Verwijderd
Verwijderd
http://www.circuitsonline.f2s.com/circuits/?cat=lichteffecten&sch=03
Werkt dit schema voor dat nightrider effect??
Verwijderd
ik vin persoonlijk 10 leds wat summier, daarom heb ik ook een 16 night-rider gemaakt, maar een 10 VU is makkelijk te doen, kost ook niet zo gekke veel dan...
Verwijderd
http://www.circuitsonline.f2s.com/circuits/?cat=lichteffecten&sch=03
We moeten op school EXACT zo'n looplicht maken, maar dan met Tijdvertragingen en een constante input...
Zal 's AAN de leraar vragen of dat "LOAD-metertje" mogelijk is.
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Dit schema is dus niet bepaald voor de beginners om het zo maar ff te zeggen, ik zal morgen wel ff een txt filetje erbij doen met wat wat is, nu ff geen zin meer in... :z:z:z
2ws.besmart.nu/hdknight.jpg
We komen er niet zo snel uit welk voltage
ik zei dus ook, ik post morgen wel wat wat is,lezen is ook zoe moeilijk tegenwoordigWelke IC's gebruikt dat schema dan? zo hebben we er niets aan.
U1 = CD4001
U2 = 74HC191
U3 = 74HC4514
U4 = CNY17-3
R1...R16 = is bij 5v spanning ong. 130 OHM
D1...D16 = gewoon leds die je leuk vindt
T1...T16 = BC546/BC547/BC548 A/B/C maakt ook niks uit
de rest van de weerstanden zijn allemaal 1K
ohja zet ff over elk ic'tje ff een condensatortje van 100n op de + en - van dat ding, en dus vlak bij dat ic solderen.
Voor de rest, ik wil best wel een beetje helpen, maar kom niet aan met hoe werkt een weerstand, en heeft die ook een + of -, dat soort vragen wil ik geen tijd voor maken, die tijd gebruik ik liever voor de VU-style meter...
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
ik wil gewoon ff het veilig doen, dan maar omslachtig, dan boeit mij niks, ruimte zat, e zo'n opto kost toch geen zak
Verwijderd
O is brandend lampje
* = uit
Activitijd
O*********
OO*******
OOO*****
Enz...
Maar als er geen hd activiteit is dat ie dan ook weer uit gaat
Verwijderd
Welke leds zijn dat?Op dinsdag 21 november 2000 17:53 schreef Traveler het volgende:
Mijn ledjes
members.home.nl/traveler/Kast.jpg
Diffuuse of niet? en welke stralingshoek?
tnx
-- Wat voor leds ?? gewone ledjes --
Ik zal het ook niet verder weten, ik was voor 3 piek klaar
Ik ben toch malle pietje niet!
Ik heb het zo gedaan als hier op Virtual Hideout
daar ga ik dus ook mee bezig, zou ik vandaag onderedelen voor halen, is me alleen niet gelukt.
dit stereo geval bedoel ik dus VU-style voor de duidelijkheid
het is slechts een opzetje en de weerstandswaarden kloppen NIET.
Ik weet ook niet of het gaat werken. Ik heb alleen geen zin in hoofdrekenen
en EWB doet zo lang over het simuleren. (cyrix 166) ik kan dus niet
garanderen dat het werkt.
Het idee:
de elco linksboven maakt met de diode en de weerstanden van het
knipperende hd ledje een variabele gelijkspanning. Hoe meer het hdledje
brand (knippert), hoe meer vuledjes oplichten. na het stoppen van het branden
van het hdledje, zullen de vuledjes langzaam na elkaar doven
(afhankelijk van de instelling van de potmeter)
Heeft iemand (serieus) commentaar op dit schema dan hoor ik het graag.
Als er liefhebbers zijn kunnen ze me mailen op coen@cnk.tmfweb.nl
ps ik hoop dat het schema leesbaar is.
/edit
geen schema!!! ????hoe plaats ik dat???
/edit
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
ik heb geen url,
zelf getekend, staat op m'n HD
geen eigen homepage, dus?????
Verwijderd
Hij werkt hij werkt hij werkt! (al een paar dagen btw
mooi 8-led knightrider effect...
(age + alchemy)
let op, het is een schetje, hij werkt dus nog NIET
Wil ik ook kunnen
ps bedankt
Verwijderd
Het plaatje invoeren
{ moet een ] zijn...
Had aleen geen zin om het te tekenen en uit te leggen. De helft snapt van die simpele al geen bal....
Maar waarom dat schema met 5 comparators?
Kan je beter 4 of 8 nemen, er zitten er nl 4 in 1 IC.
De aansluiting op de HD LED is ook fout. waar moet je het stekkertje naar het moederboard aansluiten? (ik weer het wel)
Als je dit zo aansluit blaas je je HD LED op!
En als je het wel goed aansluit zal de spanning over de led nooit zo hoog worden als de voedingsspanning (12 volt tegenover 2 volt), dus zal meer dan de helf van de ledjes nooit branden, hoe hard je HD ook pruttelt.
Dit schema moet nog wat bijgetweakt worden.
Iemand stuur mij ff EWB, dan fix ik het wel even.
///Edit///
Oops. er staat boven dat het nog niet werkt. nouja, ik heb de punten aangewezen waar het zeker fout gaat
//EDIT///
Verwijderd
O****
OO***
OOO**
OO***
O****
Verwijderd
Ik ken namelijk wel knutselen, maar niet van die tactische schakeldingetjes bedenken
Lijk me lekker
Verwijderd
Dan kunnen mensen ook een beetje zien hoe en waar alles komt te zitten.
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
2, de laatste ledjes zullen wel branden, want ik gebruik opamps (die driehoekjes), zolang de vref (het minnetje in de driehoek) maar een lagere spanning krijgt dan de meetspanning (ligt aan de +) dan zal de opamp zijn volle voedingsspanning aan de uitgang leggen, dat is in dit geval 12V. Als Vref hoger is dan de meetspanning geeft de opamp zijn laagste voedingsspanning aan de uitgang (0 V) het bepalen van de Vref kan je overigens met weerstandswaarden van de spanningsdeler (die hele serie van 1k en 10k) als je de weerstand die naar de 12V ligt vergroot, zal Vref voor alle opamps lager worden.
3. je kan inderdaad zoveel ledjes en opamps gebruiken als je maar wil 1,2,3,4,8,12,16,100 enz. 5 kwam mij even het makkelijkste uit.
Ik heb namelijk genoeg fantasie om iets te bedenken, maar niet de tijd en de kennis om het helemaal uit te gaan werken. Ik hoopte dus dat iemand anders hier verder mee zou gaan
PS
volgens mij doet dit schema precies wat je bedoelde met dit post op woe 22 13:20
toch?
Iemand een ideetje hoe je dit kan uitvoeren (het vergelijken van de waarden?)
------------------
Ik had deze gepost bij procs, mobos etc. maar ik denk dat dit een betere plek is.
Kan iemand mij helpen?
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
ik nsap geen hol van al die schematjuhs en andere zaken
wat ik wil is nog meer led geweld op mijn pc
de digitale grafische versterker en equalizer in me pc is alweer een beetje ouderwets
deze wil ik nuheb nu deze nl
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Verwijderd
Is een filmpje van 2 mb
www.betuwe.net/~bcs/vuledtri.avi
...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""
Verwijderd
schakelinghen bedenken kan ik niet.. maar solderen enzo is leuk ...
blauw hdd ledjes aanwezig, en in backorder LEON lichtsnoertje... ff ipv baterijtjes aan voeding fixen .. ik moet van 5 -> 3 volt... was een diode 0,7 volt ?? dus 2/0,7 = 3 ofzo..
klopt dit ????
marre GO!GO!GO!
Verwijderd
Het is een DivX
hey Thri, wil je dat niet voor me maken
Ik moet nog even het plaatje uploaden dan kan ik hem plaatsen (moet ik even thuis doen).B-)
En nee, hij wil er maar één maken, dus ik kan er geen opsturen.
Verwijderd
thanx...
voor de rest nog vragen
Verwijderd
heb jij trouwens de codec beschikbaar om je divx filmpje te playen ?
of mag ik dit hier niet vragen ...
Verwijderd
Ik kom er geen wijs uit..
en hoe moet je hem nou precies aansluiten?? je hebt toch geen extra voeding nodig??
Ik heb al wel alle onderdelen gekocht en een soldeerdinges..maar voor elkaar krijgen ho maar
|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(
Zondag ga ik een webcam kopen en dan maak ik wel ff wat pics.....
Ik ben toch malle pietje niet!
Dit topic is gesloten.
![]()