn connect3D opeens 20/20 verder overklokken om te eindigen op 365/337, dus ik denk dat de timings in die bios te strak zijn om fatsoenlijk over te klokken. 337/310 is voor de meeste kaarten een makkie om te halen.
Heeft de kaart hynix mem? Ik zou dan nl gewoon eens die herc9700np warp bios flashen.

• ^Mo^
Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 01:27:
[...]

Dat zijn wel droevige resultaten! Ik kon na het flashen van de herc9700 pro op mijn connect3D opeens 20/20 verder overklokken om te eindigen op 365/337, dus ik denk dat de timings in die bios te strak zijn om fatsoenlijk over te klokken. 337/310 is voor de meeste kaarten een makkie om te halen.
Heeft de kaart hynix mem? Ik zou dan nl gewoon eens die herc9700np warp bios flashen.
Geen idee wat voor memory erop zit, kan ik dat met een of ander progje bekijken? Of moet ik daarvoor op de kaart gaan kijken?

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
rappejap schreef op 16 februari 2003 @ 11:21:
ook ik kom er maar niet uit
zou het fijn vinden als iemand een bios en een flash protgama naar me toe wil mailen
heb echt zelf al van alles geproberd als ik het wil downloaden krijg ik het niet of wordt naar een andere pagina gestuurd e.d
nu heb ik wel iets gedownd maar weet niet zeker of het de goede bios is
ik heb een club3d 9700
Laat me raden, je gebruikt Opera als browser? Daar lukt het mij ook niet mee.
Ga ik met IE6 naar die link dan kan ik m wel saven oftewel mocht je al met opera werken oid probeer dan eerst eens wat andere alternatieven voor je hier gaat blaten dat het niet wil.
Werk je wel met ie6 oid dan sorry voor mijn geblaat :)

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
I krijg ze met opera gewoon te pakken hoor... alhoewel mijn opera zich als IE identificeert...

Verwijderd

_Mo_ schreef op 18 februari 2003 @ 01:39:
[...]

Geen idee wat voor memory erop zit, kan ik dat met een of ander progje bekijken? Of moet ik daarvoor op de kaart gaan kijken?
Geen idee of het met software kan, maar je kan idd gewoon op de chipjes kijken. de laatste nummers geven meestal de snelheid van de chips aan.
ik heb hynix dat eindigd op 3,6 dus is 3,6 ns geheugen.
1000/3,6= 278 moet het dus kunnen lopen. Dat loopt nu echter op 337mhz ofwel 3 ns.
Het hynix 3,6 ns geheugen klokt overigens verder over dan de infinion 3,3ns. Dit haalt af en toe de 300 niet eens.

Verwijderd

jaaaaaaaa probleempje mijn lievelingspel Comanche 4 laat zich wel installen maar niet spelen! BLijft hangen op het startscherm :(
Ook na herinstallatie van drivers + OS

Verwijderd

En hoever kan je gaan?
Ik zit nu op 295/280, zit met ram aan m'n tax denk ik...

Verwijderd

_Mo_ schreef op 18 februari 2003 @ 01:39:
[...]

Staat gewoon op de chippies: Mijn Club3D 9700NP heeft infineon 3.6, dus theoretisch zou het bij 277 op moeten houden, 280 loopt nu nog goed, denk dat ik eerst de grens van de core ga zoeken, staat nu op 295 en draait vooralsnog redelijk goed.

Verwijderd

295/285 is max anders krijg ik rare dingen in mijn beeld
Rare is wel dat als ik mijn kast opentrek ik wat hoger kan, zal dus wel een koelprobleem zijn.
En het aansluistekkertje op mijn kaart ( die extra ) wordt warm!

• porn*
  • Laatst online: 17-08 14:22

porn*

...take on the world!

Hebben jullie een OC-bios geflashed dat ook voor jullie geheugen geschreven is? Ik had de hacked Hynix en kan nu met de hacked Infineon veel verder komen!

Bnet pindle#2913

Verwijderd

Topicstarter
whoah.. stapje terug...

welke bios is voor welk geheugen?

I heb Infineon erop zitten, en heb een bios van Warp11 klaar liggen (volgens my speciaal voor de club3d np).. is dit volgens jou (porn) een goede combi? of moet ik een andere hebben..?

Verwijderd

nee warp11 is goed heeft niets met je geheugen te maken.. die warp11 werkt prima met de club3D kaarten..

• porn*

porn*

...take on the world!

Nee dat is dus niet zo! Ok, het WERKT wel, maar ik haal met die BIOS een veel lagere score en kan m'n geheugen ook nog eens TOTAAL niet ver krijgen (max 310 Mhz ofzo, terwijl ik nu dik over de 340 ga). Kijk voor de goede BIOS eens in deze thread: -= Radeon Topic - Deel 64 =-

In mijn post daar staat een link. De BIOS is op zich identiek, maar verschillende typen geheugen hebben ook verschillende timings, en die van Hynix zijn bij mij dus TOTAAL niet efficient.

[ Voor 27% gewijzigd door porn* op 19-02-2003 13:19 ]

Bnet pindle#2913

Verwijderd

werkte bij mij goed
Draait nu lekker hier :p

Verwijderd

Ik heb sinds 2 dagen de club radeon 9700 non pro vers van de pers en heeft het geheugen van infineon 3.3.

Mijn vraag is dit kan dus standaard op 300 lopen???

Verwijderd

Topicstarter
@porn

Jij hebt het toch over het flashen van een 9500 naar een 9700?

Ik heb het hier over een 9700 non-pro van Club3D.. in die thread op Warp11 waar jij naar verwijst gaat het ook over 9500 kaarten.. Gaat je verhaal hier ook op?

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 10:57:
Dat is dus niet waar. :7

Zoals SuperStroker zelf al aangeeft zit er 2,86ns geheugen op de 9700Pro en zit er (doorgaans) 3,6ns geheugen op de gewone 9700 (dus de non-pro). Een enkele uitzondering daargelaten, want er zijn ook 9700s met 3,3ns geheugen.

Natuurlijk zit er ook de bioslock in de 9700, maar die begrenst voornamelijk de core aangezien die het meeste overklokpotentieel heeft en met gemak vaak op hoge snelheden wil draaien.

Het 3,6 geheugen aan de andere kant, begrenst zichzelf van nature al, omdat het een theoretische max van 277,7 Mhz heeft. De ene 9700 kan met gemak overgeklokt worden naar 300, terwijl een ander misschien nog maar net de 285 Mhz haalt. Een 9700 met 3,3ns zou dus minder moeite moeten hebben met overklokken, omdat-ie 303 Mhz als theoretische max heeft.

Dus ook al heb je de kaart via de bios geflashed, dan is het nog geen garantie dat ook het geheugen zonder problemen dezelfde kloksnelheden als een 9700Pro kan halen.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• porn*

porn*

...take on the world!

Verwijderd schreef op 19 februari 2003 @ 14:25:
@porn

Jij hebt het toch over het flashen van een 9500 naar een 9700?

Ik heb het hier over een 9700 non-pro van Club3D.. in die thread op Warp11 waar jij naar verwijst gaat het ook over 9500 kaarten.. Gaat je verhaal hier ook op?
Nee ik heb het over het sowieso flashen van je videokaart BIOS. Ik heb een Pro en is dus sowieso niet naar een 9700 te flashen (door de afwijkende PCB layout). Maar ik heb wel de ervaring dat mijn kaartje minder presteerde en ook minder goed klokte als ik een overklokbios flashte (verschil zou in principe maar 1 bitje moeten zijn) als je dus een BIOS flasht die origineel voor een ander type geheugen was.
De timings zijn dan net iets anders, bij de een is het geen probleem en maakt het niks uit qua snelheid of oc, bij mijn kaart met Infineon chips dus wel degelijk: de Hynix versie draait minder snel en is minder hoog te clocken.

Dus als jij een 9700 hebt die je wilt oc-en, en dus een oc-BIOS moet flashen, moet je er goed op letten wat voor geheugen je hebt, en dat je nieuwe BIOS ook voor dat geheugen geschreven is.

Bnet pindle#2913

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:46
Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 16:07:
jaaaaaaaa probleempje mijn lievelingspel Comanche 4 laat zich wel installen maar niet spelen! BLijft hangen op het startscherm :(
Ook na herinstallatie van drivers + OS
Updates gedownload voor comanche 4? Hij blijft namelijk hangen met bijna alle ati kaarten vanaf de 8500. Heb het zelfde gehad met mijn Hercules 8500 AIW en mijn nieuwe club3d 9700. Update draaien en klaar. (mits je een origineel hebt of een goede backup)

Verwijderd

Topicstarter
bekijk ook eens deze thread.. speciaal voor 9700NP kaarten

http://www.rage3d.com/boa...80d0636&threadid=33667164

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-08 13:23

Thorne

Forrester

Aardige thread daar bij rage3d!

Als ik het goed heb moet ik dus nu op zoek naar een Club3D Pro BIOS ipv die modded Warp11 BIOS.

Ik heb een Club3D 9700 nonpro met Infineon Chippies (3.6ns) en moet dus nu op zoek naar een Club3D 9700 Pro bios...

Resultaten post ik binnenkort!

>specs<

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
porn schreef op 19 February 2003 @ 15:16:
[...]

Nee ik heb het over het sowieso flashen van je videokaart BIOS. Ik heb een Pro en is dus sowieso niet naar een 9700 te flashen (door de afwijkende PCB layout). Maar ik heb wel de ervaring dat mijn kaartje minder presteerde en ook minder goed klokte als ik een overklokbios flashte (verschil zou in principe maar 1 bitje moeten zijn) als je dus een BIOS flasht die origineel voor een ander type geheugen was.
De timings zijn dan net iets anders, bij de een is het geen probleem en maakt het niks uit qua snelheid of oc, bij mijn kaart met Infineon chips dus wel degelijk: de Hynix versie draait minder snel en is minder hoog te clocken.

Dus als jij een 9700 hebt die je wilt oc-en, en dus een oc-BIOS moet flashen, moet je er goed op letten wat voor geheugen je hebt, en dat je nieuwe BIOS ook voor dat geheugen geschreven is.
Weet je ook toevallig of deze regel ook opgaat voor de pro versie, want ik heb een C3D met Hynix chippies deze klokt er zwaar zuigend: 364/324, vooral dat geheugen man, het zou zogenaamd 2,8ns moeten zijn, nou ik heb kaarten waarop 3,5ns stond nog beter zien klokken :(

• spokey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 07:56
Heb jij dan ook een bench gedraaid met de verschillende biosen, mischien kun je de Hynix bios niet zover overclocken als de infineon maar presteerd hij door de agressievere timings beter.

Meer Hz vs Optimale timings lijkt mij een interesante test, het zou mij namelijk niet verbazen dat pure Hz het niet wint van betere timings.

MHI SCM60ZS-W, 1x SRK35ZS-WF, 2x SRK25ZS-WF

• Carel
spokey schreef op 20 February 2003 @ 10:51:
Heb jij dan ook een bench gedraaid met de verschillende biosen, mischien kun je de Hynix bios niet zover overclocken als de infineon maar presteerd hij door de agressievere timings beter.

Meer Hz vs Optimale timings lijkt mij een interesante test, het zou mij namelijk niet verbazen dat pure Hz het niet wint van betere timings.
Hynix bios???... das het merk geheugen :?

• spokey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 07:56
De bios die hoord bij kaarten met Hynix of Infineon geheugen, duh :)

MHI SCM60ZS-W, 1x SRK35ZS-WF, 2x SRK25ZS-WF

• Carel
spokey schreef op 20 February 2003 @ 11:32:
De bios die hoord bij kaarten met Hynix of Infineon geheugen, duh :)
Volgens mij zit er geen verschil tussen een C3D bios met infineon od Hynix lijkt mij :?

• porn*

porn*

...take on the world!

Carel schreef op 20 February 2003 @ 13:15:
[...]

Volgens mij zit er geen verschil tussen een C3D bios met infineon od Hynix lijkt mij :?
Bij de 9500 Pro is dat iig ZEKER wel het geval! Denk bij de 9700 ook.

Bnet pindle#2913

• Thorne

Thorne

Forrester

Ik heb net een beetje vage bios gevonden bij omegadrivers... volgens die gast is het een originele ATI 9700 Pro BIOS versie 8004 met Samsung chippies. Ik heb er alleen een hard hoofd in... eigenlijk zoek ik gewoon een Club3D 9700 Pro BIOS met infineon chippies...

>specs<

• Skybiker
Occy74 schreef op 18 February 2003 @ 01:45:
[...]
Laat me raden, je gebruikt Opera als browser? Daar lukt het mij ook niet mee.
Ga ik met IE6 naar die link dan kan ik m wel saven oftewel mocht je al met opera werken oid probeer dan eerst eens wat andere alternatieven voor je hier gaat blaten dat het niet wil.
Werk je wel met ie6 oid dan sorry voor mijn geblaat :)
werk inderdaad met ie6
maar vindt het geen geblaat je doet tenminste je best om te helpen toch
probeer het elke dag maar steeds het zelfde snap er ook niks van nog nooit zoiets gehad

iRacing Profiel

Verwijderd

Carel schreef op 20 February 2003 @ 10:00:
[...]

Weet je ook toevallig of deze regel ook opgaat voor de pro versie, want ik heb een C3D met Hynix chippies deze klokt er zwaar zuigend: 364/324, vooral dat geheugen man, het zou zogenaamd 2,8ns moeten zijn, nou ik heb kaarten waarop 3,5ns stond nog beter zien klokken :(
Zoals mijn kaart: 365/337 maar das met een hercules 9700 np bios. daar kon ik 20/20 verder mee klokken dan de originele connect3D 9500 bios.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 00:09:
[...]

Zoals mijn kaart: 365/337 maar das met een Warp hercules 9700 np bios. daar kon ik 20/20 verder mee klokken dan de originele connect3D 9500 bios.

• Thorne

Thorne

Forrester

Is er iemand die zijn Club3D 9700Pro kaartje (het liefst met infineon chippies) wil hosten ergens? Of naar mij wil mailen, dan host ik hem wel...

Ik zoek me een zakbreuk naar die bios... wellicht heeft iemand een biosdump gemaakt en kan mij (en anderen) blij maken.

bvd

>specs<

• Carel
Verwijderd schreef op 21 februari 2003 @ 00:09:
[...]

Zoals mijn kaart: 365/337 maar das met een hercules 9700 np bios. daar kon ik 20/20 verder mee klokken dan de originele connect3D 9500 bios.
Heb ook al een andere bios geprobeerd van een saphire/crucial(hielp niks), lijkt gewoon alsof deze kaart hardwarematig op zijn einde zit :'(

Verwijderd

Ik heb de 9700 non pro en heb net rage 3d tweak gedownload,nou geeft die aan bij settings overclock default is 324 core en 297 mem dat is toch hoger dan een normale 9700?????

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 februari 2003 @ 16:55:
Ik heb de 9700 non pro en heb net rage 3d tweak gedownload,nou geeft die aan bij settings overclock default is 324 core en 297 mem dat is toch hoger dan een normale 9700?????
Wel heel toevallig dat jij en een andere user precies hetzelfde hebben op hetzelfde moment...

vage connect3D 9700

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-08 15:58
Ik heb mijn club3d radeon 9700 nu @ 335.25/315 lopen ipv standaard en ik heb geen last van artifacts :?
En trouwens liep me radeon 9700 standaard uit doos 324/297 en dat is niet de standaard volgens ati.
Dus wat club3d allemaal aan het uitspoken is :P

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Waarom editten jullie je bios dump niet met radedit ? Daar kan je ook je bios clocks vastleggen net als bij de nvidia kaarten.
Ik weet niet of je ook de 9700 PRO ID erin kunt zetten.

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• -The Jackal-
  • Laatst online: 22-07 22:00
Je moet nog een nummer (welke kaart) aangeven dus: atiflash -f 0 -p a:\97npclub.bin zo zou het moeten lukken dan

Verwijderd

gfo schreef op 22 February 2003 @ 00:16:
Ik heb mijn club3d radeon 9700 nu @ 335.25/315 lopen ipv standaard en ik heb geen last van artifacts :?
En trouwens liep me radeon 9700 standaard uit doos 324/297 en dat is niet de standaard volgens ati.
Dus wat club3d allemaal aan het uitspoken is :P
Ha, ik heb mijn Club3D 9700nonpro ook net aan de praat, had al bij verschillende prog's gezien dat die van mij ook op 324/297 loopt..:D hoort dat zo?

Verwijderd

Ik heb dus ook een club3d 9700 non pro die op 297 - 324 loopt, nu zag ik net dat iemand die had overgeclocked naar 315-335 mijn vraag is of dat met een andere bios was of met de standaard bios?
Pagina: 1